Verkeerde instelling! Je zit niet in de ik-probeer-te-stoppen-en-hoop-dat-het-lukt-fase maar in de ik-rook-nooit-meer-en-dat-weet-ik-zeker-fase!quote:Op maandag 24 juli 2006 15:19 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ik hoop het! Nu vind ik dit alweer heel wat
oh ja das waarquote:Op maandag 24 juli 2006 15:21 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Verkeerde instelling! Je zit niet in de ik-probeer-te-stoppen-en-hoop-dat-het-lukt-fase maar in de ik-rook-nooit-meer-en-dat-weet-ik-zeker-fase!
Ik steun je gozer! Bij Ajax wordt het zwaar...........quote:Op maandag 24 juli 2006 16:20 schreef Da_Sandman het volgende:
Morgen is mijn dag! De dag dat ik een einde ga maken aan een era van ruim 12 jaar. De dag dat ik de spreekwoordelijke sigaret aan de wilgen ga hangen. Ik heb er zin in. 25 juli wordt een mooie dag.
Dan lijkt het me dat je stopt zodra je die pakjes op hebt, en dan post wanneer je echt geen peuk meer gaat opsteken...quote:Op maandag 24 juli 2006 23:29 schreef Haviksvrouwe het volgende:
Moet ik al stoppen zodra ik post? Ik heb nog twee pakjes in de la liggen...
Ey, er moet nog een E achter mijn naam!quote:
staat er, niet zo boos kijken meteen he?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 02:39 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ey, er moet nog een E achter mijn naam!![]()
8 uur geen peuk gehad, wat dacht jij dan!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 06:36 schreef DarkElf het volgende:
[..]
staat er, niet zo boos kijken meteen he?
Maakt niet uit, wat voor jouw gevoel het best werkt.quote:Op maandag 24 juli 2006 23:29 schreef Haviksvrouwe het volgende:
Moet ik al stoppen zodra ik post? Ik heb nog twee pakjes in de la liggen...
Ik NOG niet iig.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:39 schreef welkominspace het volgende:
btw zijn er mensen die net als ik er eigenlijk geen moeite mee hebben?
in 13 uur had ik al een pakje op man sjezus dat programma niet downloaden dusquote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:44 schreef demonseeker14 het volgende:
[..]
Ik NOG niet iig.![]()
N/M verkeerd gelezen.
13 hours, 46 minutes and 43 seconds. 14 cigarettes not smoked, saving ¤ 2,87. Life saved: 1 hour, 10 minutes.
Dus![]()
Ik rookte precies een pakje op een dag rond.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:48 schreef welkominspace het volgende:
[..]
in 13 uur had ik al een pakje op man sjezus dat programma niet downloaden dus
ja ik ook pakje per dag maar ik dacht dat ik 11 uur per dag sliep maar dat doe ik nietquote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:50 schreef demonseeker14 het volgende:
[..]
Ik rookte precies een pakje op een dag rond.
Zoiets heet slapen geloof ik![]()
Ik welquote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:51 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ja ik ook pakje per dag maar ik dacht dat ik 11 uur per dag sliep maar dat doe ik niet
-1 sigaretquote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:57 schreef welkominspace het volgende:
ik al ¤28 ongeveer
Sneltoets?? Nee, dus ben al 11 maanden er naar op zoekquote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:33 schreef freecell het volgende:
One month, two weeks, four days, 14 hours, 32 minutes and 46 seconds. 340 cigarettes not smoked, saving ¤ 51,04. Life saved: 1 day, 4 hours, 20 minutes.
heeeey! Een sneltoets om het in één keer te posten!!!!hmmm, dat had de rest zeker al door?
-1 sigaret smiechtquote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:57 schreef welkominspace het volgende:
ik al ¤28 ongeveer
CTRL + =quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:01 schreef Koningin het volgende:
[..]
Sneltoets?? Nee, dus ben al 11 maanden er naar op zoek![]()
![]()
Zwakquote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:02 schreef welkominspace het volgende:
[..]
nope die kreeg ik van iemand anders![]()
![]()
neej ik ga voor ik naar het zwembad ga nog speciaal is peuk/pakje kopen in de hoop dat ik iemand tegenkom die ik al lang niet meer heb gezien en het ga vieren met een peukquote:
en dan weekendquote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:06 schreef welkominspace het volgende:
[..]
neej ik ga voor ik naar het zwembad ga nog speciaal is peuk/pakje kopen in de hoop dat ik iemand tegenkom die ik al lang niet meer heb gezien en het ga vieren met een peuk
ik word denk ik maar een gelegenheids roken dus 1tje in de maand ofzo
bij mij niet want ik koop gewoon geen peuken/shag meer als het dan een gelegenheid is dan pak ik er wel een van me familie ofzo op feestjesquote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:43 schreef Beach het volgende:
[..]
en dan weekend
en dan maandag
en dinsdag
en.....
en...........
fout bezig![]()
Hoevaak ben je al gekapt dan? En hoe lang was je al gestopt?quote:Op woensdag 26 juli 2006 05:30 schreef Barcelona het volgende:
Afgelopen week weer gerookt. Wordt echt een beetje moe van mezelf nu..![]()
Ik was eerst 5 jaar gestopt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 05:30 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Hoevaak ben je al gekapt dan? En hoe lang was je al gestopt?
Roken werkt stressbevorderlijk, lichamelijk gezien. Het is een mentale toestand die het met zich meebrengt waardoor je je minder stressvol voelt. Afleiding zeg maar...quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:32 schreef Nyles het volgende:
Pff ik zit er wel al een hele tijd aan te denken! Is het handig te stoppen nu ik in een stressvolle periode zit?? (lees: relatie enzo )
Valt tegen he?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:39 schreef welkominspace het volgende:
btw zijn er mensen die net als ik er eigenlijk geen moeite mee hebben?
proberen heeft geen nut, dan hou je rekening met falen.......quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:01 schreef WEST het volgende:
1 augustus wil ik het proberenom te stoppen
![]()
quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:53 schreef mvdlubbe het volgende:
Geen greintje moeite, kostte het, gewoon van de ene op de andere dag gestopt. Geen lichamelijke verschijnselen, minimale geestelijke.
Echt een aanrader! God, wat stinken rokers en hun kleren.
Elke gelegenheid is een gelegenheid om te roken en op die manier beheerst het je leven. Elke activiteit wordt opgehangen aan de verslaving. Dat niet te hebben is heerlijk!
dat klopt als een zwerende vingerquote:Op donderdag 27 juli 2006 08:29 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
proberen heeft geen nut, dan hou je rekening met falen.......
quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:53 schreef mvdlubbe het volgende:
Goed. Ik ben 28 januari gestopt na tien jaar te hebben gerookt. En niet weinig.
Sindsdien rook ik niet en alleen de momenten dat ik over roken of over het stoppen spreek of denk (zoals nu) komt even weer dat gevoel heel lichtjes terug van 'lekker een sigaretje opsteken'.
Ik realiseer me zojuist dat ik de hele dag niet aan roken heb gedacht (ook niet toen iemand me een sigaret aanbood). Dat is geen uitzondering, gewoon iets dat ik me realiseer.
Geen greintje moeite, kostte het, gewoon van de ene op de andere dag gestopt. Geen lichamelijke verschijnselen, minimale geestelijke.
Echt een aanrader! God, wat stinken rokers en hun kleren.
En al dat gelul over dat je in moeilijke tijden beter niet kan stoppen is onzin. Want als je stress hebt moet je roken en als het rustig is moet je roken, als er iets heftigs gebeurt of als het saai is moet je roken, in je pauze en tijdens het harde werken. Elke gelegenheid is een gelegenheid om te roken en op die manier beheerst het je leven. Elke activiteit wordt opgehangen aan de verslaving. Dat niet te hebben is heerlijk!
Dat is inderdaad erg moeilijk.....quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:59 schreef freecell het volgende:
Zooooo, niet makkelijk, terrasje, martini en geen peuk
Ik heb dat met mijn eigen doorzettingsvermogen gedaan!!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:30 schreef A_L_N_F het volgende:
ff een vraagje:
Ik heb 10 jaar gerookt en heb 2 weken geleden besloten om te stoppen met roken. sindsdien nog 4 peuken gerookt in de eerste 3 dagen. de rest helemaal niet.
ik was de eerste dagen grieperig, zoals vaker voorkomt, maar nu voel ik me geestelijk niet zo lekker.
ik ben lusteloos, chagie en heel slechts gezelschap voor de rest van de vriendengroep op vakantie.
ik denk haast dat dit wel moet komen doordat ik gestopt ben maar nu vraag ik me af of er een medicijn of middel is die die negatieve gevoelens weg nemen...
Ja, dat medicijn heet nicotine.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:30 schreef A_L_N_F het volgende:
ff een vraagje:
Ik heb 10 jaar gerookt en heb 2 weken geleden besloten om te stoppen met roken. sindsdien nog 4 peuken gerookt in de eerste 3 dagen. de rest helemaal niet.
ik was de eerste dagen grieperig, zoals vaker voorkomt, maar nu voel ik me geestelijk niet zo lekker.
ik ben lusteloos, chagie en heel slechts gezelschap voor de rest van de vriendengroep op vakantie.
ik denk haast dat dit wel moet komen doordat ik gestopt ben maar nu vraag ik me af of er een medicijn of middel is die die negatieve gevoelens weg nemen...
nee, ben blij dat ik gestopt ben maar die ontwenningsverschijnselen komen nu echt verkeerd.quote:
Je wilt stoppen met roken of niet.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:24 schreef Anj1n het volgende:
Tsja ik denk dat je er dan beter eentje op kan steken dan je vakantie te laten vergallen.
Je problemen gaan er niet door weg maar de wanhoop en het ultieme klote humeur waarschijnlijk wel.
Thuis kun je dan opnieuw stoppen. Wanneer je dan sjaggie bent kun je gewoon in je bed gaan liggen of een stuk gaan lopen/fietsen zonder dat je ruzie krijgt met je vrienden.
Thuis stoppen kan wel moeilijker zijn dan op vakantie omdat je op vakantie even uit je normale patroon weg bent en meer afleiding hebt.
Meldtquote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:01 schreef Ribambelle het volgende:
Vandaag precies 26 weken gestopt, een half jaar dus. Maare ik sta nog op een maand in het lijstje. En nergens moeite mee, zelfs nu het terrasweer is niet. Zjin er mensen die juist met dit weer en de vakantie wel heel erg moeite er mee hebben?
Respectquote:Op maandag 31 juli 2006 08:24 schreef it_was_me het volgende:
One year, ten months, one week, six days, 20 hours, 23 minutes and 51 seconds. 19773 cigarettes not smoked, saving ¤ 3.124,23. Life saved: 9 weeks, 5 days, 15 hours, 45 minutes.
Bijna 2 jaar!![]()
![]()
Het tellen gaat in het begin per uur weer 1 uur niet gerooktquote:Op maandag 31 juli 2006 09:44 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Respect![]()
Mij gaat het tot nog toe goed af, alleen zaterdag op stap was heeeeeeeeeeeeeeel zwaar..
Nu aan mijn jonco bezig (ja, ik mag er 1 per dag!)
van 4 jonco's en 20 sigaretten naar 1 jonco en 0 sigaretten is echt een gigantische stap hoor!
Jij weet dat vast wel, wat moet ik precies doen om de tussenstand van dat progje hier neer te knallen? Wat moet ik precies voor combinatie gebruiken?quote:Op maandag 31 juli 2006 10:21 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Het tellen gaat in het begin per uur weer 1 uur niet gerookt
Dan gaat het per dag, week, maand en ineens realiseer je je dat je een jaar niet hebt gerookt! En vergis je niet hoor, ik ben pas sinds een paar maanden af van ieder dag aan die sigaret denken!
Het is gewoon moeilijk, maar 1 stap per keer is op den duur ook veel. En ik rookte ong. 30 sigaretten per dag en heb bijna 30 jaar gerookt.
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:01 schreef Ribambelle het volgende:
Vandaag precies 26 weken gestopt, een half jaar dus. Maare ik sta nog op een maand in het lijstje. En nergens moeite mee, zelfs nu het terrasweer is niet. Zjin er mensen die juist met dit weer en de vakantie wel heel erg moeite er mee hebben?
Geloof mij nou maar, er is slechts 1 manier om te stoppen en dat is STOPPEN. Geen gelul van "ik mag 1 joint per dag" want ik kan je garanderen dat je vroeg of laat gewoon weer begint te paffen (ik spreek uit ervaring). Er bestaat geen tussenweg, het is doorpaffen of volledig stoppen. En dus ook stoppen met die jonko.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:44 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Respect![]()
Mij gaat het tot nog toe goed af, alleen zaterdag op stap was heeeeeeeeeeeeeeel zwaar..
van 4 jonco's en 20 sigaretten naar 1 jonco en 0 sigaretten is echt een gigantische stap hoor!
Zeker, want jij bent exact dezelfde persoon als mij en derhalve reageer ik overal hetzelfde op...quote:Op maandag 31 juli 2006 20:34 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Geloof mij nou maar, er is slechts 1 manier om te stoppen en dat is STOPPEN. Geen gelul van "ik mag 1 joint per dag" want ik kan je garanderen dat je vroeg of laat gewoon weer begint te paffen (ik spreek uit ervaring). Er bestaat geen tussenweg, het is doorpaffen of volledig stoppen. En dus ook stoppen met die jonko.
Dan bewaar je het...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 01:25 schreef WEST het volgende:
ik heb nog 3/4 pakje shag zonde om weg te gooien![]()
Omdat ik deze persoon dit al meerdere keren heb zien posten. Mijn reactie heeft daarom een ontzettend hoog " het boeit me geen ene ruk" gehalte, maar voor jou moet ik het dan weer gaan uitleggen waardoor de lol eraf is..quote:
Voor je gezondheid in elk geval een goede stap. Maar realiseer je dat je zo nog steeds verslaafd bent en blijft. Dat heeft niets te maken met de hoeveelheid die je rookt.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:44 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Respect![]()
Sorry!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 01:50 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Omdat ik deze persoon dit al meerdere keren heb zien posten. Mijn reactie heeft daarom een ontzettend hoog " het boeit me geen ene ruk" gehalte, maar voor jou moet ik het dan weer gaan uitleggen waardoor de lol eraf is..
Bedankt he![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |