Het staat de journalisten vrij om te doen wat ze willen. Gaan ze toch lekker op hun eigen houtje door Afghanistan trekken? Of embedden ze zich ff in een groep talibani.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 07:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Gewoon de journalisten ter plaatse hun werk laten doen. En van mij mag elke gek zijn mening geven, ja. We hebben tegenwoordig genoeg mogelijkheden om heel snel te zien of wat die gek zegt klopt of niet.
Oneens. De massamedia en de gemiddelde consument zijn helemaal niet zo flexibel. De 5 grote kranten en het acht uur journaal zijn van belang de rest veel minder.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 07:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dat maakt het hele plan van Defensie overigens gierende kolder. Als mensen alleen maar overheidspropaganda krijgen voorgeschoteld, gaan ze gewoon hun info elders halen. Het wemelt in Afghanistan van de verslaggevers, die niks met de Nederlandse overheid te schaften hebben en die gewoon berichten wat ze willen.
is al oud nieuws. Dit heeft te maken met de veiligheid van onze troepen. Of meoten we maar vertrouwen dat een journalist kan inschatten wat gevaarlijk is voor onze troepen? Een burger die militair inzicht heeft?quote:Controle over journalisten "meelopende journalisten in het oorlogsgebied hun stukken voor publicatie moeten laten lezen en goedkeuren door een militaire voorlichter in het gebied"
openheid zal een nieuw evenwicht geven. sommige beslissingen zullen anders uitvallen.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 15:28 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Totale persvrijheid kan dus alleen als de overheid eerlijk is. En de overheid kan alleen eerlijk zijn als de bevolking de realiteit van vandaag de dag aankan. Niet dat de overheid kwaad in de zin heeft, maar je weet dat mensen emotionele wezens zijn, sommige nog emotioneler dan de ander, en in dergelijke gevallen is het lastig om helder te denken.
Op zich, omwille van het experiment, zou het misschien interessant zijn om de mens eens een kijkje achter de schermen te laten zien, een kijkje naar wat er zich allemaal onder het fluwelen dekentje afspeelt in de wereld, ik ben zeer benieuwd wat de reacties zijn.
Voila, daar sla je de spijker op zijn kop, uiteindelijk is het goed, alleen tijdens de overgangsperiode zullen er diverse regeringen komen en gaan, in rap tempo, en zullen de telefoons bij het RIAGG waarschijnlijk roodgloeiend staanquote:Op zaterdag 22 juli 2006 15:34 schreef Aarde het volgende:
openheid zal een nieuw evenwicht geven. sommige beslissingen zullen anders uitvallen.
jij verwoord het goed maar ik snap yilditz wel het gaat hem om het principe ik persoonlijk denk niet dat defensie van alles achter gaat houden (al was het maar omdat het onmogelijk is).quote:Op zaterdag 22 juli 2006 12:04 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Punt is, er gaan enorm veel mensen flink over de zeik als zoiets gebeurt, en dan krijg je een publieke opinie die vanwege een dergelijk incident wil dat de troepen terug naar huis komen, dat wil je toch niet?
En wat kan het leger doen? Voortaan beter oppassen, dat deden ze al, maar vooruit.
Allerlei extra regels invoeren die dergelijke incidenten voortaan moet voorkomen maakt de strijdkrachten vleugellam.
Het is een lastige kwestie.
Interessanter echter, is jezelf afvragen waarom we uberhaupt in Afghanistan zitten. Net zolang doorgaan met vragen stellen totdat je bij de root cause uitkomt, en je zult zien, de root cause dat zijn jij en ik.
zoals ik zei... het is naarwaar je streeft dat telt... de overgang zal geleidelijk moeten zijn... maar dekans lijkt me erg klein; ik ken zo geen landen die op deze wijze sturing geven. net zoals ik geen grote organisaties ken waar ze zoveel mogelijkheid openheid daadwerkelijk in de praktijk brengen. play onquote:Op zaterdag 22 juli 2006 15:40 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Voila, daar sla je de spijker op zijn kop, uiteindelijk is het goed, alleen tijdens de overgangsperiode zullen er diverse regeringen komen en gaan, in rap tempo, en zullen de telefoons bij het RIAGG waarschijnlijk roodgloeiend staan
Maar daarna... is er... rust.
Die nickname had zijn beste tijd gehad.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 09:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je moet eens vragen waarom hij Willie_E_Coyote niet meer gebruikt :´)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |