Volgens mij tegenstrijdig. Of Bush schendt de gw of hij misbruikt een maas in de wet. Dat laatste is slim van Bush. Het kan nooit allebei zijn. Populistische kop van het AD.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:51 schreef zakjapannertje het volgende:
'Bush schendt Amerikaanse grondwet'
Het Congres kan namelijk een presidentieel veto ongedaan maken, maar tegen de signing statements kan de volksvertegenwoordiging niets doen.
Kan ik dat dan?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:52 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat achter dat religieuze gelul iemand zit die na kan denken.
Nee. Dan kan je Frankrijk, Engeland en zelfs NL daar ook de schuld van geven.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:54 schreef Monidique het volgende:
Ze hebben hem wel geholpen toen Iran sterker begon te worden en mogelijk kon winnen en toen opstandelingen na de Golfoorlog bijna alle provincies in handen hadden, deden ze niets om hen te helpen toen ze uiteindelijk toch afgeslacht werden. Ja, ze hebben hem wel in het zadel gehouden.
overal Nederlands moet klinken. Geef me een beetje ruimte het is warm en gevaarlijk met al die fundi`s hier.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:55 schreef sigme het volgende:
[..]
NL over moet klinken? Ik ben je kwijt..
Maar Engels staat heel slim. Dus als je Engels gebruikt heb je gelijk..quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:55 schreef sigme het volgende:
Ik ben niet zo van de 'Nederland boven', maar de gewoonte van overheden om vanalles en nog wat in het Engels aan te prijzen, vind ik wel heel ergelijk. Ik probeer om nooit Engelse woorden te gebruiken in fora-discussies. Er ontglipt me wel eens wat, maar dan haal ik het er vóór invoeren weer uit.
je weet nooit waar die lollie geweest is. Ik dus maar ff dimmen.quote:
Het Westen dus. Maar dat mogen we niet.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:59 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nee. Dan kan je Frankrijk, Engeland en zelfs NL daar ook de schuld van geven.
Hmm. Het kan toch zo zijn dat hij ongrondwettelijk handelt maar dat dat nog niet bekend was / is? Ik denk dat uit rechtspraak moet blijken of het zo is of niet. Tot die tijd is het mogelijk, en volgens deze advocaten is het het geval. Bush zal er ongetwijfeld anders over denken.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:56 schreef Napalm het volgende:
[..]
Volgens mij tegenstrijdig. Of Bush schendt de gw of hij misbruikt een maas in de wet. Dat laatste is slim van Bush. Het kan nooit allebei zijn. Populistische kop van het AD.
Wat, nee? Ze hebben Irak geholpen tegen Iran en hem zo in het zadel gehouden en hun apathische houding na de Golfoorlog is medeverantwoordelijk voor het aanblijven van Hoessein. Want Saddam wilden ze helemaal niet kwam omdat, zoals Cheney al zei in 1991, het anders een behoorlijke chaos zou worden. En ja, andere landen hebben Irak ook geholpen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:59 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nee. Dan kan je Frankrijk, Engeland en zelfs NL daar ook de schuld van geven.
Even een technisch vraagje; kan hij na zijn termijn daarvoor aangepakt worden of is hij immuun voor de rest van zijn leven?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:03 schreef Monidique het volgende:
Sja, Bush is gewoon een kleine dictator en ik ben ervan overtuigd dat er heel wat shit naar buiten zal komen zodra hij geen president meer is.
kop slaat op deze zin:quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:56 schreef Napalm het volgende:
[..]
Volgens mij tegenstrijdig. Of Bush schendt de gw of hij misbruikt een maas in de wet. Dat laatste is slim van Bush. Het kan nooit allebei zijn. Populistische kop van het AD.
en dat gaat over schending vd scheiding der machten vastgelegd in de Grondwetquote:Zo legt Bush straffeloos wetten naast zich neer die hij niet leuk vindt, aldus de ABA.
Uhuh. Ik probeer maar gewoon domheid te verbergen. Teveel gespijbeld dus mijn Engels is ondermaats.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:59 schreef Napalm het volgende:
[..]
overal Nederlands moet klinken. Geef me een beetje ruimte het is warm en gevaarlijk met al die fundi`s hier.
[..]
Maar Engels staat heel slim. Dus als je Engels gebruikt heb je gelijk..
Even dimmen is vast een goed plan voor jou. Met die warmte en die fundi's.quote:[..]
je weet nooit waar die lollie geweest is. Ik dus maar ff dimmen.
Er zijn wapens geleverd door zo'n beetje alle wapensproducerende bedrijven.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat, nee? Ze hebben Irak geholpen tegen Iran en hem zo in het zadel gehouden
Nou, dan had Cheney toch mooi gelijk gekregen. En daar zou jij het nu toch mee eens moeten zijn omdat jij zo tegen de afzetting van Saddam in 2003 was.quote:en hun apathische houding na de Golfoorlog is medeverantwoordelijk voor het aanblijven van Hoessein. Want Saddam wilden ze helemaal niet kwam omdat, zoals Cheney al zei in 1991, het anders een behoorlijke chaos zou worden. En ja, andere landen hebben Irak ook geholpen.
SADDAM is verantwoordelijkquote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het Westen dus. Maar dat mogen we niet.
Ja.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:08 schreef -IksRee- het volgende:
Nou, dan had Cheney toch mooi gelijk gekregen.
Oh, wanneer?quote:En daar zou jij het nu toch mee eens moeten zijn omdat jij zo tegen de afzetting van Saddam in 2003 was.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:07 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
kop slaat op deze zin:
[..]
en dat gaat over schending vd scheiding der machten vastgelegd in de Grondwet
[ bron ]quote:The panel said presidents do not have the authority to declare that sections of the bills they sign are unconstitutional, and that they thus need not be enforced as Congress wrote them.
Bush has used these so-called signing statements to challenge more than 750 laws that have been enacted since he took office, more than all previous presidents combined.
``The president's constitutional duty is to enforce laws he has signed into being, unless and until they are held unconstitutional by the Supreme Court," the report said. ``The Constitution is not what the president says it is."
(...)
Last month at a Senate Judiciary Committee hearing, an administration lawyer, Michelle Boardman, defended the use of presidential signing statements. Boardman argued that the president was showing respect to Congress by using signing statements, because a veto would take out the entire bill.
But the task force said a president does not have that option. The Constitution requires the president either to veto a bill in its entirety -- giving Congress a chance to override his decision -- or to sign the bill and enforce all its components as Congress wrote them, they said.
``A line-item veto is not a constitutionally permissible alternative, even when the president believes that some provisions of a bill are unconstitutional. . . . A president could easily contrive a constitutional excuse to decline enforcement of any law he deplored, and transform his qualified veto into a monarch-like absolute veto," the panel wrote.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:08 schreef -IksRee- het volgende:
Er zijn wapens geleverd door zo'n beetje alle wapensproducerende bedrijven.
Maar ja, dit komt natuurlijk weer uit die vermaledijde Wikipedia.quote:The source of Iraqi arms purchases between 1970 and 1990 (10 % of the world market during this period) are estimated to be:
Suppliers in Billions (1985 $US) % of total
Soviet Union 19.2 61
France 5.5 18
People's Republic of China 1.7 5
Brazil 1.1 4
Egypt 1.1 4
Other countries 2.9 6
Total 31.5 100.0
Dus de Sovjet Unie dacht van, kom, laat ik wapens leveren aan mijn aartsvijand, Irak. Erg logischquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:14 schreef Recovering het volgende:
[..]
[..]
Maar ja, dit komt natuurlijk weer uit die vermaledijde Wikipedia.![]()
Irak was helemaal geen aartsvijand van de Sovjet-Unie, het waren integendeel goede vriendjes vanaf de jaren zeventig.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus de Sovjet Unie dacht van, kom, laat ik wapens leveren aan mijn aartsvijand, Irak. Erg logisch![]()
Ik vind mijn medefokkers wel tegen vallen vandaag. Ik bied jou mijn lollie aan en niemand die daar een opmerking over plaatst.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:08 schreef sigme het volgende:
Even dimmen is vast een goed plan voor jou. Met die warmte en die fundi's.
Zoetigheid heeft toch niet mijn voorkeur.
De leverancies van wapens vanuit de Sovjet Unie kwamen vooral in de jaren 1960 tot 1970 voor. De cijfers die Wikipedia hanteert zouden dus kunnen kloppen voor die periode. Vanaf 1970 begon Iraq banden met de Amerikanen aan te halenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Irak was helemaal geen aartsvijand van de Sovjet-Unie, het waren integendeel goede vriendjes vanaf de jaren zeventig.
Nee, ten tijde van de Shah was het Iraanse leger uitgerust met VS wapens.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:17 schreef Mutant01 het volgende:
Dus de Sovjet Unie dacht van, kom, laat ik wapens leveren aan mijn aartsvijand, Irak. Erg logisch![]()
Aan het begin ja, maar dat veranderde behoorlijk snel eind 1970. En dat is precies waarbij je "tabel" met wapenleveranciers begint.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:21 schreef Recovering het volgende:
[..]
Nee, ten tijde van de Shah was het Iraanse leger uitgerust met VS wapens.
F4's, F5's, F'14's, Cobra's, Chinook's, dat werk. Die hadden ze dus gewoon.
Later is de boel 'gekanteld'.
Irak was eerst dikke maatjes met de SU en haar vrienden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |