abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 juli 2006 @ 12:32:30 #201
37769 erodome
Zweefteef
pi_40267155
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 22:56 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

o ja en nou ga je dus ook al je eigen territorium opeisen ?? dit bedoel ik nou he ... dit is de ware aard van de meeste hondenbezitters...gewoon schijt aan iedereen en alleen aan jezelf denken
Zucht, het is dan ook een HONDENLOSLOOPGEBIED waar ik het over heb, je weet wel, zo'n stukje natuur waar borden staan dat daar de hond los mag.

Op andere plekken mag dit niet, is wettelijk verboden, als je dan zelf voorbij dat bord gaat waarp staat dat daar honden los lopen moet je niet raar opkijken als je loslopende honden gaat tegenkomen he.

Deze plekken zijn er gekomen om zeikstralen zoals jij(nu vind ik je dus een enorme zeikstraal met deze reactie) tegemoet te komen, zodat je geen last hebt van loslopende honden buiten die gebieden en dat de honden een plek hebben om te kunnen rennen.

Dit is dus niet alleen aan jezelf denken, dit is juist rekening met elkaar houden, maar goed, jij gunt de hondenbezitter gewoon niets, dus je hebt het meer over je eigen aard dan die van de hondenbezitter, vooral alleen aan jezelf denken dus, alles moet aangepast worden aan ozzyat...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 12:41:20 #202
37769 erodome
Zweefteef
pi_40267414
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 23:12 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

ja maar dat verandert steeds meer hier in Rotterdam hebben ze ook al een park "honden"vrij gemaakt
Maar ik gun iedereen het beste hoor echt
Alleen snap ik die honden liefde niet zo lijkt wel of sommige mensen meer van honden houden dan van mensen?
Ik hou meer van mijn honden dan van jou, maar mijn gezin staat weer boven de honden, zie je de rangorde al een beetje?

Maar dus omdat jij de liefde voor een hond niet snapt mag niemand van hun hond houden, heerlijk breed gezichtsveld heb jij in het leven zeg...

Ik begrijp prima dat lang niet iedereen gek op honden is, probeer er altijd rekening mee te houden, heb mijn dieren netjes opgevoed, met de plurk ben ik nogsteeds elke dag bezig om de laatste stukken bij te schaven, waarom kan jij niet inzien dat die onopgevoede honden die zich misdragen onder het toeziend oog van hun eigenaar uiteindelijk net zo vervelend zijn voor mij als voor jou, dat dat niets met de liefde of juist geen liefde voor honden te maken heeft?

Ok, ik zal me wat minder snel irriteren, maar ook ik sta niet graag in de shit, ook ik wil ergens kunnen fietsen zonder een keffer aan mijn been, ook ik wil kunnen picknicken zonder een kwijlende lobbes die het eten uit mijn mond kijkt(en niet eens van mij is!!! )
Ook ik baal stierlijk als die zwarte hond weer bij school ligt, moeder er niet bij is en de hond al zijn tanden prachtig laat zien aan kinderen die denken lief hondje...

Dat is gewoonweg asociaal gedrag en dat dient aangepakt te worden.

Maar wat voor probleem kan je hebben met mijn honden, ik woon niet in de stad, mijn honden mogen nooit zomaar op iemand aflopen, ze zijn altijd in mijn gezichtsveld, ze ontlasten zich niet op de stoep, geen van mijn reuen tild zijn poot op tegen struikjes in tuinen(afgeleerd met het commando tuin erbij, als ik dat commando geef weten ze dat ze moeten wachten met ontlasten tot ik vrij geef), ze blaffen niet naar mensen, ze vertonen geen greintje agressie(moeten ze ook niet proberen) enz enz enz.
Kortom, ze luisteren gewoon prima en zijn niemand tot last.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_40267563
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 12:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Zucht, het is dan ook een HONDENLOSLOOPGEBIED waar ik het over heb, je weet wel, zo'n stukje natuur waar borden staan dat daar de hond los mag.

Op andere plekken mag dit niet, is wettelijk verboden, als je dan zelf voorbij dat bord gaat waarp staat dat daar honden los lopen moet je niet raar opkijken als je loslopende honden gaat tegenkomen he.

Deze plekken zijn er gekomen om zeikstralen zoals jij(nu vind ik je dus een enorme zeikstraal met deze reactie) tegemoet te komen, zodat je geen last hebt van loslopende honden buiten die gebieden en dat de honden een plek hebben om te kunnen rennen.

Dit is dus niet alleen aan jezelf denken, dit is juist rekening met elkaar houden, maar goed, jij gunt de hondenbezitter gewoon niets, dus je hebt het meer over je eigen aard dan die van de hondenbezitter, vooral alleen aan jezelf denken dus, alles moet aangepast worden aan ozzyat...
Onze gemeente heeft het voorelkaar om op 1 punt het losloopgebied (mooie, lange natuur strook) te laten kruisen met een fietspad (net daar waar de honden ook kunnen zwemmen). Als 35 KG pup daar aan het spelen is met een collie, welke voor/tegen een fiets aan rent met een bejaarde er op, waarna de bejaarde weer gaat fietsen > tegen de hond op, dan doet dat pijn (vooral als je later terug hoort dat mevrouw is "aangevallen" door 2 honden, terwijl ze tegen mijn hond op fietste..).

Ook leuk als mensen daar gaan hardlopen die bang zijn voor honden het meisje had 3 kwispelende honden om zich heen in de struikjes
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_40267684
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 12:41 schreef erodome het volgende:

[..]
Ook ik baal stierlijk als die zwarte hond weer bij school ligt, moeder er niet bij is en de hond al zijn tanden prachtig laat zien aan kinderen die denken lief hondje...

Dat is gewoonweg asociaal gedrag en dat dient aangepakt te worden.
Er loopt hier een wat oudere man met een jack russel rond, die ook zn tanden laat zien als hij een bal, stok of iets anders heeft. Of als hij bang is. Of als je te dicht bij komt.

Nadat deze hond mijn pup in zn wang beet (welke zn kop optilde van WTF gebeurt mij nou? en de jackrussel een seconde of 30 aan de wang met de pootjes van de grond hing) wist de eigenaar wist mij niet te vertellen of hij dit alleen bij pups zou doen, of ook bij kleine kinderen die hun balletje terug zouden willen pakken

Het antwoord is mij inmiddels wel duidelijk, want de man "voedt zijn hond op" door 'proberen' de bal af te pakken en vals gedrag te belonen met "jaaa joppie verdedig je balletje maar dat is braaf".

De hond hapt ook regelmatig richting het gezicht van zn baasje, waarna je hoort "wat doe je lekker enthousiast he".

Dát zijn enge honden (eigenaren).
La derecha oprime, la izquierda libera
  vrijdag 28 juli 2006 @ 12:50:25 #205
8369 speknek
Another day another slay
pi_40267715
Penisverlenging
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_40268081
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 12:50 schreef speknek het volgende:
Penisverlenging
Nou nog een SUV erbij en hoppa.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:03:06 #207
8369 speknek
Another day another slay
pi_40268208
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 12:59 schreef HPoi het volgende:
Nou nog een SUV erbij en hoppa.
Uitgebouwde zwarte Golf met No Fear sticker achterop bedoel je .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_40268280
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:03 schreef speknek het volgende:

[..]

Uitgebouwde zwarte Golf met No Fear sticker achterop bedoel je .
Met Spinning Wheels!
pi_40268530
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 21:31 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Dat klopt wel ja
Altijd van die achterbuurt huurhuis volksbuurt mensjes op goedkope brommertjes die zoon monster hebben
uhm koopwoning, eigen bedrijf en geen brommertje en toch een rottweiler

anyway ik heb dus een rottweiler. Het lieve ding weegt ongeveer 40 kg en heeft het duistere idee dat ie een schoothondje is. Hij kruipt altijd op schoot om even lekker te kroelen.
Mijn zoontje van 8 kan alles met de hond doen!! Dit komt omdat ik de hond duidelijk laat merken dat ook mijn zoon boven hem staat.
Het "probleem" met rottweilers is dat ze graag werken (hier kan de gemiddelde soosklant dus een voorbeeld aan nemen) en hun werk ook vol overgave doen. Als jullie bij mij op visite komen zal je merken dat de rott heel lief is en alleen maar een aai over zn bol wil. Als jullie hier zouden inbreken of mij of mijn gezin pijn willen doen dan kan je beter vluchten logisch.

Je moet er wel altijd rekening mee houden dat mensen bang zijn voor rottweilers maar als het daarom gaat zijn die kutkeffertjes ook evil zat. Mijn zoon is pas nog gebeten door zo'n kleine dweil. Ook mogen er hier geen vriendjes komen spelen want als de kids gaan stoeien weet ik niet hoe de honden erop reageren. Het kan altijd zijn dat ze dat als een aanval op hun baasje zien natuurlijk.

Het is heel jammer dat mensen zo'n slecht beeld hebben over dit soort honden vooral omdat als je ze eenmaal kent ontdek je dat het eigenlijk een heel lief ras is

[ Bericht 54% gewijzigd door Dibbl op 28-07-2006 13:21:49 ]
Like any other bitch
I do NOT shit where I eat
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:16:11 #210
8369 speknek
Another day another slay
pi_40268620
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:12 schreef Dibbl het volgende:
Maar toch voelt het wel lekker, om met je stalen slipketting zo'n spierenkolos naast je te sleuren die vervaarlijk gromt naar angstige buurtkinderen, en betekenisvolle blikken van hoogblonde vrouwen naar je kruis te incasseren. Of niet?
pi_40268761
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:16 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar toch voelt het wel lekker, om met je stalen slipketting zo'n spierenkolos naast je te sleuren die vervaarlijk gromt naar angstige buurtkinderen, en betekenisvolle blikken van hoogblonde vrouwen naar je kruis te incasseren. Of niet?
Als je nou even het hele topic leest..... dan zou je ook niet van die domme opmerkingen maken
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:21:19 #212
8369 speknek
Another day another slay
pi_40268789
Ben je gek, dit topic zit vol met hondenliefhebbers. *ril*.
pi_40268838
quote:

[..]

Onmogelijk.
pi_40268860
quote:

[..]

uhm ik ben vrouw en word niet geil van een blondine die naar mn kruis staart

mijn honden hebben gewoon een simpele ketting en grommen niet naar de kinderen uit de buurt
Like any other bitch
pi_40268864
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:21 schreef speknek het volgende:
Ben je gek, dit topic zit vol met hondenliefhebbers. *ril*.
Mja en daar dwaalt dan weer een machtswellustige moderator tussen
Niet dat er hoogblonde vrouwen geinteresseerd zijn in mijn kruis.... maar misschien wel wat koters die tegen me op kijken

Maareh.. zonder gekheid; soms is het handiger om het hele topic te lezen.. dan kom je iets snuggerder/gefundeerder over he
jobensaskia.nl
pi_40269280
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:23 schreef Uhmmie het volgende:

[..]

Mja en daar dwaalt dan weer een machtswellustige moderator tussen
Niet dat er hoogblonde vrouwen geinteresseerd zijn in mijn kruis.... maar misschien wel wat koters die tegen me op kijken

Maareh.. zonder gekheid; soms is het handiger om het hele topic te lezen.. dan kom je iets snuggerder/gefundeerder over he
ik hoef niet de hele topic te lezen om te weten dat ik rottweilers lieve honden vind. Ook niet om te weten dat veel mensen vertekend beeld hebben van een rott.
Mijn hond is lief en daar gaat het om !!
Like any other bitch
pi_40269317
Beetje gezeik wel dat een Rottweiler een pauperhond is.
Ik vind ze hardstikke mooi juist,en ken er een paar die doen geen vlieg kwaad.
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:45:23 #219
8369 speknek
Another day another slay
pi_40269607
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:35 schreef Ghostbuster het volgende:
Beetje gezeik wel dat een Rottweiler een pauperhond is.
Ik vind ze hardstikke mooi juist,en ken er een paar die doen geen vlieg kwaad.
Ik moet ook wel zeggen dat ik Rottweilers nog wel mee vind vallen, stukken beter dan deense doggen, pitbulls of dogo argentino's ofzo. Ik vraag me alleen vooral af waarom mensen het risico nemen met zo'n grote hond, het blijft gevaarlijk.
pi_40269683
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik moet ook wel zeggen dat ik Rottweilers nog wel mee vind vallen, stukken beter dan deense doggen, pitbulls of dogo argentino's ofzo. Ik vraag me alleen vooral af waarom mensen het risico nemen met zo'n grote hond, het blijft gevaarlijk.
met elke hond is en blijft het gevaarlijk. dat kan je niet aan 1 ras toeschrijven
Like any other bitch
pi_40270020
De opmerkign was dan ook niet tegen jou Dibbl

Overigens.. als je een volbloed rottweiler hebt.. die zijn denk ik toch nog wel duur?
en elk huisdier is in zekere zin een risico natuurlijk
Groot of klein maakt niet uit wat dat betreft.
jobensaskia.nl
pi_40270054
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:58 schreef Uhmmie het volgende:
De opmerkign was dan ook niet tegen jou Dibbl

Overigens.. als je een volbloed rottweiler hebt.. die zijn denk ik toch nog wel duur?
en elk huisdier is in zekere zin een risico natuurlijk
Groot of klein maakt niet uit wat dat betreft.
hebben we 600 euro voor neergeteld jah

en het was elke cent waard
Like any other bitch
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:00:47 #224
8369 speknek
Another day another slay
pi_40270089
Ja, in een onderzoek een hele tijd geleden kwam naar voren dat de meeste hondenbeten door poedels begaan werden. Maar ik heb liever een poedelgebit in me dan een rottweilergebit. Ik vind het een beetje suf om dat zo maar weg te relativeren.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:11:34 #225
37769 erodome
Zweefteef
pi_40270409
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 12:50 schreef speknek het volgende:
Penisverlenging
Ik heb geen penis en nu?
Geef trouwens niets om matriele zaken verder, ben niet stoer, wil niet stoer doen...dus hoe pas ik nu in je plaatje?

Grote hond is er niet om indruk te wekken, sterker nog, bij voorkeur is niemand bang voor hem, dan ben ik pas blij als iedereen de hond durfd te aaien, het waren baalmomenten als iemand een keer bang was en ik deed altijd mijn best die angst te verminderen, ging altijd zelf aan de kant om te laten zien dat het echt geen probleem was.
Mijn grote hond is nooit een wapen geweest, nooit een middel om me sterker en/of beter te voelen, ik hou gewoon van die rassen, ze hebben een karakter waar je u tegen zegt en die je hart voor de rest van je leven vangt, eens een molosser en je zal er altijd 1 missen als je er geen hebt en dat heeft niets met stoerheid te maken, maar alles met hun beminnelijkheid.
pi_40270495
quote:

[..]

Je moet er wel altijd rekening mee houden dat mensen bang zijn voor rottweilers maar als het daarom gaat zijn die kutkeffertjes ook evil zat. Mijn zoon is pas nog gebeten door zo'n kleine dweil. Ook mogen er hier geen vriendjes komen spelen want als de kids gaan stoeien weet ik niet hoe de honden erop reageren. Het kan altijd zijn dat ze dat als een aanval op hun baasje zien natuurlijk.

Het is heel jammer dat mensen zo'n slecht beeld hebben over dit soort honden vooral omdat als je ze eenmaal kent ontdek je dat het eigenlijk een heel lief ras is
Dat zeg je nou wel maar geen kinderen mogen spelen vanwege je hond dat gaat toch wel erg ver en geeft dat niet aan hoe gevaarlijk je hond dan wel niet is voor anderen dan jou gezin?
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  Moderator vrijdag 28 juli 2006 @ 14:14:27 #227
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40270503
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:00 schreef speknek het volgende:
Ja, in een onderzoek een hele tijd geleden kwam naar voren dat de meeste hondenbeten door poedels begaan werden. Maar ik heb liever een poedelgebit in me dan een rottweilergebit. Ik vind het een beetje suf om dat zo maar weg te relativeren.
Tja maar als sommige mensen (eigenaren) wat meer wisten van de lichaamstaal van hun honden en kinderen daar meer over zouden leren dan zouden er ook een stuk minder ongelukken zijn.
Honden bijten meestal niet zomaar, alleen mensen (o.a sommige eigenaren) herkennen de signalen niet die een hond vaak zelfs meerdere keren geeft.
En ook bij honden heb je exemplaren die gewoon gestoord zijn, net als bij mensen, maar om daar nou de hele soort op af te rekenen is net zo suf.
Ik durf er heel wat op te zetten dat als iedereen met een hond verplicht een basiscursus zou volgens er heeeeel wat minder beten zouden zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door senesta op 28-07-2006 14:24:27 ]
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_40270511
man man man wat hebben sommige mensen hier een enorm bedenkelijk niveau.

Een rottweiler agressief
Dat zijn zo een beetje samen met retrievers de meest vredelievende honden die er rondlopen . . .
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:15:23 #229
37769 erodome
Zweefteef
pi_40270539
quote:

[..]

Je bedoeld aan die mooie brede riem die mooi en vriendelijk bewerkt was(dus geen pinnen en andere agressieve dingen), de hond die naar iedereen kwispelde, plat ging voor kinderen om te laten zien dat hij geen kwaad in de zin had, de hond die helemaal blij werd als hij een baby zag(wat ik hem wel heb moeten afleren, als jongeling heeft hij een keer zo zijn kop in een kinderwagen gestopt, dacht dat moeder een hartaanval kreeg, wel even moeten praten om dat weer recht te krijgen en in vrede weer van elkaar te scheiden).

De hond die rustig door de straat heen sjokte, de kinderen uit de buurt die blij kwamen aanrennen omdat dohtje daar weer liep die ze zo leuk vonden...

Beetje generaliseren is misschien best leuk, maar zover naast de waarheid vaak.
  Moderator vrijdag 28 juli 2006 @ 14:18:43 #230
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40270658
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:14 schreef Robar het volgende:
man man man wat hebben sommige mensen hier een enorm bedenkelijk niveau.

Een rottweiler agressief
Dat zijn zo een beetje samen met retrievers de meest vredelievende honden die er rondlopen . . .
Ik geloof uberhaubt niet dat al die beten per jaar allemaal van agressieve honden komen, ik geloof eerder dat er een helehoop misverstanden zijn.
Als je je eenmaal bezig gaat houden met de denk en gedragswereld van een hond snap je ook wat een kromme verhouding mensen soms hebben met het dier.
Hoeveel mensen behandelen een hond niet als een kind?
Een hond is geen kind, denkt ook niet als een mens en moet dus ook niet zo behandeld worden.
Tenminste dat is mijn idee erover.
pi_40270669
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:14 schreef senesta het volgende:

[..]

Tja maar als mensen wat meer wisten van de lichaamstaal van honden en kinderen daar meer over zouden leren dan zouden er ook een stuk minder ongelukken zijn.
Ho ho ho ho...
Omdat in de straat een persoon een hond heeft moet de rest van de buurt zich aanpassen en gaan leren over de lichaamstaal van honden zodat er minder ongelukken gebeuren?

En dat van die bassis cursus dat klopt wel ja maar daar help je de buurman nog niet mee.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:19:19 #232
37769 erodome
Zweefteef
pi_40270678
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Noem je nu werkelijk de duitse dog op als gevaarlijk?????????????????????
De duitse dog, we hebben het over dezelfde hond, die enorme goedzakkerige joekel die bekend staat als een ontiegelijk menslievende hond?

God man, ga je eens verdiepen in honden, want je noemt hier een hondenras op die je qua menslievendheid kan vergelijken met een goed gefokte golden retriever...

Dogo's, prachtige jachthonden, nog nooit een bijtincident mee geweest, dus waar is dat gevaar?
Pitbull, slachtoffer van nare media, wordt veroordeeld zonder echte redenen, zoals bv die hond in duitsland die afgeschoten werd waar er niet bij verteld werd in dat nieuwsbericht dat de eigenaar een smerige junk was die samen met zijn junkvriendje steeds de kop van de hond vastpakte om wietlucht zijn neus in te blazen wat de gevoelige hondenneus zo'n beetje in de fik zet.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:21:17 #233
37769 erodome
Zweefteef
pi_40270750
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:19 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Ho ho ho ho...
Omdat in de straat een persoon een hond heeft moet de rest van de buurt zich aanpassen en gaan leren over de lichaamstaal van honden zodat er minder ongelukken gebeuren?

En dat van die bassis cursus dat klopt wel ja maar daar help je de buurman nog niet mee.
Tja, net zoals je kinderen bijbrengt hoe het met verkeer zit zou het handig zijn ze ook wat basiskennis van honden mee te geven.

Je kan namelijk wel zeggen ja maar het is mijn ding niet, maar je gaat er toch mee te maken krijgen, dat is onvermijdelijk.
  Moderator vrijdag 28 juli 2006 @ 14:22:49 #234
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40270801
quote:

[..]

Ho ho ho ho...

Nou niet iedereen maar ik weet dat er een periode op scholen voorlichting werd gegeven over hoe kinderen een hond het beste kunnen benaderen en dergelijke, vond dat op zich geen slecht idee.

Ik bedoelde eerder dat als een baas weet hoe zijn hond in elkaar steekt en wanneer een hond in een situatie komt waarin hij zich niet prettig voelt een eigenaar eerder in kan grijpen als hij de lichaamstaal van zijn hond kent, daar bedoelde ik niet de buurt mee.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:24:09 #235
8369 speknek
Another day another slay
pi_40270849
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:19 schreef erodome het volgende:
Noem je nu werkelijk de duitse dog op als gevaarlijk?????????????????????
De duitse dog, we hebben het over dezelfde hond, die enorme goedzakkerige joekel die bekend staat als een ontiegelijk menslievende hond?
Ja, die waakhond die ik een keer als kind schuimbekkend achter me aan gehad heb terwijl het baasje hartelijk zat te lachen.

edit- oeps, ik heb het toch over een andere hond .

edit2- het was een doberman, mijn excuses.
pi_40270850
Nou, ik ga gewoon een tijger kopen. Eerst ga ik leren hoe ik met dat beest om kan gaan. Daarna ga ik er lekker mee door de buurt lopen. Je leert zelf maar wat je moet doen als je tijgertje tegenkomt.
pi_40270900
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Je bedoeld aan die mooie brede riem die mooi en vriendelijk bewerkt was(dus geen pinnen en andere agressieve dingen), de hond die naar iedereen kwispelde, plat ging voor kinderen om te laten zien dat hij geen kwaad in de zin had, de hond die helemaal blij werd als hij een baby zag(wat ik hem wel heb moeten afleren, als jongeling heeft hij een keer zo zijn kop in een kinderwagen gestopt, dacht dat moeder een hartaanval kreeg, wel even moeten praten om dat weer recht te krijgen en in vrede weer van elkaar te scheiden).

De hond die rustig door de straat heen sjokte, de kinderen uit de buurt die blij kwamen aanrennen omdat dohtje daar weer liep die ze zo leuk vonden...

Beetje generaliseren is misschien best leuk, maar zover naast de waarheid vaak.
Zo herkenbaar . . . .

Onze hond is zo ontzettend lief voor iedereen, klein en groot.
Wij hebben HET ultieme voorbeeld.
Onze hond knuffelt met de Cavia!!!!!
En ze doet de Cavia echt geen kwaad.
Ze beschermt de Cavia zelfs met haar lichaam.
Als ze op haar plaats ligt en we zetten de Cavia erbij, dan zet ze haar poot om haar heen en dan krijgt ze ven een hele grondige peotsbeurt. Als de hond uitgepoetst is, dan begint de cavia de hond te likken, meestal haar neus
Is dat nou die moordenaar die sommigen voor ogen hebben?
pi_40270924
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:24 schreef HPoi het volgende:
Nou, ik ga gewoon een tijger kopen. Eerst ga ik leren hoe ik met dat beest om kan gaan. Daarna ga ik er lekker mee door de buurt lopen. Je leert zelf maar wat je moet doen als je tijgertje tegenkomt.
Neem jij jezelf wel serieus?
pi_40270970
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:26 schreef Robar het volgende:

[..]

Neem jij jezelf wel serieus?
Zo'n tijger kan ik heel goed vriendelijk maken. Maar hij houd natuurlijk wel eigenaardige trekjes. Maar als je goed met hem omgaat gebeurt je niks hoor.
pi_40270990
quote:

[..]

Ho ho ho ho...

En daarom moet een hond aan de lijn.
Als je je in een losloopgebied begeeft, dan kun zul je daar toch echt rekening mee moeten houden.
pi_40271032
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:24 schreef HPoi het volgende:
Je brengt het niet goed maar dat idee krijg ik ook een beetje hier.
Zo van doe maar wat bassis kennis op en pas je maar aan naar de hond.
Maar als ik voor mijn plezier of ergens loop omdat ik van A naar B moet hoop ik al niet eens een hond tegen te komen. En het idee wat ik hier een beetje krijg van ik heb een hond en leer er maar wat over dan komen er minder ongelukken. Maar een hond is geen bassisbehoefte dus de persoon met hond hoeft er niet 1 te nemen.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_40271045
Na ik snap dat ook nooit,doe gewoon een hond aan een riem,dan kan je in principe met de valste hond ter wereld nog probleemloos lopen.
pi_40271058
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:27 schreef HPoi het volgende:

[..]

Zo'n tijger kan ik heel goed vriendelijk maken. Maar hij houd natuurlijk wel eigenaardige trekjes. Maar als je goed met hem omgaat gebeurt je niks hoor.
En waarom denk jij een eeuwenlang gedomesticeerd dier te kunnen vergelijken met een dier rechtstreeks uit de jungle?
pi_40271093
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:29 schreef Ghostbuster het volgende:
Na ik snap dat ook nooit,doe gewoon een hond aan een riem,dan kan je in principe met de valste hond ter wereld nog probleemloos lopen.
Behalve als de hond veel sterker is dan jij .
Dan zou die nog wel eens los kunnen schieten
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_40271127
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:30 schreef Robar het volgende:

[..]

En waarom denk jij een eeuwenlang gedomesticeerd dier te kunnen vergelijken met een dier rechtstreeks uit de jungle?
Ik denk dat hij doelt op de denkwijze van veel honden bezitters
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_40271141
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:31 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Behalve als de hond veel sterker is dan jij .
Dan zou die nog wel eens los kunnen schieten
Nou ik zou niet weten wat voor hond dat is dan ,maar ik ben 2 meter lang
pi_40271150
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:30 schreef Robar het volgende:

[..]

Neenee, zo'n circustijger.
pi_40271155
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:18 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik geloof uberhaubt niet dat al die beten per jaar allemaal van agressieve honden komen, ik geloof eerder dat er een helehoop misverstanden zijn.
Als je je eenmaal bezig gaat houden met de denk en gedragswereld van een hond snap je ook wat een kromme verhouding mensen soms hebben met het dier.
Hoeveel mensen behandelen een hond niet als een kind?
Een hond is geen kind, denkt ook niet als een mens en moet dus ook niet zo behandeld worden.
Tenminste dat is mijn idee erover.
Ow, ik heb geen kinderen, maar wanneer ik een kind zou hebben zou dat kind belangrijker zijn dan de hond, no doubt about that. Maar je moet niet suggereren dat honden hoger op de maatschappelijke ladder dan de mens worden gezet. Dat is een foute aanname. Ik vind alleen mijn hond wel belangrijker dan jij. Logisch toch, ik ken je niet en de kans dat ik je ooit tegenkom is nihil.
Eigenlijk net als wat erodome zegt.
pi_40271168
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:28 schreef Robar het volgende:

[..]

En daarom moet een hond aan de lijn.
Ja, en dat gebeurd ook echt. NOT!!
pi_40271193
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:32 schreef HPoi het volgende:

[..]

Neenee, zo'n circustijger.
Een tijger is 3 maal zo groot, 8 maal zo sterk en 30 keer instinctiever . . .
De vergelijking is dus nog steeds ontzettend krom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')