abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57070727
Het lijkt mij wel leuk om weer eens eens een keertje te gaan spinnen. Maar moet dan wel een beetje in mijn al drukke trainings schema passen. Maar ik ben altijd al wel een fiets fanaat geweest.
Maar ik weet niet wat er in al die jaren veranderd is. Want persoonlijk zie ik graag zoveel mogelijk informatie over mijzelf en anderen. Iets wat ik van mijzelf wel op de racefiets kan zien. Maar ervaring van vroeger zegt mij dat dat bij spinning nooit het geval was.

Is er tegenwoordig al iets uitgevonden waarmee jeje snelheid, weerstand en evt. je afgelegde weg kan zien?

Maar ik denk sowieso dat ik het binnenkort eens weer ga proberen met wat vrienden enzo. Al moet ik er wel voor zorgen er niet verslaafd aan te raken.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_57183669
Mocht je nog spinning liefhebber zijn en geen inspiratie heb een site met complete cd's kijk maar is op de mijne de nieuwe is online voor Maart
pi_57723693
Hier nog een spin-addict! Aangezien ik ook vrij snel last kreeg van m'n voeten in m'n gewone sportschoenen, vandaag ook maar raceschoentjes gekocht:

Morgen eens uittesten hoe het fietst!
pi_57724169
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:38 schreef Espresso.Lover het volgende:
Wil je optimaal vet gaan verbranden dan zul je langer dan 45 minuten moeten sporten op een relatief lage hartslag. Om vet te verbranden is veel zuurstof nodig en dit gaat echt beter bij een lagere hartslag. De optimale zone hiervoor is 60 tot 75% van Hfmax. (Hfmax(100%) = 220 - je leeftijd)

Omdat je op een lagere hartslag traint kun je dus ook langer sporten. Twee uur fietsen (achter elkaar) staat dan garant voor verbluffende resultaten.

Zelf geef ik 7 Spinning lessen in de week waarbij ik op dinsdag en woensdag avond 2 uur achter elkaar les geef (per avond ongeveer 1900Kcal). Mijn totale verbruik in de week (inclusief 2 uur BodyPump en 2 uur BodyBalance) ligt tussen de 7000 en 8000 Kcal.

Mijn vetpercentage is 10.3% (ik ben overigens 49)
Maar als je bijvoorbeeld 4,5 uur op de racefiets met hoge intensiteit fietst verbrand je in principe toch meer dan 4,5 uur op lage intensiteit? Ik ga meestal wel bijna voluit, op het punt dat ik tegen mijn verzuring aanzit. Heb een beetje moeite me in te houden.
pi_57734323
ik zoek weer muziek hoor voor de maand april dus als je suggesties hebt mail me even joh
pi_57898088
Nou de nieuwe staat online dus oordeel maar weer
  maandag 14 april 2008 @ 15:49:06 #232
3185 Adelante
To let it go now
pi_58044413
zitten leuke nummers tussen kluivie, maar je mag van meneer buma zeker niet de volledige cd ter download aanbieden?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_58164360
Nee helaas dat mag niet als ik dat gaat doen dan staan ze morgen op mijn stoep denk ik, maar mailen mag altijd natuurlijk
pi_58413243
quote:
Op maandag 18 februari 2008 16:38 schreef Sweetbeach het volgende:
Ik heb een vraag;

hoorde dat 'spinning' niet werkt voor vetberbranden, maar vooral voor de conditie is? Klopt dit? Zo ja; waarom? Je verbruikt toch énorm veel calorieën door het spinnen (steeds rustig, zwaar etc.)

Ik wil het 1x p/w gaan doen (uurtje) naast hardlopen/voetbal....
Tsja altijd een punt van discussie of het alleen kan met spinnen, ik denk dat je het zelf moet ervaren/proberen. Ik heb het een tijd lang gedaan en was een 4 kilo kwijt op een week of 10, ik deed er niks bij maar ik ben er ook weer mee gestopt dus kan er weinig over zeggen.

Zijn er hier toevallig mensen die door alleen te spinnen hun buikje zijn kwijtgeraakt?
Fight for the honour
pi_58427096
Nee ik niet hoor dan zal je ook nog andere dingen moeten doen (wat dacht je van minder eten ) Ook doe ik er nog bodypump bij en dat helpte meer dan dat spinnen hoor

Owja nieuwe cd staat weer online! Maandje mei is een toppertje check de website
pi_60241302
even een kickje.

Ik wil gaan beginnen met rpm. Mijn vriend doet t al en gaf aan dat een fietsbroek toch wel echt comfortabeler zit. Maar ik heb nu nog een grote maat nodig (damesmaat 48). Waar koop ik dan zo'n grote broek? De meeste webwinkels gaan tot xl, die gaat dus nooit passen.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:50:54 #237
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_60279726
Jaaaa ik ben vorige week begonnen met spinnen om de zomerstop een beetje fit door te komen. Ik heb overigens op dag 2 al een fietsbroek aangeschaft want AU! Ik geloof alleen dat ik iets te fanatiek gestart ben want ik kreeg vanavond opeens last van de bovenkant (pees?) van mijn binnenkantbovenbeenspier (de quadriceps, voor de kenners) tijdens het fietsen.

Is dat normaal? En zo ja, help een dag of 4 rust daartegen? En worden je spieren ooit sterk genoeg om 4x per week spinnen wel aan te kunnen?

Ik vind het net zo leuk, en nu doet het al zeer!
Nulla verba sed acta
pi_60280079
Ik heb 6x per week gespinned, dus dat zou prima moeten kunnen.
Ooit hoop ik weer te kunnen beginnen, maar mijn gezondheid is even wat belangrijker, dus ik ben even gestopt met het zwaardere werk
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:02:08 #239
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_60280142
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:00 schreef Pheno het volgende:
Ik heb 6x per week gespinned, dus dat zou prima moeten kunnen.
Ooit hoop ik weer te kunnen beginnen, maar mijn gezondheid is even wat belangrijker, dus ik ben even gestopt met het zwaardere werk
Hmmm het kernwoord is dus opbouwen? Bedankt voor het sprankje hoop .Door het gruwelijke zomerrooster ben ik gedwongen tot een schema van zo-ma-di-wo wel en do-vrij-za niet, dus echt evenwichtig valt het niet te noemen . Ik ga morgen iig niet, en dan zondag weer en dan gooi ik de dinsdag er voorlopig nog wel even tussenuit. Bah!
Nulla verba sed acta
pi_60280198
Rustig opbouwen is wel belangrijk ja, ik ben begonnen met 1x per week, maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt gaat het wel steeds sneller beter. 6x is misschien ook wat teveel van het goede, maar ik moest van mezelf erg veel conditie opdoen, voor een examen in mijn andere sport. Dus dan heb je net dat extra beetje motivatie
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:11:41 #241
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_60280571
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:03 schreef Pheno het volgende:
Rustig opbouwen is wel belangrijk ja, ik ben begonnen met 1x per week, maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt gaat het wel steeds sneller beter. 6x is misschien ook wat teveel van het goede, maar ik moest van mezelf erg veel conditie opdoen, voor een examen in mijn andere sport. Dus dan heb je net dat extra beetje motivatie
Ja ik probeer in conditie te blijven, maar dit blijken toch wel bepaald andere spieren dan met hockey... Zondag maar weer proberen .
Nulla verba sed acta
pi_60500976
Augustus cd staat weer online op me website, mocht je meer willen weten over de cd's emailen mag altijd
  woensdag 20 augustus 2008 @ 15:50:04 #243
3185 Adelante
To let it go now
pi_60983556
Eindelijk kom ik voor in de RPM 40
quote:
If it’s In My Mind, It’s On My Face (Seal)
Do It Well (Moto Blanco Mix) (Jennifer Lopez)
Zombie (Andrew Spencer & Vamprockerz)
Let Go (Paul Van Dyk feat. Rea Garvey)
Reverse Psychology (Bomfunk MC’s)
Adelante (Sash!)
Heaven (Manian fet. Aila)
Good Life feat. T-Pain (Kanye West)
I’ll Stand By You (The Pretenders)

[ Bericht 71% gewijzigd door Adelante op 20-08-2008 16:04:11 ]
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_61617450
Ik heb er thuis een staan. Ik zit op 7x60 min per week nu, maar ga binnenkort iets afbouwen.

Inderdaad rustig beginnen, ik zou met 30 minuten beginnen een 3x per week, daarna 45 min 3 x per week. Daarna naar 60 minuten. Ik heb de weerstand vrij laag ingesteld, af en toe iets meer erbij zetten.

Het is vooral discipline en conditie opbouwen. In het begin wil je die fiets gewoon niet op maar als je eenmaal een paar weken bezig bent en het gaat steeds beter dan heb je het ritme te pakken. Bovendien wil je die kilo's die er dan af zijn niet weer erbij laten komen dus dat motiveert je.
pi_61724370
Mocht je de nieuwe van September willen zien hij is inmiddels al paar weken oud maar staat online op www.kluivie.nl
pi_61730843
er is een spinning-topic

wow!

* motorbloempje meldt zich!

Spin meestal zo'n 2 a 3 keer per week
Ja doei.
pi_62200978
Nieuwe Spinning cd voor oktober nu online op www.kluivie.nl
pi_62201263
stormlooptopic dit
Ja doei.
pi_62284988
Nee niet echt mag van mij veranderen hoor dus posten maar zou ik zeggen wat vind je van spinning?????? En heb je leuke nummers voor spinning!? Er zijn er zoveel die aan spinning doen dus vast hier ook wel......
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:35:55 #250
3185 Adelante
To let it go now
pi_62285889
Hier op de sportschool mogen we het geen spinnen meer noemen, maar heet het tegenwoordig indoor cycling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')