quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:24 schreef Everett het volgende:
Als je het pakket niet aanneemt van de postpode dan komt UPC langs als je niet thuis bent en installeren ze het hele zooitje. Best wel hardnakkig die gasten.
Ff vraagjequote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:24 schreef Everett het volgende:
Als je het pakket niet aanneemt van de postpode dan komt UPC langs als je niet thuis bent en installeren ze het hele zooitje. Best wel hardnekkig die gasten.
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:26 schreef Flurrie het volgende:
[..]
Ff vraagje
Als alle deuren dicht zitten en ze niet bij de aansluiting kunnen komen, hoe kunnen ze dan alles installeren?
Nog erger, als je wel thuis bent houden twee brede UPC gasten je tegen de vloer gedrukt terwijl de monteur snel alles installeert. En als je het gore lef hebt om die box weghalen als ze vertrokken zijn, dan komt er een klein ploegje 'gezellige jongens' onverwachts even langs om goed duidelijk te maken dat dat dus niet de bedoeling is...quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:24 schreef Everett het volgende:
Als je het pakket niet aanneemt van de postpode dan komt UPC langs als je niet thuis bent en installeren ze het hele zooitje. Best wel hardnekkig die gasten.
Dat is dus de grap; wij hebben ook nog nooit ergens last van gehad, alleen nu dit gezeik! Dus niet zeveren dat ik niets te klagen hebquote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:26 schreef CryARiver het volgende:
Als je ergens toch op wil kotsen, doe dat dan op Talpa, Debitel of Tiscali![]()
![]()
![]()
Heb 6 jaar lang UPC Chello gehad (nu niet meer, vond het te duur) en in de eerste 2 jaar problemen maar daarna nooit meer last ergens van gehad... Dat kan ik van die andere drie bedrijven nou niet zeggen.
Dus UPC![]()
Zijn opmerking was sarcastisch bedoeldquote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:26 schreef Flurrie het volgende:
[..]
Ff vraagje
Als alle deuren dicht zitten en ze niet bij de aansluiting kunnen komen, hoe kunnen ze dan alles installeren?
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:30 schreef 5112 het volgende:
[..]
Nog erger, als je wel thuis bent houden twee brede UPC gasten je tegen de vloer gedrukt terwijl de monteur snel alles installeert. En als je het gore lef hebt om die box weghalen als ze vertrokken zijn, dan komt er een klein ploegje 'gezellige jongens' onverwachts even langs om goed duidelijk te maken dat dat dus niet de bedoeling is...
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:30 schreef 5112 het volgende:
[..]
Nog erger, als je wel thuis bent houden twee brede UPC gasten je tegen de vloer gedrukt terwijl de monteur snel alles installeert. En als je het gore lef hebt om die box weghalen als ze vertrokken zijn, dan komt er een klein ploegje 'gezellige jongens' onverwachts even langs om goed duidelijk te maken dat dat dus niet de bedoeling is...
Blond en Vrouw?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:26 schreef Flurrie het volgende:
[..]
Ff vraagje
Doe dat opzeggen minstens per aangetekende brief anders zullen ze nog wel een jaartje beweren nooit een opzegging van je ontvangen te hebben.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:16 schreef X-Naut het volgende:
Nou, we gaan binnenkort verhuizen & ze hebben me inderdaad over de streep getrokken, namelijk dat ik het hele zwikje ga opzeggen. Ik was er al een tijdje bezig met orienteren, maar dit opdringerige gedrag, daar ben ik helemaal niet van gediend
Ho! Het is UPC die moet aantonen dat jij dat ding hebt aangenomen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:33 schreef Fester het volgende:
Nou, dan kun je er natuurlijk op wachten dat ze binnenkort het analoge signaal bij je eraf halen, omdat je toch al zo'n ontvanger hebt.
Daarnaast moet je die ontvanger uiteraard weer inleveren wanneer je opzegt.
Ik hoop dus dat je een bewijsje hebt van het weigeren van die zending.
Precies. Dit is echt een 'door-de-strot-duwen' marketing. Helemaal leuk: Als je dus na die paar maanden 'gratis' van het spul af wilt, dan moet je een betaald nummer bellen om een retour-doos aan te vragen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:40 schreef Harry_Sack het volgende:
Ik heb al besloten dat ik niets aanneem. Opzouten met die onzin![]()
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:33 schreef Fester het volgende:
Nou, dan kun je er natuurlijk op wachten dat ze binnenkort het analoge signaal bij je eraf halen, omdat je toch al zo'n ontvanger hebt.
Mijn reactie, maar iemand was me al voor...quote:Ho! Het is UPC die moet aantonen dat jij dat ding hebt aangenomen
Genoeg alternatieven inderdaadquote:
Internet via een schotel gaat aardig in de papieren lopenquote:
Dat vond ik nog de grootste humor, als je vragen hebt, dan kun je een nummer bellen wat je 10 cent /minuut kost + je normale telefoonkostenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:47 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Precies. Dit is echt een 'door-de-strot-duwen' marketing. Helemaal leuk: Als je dus na die paar maanden 'gratis' van het spul af wilt, dan moet je een betaald nummer bellen om een retour-doos aan te vragen..
De groeten zeg. Je levert mensen ongevraagd spullen, en als ze er van af willen kost het hun geld.
Ik ben benieuwd hoe lang ze nog door dneken te gaan met het treiteren van hun klanten. Doorgaans is dit niet zo'n heel goed idee namelijk.
Ik hoorde van de week dat je dat kastje niet eens terug hoeft te sturen (ja, hij werd bij mij ook zomaar bezorgd). UPC kan het digitale signaal gewoon blokkeren als je het niet wilt.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:47 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Precies. Dit is echt een 'door-de-strot-duwen' marketing. Helemaal leuk: Als je dus na die paar maanden 'gratis' van het spul af wilt, dan moet je een betaald nummer bellen om een retour-doos aan te vragen.
Dat is jouw mening. Ik persoonlijk hou er gewoon niet van om tig telefoontjes te krijgen waarbij ik duidelijk heb aangegeven dat ik er geen behoefte aan heb, en dat ik alsog zo'n ding krijg opgestuurd. En dat UPC iedere klant zo'n ding opstuurd, dat zal me rotzorg zijn...quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:53 schreef Ronaldsen het volgende:
Volgens mij krijgt iedere UPC abonnee zo'n UPC box thuis gestuurd, wat boeit dat nou?
Ik heb dat ding nu 4 weken, ik heb ook nooit ergens om gevraagd, maar ik heb er geen last van..
Wacht maar, over 5 maanden begint hetquote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:53 schreef Ronaldsen het volgende:
Volgens mij krijgt iedere UPC abonnee zo'n UPC box thuis gestuurd, wat boeit dat nou?
Ik heb dat ding nu 4 weken, ik heb ook nooit ergens om gevraagd, maar ik heb er geen last van..
Je kan die doos ook gewoon aannemen, en ze dan een vriendelijk briefje sturen dat er per abuis (want jij hebt er immers nooit om gevraagd) iets van hun bij jou is afgeleverd en dat ze x weken de tijd hebben om dat te komen ophalen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:40 schreef Harry_Sack het volgende:
Ik heb al besloten dat ik niets aanneem. Opzouten met die onzin![]()
Wat het boeit?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:53 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik WIL dat ding niet. Waarom zou IK moeite moeten doen om een produkt of dienst NIET te willen?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:57 schreef Grimli het volgende:
stel je niet zo aan TS.
je mag dat ding 6 maanden gratis proberen. GRATIS.
ik heb die box al langer dan 6 maanden en het bevalt me prima. nog nooit storing mee gehad
ik heb nu al 6 jaar alle produkten van UPC. in begin wat probleempjes met facturen, maar voor de rest werkt het top.
onzinquote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:33 schreef Fester het volgende:
Wat begrijp je niet in mijn posts ?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:57 schreef Grimli het volgende:
stel je niet zo aan TS.
je mag dat ding 6 maanden gratis proberen. GRATIS.
ik heb die box al langer dan 6 maanden en het bevalt me prima. nog nooit storing mee gehad
ik heb nu al 6 jaar alle produkten van UPC. in begin wat probleempjes met facturen, maar voor de rest werkt het top.
Als dat inderdaad zo zou zijn, dan zou ik allemaal facturen uitschrijven en vervolgens een incasso inschakelenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:57 schreef 5112 het volgende:
[..]
Je kan die doos ook gewoon aannemen, en ze dan een vriendelijk briefje sturen dat er per abuis (want jij hebt er immers nooit om gevraagd) iets van hun bij jou is afgeleverd en dat ze x weken de tijd hebben om dat te komen ophalen.
Zo niet, dan kan je ervan uit gaan dat ze het niet terug willen hebben en dan wordt het automatisch van jou (de precieze wetteksten enzo heb ik niet bij de hand, maar dat is iig de procedure bij het ongevraagd opgestuurd krijgen van pakjes)
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:03 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Als dat inderdaad zo zou zijn, dan zou ik allemaal facturen uitschrijven en vervolgens een incasso inschakelen
Ik heb er nog nooit een mogen ontvangen en ik hoop van harte dat dat zo blijft.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:53 schreef Ronaldsen het volgende:
waarom ik die huidige digitale troep niet wil:quote:Ik heb dat ding nu 4 weken, ik heb ook nooit ergens om gevraagd, maar ik heb er geen last van..
Omdat er altijd mensen zijn die niet reageren. Volgens het principe dat hij net beschreef, is iets automatisch van jou als je het weigert omdat de afzender het niet terug wil nemen. Blijkbaar geldt zoiets volgens die redenering dan wel als een dienst waar je een vergoeding voor mag vragen. De vraag of je gebruik maakt van die ''dienst'' doet dan niet meer terzakequote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:07 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ik volg je niet, wat denk je daarmee te bereiken behalve jezelf op kosten jagen?
En hoeveel zenders is bij wet geregeld?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:01 schreef Grimli het volgende:
[..]
onzin
Analoog singaal moet altijd op de kabel blijven. dat is Wettelijk vast gelegd
Nu snap ik het ook niet meer. Het idee is, dat als iemand jou iets ongevraagd opstuurt, dat je die persoon/het bedrijf in staat moet stellen het pakket weer terug te nemen. Je hoeft daar niet uitzonderlijk veel moeite voor te doen, maar je mag het ook weer niet onmogelijk maken. Als ze bijv. zeggen dat je het terug moet sturen, dan kan je dat weigeren aangezien je daar kosten voor moet maken (of gewoon geen tijd voor hebt), maar je kan ze wel in staat stellen het bij je op te halen bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:11 schreef Harry_Sack het volgende:
wazig verhaal
okee, maar dan hoef je ook geen gebruik te maken van hun betaallijn zou je zeggen, tochquote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:34 schreef 5112 het volgende:
[..]
Nu snap ik het ook niet meer. Het idee is, dat als iemand jou iets ongevraagd opstuurt, dat je die persoon/het bedrijf in staat moet stellen het pakket weer terug te nemen. Je hoeft daar niet uitzonderlijk veel moeite voor te doen, maar je mag het ook weer niet onmogelijk maken. Als ze bijv. zeggen dat je het terug moet sturen, dan kan je dat weigeren aangezien je daar kosten voor moet maken (of gewoon geen tijd voor hebt), maar je kan ze wel in staat stellen het bij je op te halen bijvoorbeeld.
Als die persoon/het bedrijf niks van zich laat horen, dan mag je er na een redelijke termijn van uit gaan dat ze geen interesse hebben om hun spullen terug te krijgen en dan mag je het pakket dus zelf houden.
Deze regeling voorkomt dus dat malafide lieden spullen opsturen naar nietsvermoedende brave burgers en daarna ze een factuur sturen voor die ongewenste troep. In het geval van een foutje (verkeerd adres oid) moet je de originele eigenaar (verstuurder) wel in staat stellen de fout goed te maken. Er kan echter niet van je verlangt worden dat je kosten gaat maken omdat iemand anders de post verkeerd heeft geaddresseerd.
Als ze het bijvoorbeeld perse terug willen per post zou je daar redelijke kosten in rekening voor kunnen brengen (verzendkosten + verpakkingskosten + administratie kosten). Als ze het niet terug willen, of ze komen het niet ophalen dan kan natuurlijk niet van je verlangt worden dat je dat pakketje eeuwig voor ze bewaart. Vandaar dat na x weken het pakket, en de inhoud, automatisch van jou worden...
(zo had ik het begrepen uit diverse discussies op een aantal fora over consumentenrecht)
Nee, dan hoef je er niet voor te betalen (tenzij die abonnee om die dienst gevraagd heeft natuurlijk). Als zij je ongevraagd voor die dienst opgeven, en je maakt er geen gebruik van, hoef je er niet voor te betalen. Maak je er wel gebruik van, dan moet je er ook voor betalen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:55 schreef Harry_Sack het volgende:
Stel je nou eens voor dat een abonnee voor 2 jaar in Afrika zit. Is het dan zo dat omdat hij nou eenmaal niet thuis was, dat hij anderhalf jaar mag gaan betalen voor een dienst waar hij nooit om gevraagd heeft? Enkel omdat UPC te belazerd is geweest om een afzender op het pakketjes te schrijven??
Op dat punt zitten we dus, niemand heeft om dat pakketje gevraagd, maar je moet wel betalen na 6 maanden als je niet opzegt.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:05 schreef 5112 het volgende:
[..]
Nee, dan hoef je er niet voor te betalen (tenzij die abonnee om die dienst gevraagd heeft natuurlijk). Als zij je ongevraagd voor die dienst opgeven, en je maakt er geen gebruik van, hoef je er niet voor te betalen. Maak je er wel gebruik van, dan moet je er ook voor betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |