abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40229431
Leek me een interessant topic, en was al zo snel vol, laten we daarom hier verder gaan.

Linkje naar vorig topic

Die 11.000 euro had ik inderdaad trouwens verdient met het verkopen van coin, items en accounts.

[ Bericht 18% gewijzigd door Emu op 27-07-2006 14:35:25 ]
  donderdag 27 juli 2006 @ 10:06:25 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40229671
Zou je dan wellicht wat meer werk van de OP kunnen maken?
Een link naar het vorige deel, wat meer over het onderwerp an sich, bijvoorbeeld?
bvd .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_40229683
Interessant. Is dit een serieus topic?
  donderdag 27 juli 2006 @ 10:19:12 #4
80536 Jig
Klere kachel!
pi_40230018
tvp
asd
pi_40230062
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 10:19 schreef Jig het volgende:
tvp
pi_40230169
Als ik zo het eerste deel lees, denk ik dat de meeste van die WoW-verslaafden gewoon recalcitrante pubers zijn. Dat is gezond, daar leer je van. In de jaren '80 zouden meisjes ruzie maken met hun vader over Madonna, nu maken jongetjes ruzie over WoW. Je schooljaar niet halen omdat je ergens anders meer plezier aan beleeft is zo oud als de weg naar Rome. Natuurlijk zitten nerds uren achter hun pc, maar hoe denk je dat onze grootouders nu tegen de televisie aan zouden kijken? Daar zit meer dan de helft van de Nederlanders de hele avond achter.

C'est la vie.
pi_40230397
deel 1 : WOW-verslaving.

Ben zelf ook WoW'er, maar niet meer zo addicted als in t begin. Vooral de ontwikkeling van je karakter van lvl 1 naar 60 is erg verslavend. Steeds nieuwe dingen, nieuwe talenten, nieuwe items enz. Als je eenmaal 60 bereikt wordt het pas echt een teamspel, en je kan dan alleen verder ontwikkelen door in groepen van 10, 20 en later zelfs 40 acties te ondernemen. Nu met dit weer zit ik toch voornl. buiten, bij vrienden of op het strand, want het is gewoon geen doen om binnen te zitten De drang is er dan ook niet..

Zet ik het savonds echter aan om "even" te spelen, dan wordt het snel te laat en speel je een paar uur meer dan de bedoeling was
Where facts are few, experts are many.
pi_40230532
Ik speel het nu een aantal maanden en het is zeker verslavend. Maar niet zo verslavend dat alles om me heen minder belangrijk is. Door de weeks speel ik s'avonds bijna elka dag. Maar in de weekenden heb ik meestal toch andere dingen te doen. Maar het is inderdaad zo dat je weinig besef van tijd krijgt, je gaat helemaal op in het spel en hebt zo niet door dat je er al weer een aantal uur achter zit. Het feit dat ik een vriendin heb die zelf speelt zorgt er wel voor dat ik meer speel. In het begin toen mn vriendin nog niet zelf mee deed speelde ik maar van een uur of 18:00 tot een uur of 20:00 elke dag. Nu is dat wel meer
pi_40230548
Ik denk dat het probleem van de verslaving helemaal niet bij WoW ligt, maar meer bij sociale angst en/of gebrek aan zelfdiscipline in het algemeen. Voor "WoW" kun je net zo goed "Fok!ken", "muziek luisteren", "Discovery Channel kijken", "boek lezen", "vissen", "brommer sleutelen" of een andere solo-handeling invullen.
pi_40230640
Dat zeker. Als je elke dag in de avond achter de tv zit je favo series te kijken is er niks aan de hand, maar als mensen horen dat je elke avond een spel speelt op je pc is het meteen een verslaving of ben je een nerd. Het is maar net wat sociaal geaccepteerd is..
pi_40230764
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 10:41 schreef Draw het volgende:
Dat zeker. Als je elke dag in de avond achter de tv zit je favo series te kijken is er niks aan de hand, maar als mensen horen dat je elke avond een spel speelt op je pc is het meteen een verslaving of ben je een nerd. Het is maar net wat sociaal geaccepteerd is..
Pff inderdaad. Tv kijken vind ik net zo erg.(en moet je eens weten hoeveel uur mensen daarachter zitten) Beetje naar bewegende beelden kijken zonder zelf iets te doen.
Bij Wow doe je zelf nog iets voordat je iets bereikt.
pi_40230816
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 10:37 schreef AntonDingeman het volgende:
Ik denk dat het probleem van de verslaving helemaal niet bij WoW ligt, maar meer bij sociale angst en/of gebrek aan zelfdiscipline in het algemeen. Voor "WoW" kun je net zo goed "Fok!ken", "muziek luisteren", "Discovery Channel kijken", "boek lezen", "vissen", "brommer sleutelen" of een andere solo-handeling invullen.
Ben ik het niet mee eens.
Met (niet alleen) WoW is het interactieve wat veel meer aanspreek dan simpelweg naar iets kjiken/luisteren.
Je kan je eigen weg gaan, je eigen karakter vormen, je skills kiezen wapens kiezen eventueel magie/dieren kiezen. Dat zijn de meer verslavende aspecten van dit soort games. Gewoon de keuze hebben in een spel om van alles en nog wat te doen.
Wat dus niet gaat met bv televisie muziek luisteren of zelfs Fok!ken.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op donderdag 27 juli 2006 10:49 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens.
Met (niet alleen) WoW is het interactieve wat veel meer aanspreek dan simpelweg naar iets kjiken/luisteren.
Je kan je eigen weg gaan, je eigen karakter vormen, je skills kiezen wapens kiezen eventueel magie/dieren kiezen. Dat zijn de meer verslavende aspecten van dit soort games. Gewoon de keuze hebben in een spel om van alles en nog wat te doen.
Wat dus niet gaat met bv televisie muziek luisteren of zelfs Fok!ken.
Ja, maar of je nou echt zo'n computerspel de schuld moet geven ...
pi_40231317
Er zijn duizenden spellen op de markt, maar nog nooit heb ik zoveel verhalen gelezen van kapot gaande huwelijken, vastgelopen studies of andere situaties waarin mensen door WoW hun sociale leven in de soep laten lopen. Er is een zeer verslavende factor aan WoW die bij andere spellen niet voor komt (of misschien wel maar in mindere mate omdat het minder toegankelijk is).

Overigens is WoW zelf wel erg sociaal, maar alleen met andere karakters in het spel. Er zijn immers weet ik veel hoeveel dingen die je niet alleen kan doen waardoor je toch contact moet zoeken met andere mensen, online vrienden of gewoon die mage die toevallig langswandelde
Where facts are few, experts are many.
pi_40231370
Komt dat niet omdat WoW gewoon populair is? Een hype waar we over 10 jaar niets meer van horen?
pi_40231651
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 11:10 schreef Atreidez het volgende:
Er zijn duizenden spellen op de markt, maar nog nooit heb ik zoveel verhalen gelezen van kapot gaande huwelijken, vastgelopen studies of andere situaties waarin mensen door WoW hun sociale leven in de soep laten lopen. Er is een zeer verslavende factor aan WoW die bij andere spellen niet voor komt (of misschien wel maar in mindere mate omdat het minder toegankelijk is).

Overigens is WoW zelf wel erg sociaal, maar alleen met andere karakters in het spel. Er zijn immers weet ik veel hoeveel dingen die je niet alleen kan doen waardoor je toch contact moet zoeken met andere mensen, online vrienden of gewoon die mage die toevallig langswandelde
Misschien is het wel het oneindige wat verslavend werkt. In veel spellen werk je min of meer met rondes, en win of verlies je die dan is het afgelopen ook (of je kiest er voor om een nieuwe ronde te spelen, maar die ronde is weer hetzelfde). Bij WoW heb ik het idee dat het een Never Ending Story is. Eigenlijk een beetje hetzelfde als in het echte leven. Je haalt een heel goed zwaard in WoW, maar enkele weken later is er weer een beter zwaard en heb je weer een nieuw doel. In je echte leven slaag je voor je middelbare school en vervolgens heb je weer een nieuw doel (vervolgopleiding of werken) waar je vol voor gaat.
pi_40232338
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 11:12 schreef AntonDingeman het volgende:
Komt dat niet omdat WoW gewoon populair is? Een hype waar we over 10 jaar niets meer van horen?
Ga daar maar niet van uit. WoW is inderdaad NU Populair, maar het is een heel genre. MMORPG is de goede term als ik er niet naast zit. (Massive Multiplayer Online Role Playing Game?)

Er komen steeds meer van deze games uit en de techniek staat zeker niet stil. Online RPG is al zeer oud en vroeger waren er ook genoeg verslaafden aan en dat zal zich wel voort zetten.

Edit: Ik drukte per ongeluk op invoeren voordat ik klaar was met typen, dus het spijt me als mijn bericht niet erg duidelijk was . Wat ik bedoel met Online Rpg is gewoon text-based rpg. Ik herinner mij dat het al populair was toen ik internet ontdekte in 1999/2000 ongeveer. Maar denk ook aan Dungeons and Dragons. Het maakt niet uit wat het is, mensen kunnen zo'n beetje overal aan verslaafd raken.

Al denk ik persoonlijk dat je eerder verslaafd raakt aan een RPG dan aan een ander genre wegens het hele "tweede leven" idee.

[ Bericht 15% gewijzigd door gdbasketcase op 27-07-2006 11:52:42 ]
pi_40232640
Je moet er natuurlijk ook aanleg voor hebben. Voor WoW heb ik een Unreal Tournament "verslaving" gehad die ook een jaar of 5 heeft geduurd.
  Redactie Games donderdag 27 juli 2006 @ 12:02:04 #19
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_40233128
Nog een spuit 11 reactie misschien, maar hebben mensen gisteren die documentaire nog gezien op Nova? Als iemand zegt dat ie 20 uur van een dag besteed aan WoW, 4 uur slaap en wat eten. Dan zou er bij je zelf toch een belletje moeten gaan rinkelen dat het niet normaal is?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_40233242
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 12:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nog een spuit 11 reactie misschien, maar hebben mensen gisteren die documentaire nog gezien op Nova? Als iemand zegt dat ie 20 uur van een dag besteed aan WoW, 4 uur slaap en wat eten. Dan zou er bij je zelf toch een belletje moeten gaan rinkelen dat het niet normaal is?
En als die moest pissen pakte hij een fles
pi_40233267
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 12:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ja, maar ligt dat aan het o zo gevaarlijke WoW?
  Redactie Games donderdag 27 juli 2006 @ 12:09:00 #22
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_40233392
Geen idee, ik speel het spel helemaal niet. Maar als ik de reactie van de spelers hoor, er zit geen einde aan het spel, je creeërt een gemeenschap en je doet allerlei dingen met elkaar. Kan me voorstellen dat als je al weinig vrienden hebt dat je je heil op het internet gaat zoeken. Sommigen doen dat in een IRC kanaal anderen weer in WoW en blijkbaar heeft Blizzard de gouden formule gevonden om mensen hooked te krijgen aan het spel. Ik sprak een studiegenoot ook, hij was gestopt omdat zijn studie-resultaten er onder gingen lijden. En hij was serieus blij dat ie nog kon stoppen...
pi_40233422
Er zijn genoeg casual spelers in WoW. Als je ziet dat ik in een guild speel met 90+ members die bestaat uit mensen die gewoon voor de fun spelen. Niemand speelt te veel en al helemaal niet 20 uur per dag.
  Redactie Games donderdag 27 juli 2006 @ 12:10:50 #24
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_40233454
Aan de andere kant Fok! kan ook een verslaving zijn soms
pi_40233574
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 12:04 schreef unstoppablemark het volgende:

[..]

En als die moest pissen pakte hij een fles
Serieus?

Ik heb nu verschillende documentaires gezien, en iedere keer pakken ze van zo'n standaard kansloze figuren die wow spelen. Hier begin ik me eigelijk langzaam aan de irriteren, aangezien zoveel verschillende mensen het spel spelen, vooral 'normale' mensen die er wel nog een leven op na houden, en die met dit weer zich echt niet achter de pc begeven. Ik denk dat dat er zelf meer zijn dan de typische nerds...
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')