abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40043157
Interview Penthouse
bron: http://www.janmarijnissen(...)imeerd-land-gemaakt/
quote:
Hoe staat u tegenover de ‘War on Terror’?
Marijnissen: Terrorisme is iets van alle tijden en overal, en heeft vaak tot doel het de bezetter zo onaangenaam mogelijk te maken. In de Tweede Wereldoorlog hebben Nederlanders hier gemeentehuizen opgeblazen om zand in de vernietigingsmachine van nazi-Duitsland te gooien ñ bij de burgerlijke stand stonden de joden geregistreerd. In het Midden-Oosten is het niet veel anders. Het islamitische fundamentalisme, inclusief de terroristische tak, is een reactie op de bezetting van Palestina door Israël, op de Amerikaanse aanwezigheid in het Midden-Oosten, en op de steun van het Westen aan ondemocratische regimes in het Midden-Oosten. Kijk, ik ben tegen geweld, maar het is toch wel een beetje dom als je niet kunt begrijpen hoe dat mechanisme werkt.
Dat mechanisme kan ik mee inkomen, je verzet je altijd tegenover je bezetter.
Maar hoe krijgt ie het in zijn hoofd om verzetsstrijders hier te vergelijken met de terroristische tak van het moslim-fundamentalisme. .
pi_40043292
Volgens mij vergelijkt hij in beide gevallen dan ook het mechanisme, niet de achterliggende ideologie.
pi_40043359
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Volgens mij vergelijkt hij in beide gevallen dan ook het mechanisme, niet de achterliggende ideologie.
Ik zie persoonlijk niet dat de verzetsstrijders tijdens de tweede wereld-oorlog terroristen zijn, maar dat kan misschien komen door mijn oranje gekleurde bril.
pi_40043367
Het lijkt nu net alsof er alleen terrorisme is in landen die bezet zijn door een andere macht. Of dat terrorisme in die landen enkel ontstaat door bezetting of aanwezigheid van andere machten. Geen woord over propaganda door dictators zoals die in Iran. Iran is niet bezet, maar subsidieert Hezbolla al jaren. Dit zorgt weer voor escalatie in Israël en Libanon. Dit is slechts een voorbeeld, ik pretendeer niet zoals Marijnissen dat ik het mechanisme zo simpel kan uitleggen. Dat getuigt namelijk van dwaasheid.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:06:54 #5
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_40043467
En daarom moet hij aftreden?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_40043484
Beetje matig onderbouwd waarom hij zou moeten aftreden. Ik vind zelf dat hij het best aardig doet. En op zich heeft hij nog redelijk gelijk ook. Alleen is het voor de terroristen van nu ook nog eens een geloofs uiting. Het aanpakken van joden werd door duitsland, een land met een strijdmacht waar je U tegen zei, toen gedaan. Wat die islam volgende zelfmoord terroristen doen heeft nou niet bepaald een serieus en haalbaar doel.

Enige wat zij doen is ervoor zorgen dat de complete westerse wereld hun troepen naar die klote landjes van ze stuurd, en dan klagen dat ze bezet worden.
pi_40043500
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:03 schreef SuperUli het volgende:

Ik zie persoonlijk niet dat de verzetsstrijders tijdens de tweede wereld-oorlog terroristen zijn, maar dat kan misschien komen door mijn oranje gekleurde bril.
Hehe, begrijp jij het nu? De Duitse bezetters noemde verzetstrijders namelijk wel terroristen.
pi_40043533
quote:

[..]

Laat ik voorop stellen dat ik het met je eens ben. Maar dat is wel vanuit ons perspectief, binnen ons referentiekader. Vanuit het perspectief van een terrorist kan het er wel eens anders uit zien.
pi_40043570
Ja mijn oma vertelde me al dat ze tijdens de oorlog meehielp met bombardamenten op bussen met duitse schoolkinderen, ook schoot men raketten op willekeurige burgerdoelen in Duitsland. Dus de vergelijking van Jan klopt wel..
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:10:20 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_40043577
dat is allemaal een beetje in de eye of the beholder
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_40043589
Maargoed, misschien is Gretta Duisenberg een goeie vervanger van Jan, hij wordt tenslotte ook een dagje ouder.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:13:17 #12
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_40043664
is het opblazen van gemeentehuizen terrorisme?

Maar hij heeft zeker wel een punt (Marijnisse dan, niet TS)
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:14:39 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_40043711
Tja, wat verwacht men nu eigenlijk van een cryptocommunist en volgeling van Mao, de grootste massamoordenaar aller tijden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:15:30 #14
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_40043748
Ik zie die vergelijking niet helemaal Pietverdriet...
vind de opmerking van schepseltje eigelijk wat treffender...
Ecosia
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:15:46 #15
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_40043759
quote:

[..]

Precies, draai het daarom even om.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_40043776
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:07 schreef MrDrako het volgende:
Beetje matig onderbouwd waarom hij zou moeten aftreden. Ik vind zelf dat hij het best aardig doet. En op zich heeft hij nog redelijk gelijk ook. Alleen is het voor de terroristen van nu ook nog eens een geloofs uiting. Het aanpakken van joden werd door duitsland, een land met een strijdmacht waar je U tegen zei, toen gedaan. Wat die islam volgende zelfmoord terroristen doen heeft nou niet bepaald een serieus en haalbaar doel.

Enige wat zij doen is ervoor zorgen dat de complete westerse wereld hun troepen naar die klote landjes van ze stuurd, en dan klagen dat ze bezet worden.
Als iemand dan effe de TT kan veranderen, want die was bedoeld om een beetje aandacht trekken. .

Qua handelswijze vind ik dat deze twee groepen compleet de andere kant uit gaan. Zoals hij zelf al aangeeft bliezen nederlandse verzetstrijders gemeentehuizen op omdat dan persoonsgegevens verloren gingen waardoor joden beschermd bleven. Die zelfmoord terroristen richten zich gewoon op willekeurige burgers zodat ze angst kunnen zaaien..
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:17:40 #17
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_40043816
Euh, nederlanders pleegden ook moorden op officieren hoor!
Ecosia
pi_40043818
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:09 schreef Schepseltje het volgende:
Ja mijn oma vertelde me al dat ze tijdens de oorlog meehielp met bombardamenten op bussen met duitse schoolkinderen, ook schoot men raketten op willekeurige burgerdoelen in Duitsland. Dus de vergelijking van Jan klopt wel..
Psst? Weet jij hoeveel duitse schoolkinderen er alleen al in Dresden zijn omgekomen en hoeveel bommen er op duitse steden zijn afgeworpen tijdens WO 2? Laten we nu even niet doen alsof dat niet gebeurd is.

Marijnissen heeft tot op zekere hoogte gelijk, het is altijd zo geweest dat de een zijn terrorist een andermans vrijheidsstrijder is en dat degenen die de prijs betalen altijd de onschuldige burgers zijn.
pi_40043886
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:17 schreef Jumparound het volgende:
Euh, nederlanders pleegden ook moorden op officieren hoor!
Officieren -> leger?
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:19:41 #20
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_40043895
hij was sarcastisch?
dat had ik helemaal niet gezien!
Ecosia
pi_40043945
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:19 schreef SuperUli het volgende:

[..]

Officieren -> leger?
Dus ontvoeren van soldaten is ok? Tenslotte is dat niet slechter als een Rauter afknallen als we het vergelijken met Nederland 40-45. En om de parallel nog even door te trekken, ook de Duitsers reageerden met buitensporig geweld op die actie.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:21:37 #22
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_40043960
Marijnissen aftreden????

Ik ben het politiek gezien doorgaans oneens met Marijnissen, maar het is naar mijn mening een van de weinige integere politici in den Haag. Laat hem dus nog maar even zitten.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:22:53 #23
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_40044011
Dus door de acties van Nederlandse "terroristen" werden vele onschuldige burgers doodgeschoten...
denk _daar_ maar eens over na!
Ecosia
pi_40044044
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:16 schreef SuperUli het volgende:

[..]

Als iemand dan effe de TT kan veranderen, want die was bedoeld om een beetje aandacht trekken. .

Qua handelswijze vind ik dat deze twee groepen compleet de andere kant uit gaan. Zoals hij zelf al aangeeft bliezen nederlandse verzetstrijders gemeentehuizen op omdat dan persoonsgegevens verloren gingen waardoor joden beschermd bleven. Die zelfmoord terroristen richten zich gewoon op willekeurige burgers zodat ze angst kunnen zaaien..
Ja, snap je het nou gewoon niet? Voor de duitsers waren de verzetsmensen terroristen, net als voor de israelis de hezbollah terroristen zijn. De verzetsmensen toen vonden zichzelf vrijheidsstrijders, en dat vind de hezbollah op het moment ook. En die zien Israelische burgers niet als willekeurige onschuldige slachtoffers, maar als onderdeel van de vijand. Net zoals verzetsstrijders NSB´ers onderdeel van de vijand vonden. Misschien moet je eens nadenken over het begrip "perspectief".

On-topic: Anti-links als ik ben vind ik Marijnissen nog steeds een goed politicus. 12 keer zo goed als blabla-halsema met d´r makkelijke populaire praatjes...
Ja, ik generaliseer.
pi_40044046
Heh, ja, vergat ik nog even.

Sinds wanneer moeten politici aftreden omdat ze hun mening geven? Aftreden als wat, trouwens?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')