Daar ben ik nu ook mee begonnen en sta nu op -3quote:Op zondag 27 augustus 2006 10:07 schreef pluissebol het volgende:
![]()
1 jaar en 10 dagen niet gerookt
![]()
![]()
Nu in het komende jaar alle overtollige kilo's eraf krijgen![]()
ikke 10 jaar maar ik moet zeggen dat het echt steeds makkelijker wordt met stoppen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:29 schreef Rio het volgende:
Knal mij ook maar in de lijst, vanaf vandaag. Hopen dat dat een goede stok achter de deur is. Wish me luck; ik rook al een jaar of vijftien non stop.
Blijf alert, ik heb al een paar keer gehad dat ik na 1 of 2 of 3 maanden dacht: nu heb ik het wel weer onder controle en kan ik er wel weer eentje nemen. Hup, terug bij af.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:50 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
ikke 10 jaar maar ik moet zeggen dat het echt steeds makkelijker wordt met stoppen.
zelfs tijdens het uitgaan.
en ik voel me sochtends minder brak en goor na een avond flink doorhalen
Ja klopt, ik was ook al 10 jaar aan het schoorstenen en 2 keer langer dan een week gestopt... denk je na een paar maanden dat je wel even een uitzondering kan maken omdat je in de stress zit, ben je meteen weer vol gas aan het rokenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:56 schreef Rio het volgende:
[..]
Blijf alert, ik heb al een paar keer gehad dat ik na 1 of 2 of 3 maanden dacht: nu heb ik het wel weer onder controle en kan ik er wel weer eentje nemen. Hup, terug bij af.
Wil je mij er ook bijzetten DarkElf? Ik ben de 27e gestopt..:)quote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:05 schreef DarkElf het volgende:
Je staat erbij Rio, succes!
Ja, ik kan het iedereen aanraden. Werkte bij mij als een trein en bij anderen die het met laser gedaan hebben ook.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 08:08 schreef deliberator het volgende:
Is dat laseren iets om te proberen te stoppen?
Laseren tegen roken? Is de eerste keer dat ik van het bestaan daarvan hoor. Leg eens uit aub?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, ik kan het iedereen aanraden. Werkte bij mij als een trein en bij anderen die het met laser gedaan hebben ook.
En... veel verzekeraars vergoeden een groot deel van de kosten dus daar hoef je het ook niet voor te laten.
Een soort van acupunctuur dus.quote:De laserbehandeling
Hoe werkt de Prostop Lasertherapie?
Lasertherapie is de meest recente verfijning van acupunctuur. Een laser is een sterke bundel licht die diep genoeg de huid doordringt om de gekozen punten te stimuleren, zonder daarbij de huid te doorboren. De laserbehandeling is volkomen veilig en pijnloos. De combinatie van gekozen punten herstelt de door roken verstoorde energiebalans. Roken vermeerdert het aantal nicotinereceptoren in de hersenen. Met behulp van lasertherapie worden endorfinen aangemaakt, die de nicotinereceptoren tijdelijk verzadigen. Endorfinen zijn lichaamseigen stoffen, die zorgen voor een gevoel van ontspanning en stabiliteit. Ze bieden de ex-roker de kans de moeilijke periode na het stoppen door te komen, zonder al te veel lichamelijke ongemakken. De behoefte aan nicotine wordt immers vervangen door de verhoogde hoeveelheid endorfine.
De behandeling
Voorafgaand aan de laserbehandeling heeft u een inleidend gesprek met onze therapeut. In dit gesprek komt onder andere uw motivatie om te stoppen met roken aan bod. Direct na het gesprek vindt de laserbehandeling plaats. Hierna krijgt u van de therapeut een boekje met tips & adviezen die u helpen gemotiveerd te blijven.
Motivatie
U moet natuurlijk wel zelf willen stoppen met roken. U moet voor uzelf besloten hebben dat u zonder sigaret door het leven kunt gaan. De persoonlijke inzet bij het stoppen met roken is van groot belang om een zo goed mogelijk resultaat uit de lasertherapie te halen. Wij kunnen u enkel een hulpmiddel bieden, geen wondermiddel.
Contra-indicaties:
De behandeling is voor iedereen geschikt, ongevaarlijk en pijnloos. Echter wij behandelen niet tijdens de zwangerschap en bij psychische aandoeningen, zoals depressies, psychoses en schizofrenie.
Mooi zoquote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:34 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb vorige week een slof sigaretten meegenomen uit Korea voor mijn ouders. Die heeft een week lang in huis gelegen. Geen centje pijn.
Maar dat mag ook wel na 8 maanden.
Thnx, toch nog iemand die erop reageertquote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, ik kan het iedereen aanraden. Werkte bij mij als een trein en bij anderen die het met laser gedaan hebben ook.
En... veel verzekeraars vergoeden een groot deel van de kosten dus daar hoef je het ook niet voor te laten.
Maar ik ben er dan ook erg enthousiast over.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:47 schreef deliberator het volgende:
Thnx, toch nog iemand die erop reageert![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |