abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40102382
even in de herhaling:

Randa, zoek op het bv-forum even op 'melkblaar'. Je verhaal doet me daar aan denken.
Variety is the spice of life
  zondag 23 juli 2006 @ 14:02:19 #3
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_40102641
Zijn er nog goeie tips voorhanden over kolfapparatuur? Kan ik dat beter gaan huren of toch maar kopen?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_40103590
Als je gaat huren moet je gewoonlijk het deel dat lichaamscontact maakt zelf kopen, dat kun je dan los nog als handkolf gebruiken. Maar dat kun je wel navragen bij degene van wie jij een kolf zou willen huren.
  zondag 23 juli 2006 @ 15:30:21 #5
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_40104766
Het voeden gaat wel vooruit hier, hij pakt steeds beter mijn tepel. Vandaag al helemaal zonder tepelhoedje en gisteravond ook al.
Dus ik kijk het nog even aan, ik zie echt vooruitgang.

En wat die houdingen betreft, Belaan...
Idd een beetje spieren kweken en toch eens proberen op de bank en dan de steunarm bij de leuning van de bank.
Ik heb een hele fijne houding: Kendahl ligt in de wiegarm aan de kant waar hij moet drinken en dan klem ik één armpje onder mijn oksel en de andere houd ik vast. Zijn buik tegen de mijne en mikken maar. Maak gebruik van de wangprikkel om hem een duwtje in de richting van je tepel te geven.

Veel succes en geduld! ( ik ben ook weleens een uur of meer bezig )

[ Bericht 54% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 23-07-2006 15:35:42 ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_40105157
Een melkblaar denk ik niet, is maar een klein wit puntje dat niet eerder had. Een melkblaar heb ik heel in het begin wel gehad. Ik zal morgen contact opnemen met een waarnemende huisarts, eigen is met vakantie, kijken of hij er ies van kan maken. Het duurt al een paar dagen veel langer wil ik het toch niet aankijken. Bedankt voor het meedenken.
  zondag 23 juli 2006 @ 15:56:52 #7
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40105419
Hallo! Beetje druk de laatste tijd, maar ben er weer even.
Heb vanmorgen voor het eerst weer gekolft. Allemachtig wat maakt dat ding ook alweer een pokke-herrie zeg! Ik was het alweer vergeten.
Ik had eerst Cas gevoed en daarna gekolfd en er kwam toch nog 100 cc uit, dus hartstikke mooi. Krijgt ie vanavond als toetje, mag papa doen.
De afgelopen dagen hebben Cas en ik zowat aan elkaar geplakt gezeten, zo'n dorst had hij de hele tijd vanwege de hitte. Vermoeiend, maar noodzakelijk.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_40105684
quote:
Op zondag 23 juli 2006 14:02 schreef Neuk het volgende:
Zijn er nog goeie tips voorhanden over kolfapparatuur? Kan ik dat beter gaan huren of toch maar kopen?
Ik kreeg het advies om naar de borstvoedingswinkel in Amsterdam te gaan en daar schijnen ze je echt goed advies te geven over welke kolf het beste bij jouw situatie past. Moet je op je werk gaan kolven, of niet etc. En daar laten ze je horen hoeveel lawaai een kolf maakt.
En men vertelde mij dit te doen als de baby er is. Nou weet ik natuurlijk niet waar jij woont en of daar net zoiets in de buurt zit.

In het begin kan je een kolf huren en dat weet de kraamhulp je dan wel weer te vertellen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_40106622
Pff volgensmij is Finn weer regelig of hebben we weer een nieuw BV-iets.
Hij wil ineens minder vaak drinken en heeft weer groene poep die er met de nodige moeite en gekrijs uitkomt. Ik gok erop dat het iets te maken heeft met de langere pauzes tussen het drinken ('s nachts slaapt ie nu 5-6 uur, meer voormelk hierdoor?), maar weet niet zo goed wat ik eraan kan doen. Elke 3 uur van borst wisselen is geen oplossing want hij komt maar eens per 3-4 uur. Ik wacht maar ff af of het gewoon regelen is denk ik.
pi_40106910
Als het regelen is dan komt hij vaker ipv minder.

Ik herken dit overigens wel, het groene poep-verhaal .

Probeer anders eens 3 keer dezelfde borst aan te bieden, dus niet elke drie uur, maar 3 keer achter elkaar dezelfde, ongeacht de tijd die er tussen zit. Wordt je andere borst dan erg zwaar, dan zou je die kunnen kolven, heb je meteen weer wat voorraad. Hier werkt dat in elk geval, na het zo te doen is er vaak weer gewone gele mosterdpoep.
pi_40107035
Ow, das wel een goeie nebelung, dat ga ik eens even proberen. En de andere afkolven is ook een goede, want extra voorraad kan ook geen kwaad.
  zondag 23 juli 2006 @ 17:09:52 #12
24188 Belana
kloon van belana
pi_40107161
Neuk, hier kun je een soort van "testje" doen voor wat bij jou past.

Tamea, wat vervelend. Ik heb zelf nog te veel vragen om je antwoord te kunnen geven, ik wens je er sterkte mee.
PV, wat fijn dat Kendahl beter aan de borst gaat drinken! Dat van op de arm drinken... dat kan ik dus echt niet, zo krijg ik Ezra van zijn lang zal zijn leven niet aan de tiet. Ik moet echt zijn hoofdje vasthouden en richting mijn tepel begwegen terwijl ik met mijn andere hand de tepel aan het richten ben. Nou ja, ik zie wel hoe ik dat ga doen allemaal

Moet zeggen dat Ezra vandaag goed drinkt, zo lang ik dus maar lekker boven op bed tussen mijn stapel kussens zit hij komt nu om de 4 uur. zal vanavond wel weer wat vaker zijn, meestal gaat ie tanken voor zijn nachtje.
stormy waters...
sailin'
pi_40107487
Ik moet Finn ook echt wel geleiden naar m'n tepel bij het voeden. Maar ik voed ook met tepelhoedje en die dingen zijn doorzichtig dus ik kan me zo voorstellen dat dat lastig te zien is voor zo'n kleintje.

Ow even een hele zinloze opmerking: ik ben heel trots op m'n schoonzusje. Ze was eigenlijk niet van plan BV te gaan geven (lastig en dat gelebber leek d'r ook niks). Maar nu Mikai zo ontzettend te vroeg geboren is, heeft het ziekenhuis haar aangeraden BV te geven omdat BV (ondanks nicotine en andere medicatie) toch beter is dan KV.
En nu is ze dus aan het kolven geslagen en dat gaat hartstikke goed.

M'n moeder vindt BV trouwens nog steeds niet helemaal oke. Ze ziet de voordelen wel, maar vindt het ook wel erg onhandig en ongestructureerd. Vraagt elke keer hoe vaak en om de hoeveel tijd ik dan voed enzo.
  zondag 23 juli 2006 @ 17:37:14 #14
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40107764
randa, een borstontsteking hoeft niet te beginnen met harde plekken, kan ook gewoon met pijn beginnen.

probeer het in iedergeval te masseren voordat het toch een harde plek wordt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 23 juli 2006 @ 17:37:31 #15
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_40107777
Het lukte bij mij eerst ook niet, Belaan. Toen moest ik ook steeds zijn koppie erop drukken als hij zijn mond ver opendeed. Maar hij leert het al, misschien leert Ezra het ook met de tijd.
Trouwens, dat liggend voeden doe ik ook weleens. Vooral als ik merk dat zijn nekspieren moe zijn. Het is voor Kendahl en mij ook een goede oefening om het een beetje op de tast te doen. Maar aangezien ik ook wat meer op de been ben de laatste tijd, doe ik liever de 'wieghouding'.
  zondag 23 juli 2006 @ 18:37:34 #16
24188 Belana
kloon van belana
pi_40109064
het probleem hier is dat ik hele vlakke tepels heb en dat maakt het ten eerste lastig voor Ezra om de tepel te pakken, maar ook om hem achter in zijn mondje te houden. de tepel rekt uit begrijp ik, dus ik merk ook wel dat het steeds beter gaat. en ik heb lekker geslapen vandaag, dan heb ik ook weer meer geduld.

randa, ik zat vandeweek ook tegen een ontsteking aan en er was in eerste instantie niks te zien, ik had alleen koorts. de dag erop had ik roze vlekken.

pv, ik ga nog wel eens oefenen, maar voor nu hou ik het even bij hoe ik het nu doe om allebei meer zekerheid te krijgen daarin en gefrustreerde situaties te voorkomen.
stormy waters...
sailin'
  zondag 23 juli 2006 @ 18:38:45 #17
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_40109098
Hoe vaak ga je de kolf gebruiken?
dagelijks
één of twee keer per week
af en toe

Als ik werk heb ik em zeker dagelijks nodig?

Wil je elektrisch of handmatig kolven?
elektrisch
handmatig

Weet ik niet. Wat zijn de voordelen en nadelen?

Waar ga je de kolf gebruiken?
thuis
op kantoor
op wisselende locaties

Geen idee hoe dingen gaan lopen. Misschien toch eens een deskundige raadplegen?
Ik heb geen idee!!!
Iedere golf van de zee,
  zondag 23 juli 2006 @ 18:44:02 #18
24188 Belana
kloon van belana
pi_40109217
Op je werk zul je hem dagelijks nodig hebben neem ik aan
elektrisch gaat sneller vind ik, maar maakt wel herrie. (ik heb daar persoonlijk helemaal geen last van trouwens)
Ik gebruik hem bv ook thuis, omdat ik ook wel eens voor een oppas wil kunnen kolven.

zulke dingen moet je jezelf dus afvragen
stormy waters...
sailin'
  zondag 23 juli 2006 @ 18:45:19 #19
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_40109242
quote:
Op zondag 23 juli 2006 18:44 schreef Belana het volgende:
Op je werk zul je hem dagelijks nodig hebben neem ik aan
elektrisch gaat sneller vind ik, maar maakt wel herrie. (ik heb daar persoonlijk helemaal geen last van trouwens)
Ik gebruik hem bv ook thuis, omdat ik ook wel eens voor een oppas wil kunnen kolven.

zulke dingen moet je jezelf dus afvragen
aha.. ik heb geen idee waar ik aan moet denken
Vindt je oppas het ook lekker?
Iedere golf van de zee,
  zondag 23 juli 2006 @ 18:46:12 #20
24188 Belana
kloon van belana
pi_40109267
stormy waters...
sailin'
  zondag 23 juli 2006 @ 18:49:05 #21
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40109326
hehe
  zondag 23 juli 2006 @ 19:03:38 #22
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40109649
Neuk, weet je al waar je kunt kolven op je werk, als dat een erg gehorig kamertje is zou het voor jezelf misschien prettig zijn om een stille kolf te hebben. De avent Isis IQ schijnt heel stilte zijn.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 23 juli 2006 @ 19:12:42 #23
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_40109827
Wat zijn die krengen duur! De eventuele lol van het borstvoeden is me bij deze al ontgaan. Ik zal morgen eens navraag doen waar ik kan kolven. Misschien ook maar eens gaan vragen wat ze bijdragen aan kinderopvang e.d. Ik werk er nog maar pas vandaar...
Iedere golf van de zee,
pi_40109838
Hier ook een ventje dat niet meer wil gaan slapen maar alleen maar aan mamma's borst wil. Alleen mamma raakt er een beetje uitgedroogd van, liggend voeden en drinken is geen beste combinatie . Gelukkig heeft pappa het troostgedeelte even overgenomen zodat mamma kan bijtanken.

De pijn in mijn borst zit achter de tepel, niet echt handig masseren. Het voelt anders dan wanneer ik een verstopt melkkanaaltje heb, doet veel pijn met aanleggen en het beginnen met drinken, het trekt na een tijdje wel bij, maar aan het eind van de rit doet het weer zeer met loslaten. Nog steeds maar aan een borst. Ik weet het niet. Verder ben ik nog niet ziek ofzo. We wachten nog even af.
  zondag 23 juli 2006 @ 19:14:54 #25
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_40109881
Zou een ietsiepietsie beetje advocaat helpen, Randa_v?

* Neuk gaat nu lekker naar de Johhny Depp film
Iedere golf van de zee,
pi_40110685
Wat voor pijn is het Randa? Blijft het steeds aanhouden of zijn het steken?
  zondag 23 juli 2006 @ 19:49:43 #27
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40110716
quote:
Op zondag 23 juli 2006 19:12 schreef Neuk het volgende:
Wat zijn die krengen duur! De eventuele lol van het borstvoeden is me bij deze al ontgaan. Ik zal morgen eens navraag doen waar ik kan kolven. Misschien ook maar eens gaan vragen wat ze bijdragen aan kinderopvang e.d. Ik werk er nog maar pas vandaar...
Hoe duur denk je dat kunstvoeding is?
Maariddze zijn erg duur,ik heb mijn Isis van mijn zus gekregen en ik twijfel nog steeds om een IQ te kopen,op zich niet nodig hoor. Ik zou wel een keer eentje willen huren (schijnt op de handkolf te passen waardoor ik niks aan zou hoeven te schaffen, alleen de huur betalen dan)
  zondag 23 juli 2006 @ 19:55:57 #28
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40110881
Klinkt toch als spruw, Randa.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_40110930
Ja mij klinkt het ook als spruwpijn, met name als het steken zijn en met name aanleggen en loslaten.
pi_40110937
Ah, zodra ik Merlijn aanleg, voed liggend in bed, dan hapt Merlijn goed, niet anders dan anders heb ik het idee. Het is dan hap, zuig en dan trekt er een stekende pijn door mijn borst heen dat begint achter mijn tepel. Ik zit me dan echt te verbijten. Beter kan ik het niet omschrijven. Is toch al best moeilijk. Het is woensdag of donderdag begonnen. (Trouwens wel een moment dat ik weer tegen een keelontsteking leek aan te zitten, maar dat heeft niet doorgezet, mijn lymfeklieren in mijn nek en de schildklier zijn beide nog flink opgezet.)
pi_40110994
Zeer herkenbaar verhaal wat je verteld. (En zou het zo zijn dat je tegen een keelontsteking aanzit, dan zou je weerstand wellicht ook verminderd zijn, ergo de schimmel krijgt meer kans).

Gezien dat witte puntje en de onrust van Merlijn de laatste tijd denk ik toch aan spruw
  zondag 23 juli 2006 @ 20:02:53 #32
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40111066
Echt pijn IN je borst dus. Heb je een beetje makkelijke huisarts? Die misschien gewoon wat wil voorschrijven?

Ik heb hier indertijd ook spruw gehad, maar er was echt niets te zien aan baby en mij... pas toen ik van ellende al gestopt was kreeg baby plekjes in zijn mond. Kan er nog van balen.
Sterkte, ik weet hoe afschuwelijk zeer het doet.
pi_40111129
Zoek anders op het borstvoedingsforum eens op diflucan, dan krijg je waarschijnlijk wel verhalen over inwendige spruw en kun je vergelijken (diflucan wordt dan nl vaak voorgeschreven).
  zondag 23 juli 2006 @ 20:07:08 #34
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40111213
Het vervelende is dat ze vaak niets willen voorschrijven als de spruw niet als zodanig herkenbaar is.
Kan me nog wel voor mijn kop slaan dat ik me toen door de KA met een kluitje in het riet heb laten sturen. Was ik lekker naar mijn eigen huisarts gegaan, was het waarschijnlijk nog wel goed gekomen.
pi_40111238
Evt kun je nog contact opnemen met een lactatiekundige, je verloskundige of een internetdokter.. maar huisartsen die niet bijzijn met hun kennis zijn wel vervelend
pi_40111370
Tamea, heel knap en goed van je schoonzusje! Voor prematuurtjes is moedermelk zo belangrijk! Daar mag haar een dikke knuffel voor geven hoor!
  zondag 23 juli 2006 @ 20:54:14 #37
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40112581
quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:08 schreef poemojn het volgende:
Evt kun je nog contact opnemen met een lactatiekundige, je verloskundige of een internetdokter.. maar huisartsen die niet bijzijn met hun kennis zijn wel vervelend
Dit was de kinderarts van het ziekenhuis . Ik heb een geweldige huisarts, die moederinstinct hoog op zijn prioriteitenlijstje heeft staan .
  zondag 23 juli 2006 @ 21:00:38 #38
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40112770
ik weet niet de pijn die randa beschrijft, echt bij het eerste aanzuigen zo'n keistekende pijn die op den duur minder wordt, dat heb ik dus als ik een ontsteking krijg.
  zondag 23 juli 2006 @ 21:25:46 #39
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40113585
Oef, wat een vervelende kwaaltjes komen hier langs. Ik lees er nog maar even snel overheen, het gaat hier nu zo goed Sterkte er allemaal mee meiden.
Ik heb op het moment vrij veel stuwing, grappig om te zien dat alleen het lezen van zo'n topic dat al kan veroorzaken Jetske drinkt hartstikke goed, ze groeit lekke. Ik vind het aanleggen nog wel pijnlijk zo af en toe. Vandaag heb ik met de kraamhulp andere houdingen geoefend zodat ik nu ook liggend kan voeden (wat lekker zeg!). Ik wissel het wat af, dat schijnt te helpen. Ik heb helaas nog wel wat last van kloofjes, maar de bepanthen lijkt wat te verlichten. In mijn evaluatie naar het ziekenhuis heb ik daar wel wat van gezegd, dat ze daar wel wat meer aandacht aan hadden mogen besteden ipv het zomaar overnemen (zij legden Jetske aan). Ik hoop echt dat het zo blijft gaan.

Als het lukt allemaal dan ga ik denk ik voor de mini-electric plus borstkolf. Maar wat is dat verhaal van melk in de motor?
Lekker douchen!
  zondag 23 juli 2006 @ 21:45:42 #40
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40114219
Er kan melk in de motor komen. Dus het is niet echt wijs om eentweedehands van de ME te kopen.
Dat probleem heb je bij de Avent niet overigens, daarvan zijn alle onderdelen die met melk in aanraking komen steriliseerbaar.
pi_40116997
Sjak, om je gerust te stellen, ik heb maar zelden iets aan mijn borsten gehad in de afgelopen bijna 7 maanden. Alleen in het prille begin kloven en een melkblaar. Verder ben ik er altijd met verstopte melkkanaaltjes goed vanaf gekomen omdat Merlijn ze goed weg kan drinken. Dit is de eerste keer dat ik echt iets heb waar ik me zorgen over maak.

Jammergenoeg moet ik naar een waarnemer, eigen huisarts is op vakantie. Wel moet ik zeggen dat Merlijn aan de borst absoluut niet onrustig drinkt. Hij heeft gisteren nogal veel gegeten wat ws verkeerd gevallen is en er komen tandjes door. Aan die borst drinkt hij rustig, hij wilde alleen zuigen denk ik ivm met krampjes.
  maandag 24 juli 2006 @ 00:38:03 #42
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_40119784
Wtf is een melkblaar nou weer!?
Iedere golf van de zee,
pi_40124229
Een blaar op je tepel. Komt door verkeerd aanleggen enzo.
  maandag 24 juli 2006 @ 08:48:33 #44
108648 cattie
lieve moeder
pi_40124449
Ik heb nu echt wel een probleempje... Ik weet niet of het door de bv komt, maar misschien dat jullie me kunnen helpen.
Ive drinkt regelmatig (ongeveer de helft van de keren) heel onrustig. Dan begint hij met drinken en na een tijdje (soms een paar minuten, soms een paar slokken) dan laat hij mijn tepel los en gaat huilen, maar ondertussen hapt hij wel naar mijn tepel en na een minuutje ofzo gaat hij weer drinken, wat eventjes duurt, dan gaat hij weer huilen enz enz. Erg vermoeiend. Kan dit aan de bv liggen? Of zouden het krampjes tussendoor zijn?
Bv geven is dan in ieder geval niet leuk... Gelukkig gaat het ook nog wel eens goed.
  maandag 24 juli 2006 @ 09:18:35 #45
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40124830
Cattie, kan bij jou ook spruw zijn. Dan kan het drinken voor Ive pijn doen en dat hij daarom vaak los laat.
Controleer zijn tongetje, wangen en kaakjes op witte puntjes. Een wit laagje op de tong is normaal, maar dan moet je het er zo af kunnen vegen. Als het blijft zitten toch even de ha raadplegen. En ms is het ook helemaal geen spruw hoor. Maar het klinkt wel zo op het eerste gezicht.
  maandag 24 juli 2006 @ 09:29:24 #46
108648 cattie
lieve moeder
pi_40124999
Dank je voor je advies. Ik kan nu geen witte puntjes zien, maar ik hou het in de gaten.
  maandag 24 juli 2006 @ 09:30:40 #47
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40125016
Hou jezelf in de gaten. Bij spruw kan het voeden voor jou ook pijnlijk zijn.
pi_40127890
Spruw kan je ook hebben als er niets te zien is bij jou of Ive.

Controleer ook even jouw tepels voor de zekerheid. Als de onrust aanhoudt of als je steken krijgt in je borst, moet je echt even bellen naar je huisarts. Mocht die spruw constateren dan moeten jullie allebei behandeld. Ik noem dat omdat niet elke huisarts dat weet.

Je kan ook nog even een vrijwilliger bellen van de LLL of VBN voor je actie onderneemt. De dingen even op een rijtje zetten.

http://www.borstvoedingsforum.nl/ (bovenaan de telefoonnummers in een kader.)
  maandag 24 juli 2006 @ 11:44:49 #49
24188 Belana
kloon van belana
pi_40128125
Hier gaat het niet goed. In de zin dat Ezra moeite blijft houden met het vasthouden van de tepel. Ik heb hele platte tepels en het eerste aanzuigen/aanleggen is al moeilijk, duurt soms een half uur of lukt helemaal niet. Vreselijk frustrerend en ik zit dus al een week regelmatig urenlang te huilen.
Vanmorgen toen het weer niet lukte heb ik besloten te gaan kolven en dat te geven, want ik kan niet huilend door het leven gaan. Ik zag op tegen alleen zijn met Liam en Ezra, omdat ik Liam geen aandacht kan geven als ik driekwart van de dag met bv bezig ben en alleen maar gefrustreerder raak. Dus ik ga kolven. Laats zei CM ook dat ze dat ging doen en toen is er hier een linkje geplaatst over fulltime kolvende moeders, die ga ik ff zoeken.
Ik merk dat ik een stuk rustiger ben door mijn beslissing.
stormy waters...
sailin'
pi_40128242
Ah mooi dat je dat linkje hebt. Het is een onderdeel van het borstvoedingsforum en er zitten een behoorlijk aantal full-time kolvende moeders met veeeeeeeeeel ervaring. Geen vraag zo gek, of ze hebben een antwoord/oplossing.

Lijkt me een prima beslissing Belana die je maakt. Alleen al dat je rustiger er van wordt! Succes
pi_40128321
Belana, prima beslissing lijkt me. Huilend door het leven gaan is niet de bedoeling.
  maandag 24 juli 2006 @ 11:57:02 #52
24188 Belana
kloon van belana
pi_40128487
dankjullie, nu zit ik weer te huilen...
ik heb echt moeite gehad met het nemen van deze beslissing namelijk. schuldgevoel alom. Ik heb zo mijn best gedaan, maar is het genoeg. Maar zowel de vk als mijn 2 kraamverzorgsters zeiden dat het idd wel heel lastig was zo, dat het niet aan mij of aan Ezra ligt, maar dat zulke vlakke tepels gewoon heel lastig zijn. soms gaat het wel goed, maar vaak ook niet. Ik was vastbesloten het te laten lukken, maar dit gaat ten koste van de rest van mijn gezin.
De rust die ik nu voel is ok. Ik kolf nu trouwens iedere 3 uur, dat lijkt me mooi om de productie goed te houden, maar ik ga mijn vraagjes wel even stellen op het bv forum
bedankt voor alle steun hier evengoed en ik zal wel laten weten hoe het verloopt
stormy waters...
sailin'
pi_40128589
Geen schuldgevoelens hebben! Je geeft Ezra nog steeds het beste van jezelf En Liam ook op deze manier!
pi_40128741
Belana, wat je misschien nog kunt proberen is voor een voeding eerst kolven zodat je tepels goed naar buiten komen en dan Ezra aanleggen, misschien gaat dat makkelijker? En als je een tijdje bv geeft blijven ze wel naar buiten staan hoor, dus dan lost het zichzelf op (en verleert Ezra de techniek niet).
/edit In ontwikkelingslanden ruilen ze in zo'n geval vaak van baby; de moeder met de aanlegproblemen krijgt een oudere baby die de techniek al goed beheerst en de moeder van dat kind neemt de pasgeborene. Zo helpen ze elkaar tot de moeder van de pasgeborene haar eigen kind makkelijk kan aanleggen.
Succes!
pi_40128822
Kan ook zijn dat Ezra het over een tijdje wel beter kan Belana. Misschien zo heel af en toe, als je er de rust voor hebt, toch nog eens aanleggen. Je weet maar nooit.
Neem eerst maar eens die rust. want die heb je hard nodig nu.
  maandag 24 juli 2006 @ 12:19:51 #56
24188 Belana
kloon van belana
pi_40129202
poemojn, die tip heb ik ook gehad van de kraam idd, maar zette nog steeds geen zoden aan de dijk. Ik weet dat de tepels wel steeds meer uitrekken, maar het weegschaaltje sloeg hier even naar de verkeerde kant. Niemand heeft hier wat aan een emotioneel wrakje. Misschien idd als er weer wat rust is dat ik het weer probeer. eerst even bijtanken nu.
stormy waters...
sailin'
pi_40129330
Jammer, maar bijtanken is altijd fijn natuurlijk, ik bedoelde niet dat je dat helemaal niet moest doen.
  maandag 24 juli 2006 @ 12:27:41 #58
24188 Belana
kloon van belana
pi_40129412
zo vatte ik het ook niet op hoor poemojn, want het is op zich een hele goeie tip
stormy waters...
sailin'
  maandag 24 juli 2006 @ 12:40:40 #59
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40129809
Belaan,wat zij zeggen en een
  maandag 24 juli 2006 @ 12:49:44 #60
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40130122
Hè Belana wat balen joh! Tepelhoedje was dus ook geen succes?
Maar wat ik je laatst al zei, je moet doen waar je jezelf het best bij voelt. Rust in/aan je lijf en in je hoofd is zo belangrijk voor het slagen. Dus als deze methode voor jullie werkt, gewoon lekker doen. Succes!
  maandag 24 juli 2006 @ 13:32:04 #61
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40131612
ach belana, inderdaad, als het niet gaat dan maar zo.
je kindje krijgt dan toch nog die heerlijke BV van jou

is toch ook goed zo? intiem blijft het toch wel hoor
  maandag 24 juli 2006 @ 13:42:03 #62
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_40131959
Belana, duidelijke beslissing hoor. En wie weet gaat het over tijdje dankzij het kolven wel weer, maar niks moet natuurlijk.
Ik heb de angst ook dat het zo zal gaan, heb ook vlakke en ook nog eens kleine tepels. LK vond het goed genoeg, de vk twijfelde. Ik zie het straks wel en vind dit een mooie oplossing zo, Belana.
Ik ga hem onthouden! Rustig aan verder he!

Nebelung, wat weet jij veel! Fijn hoor, werk je ook in de zorg ofzo?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_40133352
Hier bij de vervanger van de waarnemende huisarts geweest, althans aan de telefoon gehad en 1 fluconazolcapsule nu in huis, straks toch even lezen of dit is wat ik nodig heb voor ik hem inneem. Ik mocht zelf beslissen wat ik wilde. Zij had wel meteen zo iets maar ja de meeste medicijnen mogen niet met borstv oeding. Ik zei al, ja maar flucodinges wel. Ik had zelfs een doorverwijzing kunnen krijgen voor de een of andere specialist, maar dat vond ik een beetje onzin. Laten we het eerst zo maar proberen.
  maandag 24 juli 2006 @ 14:29:14 #64
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_40133527
Belana, fijn dat je de beslissing hebt genomen en vooral dat je daardoor meer rust hebt
Jammer dat het live-voeden niet gaat zoals je wilt, maar ook erg fijn dat Ezra (wat een cutie trouwens, ik zag hem in het fototopic ) wel nog je bv krijgt!

Ga je ook snachts om de 3 uur kolven dan?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 24 juli 2006 @ 14:38:50 #65
108648 cattie
lieve moeder
pi_40133817
Belana, je moet vooral doen waar je je goed bij voelt en op deze manier krijgt Ezra nog steeds wel bv, prima toch?
  maandag 24 juli 2006 @ 15:22:37 #66
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40135077
Belana, fijn dat je nu een stuk rustiger bent. Ik heb destijds dezelfde beslissing genomen en na drie weken (geloof ik, nu alweer vergeten) ben ik Emma weer gaan aanleggen en ging het een stuk beter. Bij mij werkte de rugbyhouding het beste, daarbij kon ik veel beter 'mikken'.

Succes ermee!! Wat voor kolf heb je trouwens?

Randa, ik heb destijds ook (met moeite) van de huisarts zo'n fluconazol capsule gekregen. Ze bleef maar volhouden dat het eigenlijk niet mocht, en uiteindelijk kreeg ik hem mee als ik de voedingen zou afkolven (voor drie dagen!!) en weggooien. Dat was ik niet van plan, dus heb hem uiteindelijk gewoon niet genomen toen bleek dat de pijn minder werd toen ik ging kolven (dus was het geen schimmelinfectie).
Maarre...het mag gewoon hoor, die huisarts van mij wist er gewoon te weinig vanaf. Wel irritant!! Ik weet trouwens niet of 1 capsule wel afdoende is...
  maandag 24 juli 2006 @ 16:45:13 #67
24188 Belana
kloon van belana
pi_40137427
dankjullie wel allemaal. het kolven gaat harstikke goed, ik kolf om de 3 uur 100 cc of meer en heb al een voorraadje zo. Ik kolf met de dubbele mini electric plus van medela suzanna, zo'n dubbele vind ik erg prettig
LadyS, volgens de kenners heeft het minder nut om 's nachts te kolven omdat de kwaliteit van je melk dan minder is, maar ik denk dat ik ff afwacht hoe laat hij komt. als dat bv om half 12 is en dan weer om 4 uur, dan kolf ik wel. Maar om 1/2 uur 's nachts doe ik het niet.
lekker slagroom maken voor 's morgens
stormy waters...
sailin'
  maandag 24 juli 2006 @ 16:57:12 #68
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_40137741
quote:
Op zondag 23 juli 2006 18:37 schreef Belana het volgende:
het probleem hier is dat ik hele vlakke tepels heb en dat maakt het ten eerste lastig voor Ezra om de tepel te pakken, maar ook om hem achter in zijn mondje te houden. de tepel rekt uit begrijp ik, dus ik merk ook wel dat het steeds beter gaat. en ik heb lekker geslapen vandaag, dan heb ik ook weer meer geduld.

randa, ik zat vandeweek ook tegen een ontsteking aan en er was in eerste instantie niks te zien, ik had alleen koorts. de dag erop had ik roze vlekken.

pv, ik ga nog wel eens oefenen, maar voor nu hou ik het even bij hoe ik het nu doe om allebei meer zekerheid te krijgen daarin en gefrustreerde situaties te voorkomen.
Gelijk heb je. Ik heb ook vlakke tepels trouwens, dus ik ben voor jou de levende hoop dat het vanzelf beter zal gaan
Tepelkloven worden ook minder .. *klopt af*
pi_40162596
Ben benieuwd of die ene tablet gaat helpen. Fluconazol 150mg heb ik gehad. Er is nog niet echt iets te merken, wel voelt de pijn nu veel branderig af en toe dan de alleen de steken.
's Avonds/nachts is het veel erger dan overdag. Als ik donderdag geen verandering heb dan maar weer bellen, ben wel benieuwd of ik weer naar die praktijk wil bellen, zijn nog meer artsen die waarnemen. Eigen huisarts is pas na volgende week weer terug.
pi_40162834
Randa, heb je dit topic gezien? Het lijkt alsof 1 tablet wel veel voorgeschreven wordt maar eigenlijk te weinig is. & ook http://www.borstvoedingsforum.nl/viewtopic.php?t=3740&highlight=diflucan
pi_40163407
Ik had op borstvoeding .com al gelezen van 400mg als begindosis en dan afboeuwen in twee weken, maar ja. Dat neem ik donderdag wel mee als ik misschien terugmoet.
pi_40163886
Misschien kun je ook dat informatieblad van VBN via de mail krijgen (ik heb m niet) en is dat overtuigender voor je arts? Succes ermee!
pi_40214574
Morgen toch maar saampjes naar de huisarts. Want de pijn is (natuurlijk) niet weg en nu begint eigenlijk ook mijn tepel wat meer te vertonen. Hij is rood geïrriteerd met een witte vlek. Het brand nu erger dan het steekt en nog steeds maar 1 borst. Begin nu ook het idee te rkijgen dat ik wel eens een vaginale infectie zou kunnen hebben. Niet blij mee, hoop dat ik morgen wel goed geholpen word.
pi_40218443
Bah, de kloofjes komen nu en de borst doet nog meer zeer nu. Is ook echt erger 's aonds, goddank is er op mijn andere borst en bij Merlijn nog niks te bekennen.
  donderdag 27 juli 2006 @ 10:01:52 #75
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40229559
Het ging zo goed de afgelopen maand. Maar ik vermoed dat Cas toch spruw heeft. Helemaal zeker weten doe ik niet, vandaar dat ik de dokter nog niet gebeld heb. Hij heeft kleine witte puntjes op zijn onderlip, maar op zijn kaken, wangetjes of gehemelte kan ik niets ontdekken. Zijn tongetje is wel wittig, maar dat is het al heel lang en leek mij gewoon een melktongetje.
Qua drinken is er ook niets apart. Gister was hij wel aan het klooien aan mijn linkerborst, telkens de tepel dubbel laten 'klappen'. Auw...
Borsten voelen wel wat rauw aan, dus al Bepanthen gesmeerd. Al met al dingen waar ik niet helemaal mijn vinger op kan leggen.
pi_40229809
Even snel hoor, want op werk.

Halverwege de pagina links over spruw (ook foto's Dutchie)

spruwbehandeling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')