abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40234079
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:52 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat mocht 'ie willen. De postbode is vrij om het erf op te lopen tot de deur en tot de bus. Als daar een hond loopt, moet 'ie de postbode zijn gang laten gaan... Blaffen is prima, aanvallen niet. Als de hond dat niet toevertrouwd is, moet de baas zorgen dat de postbode het erf niet op hoeft of dat de hond in een ander deel van het erf is dan waar de postbode zijn moet. Bij problemen is de eigenaar aansprakelijk en je kan er donder op zeggen dat de postbode er werk van maakt als 'ie wordt aangevallen.

Maar zoals ik al zei heb ik (op die ene schoothond na) nooit problemen met honden.
Ik leg alleen uit wat er in de gemiddelde hondenkop omgaat met dat soort dingen...

Postbode komt naar deur, hond blaft achter de deur, postbode gaat weg=succeservaring.

Natuurlijk moet de eigenaar ervoor zorgen dat de hond de postbode niet lastig valt en de ene postbode zal anders op honden reageren dan de andere en dus ook andere reactie's krijgen, maar in het algemeen is het bovenstaande wat in een hondenkop omgaat.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 27 juli 2006 @ 12:48:51 #102
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40234631
Natuurlijk zijn niet alle honden of rottweilers gevaarlijk maar het probleem is gewoon dat er te veel hersenloze figuren rondlopen die zo'n beest helemaal niet goed kunnen opvoeden.
Ze nemen zo'n hond alleen omdat ie past bij hun stoere imago.

Verder valt me op dat alle honden eigenaren automatisch verwachten dat andere mensen die geconfronteerd worden met hun honden dit leuk moeten vinden en zich maar moeten verdiepen in het gedrag van hun trouwe viervoeters.

Men schijnt niet te begrijpen dat je hier in nederland over het algemeen met teveel mensen op de vierkante meter woont zeker in de randstad. En dat het houden van een huisdier wat eigenlijk veel ruimte nodig heeft heel veel impact heeft op de omgeving.
Maar ja daar denkt men niet over na het gaat immers om hun eigen plezier en wat andere mensen ervaren is niet belangrijk (vergeet niet dat die niet voor jou hond hebben gekozen)

Met andere woorden mensen als je in de stad of stedlijke omgeving woont wees sociaal neem dan gewoon een klein hondje of nog beter een goudvis !
Als je graag een trouwe vriend om je heen hebt kun je het altijd nog proberen met de mensen om je heen

reach out and touch faith
pi_40236141
tja,vind jij reactie eigenlijk meer op de kattenhouders van toepassing...

die dieren worden massaal losgelaten,en dan moet iedereen het maar geweldig vinden dat er een kat op je auto ligt,of in je tuin zijn behoefte zit te doen...

honden moeten nog aan een riem lopen,evt zelfs muilkorfjes om enz enz..

daarnaast ben ik me zeer bewust dat mensen mijn honden als "eng ervaren",en zal dan ook de honden niet loslaten daar waar veel mensen lopen.

maar die ene dogo,die eerste die ik had,nam ik eens mee naar de mac,daar ben ik braaf bij de achterste kassa gaan staan,zodat niemand last van hem had,maar mensen lieten gewoon hun kinderen om zijn nek hangen,gaf niets,hij vond het geweldig,maar is het dan ook niet de taak van de ouders om hun kinderen te leren dat niet iedere hond behoefte heeft aan een kind om zijn nek??

en tuurlijk,ik wist dat hij niets zou doen,daarom mocht hij ook mee,maar aan de andere kant,waarom moeten honden altijd alles maar goed vinden,wel zeggen wat een rothond met een rotkop heb jij,dus je zal; wel aso zijn,maar ondertussen wel je kind aan zijn kop laten hangen...

heel vreemd,mensen zijn heel rare wezens...
pi_40236745
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/889369/3/50#40236141]en tuurlijk,ik wist dat hij niets zou doen,daarom mocht hij ook mee,maar aan de andere kant,waarom moeten honden altijd alles maar goed vinden,wel zeggen wat een rothond met een rotkop heb jij,dus je zal; wel aso zijn,maar ondertussen wel je kind aan zijn kop laten hangen...
Mja dat is nou net het probleem... want als er dan wat gebeurd is het alsnog jouw schuld
Zowieso natuurlijk in de eerste plaats heb jij het beestje meegenomen... maar het blijft een onopgevoede koter die die hond om zn nek vliegt

Ik mis toch serieus het beetje besef in mensen dat ze verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden.
Dus ook jegens dieren.
En dat verkeerd omgaan tot gevolg kan hebben dat het dier in kwestie "verkeerd" reageert
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_40237004
ja klopt,dat zei ik ook tegen de ouders,van dat hij dan wel niets deed,maar dat ze wel moetsen oppassen met evt andere honden,niet elke hond is ervan gediend..

ik kon een grote bek krijgen,ik was asosiaal,ik had zo'n hond,en ik mocht daar niet zijn,ze waren levens gevaarlijk,enz enz...

waarop ik alleen maar heb gevraagd of zij het normaal zouden vinden als wildvreemden hun kind zouden oppakken en knuffelen,en of hun kindje dat leuk zou vinden...en ben weggelopen...

echt zo idioot...
ik heb jarenlang op een operatiekamer gewerkt en daar regelmatig hondebeten gehecht,veelal aangericht door labradors en collies,geen 1 door een rottweiler,en toch hebben deze een naam...

overigens de bijtwonden waren vooral door de schuld van de mens,niet de hond,honden zijn geen mensen en zullen dat ook niet worden,en daarbij maken mensen dus fouten met "hondentaal" en worden gebeten...

echt kan hier een legio voorbeelden opnoemen wat er allemaal kan gebeuren en dingen die echt onbegrijpelijk zijn...

ik ben 1x gebeten door de oudste rottweiler,en echt heel hard,maar ook eigen schuld,2 honden vochten en ik deed ze met mijn handen uit elkaar halen,en de beet die bedoeld wat voor de andere hond,kreeg ik in mijn hand,werden 6 gaten hechten zonder verdoving,en dagen lang een dikke blauwe hand hebben...

les geleerd dus,nooit vechtende honden uit elkaar halen met de hand..
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:15:01 #106
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40237304
tuurlijk tuurlijk het is nooit de schuld van de hond , het zijn de katten de kinderen of de mensheid in het algemeen.
Die ongelovelijk grote en dikke plaat die voor je voor je hoofd hebt zitten is echt typisch voor de meeste honden bezitters. Volgens mij krijg je die er bij als je een hond koopt ofzo.
pi_40237485
maar een hond is toch geen mens???

het is en blijft een dier,die dierlijk reageert,net als ene kat krabbelt of bijt...

alleen krabbelen deze geen mensen dood,dat scheelt waardoor er geen hetze is tegen deze dieren...

en ik heb zeker geen plaat voor mijn kop!!alleen de gevallen die binnen zijn gekomen waren de schuld van de mens,deze negeerden de aanwijzingen die de hond gaf ,dat hij het niet leuk vond..

om een voorbeeld te geven in honden gedrag,2 honden die elkaar tegenkomen leggen hun koppen in elkaars nek,hiermee bepalen ze de dominantie,en wie de sterkste is,wat doen wij mensen,wij knuffelen een hond,juist door onze kop in de nek van een hond te leggen,een hond denkt niet na hoor!!

die KAN het zien als dominantie bepaling,en wie dan het snelste bijt is de sterkste,en laat dat dus soms een hond zijn...moet zeggen,zijn dan veel hechtingen in een gezicht.

maar ben je dan nu nog van mening dat het de hond zijn schuld is??of de domheid van de mens die zich niet verdiept in honden gedrag??

of eenmevr die aan mijn hek staat,waar een hevig wakende rottweiler staat,die op dat moment niet aardig is,en zij steekt haar hand uit om te aaien??

lijkt mij meer domheid hoor...niet de schuld van de hond,wel van de mens..
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:36:56 #108
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40237965
Een hond is idd geen mens.
Een hond is een HUISDIER wat iemands neemt voor zijn EIGEN plezier.
Dat betekend dat buitenstaanders (lees buren,voorbijgangers) zich niet hoeven te verdiepen in zijn gedrag of wat ie eventueel wel of niet leuk vind behalve als diegene daar zelf voor kiest.

Dat kinderen impulsief zijn en zomaar een hond aaien kan niemand wat aan doen maar een hond blijft gevaarlijk (soms) dus als er wat gebeurt is dat natuurlijk de verantwoordlijkheid van de eigenaar van de hond (die kiest er immers voor dit dier met zijn risico's mee te nemen)

In principe is het niet de "schuld" van de hond, een hond handelt instinctmatig.
Mensen zouden in dichtbevolkte gebieden gewoon geen grote honden moeten houden omdat dat gewoon teveel overlast geeft en ook gevaar oplevert voor andere mensen.

Het punt is dat je gewoon gedwongen wordt door (sommige) honden eigenaren om rekening te houden met hun en hun hond.
En dan heb ik het nog niet eens over de overlast als blaffen en op straat schijten.

Nogmaals mensen : woon je 3 hoog achter in je veels te kleine flatje neem een GOUDVIS
en geen rottweiler
pi_40238080
Probleem met dieren is dat hun gedrag volledig voorspelbaar is als je genoeg verstand er va hebt.
In tegenstelling tot mensen.. bijten honden niet zonder reden.
Vervelende is dat onwetendheid al snel leid tot problemen omdat de hond nou eenmaal niet anders kan reageren.

En of het nou het kind is dat de verkeerde hond om de nek vliegt.. of de hond slecht opgevoed is.
Tja over het algemeen is er wel een menselijke oorzaak aan te wijzen.
Probleem is dat niet alleen de wereld om de eigenaar rekening daarmee moet houdne.. maar dat de eigenaar zelf toch te vaak vergeet dat een hond al is ie nog ZO lief.. wel een dier blijft.

Overigens kimmiej: als jij zo'n levensgevaarlijke hond hebt.. hadden ze niet beter hun kinderen bij zich kunnen houden? Of ben ik nou raar?
jobensaskia.nl
pi_40238534
ja dat snapte ik dus ook niet,dat ze mij vertelde dat ik een rothond had,en dat dat beest dan gevaarlijk was,maar wel hun kind aan zijn nek laten hangen,en sterker nog,gelukzalig staan toekijken wat een geweldig kind ze wel niet hadden....

voor mij totaal onbgrijpelijk.

overigens is ozzyat105 totaal anti hond,en kortzichtig,waarom moet ik in dat achterlijke populaire voetbal gedoe zitten??heb er helemaal niets mee,of mensen met opgevoerde herriebrommers,mensen die keihard marco borato in de tuin aanzetten...enz enz

als je niet van honden houd,dan zal je dat erg vinden,de volgende vind vogels lastig omdat ze fluiten,de ander weer een brommer zonder uitlaat.

dus die reactie neem ik niet eens serieus,je woont nu eenmaal in een land waarin teveel mensen bij elkaar wonen,en die zo hun hobby's hebben,en waarbij een dier dus bij jou overlast bezorgt,ik weet niet of je een tuin hebt of een kat??maar in de strond zitten wroeten in je eigen tuin,van een wildvreemde kat,vind ik nou ook niet bepaald hygienisch..

overigens vraag ik me dan af wat je van paarden vind op straat?? die leggen ook wel wat neer,en die ruik je ook als ze langs lopen...

overigens als je je niet wil verdiepen in iets wat toch wel in je dagelijks leven voorkomt,ben je behoorlijk stom...een auto maakt een hoop schade hoor als dat tegen je aanrijd..of een trein...

gewoon lekkr van de honden afblijven die je tegenkomt,en als je er echt niet tegen kan,zoek een hutje op de hei,of ga in een land wonen zonder honden...een rottweiler drol is niet veel anders als die van een bourdeaux dog...en daar zijn er inmiddels ook wel een heleboel van..
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:55:04 #111
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40238565
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 14:40 schreef Uhmmie het volgende:
Probleem met dieren is dat hun gedrag volledig voorspelbaar is als je genoeg verstand er va hebt.
In tegenstelling tot mensen.. bijten honden niet zonder reden.
Vervelende is dat onwetendheid al snel leid tot problemen omdat de hond nou eenmaal niet anders kan reageren.
Nou de meeste mensen zijn ook behoorlijk voorspelbaar hoor

Dus volgens jou bijten mensen wel zonder reden
pi_40238826
Ik negeer honden altijd maar op straat, anders komen ze om een of andere reden altijd naar mij toe lopen, of lopen mee. Enne, dat wil ik dus juist niet. Dat negeren (doen alsof je ze niet ziet) helpt. Ben daar zo'n 5 jaar geleden mee begonnen.
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:10:06 #113
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40239067
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 14:54 schreef kimmie261 het volgende:
quote:
overigens is ozzyat105 totaal anti hond,en kortzichtig,waarom moet ik in dat achterlijke populaire voetbal gedoe zitten??heb er helemaal niets mee,of mensen met opgevoerde herriebrommers,mensen die keihard marco borato in de tuin aanzetten...enz enz
Dat is idd net zo asociaal alleen nog net iets minder gevaarlijk
quote:
als je niet van honden houd,dan zal je dat erg vinden,de volgende vind vogels lastig omdat ze fluiten,de ander weer een brommer zonder uitlaat.
Nou net als overlast van honden vinden ook veel mensen brommers zonder uitlaat vervelend ja
en jij hebt zoiets van : "o das hun probleem"??
quote:
dus die reactie neem ik niet eens serieus,je woont nu eenmaal in een land waarin teveel mensen bij elkaar wonen,en die zo hun hobby's hebben,en waarbij een dier dus bij jou overlast bezorgt,ik weet niet of je een tuin hebt of een kat??maar in de strond zitten wroeten in je eigen tuin,van een wildvreemde kat,vind ik nou ook niet bepaald hygienisch...
Je leeft idd dicht op mekaar en dus probeer je er voor te zorgen dat niemand last van jou hobbys heeft. Dus trek zelf je conclusies
quote:
overigens vraag ik me dan af wat je van paarden vind op straat?? die leggen ook wel wat neer,en die ruik je ook als ze langs lopen...
Kan vervelend zijn maar gelukkig heeft niet iedereen een paard en dat houd het wel zo leuk
stel je eens als er zoveel paarden als honden zouden zijn
of andersom
quote:
overigens als je je niet wil verdiepen in iets wat toch wel in je dagelijks leven voorkomt,ben je behoorlijk stom...een auto maakt een hoop schade hoor als dat tegen je aanrijd..of een trein...
Ik hoef me toch niet in jou hobby te verdiepen? Een auto of trein zijn geen hobby's al kleven er wel risico's aan het gebruik
quote:
gewoon lekkr van de honden afblijven die je tegenkomt,en als je er echt niet tegen kan,zoek een hutje op de hei,of ga in een land wonen zonder honden...een rottweiler drol is niet veel anders als die van een bourdeaux dog...en daar zijn er inmiddels ook wel een heleboel van.....
Ik blijf zeker van honden af want ik heb er verder ook nix mee, maar ik denk dat het tijd word en dat besef groeit volgens mij steeds meer in NL dat er veel te veel honden zijn, we moesten ze maar eens gaan verbieden !
pi_40239211
Bovendien is de stank van een willekeurig plantsoen niet te harden.
pi_40239308
Honden zijn idd voorspelbaar en je kan aan het gedrag opmaken wanneer ze wat minder voorspelbaar zijn, zodat je daar rekening mee kan houden.

Je kan (als je een beetje oplet) zien of een hond blaft omdat 'ie blij is om je te zien, vanwege territoriaal gedrag of omdat 'ie bang voor je is. Vooral bij angstige honden is het gedrag het minst voorspelbaar en moet je het voorzichtigst te werk gaan.

Maar honden zijn geen speeltoestellen. Dat is ook de reden dat er relatief veel incidenten zijn met golden retrievers en collie's... Ze zien er lief en aaibaar uit en mensen (zowel volwassen en kind) naderen een hond veel minder voorzichtig en halen het zelfs in hun hoofd om zo'n hond zo vanuit het niets te aaien of te knuffelen. Als die hond daar niet van gediend is, zal 'ie bijten. Is dat dan de schuld van de hond of van de onvoorzichtige knuffelaar? Ik denk van die laatste.
En helemaal als die hond zich op eigen terrein bevindt of is aangelijnd.

Net zo goed dat honden van mensen af moeten blijven, moeten mensen ook zelf hun tengels thuishouden en hun kinderen leren dat ze nooit zomaar een vreemde hond mogen aaien, maar eerst toestemming moeten vragen aan de eigenaar zodat die kan zeggen of het verantwoord is en/of ze kan vertellen hoe ze het best kunnen kennismaken met de hond.

En ik ben geen Martin Gaus, maar als je bijvoorbeeld vanwege je werk een hond moet naderen, kan je het best even kennismaken met de hond door je hand (met de rug naar voren) voor de hond zijn neus te houden (ongeveer 30-50 cm afstand) zodat de hond zelf kan kiezen of 'ie komt kennismaken (hij komt dan even aan je hand ruiken) of dat 'ie je liever negeert. Dan weet jij ook waar je aan toe bent.
En laat de hond altijd weten dat je eraan komt, dus groet het beest gewoon.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jordy-B op 27-07-2006 15:24:08 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_40239410
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:16 schreef Jordy-B het volgende:

En laat de hond altijd weten dat je eraan komt, dus groet het beest gewoon.
Effe . HUP! hand weg!
pi_40239448
uhm,ik kan me inderdaadniet druk maken om een herrie brommer of wat ook,heb wel andere dingen aan mijn hoofd,overigens telt nederland bijna net zoveel paarden als honden,alleen staan deze meestal op een centraal punt zodat je ze niet in een stad vind.

HPoi wij hadden vroeger een tuin,waarin niet meer te zitten was door de smerige stanklucht van andermans katten...dat is pas vervelend als een openbaar plantsoen,waar weinig mensen in zullen gaan zitten...

en honden verbieden,neu,dat is hetzelfde als dat ik zeg dat voetbal verboden moet worden omdat ik dat vervelend vind.

en ik heb liever dat ze wat minder mensjes maken,naar mijn weten worden er meer mensen afgemaakt door hun eigen genen als door honden,die maken niet zoveel dodelijke slachtoffers..

enne honden zijn veel te leuk!!ik zou echt niet zonder kunnen!
pi_40239519
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:19 schreef HPoi het volgende:

[..]

Effe . HUP! hand weg!
'k bedoel meer 'n groet in de richting van "hoi!", ofzo... Dat 'ie hoort dat je eraan komt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_40239871
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 14:36 schreef ozzyat105 het volgende:
Dat betekend dat buitenstaanders (lees buren,voorbijgangers) zich niet hoeven te verdiepen in zijn gedrag of wat ie eventueel wel of niet leuk vind behalve als diegene daar zelf voor kiest.
Maar de buren en voorbijgangers hebben er wel last van als je een bijterige kut hond hebt
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:33:09 #120
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40239902
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:20 schreef kimmie261 het volgende:
uhm,ik kan me inderdaadniet druk maken om een herrie brommer of wat ook,heb wel andere dingen aan mijn hoofd,overigens telt nederland bijna net zoveel paarden als honden,alleen staan deze meestal op een centraal punt zodat je ze niet in een stad vind.
hmm misschien ook een leuk id voor honden?
quote:
HPoi wij hadden vroeger een tuin,waarin niet meer te zitten was door de smerige stanklucht van andermans katten...dat is pas vervelend als een openbaar plantsoen,waar weinig mensen in zullen gaan zitten...
typische afleidings manouvre als honden bezitters worden aangevallen op hun vaak asociale hobby.
quote:
en honden verbieden,neu,dat is hetzelfde als dat ik zeg dat voetbal verboden moet worden omdat ik dat vervelend vind.
als er maar genoeg mensen zijn die zich er aan storen dan gebeurt dat heus wel hoor
en geloof me die zijn er!
In rotterdam hebben ze laatst ook een groot park verboden verklaart voor honden.
quote:
en ik heb liever dat ze wat minder mensjes maken,naar mijn weten worden er meer mensen afgemaakt door hun eigen genen als door honden,die maken niet zoveel dodelijke slachtoffers..
Er zijn nog nooit mensen afgemaakt door genen
quote:
nou dan hou je em toch lekker binnen dan kun je er elke dag bovenopzitten en heeft niemand er last van
pi_40240001
overigens,als je alle honden zou afschaffen,worden er weer heel veel mensen werkeloos..ook geen goed plan...

klein feitje,we hadden eens een minister die vond dat er 5 honden rassen verboden moesten worden,leuk bedacht hoor,alleen er zijn veel meer en gevaarlijkere honden die deze plaatsen dan in zouden nemen..

maar op dat lijstje was ook de rottweiler te vinden,deze is naderhand ervanaf gehaald,als ze maar een MAG test deden.

grootste reden was vooral de hoeveelheid rottweilers die in nederland wonen,daar leeft de middenstand van,als deze groep dus uitgeschakeld zou worden,dan had dat grote econmische gevolgen..

oftewijl,de hond is zelfs goed voor de economie.

de andere bleven wel op de lijst,gezamelijk zijn dat zo weinig honden,dat dat niet zo heel erg was,overigens honden warvan mensen niet eens weten hoe ze eruit zien,behalve de stafford..

en waarvan nog nooit een bijtincident is geweest...heel logisch,maar goed je moet de burger natuurlijk wel een beetje tevreden houden,roep een naam,en mensen geloven het wel...

overigens moest de minister in een jaar aantonen dat de overige honden dus wel bijtincidenten op hun naam hadden staan,dit is hem NIET gelukt,ze zijn er gewoonweg niet...en is de wet geseponeerd.

voor de mensen die willen weten welke rassen:

-amerikaanse stafford
-argentijnse dog
-fila brasiliero
-mastino napoletano

en uiteindelijk de rottweiler die van de lijst afgehaald is.
pi_40240132
oja ,mijn honden leven al 4 jaar op eigen terrein,komen daar niet vanaf...

dus mensen hebben geen last van mijn honden...

hum,de katten zijn geen afleidingmanouvres,wel om te laten zien ,dat niet alleen honden overlast geven..
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:39:16 #123
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40240147
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:35 schreef kimmie261 het volgende:
overigens,als je alle honden zou afschaffen,worden er weer heel veel mensen werkeloos..ook geen goed plan...

klein feitje,we hadden eens een minister die vond dat er 5 honden rassen verboden moesten bla bla bla
O o o daar hebben we het "dan worden zoveel mensen werkloos argument " weer hoor

Nou ik betaal graag mee aan hun uitkering als ze die schijtbeesten zouden verbieden
pi_40240361
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 12:48 schreef ozzyat105 het volgende:
Natuurlijk zijn niet alle honden of rottweilers gevaarlijk maar het probleem is gewoon dat er te veel hersenloze figuren rondlopen die zo'n beest helemaal niet goed kunnen opvoeden.
Ze nemen zo'n hond alleen omdat ie past bij hun stoere imago.

Verder valt me op dat alle honden eigenaren automatisch verwachten dat andere mensen die geconfronteerd worden met hun honden dit leuk moeten vinden en zich maar moeten verdiepen in het gedrag van hun trouwe viervoeters.

Men schijnt niet te begrijpen dat je hier in nederland over het algemeen met teveel mensen op de vierkante meter woont zeker in de randstad. En dat het houden van een huisdier wat eigenlijk veel ruimte nodig heeft heel veel impact heeft op de omgeving.
Maar ja daar denkt men niet over na het gaat immers om hun eigen plezier en wat andere mensen ervaren is niet belangrijk (vergeet niet dat die niet voor jou hond hebben gekozen)

Met andere woorden mensen als je in de stad of stedlijke omgeving woont wees sociaal neem dan gewoon een klein hondje of nog beter een goudvis !
Als je graag een trouwe vriend om je heen hebt kun je het altijd nog proberen met de mensen om je heen

Tja, wat betrefd kennis van honden, naar mijn mening zou een basiskennis voor ieder mens erg nuttig zijn, bv wat lessen op de basisschool, net zoals met het bekendmaken met het verkeer gebeurt.

Dit omdat het een feit is dat er erg veel honden rondlopen, ook gebeuren er veelste veel ongelukken, zeker met kinderen.
Je kan gewoon niet om honden heen echt en als vooral kinderen die basis kennis zouden hebben zou dat heel veel ongelukken kunnen voorkomen.

Ok, het hondenbewijs zou nog veel meer zoden aan de dijk zetten, maar ik denk dat het bovenstaande ook alleen maar positief zal zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_40240445
quote:

Dat kinderen impulsief zijn en zomaar een hond aaien kan niemand wat aan doen maar een hond blijft gevaarlijk (soms) dus als er wat gebeurt is dat natuurlijk de verantwoordlijkheid van de eigenaar van de hond (die kiest er immers voor dit dier met zijn risico's mee te nemen)

In principe is het niet de "schuld" van de hond, een hond handelt instinctmatig.
Mensen zouden in dichtbevolkte gebieden gewoon geen grote honden moeten houden omdat dat gewoon teveel overlast geeft en ook gevaar oplevert voor andere mensen.

Het punt is dat je gewoon gedwongen wordt door (sommige) honden eigenaren om rekening te houden met hun en hun hond.
En dan heb ik het nog niet eens over de overlast als blaffen en op straat schijten.

Nogmaals mensen : woon je 3 hoog achter in je veels te kleine flatje neem een GOUDVIS
en geen rottweiler
Tja, het is de auto van de buren, die hebben zij voor hun plezier, waarom moet ik me daarin verdiepen, waarom moet ik mijn kinderen leren met verkeer om te gaan?

Misschien omdat dat een heel stuk veiliger is en het gewoon een feit is dat er veel auto's ronddwalen?
pi_40240591
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:39 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

O o o daar hebben we het "dan worden zoveel mensen werkloos argument " weer hoor

Nou ik betaal graag mee aan hun uitkering als ze die schijtbeesten zouden verbieden
Ik wil erover nadenken als ze dat irritante voetbal verbieden en auto's verbieden.
pi_40240654
overigens betaald een gemiddelde hondenbezitter 100 euro per jaar hondenbelasting,zodat hun hond mag poepen,de gemeente moet daarvoor het opruimen(weer werk gelegenheid zou je zeggen),maar helaas steken ze het opgehaalde geld ,en dat spekt de kas echt wel lekker die hondenbelasting,in andere dingetjes...

en dan hebben weer de honden het gedaan,mss een tip,ga klagen bij de gemeente,dat ze beter hun werk moeten doen!!
pi_40240712
quote:

en geen rottweiler
Even ter uwe informatie: Een hond is zo'n groot beest dat blaft. Jij bent in de war met een kat
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_40240748
Ik vind een herdershond dan wel weer veel mooier dan die lelijke rotweilers
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_40240913
over rassen en smaak kan je wel uren doorgaan,dat is geen discussie lijkt mij...

en erodome,dat wordt helemaal niets hoor,geen auto's,dan komt er weer paard en wagen,en gaan ze weer lopen zeuren dat zwarte paarden gevaarlijker zijn als de bruine....

ik heb meer het gevoel dat men hun eigen tekortkomingen in het maatschappelijk aandeel ,graag projecteren op de hond...
pi_40241046
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 14:55 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

Nou de meeste mensen zijn ook behoorlijk voorspelbaar hoor

Dus volgens jou bijten mensen wel zonder reden
Mwah. bijten misschien niet.. maar het Midden Oosten zou stuk gezelliger zijn als er geen mensen waren
jobensaskia.nl
pi_40241242
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:56 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik vind een herdershond dan wel weer veel mooier dan die lelijke rotweilers
Ligt eraan wat voor herdershond...

Dit vind ik mooier dan een rottweiler:

Maar als ik moet kiezen tussen dit en een rottje dan weet ik het wel, dan wordt het een rottje!

Vind het net een mislukte hyena om eerlijk te zijn

Maar goed, smaken verschillen...
  donderdag 27 juli 2006 @ 16:22:22 #133
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40241755
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:54 schreef kimmie261 het volgende:
overigens betaald een gemiddelde hondenbezitter 100 euro per jaar hondenbelasting,zodat hun hond mag poepen,de gemeente moet daarvoor het opruimen(weer werk gelegenheid zou je zeggen),maar helaas steken ze het opgehaalde geld ,en dat spekt de kas echt wel lekker die hondenbelasting,in andere dingetjes...

en dan hebben weer de honden het gedaan,mss een tip,ga klagen bij de gemeente,dat ze beter hun werk moeten doen!!
nou wat mij betreft zou dat dus 100 euro permaand moeten zijn voor kleine honden dan
en dan per gewicht door schalen naar 500 euro per maand voor de grotere exemplaren

Weet je wat anders ruim jij zelf die schijt van je eigen hond op dan krijg je wat korting
  donderdag 27 juli 2006 @ 16:29:04 #134
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40242024
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:52 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik wil erover nadenken als ze dat irritante voetbal verbieden en auto's verbieden.
voetbal op zich is niet irritant lijkt me...maar je bedoelt waarschijnlijk supporters overlast?
dat zouden ze idd ook mogen verbieden ....
en auto's ja daar zijn er ook teveel van idd, op zich geen verkeerd id hoor wordt natuurlijk al veel op gestuurd door de overheid dmv hoge wegenbelasting accijnzen e.d.
Ja en dat geld dan ook voor andere overlastgevers zoals bijvoorbeeld:

grote honden in stedelijk gebied met leuke kleine parkjes in de grote (rand) stedelijke gebieden waar mensen gewoon willen kunnen recreeren zonder hondenschijt en opgezadeld te worden met een aggresieve hond omdat hij of zij toevallig niet de honden taal spreekt of
omdat aso -sjonnie of anita zijn hond niet opvoed
pi_40242033
zelfs dat moeten de mensen dan ook nog eens doen,hondepoep zakjes kopen,en betalen en poep ruimen...

zo makkelijk heb je het niet hoor als hondenbezitter...

overigens,moet dan ook elke voetbalfan voortaan maar 300 euro per kaartje betalen,standaard,alvast voor het slopen van de treinen en de stad...lijkt me eigelijk ook wel wat!!
  donderdag 27 juli 2006 @ 16:31:05 #136
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40242091
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 16:02 schreef kimmie261 het volgende:

ik heb meer het gevoel dat men hun eigen tekortkomingen in het maatschappelijk aandeel ,graag projecteren op de hond...
ik heb meer het gevoel dat men hun eigen tekortkomingen in het maatschappelijk aandeel ,graag compenseerd met een hond...

donderdag 27 juli 2006 @ 16:33:23 #137
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40242187
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 16:29 schreef kimmie261 het volgende:
zelfs dat moeten de mensen dan ook nog eens doen,hondepoep zakjes kopen,en betalen en poep ruimen...

zo makkelijk heb je het niet hoor als hondenbezitter...
vind ik terecht: voel maar wat voor overlast je veroorzaakt.
Is dat trouwens door heel nederland verplicht?
quote:
overigens,moet dan ook elke voetbalfan voortaan maar 300 euro per kaartje betalen,standaard,alvast voor het slopen van de treinen en de stad...lijkt me eigelijk ook wel wat!!
daar ben ik het ook mee eens
pi_40242236
overigens ozzyat105 hoe vaak ben je inmiddels al gebeten????
pi_40242277
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:55 schreef Uhmmie het volgende:

[..]

Mja dat is nou net het probleem... want als er dan wat gebeurd is het alsnog jouw schuld
Zowieso natuurlijk in de eerste plaats heb jij het beestje meegenomen... maar het blijft een onopgevoede koter die die hond om zn nek vliegt

Ik mis toch serieus het beetje besef in mensen dat ze verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden.
Dus ook jegens dieren.
En dat verkeerd omgaan tot gevolg kan hebben dat het dier in kwestie "verkeerd" reageert
Je moet gewoon je hond niet meenemen naar mensen als ze daar niet om gevraagd hebben.
underground forever baby
pi_40242317
Laton: das lastig met het uitlaten hoor
Genoemd voorval was namelijk in een openbare ruimte
jobensaskia.nl
pi_40242348
Als ik de ruimte en de tijd heb wil ik zeker een Rottweiler.. vind het geweldige honden. Natuurlijk koop ik hem dan wel bij een goed aangeschreven fokker en wordt ie ook strak opgevoed.

Ik ken andere mensen die ook rottweiliers hebben (en nee, ze wonen gewoon in huizen ) en het zijn echt leuke honden. Ik denk alleen niet dat je een rottweiler moet nemen als je geen ervaring met honden hebt, een hond is makkelijk verpest. Ik zie tegenwoordig eigenlijk alle honden als een grote versie van ons kleinste cavaliertje
pi_40242380
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 16:36 schreef Uhmmie het volgende:
Tja de hond is gewoon in 100% van de gevallen schuldig. Moet je em maar aangelijnd etc houden. Kind reageert dan wel dom, maar het dier is echt onder de mens qua verantwoording.
underground forever baby
  donderdag 27 juli 2006 @ 16:40:49 #143
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_40242480
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 16:36 schreef Uhmmie het volgende:
sinds wanneer laten hun mensen hun hond uit in de mac donalds??

het moet niet veel gekker worden
pi_40243290
uhm laton je spreekt jezelf een beetje erg tegen....

de hond is schuldig,maar de mens moet hem aangelijnt houden( de mens dus??),hij maakt zichzelf echt niet los...

en je zegt dat de mens verantwoordelijk is...

maar ozzyat105 hoe vaak ben je nu al gebeten??waar komt je frustratie nu vandaan..

enne ik liet mijn hond niet uit in de mac donald ,hij ging gewoon mee,net als al die koters daar,laten mensen ook niet in de auto zitten,toch??

daarnaast,al jullie frustratie op de hond,moet je op de eigenaren doen, die NEMEN die hond,die laten hem uit,die ruimen de troep niet op,die laten hem blaffen enz enz..die hond kan er niets aandoen ,als ie in een park uitgelaten wordt,hij weet niet beter...

daarnaast kiest een hond zijn baas niet uit,en zijn leefomgeving,dat doet de MENS!!!

juist,zijn we weer bij onze omhooggetrapte eigendunk,geef alles maar de schuld,maar de mens blijft de beste,ik schaam me ervoor bij het ras mens te horen!!achterbakser kan een diersoort niet zijn,en gemener...
pi_40243446
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 17:04 schreef kimmie261 het volgende:
uhm laton je spreekt jezelf een beetje erg tegen....

de hond is schuldig,maar de mens moet hem aangelijnt houden( de mens dus??),hij maakt zichzelf echt niet los...

en je zegt dat de mens verantwoordelijk is...
Ja goed, dier verantwoordelijk en dus automatisch de eigenaar van het dier.. was wat lauw opgeschreven idd.
underground forever baby
pi_40243629
uiteindelijk is de mens dus verantwoordelijk toch???

die moet de hond aangelijnt houden,en zorgen dat deze netjes opgevoed is...toch???

WIJ willen dieren,wij zorgen dat er kleine hondjes komen...en het is de mens die onnadenkend vaak een huisdier aanschaft,getuige van de overvolle asiels en van de onopgevoede dieren die er rond lopen,en niet alleen honden,maar tegenwoordig worden kinderen ook niet meer opgevoed...

weet je,ik roep al jaren dat er een soort van verplichte cursus moet komen voor iedere hondenbezitter,een cursus die zorgt dat honden luisteren,en netjes opgevoed worden,maar helaas zal dat onhaalbaar zijn,aangezien er geen enkele controle is op aanschaf van een dier,ze worden gekocht als broodjes en ook zo weer gedumpt,heel vaak treffen dieren ook en heel goede baas,die jaren lang ervoor zorgt,en ze netjes opvoed,maar 2 slechte ervaringen met een onopgevoede hond,maakt dat mensen nl niet verder denken,dan is iedere hond onopgevoed..

mensen tellen nl niet verder als 2..1,2 en veel..

zo kortzichtig zijn wij mensen en zo dom zijn we nu...
pi_40243661
¤100 belasting per jaar is niet echt veel, door maar ¤1000,- p/j, voor iedereen beter. Heeft de hond ook meer kans op een gezin wat hem niet verwaarloosd.
pi_40243746
jaaa,en dan ook 1000 euro strond belasting voor ieder kind die op deze aardbol wordt gezet,kunnen we vast sparen als het later geen zin heeft om te werken,om zijn uitkering te betalen....
pi_40243818
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:20 schreef kimmie261 het volgende:

Vroegah, had alleen de boer een hond op zijn erf. Tegenwoordig heeft 8 op de 10 huishoudens 1 of meer strontmakende viervoeters(tjes). Vooral die kleine witte zijn rete irritant te noemen. Volgens mij waren die in de aanbieding bij de supermarkt, want eh ik zie er duizenden!!
pi_40243886
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:33 schreef ozzyat105 het volgende:

typische afleidings manouvre als honden bezitters worden aangevallen op hun vaak asociale hobby.
En dan altijd katten erbij halen.

Mensen met loslopende katten zijn net zo asociaal in dat opzicht als mensen met vervelende kuthonden. Enne, dat schijten doen ze dus iid dus maar lekker in eigen tuin. Ik gooi de stront van mijn huisdieren toch ook niet in het plantsoen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')