Maar als je bijvoorbeeld 4,5 uur op de racefiets met hoge intensiteit fietst verbrand je in principe toch meer dan 4,5 uur op lage intensiteit? Ik ga meestal wel bijna voluit, op het punt dat ik tegen mijn verzuring aanzit. Heb een beetje moeite me in te houden.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:38 schreef Espresso.Lover het volgende:
Wil je optimaal vet gaan verbranden dan zul je langer dan 45 minuten moeten sporten op een relatief lage hartslag. Om vet te verbranden is veel zuurstof nodig en dit gaat echt beter bij een lagere hartslag. De optimale zone hiervoor is 60 tot 75% van Hfmax. (Hfmax(100%) = 220 - je leeftijd)
Omdat je op een lagere hartslag traint kun je dus ook langer sporten. Twee uur fietsen (achter elkaar) staat dan garant voor verbluffende resultaten.
Zelf geef ik 7 Spinning lessen in de week waarbij ik op dinsdag en woensdag avond 2 uur achter elkaar les geef (per avond ongeveer 1900Kcal). Mijn totale verbruik in de week (inclusief 2 uur BodyPump en 2 uur BodyBalance) ligt tussen de 7000 en 8000 Kcal.
Mijn vetpercentage is 10.3% (ik ben overigens 49)
Tsja altijd een punt van discussie of het alleen kan met spinnen, ik denk dat je het zelf moet ervaren/proberen. Ik heb het een tijd lang gedaan en was een 4 kilo kwijt op een week of 10, ik deed er niks bij maar ik ben er ook weer mee gestopt dus kan er weinig over zeggen.quote:Op maandag 18 februari 2008 16:38 schreef Sweetbeach het volgende:
Ik heb een vraag;
hoorde dat 'spinning' niet werkt voor vetberbranden, maar vooral voor de conditie is? Klopt dit? Zo ja; waarom? Je verbruikt toch énorm veel calorieën door het spinnen (steeds rustig, zwaar etc.)
Ik wil het 1x p/w gaan doen (uurtje) naast hardlopen/voetbal....
Hmmm het kernwoord is dus opbouwen? Bedankt voor het sprankje hoopquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:00 schreef Pheno het volgende:
Ik heb 6x per week gespinned, dus dat zou prima moeten kunnen.
Ooit hoop ik weer te kunnen beginnen, maar mijn gezondheid is even wat belangrijker, dus ik ben even gestopt met het zwaardere werk
Ja ik probeer in conditie te blijven, maar dit blijken toch wel bepaald andere spieren dan met hockey... Zondag maar weer proberenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:03 schreef Pheno het volgende:
Rustig opbouwen is wel belangrijk ja, ik ben begonnen met 1x per week, maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt gaat het wel steeds sneller beter. 6x is misschien ook wat teveel van het goede, maar ik moest van mezelf erg veel conditie opdoen, voor een examen in mijn andere sport. Dus dan heb je net dat extra beetje motivatie
quote:If it’s In My Mind, It’s On My Face (Seal)
Do It Well (Moto Blanco Mix) (Jennifer Lopez)
Zombie (Andrew Spencer & Vamprockerz)
Let Go (Paul Van Dyk feat. Rea Garvey)
Reverse Psychology (Bomfunk MC’s)Adelante (Sash!)
Heaven (Manian fet. Aila)
Good Life feat. T-Pain (Kanye West)
I’ll Stand By You (The Pretenders)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |