Pff inderdaad. Tv kijken vind ik net zo erg.(en moet je eens weten hoeveel uur mensen daarachter zitten) Beetje naar bewegende beelden kijken zonder zelf iets te doen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:41 schreef Draw het volgende:
Dat zeker. Als je elke dag in de avond achter de tv zit je favo series te kijken is er niks aan de hand, maar als mensen horen dat je elke avond een spel speelt op je pc is het meteen een verslaving of ben je een nerd. Het is maar net wat sociaal geaccepteerd is..
Ben ik het niet mee eens.quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:37 schreef AntonDingeman het volgende:
Ik denk dat het probleem van de verslaving helemaal niet bij WoW ligt, maar meer bij sociale angst en/of gebrek aan zelfdiscipline in het algemeen. Voor "WoW" kun je net zo goed "Fok!ken", "muziek luisteren", "Discovery Channel kijken", "boek lezen", "vissen", "brommer sleutelen" of een andere solo-handeling invullen.
Ja, maar of je nou echt zo'n computerspel de schuld moet geven ...quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:49 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens.
Met (niet alleen) WoW is het interactieve wat veel meer aanspreek dan simpelweg naar iets kjiken/luisteren.
Je kan je eigen weg gaan, je eigen karakter vormen, je skills kiezen wapens kiezen eventueel magie/dieren kiezen. Dat zijn de meer verslavende aspecten van dit soort games. Gewoon de keuze hebben in een spel om van alles en nog wat te doen.
Wat dus niet gaat met bv televisie muziek luisteren of zelfs Fok!ken.
Misschien is het wel het oneindige wat verslavend werkt. In veel spellen werk je min of meer met rondes, en win of verlies je die dan is het afgelopen ook (of je kiest er voor om een nieuwe ronde te spelen, maar die ronde is weer hetzelfde). Bij WoW heb ik het idee dat het een Never Ending Story is. Eigenlijk een beetje hetzelfde als in het echte leven. Je haalt een heel goed zwaard in WoW, maar enkele weken later is er weer een beter zwaard en heb je weer een nieuw doel. In je echte leven slaag je voor je middelbare school en vervolgens heb je weer een nieuw doel (vervolgopleiding of werken) waar je vol voor gaat.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:10 schreef Atreidez het volgende:
Er zijn duizenden spellen op de markt, maar nog nooit heb ik zoveel verhalen gelezen van kapot gaande huwelijken, vastgelopen studies of andere situaties waarin mensen door WoW hun sociale leven in de soep laten lopen. Er is een zeer verslavende factor aan WoW die bij andere spellen niet voor komt (of misschien wel maar in mindere mate omdat het minder toegankelijk is).
Overigens is WoW zelf wel erg sociaal, maar alleen met andere karakters in het spel. Er zijn immers weet ik veel hoeveel dingen die je niet alleen kan doen waardoor je toch contact moet zoeken met andere mensen, online vrienden of gewoon die mage die toevallig langswandelde
Ga daar maar niet van uit. WoW is inderdaad NU Populair, maar het is een heel genre. MMORPG is de goede term als ik er niet naast zit. (Massive Multiplayer Online Role Playing Game?)quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:12 schreef AntonDingeman het volgende:
Komt dat niet omdat WoW gewoon populair is? Een hype waar we over 10 jaar niets meer van horen?
En als die moest pissen pakte hij een flesquote:Op donderdag 27 juli 2006 12:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nog een spuit 11 reactie misschien, maar hebben mensen gisteren die documentaire nog gezien op Nova? Als iemand zegt dat ie 20 uur van een dag besteed aan WoW, 4 uur slaap en wat eten. Dan zou er bij je zelf toch een belletje moeten gaan rinkelen dat het niet normaal is?
Ja, maar ligt dat aan het o zo gevaarlijke WoW?quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nog een spuit 11 reactie misschien, maar hebben mensen gisteren die documentaire nog gezien op Nova? Als iemand zegt dat ie 20 uur van een dag besteed aan WoW, 4 uur slaap en wat eten. Dan zou er bij je zelf toch een belletje moeten gaan rinkelen dat het niet normaal is?
Serieus?quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:04 schreef unstoppablemark het volgende:
[..]
En als die moest pissen pakte hij een fles![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |