Verzetstrijders.quote:n Somalië hebben de nieuwe machthebbers de bevolking opgeroepen tot een heilige oorlog tegen Ethiopië.Volgens de leiders, die sinds een paar maand de macht met geweld hebben overgenomen in Somalië, zou Ethiopië een invasie jegens Somalië hebben voorbereid.
Ja, waarom niet? Ethiopië valt Somalië binnen.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:29 schreef MrX1982 het volgende:
Ethiopisch-Somalische oorlog dreigt
[..]
Verzetstrijders.
Daarom. Binnenkort een Live Aid voor deze verzetstrijders.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:30 schreef Monidique het volgende:
Ja, waarom niet? Ethiopië valt Somalië binnen.
Ja. Misschien moet je het nog even hebben over theedrinken in de moskee, de boel bij elkaar houden, toegeven aan terroristen en je hoort helemaal bij het clubje.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Daarom. Binnenkort een Live Aid voor deze verzetstrijders.
Echt een nichtenopmerking.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:28 schreef Monidique het volgende:
Dat was mij onbekend, maar de pakjes deden mij er wel aan denken.
http://www.oneworld.nl/index.php?page=1&articleId=8722quote:Bloggen met de andere kant van het front 20 - 07 - 2006
Bron: OneWorld
Over het Israëlisch-Libanese conflict is vanaf de eerste dag geblogd. Op veel blogs wordt de crisissituatie hevig bediscussieerd; ook door Israëli's en Libanezen onderling.
Op veel weblogs ontstaan lange lijsten met reacties, waarin Libanezen en Israëli's een dialoog aangaan. Uiteraard worden er verwijten gemaakt en vallen er soms harde woorden. Maar er is ook gedeelde verbazing en verdriet.
Sommige bloggers laten blijken dat ze hun contacten aan de andere zijde van de grens beschouwen als mensen net als zij. Een Israëlische soldaat die aan de Libanese grens gelegerd is schrijft: ´Ik groet jullie vanaf hier en hoop dat jullie en je families sterk zullen blijven en gezond uit deze verschrikkelijke situatie tevoorschijn zullen komen.´
Voor anderen komt dit besef met het bloggen. Een Israëlische blogger laat weten dat ze opgelucht is dat ze in contact is gekomen met een gematigde Libanees. ´Het is voor ons heel belangrijk om te weten dat er ook normale mensen aan de andere kant wonen. Mensen die in niet vervuld zijn van haat en in vrede willen leven.´
Van Libanese zijde zijn er soortgelijke reacties te lezen. `Ik kan weer wat beter slapen nu ik weet dat er in Israël ook mensen zijn die voor rede vatbaar zijn.´
Maar wat leveren deze inzichten en contacten nou eigenlijk op? De in Israël woonachtige Canadese blogger Lisa Goldman waagt een poging deze vraag te beantwoorden. 'Als het conflict voorbij is zullen mensen zich hun persoonlijke contact met ´de vijand´ herinneren.´ Deze mensen zullen in de toekomst eerder geneigd zijn om samen te werken dan te vechten. ´Het is niet makkelijk om iemand te doden die je kent.´
Heb je die foto gezien van onherkenbaar vermomde vrouwen en baardhomo's in driekwartsbroeken?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja. Misschien moet je het nog even hebben over theedrinken in de moskee, de boel bij elkaar houden, toegeven aan terroristen en je hoort helemaal bij het clubje.
Nee, maar ik hoop dat jij mij deze toont.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:34 schreef Apropos het volgende:
[..]
Heb je die foto gezien van onherkenbaar vermomde vrouwen en baardhomo's in driekwartsbroeken?
Ach, altijd nog beter dan Marijnissen.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja. Misschien moet je het nog even hebben over theedrinken in de moskee, de boel bij elkaar houden, toegeven aan terroristen en je hoort helemaal bij het clubje.
Nah het is wachten op Bono.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:32 schreef Monidique het volgende:
Dat is inderdaad nog geen fascisme. Ik ben echter van mening dat het verheerlijken en opzoeken van geweld de belangrijkste (in ieder geval unieke) eigenschap van het fascisme is.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:16 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nee hoor. En dat is nog steeds geen fascisme.
WC-brillen die van voren 'open' zijnquote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:40 schreef Apropos het volgende:
Zijne Heiligheid?
Hoe zit dat dan met het communisme?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:41 schreef Autodidact het volgende:
Dat is inderdaad nog geen fascisme. Ik ben echter van mening dat het verheerlijken en opzoeken van geweld de belangrijkste (in ieder geval unieke) eigenschap van het fascisme is.
Uniek?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:41 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat is inderdaad nog geen fascisme. Ik ben echter van mening dat het verheerlijken en opzoeken van geweld de belangrijkste (in ieder geval unieke) eigenschap van het fascisme is.
Yeah rightquote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:44 schreef Monidique het volgende:
Fascistische elementen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |