abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40123960
Aangezien de zomer nog niet afgelopen is, en deel 2 volgepost was, maar er geen nieuwe was aangemaakt ( )
voorgaande delen:
Help een culinaire ramp de zomer door te komen!
Help *hier* culinaire rampen de zomer door -deel 2-

Kun je zelf niet koken, heb je geen idee wat een pan is, hebben je ouders/verzorgers je achtergelaten met alle nummers van de afhaalchinezen in de wijde omtrek, meld je hier!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 24 juli 2006 @ 07:29:01 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_40123966
TerugVoedPost
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 24 juli 2006 @ 07:34:06 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_40123978
Een nieuwe dag, Tijd Voor een nieuw Prakkie!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_40124072
Wat eten we vandaag?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_40124135
quote:
Op maandag 24 juli 2006 07:58 schreef Isabeau het volgende:
Wat eten we vandaag?
Kip staat nu in de koelkast, op een bordje. Met knoflook erin, en friet erbij.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_40124150
Klinkt goed, ik heb ook nog een kippetje in de diepvries, maar ik vrees dat dat het eten voor morgen wordt als ik die er nu pas uithaal.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_40124264
ik ga vandaag voor een aldi cordon bleu (die al n half jaar in de vriezer ligt -> eetbaar?) met krieltjes en italiaanse wokgroenten... tenminste, als k niet te moe ben om half 10 om het in elkaar te draaien, moet werken van 6 tot 9 en geen tijd ervoor om te koken....
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
  maandag 24 juli 2006 @ 10:14:32 #8
100909 LeBaguette
Did you knock?
pi_40125843
Red curry met rijst; kuipje Red Curry van Conimex, kipfilet, pakje kokosmelk, evt. een paprika in stukjes en ik knikker er op het laatste moment altijd een klein blikje mais in. En dan rijst natuurlijk. Als je de aanbevolen hoeveelheden volgt en je bent alleen dan houd je genoeg over om het in te vriezen en een week later oid weer te eten. ( handig, als je pa en ma twee weken op vakantie zijn)
You did knock, did you?
pi_40127467
Kip uit de oven is lekker! Van de week eens een keer makkelijk gedaan en kip Piri Piri van de AH gekocht, dat was ook lekker. (ook veel knoflook en pittig, eens kijken of ik dat zelf na kan maken, maar dan zonder zout)

Denk je dat het gaat lukken Nosh?
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_40129000
teeveepeetje
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_40132048
Nog een doodsimpel receptje. M'n moeder noemt het rijst met prut, maar het is een stuk lekkerder dan de naam doet vermoeden

Men neme:

Gehakt
tomatenpuree
doperwten uit blik
rijst

Zet water op voor de rijst. Rul het gehakt, en als dat gaar is voeg je de tomatenpuree toe (2 of 3 van die kleine blikjes puree voor 2 personen). Vervolgens voeg je de doperwten inclusief het vocht toe. Rijst koken, gehakt prutje over de rijst heen, en klaar.

Edit: Voeg als je het lekker vindt nog wat sambal toe aan het sausje...

[ Bericht 7% gewijzigd door Richardfun op 24-07-2006 13:52:02 ]
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 24 juli 2006 @ 13:53:30 #12
136780 Nosh
hurpdurp
pi_40132369
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:21 schreef Mariposa het volgende:
Kip uit de oven is lekker! Van de week eens een keer makkelijk gedaan en kip Piri Piri van de AH gekocht, dat was ook lekker. (ook veel knoflook en pittig, eens kijken of ik dat zelf na kan maken, maar dan zonder zout)

Denk je dat het gaat lukken Nosh?
Gaat wel goed komen.
Duurt alleen even (een heel uur! voor eten! ), maar dan heb je ook wat.
Alleen even kijken of je die kip gewoon op het rooster kan leggen, of dat er misschien een plaat oid onder moet. Verder dan pizza ben ik nog nooit gegaan met de oven, dus vandaar
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  maandag 24 juli 2006 @ 14:03:31 #13
100909 LeBaguette
Did you knock?
pi_40132702
Nosh, die kip kan je het beste in een ovenschaal doen. Er komt nl nogal wat vet en of vocht vrij. Variant: neem een hele citroen, prik er met een vork wat gaatjes in en stop die in de kip samen met wat takjes thijm. Twee of drie hele teentjes knoflook (in de schil) in de ovenschaal erbij mikken en dan dus een uurtje in de oven (1 niveau lager dan het midden vd oven). Je kan er ook nog wat tomaten bij doen (in vieren gesneden). Als de kip klaar is de knoflook even prakken met een vork en dan de saus even over de kip gieten. Helemaal goed. Beetje couscous erbij en je ben klaar. (Glas couscous, glas kokend water, 5 min laten staan, doorroeren met klontje boter, klaar)
You did knock, did you?
  maandag 24 juli 2006 @ 14:10:33 #14
26341 Mariposa
Telt af...
pi_40132930
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:53 schreef Nosh het volgende:
Gaat wel goed komen.
Duurt alleen even (een heel uur! voor eten! ), maar dan heb je ook wat.
Alleen even kijken of je die kip gewoon op het rooster kan leggen, of dat er misschien een plaat oid onder moet. Verder dan pizza ben ik nog nooit gegaan met de oven, dus vandaar
Die bereidingstijd ja, daarom kwam ik nog eventjes langs , om te zeggen dat je wel op tijd moet beginnen, want anders wordt het nachtwerk

Gelukkig dat dat niet nodig is!

OW, ja voor alles dat eventueel kan gaan lekken en druppen in de oven een bakplaat op de bodem leggen. Anders wordt je echt niet blij van het schoonmaakwerk.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  maandag 24 juli 2006 @ 14:50:20 #15
100909 LeBaguette
Did you knock?
pi_40134130
ook lekker en snel: Broccoli met Rosti en Provencaalse Biefreepjes van de Appie. Broccoli in kleine roosjes snijden, koken (kort - 5 min ofzo-, moeten knapperig blijven, af en toe even testen met vork) Rosti bakken in koekepan volgens gebruiksaanwijzing, Biefreepjes ook een paar minuten bakken, klaar. Begin met de Rosti, ondertussen de broccoli en als de Rosti klaar is de biefreepjes want anders worden ze koud en taai...
You did knock, did you?
  maandag 24 juli 2006 @ 15:47:58 #16
100909 LeBaguette
Did you knock?
pi_40135829
quote:
Op maandag 24 juli 2006 14:03 schreef LeBaguette het volgende:
Nosh, die kip kan je het beste in een ovenschaal doen. Er komt nl nogal wat vet en of vocht vrij. Variant: neem een hele citroen, prik er met een vork wat gaatjes in en stop die in de kip samen met wat takjes thijm. Twee of drie hele teentjes knoflook (in de schil) in de ovenschaal erbij mikken en dan dus een uurtje in de oven (1 niveau lager dan het midden vd oven). Je kan er ook nog wat tomaten bij doen (in vieren gesneden). Als de kip klaar is de knoflook even prakken met een vork en dan de saus even over de kip gieten. Helemaal goed. Beetje couscous erbij en je ben klaar. (Glas couscous, glas kokend water, 5 min laten staan, doorroeren met klontje boter, klaar)
Umm, couscous en water wel bij elkaar doen he, en dan pas laten staan. Anders is het zo'n droge hap...
You did knock, did you?
  maandag 24 juli 2006 @ 16:20:26 #17
136780 Nosh
hurpdurp
pi_40136759
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:47 schreef LeBaguette het volgende:

[..]

Umm, couscous en water wel bij elkaar doen he, en dan pas laten staan. Anders is het zo'n droge hap...
Couscous lijkt me later nog wel lekker. Nu staat er gewoon ouderwets friet op tafel.

Dat recept met citroen klinkt trouwens wel erg lekker. Even zien of ik daar voor ga, of voor het oorspronkelijke, simpelere kip-met-knoflook idee.

Al heb ik een vraag: hóe stop je in godsnaam een citroen in een kip? Kleine teentjes knoflook kan ik nog wel begrijpen, maar waar moet die citroen in hemelsnaam in?
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  maandag 24 juli 2006 @ 16:24:42 #18
136780 Nosh
hurpdurp
pi_40136883
Zeg me dat het niet erin gaat, zoals ik denk dat het erin gaat.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  maandag 24 juli 2006 @ 16:36:04 #19
100909 LeBaguette
Did you knock?
pi_40137189
eh ja, toch wel...
You did knock, did you?
  maandag 24 juli 2006 @ 16:41:36 #20
100909 LeBaguette
Did you knock?
pi_40137340
Vergeet niet gaatjes in die citroen te prikken, dan loopt het sap er goed uit. Hiermee blijft het vlees sappig en smaakt het beter. In plaats van couscous kan je ook wat aardappeltjes 10 minuten koken in de schil, in vieren snijden, met wat rozemarijn bestrooien, beetje olijfolie erbij en dan bij de kip gooien en dan voor een uurtje in de oven. Vergeet niet de kip even in te smeren met olijfolie en wat peper en zout. Wordt ie lekker knapperig van.
You did knock, did you?
  maandag 24 juli 2006 @ 18:55:17 #21
136780 Nosh
hurpdurp
pi_40140516
Nou ja, de oven wordt voorverwamd nu.
Kip ligt al in een ovenschaal, knoflook doe ik er zo in.

Insmeren met olijfolie en peper en zout is een goeie LeBaguette, bedankt.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  maandag 24 juli 2006 @ 19:26:03 #22
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40141376
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:55 schreef Nosh het volgende:

En, was 't lekker?
tvp
Nulla verba sed acta
  maandag 24 juli 2006 @ 19:43:55 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_40141878
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:55 schreef Nosh het volgende:

Ben benieuwd naar het resultaat ervan?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 24 juli 2006 @ 19:52:00 #24
136780 Nosh
hurpdurp
pi_40142092
quote:
Op maandag 24 juli 2006 19:43 schreef golfer het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar het resultaat ervan?
Ik ook.
Geloof me, ik ook.

º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  maandag 24 juli 2006 @ 20:50:12 #25
100909 LeBaguette
Did you knock?
pi_40143750
En, Nosh? Heb je nog kip over of is alles op?
You did knock, did you?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')