Kip staat nu in de koelkast, op een bordje. Met knoflook erin, en friet erbij.quote:
Gaat wel goed komen.quote:Op maandag 24 juli 2006 11:21 schreef Mariposa het volgende:
Kip uit de oven is lekker! Van de week eens een keer makkelijk gedaan en kip Piri Piri van de AH gekocht, dat was ook lekker. (ook veel knoflook en pittig, eens kijken of ik dat zelf na kan maken, maar dan zonder zout)
Denk je dat het gaat lukken Nosh?
Die bereidingstijd ja, daarom kwam ik nog eventjes langsquote:Op maandag 24 juli 2006 13:53 schreef Nosh het volgende:
Gaat wel goed komen.
Duurt alleen even (een heel uur! voor eten!), maar dan heb je ook wat.
Alleen even kijken of je die kip gewoon op het rooster kan leggen, of dat er misschien een plaat oid onder moet. Verder dan pizza ben ik nog nooit gegaan met de oven, dus vandaar
Umm, couscous en water wel bij elkaar doen he, en dan pas laten staan. Anders is het zo'n droge hap...quote:Op maandag 24 juli 2006 14:03 schreef LeBaguette het volgende:
Nosh, die kip kan je het beste in een ovenschaal doen. Er komt nl nogal wat vet en of vocht vrij. Variant: neem een hele citroen, prik er met een vork wat gaatjes in en stop die in de kip samen met wat takjes thijm. Twee of drie hele teentjes knoflook (in de schil) in de ovenschaal erbij mikken en dan dus een uurtje in de oven (1 niveau lager dan het midden vd oven). Je kan er ook nog wat tomaten bij doen (in vieren gesneden). Als de kip klaar is de knoflook even prakken met een vork en dan de saus even over de kip gieten. Helemaal goed. Beetje couscous erbij en je ben klaar. (Glas couscous, glas kokend water, 5 min laten staan, doorroeren met klontje boter, klaar)
Couscous lijkt me later nog wel lekker. Nu staat er gewoon ouderwets friet op tafel.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:47 schreef LeBaguette het volgende:
[..]
Umm, couscous en water wel bij elkaar doen he, en dan pas laten staan. Anders is het zo'n droge hap...![]()
En, was 't lekker?quote:Op maandag 24 juli 2006 18:55 schreef Nosh het volgende:
Nou ja, de oven wordt voorverwamd nu.![]()
Kip ligt al in een ovenschaal, knoflook doe ik er zo in.
Insmeren met olijfolie en peper en zout is een goeie LeBaguette, bedankt.
Ben benieuwd naar het resultaat ervan?quote:Op maandag 24 juli 2006 18:55 schreef Nosh het volgende:
Nou ja, de oven wordt voorverwamd nu.![]()
Kip ligt al in een ovenschaal, knoflook doe ik er zo in.
Insmeren met olijfolie en peper en zout is een goeie LeBaguette, bedankt.
Ik ook.quote:Op maandag 24 juli 2006 19:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar het resultaat ervan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |