abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40041744
Ik vond het weer eens tijd voor een potje UPC-bashen

Het verhaal: we wonen nu een kleine 2 jaar weer in Ermelo & we zijn klant van UPC. Nu werd ik een paar weken geleden door zo'n kreng vd. UPC gebeld of we interesse hebben in UPC Digitale TV. Ik heb toen aangegeven dat ik eerst even een folder onder mijn neus wil hebben, voordat ik uberhaupt iets wil beslissen. Ik had geen grotere fout kunnen maken dus!

Dus foldertje ontvangen & toen ik het zag was ik in de 1e instantie wel enthousiast. Maar toen bedacht ik dat ik nergens aanvast wil zitten. Dus foldertje in de shredder. En toen begonnen die stalkers bij de UPC . Paar keer bellen of we interesse hebben na ontvangst vd. folder & hoe fantastisch het allemaal wel is! Opzouten jullie

Twee weken geleden een brief gekregen dat we nergens aanvast zitten. Nou, als je mij achterdochtig wil maken, dan moet je vooral zo'n brief gaan sturen!

Tijdje niets meer van ze gehoord, totdat zostraks de bel ging & de postbode met een UPC MediaBox voor de deur stond, terwijl ik nergens om gevraagd heb! Uiteraard geweigerd & ik heb van de postbode begrepen dat UPC die dingen gewoon opstuurd om haar klanten over de streep te trekken

Nou, we gaan binnenkort verhuizen & ze hebben me inderdaad over de streep getrokken, namelijk dat ik het hele zwikje ga opzeggen. Ik was er al een tijdje bezig met orienteren, maar dit opdringerige gedrag, daar ben ik helemaal niet van gediend

UPC
Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
pi_40041846
Goede beslissing!

Ik ben 2 jaar terug ook van UPC overgegaan op een ander, en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad!
pi_40041881
UPC
..no comment..
  vrijdag 21 juli 2006 @ 11:24:10 #4
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_40041973
Als je het pakket niet aanneemt van de postpode dan komt UPC langs als je niet thuis bent en installeren ze het hele zooitje. Best wel hardnekkig die gasten.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_40041990
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 11:24 schreef Everett het volgende:
Als je het pakket niet aanneemt van de postpode dan komt UPC langs als je niet thuis bent en installeren ze het hele zooitje. Best wel hardnakkig die gasten.
Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
pi_40042028
Als je ergens toch op wil kotsen, doe dat dan op Talpa, Debitel of Tiscali
Heb 6 jaar lang UPC Chello gehad (nu niet meer, vond het te duur) en in de eerste 2 jaar problemen maar daarna nooit meer last ergens van gehad... Dat kan ik van die andere drie bedrijven nou niet zeggen .

Dus UPC
Does Anyone Care... That Nobody Cares ?
pi_40042055
quote:
Als je het pakket niet aanneemt van de postpode dan komt UPC langs als je niet thuis bent en installeren ze het hele zooitje. Best wel hardnekkig die gasten.
Ff vraagje

Als alle deuren dicht zitten en ze niet bij de aansluiting kunnen komen, hoe kunnen ze dan alles installeren?
I'm not lost, i'm just geocaching
  vrijdag 21 juli 2006 @ 11:29:26 #8
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_40042151
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 11:26 schreef Flurrie het volgende:

[..]

Ff vraagje

Als alle deuren dicht zitten en ze niet bij de aansluiting kunnen komen, hoe kunnen ze dan alles installeren?
Dat heb ik ook nooit begrepen.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 11:30:31 #9
121707 5112
Iedereens lievelingsgetal
pi_40042180
quote:
Nog erger, als je wel thuis bent houden twee brede UPC gasten je tegen de vloer gedrukt terwijl de monteur snel alles installeert. En als je het gore lef hebt om die box weghalen als ze vertrokken zijn, dan komt er een klein ploegje 'gezellige jongens' onverwachts even langs om goed duidelijk te maken dat dat dus niet de bedoeling is...
Someone you trust is one of us...
pi_40042192
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 11:26 schreef CryARiver het volgende:
Als je ergens toch op wil kotsen, doe dat dan op Talpa, Debitel of Tiscali
Heb 6 jaar lang UPC Chello gehad (nu niet meer, vond het te duur) en in de eerste 2 jaar problemen maar daarna nooit meer last ergens van gehad... Dat kan ik van die andere drie bedrijven nou niet zeggen .

Dus UPC
Dat is dus de grap; wij hebben ook nog nooit ergens last van gehad, alleen nu dit gezeik! Dus niet zeveren dat ik niets te klagen heb
quote:

[..]

Ff vraagje

Zijn opmerking was sarcastisch bedoeld
  vrijdag 21 juli 2006 @ 11:31:58 #11
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40042226
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 11:30 schreef 5112 het volgende:

[..]

Nog erger, als je wel thuis bent houden twee brede UPC gasten je tegen de vloer gedrukt terwijl de monteur snel alles installeert. En als je het gore lef hebt om die box weghalen als ze vertrokken zijn, dan komt er een klein ploegje 'gezellige jongens' onverwachts even langs om goed duidelijk te maken dat dat dus niet de bedoeling is...
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_40042260
Lol, zelfs de monteurs van @home zijn nog vriendelijker
jaja
pi_40042265
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 11:30 schreef 5112 het volgende:

[..]

pi_40042274
quote:

[..]

Ff vraagje

Blond en Vrouw?
History became legend, legend became myth.
pi_40042276
Nou, dan kun je er natuurlijk op wachten dat ze binnenkort het analoge signaal bij je eraf halen, omdat je toch al zo'n ontvanger hebt.
Daarnaast moet je die ontvanger uiteraard weer inleveren wanneer je opzegt.

Ik hoop dus dat je een bewijsje hebt van het weigeren van die zending.
pi_40042305
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 11:16 schreef X-Naut het volgende:

Nou, we gaan binnenkort verhuizen & ze hebben me inderdaad over de streep getrokken, namelijk dat ik het hele zwikje ga opzeggen. Ik was er al een tijdje bezig met orienteren, maar dit opdringerige gedrag, daar ben ik helemaal niet van gediend
Doe dat opzeggen minstens per aangetekende brief anders zullen ze nog wel een jaartje beweren nooit een opzegging van je ontvangen te hebben.

Typisch eigenlijk, aanmelden kan 24/7 op elk moment en via één telefoontje of muisklik, maar opzeggen moet per se schriftelijk binnen een bepaalde periode.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 21 juli 2006 @ 11:36:48 #17
75659 Kwezel
Masturbation is a crime.
pi_40042370
En het leuke is dat als je de doos accepteert dat je accoord gaat met de voorwaarden die in de doos zitten.
Labia: vrouwelijke variant van een labrador gekruisd met een cavia.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 11:40:01 #18
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40042476
Lol, die brief kreeg ik gister ook, dat er binnenkort een pakketje wordt aangeboden met zo'n digital verzameling, kan je 6 maanden gebruiken.. (huh!!?)

WTF, ik heb er nooit om gevraagd !

Ik heb al besloten dat ik niets aanneem. Opzouten met die onzin
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_40042518
Bij mij zijn ze zelfs een keer aan de deur geweest. Echter ben ik nu al weer een tijdje niet benaderd door UPC. Ik mis ze
pi_40042577
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 11:33 schreef Fester het volgende:
Nou, dan kun je er natuurlijk op wachten dat ze binnenkort het analoge signaal bij je eraf halen, omdat je toch al zo'n ontvanger hebt.

Ho! Het is UPC die moet aantonen dat jij dat ding hebt aangenomen.

Ik heb over m'n internet via UPC op het moment weinig klachten, maar de marketing/verkoopafdeling is echt zwaar vervelend.

Om de haverklap hangt er weer zo'n miep aan de telefoon, en elke keer laat ik registreren dat ik niet gebeld wil worden voor verkoop-gehouwehoer. Ik krijg die 'informatie' al via mail, via post en ik kan het nazoeken op hun website. Je hoeft me dan echt niet ook nog eens te gaan bellen met dat gezever.

Een paar weken later word je toch weer gebeld . Het is dat ADSL bij mij in de buurt helemaal een drama is, dus dat ik voor snel internet op hun aangewezen ben, maar anders had ik ze als 'beloning' voor hun verkooppraktijken alles af laten sluiten.

Jammer eigenlijk, want wat betreft hun 'product' heb ik eigenlijk geen klachten, het is puur dat irrtante terrier-gedrag van hun verkopers dat het verpest.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_40042764
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 11:40 schreef Harry_Sack het volgende:
Precies. Dit is echt een 'door-de-strot-duwen' marketing. Helemaal leuk: Als je dus na die paar maanden 'gratis' van het spul af wilt, dan moet je een betaald nummer bellen om een retour-doos aan te vragen.

.

De groeten zeg. Je levert mensen ongevraagd spullen, en als ze er van af willen kost het hun geld.

Ik ben benieuwd hoe lang ze nog door dneken te gaan met het treiteren van hun klanten. Doorgaans is dit niet zo'n heel goed idee namelijk.
pi_40042767
quote:

quote:
Ho! Het is UPC die moet aantonen dat jij dat ding hebt aangenomen
Mijn reactie, maar iemand was me al voor...

En uiteraard gaat de opzegging aantekend hun kant op, heb genoeg spookverhalen gehoord/gelezen, maar thanx voor de tip
pi_40042804
Schotel
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
pi_40042851
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 11:49 schreef SvenM het volgende:
Schotel
Genoeg alternatieven inderdaad
pi_40042908
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 11:49 schreef SvenM het volgende:
Schotel
Internet via een schotel gaat aardig in de papieren lopen .

Oh, TV? Die laat ik net zo lief afsluiten. Ik heb meer dan 5 jaar zonder gedaan, en het is dat m'n vorige huisgenoot een oude TV heeft laten staan, maar anders had ik er nog steeds geen gehad.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 11:52:40 #26
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40042927
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 11:47 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Precies. Dit is echt een 'door-de-strot-duwen' marketing. Helemaal leuk: Als je dus na die paar maanden 'gratis' van het spul af wilt, dan moet je een betaald nummer bellen om een retour-doos aan te vragen.

.

De groeten zeg. Je levert mensen ongevraagd spullen, en als ze er van af willen kost het hun geld.

Ik ben benieuwd hoe lang ze nog door dneken te gaan met het treiteren van hun klanten. Doorgaans is dit niet zo'n heel goed idee namelijk.
Dat vond ik nog de grootste humor, als je vragen hebt, dan kun je een nummer bellen wat je 10 cent /minuut kost + je normale telefoonkosten

Zo goedkoop is oew pee cee niet, het is dat ik het deel, anders was ik allang weg

Volgens mij kun je je troep trouwens bij de winkel op de Ceintuurbaan dumpen. Het is alleen wel schrijnend om daar te komen, huilende volwassen mannen die zeggen dat ze steeds getreiterd worden door de financiele administratie enzo
  vrijdag 21 juli 2006 @ 11:52:48 #27
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40042932
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 11:47 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ik hoorde van de week dat je dat kastje niet eens terug hoeft te sturen (ja, hij werd bij mij ook zomaar bezorgd). UPC kan het digitale signaal gewoon blokkeren als je het niet wilt.

Voor de zekerheid toch de doos maar bewaard. Ga niet bellen voor een retourdoos, ze bekijken het maar.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_40042967
Volgens mij krijgt iedere UPC abonnee zo'n UPC box thuis gestuurd, wat boeit dat nou?

Ik heb dat ding nu 4 weken, ik heb ook nooit ergens om gevraagd, maar ik heb er geen last van..
٩๏̯͡๏)۶
pi_40043111
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 11:53 schreef Ronaldsen het volgende:
Volgens mij krijgt iedere UPC abonnee zo'n UPC box thuis gestuurd, wat boeit dat nou?

Ik heb dat ding nu 4 weken, ik heb ook nooit ergens om gevraagd, maar ik heb er geen last van..
Dat is jouw mening. Ik persoonlijk hou er gewoon niet van om tig telefoontjes te krijgen waarbij ik duidelijk heb aangegeven dat ik er geen behoefte aan heb, en dat ik alsog zo'n ding krijg opgestuurd. En dat UPC iedere klant zo'n ding opstuurd, dat zal me rotzorg zijn...
  vrijdag 21 juli 2006 @ 11:57:10 #30
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40043120
na die digibox kun je zeker rtl4 wel goed ontvangen?

Ik wil niet eens dat die zender op m'n teevee staat. Het is schandalig dat als upc overgaat op een ander systeem, dat iedereen dan maar mee moet, tegen kosten die zij wel even bepalen
pi_40043126
quote:

Wacht maar, over 5 maanden begint het
I'm not lost, i'm just geocaching
pi_40043141
stel je niet zo aan TS.
je mag dat ding 6 maanden gratis proberen. GRATIS.
ik heb die box al langer dan 6 maanden en het bevalt me prima. nog nooit storing mee gehad
ik heb nu al 6 jaar alle produkten van UPC. in begin wat probleempjes met facturen, maar voor de rest werkt het top.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 11:57:58 #33
121707 5112
pi_40043146
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 11:40 schreef Harry_Sack het volgende:
Je kan die doos ook gewoon aannemen, en ze dan een vriendelijk briefje sturen dat er per abuis (want jij hebt er immers nooit om gevraagd) iets van hun bij jou is afgeleverd en dat ze x weken de tijd hebben om dat te komen ophalen.

Zo niet, dan kan je ervan uit gaan dat ze het niet terug willen hebben en dan wordt het automatisch van jou (de precieze wetteksten enzo heb ik niet bij de hand, maar dat is iig de procedure bij het ongevraagd opgestuurd krijgen van pakjes)
pi_40043160
quote:

Wat het boeit?

Dat ze je ongevraagd een nieuwe dienst door je strot duwen. Want je mag het eerst gratis proberen, maar als jij vergeet om na 5 maanden aan te geven dat je het na die 6 maanden gratis niet meer wilt, gaan ze die zooi wel in rekening brengen.

Kortom: Jij als klant moet moeite doen om van iets af te komen waar je om te beginnen al niet eens om gevraagd hebt.
pi_40043245
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 11:57 schreef Grimli het volgende:
stel je niet zo aan TS.
ik heb die box al langer dan 6 maanden en het bevalt me prima. nog nooit storing mee gehad
ik heb nu al 6 jaar alle produkten van UPC. in begin wat probleempjes met facturen, maar voor de rest werkt het top.
Ik WIL dat ding niet. Waarom zou IK moeite moeten doen om een produkt of dienst NIET te willen?

Dat slaat toch nergens op?

Verder, wat ik al eerder aangaf: 'Technisch' heb ik weinig problemen met UPC, m'n internet-verbinding doet het als een zonnetje en ik heb zelden last van storingen. Maar dat irritante gedram van hun verkoopafdeling loopt echt de spuigaten uit.
pi_40043273
quote:

onzin
Analoog singaal moet altijd op de kabel blijven. dat is Wettelijk vast gelegd
pi_40043294
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 11:57 schreef Grimli het volgende:
stel je niet zo aan TS.
Wat begrijp je niet in mijn posts ?
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:03:36 #38
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40043345
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 11:57 schreef 5112 het volgende:

[..]

Je kan die doos ook gewoon aannemen, en ze dan een vriendelijk briefje sturen dat er per abuis (want jij hebt er immers nooit om gevraagd) iets van hun bij jou is afgeleverd en dat ze x weken de tijd hebben om dat te komen ophalen.

Zo niet, dan kan je ervan uit gaan dat ze het niet terug willen hebben en dan wordt het automatisch van jou (de precieze wetteksten enzo heb ik niet bij de hand, maar dat is iig de procedure bij het ongevraagd opgestuurd krijgen van pakjes)
Als dat inderdaad zo zou zijn, dan zou ik allemaal facturen uitschrijven en vervolgens een incasso inschakelen
pi_40043483
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:03 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Als dat inderdaad zo zou zijn, dan zou ik allemaal facturen uitschrijven en vervolgens een incasso inschakelen

Ik volg je niet, wat denk je daarmee te bereiken behalve jezelf op kosten jagen?
pi_40043551
quote:
Ik heb er nog nooit een mogen ontvangen en ik hoop van harte dat dat zo blijft.
quote:
waarom ik die huidige digitale troep niet wil:

- je kunt er niet snel mee zappen
- je kunt er maar één tv op aansluiten
- je kunt het signaal niet opnemen (tenzij je nooit zapt)
- de interne tv gids is bagger
- relatief duur voor weining extra content
- mijn oude analoge tv wordt er niet opeens digitaal of 16:9 van
- beeld en geluid lopen af en toe niet synchroon
- firmware updates worden spontaan uitgevoerd terwijl je tv kijkt
- nog een afstandsbediening er bij
- het is gewoon een triest linuxcomputertje, dan koop ik wel een linux tivo
- ik wil niet dat mijn kijkgedrag gemonitord wordt
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_40043572
Ik heb hier ook al een maandje zo'n doos staan. Niet open gemaakt nog. Hoop dat ze het ding binnenkort weer komen ophalen. Geen idee wat ik moet met 300 radiozenders en digitale televisie op een 4:3 ouwe beeldbuis.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:11:08 #42
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40043601
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:07 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ik volg je niet, wat denk je daarmee te bereiken behalve jezelf op kosten jagen?
Omdat er altijd mensen zijn die niet reageren. Volgens het principe dat hij net beschreef, is iets automatisch van jou als je het weigert omdat de afzender het niet terug wil nemen. Blijkbaar geldt zoiets volgens die redenering dan wel als een dienst waar je een vergoeding voor mag vragen. De vraag of je gebruik maakt van die ''dienst'' doet dan niet meer terzake
pi_40043694
Ach, voor mij boeit het straks allemaal niet meer. Over iets meer dan een maand zitten we in ons nieuwe huisje & UPC (alle diensten die ik nu afneem) heb ik dan allang opgezegd. Vanmiddag eens kijken wat voor opzegtermijn zij hanteren, maar het opzegformulier is inmiddels gedownload

[ Bericht 1% gewijzigd door X-Naut op 21-07-2006 12:33:11 ]
pi_40044217
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:01 schreef Grimli het volgende:

[..]

onzin
Analoog singaal moet altijd op de kabel blijven. dat is Wettelijk vast gelegd
En hoeveel zenders is bij wet geregeld?
Alleen Nederland 2 als ik mij niet vergis, want dat is de officiele rampen zender.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:34:46 #45
121707 5112
pi_40044442
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:11 schreef Harry_Sack het volgende:
wazig verhaal
Nu snap ik het ook niet meer. Het idee is, dat als iemand jou iets ongevraagd opstuurt, dat je die persoon/het bedrijf in staat moet stellen het pakket weer terug te nemen. Je hoeft daar niet uitzonderlijk veel moeite voor te doen, maar je mag het ook weer niet onmogelijk maken. Als ze bijv. zeggen dat je het terug moet sturen, dan kan je dat weigeren aangezien je daar kosten voor moet maken (of gewoon geen tijd voor hebt), maar je kan ze wel in staat stellen het bij je op te halen bijvoorbeeld.

Als die persoon/het bedrijf niks van zich laat horen, dan mag je er na een redelijke termijn van uit gaan dat ze geen interesse hebben om hun spullen terug te krijgen en dan mag je het pakket dus zelf houden.

Deze regeling voorkomt dus dat malafide lieden spullen opsturen naar nietsvermoedende brave burgers en daarna ze een factuur sturen voor die ongewenste troep. In het geval van een foutje (verkeerd adres oid) moet je de originele eigenaar (verstuurder) wel in staat stellen de fout goed te maken. Er kan echter niet van je verlangt worden dat je kosten gaat maken omdat iemand anders de post verkeerd heeft geaddresseerd.

Als ze het bijvoorbeeld perse terug willen per post zou je daar redelijke kosten in rekening voor kunnen brengen (verzendkosten + verpakkingskosten + administratie kosten). Als ze het niet terug willen, of ze komen het niet ophalen dan kan natuurlijk niet van je verlangt worden dat je dat pakketje eeuwig voor ze bewaart. Vandaar dat na x weken het pakket, en de inhoud, automatisch van jou worden...

(zo had ik het begrepen uit diverse discussies op een aantal fora over consumentenrecht)
pi_40044447
Dat ding verbruikt trouwens ook erg veel stroom.

Zelfs als hij uit staan wordt hij erg warm, en vebruikt hij zo'n 80 euro op jaar basis.
Voel maar eens... hij verstookt echt een hoop terwijl hij uit staat.

Verder krijg je de eerste 6 maanden 30 extra zenders... Wil je deze daarna nog ontvangen, dan betaal je 3 euro voor digit tv, + 2 euro voor het zender pakket + 15 euro voor je normale kabel! Dat is E 20,- per maand.

Het Digital TV Pack is opzegbaar met een opzegtermijn van 30 dagen. Aan het Extra Channel Pack is een jaarcontract verbonden, wat ieder jaar stilzwijgend verlengd wordt. Tenzij je minimaal 30 dagen voor afloop van het jaarcontract opzegt.

Ik zou dat ding dus niet in mijn huis willen.
UPC is weer lekker bezig
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:55:08 #47
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40044968
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:34 schreef 5112 het volgende:

[..]

Nu snap ik het ook niet meer. Het idee is, dat als iemand jou iets ongevraagd opstuurt, dat je die persoon/het bedrijf in staat moet stellen het pakket weer terug te nemen. Je hoeft daar niet uitzonderlijk veel moeite voor te doen, maar je mag het ook weer niet onmogelijk maken. Als ze bijv. zeggen dat je het terug moet sturen, dan kan je dat weigeren aangezien je daar kosten voor moet maken (of gewoon geen tijd voor hebt), maar je kan ze wel in staat stellen het bij je op te halen bijvoorbeeld.

Als die persoon/het bedrijf niks van zich laat horen, dan mag je er na een redelijke termijn van uit gaan dat ze geen interesse hebben om hun spullen terug te krijgen en dan mag je het pakket dus zelf houden.

Deze regeling voorkomt dus dat malafide lieden spullen opsturen naar nietsvermoedende brave burgers en daarna ze een factuur sturen voor die ongewenste troep. In het geval van een foutje (verkeerd adres oid) moet je de originele eigenaar (verstuurder) wel in staat stellen de fout goed te maken. Er kan echter niet van je verlangt worden dat je kosten gaat maken omdat iemand anders de post verkeerd heeft geaddresseerd.

Als ze het bijvoorbeeld perse terug willen per post zou je daar redelijke kosten in rekening voor kunnen brengen (verzendkosten + verpakkingskosten + administratie kosten). Als ze het niet terug willen, of ze komen het niet ophalen dan kan natuurlijk niet van je verlangt worden dat je dat pakketje eeuwig voor ze bewaart. Vandaar dat na x weken het pakket, en de inhoud, automatisch van jou worden...

(zo had ik het begrepen uit diverse discussies op een aantal fora over consumentenrecht)
okee, maar dan hoef je ook geen gebruik te maken van hun betaallijn zou je zeggen, toch

Stel je nou eens voor dat een abonnee voor 2 jaar in Afrika zit. Is het dan zo dat omdat hij nou eenmaal niet thuis was, dat hij anderhalf jaar mag gaan betalen voor een dienst waar hij nooit om gevraagd heeft? Enkel omdat UPC te belazerd is geweest om een afzender op het pakketjes te schrijven??

Volgens mij moet je een contract door 2 partijen laten goedkeuren. Dit is eenzijdig. Ze hebben zelfs het lef om te zeggen dat het 'gratis contract van 6 maanden proberen' ingaat op het moment dat de postbode voor de eerste keer aanbelt.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 13:05:20 #48
121707 5112
pi_40045236
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:55 schreef Harry_Sack het volgende:
Stel je nou eens voor dat een abonnee voor 2 jaar in Afrika zit. Is het dan zo dat omdat hij nou eenmaal niet thuis was, dat hij anderhalf jaar mag gaan betalen voor een dienst waar hij nooit om gevraagd heeft? Enkel omdat UPC te belazerd is geweest om een afzender op het pakketjes te schrijven??
Nee, dan hoef je er niet voor te betalen (tenzij die abonnee om die dienst gevraagd heeft natuurlijk). Als zij je ongevraagd voor die dienst opgeven, en je maakt er geen gebruik van, hoef je er niet voor te betalen. Maak je er wel gebruik van, dan moet je er ook voor betalen.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 13:23:58 #49
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40045706
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 13:05 schreef 5112 het volgende:

[..]

Nee, dan hoef je er niet voor te betalen (tenzij die abonnee om die dienst gevraagd heeft natuurlijk). Als zij je ongevraagd voor die dienst opgeven, en je maakt er geen gebruik van, hoef je er niet voor te betalen. Maak je er wel gebruik van, dan moet je er ook voor betalen.
Op dat punt zitten we dus, niemand heeft om dat pakketje gevraagd, maar je moet wel betalen na 6 maanden als je niet opzegt.
pi_40045940
UPC moet dood!

Ow nee, dan kan ik niet meer internetten en tv kijken
bla
blabla
blablabla
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties