Zucht, het is dan ook een HONDENLOSLOOPGEBIED waar ik het over heb, je weet wel, zo'n stukje natuur waar borden staan dat daar de hond los mag.quote:Op donderdag 27 juli 2006 22:56 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
o ja en nou ga je dus ook al je eigen territorium opeisen ?? dit bedoel ik nou he ... dit is de ware aard van de meeste hondenbezitters...gewoon schijt aan iedereen en alleen aan jezelf denken
Ik hou meer van mijn honden dan van jou, maar mijn gezin staat weer boven de honden, zie je de rangorde al een beetje?quote:Op donderdag 27 juli 2006 23:12 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
ja maar dat verandert steeds meer hier in Rotterdam hebben ze ook al een park "honden"vrij gemaakt
Maar ik gun iedereen het beste hoor echt![]()
Alleen snap ik die honden liefde niet zo lijkt wel of sommige mensen meer van honden houden dan van mensen?
Onze gemeente heeft het voorelkaar om op 1 punt het losloopgebied (mooie, lange natuur strook) te laten kruisen met een fietspadquote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Zucht, het is dan ook een HONDENLOSLOOPGEBIED waar ik het over heb, je weet wel, zo'n stukje natuur waar borden staan dat daar de hond los mag.
Op andere plekken mag dit niet, is wettelijk verboden, als je dan zelf voorbij dat bord gaat waarp staat dat daar honden los lopen moet je niet raar opkijken als je loslopende honden gaat tegenkomen he.
Deze plekken zijn er gekomen om zeikstralen zoals jij(nu vind ik je dus een enorme zeikstraal met deze reactie) tegemoet te komen, zodat je geen last hebt van loslopende honden buiten die gebieden en dat de honden een plek hebben om te kunnen rennen.
Dit is dus niet alleen aan jezelf denken, dit is juist rekening met elkaar houden, maar goed, jij gunt de hondenbezitter gewoon niets, dus je hebt het meer over je eigen aard dan die van de hondenbezitter, vooral alleen aan jezelf denken dus, alles moet aangepast worden aan ozzyat...
Er loopt hier een wat oudere man met een jack russel rond, die ook zn tanden laat zien als hij een bal, stok of iets anders heeft. Of als hij bang is. Of als je te dicht bij komt.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Ook ik baal stierlijk als die zwarte hond weer bij school ligt, moeder er niet bij is en de hond al zijn tanden prachtig laat zien aan kinderen die denken lief hondje...
Dat is gewoonweg asociaal gedrag en dat dient aangepakt te worden.
Nou nog een SUV erbij en hoppa.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:50 schreef speknek het volgende:
Penisverlenging
Uitgebouwde zwarte Golf met No Fear sticker achterop bedoel jequote:
Met Spinning Wheels!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Uitgebouwde zwarte Golf met No Fear sticker achterop bedoel je.
uhm koopwoning, eigen bedrijf en geen brommertje en toch een rottweilerquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:31 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Dat klopt wel ja![]()
Altijd van die achterbuurt huurhuis volksbuurt mensjes op goedkope brommertjes die zoon monster hebben
Maar toch voelt het wel lekker, om met je stalen slipketting zo'n spierenkolos naast je te sleuren die vervaarlijk gromt naar angstige buurtkinderen, en betekenisvolle blikken van hoogblonde vrouwen naar je kruis te incasseren. Of niet?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:12 schreef Dibbl het volgende:
uhm koopwoning, eigen bedrijf en geen brommertje en toch een rottweiler
Als je nou even het hele topic leest..... dan zou je ook niet van die domme opmerkingen makenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar toch voelt het wel lekker, om met je stalen slipketting zo'n spierenkolos naast je te sleuren die vervaarlijk gromt naar angstige buurtkinderen, en betekenisvolle blikken van hoogblonde vrouwen naar je kruis te incasseren. Of niet?
Onmogelijk.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:12 schreef Dibbl het volgende:
[..]
uhm koopwoning, eigen bedrijf en geen brommertje en toch een rottweiler
uhm ik ben vrouw en word niet geil van een blondine die naar mn kruis staartquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar toch voelt het wel lekker, om met je stalen slipketting zo'n spierenkolos naast je te sleuren die vervaarlijk gromt naar angstige buurtkinderen, en betekenisvolle blikken van hoogblonde vrouwen naar je kruis te incasseren. Of niet?
Mja en daar dwaalt dan weer een machtswellustige moderator tussenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:21 schreef speknek het volgende:
Ben je gek, dit topic zit vol met hondenliefhebbers. *ril*.
ik hoef niet de hele topic te lezen om te weten dat ik rottweilers lieve honden vind. Ook niet om te weten dat veel mensen vertekend beeld hebben van een rott.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:23 schreef Uhmmie het volgende:
[..]
Mja en daar dwaalt dan weer een machtswellustige moderator tussen
Niet dat er hoogblonde vrouwen geinteresseerd zijn in mijn kruis.... maar misschien wel wat koters die tegen me op kijken
Maareh.. zonder gekheid; soms is het handiger om het hele topic te lezen.. dan kom je iets snuggerder/gefundeerder over he
Ik moet ook wel zeggen dat ik Rottweilers nog wel mee vind vallen, stukken beter dan deense doggen, pitbulls of dogo argentino's ofzo. Ik vraag me alleen vooral af waarom mensen het risico nemen met zo'n grote hond, het blijft gevaarlijk.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:35 schreef Ghostbuster het volgende:
Beetje gezeik wel dat een Rottweiler een pauperhond is.
Ik vind ze hardstikke mooi juist,en ken er een paar die doen geen vlieg kwaad.
met elke hond is en blijft het gevaarlijk. dat kan je niet aan 1 ras toeschrijvenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik moet ook wel zeggen dat ik Rottweilers nog wel mee vind vallen, stukken beter dan deense doggen, pitbulls of dogo argentino's ofzo. Ik vraag me alleen vooral af waarom mensen het risico nemen met zo'n grote hond, het blijft gevaarlijk.
Jeuj wat een moordenaar ditquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:41 schreef Dibbl het volgende:
http://i17.photobucket.com/albums/b95/DipSausJe/IMG_0063.jpg
http://i17.photobucket.com/albums/b95/DipSausJe/IMG_0051.jpg
http://i17.photobucket.com/albums/b95/DipSausJe/IMAGE0382.jpg
http://i17.photobucket.com/albums/b95/DipSausJe/IMG_0020.jpg
ff trots doen met mn hondjes![]()
hebben we 600 euro voor neergeteld jahquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:58 schreef Uhmmie het volgende:
De opmerkign was dan ook niet tegen jou Dibbl
Overigens.. als je een volbloed rottweiler hebt.. die zijn denk ik toch nog wel duur?
en elk huisdier is in zekere zin een risico natuurlijk
Groot of klein maakt niet uit wat dat betreft.
Ik heb geen penis en nu?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:50 schreef speknek het volgende:
Penisverlenging
Dat zeg je nou wel maar geen kinderen mogen spelen vanwege je hond dat gaat toch wel erg ver en geeft dat niet aan hoe gevaarlijk je hond dan wel niet is voor anderen dan jou gezin?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:12 schreef Dibbl het volgende:
[..]
Je moet er wel altijd rekening mee houden dat mensen bang zijn voor rottweilers maar als het daarom gaat zijn die kutkeffertjes ook evil zat. Mijn zoon is pas nog gebeten door zo'n kleine dweil. Ook mogen er hier geen vriendjes komen spelen want als de kids gaan stoeien weet ik niet hoe de honden erop reageren. Het kan altijd zijn dat ze dat als een aanval op hun baasje zien natuurlijk.
Het is heel jammer dat mensen zo'n slecht beeld hebben over dit soort honden vooral omdat als je ze eenmaal kent ontdek je dat het eigenlijk een heel lief ras is
Tja maar als sommige mensen (eigenaren) wat meer wisten van de lichaamstaal van hun honden en kinderen daar meer over zouden leren dan zouden er ook een stuk minder ongelukken zijn.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:00 schreef speknek het volgende:
Ja, in een onderzoek een hele tijd geleden kwam naar voren dat de meeste hondenbeten door poedels begaan werden. Maar ik heb liever een poedelgebit in me dan een rottweilergebit. Ik vind het een beetje suf om dat zo maar weg te relativeren.
Je bedoeld aan die mooie brede riem die mooi en vriendelijk bewerkt was(dus geen pinnen en andere agressieve dingen), de hond die naar iedereen kwispelde, plat ging voor kinderen om te laten zien dat hij geen kwaad in de zin had, de hond die helemaal blij werd als hij een baby zag(wat ik hem wel heb moeten afleren, als jongeling heeft hij een keer zo zijn kop in een kinderwagen gestopt, dacht dat moeder een hartaanval kreeg, wel even moeten praten om dat weer recht te krijgen en in vrede weer van elkaar te scheiden).quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik geloof uberhaubt niet dat al die beten per jaar allemaal van agressieve honden komen, ik geloof eerder dat er een helehoop misverstanden zijn.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:14 schreef Robar het volgende:man man man wat hebben sommige mensen hier een enorm bedenkelijk niveau.
Een rottweiler agressief
Dat zijn zo een beetje samen met retrievers de meest vredelievende honden die er rondlopen . . .
Ho ho ho ho...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:14 schreef senesta het volgende:
[..]
Tja maar als mensen wat meer wisten van de lichaamstaal van honden en kinderen daar meer over zouden leren dan zouden er ook een stuk minder ongelukken zijn.
Noem je nu werkelijk de duitse dog op als gevaarlijk?????????????????????quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik moet ook wel zeggen dat ik Rottweilers nog wel mee vind vallen, stukken beter dan deense doggen, pitbulls of dogo argentino's ofzo. Ik vraag me alleen vooral af waarom mensen het risico nemen met zo'n grote hond, het blijft gevaarlijk.
Tja, net zoals je kinderen bijbrengt hoe het met verkeer zit zou het handig zijn ze ook wat basiskennis van honden mee te geven.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:19 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Ho ho ho ho...
Omdat in de straat een persoon een hond heeft moet de rest van de buurt zich aanpassen en gaan leren over de lichaamstaal van honden zodat er minder ongelukken gebeuren?
En dat van die bassis cursus dat klopt wel ja maar daar help je de buurman nog niet mee.
Nou niet iedereen maar ik weet dat er een periode op scholen voorlichting werd gegeven over hoe kinderen een hond het beste kunnen benaderen en dergelijke, vond dat op zich geen slecht idee.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:19 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Ho ho ho ho...
Omdat in de straat een persoon een hond heeft moet de rest van de buurt zich aanpassen en gaan leren over de lichaamstaal van honden zodat er minder ongelukken gebeuren?
En dat van die bassis cursus dat klopt wel ja maar daar help je de buurman nog niet mee.
Ja, die waakhond die ik een keer als kind schuimbekkend achter me aan gehad heb terwijl het baasje hartelijk zat te lachen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:19 schreef erodome het volgende:
Noem je nu werkelijk de duitse dog op als gevaarlijk?????????????????????
De duitse dog, we hebben het over dezelfde hond, die enorme goedzakkerige joekel die bekend staat als een ontiegelijk menslievende hond?
Zo herkenbaar . . . .quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Je bedoeld aan die mooie brede riem die mooi en vriendelijk bewerkt was(dus geen pinnen en andere agressieve dingen), de hond die naar iedereen kwispelde, plat ging voor kinderen om te laten zien dat hij geen kwaad in de zin had, de hond die helemaal blij werd als hij een baby zag(wat ik hem wel heb moeten afleren, als jongeling heeft hij een keer zo zijn kop in een kinderwagen gestopt, dacht dat moeder een hartaanval kreeg, wel even moeten praten om dat weer recht te krijgen en in vrede weer van elkaar te scheiden).
De hond die rustig door de straat heen sjokte, de kinderen uit de buurt die blij kwamen aanrennen omdat dohtje daar weer liep die ze zo leuk vonden...
Beetje generaliseren is misschien best leuk, maar zover naast de waarheid vaak.
Neem jij jezelf wel serieus?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:24 schreef HPoi het volgende:
Nou, ik ga gewoon een tijger kopen. Eerst ga ik leren hoe ik met dat beest om kan gaan. Daarna ga ik er lekker mee door de buurt lopen. Je leert zelf maar wat je moet doen als je tijgertje tegenkomt.![]()
![]()
Zo'n tijger kan ik heel goed vriendelijk maken. Maar hij houd natuurlijk wel eigenaardige trekjes. Maar als je goed met hem omgaat gebeurt je niks hoor.quote:
En daarom moet een hond aan de lijn.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:19 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Ho ho ho ho...
Je brengt het niet goed maar dat idee krijg ik ook een beetje hier.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:24 schreef HPoi het volgende:
Nou, ik ga gewoon een tijger kopen. Eerst ga ik leren hoe ik met dat beest om kan gaan. Daarna ga ik er lekker mee door de buurt lopen. Je leert zelf maar wat je moet doen als je tijgertje tegenkomt.![]()
![]()
En waarom denk jij een eeuwenlang gedomesticeerd dier te kunnen vergelijken met een dier rechtstreeks uit de jungle?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:27 schreef HPoi het volgende:
[..]
Zo'n tijger kan ik heel goed vriendelijk maken. Maar hij houd natuurlijk wel eigenaardige trekjes. Maar als je goed met hem omgaat gebeurt je niks hoor.![]()
Behalve als de hond veel sterker is dan jij .quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:29 schreef Ghostbuster het volgende:
Na ik snap dat ook nooit,doe gewoon een hond aan een riem,dan kan je in principe met de valste hond ter wereld nog probleemloos lopen.
Ik denk dat hij doelt op de denkwijze van veel honden bezittersquote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:30 schreef Robar het volgende:
[..]
En waarom denk jij een eeuwenlang gedomesticeerd dier te kunnen vergelijken met een dier rechtstreeks uit de jungle?
Nou ik zou niet weten wat voor hond dat is danquote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:31 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Behalve als de hond veel sterker is dan jij .
Dan zou die nog wel eens los kunnen schieten
Neenee, zo'n circustijger.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:30 schreef Robar het volgende:
[..]
En waarom denk jij een eeuwenlang gedomesticeerd dier te kunnen vergelijken met een dier rechtstreeks uit de jungle?
Ow, ik heb geen kinderen, maar wanneer ik een kind zou hebben zou dat kind belangrijker zijn dan de hond, no doubt about that. Maar je moet niet suggereren dat honden hoger op de maatschappelijke ladder dan de mens worden gezet. Dat is een foute aanname. Ik vind alleen mijn hond wel belangrijker dan jij. Logisch toch, ik ken je niet en de kans dat ik je ooit tegenkom is nihil.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:18 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik geloof uberhaubt niet dat al die beten per jaar allemaal van agressieve honden komen, ik geloof eerder dat er een helehoop misverstanden zijn.
Als je je eenmaal bezig gaat houden met de denk en gedragswereld van een hond snap je ook wat een kromme verhouding mensen soms hebben met het dier.
Hoeveel mensen behandelen een hond niet als een kind?
Een hond is geen kind, denkt ook niet als een mens en moet dus ook niet zo behandeld worden.
Tenminste dat is mijn idee erover.
Een tijger is 3 maal zo groot, 8 maal zo sterk en 30 keer instinctiever . . .quote:
Dus? Zo'n lijn is ook niet alles. Want dan kan ik er dus nog niet veilig langs lopen. Vooral niet als de lijn 30 meter is.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:32 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Nou ik zou niet weten wat voor hond dat is dan,maar ik ben 2 meter lang
Even een koelkast halen...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:31 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Ik denk dat hij doelt op de denkwijze van veel honden bezitters
ja jij maar niet iedereen in deze wereldquote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:32 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Nou ik zou niet weten wat voor hond dat is dan,maar ik ben 2 meter lang
En daarom is er volgens mij ook wettelijk bepaald dat de eigenaar verantwoordelijk is voor de daden van een hond. Je hoeft dus geen rekening te houden met de hond van een ander, dat hoort de hondeneigenaar te doen ! Niemand die je tegenspreekt hoor. Maar ik vind wel dat als je heel erg bang bent voor honden, het wel slim kan zijn om wat over het gedrag van honden te leren.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:29 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Je brengt het niet goed maar dat idee krijg ik ook een beetje hier.
Zo van doe maar wat bassis kennis op en pas je maar aan naar de hond.
Maar als ik voor mijn plezier of ergens loop omdat ik van A naar B moet hoop ik al niet eens een hond tegen te komen. En het idee wat ik hier een beetje krijg van ik heb een hond en leer er maar wat over dan komen er minder ongelukken. Maar een hond is geen bassisbehoefte dus de persoon met hond hoeft er niet 1 te nemen.
Ja jezus gewoon een normale riem,en de hond loopt dan rechts naast je.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:35 schreef HPoi het volgende:
[..]
Dus? Zo'n lijn is ook niet alles. Want dan kan ik er dus nog niet veilig langs lopen. Vooral niet als de lijn 30 meter is.![]()
Ehm een zadel erop gooien?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:36 schreef Canisfire het volgende:
[..]
ja jij maar niet iedereen in deze wereld![]()
Denk maar eens opa en oma die voor die deense dog moeten zorgen nu zoon lief met zijn gezin op vakantie is. Of truus die net een grote hond gekocht heeft en ook denkt dat ze hem wel even aankan
Maar dan ben je gewoon een enorme mongool!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:31 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Precis ja dus dat aanlijnen is ook niet altijd een garantiequote:
nee dat geeft aan dat ik verantwoordelijk ben!! mijn hond doet echt geen vlieg kwaad maar ik weet niet hoe die reageert als hij zijn baasje ziet stoeien met een ander kindje en ik wil dat ook niet gaan ontdekkenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:14 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Dat zeg je nou wel maar geen kinderen mogen spelen vanwege je hond dat gaat toch wel erg ver en geeft dat niet aan hoe gevaarlijk je hond dan wel niet is voor anderen dan jou gezin?
Nee maar zo kan je altijd wel uitzonderingen verzinnen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:38 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Precis ja dus dat aanlijnen is ook niet altijd een garantie![]()
Dan is dat ook een veel te makkelijke gedachte . . .quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:31 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Ik denk dat hij doelt op de denkwijze van veel honden bezitters
Nou, dan nog. Ik stapte vorige week nog uit de metro. Loopt er zo'n kale gabber voor me met zo'n vechtershond aan de lijn. Op een bankje zat een jongen te wachten, die hond snuffelt aan hem, gabbertje doet niks. Jongen trekt zijn benen omhoog, hond probeert op hem te klimmen, jongen probeert op het dak van het wachthuisje te klimmen. Gabbertje denkt, PING! ik zal eens aan die lijn trekken.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:36 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Ja jezus gewoon een normale riem,en de hond loopt dan rechts naast je.
En kom je iemand tegen dan hou je hem dichtbij je
Klopt maar die mongolen zijn er toch echt.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:37 schreef Robar het volgende:
[..]
Maar dan ben je gewoon een enorme mongool!
Sorry hoor, als je een hond neemt die je niet in de hand kan houden . . .
En als het gabbertje nou het slachtoffer wasquote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:39 schreef HPoi het volgende:
[..]
Nou, dan nog. Ik stapte vorige week nog uit de metro. Loopt er zo'n kale in gabber voor me met zo'n vechtershond aan de lijn. Op een bankje zat een jongen te wachten, die hond snuffelt aan hem, gabbertje doet niks. Jongen trekt zijn benen omhoog, hond probeert op hem te klimmen, jongen probeert op het dak van het wachthuisje te klimmen. Gabbertje denkt, PING! ik zal eens aan die lijn trekken.
Ik zal eerlijk zijn, ik laat de hond ook wel eens los in een park waar dat in principe niet expliciet aangegeven wordt. Maar ik weet gewoon 100% zeker dat onze hond andere mensen niet in gevaar brengt. Maar dat is echt alleen in een park. Verder is ze altijd en overal aangelijnd.quote:
Uiteraard zijn die mongolen er, net als dat er jongetjes van 18 zijn en een CRX of GSI kopen en erachter komen dat je niet met 180 een kruispunt over kunt . .quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:39 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Klopt maar die mongolen zijn er toch echt.
Of van die mensen die kinderen van een jaar of 10 met een grote hond laten lopen onder het mom van ach dan doet mijn dochter wat zelfvertrouwen op en ze zijn van af jongs af aan al zo schattig samen...
Maar die wandelaar die daar loopt is doodsbang voor honden en weet niet dat jou hond in principe geen gevaar is en begint te schreeuwen te tieren en te rennen. Wat jou hond raar gedrag vind en waar jou hond ook weer raar op zou reageren..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:41 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik zal eerlijk zijn, ik laat de hond ook wel eens los in een park waar dat in principe niet expliciet aangegeven wordt. Maar ik weet gewoon 100% zeker dat onze hond andere mensen niet in gevaar brengt. Maar dat is echt alleen in een park. Verder is ze altijd en overal aangelijnd.
mjah het valt mij op dat er zoveel kinderen zijn die op je hond afrennen en meteen beginnen te aaien. Dat kan nou eenmaal niet bij iedere hond en als ouders hun kids zouden aanleren om eerst aan de baas te vragen of er geaaid mag worden zou dat zoveel schelenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, net zoals je kinderen bijbrengt hoe het met verkeer zit zou het handig zijn ze ook wat basiskennis van honden mee te geven.
Je kan namelijk wel zeggen ja maar het is mijn ding niet, maar je gaat er toch mee te maken krijgen, dat is onvermijdelijk.
Ik vind dat soort opmerkingen nou nooit pleiten voor de hond..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:40 schreef Ghostbuster het volgende:
Maar fatsoen kan een hond niks aan doen natuurlijk.
Dat verklaart een boel, duitse doggen(scoobie doo) zijn gewoon schattig namelijkquote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, die waakhond die ik een keer als kind schuimbekkend achter me aan gehad heb terwijl het baasje hartelijk zat te lachen.
edit- oeps, ik heb het toch over een andere hond.
edit2- het was een doberman, mijn excuses.
Maar wat ik zeg, ik vind dat als je ergens bang voor bent, dat je dan JUIST iets moet leren over datgene waar je bang voor bent. Dat heeft niets te maken met dat diegene rekening MOET houden met iemand anders zijn/haar hond, maar het heeft te maken met het vermijden van contact met datgene waar je bang voor bent. En als er dan contact is dan weet je tenminste wat je kan doen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:43 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Maar die wandelaar die daar loopt is doodsbang voor honden en weet niet dat jou hond in principe geen gevaar is en begint te schreeuwen te tieren en te rennen. Wat jou hond raar gedrag vind en waar jou hond ook weer raar op zou reageren..
Nee maar een hond zn baas is wel de verantwoordelijke,als die hem aan iemand laat ruiken,daar kan die hond ook weinig aan doen verder.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vind dat soort opmerkingen nou nooit pleiten voor de hond..
Jou vergelijkingen slaan helemaal nergens op,je kan een auto echt niet met een hond vergelijken,qua gevaarquote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:49 schreef senesta het volgende:
Mijn hond doet geen vlieg kwaad, de buren hebben geen last van hem, de kinderen voetballen met hem, hij doet de kat geen kwaad, geen enkele dier overgens.
Ik kan met hem over de markt lopen, ik kan met hem in een restaurant gaan zitten zonder dat iemand last van hem heeft.
Ik heb een cursus met hem gedaan toen hij pup was en ik heb een gedeelte a-cursus gedaan en daardoor weet ik hoe ik hem dingen het snelst kan leren., verder heb ik heel veel gelezen voor ik mijn hond nam.
Ik weet ook welk gedrag hij gaat vertonen als hij zich angstig of bedreigd voelt of misschien wel pijn heeft zodat ik in kan grijpen als er zich zon situatie voordoet.
Dit heb ik gedaan omdat de hond mijn verantwoording is en het dus ook mijn verantwoordig is dat mensen geen/zo min mogelijk last hebben van mijn dier.
Verder snap ik het probleem niet zo, er worden jaarlijks ook mensen dood gereden door auto's, een auto is dus potentieel een gevaar voor mijn kinderen of voor mij?
Kinderen zijn niet altijd even lief voor een dier hoor, ik vind het op zich niet verkeerd als kinderen leren wat wel en wat niet kan met dieren/honden.
In principe is dat wel een garantie, want een aangelijnde hond kun je heel makkelijk ontwijken en vice versa.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:38 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Precis ja dus dat aanlijnen is ook niet altijd een garantie![]()
Helaas zijn in veel gevallen de honden nie zo goed opgevoedt.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:48 schreef Robar het volgende:
[..]
Maar wat ik zeg, ik vind dat als je ergens bang voor bent, dat je dan JUIST iets moet leren over datgene waar je bang voor bent. Dat heeft niets te maken met dat diegene rekening MOET houden met iemand anders zijn/haar hond, maar het heeft te maken met het vermijden van contact met datgene waar je bang voor bent. En als er dan contact is dan weet je tenminste wat je kan doen.
Maar ik weet precies hoe onze hond reageert als er iemand krijsend voor haar staat
Als diegene te ver weg is, schenkt ze het totaal geen aandacht.
Is het dichtbij, dan gaat ze kijken, maar doet niks.
Maar in 9 van de 10 gevallen hebben wij haar al bij ons geroepen en aangelijnd, omdat ik vind dat WIJ daar dus rekening mee moeten houden.
Een tijger is geen gefokte ondersoort, de hond wel, al eeuwen en eeuwen leeft deze naast de mens, sterker gezegd, zonder de hond was de mens waarschijnlijk niet geweest waar ze nu is, de hond heeft de mogelijkheden van de mens enorm vergroot en zo de vooruitgang van oermens naar moderne mens mogelijk gemaakt.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:24 schreef HPoi het volgende:
![]()
Why not?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:50 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Jou vergelijkingen slaan helemaal nergens op,je kan een auto echt niet met een hond vergelijken,qua gevaar
Doh had het niet op kleine knagers, was er bang voor, komt door mijn eerste konijntjequote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:25 schreef Robar het volgende:
[..]
Zo herkenbaar . . . .
Onze hond is zo ontzettend lief voor iedereen, klein en groot.
Wij hebben HET ultieme voorbeeld.
Onze hond knuffelt met de Cavia!!!!!
En ze doet de Cavia echt geen kwaad.
Ze beschermt de Cavia zelfs met haar lichaam.
Als ze op haar plaats ligt en we zetten de Cavia erbij, dan zet ze haar poot om haar heen en dan krijgt ze ven een hele grondige peotsbeurt. Als de hond uitgepoetst is, dan begint de cavia de hond te likken, meestal haar neus
Is dat nou die moordenaar die sommigen voor ogen hebben?
Omdat het aantal doden en gewonden met auto's veel hoger is,en de gevallen van mensen die gewond raken door een hond,vrij weinig zijn.quote:
Tot aan die cursus en verantwoording ging het goed.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:49 schreef senesta het volgende:
Mijn hond doet geen vlieg kwaad, de buren hebben geen last van hem, de kinderen voetballen met hem, hij doet de kat geen kwaad, geen enkele dier overgens.
Ik kan met hem over de markt lopen, ik kan met hem in een restaurant gaan zitten zonder dat iemand last van hem heeft.
Ik heb een cursus met hem gedaan toen hij pup was en ik heb een gedeelte a-cursus gedaan en daardoor weet ik hoe ik hem dingen het snelst kan leren., verder heb ik heel veel gelezen voor ik mijn hond nam.
Ik weet ook welk gedrag hij gaat vertonen als hij zich angstig of bedreigd voelt of misschien wel pijn heeft zodat ik in kan grijpen als er zich zon situatie voordoet.
Dit heb ik gedaan omdat de hond mijn verantwoording is en het dus ook mijn verantwoordig is dat mensen geen/zo min mogelijk last hebben van mijn dier.
Verder snap ik het probleem niet zo, er worden jaarlijks ook mensen dood gereden door auto's, een auto is dus potentieel een gevaar voor mijn kinderen of voor mij?
Kinderen zijn niet altijd even lief voor een dier hoor, ik vind het op zich niet verkeerd als kinderen leren wat wel en wat niet kan met dieren/honden.
Dat ben ik met je eens en helaas is dat dan meestal zo een klein groepje die het voor de anderen verpest.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:51 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Helaas zijn in veel gevallen de honden nie zo goed opgevoedt.
Hier begint het al. Ik heb nl. vaak problemen met die beesten tijdens wielrennen en hardlopen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:41 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik zal eerlijk zijn, ik laat de hond ook wel eens los in een park waar dat in principe niet expliciet aangegeven wordt. Maar ik weet gewoon 100% zeker dat onze hond andere mensen niet in gevaar brengt. Maar dat is echt alleen in een park. Verder is ze altijd en overal aangelijnd.
Voor jou als volwassen mens geld dit niet zozeer, meer voor kinderen die vaak wel van honden houden en eropaf gaan, dat fout doen waar ongelukken van komen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:29 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Je brengt het niet goed maar dat idee krijg ik ook een beetje hier.
Zo van doe maar wat bassis kennis op en pas je maar aan naar de hond.
Maar als ik voor mijn plezier of ergens loop omdat ik van A naar B moet hoop ik al niet eens een hond tegen te komen. En het idee wat ik hier een beetje krijg van ik heb een hond en leer er maar wat over dan komen er minder ongelukken. Maar een hond is geen bassisbehoefte dus de persoon met hond hoeft er niet 1 te nemen.
Oh bedoel je het zo, in that case, I agreequote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:54 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Omdat het aantal doden en gewonden met auto's veel hoger is,en de gevallen van mensen die gewond raken door een hond,vrij weinig zijn.
Kracht ligt niet in spierkracht, maar tussen de oren, overwicht op een dier heb je door de geest, niet door brute kracht...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:31 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Wielrennen in een parkquote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:55 schreef HPoi het volgende:
[..]
Hier begint het al. Ik heb nl.aak problemen met die beesten tijdens wielrennen en hardlopen.
Dat met paarden mag je best doen maakt me niet uit.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Kracht ligt niet in spierkracht, maar tussen de oren, overwicht op een dier heb je door de geest, niet door brute kracht...
Ik had doh met zijn ruim 15 kilo zwaarder dan ik ben prima onder controle, maar als ik hem aan een ander gaf kon ik hem mannen van ruim 100 kilo weg laten trekken, maar geen haartje op zijn hoofd die eraan dacht dat bij mij te doen.
Wat dan met paarden, allemaal verbieden, want ze zijn allemaal sterker dan mensen en zijn makkelijk instaat iemand te doden, wat zeg ik, het gebeurt ook nog weleens.
nee.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:59 schreef Robar het volgende:
[..]
Wielrennen in een park
En ben jij ook zo iemand die op het fietspad hardloopt?
Moet iedereen voor je wijken als je aan het wielrennen bent?
Rijdt je dan ook door rood om je ritme niet te verstoren?
Heb je lichten op je fiets?
Vervelend he generalisaties . . . ?
Hier begint het al . . .
Het begint bij het kennen van je hond en het opvoeden van je hond, daarom kan ik haar loslaten in dat park! Niet iedere loslopende hond is een probleem. Als jij dat vind, dan heb je zelf een probleem!
En dat tieren en doen om een hond op afstand is wel normaal ofzo, dat geeft niet, is helemaal begrijpelijk?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:43 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Maar die wandelaar die daar loopt is doodsbang voor honden en weet niet dat jou hond in principe geen gevaar is en begint te schreeuwen te tieren en te rennen. Wat jou hond raar gedrag vind en waar jou hond ook weer raar op zou reageren..
En zo is er altijd weer een uitzondering.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:59 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Dat met paarden mag je best doen maakt me niet uit.
Maar het probleem is dat tussen de oren de eigenaar ook niet altijd sterker is dan de hond.
Meer trainen,dat je ze eruit kan lopenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:55 schreef HPoi het volgende:
[..]
Hier begint het al. Ik heb nl. vaak problemen met die beesten tijdens wielrennen en hardlopen.
En de andere vragen?quote:
Dat bijten is een veelste harde straf, daarom is het zoveel beter dat kleine beetje aandacht te schenken aan hoe ga je om met op de basisschool, kinderen gaan met honden in contact komen, de meeste kinderen zoeken zelf dat contact, om ze veilig te houden is die basiskennis van zo'n enorm belang, zou niet nodig zijn trouwens als alle hondeneigenaren hun honden keurig opvoeden, maar omdat dat nu eenmaal tot mijn verdriet niet zo is zou het handig zijn op andere vlakken het risiko in te perken.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:55 schreef Canisfire het volgende:
ey
[..]
Tot aan die cursus en verantwoording ging het goed.
Maar natuurlijk zijn kinderen ook niet altijd even lief.
Maar om ze wat te leren door er een hand aftebijten gaat nog al ver he![]()
Daarom zou ik zo graag willen dat dat aangepakt wordt, een hondenbewijs.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:59 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Dat met paarden mag je best doen maakt me niet uit.
Maar het probleem is dat tussen de oren de eigenaar ook niet altijd sterker is dan de hond.
Alleen wordt je als hondenbezitter dan direct over dezelfde kam gescheerd en dat is waar wij nu juist in opstand tegen komen, nietwaar Ero?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Nogmaals, dat asociale gedrag is voor mij net zo vervelend als voor de "hondenhater"...
Het zou opzich wel beter zijn om die kinderen er wat over bijtebrengen maar aan de andere kant is het belachelijk dat het nodig is in dit land. Als mensen nou gewoon die hond goed zouden opvoeden. Wat zo als jij zegt ook tot jou grote spijt niet het geval is dan was alleszoveel beter geweest. Maar goed ik vind het gewoon enigszins te ver gaan om kinderen verplicht een soort hoe ga ik met honden om les te geven. Want een hond is en blijft een middel voor plezier van de eigenaar.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat bijten is een veelste harde straf, daarom is het zoveel beter dat kleine beetje aandacht te schenken aan hoe ga je om met op de basisschool, kinderen gaan met honden in contact komen, de meeste kinderen zoeken zelf dat contact, om ze veilig te houden is die basiskennis van zo'n enorm belang, zou niet nodig zijn trouwens als alle hondeneigenaren hun honden keurig opvoeden, maar omdat dat nu eenmaal tot mijn verdriet niet zo is zou het handig zijn op andere vlakken het risiko in te perken.
Zijn dat serieuze dan? Zoja, dan beantwoord ik ze nog niet.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:04 schreef Robar het volgende:
[..]
En de andere vragen?
Ik heb meer dan drie vragen gesteld, maar ik begreep uit sommige van jouw reacties al dat je maar half leest, dus dat zou het allemaal verklaren.
yeah right. Weet je wel hoe hard een hond kan lopen?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:03 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Meer trainen,dat je ze eruit kan lopen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |