abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40263139
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 10:19 schreef YPPY het volgende:
Neem een handje nootjes, veel calorieen, maar toch gezond.
Dat kan ik doen, maar dan kan ik net zo goed om de 2 1/2 uur een big mac eten. Dan heb ik hetzelfde aantal calorieen. Het gaat me er juist om dat het gezond is. Maar als ik gezonde dingen eet moet ik me de hele dag volproppen wil ik aan mijn calorieen komen.

ik word echt depri van dit gedoe. De vorige keer ging het op dit punt dus ook fout, ik gezond eten en mijn lichaam, hop, op de spaarstand.. heel vervelend. vooral als je geen idee hebt wat je eraan kan doen.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:27:00 #152
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_40263158
Ik kom bij mijn Eetmeter met die voeding uit op 1220 Kcal? Gebruik jij ook de eetmeter, of iets anders?

En we gebruiken die friteuse er echt niet minder om, dus schoon is een stuk gezonder, heb ik begrepen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:30:28 #153
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40263258
Een big mac is echt veel ongezonder. Amandelen zijn echt niet ongezond. Staan zelfs nog op een lijstje met 'meest gezond eten' dat Isabeau eens had.

voedingscentrum
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:31:51 #154
12913 GreatWhiteSilence
pi_40263296
Noten zijn idd heel gezond, als je de zoute versie laat staan.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:31:55 #155
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40263298
Je kunt ook kiezen voor iets minder mager beleg op een cracker of een glas melk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_40263443
Ik gebruik de caloriechecker van voedingscentrum Die moet wel betrouwbaar zijn neem ik aan.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:39:46 #157
12913 GreatWhiteSilence
pi_40263496
En vervang de mandarijn met een banaan, bijvoorbeeld.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:48:23 #158
12913 GreatWhiteSilence
pi_40263716
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 10:37 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Ik gebruik de caloriechecker van voedingscentrum Die moet wel betrouwbaar zijn neem ik aan.
Toch kom ik met hun eetmeter een stuk hoger uit.

*Ow, nee, niet waar. Mijn eigen eten zat er ook nog bij, foutje...*
pi_40263832
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 10:48 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Toch kom ik met hun eetmeter een stuk hoger uit.

*Ow, nee, niet waar. Mijn eigen eten zat er ook nog bij, foutje...*
Ik schrok al! ik zie alleen dat ik witlof had geplanned ipv spercieboontjes, dit scheelt in totaal 52 calorieen.. Wat een vetpot..
pi_40263932
Maar scheelt het echt zoveel of je nou 900 of 1200 calorieen naar binnen werkt? Lijkt me een beetje vreemd dat je lichaam wel aan het werk blijft als je op 1 dag 3 zakken ships op 1 dag naar binnen propt á 1500 cal. en dat het niet aan het werkt blijft als je bvb 6 kroppen sla over de hele dag naar binnen werk á 300 calorieen..
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:59:23 #161
12913 GreatWhiteSilence
pi_40263992
Om de hoeveel tijd eet je? Het is het beste om de twee uur wat te eten, maar dat wist je vast wel al.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:00:21 #162
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40264022
Tuurlijk scheelt dat, het is een kwart van wat je eet op een dag, dat is best veel. En 1200 calorieen is echt al het minimum. Aangeraden wordt vaak om zelfs op de 1500 te zitten. 1200 is voor tijdelijk, dat kun je niet eeuwig doen. Het gaat ook niet alleen om 'aan het werk blijven', maar ook om het binnenkrijgen van voedingsstoffen die je nodig hebt om goed te kunnen functioneren. Alleen maar sla de hele dag is ook niet gezond.
*OUD heilige*
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:05:04 #163
12913 GreatWhiteSilence
pi_40264147
Vervang het beschuit door volkorenbrood, scheelt ook al 90 Kcal.

De cafe noir door 150 gram volle kwark, met of zonder druivensuiker, ligt eraan of je een zoetekauw bent of niet.

's Avonds nog een handje noten en een banaan erbij.

Dan zit je al rond de 1300.

[ Bericht 31% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 28-07-2006 11:11:53 ]
pi_40264312
Als je 1 keer een big mac eet wordt je dan gelijk dik of hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk?
pi_40264352
BubblegumBarbie Hij zat op mijn bovenbeen (ik voelde hem met mijn andere been toen ik rechtop ging staan en heb ik hem in paniek zo los getrokken (zijn lijf tussen mijn vingers gepakt) Lekker bloeden natuurlijk.
Onze tuin is een beetje een bushbush met 2 vijvers en we zitten aan de rand van de bewoning hier, dus veel vieze beesten enzo (en krekels )
Maarre 900 kcal is echt heel weinig hoor! Ik heb ook maanden zoveel gegeten zonder enig resultaat. Nu zit ik op bijna 2000 en in combinatie met ong 2 uur beweging per dag heb ik het idee dat er eindelijk een dalende lijn in mijn gewicht zit.

Mijn dag menu:
8 uur: 2 meergranen boterhammen met appelstroop of jam en boter en een glas melk
10 uur: 1 appel
12 uur: 2 meergranen boterhammen met boter en hartig beleg.
14 uur: bakje yoghurt met 5 scheppen ongezoete muesli
16 uur: stuk fruit of een koek oid
18:30 uur: avondeten: 100 gram vlees, 100 gram rijst/pasta/aardappels, 300 gram groenten.
20 uur: glas thee met koekje of stuk fruit.

En tussendoor heb ik nog honger , dus ik heb gister een bos wortels gekocht.
Verder drink ik alleen maar water overdag, bij elke maaltijd een glas en ook nog tussendoor.
En afentoe stiekum een dropje.

En ik ben net terug van zwemmen, 80 baantjes in een uur, das 2 km per uur echt hard.
Maar ik voel het wel. Mijn benen zijn lekker loom.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:13:25 #166
12913 GreatWhiteSilence
pi_40264381
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:10 schreef Sannelie het volgende:
Als je 1 keer een big mac eet wordt je dan gelijk dik of hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk?
Nee hoor, je wordt niet gelijk dik. Je moet 7000 overbodige Kcal naar binnen werken om een kilo aan te komen. Een Big mac is ruim 500 Kcal, dus daar moet je er aardig wat van naar binnen werken om een kilo aan te komen.
pi_40264862
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:13 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Nee hoor, je wordt niet gelijk dik. Je moet 7000 overbodige Kcal naar binnen werken om een kilo aan te komen. Een Big mac is ruim 500 Kcal, dus daar moet je er aardig wat van naar binnen werken om een kilo aan te komen.
Ooh da's leuk om te weten van die 7000 overbodige kcal!! Ik dacht echt dat je het er gelijk vanaf moest sporten anders kwam je al aan..
  Moderator vrijdag 28 juli 2006 @ 11:30:25 #168
18653 crew  D.
pi_40264872
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 11:54 schreef D.Rose het volgende:
OP weer aangepast

2e kilo is een feit, 3e er ook al bijna af
weer OP aangepast

dit keer maar een halve kilo

door 'omstandigheden' dinsdag Mac en gisteren bij Burger King gegeten
pi_40264914
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 10:14 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Wat ik vandaag ga eten (ja ik maak van te voren een planning, that works for me)

Vanochtend heb ik gehad, 2 volkoren beschuitjes met jam, nu net 3 café noir koekjes, vanmiddag 1 wit pistoletje met american filet, om 3 uur magere yoghurt met 1 peer en 1 manderijn erdoor en dan vanavond 300 gr spercieboontjes en een schouderkarbonade. totaal: 940 calorieen.

en dan heb ik de american filet al op 3 x 1 broodbeleg gezet omdat er nou eenmaal onwijs veel opzit.

Ik niet begrijp.. Dit is dus mijn probleem, daardoor val ik niet af, ik kan dat allemaal niet opeten hoor, das veels te veel.

Hellpp!! De meeste van jullie hebben juist moeite met de calorieen naar beneden te brengen, dus moeten jullie wel tips hebben.
Aardappels of rijst bij je eten en meer brood. Weg met die beschuitjes en broodjes, gewoon vier volkorenboterhammen per dag. Je krijgt haast geen vezels binnen zo. En meer fruit, en niet alleen het magerste fruit wat er is, zoals mandarijnen, maar ook eens druiven of bananen.

Wat eten jullie trouwens allemaal vaak fastfood? Ik kom in Nederland nooit bij de Mac of BK. Dat is alleen mijn laatste redmiddel als ik op vakantie ben en m'n geld is op.

En de logica van Cherry_Lips is al helemaal verderfelijk natuurlijk: "Ik ga naar Amsterdam, dus het zal wel Mac worden". Eh, eten al die mensen in Amsterdam alleen maar Mac food dan? De laatste keer dat ik in Amsterdam was zaten er toch echt meer restaurants en eettentjes
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 10:14 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Wat ik vandaag ga eten (ja ik maak van te voren een planning, that works for me)

Vanochtend heb ik gehad, 2 volkoren beschuitjes met jam, nu net 3 café noir koekjes, vanmiddag 1 wit pistoletje met american filet, om 3 uur magere yoghurt met 1 peer en 1 manderijn erdoor en dan vanavond 300 gr spercieboontjes en een schouderkarbonade. totaal: 940 calorieen.

en dan heb ik de american filet al op 3 x 1 broodbeleg gezet omdat er nou eenmaal onwijs veel opzit.

Ik niet begrijp.. Dit is dus mijn probleem, daardoor val ik niet af, ik kan dat allemaal niet opeten hoor, das veels te veel.

Hellpp!! De meeste van jullie hebben juist moeite met de calorieen naar beneden te brengen, dus moeten jullie wel tips hebben.
Aardappels of rijst bij je eten en meer brood. Weg met die beschuitjes en broodjes, gewoon vier volkorenboterhammen per dag. Je krijgt haast geen vezels binnen zo. En meer fruit, en niet alleen het magerste fruit wat er is, zoals mandarijnen, maar ook eens druiven of bananen.

Wat eten jullie trouwens allemaal vaak fastfood? Ik kom in Nederland nooit bij de Mac of BK. Dat is alleen mijn laatste redmiddel als ik op vakantie ben en m'n geld is op.

En de logica van Cherry_Lips is al helemaal verderfelijk natuurlijk: "Ik ga naar Amsterdam, dus het zal wel Mac worden". Eh, eten al die mensen in Amsterdam alleen maar Mac food dan? De laatste keer dat ik in Amsterdam was zaten er toch echt meer restaurants en eettentjes

En "mijn portemonnee is weg en ik heb alleen pizza in huis"? Waarom heb je in vredesnaam dan alleen pizza in huis, als je al aan het lijnen bent? Weleens gehoord van diepvriesboontjes, diepvrieserwtjes, vlees dat je in kunt vriezen, kant-en-klaarmaaltijden die je in kunt vriezen, etc.? Of zo'n handig ding genaamd koelkast, daar kan ook heel veel in, zoals groente. Of een voorraadkast met blikjes groente en fruit en pakken rijst. En als je je portemonnee kwijt bent, kun je natuurlijk ook even een tientje lenen van een kennis, toch?

Sorry hoor, maar even de Dr Phil methode: dit zijn gewoon smoesjes, en nog eens hele slechte ook.

[ Bericht 16% gewijzigd door Maeghan op 28-07-2006 11:41:25 ]
Sanity is (not) statistical
  Moderator vrijdag 28 juli 2006 @ 11:35:59 #170
18653 crew  D.
pi_40265052
iemand een idee welke 'gewone' maaltijden het gezondst zijn?
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:39:08 #171
12913 GreatWhiteSilence
pi_40265150
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:30 schreef Sannelie het volgende:

[..]

Ooh da's leuk om te weten van die 7000 overbodige kcal!! Ik dacht echt dat je het er gelijk vanaf moest sporten anders kwam je al aan..
Nou ja, vast wel, maar die 70 gram valt niet op...
pi_40265208
Ik woog natuurlijk vanmorgen nog steeeeeds 65 kilo. Er wil echt niks meer af (maar ben dan ook niet zoveel aan het sporten, dus misschien dat het daar aan ligt). Ik heb wel de hele tijd zin in koekjes maar die wil ik echt niet kopen omdat ik er dan veel te veel van ga eten. Maar vervelend is het wel.
Ik ga nu twijfelen of ik wel genoeg eet. Tis alleen lastig om die dingen op de eetwijzer in te voeren vind ik. Kzal ook eens posten wat ik eet:

ontbijt: bakje vanilleyoghurt met muesli
lunch: drie bruine boterhammen met kipfilet, kaas of ander hartig beleg en wat plakjes komkommer
avondeten: handje pasta (meestal) met groente en meestal stukje vlees.

Tussendoortjes is heel wisselend. Soms eet ik een mueslireep of iets van fruit, maar nu ik dit zo opschrijf bedenk ik eigenlijk dat dit zo wel weinig lijkt en ik toch echt wel mijn tussendoortjes moet nemen. Om vier uur een cup-a-soupje zal ook geen kwaaf kunnen toch? Maar ik vind het zo tegenstrijdig, omdat ik om af te vallen minder moest gaan eten en dat nu eindelijk gewend ben, maar misschien eet ik wel weer te weinig nu. Ik ga meteen een appel pakken.

Verder ben ik met dit koelere weer eindelijk aan mijn verslag aan het werken, dus dat is wel positief.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_40265262
Ik eet ook nooit meer Mac of BK. Je kunt toch ook gewoon een broodje ergens kopen, dan ben je ongeveer net zoveel geld kwijt en het is nog eens lekkerder ook.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_40265346
Als je in de stad moet avond eten en je wilt niet bij de bigmac en KFC dan kan je ook van die lekker belegde broodjes halen. Gewoon dubbel beleg erop, hartstikke lekker en een stuk gezonder als die hamburgers. Je moet er dan wel geen saus op doen he.
In amsterdam en alle andere steden weet ik genoeg van dat soort zaakjes te vinden dus het moet jullie ook lukken .
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:46:23 #175
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40265374
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:35 schreef D.Rose het volgende:
iemand een idee welke 'gewone' maaltijden het gezondst zijn?
Ligt er ook aan hoe je ze klaar maakt. Moeilijk te zeggen dus. Een half bord groente is wel handig. Verder moet je gevarieerd eten en uit verschillende groepen. Wat kcal betreft, kun je wat proberen in eetmeters. Ik eet bijvoorbeeld regelmatig lasagna, wat in de basis niet zo gezond is. Maar met een berg tomaat, paprika, ui, prei of andere groente en zonder kaas valt dat ook wel weer mee. Je kunt ook frietjes eten zonder mayo of snacks, maar met een bak salade. Dan is het ook niet meteen slecht.

Ik kom ook nooit bij de Mac ofzo. Alhoewel, ik heb het afgelopen jaar zeker 2 McFlurry's op. Met mijn oppaskind kwam ik er soms (zij mocht dan kiezen) en dan nam ik een salade zonder dressing. Goed te doen.
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')