Sorry.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 02:45 schreef broer het volgende:
Kut, sig. Nu is de intieme sfeer weg en krijg ik vast geen antwoord.
Tja, welk cliché zal ik eens uit de kast trekken, want cliché's zijn het allemaal, maar het is ook wat ik voelde.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 02:44 schreef broer het volgende:
Waarom was je de laatste acht jaar in Nederland eigenlijk doodongelukkig?
If you don't mind my asking.
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 02:45 schreef broer het volgende:
Kut, sig. Nu is de intieme sfeer weg en krijg ik vast geen antwoord.
Sig heeft trouwens inderdaad een kutsig!quote:Op zaterdag 29 juli 2006 02:45 schreef broer het volgende:
Kut, sig.
Sorry.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 02:54 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Sig heeft trouwens inderdaad een kutsig!
Ok wanneer kunnen we langskomen?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 03:06 schreef ElizabethR het volgende:
Ik zou zeggen, kom eens een keer naar Ierland en maak de mensen mee. Er is serieus verschil. Uiteraard zijn er hier ook rotzakken tussen. Maar niet per definitie. Ik heb eens cijfers vergeleken tussen NL en IRL qua criminaliteit. Oké, in IRL wonen maar 4 miljoen mensen en in NL 16 miljoen, maar toch.
Geregistreerde misdaden in één jaar in NL 1.878.682
Geregistreerde misdaden in éen jaar in IRL 87.554
Laat alle verdeelsleutels er maar op los. Het staat in totaal geen verhouding. Als ik hier over straat loop groet iedereen me, steekt zijn hand op of zegt 'Haye'. Maak jij dat in NL mee? Ik heb twee weken geleden mijn tas laten staan in de pub midden in Galway. Volgende dag stond ie er nog, veilig en wel achter de bar, ingeleverd door een meneer die vond dat die tas wel erg lang alleen op de bar stond. 1,5 maand geleden werd een alleenstaande mevrouw hier in het dorp ziek, erg ziek. Ze is geen moment meer alleen in haar laatste dagen. Heel de buurt is opgetrommeld en er zijn mensen die nemen daar vrije dagen voor. Ik durf hier te liften, in NL niet. Ik durf hier in mijn eentje over straat te lopen midden in de nacht, in NL niet. Mijn auto is sinds wij hier wonen nog niet op slot geweest en er is nog niet in ingebroken. In NL is in 4 jaar tijd 6 keer in mijn auto ingebroken. Ik word door een dorpsgenoot uitgenodigd voor de bruiloft van zijn dochter. Ken de man pas 1 gesprek in de pub lang. Als ik een broek ga kopen staat er geen ongeinteresseerde lellebel met kauwgom in haar mond niks te doen maar komt er iemand naar me toe die een praatje met me maakt en ondertussenprobeert me van eenbroek te voorzien die ik voor ogen heb. Als ik op mijn werk é;en keer roep dat ik het druk heb moet ik verplicht een uur gaan wandelen langs de zee en mag iemand meenemen als gezelschap. Ik kan zo nog even doorgaan broer.
En dan heb ik het nog niet eens over de prachtige natuur, schone lucht en geweldige cultuur en muziek in Ierland gehad.
Langskomen kan altijd, binnenkomen is een ander verhaalquote:
Nee nee, het is juist prachtig.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 03:06 schreef broer het volgende:
Pardon.
Dat lukt me wel met: Hallo ik ben sig.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 03:11 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Langskomen kan altijd, binnenkomen is een ander verhaal
So? Ik woon in een dorp op 10 minuten afstand van de grote stad. En in de grote stad laat ik mijn auto ook open.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 03:13 schreef broer het volgende:
Woonde je in Nederland in een stad, ElizabethR? En in Ierland in een dorp?
Ik vind dat nooit maar kan wel begrijpen waarom 't Ierland gewoon wat relaxter is. Meer ruimte voor minder mensen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 03:15 schreef ElizabethR het volgende:
En weet je wat het ergste is Sig, ik heb nog de nederlandse mentaliteit. ik ben wantrouwig, nog steeds. Dat verdienen de meeste Ieren niet. Maar ik raak het niet zo snel kwijt helaas. Wat doe jij als je in een winkel op de grond 15 euro vindt? Steek je die in je zak of gaan die naar de kassa als gevonden voorwerp? In NL steekt men dat in zijn zak. Hier niet.
En iedereen kan gaan roepen dat het op het platteland in NL ook nog zo is, maar ik waag het te betwijfelen.
Even tussendoor: ik wil je niet aanvallen. Ik ben gewoon erg benieuwd wat die paar honderd kilometer nu eigenlijk voor verschil kunnen uitmaken.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 03:16 schreef ElizabethR het volgende:
So? Ik woon in een dorp op 10 minuten afstand van de grote stad. En in de graote stad laat ik mijn auto ook open.
En een andere traditie en mentaliteit.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 03:18 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik vind dat nooit maar kan wel begrijpen waarom 't Ierland gewoon wat relaxter is. Meer ruimte voor minder mensen.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |