Ik heb al 10 jaar een Nordland en hij doet het nog primaquote:Op woensdag 26 juli 2006 21:44 schreef manhattan het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk zeggen Miele, maar dat lukt niet voor 500. Kijk eens naar een Bosch of Aeg , dat zijn prima apparaten.
Goedkope troep zoals Ariston, indeshit en Nordland raad ik je af.
En waarom niet?quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:45 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
als je voor 400/500 euro een machine koopt, dan verwacht je echt dat die het 10 jaar volhoudt?
Engelsen doen misschien een week met hun ondergoed, maar ik wil iedere dag schone kleren, en het bed moet ook iedere week en met de hitte zelfs 2 keer.quote:Op donderdag 27 juli 2006 09:57 schreef broodje_poep het volgende:
[..]
18 wassen per week? Heb je een weeshuis ofzo?
Maar dat waren toendertijd wel 3 gezinnen die een whirlpool hadden.quote:Op donderdag 27 juli 2006 21:45 schreef Susie het volgende:
Ik heb de knoop doorgehakt: Het is een Whirlpool geworden, onder de 500 euro toch het beste merk (uiteraard op advies van de verkoper en niet omdat ik een goedkopere had, mijn andere optie was net zo duur namelijk). Hij wordt zaterdag al bezorgd, omdat ik toch ook wel belangrijk vond. Nu maar afwachten he?
Hierboven zei iemand wel dat ie ooit een whirlpool had gehad, maar dat is langer dan 10 jaar geleden, dus dat heb ik even terzijde gelegd (technologie gaat toch vooruit neem ik aan). Overigens is onze droger ook een whirlpool en die doet het prima.
Ik zal nog wel laten weten of ie bevalt.....![]()
LG heeft niks met Philips te maken hoor. Dat ze samen een jointventure hebben in LCD schermen zegt niks over de wasmachines, koelkasten, etc.quote:Op donderdag 27 juli 2006 09:45 schreef Robar het volgende:
[..]
LG is echt een merk in opkomst (Philips).
We hebben een stofzguiger en een koelkast van LG, prima apparaten
Dus je hebt maar 1 broek, 1 shirt, 1 paar sokken etc?quote:Op donderdag 27 juli 2006 21:58 schreef klipper het volgende:
[..]
Engelsen doen misschien een week met hun ondergoed, maar ik wil iedere dag schone kleren, en het bed moet ook iedere week en met de hitte zelfs 2 keer.
Voor zo ver ik weet (weet niet van wie ik het heb) maakt LG ook gebruik van electronica van Philips, dus niet alleen LCD schermen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 22:08 schreef Tuutje het volgende:
[..]
LG heeft niks met Philips te maken hoor. Dat ze samen een jointventure hebben in LCD schermen zegt niks over de wasmachines, koelkasten, etc.![]()
Niet zoals bij alle andere fabrikanten electronic van philips in hun apparaten heeft zitten. Philips is nu eenmaal een van de marktleider in het produceren van IC's en andere componetjes. Maar dit is wel een heel andere philips dan de afdeling die de witgoed apparaten maakt. LG werkt inderdaad samen met philips voor de productie van TFT schermen. Philips heeft de fabriek waar LG gebruik van maakt.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:14 schreef Robar het volgende:
[..]
Voor zo ver ik weet (weet niet van wie ik het heb) maakt LG ook gebruik van electronica van Philips, dus niet alleen LCD schermen.
En Ariston heeft een bagger service.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:23 schreef manhattan het volgende:
[..]
Een Indesit, ariston of Nordland geeft vaak al na twee jaar de geest. En guess what: net buiten de garantietermijn. Dat betekend dus weer 100 euro voorrijd-kosten, drie dagen niet kunnen wassen en 40 euro voor een onderdeel. Oh ja, en het kost je ook nog eens een hoop gestress en een halve werkdag.
Wees wijs, en investeer ietsje meer.
Uhm, Whirlpool en Ignis zijn submerken van Bauknecht, niet andersomquote:Op woensdag 26 juli 2006 22:02 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Ignis is van Whirlpool. Net als Bauknecht. Niet dat dat ook maar iets zegt over de kwaliteit, maar goed.
Ook niet helemaal waar.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:30 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Uhm, Whirlpool en Ignis zijn submerken van Bauknecht, niet andersom![]()
Maar welk merk lijkt me op zich niet zo interessant, ik zou meer kijken wat je wil hebben: aantal toeren, aantal wasprogramma's (heb je die allemaal wel nodig?), energieklasse vind ik zelf wel een fijne, geeft liever 100 euro meer uit dat ik een energie A klasse heb ipv een C klasse.
Acha, bedankt voor de verhelderingquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:21 schreef tnimble het volgende:
[..]
Niet zoals bij alle andere fabrikanten electronic van philips in hun apparaten heeft zitten. Philips is nu eenmaal een van de marktleider in het produceren van IC's en andere componetjes. Maar dit is wel een heel andere philips dan de afdeling die de witgoed apparaten maakt. LG werkt inderdaad samen met philips voor de productie van TFT schermen. Philips heeft de fabriek waar LG gebruik van maakt.
Zoiets ja maar dan voor werkkleding de gehele set 6 x en prive een inloopkast volquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:09 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Dus je hebt maar 1 broek, 1 shirt, 1 paar sokken etc?
Beetje raar om een leeftijd er aan te stellen. Iedere dag twee keer een was draaien of twee keer een was per week. Dat heeft nogal veel verschil in de belasting van de machine namelijk.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:43 schreef jack4ya het volgende:
Ben ik de enige die vindt dat een machine toch zeker 10 jaar mee moet gaan?
Ik had het er toevallig met mijn oom over vorige week. Hij heeft er 1 getest voor de zaak (eigen Expert franchise) en was er best enthousiast overquote:Op zondag 30 juli 2006 21:06 schreef _Arthur het volgende:
Iemand ervaring met die LG Stoomwasmachine?
Deze dus: linkje
Kost een kleine 1200euro.
Hij heeft een speciale functie die de was kreukvrij houdt. Ik weet niet precies hoe o wat. Maar mijn oom die is sindsdien gestopt met strijken.quote:Op zondag 30 juli 2006 21:14 schreef Marsepein het volgende:
Wat heeft niet strijken voor zin, als hij met 1400 rpm centrifugeert?
Ding doet de was kennelijk ook mooi stomen. Dan hoef je natuurlijk ook niet met 1400rpm te centrifugeren aangezien door de stoom je was al een heel stuk droger is.quote:Op zondag 30 juli 2006 21:14 schreef Marsepein het volgende:
Wat heeft niet strijken voor zin, als hij met 1400 rpm centrifugeert?
Agree,heb er hier een wasmachine en droger van staan en ben dik tevreden,zijn ook niet zo gek duur.quote:
Ik wil het hem best vragen, ben alleen bang dat ik hem op zijn vroegst 6 augustus pas zie, als dat al doorgaat. Anders wordt het pas in november.quote:Op zondag 30 juli 2006 21:22 schreef _Arthur het volgende:
@Sanger: zou je die oom eens kunnen vragen hoe het ding z'n werk doet?
Dat schiet dan niet op neequote:Op zondag 30 juli 2006 21:25 schreef sanger het volgende:
Ik wil het hem best vragen, ben alleen bang dat ik hem op zijn vroegst 6 augustus pas zie, als dat al doorgaat. Anders wordt het pas in november.
Dat gaan we ook doen. Maar mensen met persoonlijke ervaringen zijn natuurlijk nog handiger.quote:Je hebt de info sneller als je een aantal elektronica winkels gaat bezoeken
Geheel offtopic, maar als het kan kun je de wasmachine en de wasdroger beter wisselen van plaats. Dan kun je makkelijker het wasgoed overladen.quote:Op maandag 24 december 2007 02:54 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Nieuwe droger en wasmachine:
[ afbeelding ]
Nee, moest alles in een keer kopen, das dan ook de totaalprijs wat een behoorlijke uitgave was in een keer. (vriezer, wasmachine en droger)quote:Op maandag 24 december 2007 11:14 schreef Tournesol het volgende:
Vraagje.. wat is er zo speciaal aan die vriezer dat ie 2K euro kost.. ?
Klinkt goed, ik ben aan het nadenken om dezelfde apparaat te kopen. Hoe is het droogresultaat? Dat schijnt altijd minder te zijn bij combi's, maar ik heb door ruimtegebrek helaas geen andere keuzequote:Op zondag 23 december 2007 20:52 schreef zwahiel het volgende:
Over die Indesit, wij hebben 'm hier ook. de WIDL-146 (die I is erbij gekomen na een nieuwe productserie).
Wasmachine en droger in een. Heerlijk apparaat. Opstijgen doet ie niet en hij doet zijn werk stiller dan de Siemens Simatic Wasser die ik in mijn vorige huis had staan.
Een vriend had dezelfde al 2 jaar en die werkte prima bij hem. We hebben er hier wel de extra garantie bijgekocht, dat is 5 jaar extra garantie bovenop de fabrieksgarantie. En tijdens beide garantieperiodes reparaties zonder extra kosten, geen onderdelen, geen voorrijkosten, geen werkuren. Prima deal dus. Totaal waren we hier 490 euro kwijt met bezorging (op de derde verdieping, via een heel smal trappehuisje).
Hij staat er nu een half jaar en draait gemiddeld 5 wasbeurten per week. Bij die vriend draait ie hetzelfde ongeveer en staat hij dus al wat langer. De consumentenbond raadde 'm aan maar ik had ook op internet al lopen zoeken naar het typenummer en ervaringen. De meeste ervaringen waren goed op een paar maandagmorgenmachines na, maar die gaven ook aan dat de service van Indesit goed was en dat problemen snel opgelost werden.
Denk dat je niet alleen moet vragen naar ervaringen, maar ook actief moet zoeken op de verschillende sites.
Nu is 't inmiddels een half jaar geleden (dankzij de schop hierboven) maar hoe is 't met de machine nu TS?
Hier in huis ook een Zanker. (Al 10 jaar)quote:Op zondag 23 december 2007 20:19 schreef zankerfanaat het volgende:
Lang leve de ZANKER.
Onzin, de buren hebben al 14 jaar een Indesit en dat ding doet 't nog steeds...quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:40 schreef Patjakker het volgende:
Indesit is echt troep. Je mag blij zijn als het ding 2 jaar blijft draaien, maar daar is de prijs dan ook naar. Ik heb zelf nu een Bauknecht Symphony. Was best duur in aanschaf, maar is een prima apparaat.
Sjah het droogresultaat, het is niet zo dat alles kurkdroog eruit komt, maar je kunt 't wel aan als 't eruit komt. Ik ben vooral tevreden over 't ding icm een time4you programma. Dan heb je een wasprogramma van anderhalf uur en daarna kun 'm automatisch in droogstand door laten lopen. Ben je in totaal 2,5 uur verder maar wel alles schoon en droog.quote:Op maandag 31 december 2007 14:04 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Klinkt goed, ik ben aan het nadenken om dezelfde apparaat te kopen. Hoe is het droogresultaat? Dat schijnt altijd minder te zijn bij combi's, maar ik heb door ruimtegebrek helaas geen andere keuze
Sorryquote:Op maandag 7 januari 2008 13:32 schreef Marsepein het volgende:
Ja, dat is wat, maar zonder merk en type is er weinig meer over te vertellen dan dat het een witte wasmachine is. Google levert me op artikelnummer iig weinig op.
3 wasjes per week is niet echt veel.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:05 schreef Peter6000 het volgende:
Mijn Indesit gaat nu al sinds juli 2001 mee (zo`n 3 wassen per week).
Was erg goedkoop, en mocht ie stuk gaan laat ik hem niet repareren, en koop ik een nieuwe.
Vijf jaar voor zo`n goedkope goed werkende wasmachine vind ik al netjes.
Ik zie bijvoorbeeld bij Wehkamp een Indesit (1200 toeren) voor 329 euro, en een Miele (1200 toeren) voor 899 euro.
Een wel erg groot verschil.
Sorry, maar wij hebben een Indesit ("In de shit") gehad en nu een Miele.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:58 schreef thaduck het volgende:
Simpel, wil je vaak of niet vaak vervangen.
Miele gaat 20 jaar mee, kost een hoop maar is meestal wel zuinig
Indesit gaat 5 jaar mee, kost weinig en verbruikt wat meer
Als je uitrekent per jaar dan blijkt het geen fluit te schelen (onderzoek Consumentenbond). Echter, hoeveel is je rug je waard
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |