Vincent van den Berg komt uit de jeugdopleiding van Feyenoord, heeft afgelopen seizoen in de jeugd van Heerenveen gespeeld en is verder een vaste waarde in Oranje -17. Hier is hij ook ontdekt door Arsenal.quote:Vincent van den Berg Factfile
Name Vincent van den Berg
Position Attacking Midfielder
Previous Club(s) Heerenveen
Joined Arsenal July 14, 2006
quote:v.d. Berg in testimonial Bergkamp (22.07)
Vincent v.d. Berg heeft meegespeeld in de afscheidwedstrijd van Dennis Bergkamp tegen Ajax. De Maassluizer speelde twee seizoen geleden nog in de B1 van Excelsior-M, waarna Heerenveen hem een plaats in de opleiding van de ere-divisionist aanbood. Aan het eind van vorig seizoen contracteerde "The Gunners" het Maassluise talent.
Zeker.quote:Op zondag 23 juli 2006 14:25 schreef Gunner het volgende:
Riemer heeft zitten snurken door deze vogel te laat een contract aan te bieden.
quote:V/d Berg verrast manager Wenger
22 juli 2006, 09:28
Door: Klaas Jan van der Veen
Vincent van der Berg heeft indruk gemaakt op Arsenal-manager Arsené Wenger. De aanvaller (17) verruilde deze zomer de jeugdopleiding van SC Heerenveen voor de Londense club. Vooralsnog met succes.
“Vincent van den Berg deed het prima bij zijn debuut”, zo laat Wenger weten tegenover het Algemeen Dagblad. “Hij gaf een aantal uitstekende ballen. We zoeken en halen vootdurend de allerbeste jonge spelers uit Europa. Ik heb het idee dat deze jongen exact bij onze filosofie past. Hij is een zeer jonge, maar veelbelovende speler.”
Van der Berg werd door Arsenal uit de jeugdopleiding van Heerenveen gehaald. De rechtsbuiten mocht in Londen direct meetrainen met de eerste selectie en mocht zelfs invallen tegen Barnett, hij verving Alexandre Song.
Ook de speler zelf is zeer content met de situatie. “Het is een prachtige club en ik voel na een paar weken al dat dit een goede stap in mijn carrière is. Ik train hier elke dag op het allerhoogste niveau. De mensen en de spelers zijn vriendelijk, helpen me en zorgen ervoor dat ik me thuisvoel.'
Wat moet je dan? 15 jarige en 16 jarige als Heerenveen zijnde al contracten aan gaan bieden? Daar kan je amper aan beginnen. En als het moment daar dan is en Arsenal onderneemt actie, ben je altijd gezien. Zonde, maar het is nu eenmaal zo.quote:Op zondag 23 juli 2006 14:25 schreef Gunner het volgende:
Riemer heeft zitten snurken door deze vogel te laat een contract aan te bieden.
quote:Talent verrast Wenger
Door MARCEL VAN DER KRAAN
ROTTERDAM/LONDEN - Vincent van den Berg speelde vorig seizoen nog in de B-junioren van Heerenveen.
Zaterdagavond kan hij zich in het nieuwe stadion van Arsenal vergapen bij de afscheidswedstrijd voor Dennis Bergkamp. Niet als supporter, maar als voetballer van de Londense club.
Opeens stond hij daar zaterdag in noord-Londen tussen andere Arsenal-sterren. Vincent van den Berg, 17 lentes pas en afkomstig uit Maassluis, had een dag eerder van manager Arsène Wenger gehoord dat hij deel uitmaakte van de selectie voor de eerste oefenwedstrijd in de aanloop naar het nieuwe seizoen.
Van de B-junioren van Heerenveen in één klap naar het sterrenensemble bij de finalist van de Champions League. Van den Berg hoeft zich inmiddels niet meer in de arm te knijpen, de tijd van dromen is voorbij. Zijn wereld is die van de ‘Gunners’ in de metropool Londen, waar hij sinds zijn verhuizing in de zomermaanden dagelijks traint op het superieure trainingscomplex van Arsenal.
De jonge rechtsbuiten, in wie sommigen een nieuwe Marc Overmars zien, geeft wel toe dat hij afgelopen weekeinde dolgelukkig was met zijn debuut. Na een uur verving hij in het stadion van Barnett jeugdinternational Alexandre Song uit Kameroen op de rechtervleugel. Met een aantal fraaie acties en een handvol goede voorzetten was Van den Berg vervolgens in het laatste half uur een van de meest opvallende talenten bij Arsenal, dat het nog zonder z'n vakantie vierende WK-sterren moest stellen.
Arsène Wenger zegt dat de jonge Nederlander hem aangenaam heeft verrast. ,,Vincent van den Berg deed het prima bij zijn debuut. Hij gaf een aantal uitstekende ballen. We zoeken en halen vootdurend de allerbeste jonge spelers uit Europa. Ik heb het idee dat deze jongen exact bij onze filosofie past. Hij is een zeer jonge, maar veelbelovende speler,’’ aldus Wenger.
Van den Berg weet dat het op dit moment allemaal heel snel met hem gaat en dat hij straks zijn plaats weer moet vinden in het tweede elftal als de ‘grote kanonnen’ terug zijn. Misschien duurt het nog wel twee seizoenen voordat hij continu deel uitmaakt van het eerste elftal. Aan de andere kant weet de speler dat jong talent onder Wenger bij Arsenal een kans krijgt.
,,Het is een prachtige club en ik voel na een paar weken al dat dit een goede stap in mijn carrière is,’’ vertelt Van den Berg. ,,Ik train hier elke dag op het allerhoogste niveau. De mensen en de spelers zijn vriendelijk, helpen me en zorgen ervoor dat ik me thuisvoel.’’ De Nederlander is door Arsenal voorlopig ondergebracht in een gastgezin, waar de vroegere jeugdspeler van Feyenoord de tijd vooral doorbrengt met rusten en slapen.
Het is verkeerd om te stellen dat Van den Berg uit het niets is opgedoken. Bij de technische staf van de KNVB was hij al jaren bekend. De Maassluizer was de rechterspits van het Nederlands elftal onder 17 jaar op het moment dat Arsenal hem tijdens een interland dit voorjaar ontdekte. Wellicht krabt men zich bij Heerenveen achter de oren waarom zo’n talent niet eerder is vastgelegd. Arsenal haalde de speler gratis op, omdat Van den Berg als jeugdinternational op amateurbasis deel uitmaakte van de opleiding. In Londen heeft hij een contract getekend als professional van de A-selectie tot 2010.
Volgens mij heeft Wenger wel meer talenten op nog jongere leefttijd een contract aangeboden. Volgens mij was Cesc toen nog jonger dan dat die Vincent nu is.quote:Op zondag 23 juli 2006 14:32 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Wat moet je dan? 15 jarige en 16 jarige als Heerenveen zijnde al contracten aan gaan bieden? Daar kan je amper aan beginnen. En als het moment daar dan is en Arsenal onderneemt actie, ben je altijd gezien. Zonde, maar het is nu eenmaal zo.
Klopt, Barcelona mocht Cesc nog geen aanbieding doen vanwege Spaanse wetgeving.quote:Op zondag 23 juli 2006 15:35 schreef Gunner het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Wenger wel meer talenten op nog jongere leefttijd een contract aangeboden. Volgens mij was Cesc toen nog jonger dan dat die Vincent nu is.
Ja, maar moet je dat wel doen? Is dat normaal? Voor Arsenal en Chelsea zal een jeugdspelertje @ 30.00E per jaar niet zwaar op de begroting wegen. Gaat het mis is het jammer.quote:Op zondag 23 juli 2006 15:35 schreef Gunner het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Wenger wel meer talenten op nog jongere leefttijd een contract aangeboden. Volgens mij was Cesc toen nog jonger dan dat die Vincent nu is.
Dan kan je zo'n jongen wel een koelkast contract geven. Hij speelde in de B1 van Heerenveen en speelt nu in het eerste van Arsenal. Gewoon een dikke inschattingsfout van Heerenveen.quote:Op zondag 23 juli 2006 15:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ja, maar moet je dat wel doen? Is dat normaal? Voor Arsenal en Chelsea zal een jeugdspelertje @ 30.00E per jaar niet zwaar op de begroting wegen. Gaat het mis is het jammer.
Voor Heerenveen maakt dat wel een verschil hoor; 15/16 jaar kan er nog best veel gebeuren in de ontwikkeling; ze zijn nog niet uitgegroeid, blessures kunnen altijd nog komen. En hoeveel jeugdinternationals hebben het uiteindelijk niet helemaal geredt? Er zijn genoeg redenen om iemand niet voor z'n 17de een contract aan te bieden.
Daarnaast denk ik dat wanneer Arsenal gekomen was en van den Berg had wel al een contract, ze het dan misschien wel hadden afgekocht oid en dan was ie uiteindelijk nog wel gegaan. Maar goed, het is een mooi avontuur voor die jongen. Zal wel veel contact hebben met die keeper die bij Newcastle zit.
Op zn Hanegemsquote:Op zondag 23 juli 2006 15:50 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Barnet met een dubbele T op het einde![]()
Misschien. Maar ik heb niet het idee dat hij bij Heerenveen de sterren van de hemel speelde. Op het WK -17 in Zuid-Amerika schijnt hij wel heel goed gespeeld te hebben en naar aanleiding daarvan toonde Arsenal interesse. Toen bood Riemer ook een contract aan, maar dat was natuurlijk te laat.quote:Op zondag 23 juli 2006 15:52 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Dan kan je zo'n jongen wel een koelkast contract geven. Hij speelde in de B1 van Heerenveen en speelt nu in het eerste van Arsenal. Gewoon een dikke inschattingsfout van Heerenveen.
Hoe heet die joker ook alweer die van de Ajax- naar de Juve-jeugd ging? Daar is het toch ook niet al te best mee afgelopen?quote:Op zondag 23 juli 2006 20:50 schreef mbn het volgende:
Ik ben benieuwd of hij ooit echt zal doorbreken bij Arsenal. Volgens mij lopen daar wel 20 van dit soort talenten van rond en hopen ze dat er 1 doorbreekt. Er zijn natuurlijk al flink wat Nederlandse jeugdspelers geweest die vroegtijdig naar een buitenlandse club vertrokken en ik kan me eigenlijk niet meteen een succesverhaal voor de ogen halen. Wel spelers die het later dan via een omweg nog redden/
Bij Barnet v Arsenal viel hij ook totaal niet op. We hadden niet eens in de gaten dat hij erin was gekomen. Zo onopvallend.quote:Op zondag 23 juli 2006 21:29 schreef BigFire het volgende:
gisteren had hij 1 balcontact en toen verloor hij de bal![]()
Die speelt de komende twee seizoenen gewoon in het tweede van Arsenal. Ze hebben hem natuurlijk gehaald om hem zelf verder te kunnen opleiden. Nu verhuren zou een achteruitgang in trainingsfaciliteiten en begeleiding van capabele trainers betekenen.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:11 schreef methodmich het volgende:
Quincy heeft het ook niet gered. Al lijkt dit me een veel nuchterdere jongen, die eventueel wel verhuurd zou willen worden aan een team in een lagere divisie en dan niet gelijk naar Rusland gaat.
Weet je hoe cool.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:40 schreef cohen het volgende:
2 jaar geleden nog in de B1 van excelsior maassluis. ...die jongen weet toch ook niet wat hij meemaakt
Klopt, maar mocht hij in zo'n situatie komen.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:36 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Die speelt de komende twee seizoenen gewoon in het tweede van Arsenal. Ze hebben hem natuurlijk gehaald om hem zelf verder te kunnen opleiden. Nu verhuren zou een achteruitgang in trainingsfaciliteiten en begeleiding van capabele trainers betekenen.
Kruising Ljungberg/Huntelaarquote:Op maandag 24 juli 2006 17:05 schreef Solstice het volgende:
Die foto van hem doet me aan iemand denken...
quote:Op maandag 24 juli 2006 19:50 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
en die andere speler van arsenal? ook donkere nederlander, type c. ronaldo..
ook al zo'n supertalenten marcel meeuwis zou de nieuwe cruijff zijn, paar jaar terug
quote:Op maandag 24 juli 2006 16:11 schreef methodmich het volgende:
Quincy heeft het ook niet gered. Al lijkt dit me een veel nuchterdere jongen, die eventueel wel verhuurd zou willen worden aan een team in een lagere divisie en dan niet gelijk naar Rusland gaat.
misschien kan verdonk iets regelenquote:Op maandag 24 juli 2006 21:59 schreef 9christensen het volgende:
Toch jammer dat ze al zo vroeg naar het buitenland gaan zulke talenten.
Raar dat ie nu pas op de bank zit danquote:Go Ahead huurt Arsenal-talent
Go Ahead Eagles heeft versterking uit onverwachte hoek binnengehaald. De Jupiler League-club uit Deventer huurt komend halfjaar de negentienjarige Vincent van den Berg van Arsenal, zo meldt het ANP zondag. De overgang kwam tot stand via Marc Overmars. De oud-speler van Go Ahead en de Gunners zit in de Raad van Commissarissen bij de Eagles.
Van den Berg speelde eerder in de jeugd van Feyenoord en sc Heerenveen. Arsenal haalde de Nederlander in 2006 naar Londen. Bij de Gunners speelde hij nog niet in de hoofdmacht. Op 2 januari sluit Van den Berg zich aan bij de selectie van Go Ahead, die op trainingskamp gaat in het Turkse Belek.
Werd op trainingskamp in een oefenpotje door een gekke turk de wedstrijd uitgeschoptquote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:23 schreef DutchGooner het volgende:
Volgens mij is al snel geblesseerd geraakt bij de Eagles op de training.
Sota bedoelde daarmee dat het voetbal verder gaat dan alleen de wedstrijden. Hoe het kan leven in een stad onder de mensen, hoeveel supporters over kunnen hebben voor hun club. Het voetbal draait niet alleen om de punten, de resultaten van een club bepaald hoe iemand zich de rest van de week voelt, de trots van de supporter wordt bepaald door de resultaten.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:48 schreef Catch22- het volgende:
lol @ sigs van Blawh en DutchGooner
Over lijken!quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:56 schreef Blawh het volgende:
DutchGooner bedoelt denk ik dat het niet uitmaakt hoe er gewonnen wordt, als er maar gewonnen wordt.
Ja dat snap ik wel, maar de tegenstelling is wel grappig.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:56 schreef Blawh het volgende:
[..]
Sota bedoelde daarmee dat het voetbal verder gaat dan alleen de wedstrijden. Hoe het kan leven in een stad onder de mensen, hoeveel supporters over kunnen hebben voor hun club. Het voetbal draait niet alleen om de punten, de resultaten van een club bepaald hoe iemand zich de rest van de week voelt, de trots van de supporter wordt bepaald door de resultaten.
DutchGooner bedoelt denk ik dat het niet uitmaakt hoe er gewonnen wordt, als er maar gewonnen wordt.
Hetzelfde als die gast die nu bij GAE op proef speelt. Op het hoogste nivo krijgen ze geen speel minuten.quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:04 schreef M0NTANA het volgende:
Nu op proef bij FC Zwolle, als hij echt zo talentvol is, zou hij toch bij een eredivisieclub moeten ballen?
Oh, je bedoelt Vincent van den Berg of niet?quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:33 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Hetzelfde als die gast die nu bij GAE op proef speelt. Op het hoogste nivo krijgen ze geen speel minuten.
O dit is dezelfde?quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:48 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Oh, je bedoelt Vincent van den Berg of niet?
Sergio de Windt ging toch ook van Ajax A1 naar Juventus? Die voetbalde twee jaar later ergens bij de amateurs oid.quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:17 schreef MaxPower het volgende:
Ja da's nu makkelijk praten natuurlijk. Normaal gesproken ben je een groot talent als je op je 17e naar Arsenal gaat.
De reden dat ie van Arsenal naar GAE ging, was vooral omdat Marc Overmars zich er mee ging bemoeienquote:Op donderdag 3 juli 2008 12:33 schreef TerroRobbie het volgende:
Wel opvallend natuurlijk dat je als talent van Arsenal niet eens naar een eredivisie club kunt natuurlijk. En dat zelfs FC Zwolle je eerst wil testen voordat ze je willen huren.
Las laatst dat Arsenal op twee verschillende manieren scout. Ten eerste heb je de talenten die Wenger haalt, dat zijn de grootste talenten, en die komen ook meteen bij de selectie. Dan heb je nog de talenten die voor de jeugd gescout worden, daar trekken ze gewoon karrenvrachten aan talenten voor aan, in de hoop dat er een keer wat goeds tussen zit. Chelsea en wat andere clubs moeten ook op die manier werken trouwens.quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:18 schreef OmeCorn het volgende:
Eeuwig zonde als deze gozer het niet maakt, hij moet toch wel enorm veel potentie hebben om door Arsenal gekocht te worden. Hoe hij dan zo afgezakt kan zijn dat zelfs bij Zwolle men twijfelt over hem...
Volgens mij was hij eentje van Wenger. Kan me herinneren dat hij al vrij snel bij het eerste gehaald werd.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:24 schreef Solstice het volgende:
[..]
Las laatst dat Arsenal op twee verschillende manieren scout. Ten eerste heb je de talenten die Wenger haalt, dat zijn de grootste talenten, en die komen ook meteen bij de selectie. Dan heb je nog de talenten die voor de jeugd gescout worden, daar trekken ze gewoon karrenvrachten aan talenten voor aan, in de hoop dat er een keer wat goeds tussen zit. Chelsea en wat andere clubs moeten ook op die manier werken trouwens.
quote:Op maandag 23 maart 2009 21:19 schreef methodmich het volgende:
Vincent van den Berg van Arsenal naar Excelsior Maassluis
http://www.ad.nl/rotterda(...)arcel_de_Bruijn.html
quote:Excelsior M hoopt ook nog op het jawoord van Vincent van den Berg, die deze zomer bij Arsenal vertrekt. De Maassluizer houdt zijn conditie op peil bij de Maassluizers. Als er geen nieuwe profclub meer voor hem komt, is een terugkeer naar Excelsior M voor de hand liggend.
Behoorlijk. inderdaad.quote:
Dat moet wel een droom zijn voor zo'n jongen, voetballen met een klasbak als Sieme Zijm. Daarbij vallen Fabregas en van Persie volledig in het niet.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:31 schreef methodmich het volgende:
Als hij een beetje een handige zaakwaarnemer heeft dan wordt ie de komende tijd nog wel aangeboden bij diverse clubs in de JL denk ik. Alleen is de vraag of die veel kunnen bieden, want die gaan er meestal op achteruit.
Maar meer dan een vermoedelijke degradatiekandidaat in zaterdag A zou eventueel moeten lukken, al is het zijn oude clubje en zijn ze toch redelijk ambitieus bezig met spelers benaderen en aantrekken, eerder ook Sieme Zijm.
Exact. Hoe zou het met Sergio Winklaar zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:09 schreef pfaf het volgende:
Laat dit een les zijn voor al die jeugdspelers die met gouden bergen in hun ogen naar het buitenland vertrekken.
wie isdat? verhaal?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:21 schreef Prosac het volgende:
[..]
Exact. Hoe zou het met Sergio Winklaar zijn.
Oh sorry.. Winklaar..quote:
quote:Sergio de Windt, wie kent deze voetballer nog? Beter gezegd: Wie kent deze voetballer überhaupt? Ik moet eerlijk zijn, ik kende hem ook niet voor Championship Manager 01-02. Het was een jongen die opgeleid werd door Ajax, maar al vroeg naar het grote Juventus ging. In dit artikel wordt de vierde speler besproken waarvan gedacht werd: Dit wordt een grote. Wat is er gebeurd met Sergio de Windt?
Zoals gezegd, Sergio de Windt een voetballer met potentie. Ajax zag iets in hem, maar Juventus was verkocht van de ballenkunstenaar. De Windt zou bij Ajax in de A2 komen, hijzelf wilde in de A1. Niet lang daarna benaderde Juventus hem. Veel te jong om zo’n grote transfer te maken, maar wie hield hem tegen? Wie is er überhaupt zo sterk om nee te zeggen tegen “de Oude Dame? De linksback vetrok naar Juventus op een jonge leeftijd.
Het plan van Juventus was dat hij de nieuwe linksback werd, dat is nooit gelukt. Hij heeft de hoofdmacht nooit gehaald, dit toch na intensieve trainingen bij Juventus. Zelf verklaart hij: ,,Ik leefde in een droom zonder te beseffen dat het de werkelijkheid was. Wat denk je? Ik kreeg zeven creditcards en ging van geen salaris naar een loon met vier nullen. Dan ga je kijken wat mogelijk is. Hoe ver kan je gaan? Voetballend ging ook alles goed. Toen ik geblesseerd raakte, voelde ik opeens druk. Alles werd anders.”
De Nederlander keerde na Juventus mentaal gesloopt terug naar Nederland. Hij probeerde het nog even bij HFC Haarlem en RKC Waalwijk door stages te lopen, maar na ook daar mislukt te zijn nam hij een beslissing voor zichzelf. Hij was helemaal met voetbal klaar, het was voorbij. Tweeënhalf jaar lang raakte hij nauwelijks een bal aan. Tenminste, voordat hij Akachar ontmoette, een oude vriend van zijn Ajax jeugd. Akachar reageerde als volgt wanneer hij Sergio de Windt op straat zag, die zijn zusje naar school bracht: ,,Wat doe jij hier op straat? Je zusje naar school brengen? Je verdoet je tijd. Jij moet weer gaan voetballen. Ik ga het wel voor je regelen.”
Akachar bleek de reddende engel voor Sergio de Windt, tenminste: Wat betreft een balletje trappen. Drie weken later stond de Windt weer op het veld. Hij ging meetrainen met Huizen, speelde zijn wedstrijden en hij kreeg weer plezier in het voetbal. Na zijn avontuur bij Huizen vetrok de inmiddels 26-jarige Amsterdamer naar hoofdklasser Argon. Stapje voor stapje een niveau hoger.
De Windt die voor mij groot werd door een voetbalspelletje, een voetballer waar ik jaren niks meer van hoorde. Jammer wat er gebeurd is met hem, maar de keuze naar Juventus gaan deed voor hem, denk ik, de das om. Helaas, het had heel veel kunnen worden. Wellicht hadden we dan nu wel een goede Nederlandse linksback.
Aan de andere kant, als hij niet was gegaan had hij nu net zo goed voor dezelfde keuze hebben gestaan.quote:,,Het is een prachtige club en ik voel na een paar weken al dat dit een goede stap in mijn carrière is,’’
quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:17 schreef MaxPower het volgende:
Ja da's nu makkelijk praten natuurlijk. Normaal gesproken ben je een groot talent als je op je 17e naar Arsenal gaat.
Dit dus, grote clubs bieden alles wat los en vast zit een contract aan uit angst een groot talent mis te lopen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:24 schreef Solstice het volgende:
[..]
Las laatst dat Arsenal op twee verschillende manieren scout. Ten eerste heb je de talenten die Wenger haalt, dat zijn de grootste talenten, en die komen ook meteen bij de selectie. Dan heb je nog de talenten die voor de jeugd gescout worden, daar trekken ze gewoon karrenvrachten aan talenten voor aan, in de hoop dat er een keer wat goeds tussen zit. Chelsea en wat andere clubs moeten ook op die manier werken trouwens.
Natte vingerwerk.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:26 schreef ASroma het volgende:
veel van die jonge spelers gaan er mentaal aan kapot natuurlijk. Als ze gewoon in Nederland waren gebleven hadden ze wellicht ene leuke eredivisie carriere gehad. Nah goed als ie een beetje slim is geweest heeft ie er vast nog een kleine 1,5 ton aan over gehouden.
quote:Sparta Rotterdam gaat bekijken of Vincent van den Berg een welkome versterking zou zijn voor haar selectie. De twintigjarige aanvaller heeft een aflopend contract bij Arsenal en zal dinsdagmiddag meespelen in een oefenwedstrijd van Jong Sparta tegen Jong NEC. Ook de Zweedse jeugdinternational Armenteros wordt in dit duel bestudeerd.
quote:1. Faisal Achlioui Excelsior Rotterdam
2. Breuklin Almeida Top Oss
3. Hamit Alptekin Excelsior M A1
4. Vincent van den Berg Arsenal
5. Marcel de Bruijn Leonidas (zon.)
6. Illias El Bouazatti Excelsior M A1
Als je daar de humor niet van in kan zien ben je gewoon triest.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:40 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat is er zo grappig? Hij heeft het niet gered. So what?
definitiefquote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:33 schreef dja het volgende:
Het is definitief over en uit voor de beste jongen. Zijn contract met Arsenal loopt af en hij speelt vanaf volgend jaar weer bij zijn de amateur club Excelsior Maassluis. Zie hier Zijn voetbaldroom is dus over.
Wie zegt dat hij het bij Heerenveen wel gered had? Hij heeft een kans gekregen bij het grote Arsenal, en die niet gepakt, maar dat wil niet zeggen dat zijn leven nu helemaal geruineerd is. Hij heeft mooie herinneringen (Bergkamp-match/spelen voor 20000 man/etc), had hij die bij Heerenveen ook gehad? En had hij bij Heerenveen net zo lekker verdiend?quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:00 schreef UltraR het volgende:
Die zal zich nog wel eens achter de oren krabben over zijn beslissing naar Londen te vertrekken. Andermaal de bevestiging dat voor het gros van de jonge voetballers geld dat ze beter eerst een bepalende eredivisiespeler kunnen proberen te worden voor ze voor de buitenlandse clubs zwichten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |