Ik ben er trots op.. En ik denk meerdere met mij..quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:20 schreef Labrador1974 het volgende:
Heerluh is geen limburgse stad! Het is een criminele drugsstad waarin 80% nederlands gesproken wordt!
Idd en dat snap ik ook niet. In het zuiden van Limburg --> Heerlen en die kanten moeten ze opeens nederlands tegen elkaar pratenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:20 schreef Labrador1974 het volgende:
Heerluh is geen limburgse stad! Het is een criminele drugsstad waarin 80% nederlands gesproken wordt!
ja idd, ik vind mijn accent nog wel meevallen als je naar landgraaaaaaaaf/ kerkraaaaaaade kijkt is het wel wat platter en klinkt ook dommer. Ik spreek bewust geen dialect omdat ik het simpelweg stom vind klinken..quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:31 schreef denka het volgende:
[..]
Idd en dat snap ik ook niet. In het zuiden van Limburg --> Heerlen en die kanten moeten ze opeens nederlands tegen elkaar praten![]()
En ik durf te wedden dat ook 80% van al die mensen die nederlands tegen elkaar praten ook gewoon dialect kunnen praten. Dus mijn vraag waarom opeens nederlands tegen elkaar. Ik ben zelf ook Limburger maar als ik me in die omgeving bevindt dan erger ik mee ook groen en geel. Ten eerste aan het feit dat 2 mensen die limburgs kunnen praten nederlands tegen elkaar praten en ten tweede aan het feit dat het ook echt maar dan ook echt een kutaccent is.
Alles met de nadruk op uh --> Hearluh boetuh, verschrikkelijk dat je dat hoort en zulke mensen die komen dan ook net op de tv of radio...
Ja die kanten zijn nog erger maar ik dat als je gewoon dialect praat het wel mee zal vallen, althans dat is mijn mening. Je hoort gewoon dat de mensen dialect kunnen spreken en dan nog nederlands tegen elkaar wat het volgens mij alleen nog maar verergert..quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:33 schreef TimC het volgende:
[..]
ja idd, ik vind mijn accent nog wel meevallen als je naar landgraaaaaaaaf/ kerkraaaaaaade kijkt is het wel wat platter en klinkt ook dommer. Ik spreek bewust geen dialect omdat ik het simpelweg stom vind klinken..
Wat een onzin zeg!!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:31 schreef denka het volgende:
[..]
Idd en dat snap ik ook niet. In het zuiden van Limburg --> Heerlen en die kanten moeten ze opeens nederlands tegen elkaar praten![]()
En ik durf te wedden dat ook 80% van al die mensen die nederlands tegen elkaar praten ook gewoon dialect kunnen praten. Dus mijn vraag waarom opeens nederlands tegen elkaar. Ik ben zelf ook Limburger maar als ik me in die omgeving bevindt dan erger ik mee ook groen en geel.
Ik spreek het al sinds mijn 5e niet meer ofzo..quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:47 schreef ioko het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg!!![]()
Ik ben in Heerlen opgegroeid, en alleen de ouders van mijn vader spraken dialect (had in die tijd met sociale klasse enzo te maken). Mijn vader spreekt het dus soms met zijn famile. Ik spreek helemaal geen dialect, en op onze middelbare school sprak bijna niemand uit Heerlen dat, zo ook bijna mijn gehele vriendengroep (20 mensen). De mensen die wel dialect spraken kwamen uit de omliggende dorpen. Kortom veel mensen in Heerlen hebben eenvoudigweg nooit dialect geleerd.
Als je geen dialect spreekt dan spreek je ook niet met zo'n overduidelijk accent als je nederlands praat...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:47 schreef ioko het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg!!![]()
Ik ben in Heerlen opgegroeid, en alleen de ouders van mijn vader spraken dialect (had in die tijd met sociale klasse enzo te maken). Mijn vader spreekt het dus soms met zijn famile. Ik spreek helemaal geen dialect, en op onze middelbare school sprak bijna niemand uit Heerlen dat, zo ook bijna mijn gehele vriendengroep (20 mensen). De mensen die wel dialect spraken kwamen uit de omliggende dorpen. Kortom veel mensen in Heerlen hebben eenvoudigweg nooit dialect geleerd.
idd ik zeg ook niet dat het moet, ik zeg alleen dat er genoeg mensen zijn die wel beide dialect kunnen praten en dan nog nederlands praten en dat snap ik niet..quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:49 schreef TimC het volgende:
[..]
Ik spreek het al sinds mijn 5e niet meer ofzo..
Niemand van mijn vrienden spreekt het dus waarom zou ik het dan wel doen..
Nee, dat bedoel ik ook niet. De zin lees je wat anders als ik hem je zou zeggenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:52 schreef denka het volgende:
[..]
idd ik zeg ook niet dat het moet, ik zeg alleen dat er genoeg mensen zijn de wel beide dialect kunnen praten en dan nog nederlands praten en dat snap ik niet..
hehe, das dus een beetje mijn probleem, ik heb een redelijk accent, maar ik heb er niet echt last van hoor. (komt ook omdat ik het zelf niet hoor)quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:50 schreef denka het volgende:
[..]
Als je geen dialect spreekt dan spreek je ook niet met zo'n overduidelijk accent als je nederlands praat...
jah dat was um hahahaquote:Op dinsdag 25 juli 2006 07:32 schreef Ku_Klux_Kloon het volgende:
[..]
Yeah baby ....
Eey wen je zo door gaat, dan duw ik je gans met je moel in de drek![]()
Bij ons op het werk is een dame die sinds kort ook een mobieltje heeft. Ze snapt er geen ruk van, en vriendlief heeft als ringtoon dus Hans Teeuwen erin gezet met "Eeey Majesteit ... ga eens bier halen !!"![]()
Het is duidelijk dat je zelf een leven hebtquote:Op maandag 24 juli 2006 17:09 schreef leolinedance het volgende:
Vervolg op het vorige deel:
Limburgers
Game on!![]()
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:05 schreef Lempke het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat je zelf een leven hebt
NOT![]()
Get a live soepkip
Ik zweer toch bij gangeltquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:31 schreef Stamp_Kip het volgende:
Heej timmetje ben je dr weer
Ik ga eens uitzoeken of we morgen ergens anders kunnen gaan zwemmen, in het limburgse landje
Buiten stevensweert nu met die blauw alg..moeten we maar opzoek na wat anders..iemand ideetjes?
Moet wel natuurwater zijn
Jij tim?
idd LimBurGGGGGGGGGGGGGGG, en je weet he...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:46 schreef unpredictable het volgende:
LimBurGGGGGGGGGGGGGGG
wat weet ik ?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:09 schreef TimC het volgende:
[..]
idd LimBurGGGGGGGGGGGGGGG, en je weet he...![]()
het is immers ook warm hier in Heerlen... Dadelijk wordt ik nat als ik in de zon loop en bier op het terras drink..quote:
hehehequote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:36 schreef RedDevil085 het volgende:
Mensen die limburgers dissen zijn naar alle waarschijnlijkheid misbruikt in hun jeugd.
Bron: De Limburger
ja, natuurlijk ook zo... verklaard ook het hoge ziekteverzuim in de regio natuurlijkquote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:26 schreef Tazmaniac het volgende:
stond in de telegraaf (dacht ik) dat zuid-limburg de mooiste streek van Nederland was hahaha, jammer genoeg vind k de link niet meer
Goed zo, vanaf hier gaan we weer SC verwijderenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:38 schreef postmortum het volgende:
weet terug van een dagje weken in heerlen![]()
dat komt omdat de vergrijzing in limburg het hoogste percentage heeft over nederlandquote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
ja, natuurlijk ook zo... verklaard ook het hoge ziekteverzuim in de regio natuurlijk![]()
![]()
hmmm me not gets it? wat heeft dat ermee te maken?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
ja, natuurlijk ook zo... verklaard ook het hoge ziekteverzuim in de regio natuurlijk![]()
![]()
nou zegquote:Op maandag 24 juli 2006 18:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mijn ervaring met Limburgers is gewoon dat het een stel omhooggevallen arrogante eikels zijn.
Dat iedereen natuurlijk in de baas zijn tijd van de natuur zit te genietenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:57 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
hmmm me not gets it? wat heeft dat ermee te maken?
oh ja in limburg zijn de vrouwen nog puur natuur zowel van boven als van benedenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dat iedereen natuurlijk in de baas zijn tijd van de natuur zit te genieten![]()
hoe weet je dat dan weerquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:12 schreef postmortum het volgende:
[..]
oh ja in limburg zijn de vrouwen nog puur natuur zowel van boven als van beneden![]()
Weer een pluspunt![]()
jarenlange ervaringquote:
Wat bedoel je met deze slecht geformuleerde post?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:05 schreef Lempke het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat je zelf een leven hebt
NOT![]()
Get a live soepkip
Mijn idee! Of plak het aan Duitslandquote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:18 schreef WEST het volgende:
waarom snijden ze limburg niet los en plak het aan friesland en duw het de oceaan op![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |