abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40214438
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:31 schreef schatje het volgende:

[..]

Alleen kregen de personen die de rechtszaak aanspanden hun zin niet waarna ze een tripje naar het Midden Oosten maakten om eens flink herrie te schoppen. En dan ook echt herrie.
Klopt, erg dom van ze, maar mijn vraag is: Waarom zouden de Israeli's in deze plotseling wel gelijk moeten krijgen in een rechtzaak?
pi_40214445
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:22 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Nope, ik maak me, zoals wel vaker, druk om die ongelijke behandeling die weer in de lucht hangt. De ene cartoon mag wel onder het mom van vrijheid van meningsuiting en de ander weer niet. Slaat dus nergens op.
Zoek de verschillen.

In een Deense krant verschijnen spotprenten met daarop de profeet Mohammed. Na wat sporadisch verzet vanuit de Deense moslimhoek verstomt het gekrakeel, dat weer oprakelt zodra een paar Deense Moslims naar het Midden-Oosten gaan, en daar een verkeerde voorstelling van zaken geven. Er worden geldprijzen gezet op het hoofd van de tekenaars, Deense producten worden geboycott en er wordt druk uitgeoefend op de Deense premier om de krant tot excuses te dwingen.

In een Noorse krant verschijnt een spotprent met daarop Olmert in een massavernietigingskamp. Vanuit Israel wordt geklaagd over het overschrijden van de grenzen van freedom of speech en wordt terecht gesteld dat in sommige Europese landen (bv Duitsland) zo'n cartoon tot vervolging kan leiden.

Als je de verschillen niet kunt of wilt zien (kijk nog eens naar de schuingedrukte woorden), Vhiper, dan heb je oogkleppen op.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_40214560
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:44 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Zoek de verschillen.

In een Deense krant verschijnen spotprenten met daarop de profeet Mohammed. Na wat sporadisch verzet vanuit de Deense moslimhoek verstomt het gekrakeel, dat weer oprakelt zodra een paar Deense Moslims naar het Midden-Oosten gaan, en daar een verkeerde voorstelling van zaken geven. Er worden geldprijzen gezet op het hoofd van de tekenaars, Deense producten worden geboycott en er wordt druk uitgeoefend op de Deense premier om de krant tot excuses te dwingen.

In een Noorse krant verschijnt een spotprent met daarop Olmert in een massavernietigingskamp. Vanuit Israel wordt geklaagd over het overschrijden van de grenzen van freedom of speech en wordt terecht gesteld dat in sommige Europese landen (bv Duitsland) zo'n cartoon tot vervolging kan leiden.

Als je de verschillen niet kunt of wilt zien (kijk nog eens naar de schuingedrukte woorden), Vhiper, dan heb je oogkleppen op.
Je bedoelt dat de reaktie vanuit Israël geen maanden op zich liet wachten?
pi_40214565
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:44 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Zoek de verschillen.

Ik zie best hoe de twee groepen er verschillend op reageren, maar wat doet dat af aan de vraag waarom de een wel en de ander niet zou mogen?
pi_40214629
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:48 schreef Doderok het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de reaktie vanuit Israël geen maanden op zich liet wachten?
Precies Doderok, jij hebt je ogen niet in je zak zitten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_40214691
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 19:34 schreef Vhiper het volgende:
Waren het eerst de moslims, nu zijn het de Israëli's die grenzen aan de vrijheid van meningsuiting willen stellen:
[..]

De discussie in hoever we mogen gaan, gaat dus nog steeds door. Waarom zou dit niet en die Deense cartoons weer wel mogen?

Jammer genoeg stond de desbetreffende cartoon niet bij dit BBC artikel vermeld...
Zo, hebben joden al wereldwijd ambassades in de fik gestoken, mensen vermoord, dood aan Noorwegen geblerd, heeft Israel zijn ambassadeur terug geroepen, alle Noorse producten geboycot en gedreigd de tekenaars te onthoofden?
pi_40214738
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:50 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Precies Doderok, jij hebt je ogen niet in je zak zitten.
Om andere verschillen te identificeren is het vooralsnog te vroeg
pi_40214754
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:53 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Zo, hebben joden al wereldwijd ambassades in de fik gestoken, mensen vermoord, dood aan Noorwegen geblerd, heeft Israel zijn ambassadeur terug geroepen, alle Noorse producten geboycot en gedreigd de tekenaars te onthoofden?
Irrelevant dus. Waarom deze cartoon niet en die Deense wel? Waarom wel onze vrijheid van meningsuiting inperken omdat de Israeli's dat willen en niet omdat de Moslims dat willen?

Is dan echt de enige reden: "Omdat de Israeli's het aardig vragen"?!
pi_40214822
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:53 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Nee toch? misschien wel een paar... je hebt aan alle kanten doorgeslagen figuren met lange tenen.
Jouw avatar, wat bedoel je daar mee?
pi_40214837
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:55 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Irrelevant dus. Waarom deze cartoon niet en die Deense wel? Waarom wel onze vrijheid van meningsuiting inperken omdat de Israeli's dat willen en niet omdat de Moslims dat willen?

Is dan echt de enige reden: "Omdat de Israeli's het aardig vragen"?!
1. Hebben we toegegeven dan? Antwoord: nee.
2. Niets irelevants aan: zij klagen en steken niet gelijk alles in de fik. Wereld van verschil.
pi_40214870
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:57 schreef Dinguss het volgende:

[..]

Nee toch? misschien wel een paar... je hebt aan alle kanten doorgeslagen figuren met lange tenen.
Een paar? Volgens mij waren er tienduizenden moslims die meededen aan die mongolide demonstraties.
quote:
Jouw avatar, wat bedoel je daar mee?
Dat burqa-draagsters varkens zijn.
pi_40214901
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:58 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

1. Hebben we toegegeven dan? Antwoord: nee.
Even afwachten, ik ben inderdaad heel benieuwd hoe Noorwegen hierop gaat reageren.
quote:
2. Niets irelevants aan: zij klagen en steken niet gelijk alles in de fik. Wereld van verschil.
Is compleet irrelevant voor de vraag of je vrijheids van meningsuiting moet inperken of niet. Nogmaals, het kan toch niet zo sijn dat we de vrijheid van meningsuiting gaan inperken omdat ze het zo aardig vragen, i.p.v. te rellen?
pi_40214908
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:48 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik zie best hoe de twee groepen er verschillend op reageren, maar wat doet dat af aan de vraag waarom de een wel en de ander niet zou mogen?
Wat mij betreft mogen beiden en hebben de Israeli's ongelijk. Ik zit me ook altijd zo te ergeren als die lui van het CIDI beginnen te bleren zodra Feyenoord supporters "Hamas" beginnen te zingen. Slechte smaak is nou eenmaal een Nederlandse volkssport, en die raak je niet kwijt met een rechtszaak. Daar is heel wat meer voor nodig, zoals het in ere herstellen van het onderwijs.

Maar volgens mij heb je ons (en daarmee bedoel ik het rechtse volk op Fok) niet horen klagen over juridische actie's van moslims tt van de Deense cartoons. Het was meer het Neanderthalige gedrag van Moslims toen hun onfeilbare profeet werd aangevallen, dat weerstand opriep.
pi_40214976
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:59 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Een paar? Volgens mij waren er tienduizenden moslims die meededen aan die mongolide demonstraties.
[..]
Jouw reactie ging over Joden

Dat burqa-draagsters varkens zijn.
Heb je nog geen biologie en maatschappijleer gehad?
pi_40214986
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:00 schreef Vhiper het volgende:

Is compleet irrelevant voor de vraag of je vrijheids van meningsuiting moet inperken of niet. Nogmaals, het kan toch niet zo sijn dat we de vrijheid van meningsuiting gaan inperken omdat ze het zo aardig vragen, i.p.v. te rellen?
In beide gevallen is er niets ingeperkt. Het verschil is dat Israel netjes mondeling klaagt en El Moslim de boel in de fik steekt, mensen vermoord en oorlog oorlog oorlog blert.
pi_40214997
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:03 schreef Dinguss het volgende:

[..]

Heb je nog geen biologie en maatschappijleer gehad?
60 jaar geleden. Toen werd er een ietwat andere stijl onderwezen dan nu.
  woensdag 26 juli 2006 @ 21:05:58 #67
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_40215038
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:32 schreef Clourhide het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel interessant: lees de OP en het protest tegen de "Israëlische censuur" waarvoor men vreest.

En denk dan aan de cartoons die de AEL publiceerde op haar website in de nasleep van de "cartoonrellen" (bv. de cartoon waar Adolf Hitler het bed deelde met Anne Frank). Die cartoons zijn destijds werkelijk door iedereen met de grond gelijk gemaakt.

Maar is er nu eigenlijk zo'n groot verschil? Beide redelijk on-humoristisch in ieder geval. Maar moeten we dan die Noorse cartoon gaan "toelaten", terwijl we de AEL-cartoons zouden willen "verbieden"? Iets zegt me dat het vooral de boodschapper is op wie geschoten wordt: als het een Noorse krant is, dan moet het kunnen, maar als het de AEL is, dan moet het niet kunnen.

Of zie ik dat nu verkeerd?
Ik haat het om mezelf te quoten, want dat is zielig en blablabla.

Maar heeft iemand hier nu eigenlijk ook nog een antwoord op? Want volgens mij stel ik hier dus zeker geen domme vraag.
---verdwijnt---
pi_40215161
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:00 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Er is toch geen sprake van het inperken van de vrijheid van meningsuiting als men gewoon een klacht indient
pi_40215211
Lijken ze toch meer op die woestijnknakkers dan ze denken.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_40215235
Persoonlijk vind ik dat beiden niet kunnen, maar de mosilims hebben beslist te weinig humor.
Ooit een moslim met humor ontmoet? Ze zijn even zeldzaam als marokkaanse vrouwen die aan topsport doen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_40215248
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:09 schreef schatje het volgende:

[..]

Er is toch geen sprake van het inperken van de vrijheid van meningsuiting als men gewoon een klacht indient
Wat is het doel van de klacht dan, denk je?
pi_40215284
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:12 schreef lionsguy18 het volgende:
Persoonlijk vind ik dat beiden niet kunnen, maar de mosilims hebben beslist te weinig humor.
Ooit een moslim met humor ontmoet? Ze zijn even zeldzaam als marokkaanse vrouwen die aan topsport doen.
Nee, Joden kunnen lachen. De tering, als er 1 volkje met lange tenen is dat óp kasten woont...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_40215321
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:13 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nee, Joden kunnen lachen. De tering, als er 1 volkje met lange tenen is dat óp kasten woont...
Jarnootje, dat is een heeeel dom antwoord.
Joden staan juist bekend om hun humor.
pi_40215338
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:14 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Jarnootje, dat is een heeeel dom antwoord.
Joden staan juist bekend om hun humor.
Waar dit topic een prima voorbeeld van is natuurlijk.
pi_40215368
Je moet onfatsoen niet verwarren met humor, mijn junkske.
pi_40215442
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:11 schreef Jarno het volgende:
Lijken ze toch meer op die woestijnknakkers dan ze denken.
Klopt. Al die ambassades die in de fik gevlogen zijn, al die doden die gevallen zijn tijdens massale protesten, al die importbeperkingen, al die ambassadeurs die teruggeroepen zijn, al die oorlogsverklaringen, het is me wat.
pi_40215462
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:12 schreef knowall het volgende:

[..]

Wat is het doel van de klacht dan, denk je?
Strikt genomen is het wel zo ja dat men wil verhinderen (vrijheid meningsuiting) dat een bepaalde cartoon niet meer geplaatst wordt.
pi_40215486
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:17 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Klopt. Al die ambassades die in de fik gevlogen zijn, al die doden die gevallen zijn tijdens massale protesten, al die importbeperkingen, al die ambassadeurs die teruggeroepen zijn, al die oorlogsverklaringen, het is me wat.
Hoeveel landen zijn Joods, of Israelitisch
Allah Al Watan Al Malik
pi_40215509
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En dan TOCH zitten ze achter aaaaaal de ellende van de moslims he?
pi_40215525
quote:

[..]

Wat denk je zelf?
pi_40215568
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:04 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

60 jaar geleden. Toen werd er een ietwat andere stijl onderwezen dan nu.
Ja precies, toen je nog geslagen werd op school, en "god zij met ons" nog op de gulden stond. Toen wisten we minder dan nu. Beter onderwijs ben ik wel voor, maar daar is geen geld voor v.w. de oorlog, en kosten voor inburgeringstoestanden, tsja Nederland moet wel clean blijven, eigen volk eerst, die anderen moeten maar beter doodgaan, hou jij meer centjes over.
pi_40215575
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:20 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Wat huilt IksRee dan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_40215576
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:17 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Hey, ik ben niet pro of contra weet ik veel wat. Beide zijn hufters en mogen wat mij betreft per direct van de aardbodem verdwijnen. Landen als Syrie en Iran zal ik niet missen, maar Israel evenmin.
pi_40215603
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:21 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hey, ik ben niet pro of contra weet ik veel wat. Beide zijn hufters en mogen wat mij betreft per direct van de aardbodem verdwijnen. Landen als Syrie en Iran zal ik niet missen, maar Israel evenmin.
Jarno, ene man van mijn hart!
Allah Al Watan Al Malik
pi_40215723
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ah de moslim blater is back in town.
Jij weet zo goed hoeveel landen joods zijn he?
Vraagje dan:
Waarin verschilt een palestijn van een jordanier, egyptenaar of syrier?
Taall? Godsdienst? Cultuur?
Nou Mutant, doe je best en laat je licht eens schijnen.
pi_40215726
quote:

[..]

Maar kennelijk zijn alle blanke Hollanders hier enorm begaan met het lot van het Joodse volk. . Ik vraag me sterk af of dat echt met de Joden te maken heeft, of dat ze zo'n heerlijke tegenstander hebben.

Even ter jullie info: échte Joden pissen óók op jullie hoor. Net zo goed als de extreme moslims dat doen. Ik zou er de moeite van het verdedigen maar voor laten iig.
pi_40215771
Ze hebben ook nog eens allemaal dezelfde beginsellen ; eigenlijk zijn het nog steeds woestijnclans c.q. volkstammen die met elkaar ruzie hebben.
Sterker nog wat wij tegenwoordig "vredesmissie" noemen heette vroeger gewoon kruistocht.
Geld de oorzaak, geloof het middel met als totale vernietiging van de mens als gevolg.
Als ze nou eens wat vaker in hun handleiding keken hadden ze minder tijd om te vechten.
pi_40215853
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:25 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ah de moslim blater is back in town.
Jij weet zo goed hoeveel landen joods zijn he?
Vraagje dan:
Waarin verschilt een palestijn van een jordanier, egyptenaar of syrier?
Taall? Godsdienst? Cultuur?
Nou Mutant, doe je best en laat je licht eens schijnen.
In Taal, in Godsdienst en in Cultuur. Ja Lionsguy Gristen-blater, zo leer je wat van die moslimblater
Allah Al Watan Al Malik
pi_40215929
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In Taal, in Godsdienst en in Cultuur. Ja Lionsguy Gristen-blater, zo leer je wat van die moslimblater
Hartelijk dank voor je antwoord.
Ik wist wel dat je geen argumenten meer had om je moslimbroeders te verdedigen.
En christenblater beschouw ik als een geuzennaam.
pi_40216029
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:31 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Waarom zouden die zich moeten verdedigen? val je aan?
En waarom zeg je moslimbroeders? zie je iedereen niet als je gelijke?
pi_40216068
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:31 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ik geef gewoon antwoord op je vraag. Gezien er verschillen zijn in religie, cultuur en taal. Dat jij dat niet wist, is niet mijn probleem.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † woensdag 26 juli 2006 @ 21:34:41 #92
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40216069
Wat een leuk taaltje
quote:

Tegningen viser israels statsminister Ehud Olmert som står på en balkong i en fangeleir. I hånda holder han et gevær. På bakken under balkongen ligger et dødt menneske. En palestiner. Det er klare referanser til filmen «Schindlers Liste», der den sadistiske leirkommandanten Amon Götz skyter på jødiske fanger - for gøy.

Ik maak ervan:

"De tekening visualiseert premier Ehud Olmert staande op een balkon boven een kamp. In zijn handen houdt hij een geweer. Op de grond onder het balkon liggen dode mensen. En Palestijnen. Het is een duidelijke referentie aan de flim Schindlers List, waar de sadistische kampcommandant Amon Götz voor zijn plezier op joodse gevangenen schiet."

"Blasfemisch en totaal onacceptabel"
pi_40216096
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:33 schreef mg794613 het volgende:

[..]

Waarom zouden die zich moeten verdedigen? val je aan?
En waarom zeg je moslimbroeders? zie je iedereen niet als je gelijke?
Niet bij voorbaat.
Ik beoordeel iemand op zijn daden.
pi_40216156
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:35 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Niet bij voorbaat.
Ik beoordeel iemand op zijn daden.
Dat is geheel wederzijds, als jij niet weet waar je over praat (in casu, de arabische/islamitische wereld), ga dan geen onzin verzinnen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40216248
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:26 schreef Jarno het volgende:

[..]

Maar kennelijk zijn alle blanke Hollanders hier enorm begaan met het lot van het Joodse volk. .
En alle linkse blanke Hollanders enorm begaan met het lot van het Islamitische volk.
Even ter jullie info: échte mosilms pissen óók op jullie hoor. Ik zou er de moeite van het verdedigen maar voor laten iig.
pi_40216249
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is geheel wederzijds, als jij niet weet waar je over praat (in casu, de arabische/islamitische wereld), ga dan geen onzin verzinnen.
Ok dan zal ik het maar zeggen.
Palestijnen zijn net als de mensen in hun buurlanden arabisch, moslims en hebben geen eigen specifieke cultuur.
Dat kan ook niet want het is een samenraapsel van voormalige inwoners van de buurlanden.
Het is om die reden niet realistisch om ze een eigen land te geven, want ze kunnen gewoon terug naar het land van hun voorvaderen.
pi_40216264
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:39 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ok dan zal ik het maar zeggen.
Palestijnen zijn net als de mensen in hun buurlanden arabisch, moslims en hebben geen eigen specifieke cultuur.
Dat kan ook niet want het is een samenraapsel van voormalige inwoners van de buurlanden.
Het is om die reden niet realistisch om ze een eigen land te geven, want ze kunnen gewoon terug naar het land van hun voorvaderen.
You lost me.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40216273
quote:

[..]

Sprak de man die zo'n fan van Syrie en Iran is
pi_40216288
quote:

[..]

En hoeveel landen zijn er Nederlands
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_40216292
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:40 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Sprak de man die zo'n fan van Syrie en Iran is
IksRee, waarom lieg je?

Ik roep toch ook niet dat jij een nazi bent.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')