Dat mechanisme kan ik mee inkomen, je verzet je altijd tegenover je bezetter.quote:Hoe staat u tegenover de ‘War on Terror’?
Marijnissen: Terrorisme is iets van alle tijden en overal, en heeft vaak tot doel het de bezetter zo onaangenaam mogelijk te maken. In de Tweede Wereldoorlog hebben Nederlanders hier gemeentehuizen opgeblazen om zand in de vernietigingsmachine van nazi-Duitsland te gooien ñ bij de burgerlijke stand stonden de joden geregistreerd. In het Midden-Oosten is het niet veel anders. Het islamitische fundamentalisme, inclusief de terroristische tak, is een reactie op de bezetting van Palestina door Israël, op de Amerikaanse aanwezigheid in het Midden-Oosten, en op de steun van het Westen aan ondemocratische regimes in het Midden-Oosten. Kijk, ik ben tegen geweld, maar het is toch wel een beetje dom als je niet kunt begrijpen hoe dat mechanisme werkt.
Ik zie persoonlijk niet dat de verzetsstrijders tijdens de tweede wereld-oorlog terroristen zijn, maar dat kan misschien komen door mijn oranje gekleurde bril.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Volgens mij vergelijkt hij in beide gevallen dan ook het mechanisme, niet de achterliggende ideologie.
Hehe, begrijp jij het nu? De Duitse bezetters noemde verzetstrijders namelijk wel terroristen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:03 schreef SuperUli het volgende:
Ik zie persoonlijk niet dat de verzetsstrijders tijdens de tweede wereld-oorlog terroristen zijn, maar dat kan misschien komen door mijn oranje gekleurde bril.
Laat ik voorop stellen dat ik het met je eens ben. Maar dat is wel vanuit ons perspectief, binnen ons referentiekader. Vanuit het perspectief van een terrorist kan het er wel eens anders uit zien.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:03 schreef SuperUli het volgende:
[..]
Ik zie persoonlijk niet dat de verzetsstrijders tijdens de tweede wereld-oorlog terroristen zijn, maar dat kan misschien komen door mijn oranje gekleurde bril.
Precies, draai het daarom even om.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:03 schreef SuperUli het volgende:
[..]
Als iemand dan effe de TT kan veranderen, want die was bedoeld om een beetje aandacht trekken.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:07 schreef MrDrako het volgende:
Beetje matig onderbouwd waarom hij zou moeten aftreden. Ik vind zelf dat hij het best aardig doet. En op zich heeft hij nog redelijk gelijk ook. Alleen is het voor de terroristen van nu ook nog eens een geloofs uiting. Het aanpakken van joden werd door duitsland, een land met een strijdmacht waar je U tegen zei, toen gedaan. Wat die islam volgende zelfmoord terroristen doen heeft nou niet bepaald een serieus en haalbaar doel.
Enige wat zij doen is ervoor zorgen dat de complete westerse wereld hun troepen naar die klote landjes van ze stuurd, en dan klagen dat ze bezet worden.
Psst? Weet jij hoeveel duitse schoolkinderen er alleen al in Dresden zijn omgekomen en hoeveel bommen er op duitse steden zijn afgeworpen tijdens WO 2? Laten we nu even niet doen alsof dat niet gebeurd is.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:09 schreef Schepseltje het volgende:
Ja mijn oma vertelde me al dat ze tijdens de oorlog meehielp met bombardamenten op bussen met duitse schoolkinderen, ook schoot men raketten op willekeurige burgerdoelen in Duitsland. Dus de vergelijking van Jan klopt wel..
Officieren -> leger?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:17 schreef Jumparound het volgende:
Euh, nederlanders pleegden ook moorden op officieren hoor!
Dus ontvoeren van soldaten is ok? Tenslotte is dat niet slechter als een Rauter afknallen als we het vergelijken met Nederland 40-45. En om de parallel nog even door te trekken, ook de Duitsers reageerden met buitensporig geweld op die actie.quote:
Ja, snap je het nou gewoon niet? Voor de duitsers waren de verzetsmensen terroristen, net als voor de israelis de hezbollah terroristen zijn. De verzetsmensen toen vonden zichzelf vrijheidsstrijders, en dat vind de hezbollah op het moment ook. En die zien Israelische burgers niet als willekeurige onschuldige slachtoffers, maar als onderdeel van de vijand. Net zoals verzetsstrijders NSB´ers onderdeel van de vijand vonden. Misschien moet je eens nadenken over het begrip "perspectief".quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:16 schreef SuperUli het volgende:
[..]
Als iemand dan effe de TT kan veranderen, want die was bedoeld om een beetje aandacht trekken..
Qua handelswijze vind ik dat deze twee groepen compleet de andere kant uit gaan. Zoals hij zelf al aangeeft bliezen nederlandse verzetstrijders gemeentehuizen op omdat dan persoonsgegevens verloren gingen waardoor joden beschermd bleven. Die zelfmoord terroristen richten zich gewoon op willekeurige burgers zodat ze angst kunnen zaaien..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |