quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:59 schreef satecl het volgende:
ik kwam er pas op me 10e achter dat me vader adri heette, en geen aad.... zo noemt iedereen hem namelijk
Zo kwam ik er pas achter dat mijn oom helemaal geen Bob heet, maar eigenlijk Piet. Op een dag besloot ie om z'n naam te veranderen. En omdat ie vanaf dat moment ook niet meer reageerde op Piet, is iedereen 'm uit ellende maar Bob gaan noemen.quote:
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:57 schreef Neel26 het volgende:
Ik begreep pas jaaaaaaaaaren later dat mijn vader helemaal niet met z'n ogen dicht kon autorijden. Hij hield alleen zijn rechteroog dicht....![]()
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:14 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
- Dat 'FOK!' oorspronkelijk een afkorting was van 'Fokked Op Kids', maar later gewoon een naam op zich werd...
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:53 schreef Danny het volgende:
[..]
geen idee. ik bedacht de naam FOK! als verbastering op Fuck. Ik dacht dat het leuk zou zijn als FOK! een afkorting zou zijn en toen is een fractie van een seconde Fokked Op Kids voorbij gekomen en snel weer verworpen. Heb 't ooit eens ook op die manier in een interview geroepen volgens mij en ik geloof dat jorma destijds in het 'hoe is FOK! ontstaan' bericht iets dergelijks heeft neergezet. Verder staat het zelfs in de meeste Wiki's op de verkeerde manier vermeld.
Ik kwam er net pas achter dat mijn oom Erik eigenlijk Hendrik heet. Maar omdat AL mijn aangetrouwde ooms (stuk of 6) en mijn pa ook Hendrik heten, noemt mijn familie hem maar voor het gemak Erik.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:59 schreef satecl het volgende:
ik kwam er pas op me 10e achter dat me vader adri heette, en geen aad.... zo noemt iedereen hem namelijk
Yo daar ben ik vandaag ook achter gekomen, omdat Danny mij terecht wees dat het helegaar niet waar wasquote:
Ja, daar was in het vorige topic ook al een heel verhaal overquote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:55 schreef Ladylicious het volgende:
Over merknamen gesproken...
Asics ipv Oasics?![]()
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 21:10 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Ik heb ook maar de OP uit alle voorgaande delen gekopiëerd.
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:57 schreef Neel26 het volgende:
Ik begreep pas jaaaaaaaaaren later dat mijn vader helemaal niet met z'n ogen dicht kon autorijden. Hij hield alleen zijn rechteroog dicht....![]()
Laatst was ik op een christelijke trouwerij en in de liederen kwam het wel zo naar voren.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:18 schreef Lienekepieneke het volgende:
Oh en dat Jezus en God niet 1 persoon zijn![]()
Ja maar er wordt toch zo'n soort driehoek gevormd tussen de Heilige Geest, God en menneke Jezus?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:18 schreef MichielPH het volgende:
Laatst was ik op een christelijke trouwerij en in de liederen kwam het wel zo naar voren.
Heb ik tot zonet toe ook altijd gedacht...!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:49 schreef DCNY het volgende:
De dag na morgen noemt men OVERmorgen.... Dus ik dacht dat OVERburen 2 huizen verder woonden, naast de buren... Tja, vroeger.....
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:37 schreef The_Voice_Within het volgende:
Overburen zijn de mensen die tegenover je wonen.
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 09:36 schreef Slarioux het volgende:
Ik snapte vroeger nooit waarom mensen hun barometers binnen ophingen. Ik bedoel, binnen regent het toch nooit? Binnen is het altijd goed weer ja, waarom hang je zo'n ding niet buiten op?
Pas een paar maanden (!) geleden dacht ik daar weer eens over na, en had ik zoiets van "oh ja, luchtdruk".
quote:Dat het groLsch is en geen groBsch, heeft wel een tijdje geduurd.
Dat had ik dus een week geledenquote:Op zaterdag 22 juli 2006 09:36 schreef Slarioux het volgende:
Ik snapte vroeger nooit waarom mensen hun barometers binnen ophingen. Ik bedoel, binnen regent het toch nooit? Binnen is het altijd goed weer ja, waarom hang je zo'n ding niet buiten op?
Pas een paar maanden (!) geleden dacht ik daar weer eens over na, en had ik zoiets van "oh ja, luchtdruk".
same met mijn tante ria waar eigenlijk MAria moest staan... ik dacht dat mn neefje MA als mama ria zeiquote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:59 schreef satecl het volgende:
Ze wonen tenslotte ook aan de overkant...quote:Op zaterdag 22 juli 2006 09:15 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Heb ik tot zonet toe ook altijd gedacht...!
[..]
![]()
![]()
![]()
*Gaat zich in een hoekje diep staan schamen*
2 kanten verder?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 18:20 schreef The_Voice_Within het volgende:
[..]
Ze wonen tenslotte ook aan de overkant...![]()
Verrek..quote:Op zaterdag 22 juli 2006 09:36 schreef Slarioux het volgende:
Hoe dan eigenlijk?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 21:09 schreef wonderer het volgende:
Het duurde even voor ik doorhad hoe je het engelse woord hitherto uitsprak.
Helaas ben je daar niet de enige in.quote:Op zondag 23 juli 2006 02:54 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik dacht als kind altijd dat met een bikini alleen het bovenste gedeelte bedoeld werd, het topje dus. En dus heb ik jaren lang gedacht dat als vrouwen hun bikini-lijn scheren, ze borsthaar weghalen...![]()
hither-to (tot op dit moment)quote:
quote:Op zondag 23 juli 2006 03:39 schreef wonderer het volgende:
[..]
hither-to (tot op dit moment)
En niet hit-her-too
Alleen wat zou kunnen uitsteken. Ik haal voor de zekerheid maar wat meer wegquote:Op zondag 23 juli 2006 03:04 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Dat bikinilijn snap ik ook niet helemaal precies, is dat gewoon 'het schaamhaar' in het algemeen of alleen het haar dat eventueel zou kunnen uitsteken in een bikinibroekje![]()
.
quote:Op zondag 23 juli 2006 23:17 schreef Intergalactrick het volgende:
"Nu in de bioscoop!!!"
Ik dacht dan dat de film op dat moment bezig was in de bioscoop!![]()
het lijkt erop dat ze toch echt een mens is. Ik hoorde laatst ook dat ze ook gewoon op de wc zit.quote:
Dat was toch in Tremors (1) ? Of hebben ze dat weer gebruikt in deel 2? Ik heb het niet tot deel 2 gehaald.quote:Op zondag 23 juli 2006 22:29 schreef VrijeVal het volgende:
Nu ik een stukje van Tremors 2 heb gezien (stukje maar, film valt zwaar tegen) snap ik waarom ze bij het spelletje "steen, papier en schaar" voor die voorwerpen gekozen hebben. Je kan ze namemelijk met je hand uitbeelden!
Dat had ik net ook maar dan dat J. R. R. Tolkien een man is, ik dacht vrouwquote:Op zondag 23 juli 2006 23:00 schreef CasB het volgende:
Niet dingen die ik begrepen heb, maar wat is net lees.
Onze eigen koningin rookt
Daar kwam ik laatst achter bij de deleted scenes van Blow. Overal windgeruis, en toen een karakter zich op zijn borst klopte hoorde je echt "baf! baf!". Rara waar zat de microfoon?quote:Op maandag 24 juli 2006 18:02 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat in films het geluid direct live werd opgenomen, maar meestal is dat juist na de beeldopnamen.
Was wel een beetje een domper.![]()
Ja, als je t zo ziet haalt het enorm veel sfeer wegquote:Op maandag 24 juli 2006 18:52 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Daar kwam ik laatst achter bij de deleted scenes van Blow. Overal windgeruis, en toen een karakter zich op zijn borst klopte hoorde je echt "baf! baf!". Rara waar zat de microfoon?
En weetje... een Fokschaap bestaat ook echtquote:Op maandag 24 juli 2006 18:47 schreef nonzz het volgende:
Ik ben d'r gister achter gekomen dat het kofschip echt bestaat! Ik dacht dat het een fantasie woord was....
Dialogen toch wel hoop ik?quote:Op maandag 24 juli 2006 18:02 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat in films het geluid direct live werd opgenomen, maar meestal is dat juist na de beeldopnamen.
Was wel een beetje een domper.![]()
Ook dialogen schijn vaak nog in de studio nagesproken te worden.quote:
Vooral bij Nederlandse films kun je dat goed zien...bij Hollywoodfilms is het me nooit opgevallen...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 07:55 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ook dialogen schijn vaak nog in de studio nagesproken te worden.
En bij pr0nquote:Op woensdag 2 augustus 2006 08:51 schreef CasB het volgende:
[..]
Vooral bij Nederlandse films kun je dat goed zien...bij Hollywoodfilms is het me nooit opgevallen...
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:48 schreef Jaytonism het volgende:
Ik heb tot mijn 12e "rondetonde" gezegd, in plaats van "rontonde".
Ik ben in Engeland opgegroeid en daar was het altijd "Roundabout", mijn ouders lieten me al die jaren gewoon in de waan dat het rondetonde was, hadden ook totaal geen zin om me te verbeteren zo blijkt.
Ha! Serieus, de overblijfselen van die jeugdige periode.. Zeg nog altijd rontonde.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:59 schreef Noodly het volgende:
[..]
Dat blijkt ja, t is namelijk rotonde![]()
de Drie Eenheid heet dat.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja maar er wordt toch zo'n soort driehoek gevormd tussen de Heilige Geest, God en menneke Jezus?
Ik heb jaaaren gedacht dat het klaagbak was en ook al weet ik nu dat het klaagbaak is noem ik het nog steeds klaagbak. Zelfs een 'discussie' met Buzzer gehad dat het echt wel klaagbak was hoorquote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:18 schreef MichielPH het volgende:
Ik weet het nu al ruim een maand, toch krijg ik 'klaagbak' maar niet uit en 'klaagbaak' in mijn hersenpannetje.
Ik lees het nu voor het eerst!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:18 schreef MichielPH het volgende:
Ik weet het nu al ruim een maand, toch krijg ik 'klaagbak' maar niet uit en 'klaagbaak' in mijn hersenpannetje.
Dan heb je nog EW&F, CCR, BZN, ZZN, etcquote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:19 schreef steeg het volgende:
De band ELO (frontpage nieuws vandaag) is een acronym voor electric light orchestra oh ahaa
Ik heb nog een verrassing voor je: het is niet Tijgetje, maar Teigetje.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 02:38 schreef DeSiever het volgende:
Waar ik laatst dus achter kwam.. heeft te maken met Winnie de Pooh. Je hebt Tijgetje, Kanga en haar kind Roe, Knorretje/Piglet..
Iejoor voor die ezel slaat in het Nederlands niet echt ergens op. Ik kwam er dus achter dat inhet Engels Ee-yore (fonetisch) hetzelfde is als i-a in het Nederlands, namelijk het standaard ezelgeluid. Daarom heet die ezel dus zo!
Bedankt, Henny Huisman.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 10:29 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Ik heb nog een verrassing voor je: het is niet Tijgetje, maar Teigetje.
Laat wind zich dan zo erg tegenhouden door een paar gebouwtjes? Dan heb ik ook weer wat geleerd.quote:Op zondag 6 augustus 2006 09:51 schreef Slarioux het volgende:
Ik bedacht me gisteren waarom ze op het weerbericht altijd de windrichting noemde. Dat vond ik altijd superdebiel, want de wind waait a) toch altijd tegen, en b) constant van een andere kant, daar is geen peil op te trekken. Dus waarom die windrichting noemen?
Als je niet in een stad woont, en de wind dus niet door gebouwen enzo alle kanten op wordt geduwd en alle kanten op gaat, is het vast wel handig om te weten van welke kant de wind de godganse dag op je huis blaast. In een stad heb je dat niet, maar daarbuiten wel.
Ha, dat ken ik! Ik kwam er op m'n 10de ofzo achter dat mijn opa geen Piet heet, maar Jan. Mijn vader heet namelijk ook Jan, en om verwarring te voorkomen heeft mijn opa zich altijd voorgedaan als 'opa Piet'.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:53 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
[..]
Ik kwam er net pas achter dat mijn oom Erik eigenlijk Hendrik heet. Maar omdat AL mijn aangetrouwde ooms (stuk of 6) en mijn pa ook Hendrik heten, noemt mijn familie hem maar voor het gemak Erik.
Hehe, mijn tante Marcella heet eigenlijk Marianne en mijn Tante Pam heet Mirjamquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:26 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ha, dat ken ik! Ik kwam er op m'n 10de ofzo achter dat mijn opa geen Piet heet, maar Jan. Mijn vader heet namelijk ook Jan, en om verwarring te voorkomen heeft mijn opa zich altijd voorgedaan als 'opa Piet'.
Dolf ja, de serie Alfred J. Kwak had ook een boel andere thema's. De zwarte vriendin van Alfred kwam uit een Zuid-Afrika-achtig land.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 02:17 schreef LB06 het volgende:
Ik kwam er pas geleden achter dat Alfred Jodokus Kwak (en dan voornl. Dolf en zijn kraaienpartij) een tirade was tegen het regime van aDolf Hitler.
De oude stem van Samson is niet dood. Danny Verbiest (die ook speelde in B&A En De Verzonken Stad) heeft zich terug getrokken uit Studio 100 en is daarmee ook meteen gestopt als Samson.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:15 schreef Fidelick het volgende:
- Dat Samson uit Samson en Gert een pop was.
- Dat Samson uit Samson en Gert inmiddels een nieuwe 'stem' heeft en dus eigenlijk dood is.
Hij zegt dus ook dat Samson dood is en niet Danny.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:56 schreef Rocho het volgende:
[..]
De oude stem van Samson is niet dood. Danny Verbiest (die ook speelde in B&A En De Verzonken Stad) heeft zich terug getrokken uit Studio 100 en is daarmee ook meteen gestopt als Samson.
Je kunt toch ook met je linker ringvinger de shift doen en met wijsvinger de A? Of iets in die richting?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:15 schreef ngbom het volgende:
Nooit over nagedacht. O_o
Ik ben mezelf sinds vandaag aan het leren blindtypen en kom er net achter waarom er uberhaupt een rechtershift op mijn toetsenbord staat.....
(Als je je handen zoveel mogelijk op dezelfde plek wil houden en je wil een hoofdletter A maken dan kun je dus met je rechterhand de rechtershift indrukken en dan met je linkerhand een a indrukken. Met twee vingertypen deed ik altijd linkershift met linkerhand en dan rechterhand helemaal naar de a toe....)
![]()
lollercopter
Haha, dat zei een kameraad van me ook altijdquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:31 schreef B.A.Trix het volgende:
Niet één van mij maar een vriendin..
We zaten samen in de stad koffie te drinken te drinken.. zegt ze opeens. "ik heb nieuwe parfum van sprit gekocht".. Ik: "huh?? van sprit??"zij: "ja je weet wel sprit!" Ik: nog nooooooit van gehoord" Ze liet me het doosje zien.... was het van Esprit.
Ze had er nog nooit bij nagedacht dat die 3 horizontale streepjes een E vormde..
![]()
haha, dat had ik ook! Het was ook de eerste keer dat ik die dialogen kon volgenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:19 schreef bloempjuh het volgende:
Ik heb gisteren voor de vijfde keer een poging gedaan tot het kijken van Romeo & Juliet (en afgekeken, is eigenlijk best een aardige film!) en kwam er ineens, halverwege, achter dat veel van de dialogen in rijm zijn. Logisch, als het dialogen van Shakespear zijn, maar ik vond het de vorige keren gewoon irritant taalgebruik![]()
Als Nederland veel meer inwoners had waren we hier ook lekker aan het nasynchroniseren geslagen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:10 schreef NgInE het volgende:
toen ik vroeger naar Duitse t.v. keek en ik zach al die nagesynchorniseerde troep, dacht ik ook dat de (internationale) muziek in Duitsland vast en zeker ook nagesynchorniseerd moest zijn.ik keek dan ook raar op toen ik in Duitsland in de auto naar de radio aan het luisteren was, en er zomaar een nummer van '2 Unlimited', in originele taal te beluisteren was. mijn ouders moesten lachen toen ik vroeg waarom de muziek niet nagesynchroniseerd was, maar hebben daar nooit goed antwoord op kunnen geven. ik vind het ook maf, en lui, dat die Duitsers hun nationalistische drangen niet verder brengen dan alleen t.v.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |