abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40141245
quote:
Op maandag 24 juli 2006 19:07 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Toen ik dit las schrok ik toch wel hoor....
Dus heidenen voeden hun kinderen niet goed op ?
Omdat ze hun kinderen geen geloof opdringen ?
Vind dit er kort door de bocht ,en dan maar zeggen dat je je geloof niet opdrinkt
Klopt, niet letterlijk ,maar je laat wel meerdere keren horen dat niet geloven slecht is ...
Nee dat heb je verkeerd begrepen. Ik heb geen waarde oordeel uitgesproken over de wijze waarop de meeste ouders hun kinderen voeden.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_40141539
quote:
Op maandag 24 juli 2006 19:21 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Nee dat heb je verkeerd begrepen. Ik heb geen waarde oordeel uitgesproken over de wijze waarop de meeste ouders hun kinderen voeden.
Ik ga er maar van uit dat je dit als grap bedoeld
Of geloof je (van ) niet ?
pi_40141854
quote:
Op maandag 24 juli 2006 19:32 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Ik ga er maar van uit dat je dit als grap bedoeld
Of geloof je (van ) niet ?
Over dit soort onderwerpen ben ik niet grappig.
pi_40142342
quote:
Op maandag 24 juli 2006 19:43 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Over dit soort onderwerpen ben ik niet grappig.
Ik kan geen andere reden bedenken waarom je 'zogenaamd 'het verschil tussen
'Dus heidenen voeden hun kinderen niet goed op ?'
Met het (letterlijk) voeden van kinderen niet ziet
Je lijkt me toch niet dom..of vergis ik me nu weer?
pi_40142481
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:01 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Ik kan geen andere reden bedenken waarom je 'zogenaamd 'het verschil tussen
'Dus heidenen voeden hun kinderen niet goed op ?'
Met het (letterlijk) voeden van kinderen niet ziet
Je lijkt me toch niet dom..of vergis ik me nu weer?
Ik heb betoogd dat ouders hun kinderen over het algemeen opvoeden volgens hun eigen normen. Voor de ene is dat de kerk en voor de ander een demonstratie aan een of ander doel (meestal de waan van de dag).
En normloze ouders voeden hun kinderen niet geestelijk/spiritueel maar met goederen en vreten.
Dat was mijn visie.

Of ik intelligent ben of niet is niet zo relevant.
Ik woeker slechts met de talenten die ik van huis uit meegekregen heb.
pi_40142685
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:05 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ik heb betoogd dat ouders hun kinderen over het algemeen opvoeden volgens hun eigen normen. Voor de ene is dat de kerk en voor de ander een demonstratie aan een of ander doel (meestal de waan van de dag).
En normloze ouders voeden hun kinderen niet geestelijk/spiritueel maar met goederen en vreten.
Dat was mijn visie.

Of ik intelligent ben of niet is niet zo relevant.
Ik woeker slechts met de talenten die ik van huis uit meegekregen heb.
Maar om dus weer on topic te gaan ,JIJ voelt je ( als Jood) dus wel verbonden met Israel ?
Vraag heb je eigenlijk al indirect beantwoord
pi_40142717
Ik ben geen jood, maar een gewone hollander.
Ik sta pal achter Israel en weet vanuit de Bijbel dat het joodse volk nog ergere dingen voor zijn kiezen zal krijgen.
pi_40142822
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:14 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik sta pal achter Israel en weet vanuit de Bijbel dat het joodse volk nog ergere dingen voor zijn kiezen zal krijgen.
Sorry ,vat het niet op als een belediging ...dacht dat je een Jood was door de antwoorden die je gaf
pi_40143225
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:17 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Sorry ,vat het niet op als een belediging ...dacht dat je een Jood was door de antwoorden die je gaf
Dat is absoluut geen belediging, ik hanteer de israelische vlag tijdelijk als teken van solidariteit.
pi_40143343
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:32 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Dat is absoluut geen belediging, ik hanteer de israelische vlag tijdelijk als teken van solidariteit.
Ik heb geen moeite met mensen die voor hun mening uitkomen
Ik hoop dan wel dat ze de mijne ook respecteren (wil niet zeggen dat ze het met mij eens moeten zijn )
pi_40144796
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:35 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Ik heb geen moeite met mensen die voor hun mening uitkomen
Ik hoop dan wel dat ze de mijne ook respecteren (wil niet zeggen dat ze het met mij eens moeten zijn )
Volgens mij kan je alleen maar iemand respecteren als een reactie niet kwetsend over komt.
Zelf kwetst ik soms heel doelbewust, maar dan wel tegen mensen die ik al niet meer serieus neem of heb afgeschreven.
Maar in het dagelijks leven ben ik vrolijk en vriendelijk, en heb het eigenlijk nooit over geloofszaken.
Kortom ik ben hier op Fok eigenlijk een ander mens, maar dat betekent niet dat alles wat ik te zeggen heb niet serieus is. Ik sta er voor 100 % achter.
Maar ik zie wel de decadentie om me heen, hoe mede studenten in de samenleving staan met list en bedrog, terwijl de meiden zich zeker tegenover mij als gore sletten gedragen.

Terug naar Israel.
Vreemd dat er zoveel anti israel geluiden zijn, terwijl het land notabene de goedkeuring heeft van Jordanie, Egypte en Saudi Arabie.
Vreemd dat de met name linkse kerk liever achter terroristen aanloopt, dan begrip tonen voor een westerse maatschappij die dezelfde normen er op na houdt als wij.
Vreemd dat hysterische moslims op meer begrip kunnen rekenen dan een natie die elke keer moet veachten voor zijn betaansrecht.
pi_40146239
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 13:58 schreef LadyXochi het volgende:

[..]

Je moeder moed moet Jood zijn.

Ik denk dat ik nog niet wakker was. Ik zag het net pas, toen ik een reactie las waarin iemand mij quote-te. Aaarrrggh.... Maar vooralsnog.... Weinig (geen?) reacties gezien van Joden... Jammer...

Enneuh, er is schijnbaar ergens anders een Israel - Palestina topic. Dus graag die discussie daar laten.
Assumption is the mother of all fuckups.
pi_40156824
quote:
Op maandag 24 juli 2006 21:23 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Volgens mij kan je alleen maar iemand respecteren als een reactie niet kwetsend over komt.
Zelf kwetst ik soms heel doelbewust, maar dan wel tegen mensen die ik al niet meer serieus neem of heb afgeschreven.
Maar in het dagelijks leven ben ik vrolijk en vriendelijk, en heb het eigenlijk nooit over geloofszaken.
Kortom ik ben hier op Fok eigenlijk een ander mens, maar dat betekent niet dat alles wat ik te zeggen heb niet serieus is. Ik sta er voor 100 % achter.
Maar ik zie wel de decadentie om me heen, hoe mede studenten in de samenleving staan met list en bedrog, terwijl de meiden zich zeker tegenover mij als gore sletten gedragen.
Welke vrouwen versta jij hieronder ?
Ik vind dit toch behoorlijk grof om alle ' meiden ' even op dezelfde hoop te gooien
quote:
Terug naar Israel.
Vreemd dat er zoveel anti israel geluiden zijn, terwijl het land notabene de goedkeuring heeft van Jordanie, Egypte en Saudi Arabie.
Vreemd dat de met name linkse kerk liever achter terroristen aanloopt, dan begrip tonen voor een westerse maatschappij die dezelfde normen er op na houdt als wij.
Vreemd dat hysterische moslims op meer begrip kunnen rekenen dan een natie die elke keer moet veachten voor zijn betaansrecht.
Vreemd dat iedereen die ook maar even bedenkingen heeft bij wat Israel doet bij jou (en gelijkdenkende ) blijkbaar gelijk pro-terrorist is
Is het leven volgens jou dan zo zwart-wit ?
pi_40157811
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 06:43 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Vreemd dat iedereen die ook maar even bedenkingen heeft bij wat Israel doet bij jou (en gelijkdenkende ) blijkbaar gelijk pro-terrorist is
Is het leven volgens jou dan zo zwart-wit ?
We hebben het hier over een roversbende die zich de partij van god noemt.
In werkelijkheid is het simpel de partij van satan.
Hun enige doel is het vernietigen van de staat Israel en dat is precies het tegenovergestelde wat God wil. Het is dus niet zo moeilijk om de conclusie te trekken dat het een duivelse organisatie is die gebaseerd is op dood en verderf.
Ieder die daarmee sympatiseert is niet goed bij zijn hoofd.
Met voldoening stel ik vast dat het kwaad door Israel wordt uitgeroeid en vernietigd.
pi_40158599
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 09:13 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Hun enige doel is het vernietigen van de staat Israel en dat is precies het tegenovergestelde wat God wil. Het is dus niet zo moeilijk om de conclusie te trekken dat het een duivelse organisatie is die gebaseerd is op dood en verderf.
Met voldoening stel ik vast dat het kwaad door Israel wordt uitgeroeid en vernietigd.
Dus het is wel zwart\wit wat jij zegt ?
Je bent voor Israel (zonder bedenkingen ) of je bent voor de Duivel ?
pi_40158640
Kijk de uitzending van gister van NOVA terug, daar krijg je een beetje een beeld wat de band is die sommige Joden hebben met Israel
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40160846
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 09:58 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Dus het is wel zwart\wit wat jij zegt ?
Je bent voor Israel (zonder bedenkingen ) of je bent voor de Duivel ?
Heel kort door de bocht is mijn antwoord bevestigend.
pi_40177796
quote:
tenminste, het kwaad waar jij toevallig in gelooft dat dat bestaat.
enige collateral damage die dit geloof met zich meebrengt is natuurlijk allemaal voor het goede doel

de staat Israėl, daar zitten we met z'n allen op te wachten

hoe dan ook, vrede op aarde en in de mensen een welbehagen
pi_40178385
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 11:25 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Kan een weldenkend mens nog ontkennen dat het geloof een gevaar voor de mensheid vormt?
pi_40178482
Kan er hier een slotje op? Schijnbaar kunnen mensen niet lezen en blijven ze discussiėren over andere dingen...
Assumption is the mother of all fuckups.
pi_40180866
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:47 schreef LadyXochi het volgende:
Kan er hier een slotje op? Schijnbaar kunnen mensen niet lezen en blijven ze discussiėren over andere dingen...
Jawel hoor, maar bij gebrek aan reakties
pi_40224677
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 11:25 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Dat is fundamentalistisch..
Je bent zo kortzichtig als de nete..
pi_40224878
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:47 schreef LadyXochi het volgende:
Aaaah, witch!
pi_40225810
quote:

[..]

God bestaat niet eens
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:58:35 #125
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_40847377
quote:

[..]

Hmzzzz..... Paradigma's are the mother of all fuck-ups, together with assumptions...

De regio is de bakermat van de 3 grote religies, elke religie claimt haar deel en haar eigendom zoals het geschreven staat.....De Christenen (en daar schaar ik even de Christelijken, de gereformeerden, de protestanten en de katholieken onder) hebben de zogenaamde 'verlichting' doorgemaakt en zijn daarom over het algemeen genuanceerder. Het jodendom en de Islam clashen net zo lang als dat er geen sprake van verlichting zal zijn.
Het westen, dat zich Christelijk noemt zal uiteindelijk kiezen voor de Zionisten omdat de overeenkomst het grootst is en omdat er een ereschuld nog steeds bestaat in de ogen van de meeste westerlingen ten aanzien van de Joden en haar geschiedenis (de holocaust en eerdere vervolgingen en verbanningen)

Ben bang dat er daarna pas weer rust zal komen..... GOD, Allah of hoe je de beste man upstairs ook noemt heeft hier geen enkele invloed op...

Ik word er niet blijer van zeg maar........
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:43:22 #126
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_40849592
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:14 schreef lionsguy18 het volgende:
koekkoek dus.
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')