abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40243955
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 16:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Ligt eraan wat voor herdershond...

Dit vind ik mooier dan een rottweiler:
[afbeelding]

Maar als ik moet kiezen tussen dit en een rottje dan weet ik het wel, dan wordt het een rottje!
[afbeelding]
Vind het net een mislukte hyena om eerlijk te zijn

Maar goed, smaken verschillen...
Dan laat je ook gelijk wel een mooi voorbeeld van doorfokkerij zien

De "oude lijn" duitsers zijn veel mooier, steviger en gezonder
La derecha oprime, la izquierda libera
  donderdag 27 juli 2006 @ 17:24:32 #152
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40243963
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 17:14 schreef kimmie261 het volgende:
uiteindelijk is de mens dus verantwoordelijk toch???

die moet de hond aangelijnt houden,en zorgen dat deze netjes opgevoed is...toch???

WIJ willen dieren,wij zorgen dat er kleine hondjes komen...en het is de mens die onnadenkend vaak een huisdier aanschaft,getuige van de overvolle asiels en van de onopgevoede dieren die er rond lopen,en niet alleen honden,maar tegenwoordig worden kinderen ook niet meer opgevoed...

weet je,ik roep al jaren dat er een soort van verplichte cursus moet komen voor iedere hondenbezitter,een cursus die zorgt dat honden luisteren,en netjes opgevoed worden,maar helaas zal dat onhaalbaar zijn,aangezien er geen enkele controle is op aanschaf van een dier,ze worden gekocht als broodjes en ook zo weer gedumpt,heel vaak treffen dieren ook en heel goede baas,die jaren lang ervoor zorgt,en ze netjes opvoed,maar 2 slechte ervaringen met een onopgevoede hond,maakt dat mensen nl niet verder denken,dan is iedere hond onopgevoed..

mensen tellen nl niet verder als 2..1,2 en veel..

zo kortzichtig zijn wij mensen en zo dom zijn we nu...
nou je geeft dus zelf toe dat er een probleem is met de honden (en dus hun eigenaren)
Aangezien er altijd genoeg domme mensen blijven die niet verantwoordelijk en sociaal kunnen omgaan met hun omgeving en dus ook geen grotere hond kunnen opvoeden,
kunnen we maar beter die beesten verbieden.
Probleem opgelost
reach out and touch faith
pi_40244113
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 17:22 schreef HPoi het volgende:

[..]

En dan altijd katten erbij halen.

Mensen met loslopende katten zijn net zo asociaal in dat opzicht als mensen met vervelende kuthonden. Enne, dat schijten doen ze dus iid dus maar lekker in eigen tuin. Ik gooi de stront van mijn huisdieren toch ook niet in het plantsoen?
Zowiezo doet ozzie-dinges een beetje alsof hij het over katten heeft. Ik ken niemand die zijn hond maar een beetje los door de stad laat struinen, om daar overlast te veroorzaken. Heb wel een paar jaar terug hier 1 zo'n hond (golden retriever) gezien; beest was idd niet lief en schijtte net als katten ook in de kinderspeelplaats. Dat soort mensen verdienen wat mij betreft niet de lol van een hond
La derecha oprime, la izquierda libera
  donderdag 27 juli 2006 @ 17:32:17 #154
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40244211
o en Kimmie je vroeg eerder in dit topic of jij ook aan een bepaald stereotype -stoere en grote honde bezitters voldoet.
Nou ik heb je emotionele en onsamenhangde reacties gecombineerd met slechte grammatica en spelfouten in posts in dit topic nu een aantal maal gelezen en je komt op mij idd over als een sjonnie of anita type precies volgens het verwachtings patroon.
sorry maar je vroeg er zelf om.
pi_40244408
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 16:29 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

voetbal op zich is niet irritant lijkt me...maar je bedoelt waarschijnlijk supporters overlast?
dat zouden ze idd ook mogen verbieden ....
en auto's ja daar zijn er ook teveel van idd, op zich geen verkeerd id hoor wordt natuurlijk al veel op gestuurd door de overheid dmv hoge wegenbelasting accijnzen e.d.
Ja en dat geld dan ook voor andere overlastgevers zoals bijvoorbeeld:

grote honden in stedelijk gebied met leuke kleine parkjes in de grote (rand) stedelijke gebieden waar mensen gewoon willen kunnen recreeren zonder hondenschijt en opgezadeld te worden met een aggresieve hond omdat hij of zij toevallig niet de honden taal spreekt of
omdat aso -sjonnie of anita zijn hond niet opvoed
Ik ben geen anita en woon niet in de stad, dus tja...

Maar wist je dat hondenbelasting vroeger is ingesteld om honden uit de steden te weren, vroeger had je en beugel staan bij de stad, kon de hond daar niet doorheen dan was hij niet toegestaan binnen de stadsmuren te houden, kon hij er wel doorheen dan koste het je belasting.

Daar komt de uitdrukking niet door de beugel kunnen dus vandaan

Wat hondenpoep kan ik erg kort zijn, ik haat het om erin te staan net als ieder ander en zal zodra 1 van mijn honden ooit eens wat doet waar iemand erin kan stappen het zeer zeker opruimen.

Zo stonden de achterburen erg raar te kijken toen trash nog heel klein was dat ik terugrende om een zakje te halen om zijn shit op te ruimen toen hij het onderweg deed ipv waar het moest, maarja, ik vind dat niet meer dan normaal, in die steegjes is het hartstikke vies als daar hondenpoep ligt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_40244549
stoer ik ben een echte annita!!!! jaaa nooit gedacht dat ik dat zou worden..

maar even wederom een vraag,want deze wil je niet beantwoorden HOE VAAK BEN JE GEBETEN??

als je een gedeelte niet snapt van deze vraag mag je het gerust zeggen....

ik geef zeker aan dat er problemen zijn met honden,heb ook nergens gezegd dat deze er niet zijn,alleen dat het NIET de schuld van de HONDEN is,maar van de eigenaren....

lezen is zeker een vak...
pi_40244550
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 16:40 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

sinds wanneer laten hun mensen hun hond uit in de mac donalds??

het moet niet veel gekker worden
Ik ging vroeger vaak bij de mac donalds wandelen achter, dan even snel een shake scoren, honden zijn trouwens gewoon toegestaan bij de mac, alhoewel ik ze liever niet meeneem, alleen als ik op het terras kan zitten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 27 juli 2006 @ 17:47:44 #158
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40244687
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 17:43 schreef kimmie261 het volgende:

ik geef zeker aan dat er problemen zijn met honden,heb ook nergens gezegd dat deze er niet zijn,alleen dat het NIET de schuld van de HONDEN is,maar van de eigenaren....
dus dat is een excuus om het maar gewoon door te laten gaan?
pi_40244695
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 17:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dan laat je ook gelijk wel een mooi voorbeeld van doorfokkerij zien

De "oude lijn" duitsers zijn veel mooier, steviger en gezonder
Het was dan ook een schok om te zien dat die zwalkende pup die ik had gezien geen toeval was, echt pech, maar kwam door nare fok, het oude type is idd veel mooier, ziet er niet uti als een mislukte hyena...
pi_40244826
ozzyat105,je kan dit niet verbieden,je kan mensen geen wil opleggen,als je dit gaat verbieden,gaan de mensen met honden ook ergens over klagen enz enz...

verder heb ik al eerder gezegd ben ik een voorstander voor verplichte cursussen voor honden bezitters,en dat er meer informatie wordt gegeven over het dier de hond,waardoor domme mensen die denken dat honden dingen zijn,minder snel acties nar de hond zullen hebben,en gebeten zullen worden..

maar wederom ,hoe vaak ben je al gebeten???dit stukje sla je werkelijk iedere keer over met lezen denk ik...
pi_40244911
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 17:24 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

nou je geeft dus zelf toe dat er een probleem is met de honden (en dus hun eigenaren)
Aangezien er altijd genoeg domme mensen blijven die niet verantwoordelijk en sociaal kunnen omgaan met hun omgeving en dus ook geen grotere hond kunnen opvoeden,
kunnen we maar beter die beesten verbieden.
Probleem opgelost
Onzin, dus omdat er mensen zijn die te hard rijden moeten we alle snellere auto's maar verbieden?
Omdat er mensen zijn die met een aardappelschilmesje iemand verwonden moeten we alle aardappelschilmesjes maar verbieden?

Ze pakken maar gewoon degene aan die zich misdragen, maar daar schijnt dit land nogal te schijterig voor te zijn, pitbulls komen negatief in de spot en aso's kopen ze, er zijn wat problemen, dan verbieden we toch pitje, ach dat het probleem verschuift en we over 2 jaar als de nieuwe honden volwassen zijn weer op presies hetzelfde punt zitten schijnt geen bal uit te maken, als we het volk maar een bot toe hebben gegooit, wij hebben wat geprobeerd.

Wat nu als een hond wat doet, de eigenaar direct verantwoordelijk wordt gesteld, dus straf krijgt als het dier vals is en de eigenaar geen pogingen heeft gewaagd via officiele lijnen hier wat aan te doen(gedragstherapie bv), dat iemand die een valse hond heeft de hond afgenomen wordt en deze een verbod krijgt op het houden van honden bv?

Dat zou een stuk meer zoden aan de dijk zetten dan hond in beslag nemen als er ellende is geweest en tegen de eigenaar zeggen foei niet meer doen he, de eigenaar koopt de volgende dag een nog stoerdere hond die zijn ego nog meer streelt en over 2 jaar zien we hem weer en is er weer een slachtoffer bij.
pi_40245170
ach weet je,ik krijg hier een heel eng gevoel....

ik krijg geen antwoord op mijn vraag hoe vaak gebeten,ga ik er maar voor het gemak vanuit dat dat nooit is geweest,hoe vaak er een hond naar deze heeft geblaft,zal het 2x zijn geweest??

dit zijn heel enge figuren,
kale kop:dan ben je een rasist,standaard,
een stoere hond:ben je een sjonnie of annita
heb je een huidskleur: dan zit je in de ww,of steel je alles bij elkaar..

heel eng...

vind dat altijd nogal wat ,om te roepen dat iets agressief of gevaarlijk is,als je nog nooit daar een ervaring mee gehad hebt...

triest...
pi_40245271
2 uitersten hiero. Hondenhaters en hondenliefhebbers die de hond alles vinden. Allebei triest SLOTJE!
  donderdag 27 juli 2006 @ 18:12:43 #164
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40245495
@erodome
ik weet zeker dat er wel over nagedacht wordt om te snelle auto's te verbieden dus dat is helemaal niet zo gek als je denkt.
En heel veel dingen die gevaar opleveren worden aangepast of verboden.
Verder is een beleid zoals je dat omschrijft natuurlijk niks mis mee maar dat kost een hoop geld al die controle en administratie dus dan wordt het zeker wel 100 euro in de maand.
Verder blijft het een feit dat stedelijke gebieden niet zo geschikt zijn voor grote en evt. gevaalijke hondenrassen je kunt zelf ook wel raden waarom.
  donderdag 27 juli 2006 @ 18:13:15 #165
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40245513
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 18:05 schreef HPoi het volgende:
2 uitersten hiero. Hondenhaters en hondenliefhebbers die de hond alles vinden. Allebei triest SLOTJE!
ho ho wat is er mis met een pittige discussie?
  donderdag 27 juli 2006 @ 18:15:55 #166
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40245592
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 18:02 schreef kimmie261 het volgende:
ach weet je,ik krijg hier een heel eng gevoel....

ik krijg geen antwoord op mijn vraag hoe vaak gebeten,ga ik er maar voor het gemak vanuit dat dat nooit is geweest,hoe vaak er een hond naar deze heeft geblaft,zal het 2x zijn geweest??

dit zijn heel enge figuren,
kale kop:dan ben je een rasist,standaard,
een stoere hond:ben je een sjonnie of annita
heb je een huidskleur: dan zit je in de ww,of steel je alles bij elkaar..

heel eng...

vind dat altijd nogal wat ,om te roepen dat iets agressief of gevaarlijk is,als je nog nooit daar een ervaring mee gehad hebt...

triest...
he niet te ver doordraven he , we hadden het hier over grote honden en hun eigenaren,het hoe en waarom,
Er zullen vast ook wel leuke mensen tussen zitten maar in jou geval weet ik het nog net zo niet.
pi_40246690
dus ik ben zo iemand die dus mijn honden heeft om stoer mee te zijn...

maar waarom loop ik er dan niet mee buiten??

zitten ze op een terrein waar niemand ze kan zien,is dan ook geen lol aan lijkt mij??toch??

of doen sjonnies en annita;s dat allemaal zo??

daarnaast,zijn mijn honden zeer sociaal opgevoed,mogen ze niet grommen naar de medemens,en zijn ze allemaal heel erg lief!!

ook mijn broer met zijn kinderen komen langs,nemen hun hond mee die keurig in mijn roedel toegelaten wordt(wat zeer uitzonderlijk is bij argentijnse dog reuen,daar deze namelijk zeer dominant zijn,en geen andere reuen toe laten).

zelfs een doberman heb ik vorig jaar nog opgevangen voor een vriendin,een grote reu van 5 jaar oud,ook deze liep vrolijk mee ,in de roedel en dan ben ik de annita??

die vooral stoer wil zijn ,met trainingpakje wil paraderen met met honden??die verkeerd gedrag aanmoedigd??

ja hoor,
  donderdag 27 juli 2006 @ 19:43:29 #168
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40247841
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 18:56 schreef kimmie261 het volgende:
dus ik ben zo iemand die dus mijn honden heeft om stoer mee te zijn...

maar waarom loop ik er dan niet mee buiten??

zitten ze op een terrein waar niemand ze kan zien,is dan ook geen lol aan lijkt mij??toch??

of doen sjonnies en annita;s dat allemaal zo??

daarnaast,zijn mijn honden zeer sociaal opgevoed,mogen ze niet grommen naar de medemens,en zijn ze allemaal heel erg lief!!

ook mijn broer met zijn kinderen komen langs,nemen hun hond mee die keurig in mijn roedel toegelaten wordt(wat zeer uitzonderlijk is bij argentijnse dog reuen,daar deze namelijk zeer dominant zijn,en geen andere reuen toe laten).

zelfs een doberman heb ik vorig jaar nog opgevangen voor een vriendin,een grote reu van 5 jaar oud,ook deze liep vrolijk mee ,in de roedel en dan ben ik de annita??

die vooral stoer wil zijn ,met trainingpakje wil paraderen met met honden??die verkeerd gedrag aanmoedigd??

ja hoor,
volgens mij val jij ook wel mee...
maar je hapt zo lekker dus ik denk laat ik dat nog niet gelijk zeggen

Nee maar als je idd de ruimte er voor hebt zoals bij jou is het waarschijnlijk geen probleem
het punt is juist dat er zat van die debielen in de stad wonen met 2 of meer van die beesten
pi_40248190
ik heb in hoogvliet gewoont met 5 honden...

daarna verhuist naar een boerderij in belgie,en nu wonen we op een boerderij in duitsland...

in hoogvliet ging prima,we hadden maar een klein huisje,maar de buren waren gek met de honden,de kinderen aar ook,dus elke week hadden ze wel speel uur met de kinderen,voor de rest werden ze daar uitgelaten in een groot park waar schotse hooglanders in rond liepen...
  donderdag 27 juli 2006 @ 20:05:42 #170
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40248396
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 19:57 schreef kimmie261 het volgende:
ik heb in hoogvliet gewoont met 5 honden...

daarna verhuist naar een boerderij in belgie,en nu wonen we op een boerderij in duitsland...

in hoogvliet ging prima,we hadden maar een klein huisje,maar de buren waren gek met de honden,de kinderen aar ook,dus elke week hadden ze wel speel uur met de kinderen,voor de rest werden ze daar uitgelaten in een groot park waar schotse hooglanders in rond liepen...
aah hoogvliet nou dan noem je wel een sjonnie wijk op zeg

dat is toch belachelijk om daar met 5 honden te wonen in een woonwijk

Weet zeker dat een hoop mensen zich daar aan geergerd hebben..
Je bent waarschijlijk niet voor niets verhuist?
pi_40248818
hahah ze willlen nog steeds dat we terug komen,ben daar weggegaan,omdat ik een pensionstal kon beginnen in belgie,via een belgische chirurg op mijn werk,die daar de boerderij had..

en zeg dat maar tegen een paardenliefhebber...

nee, was geen overlast dus,en waarom eigenlijk?? mijn honden blaffen nauwelijks..

zelfs de mensen hier in duitsland vragen of we echt 6 honden hebben,omdat ze ze nooit horen...
pi_40248874
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 18:12 schreef ozzyat105 het volgende:
@erodome
ik weet zeker dat er wel over nagedacht wordt om te snelle auto's te verbieden dus dat is helemaal niet zo gek als je denkt.
En heel veel dingen die gevaar opleveren worden aangepast of verboden.
Verder is een beleid zoals je dat omschrijft natuurlijk niks mis mee maar dat kost een hoop geld al die controle en administratie dus dan wordt het zeker wel 100 euro in de maand.
Verder blijft het een feit dat stedelijke gebieden niet zo geschikt zijn voor grote en evt. gevaalijke hondenrassen je kunt zelf ook wel raden waarom.
Alhoewel ik niet echt een voorstander ben van grote honden in steden is het wel degelijk mogelijk, alleen moet de eigenaar er erg veel energie in steken.

Als het dier genoeg beweging krijgt doet de woonruimte er niet zo heel erg veel toe, maar je moet het tekort aan ruimte tussen de beweging door wel kunnen compenseren en dat kunnen de meeste mensen gewoonweg niet.

Eerlijk is eerlijk, grotere en zeer energieke rassen zijn niet ideaal voor in de stad, wat niet geeft, ik ben geen stadsmens

Het beleid wat ik voorstel zou niet zo heel belachelijk veel kosten, als ik naar australie bv kijk waar iemand die of een valse hond heeft of mishandeld een verbod krijgt en een boette van heb ik jou ndaar dan zie ik dat het wel degelijk kan dus, ook in amerika zie je dierenpolitie(en zelfs gratis hulp voor arme mensen hun dieren en geen hondenbelasting!)
Het gaat om welzijn van mens en dier, daar zou niet zo op beknibbeld moeten worden, door het bij de basis aan te pakken, eigenaren die het verstieren, los je het probleem op ipv dat je aan een oppervlakkige symptoom bestrijding doet.

Wat je bedoeld met gevaarlijke rassen is me niet duidelijk, loop je daarin achter de media aan ofzo?
Ik heb wat ervaring met vele verschillende rassen, heb vele pitbulls gekend, heb zelf een tosa gehad en me met vele andere tosa's bemoeid, de enige 2 echte vechtrassen op aarde, rassen die gemaakt zijn voor hondengevechten.
De pits die ik heb gekend waren voor het leeuwendeel prima honden, deden geen vlieg kwaad, degene die ik heb gekend die dat niet waren hadden erg goede reden daartoe, de een was misbruikt als vechthond, zijn hele lijf was bedekt met de littekens ervan en die was alleen levensgevaarlijk voor andere honden, niet eens voor mensen, de ander was zwaar mishandeld geweest en vetrouwde gewoon geen mens meer.

Bij de tosa's ben ik er maar 1 tegen gekomen die terughoudend was, die als hij niet in zulke fantastische handen was geweest misschien een potienteel gevaar had kunnen zijn, de rest waren allemaal brave beesten.
Ik heb die van mij zien kruipen bij kinderen omdat ze bang voor hem waren, hij ging dan plat voor ze, letterlijk, kroop op de meest schattige manier heel voorzichtig dichtbij, alsof hij wilde zeggen, kijk, ik doe niets, hij had een enorme voorliefde voor kinderen, een nog grotere liefde voor baby's, was vriendelijk tegen elk mens.

Die zogenaamd gevaarlijke hond was het niet, de kleine die ik nu heb zou in verkeerde handen absoluut potienteel gevaarlijk zijn.
Nu wil ik niet te rot over mijn plurkje praten, want hij heeft ook zoveel goeds in zich, maar feit blijft dat hij 100 keer gevaarlijker is dan de hond die de naam had.

Een hond is gewoon een hond, het ene ras heeft wat meer drive dan de ander, maar het blijven gewoon honden.
pi_40249079
Jammer genoeg moet de ik topic-starter een beetje gelijk geven.

Je heb 2 soorten hondenbezitters: 1 de liefhebber van het ras, bijna altijd hele gehoorzame honden.
2 de mensen die hun hond zien als verlengstuk van hun zogenaamde imago. De types die 3 keer op een training komen en het " dan wel weten".

Ik pleit er ook voor wanneer mensen een rottweiler of een ander soort waak- en verdedigings hond willen aanschaffen eerst een een of ander diploma moeten halen.

Overigens heb ik de volgende honden gehad: kruising duitse herder/rottweiler, duitse herder en nu heb ik een kruising mechelse/ duitse herder(de vorige eigenaar wist ook precies hoe het niet moest) en ik hoop binnen een jaar een australian cattle dog erbij te krijgen.
  donderdag 27 juli 2006 @ 20:33:02 #174
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40249131
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 20:24 schreef erodome het volgende:

Die zogenaamd gevaarlijke hond was het niet, de kleine die ik nu heb zou in verkeerde handen absoluut potienteel gevaarlijk zijn.
Nu wil ik niet te rot over mijn plurkje praten, want hij heeft ook zoveel goeds in zich, maar feit blijft dat hij 100 keer gevaarlijker is dan de hond die de naam had.
Nou daar zeg je eigenlijk zelf al.
Probeer je eens voor te stellen, die hond en dan in handen van coke-snuivende dealertjes en diverse andere aso-sjonnies waarvan je er zat heb rondlopen.
Dat gebeurt gewoon en dan zijn die honden eigenlijk een soort wapens.
Dan moeten de goede maar onder de kwade lijden.
Anders kunnen we de wapenshandel ook wel vrijgeven want er zijn ten slotte zat mensen die er nooit iets verkeerds mee zouden doen
pi_40249174
Ik heb dan ook nog geen enkele verantwoorde hondeneigenaar horen stuiteren bij het voorstel hondenbewijs, eerst wat theorie voordat je een hond mag en verplicht een puppycurcus(sociaal gedrag) en gehoorzaamheidscursus(maatschappelijk aanvaard gedrag).

Ik heb wel wat mensen die ik niet geschikt vind voor hun hond horen stuiteren, die dat geen goed idee vonden dus

Alleen vind ik dat de puppycursus dan aangepast moet worden en meer aan socialisatie moet doen, dus met cursisten naar het treinstation, keertje de markt aandoen, dat soort dingen, dat maakt hele sociale, zekere honden en die bijten niet zo snel.
  Moderator donderdag 27 juli 2006 @ 20:39:30 #176
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40249292
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 22:19 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Totdat er weer zonder enige aanleiding een peuter van 3 naar de klote wordt gebeten.
Alsof dat met een golden retriever niet gebeurd
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_40249353
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 20:33 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

Nou daar zeg je eigenlijk zelf al.
Probeer je eens voor te stellen, die hond en dan in handen van coke-snuivende dealertjes en diverse andere aso-sjonnies waarvan je er zat heb rondlopen.
Dat gebeurt gewoon en dan zijn die honden eigenlijk een soort wapens.
Dan moeten de goede maar onder de kwade lijden.
Anders kunnen we de wapenshandel ook wel vrijgeven want er zijn ten slotte zat mensen die er nooit iets verkeerds mee zouden doen
Ik ken geen tosa fokkers die aan zo'n figuur een hond zouden verkopen en ik ken toch echt de meeste en die ik niet ken kennen anderen die ik wel ken dan wel weer en daarvan weet ik dat het ook daar wel goed zit.

Daarbij zijn de honden niet echt goedkoop te noemen, dat geeft nogal een drempel.

Maar even serieus, er is nog NOOIT een bijtincident met zo'n ras geweest, niet 1 schat, zo ook bij de fila die mijn hart heeft gestolen, niet 1 bijtincident van bekend.
Vergeet nooit dat deze honden zo groot zijn dat ze zich niet meer zo hoeven te laten gelden continu, dat maakt ze vrij kalmpjes van aard, ze zijn snerterig zelfverzekerd, verreweg de meeste beten die vallen komen voort uit angst agressie, dominante agressie zie je veel minder(dat mag ik wel zeggen na ruim 7 jaar asielwerk en vanaf mijn 11de met honden werken).

Aardappelschilmesjes kunnen ook levensgevaarlijk zijn, toch mag ik er echt 1tje in mijn keukenla hebben, maar zodra ik ermee voor iemand neus ga zwaaien dan kom ik in de problemen, zo zou ik het dus ook graag bij honden zien, dat als iemand met een vals dier loopt deze aangepakt wordt en hard ook.
  donderdag 27 juli 2006 @ 20:44:00 #178
48233 Auticia
warriorette
pi_40249408
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 17:32 schreef ozzyat105 het volgende:
o en Kimmie je vroeg eerder in dit topic of jij ook aan een bepaald stereotype -stoere en grote honde bezitters voldoet.
Nou ik heb je emotionele en onsamenhangde reacties gecombineerd met slechte grammatica en spelfouten in posts in dit topic nu een aantal maal gelezen en je komt op mij idd over als een sjonnie of anita type precies volgens het verwachtings patroon.
sorry maar je vroeg er zelf om.
Tsjongejonge zeg .

Misschien zou 5 maal daags een blokje om je goed doen.
I bet you are flying inside.
pi_40249409
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 18:13 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

ho ho wat is er mis met een pittige discussie?
een wel niet verhaaltje.
  donderdag 27 juli 2006 @ 20:47:13 #180
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40249491
ik heb ook niet specifiek over de tosa fila of weet ik veel hoe die beesten allemaal heten, maar ga nou niet doen alsof dit soort dingen nooit gebeuren en iedereen maar overdrijft want dat is gewoon niet zo.
Waarom neem je niet een hisdier wat niet zoveel potentieel gevaar in zich heeft stel je voor dat iedereen dat zou doen..
En hiermee komen we weer bij de bron van dit topic:
Waarom nou perse zo'n gevaarlijke hond die je ALS die los gaat nooit meer kan stoppen?
  donderdag 27 juli 2006 @ 20:48:44 #181
147338 miss_schaapje
schaapjes zijn lief..
pi_40249537
ik vind ze ook eng die honden die hebben ze ook meestal in die maffia films op tv

ik vind ze ook te gevaarlijk voor in huis
miss_schaapje
  Moderator donderdag 27 juli 2006 @ 20:49:28 #182
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40249557
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 20:34 schreef erodome het volgende:
Ik heb dan ook nog geen enkele verantwoorde hondeneigenaar horen stuiteren bij het voorstel hondenbewijs, eerst wat theorie voordat je een hond mag en verplicht een puppycurcus(sociaal gedrag) en gehoorzaamheidscursus(maatschappelijk aanvaard gedrag).

Ik heb wel wat mensen die ik niet geschikt vind voor hun hond horen stuiteren, die dat geen goed idee vonden dus

Alleen vind ik dat de puppycursus dan aangepast moet worden en meer aan socialisatie moet doen, dus met cursisten naar het treinstation, keertje de markt aandoen, dat soort dingen, dat maakt hele sociale, zekere honden en die bijten niet zo snel.
Prima idee, als mensen wat meer van het gedrag van een hond begrijpen heb je ook minder misverstanden.
Overgens ben ik op zoek geweest naar een lijst met meest bijtende honden maar die is gek genoeg nergens te vinden.
  donderdag 27 juli 2006 @ 20:50:29 #183
48233 Auticia
warriorette
pi_40249581
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 20:49 schreef senesta het volgende:

[..]

Overgens ben ik op zoek geweest naar een lijst met meest bijtende honden maar die is gek genoeg nergens te vinden.
http://www.dogweb.nl/bijtincidenten.html
  donderdag 27 juli 2006 @ 20:51:36 #184
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40249617
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 20:44 schreef Auticia het volgende:

[..]

Tsjongejonge zeg .

Misschien zou 5 maal daags een blokje om je goed doen.
Nou ik denk dat ik vaker buiten kom als jij Sjembek

mevrouw autistia
  Moderator donderdag 27 juli 2006 @ 20:51:51 #185
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40249628
quote:
Ja bedankt, maar dat is al een heel oude begreep ik.
pi_40249984
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 20:47 schreef ozzyat105 het volgende:
ik heb ook niet specifiek over de tosa fila of weet ik veel hoe die beesten allemaal heten, maar ga nou niet doen alsof dit soort dingen nooit gebeuren en iedereen maar overdrijft want dat is gewoon niet zo.
Waarom neem je niet een hisdier wat niet zoveel potentieel gevaar in zich heeft stel je voor dat iedereen dat zou doen..
En hiermee komen we weer bij de bron van dit topic:
Waarom nou perse zo'n gevaarlijke hond die je ALS die los gaat nooit meer kan stoppen?
Ik noem even wat grote rassen die een naam bezitten, de tosa als vechthond, de fila als de beste waakhond ter wereld.

Maar idd dat gebeurt dus nooit bij die, de rassen die genoemd werden om verboden te worden hadden zo goed als allen nog geen bijtincidenten op hun naam staan in de afgelopen 50 jaar dat dat bijgehouden wordt, waarom hen dan verbieden?

Wie bovenaan de lijsten staan zijn herdershonden en goldens e.d., degene waarbij niemand zegt verbied ze want ze zijn gevaarlijk, want zo goed als iedereen kent wel voorbeelden die dat tegenspreken...

De amerikaanse staff heeft wel wat bijtincidenten op zijn naam staan, maar daar horen ook de gelijkende kruisingen bij, gek want die zijn verboden en vallen volgens de wet onder de pitbull, in de bijtlijsten dus niet, daar vallen ze onder de AS, als we naar stamboomhonden van dat ras kijken(de legale honden dus) dan blijven er nog maar enkele bijtincidenten over in die 50 jaar, op 1 hand te tellen.

De rassen die genoemd werden, dat wil zeggen, fila, mastino, dogo, amerikaanse staff die zijn nog niet verantwoordelijk voor 1% van de bijtincidenten in de afgelopen 50 jaar, ik meen dat er 1 of 2 incidenten zijn geweest met een mastina, de fila en de dogo zijn nog nooit op de lijsten voorgekomen.

Zo gevaarlijk zijn ze dus blijkbaar niet....maar dat is iets wat jij vast niet wil zien.

Waarom zo'n hond, omdat ze ronduit geweldig zijn, ik heb nu geen molosser, maar het doet mijn hart pijn, ik mis echt zo'n lobbes in huis, ze zijn zo geweldig leuk, andere rassen kunnen niet bieden wat zij bieden, ze zijn zo innig lief en schattig.

Ik weet nog dat we dohtje besteld hadden, ouders en schoonouders maakte zich ernstige zorgen en zeiden wat jij hierboven zei zo'n beetje, tot we met kleine dohtje thuiskwamen, harten smolten gelijk en sinds die dag heeft hij geen fout meer kunnen doen bij ze, ze zijn nooit bang van hem geweest, zelfs mijn moeder niet die al bang van de zweefmolen is.

Maar moeten we dan ook maar sterke mannen verbieden, want als die los gaan oei oei oei en tja, mannen hebben toch wel laten zien dat ze potienteel gevaarlijk zijn he

Het probleem is dat jij niets van honden weet, je brult maar een mening achterna die je ergens opgedaan hebt, je kent gniet eens rassen dus weet niet eens wat voor karaktereigenschappen die rassen hebben dus in hoeverre ze potienteel gevaarlijk zijn.
Je kent het wezen hond niet, dus je hebt er geen idee van hoe goed een hond onder controle te houden is, dat je niet bang hoeft te zijn voor zomaar ineens helemaal los gaan als je het goed voor elkaar hebt wat gewoon hoort.

Je ziet dingen gewoonweg aankomen, het gebeurt niet zomaar...
  donderdag 27 juli 2006 @ 21:19:16 #187
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40250405
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 21:04 schreef erodome het volgende:

Het probleem is dat jij niets van honden weet, je brult maar een mening achterna die je ergens opgedaan hebt, je kent gniet eens rassen dus weet niet eens wat voor karaktereigenschappen die rassen hebben dus in hoeverre ze potienteel gevaarlijk zijn.
Je kent het wezen hond niet, dus je hebt er geen idee van hoe goed een hond onder controle te houden is, dat je niet bang hoeft te zijn voor zomaar ineens helemaal los gaan als je het goed voor elkaar hebt wat gewoon hoort.

Je ziet dingen gewoonweg aankomen, het gebeurt niet zomaar...
ach ik ben de enige niet die dat denkt
En er gebeuren genoeg kleine irritante dingen met honden ,naast de echte aanvallen
,vraag maar is aan mensen die hardlopen in een bos.
Het blijft gewoon een feit dat die beesten voor hun eigenaars leuk zijn maar dat andere mensen er veel last van hebben...
Maar ja dat is moeilijk te begrijpen voor iemand die alleen maar denk ach wat schattig poedelewoepsie wat een lief beest he

Nou nou wat zijn we blij met die beesten zeg
pi_40250580
even over de bijtlijst,deze is samengesteld oa in ziekenhuizen,waarbij mensen moesten vertellen door welke hond ze gebeten waren,als ze het niet wisten kregen een plaatjes boek,met daarin foto's van de honden,met de ras naam eronder..

niets mis mee opzich..

alleen stond er onder de rottweiler doberman,onder de dober rottweiler,en zo waren meer rassen met verkeerde benaming eronder gezet.

ook is het een lijst waarbij alle bijtincidenten worden geregistreerd,terwijl 99% niet uit agressie is,maar bv wel bij pijn,een hond die pijn heeft,kan om zich heen bijten als je hem helpt,bijv met een gevecht tussen 2 honden(waarbij ik ook gebeten werd ),dat is niet door agressie naar de mens zelf.

daarnaast heb ik ook al meerdere keren aangegeven zeker voorstander te zijn,naar verplichte cursussen en dat mensen niet zomaar een hond aan mogen schaffen.

Graag zelfs,dat zou ook maken dat niet zomaar iedereen voor de lol een hond aanschaft,maar er eens een nachtje langer over nadenken..

gekke is dat op een en of andere manier dat niet gelezen wordt.
pi_40251011
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 21:19 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

ach ik ben de enige niet die dat denkt
En er gebeuren genoeg kleine irritante dingen met honden ,naast de echte aanvallen
,vraag maar is aan mensen die hardlopen in een bos.
Het blijft gewoon een feit dat die beesten voor hun eigenaars leuk zijn maar dat andere mensen er veel last van hebben...
Maar ja dat is moeilijk te begrijpen voor iemand die alleen maar denk ach wat schattig poedelewoepsie wat een lief beest he

Nou nou wat zijn we blij met die beesten zeg
Je kan je beter vragen waarom de wet niet gehandhaafd wordt, want honden mogen alleen loslopen in de daarvoor aangegeven gebieden, er kan gewoon bekeurd worden in andere gebieden.

Als je gaat hardlopen in een losloopgebied, tja, dan vraag je er zelf ook wel een beetje om, maar daarbuiten moet je gewoon kunnen hardlopen zonder een keffer aan je benen.

Mijn honden mogen dat niet, ben nooit gewend geweest dat een hond van mij achter iemand aanging, was dus even schrikken toen de kleine ploert het wel deed met zijn onschuldige puppyhoofd van 10 weken, ben er achteraan gerend, heb hem straf gegeven en heb mijn excuse's aangeboden, wat dat persoon duidelijk fijn vond, niemand boos, niemand die zich naar voelde, geen enkel probleem dus.

Wat jij zegt gaat om asociaal gedrag, niet om de honden opzich, asociaal gedrag dient gewoon aagepakt te worden.

Wat kleine irritante dingen betrefd verder, je moet ook maar gewoon ergens tegen kunnen hoor, vind mensen tegenwoordig vaak wel zeuren om het zeuren, oei een hond in de buurt, bah, oei een musje in de tuin, straks poept hij op de was zeg, aaaarrrrrrrgggghhhh een mol in de tuin, de afschuw, wat zand op het gazon, he gatver, kinderen, die moeten ook verboden worden.
Leer eens ergens mee om te gaan en irriteer je niet zo snel, dan wordt je een stuk leuker oud.
  donderdag 27 juli 2006 @ 22:43:48 #190
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40253182
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 21:40 schreef erodome het volgende:

Wat kleine irritante dingen betrefd verder, je moet ook maar gewoon ergens tegen kunnen hoor, vind mensen tegenwoordig vaak wel zeuren om het zeuren, oei een hond in de buurt, bah, oei een musje in de tuin, straks poept hij op de was zeg, aaaarrrrrrrgggghhhh een mol in de tuin, de afschuw, wat zand op het gazon, he gatver, kinderen, die moeten ook verboden worden.
Leer eens ergens mee om te gaan en irriteer je niet zo snel, dan wordt je een stuk leuker oud.
Nou wees gerust ik sta heel positief in het leven en vermaak me elke dag prima en daar heb ik gelukkig niet zo'n schijtmormel voor nodig.
En ben ik andere mensen ook niet tot last.
  Moderator donderdag 27 juli 2006 @ 22:53:00 #191
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40253508
quote:

[..]

, toevallig is een mol in de tuin wel strontvervelend ja!
Verder ben ik het wel met je eens hoor
Ik denk dat als mensen wat meer bewust waren van de verantwoordelijkheden die bij een hond horen anderen er dus minder last van zouden hebben.
Een goed opgevoede hond hoeft niemand tot last te zijn.
  donderdag 27 juli 2006 @ 22:56:57 #192
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40253658
quote:

[..]

Als je gaat hardlopen in een losloopgebied, tja, dan vraag je er zelf ook wel een beetje om, maar daarbuiten moet je gewoon kunnen hardlopen zonder een keffer aan je benen.
o ja en nou ga je dus ook al je eigen territorium opeisen ?? dit bedoel ik nou he ... dit is de ware aard van de meeste hondenbezitters...gewoon schijt aan iedereen en alleen aan jezelf denken
  Moderator donderdag 27 juli 2006 @ 22:59:31 #193
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40253763
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 22:56 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

o ja en nou ga je dus ook al je eigen territorium opeisen ?? dit bedoel ik nou he ... dit is de ware aard van de meeste hondenbezitters...gewoon schijt aan iedereen en alleen aan jezelf denken
Voorlopig betalen we een bult hondenbelasting om een plek te hebben waar de honden vrij los mogen lopen, ik snap niet wat daar het probleem van is.
pi_40253793
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 22:59 schreef senesta het volgende:

[..]

Voorlopig betalen we een bult hondenbelasting om een plek te hebben waar de honden vrij los mogen lopen, ik snap niet wat daar het probleem van is.
Amen!!
  donderdag 27 juli 2006 @ 23:05:37 #195
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40254004
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 22:59 schreef senesta het volgende:

[..]

o ja nou als je denkt dat 100 euro per jaar betaalt en dan jezelf die grond mag toe eigenen dan heb je het echt mis hoor..
Dan mag je echt niet verder als het tuinhekje
  Moderator donderdag 27 juli 2006 @ 23:08:32 #196
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40254114
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 23:05 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

o ja nou als je denkt dat 100 euro per jaar betaalt en dan jezelf die grond mag toe eigenen dan heb je het echt mis hoor..
Dan mag je echt niet verder als het tuinhekje
Weet je wat zo grappig is?
De gemeente plaatst er zelf bordjes om aan te geven dat mijn hond daar los mag lopen.
Maar goed, je houd altijd zuurpruimen die een ander niets gunnen, is een hutje op de hei niets voor je?
pi_40254156
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 23:08 schreef senesta het volgende:

[..]

De gemeente plaatst er zelf bordjes om aan te geven dat mijn hond daar los mag lopen.
Maar goed, je houd altijd zuurpruimen die een ander niets gunnen, is een hutje op de hei niets voor je?
dan hoop ik dat ie daar in de schapenshit stapt
  donderdag 27 juli 2006 @ 23:10:24 #198
48233 Auticia
warriorette
pi_40254195
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 23:09 schreef donnahvh het volgende:

[..]

dan hoop ik dat ie daar in de schapenshit stapt
  donderdag 27 juli 2006 @ 23:12:36 #199
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40254301
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 23:08 schreef senesta het volgende:

[..]

ja maar dat verandert steeds meer hier in Rotterdam hebben ze ook al een park "honden"vrij gemaakt
Maar ik gun iedereen het beste hoor echt
Alleen snap ik die honden liefde niet zo lijkt wel of sommige mensen meer van honden houden dan van mensen?
pi_40254362
Die honden zijn gewoon lelijk.
Dan valt hun eigen lelijkheid niet zo op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')