quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:24 schreef Everett het volgende:
Als je het pakket niet aanneemt van de postpode dan komt UPC langs als je niet thuis bent en installeren ze het hele zooitje. Best wel hardnakkig die gasten.
Ff vraagjequote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:24 schreef Everett het volgende:
Als je het pakket niet aanneemt van de postpode dan komt UPC langs als je niet thuis bent en installeren ze het hele zooitje. Best wel hardnekkig die gasten.
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:26 schreef Flurrie het volgende:
[..]
Ff vraagje
Als alle deuren dicht zitten en ze niet bij de aansluiting kunnen komen, hoe kunnen ze dan alles installeren?
Nog erger, als je wel thuis bent houden twee brede UPC gasten je tegen de vloer gedrukt terwijl de monteur snel alles installeert. En als je het gore lef hebt om die box weghalen als ze vertrokken zijn, dan komt er een klein ploegje 'gezellige jongens' onverwachts even langs om goed duidelijk te maken dat dat dus niet de bedoeling is...quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:24 schreef Everett het volgende:
Als je het pakket niet aanneemt van de postpode dan komt UPC langs als je niet thuis bent en installeren ze het hele zooitje. Best wel hardnekkig die gasten.
Dat is dus de grap; wij hebben ook nog nooit ergens last van gehad, alleen nu dit gezeik! Dus niet zeveren dat ik niets te klagen hebquote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:26 schreef CryARiver het volgende:
Als je ergens toch op wil kotsen, doe dat dan op Talpa, Debitel of Tiscali![]()
![]()
![]()
Heb 6 jaar lang UPC Chello gehad (nu niet meer, vond het te duur) en in de eerste 2 jaar problemen maar daarna nooit meer last ergens van gehad... Dat kan ik van die andere drie bedrijven nou niet zeggen.
Dus UPC![]()
Zijn opmerking was sarcastisch bedoeldquote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:26 schreef Flurrie het volgende:
[..]
Ff vraagje
Als alle deuren dicht zitten en ze niet bij de aansluiting kunnen komen, hoe kunnen ze dan alles installeren?
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:30 schreef 5112 het volgende:
[..]
Nog erger, als je wel thuis bent houden twee brede UPC gasten je tegen de vloer gedrukt terwijl de monteur snel alles installeert. En als je het gore lef hebt om die box weghalen als ze vertrokken zijn, dan komt er een klein ploegje 'gezellige jongens' onverwachts even langs om goed duidelijk te maken dat dat dus niet de bedoeling is...
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:30 schreef 5112 het volgende:
[..]
Nog erger, als je wel thuis bent houden twee brede UPC gasten je tegen de vloer gedrukt terwijl de monteur snel alles installeert. En als je het gore lef hebt om die box weghalen als ze vertrokken zijn, dan komt er een klein ploegje 'gezellige jongens' onverwachts even langs om goed duidelijk te maken dat dat dus niet de bedoeling is...
Blond en Vrouw?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:26 schreef Flurrie het volgende:
[..]
Ff vraagje
Doe dat opzeggen minstens per aangetekende brief anders zullen ze nog wel een jaartje beweren nooit een opzegging van je ontvangen te hebben.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:16 schreef X-Naut het volgende:
Nou, we gaan binnenkort verhuizen & ze hebben me inderdaad over de streep getrokken, namelijk dat ik het hele zwikje ga opzeggen. Ik was er al een tijdje bezig met orienteren, maar dit opdringerige gedrag, daar ben ik helemaal niet van gediend
Ho! Het is UPC die moet aantonen dat jij dat ding hebt aangenomen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:33 schreef Fester het volgende:
Nou, dan kun je er natuurlijk op wachten dat ze binnenkort het analoge signaal bij je eraf halen, omdat je toch al zo'n ontvanger hebt.
Daarnaast moet je die ontvanger uiteraard weer inleveren wanneer je opzegt.
Ik hoop dus dat je een bewijsje hebt van het weigeren van die zending.
Precies. Dit is echt een 'door-de-strot-duwen' marketing. Helemaal leuk: Als je dus na die paar maanden 'gratis' van het spul af wilt, dan moet je een betaald nummer bellen om een retour-doos aan te vragen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:40 schreef Harry_Sack het volgende:
Ik heb al besloten dat ik niets aanneem. Opzouten met die onzin![]()
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:33 schreef Fester het volgende:
Nou, dan kun je er natuurlijk op wachten dat ze binnenkort het analoge signaal bij je eraf halen, omdat je toch al zo'n ontvanger hebt.
Mijn reactie, maar iemand was me al voor...quote:Ho! Het is UPC die moet aantonen dat jij dat ding hebt aangenomen
Genoeg alternatieven inderdaadquote:
Internet via een schotel gaat aardig in de papieren lopenquote:
Dat vond ik nog de grootste humor, als je vragen hebt, dan kun je een nummer bellen wat je 10 cent /minuut kost + je normale telefoonkostenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:47 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Precies. Dit is echt een 'door-de-strot-duwen' marketing. Helemaal leuk: Als je dus na die paar maanden 'gratis' van het spul af wilt, dan moet je een betaald nummer bellen om een retour-doos aan te vragen..
De groeten zeg. Je levert mensen ongevraagd spullen, en als ze er van af willen kost het hun geld.
Ik ben benieuwd hoe lang ze nog door dneken te gaan met het treiteren van hun klanten. Doorgaans is dit niet zo'n heel goed idee namelijk.
Ik hoorde van de week dat je dat kastje niet eens terug hoeft te sturen (ja, hij werd bij mij ook zomaar bezorgd). UPC kan het digitale signaal gewoon blokkeren als je het niet wilt.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:47 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Precies. Dit is echt een 'door-de-strot-duwen' marketing. Helemaal leuk: Als je dus na die paar maanden 'gratis' van het spul af wilt, dan moet je een betaald nummer bellen om een retour-doos aan te vragen.
Dat is jouw mening. Ik persoonlijk hou er gewoon niet van om tig telefoontjes te krijgen waarbij ik duidelijk heb aangegeven dat ik er geen behoefte aan heb, en dat ik alsog zo'n ding krijg opgestuurd. En dat UPC iedere klant zo'n ding opstuurd, dat zal me rotzorg zijn...quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:53 schreef Ronaldsen het volgende:
Volgens mij krijgt iedere UPC abonnee zo'n UPC box thuis gestuurd, wat boeit dat nou?
Ik heb dat ding nu 4 weken, ik heb ook nooit ergens om gevraagd, maar ik heb er geen last van..
Wacht maar, over 5 maanden begint hetquote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:53 schreef Ronaldsen het volgende:
Volgens mij krijgt iedere UPC abonnee zo'n UPC box thuis gestuurd, wat boeit dat nou?
Ik heb dat ding nu 4 weken, ik heb ook nooit ergens om gevraagd, maar ik heb er geen last van..
Je kan die doos ook gewoon aannemen, en ze dan een vriendelijk briefje sturen dat er per abuis (want jij hebt er immers nooit om gevraagd) iets van hun bij jou is afgeleverd en dat ze x weken de tijd hebben om dat te komen ophalen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:40 schreef Harry_Sack het volgende:
Ik heb al besloten dat ik niets aanneem. Opzouten met die onzin![]()
Wat het boeit?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:53 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik WIL dat ding niet. Waarom zou IK moeite moeten doen om een produkt of dienst NIET te willen?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:57 schreef Grimli het volgende:
stel je niet zo aan TS.
je mag dat ding 6 maanden gratis proberen. GRATIS.
ik heb die box al langer dan 6 maanden en het bevalt me prima. nog nooit storing mee gehad
ik heb nu al 6 jaar alle produkten van UPC. in begin wat probleempjes met facturen, maar voor de rest werkt het top.
onzinquote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:33 schreef Fester het volgende:
Wat begrijp je niet in mijn posts ?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:57 schreef Grimli het volgende:
stel je niet zo aan TS.
je mag dat ding 6 maanden gratis proberen. GRATIS.
ik heb die box al langer dan 6 maanden en het bevalt me prima. nog nooit storing mee gehad
ik heb nu al 6 jaar alle produkten van UPC. in begin wat probleempjes met facturen, maar voor de rest werkt het top.
Als dat inderdaad zo zou zijn, dan zou ik allemaal facturen uitschrijven en vervolgens een incasso inschakelenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:57 schreef 5112 het volgende:
[..]
Je kan die doos ook gewoon aannemen, en ze dan een vriendelijk briefje sturen dat er per abuis (want jij hebt er immers nooit om gevraagd) iets van hun bij jou is afgeleverd en dat ze x weken de tijd hebben om dat te komen ophalen.
Zo niet, dan kan je ervan uit gaan dat ze het niet terug willen hebben en dan wordt het automatisch van jou (de precieze wetteksten enzo heb ik niet bij de hand, maar dat is iig de procedure bij het ongevraagd opgestuurd krijgen van pakjes)
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:03 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Als dat inderdaad zo zou zijn, dan zou ik allemaal facturen uitschrijven en vervolgens een incasso inschakelen
Ik heb er nog nooit een mogen ontvangen en ik hoop van harte dat dat zo blijft.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:53 schreef Ronaldsen het volgende:
waarom ik die huidige digitale troep niet wil:quote:Ik heb dat ding nu 4 weken, ik heb ook nooit ergens om gevraagd, maar ik heb er geen last van..
Omdat er altijd mensen zijn die niet reageren. Volgens het principe dat hij net beschreef, is iets automatisch van jou als je het weigert omdat de afzender het niet terug wil nemen. Blijkbaar geldt zoiets volgens die redenering dan wel als een dienst waar je een vergoeding voor mag vragen. De vraag of je gebruik maakt van die ''dienst'' doet dan niet meer terzakequote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:07 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ik volg je niet, wat denk je daarmee te bereiken behalve jezelf op kosten jagen?
En hoeveel zenders is bij wet geregeld?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:01 schreef Grimli het volgende:
[..]
onzin
Analoog singaal moet altijd op de kabel blijven. dat is Wettelijk vast gelegd
Nu snap ik het ook niet meer. Het idee is, dat als iemand jou iets ongevraagd opstuurt, dat je die persoon/het bedrijf in staat moet stellen het pakket weer terug te nemen. Je hoeft daar niet uitzonderlijk veel moeite voor te doen, maar je mag het ook weer niet onmogelijk maken. Als ze bijv. zeggen dat je het terug moet sturen, dan kan je dat weigeren aangezien je daar kosten voor moet maken (of gewoon geen tijd voor hebt), maar je kan ze wel in staat stellen het bij je op te halen bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:11 schreef Harry_Sack het volgende:
wazig verhaal
okee, maar dan hoef je ook geen gebruik te maken van hun betaallijn zou je zeggen, tochquote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:34 schreef 5112 het volgende:
[..]
Nu snap ik het ook niet meer. Het idee is, dat als iemand jou iets ongevraagd opstuurt, dat je die persoon/het bedrijf in staat moet stellen het pakket weer terug te nemen. Je hoeft daar niet uitzonderlijk veel moeite voor te doen, maar je mag het ook weer niet onmogelijk maken. Als ze bijv. zeggen dat je het terug moet sturen, dan kan je dat weigeren aangezien je daar kosten voor moet maken (of gewoon geen tijd voor hebt), maar je kan ze wel in staat stellen het bij je op te halen bijvoorbeeld.
Als die persoon/het bedrijf niks van zich laat horen, dan mag je er na een redelijke termijn van uit gaan dat ze geen interesse hebben om hun spullen terug te krijgen en dan mag je het pakket dus zelf houden.
Deze regeling voorkomt dus dat malafide lieden spullen opsturen naar nietsvermoedende brave burgers en daarna ze een factuur sturen voor die ongewenste troep. In het geval van een foutje (verkeerd adres oid) moet je de originele eigenaar (verstuurder) wel in staat stellen de fout goed te maken. Er kan echter niet van je verlangt worden dat je kosten gaat maken omdat iemand anders de post verkeerd heeft geaddresseerd.
Als ze het bijvoorbeeld perse terug willen per post zou je daar redelijke kosten in rekening voor kunnen brengen (verzendkosten + verpakkingskosten + administratie kosten). Als ze het niet terug willen, of ze komen het niet ophalen dan kan natuurlijk niet van je verlangt worden dat je dat pakketje eeuwig voor ze bewaart. Vandaar dat na x weken het pakket, en de inhoud, automatisch van jou worden...
(zo had ik het begrepen uit diverse discussies op een aantal fora over consumentenrecht)
Nee, dan hoef je er niet voor te betalen (tenzij die abonnee om die dienst gevraagd heeft natuurlijk). Als zij je ongevraagd voor die dienst opgeven, en je maakt er geen gebruik van, hoef je er niet voor te betalen. Maak je er wel gebruik van, dan moet je er ook voor betalen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:55 schreef Harry_Sack het volgende:
Stel je nou eens voor dat een abonnee voor 2 jaar in Afrika zit. Is het dan zo dat omdat hij nou eenmaal niet thuis was, dat hij anderhalf jaar mag gaan betalen voor een dienst waar hij nooit om gevraagd heeft? Enkel omdat UPC te belazerd is geweest om een afzender op het pakketjes te schrijven??
Op dat punt zitten we dus, niemand heeft om dat pakketje gevraagd, maar je moet wel betalen na 6 maanden als je niet opzegt.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:05 schreef 5112 het volgende:
[..]
Nee, dan hoef je er niet voor te betalen (tenzij die abonnee om die dienst gevraagd heeft natuurlijk). Als zij je ongevraagd voor die dienst opgeven, en je maakt er geen gebruik van, hoef je er niet voor te betalen. Maak je er wel gebruik van, dan moet je er ook voor betalen.
Jij had het over het versturen van facturen, niet over het daadwerkelijk leveren van een dienst. Dat kun je doen tot je een ons weegt, maar als ik niets bij je heb afgenomen kun je incassobureaus inschakelen wat je wilt, maar dat gaat je alleen geld kosten.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:11 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Omdat er altijd mensen zijn die niet reageren. Volgens het principe dat hij net beschreef, is iets automatisch van jou als je het weigert omdat de afzender het niet terug wil nemen. Blijkbaar geldt zoiets volgens die redenering dan wel als een dienst waar je een vergoeding voor mag vragen. De vraag of je gebruik maakt van die ''dienst'' doet dan niet meer terzake
Wat is dat voor wezenlijk verschil met een kastje naar iemand sturen die er niet op zit te wachten? Dat is dan toch ook geen dienst?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Jij had het over het versturen van facturen, niet over het daadwerkelijk leveren van een dienst. Dat kun je doen tot je een ons weegt, maar als ik niets bij je heb afgenomen kun je incassobureaus inschakelen wat je wilt, maar dat gaat je alleen geld kosten.
Ik volg je redenering dus niet.
Het gebruik er van telt ook mee.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:26 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Wat is dat voor wezenlijk verschil met een kastje naar iemand sturen die er niet op zit te wachten? Dat is dan toch ook geen dienst?
Het idee van het versturen van facturen was een hypothese. Vul in plaats van kastje, het woordje factuur en je snapt het verhaal. Als je dus volgens het principe moet betalen voor iets wat je niet wilt en wat je ook niet besteld hebt, dan zou bovenstaande principe werken, dus ook het incassobureau.
Het versturen van een factuur uitleggen als een dienst waar de ontvanger van de factuur voor moet betalenquote:Gelukkig werkt het niet zo, want dan zou dus rücksichtlos facturen naar willekeurige adressen kunnen sturen over een betaling die je verlangt (bijvoorbeeld voor de dienst van het sturen van een factuur)
Ja, precies, zo ga ik het ook doen. Ik ga helemaal niets in bewaring houden voor UPC, ze kunnen de vliegende touwtering krijgen met hun zogenaamde dienstenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:33 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Het gebruik er van telt ook mee.
[..]
Het versturen van een factuur uitleggen als een dienst waar de ontvanger van de factuur voor moet betalen. Nee, dat gaat je echt niet lukken. De dienst is de incasso voor diezelfde dienst, dat werkt zo niet.
Ik ga het kastje niet aannemen, en ik ga m'n UPC rekening over 5 a 6 maanden eens even goed in de gaten houden. Hun administratie kennende 'vergeten' ze dat er kastjes direct retour komen, en kijken ze alleen naar de aangevraagde opzeggingen.....
En reken maar dat ik dan facturen naar UPC ga sturen, voor mijn tijd en telefoonkosten.
vindt UPC, i.t.t. de Nederlandse wetgever conform dwingend recht.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:36 schreef Kwezel het volgende:
En het leuke is dat als je de doos accepteert dat je accoord gaat met de voorwaarden die in de doos zitten.
Als je de doos accepteert, teken je voor een bruikleen overeenkomst. Dat ligt neem ik aan toch net iets anders? Het is niet alsof ze het helemaal ongevraagd door je brievenbus kiepen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:20 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
vindt UPC, i.t.t. de Nederlandse wetgever conform dwingend recht.
sterker nog, alles (goederen) wat je als consument ongevraagd opgestuurd krijgt, wordt automatisch je eigendom als je het accepteert, zonder dat je verder verplicht bent ervoor te betalen.
lekker belangrijk wat UPC vindt.
Als die persoon in Afrika zit, is hij dus niet thuis om het pakketje in ontvangst te nemen en wordt het teruggebracht naar het postkantoor, alwaar het 3 weken blijft liggen en dan terug wordt gestuurd naar UPCquote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:55 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
okee, maar dan hoef je ook geen gebruik te maken van hun betaallijn zou je zeggen, toch
Stel je nou eens voor dat een abonnee voor 2 jaar in Afrika zit. Is het dan zo dat omdat hij nou eenmaal niet thuis was, dat hij anderhalf jaar mag gaan betalen voor een dienst waar hij nooit om gevraagd heeft? Enkel omdat UPC te belazerd is geweest om een afzender op het pakketjes te schrijven??
Volgens mij moet je een contract door 2 partijen laten goedkeuren. Dit is eenzijdig. Ze hebben zelfs het lef om te zeggen dat het 'gratis contract van 6 maanden proberen' ingaat op het moment dat de postbode voor de eerste keer aanbelt.![]()
bronquote:Ongevraagd leveren van goederen
Verder is het verboden om goederen of diensten te leveren met een betalingsverzoek, wanneer de consument geen voorafgaande bestelling heeft gedaan. Denk bijvoorbeeld aan het ongevraagd toezenden van een boek met acceptgiro, met de mededeling:
U dient de bijgevoegde acceptgiro binnen dertig dagen te voldoen, of anders het boek te retourneren.
Als dit toch gebeurt, hoeft de consument geen enkele tegenprestatie te leveren. Hij hoeft niet te betalen, het boek niet terug te sturen en zelfs de leverancier niet te vertellen dat hij het boek houdt en niet betaalt. Het feit dat de consument niet reageert betekent niet dat hij met de levering instemt, dat hij nu moet betalen, of dat hij de rest van de serie ook wil ontvangen.
Ik heb meerdere malen expliciet aangegeven niet gebeld te willen worden voor verkoop-activiteiten. Door mij te blijven bellen is UPC m.i. duidelijk in overtreding van de colportagewetgeving.quote:Andere communicatietechnieken voor individuele communicatie met de consument op afstand, zoals telefoontjes van verkopers, e-mail en geadresseerde post, mogen slechts worden gebruikt als de consument hiertegen kennelijk geen bezwaar heeft.
Wat Jerneau ook al opmerkt: dat recht vervalt als jij tekent voor ontvangst en daarmee accoord gaat met de voorwaarden.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:20 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
vindt UPC, i.t.t. de Nederlandse wetgever conform dwingend recht.
sterker nog, alles (goederen) wat je als consument ongevraagd opgestuurd krijgt, wordt automatisch je eigendom als je het accepteert, zonder dat je verder verplicht bent ervoor te betalen.
lekker belangrijk wat UPC vindt.
eh, nee. Het tekenen voor ontvangst van een pakketje bij TPG heel wat anders dan accoord gaan met voorwaarden van UPC. Ik dacht alleen dat wanneer je een dienst ook nog in gebruik nam, dit een kennelijke accoordverklaring zou zijn. Dit blijkt echter niet zo te zijn, de colportagewet heeft het echt heel expliciet over het moeten doen van een bestelling.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:17 schreef kansloze_dertiger het volgende:
[..]
Wat Jerneau ook al opmerkt: dat recht vervalt als jij tekent voor ontvangst en daarmee accoord gaat met de voorwaarden.
Tsja, ik zit er echt niet op te wachten. En ik zit er al helemaal niet op te wachten om om de haverklap door UPC op m'n telefoon geterroriseerd te worden met divers "Oh MIke, het is fantaaaaaastisch!'-geneuzel.quote:Ik ben blij dat ik die mediabox heb aangenomen. Bij mij werd het een week vantevoren aangekondigd, toen heb ik ook een klaagtopic geopend en informatie ingewonnen. Het is echt 6 maanden vrijblijvend, waarbij 30 dagen voor de termijn moet opzeggen. Ik was na enkele dagen al zo enthousiast dat ik meteen het extra-pack heb aangeschafd.
UPC
nope, ook na dat halve jaar zit je nergens aan vastquote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:30 schreef SvenM het volgende:
Ze sturen dat media ding geloof ik naar iedereenen als je hem na een half jaar niet hebt terug gestuurd dan zit je aan dat ding vast :")
Sterker nog, als het stuk wat ik ierboven aanhaalde klopt, dan kun je het kastje houden, en gebruik maken van de dienst (totdat UPC wakker wordt en hem afsluit) en nooit 1 cent betalen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:40 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
nope, ook na dat halve jaar zit je nergens aan vast
dat kun je doen ja, ben zelf ook wel benieuwd wat er uit een evt. rechtzaak zou komenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:44 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Sterker nog, als het stuk wat ik ierboven aanhaalde klopt, dan kun je het kastje houden, en gebruik maken van de dienst (totdat UPC wakker wordt en hem afsluit) en nooit 1 cent betalen.
In hoeverre mag TPG trouwens van je eisen dat je aanvullende documenten tekent bij het in ontvangst nemen van een aangetekend stuk? En, als je die extra documenten (c.q. de UPC overeenkomst) niet tekent, mag TPG dan weigeren om het pakket aan je te overhandigen, of overtreden ze dan de postwet omdat ze een poststuk achterhouden?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:45 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
dat kun je doen ja, ben zelf ook wel benieuwd wat er uit een evt. rechtzaak zou komen
Volgens mij mogen ze dat wel doen, want de klant heeft ervoor betaald dat jij tekent voor ontvangst.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:58 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
In hoeverre mag TPG trouwens van je eisen dat je aanvullende documenten tekent bij het in ontvangst nemen van een aangetekend stuk? En, als je die extra documenten (c.q. de UPC overeenkomst) niet tekent, mag TPG dan weigeren om het pakket aan je te overhandigen, of overtreden ze dan de postwet omdat ze een poststuk achterhouden?
Ik wil ook best tekenen voor ontvangst van het pakket. Maar dat is wat anders dan daarnaast een contract c.q. overeenkomst tekenen. En het blijft gewoon een poststuk natuurlijk, en ik ben benieuwd wat de postwet eigenlijk aangeeft wat de ontvanger van een op naam gesteld of aangetekend poststuk moet doen om de postdienst te verplichten het poststuk te overhandigen. Dat ik als ontvanger een krabbel moet zetten voor ontvangst lijkt me duidelijk, dat bestrijd ik niet. Maar, in hoeverre kan de verzender, wanneer hij het stuk verstuurt middels een organisatie die onder de wetgeving over postbezorging valt, mij als ontvanger verplichten tot extra handelingen voordat ik een poststuk uitgereikt krijg? Of dat nou het ondertekenen van extra documenten, het naspelen van de volledige Ring des Nebelungen of het dansen van de horlepiep is doet niet zo terzake.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:06 schreef Fester het volgende:
[..]
Volgens mij mogen ze dat wel doen, want de klant heeft ervoor betaald dat jij tekent voor ontvangst.
Als je niet tekent krijgt de afzender het pakketjeweer terug en mag de afzender proberen op een andere manier jou het pakketje proberen toe te zenden.
Dat kan niet... TPG-pakketjes mogen sowieso nooit door minderjarigen worden aangenomen dus die van UPC ook niet, als de koerier dat wel doet dan is TPG dus foutquote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:43 schreef RainofDeath het volgende:
Stel, ik neem als 16 jarige dat geval aan, Ik zet ook die handtekeningen enzo, Maar alle aansluitinge/huis/ alles staat op naam van mijn vader.. is het abonoment dat rechtsgeldig? in de zin van: wat kan het voor kwaad als wij niet betalen? (puur theoretisch, ik denk niet eens dat wij zon geval krijgen aangezien ik in een klein dorp woon...)
De Nederlandse wetgeving (met name dwingend recht) staat nog altijd boven wat voor regelingetje tussen derden dan ook.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:39 schreef NoBody122 het volgende:
misschien dat daar ook iets over is opgenomen in de regeling van UPC met de TPG
Dat is niet helmaal waar. Ik kan best een aangetekend stuk naar een minderjarige sturen, en die kan dat dan ook prima aannemen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:45 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat kan niet... TPG-pakketjes mogen sowieso nooit door minderjarigen worden aangenomen dus die van UPC ook niet, als de koerier dat wel doet dan is TPG dus fout
bedanktquote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:51 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Dat is niet helmaal waar. Ik kan best een aangetekend stuk naar een minderjarige sturen, en die kan dat dan ook prima aannemen.
Een 'normaal' aangetekend stuk kan doorgaans aangenomen worden door iedereen die op dat adres woont (in de praktijk door iedereen die daar de deur open doet, mits niet overduidelijk minderjarig) Waar de leeftijdsgrens precies ligt weet ik niet.
Daarnaast heb je ook nog expliciet op naam gestelde stukken. (Zo worden credit-cards en bankpassen vaak verstuurd) Die kunnen echt alleen door de geadresseerde, na legitimatie, in ontvangst worden genomen.
IANAL (I Am Not A Lawyerquote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:43 schreef RainofDeath het volgende:
Stel, ik neem als 16 jarige dat geval aan, Ik zet ook die handtekeningen enzo, Maar alle aansluitinge/huis/ alles staat op naam van mijn vader.. is het abonoment dat rechtsgeldig? in de zin van: wat kan het voor kwaad als wij niet betalen? (puur theoretisch, ik denk niet eens dat wij zon geval krijgen aangezien ik in een klein dorp woon...)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |