abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40040141
ik heb zelf ook wat topics gelezen over praten met je huisdier.
Ik heb zelf ook een huisdier een konijn.
Ben zelf ook paranormaal begaafd, maar ik sta er zelf niet altijd voor open.
Ik vraag me wel eens af, hoe je zelf kan leren te communiceren met dieren.
wat word er precies gedaan bij die cursussen...
pi_40040192
'Zit'.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:18:29 #3
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_40040220
'Immers'

'Daaarentegen'
pi_40040362
Ik praat altijd met mijn katten (en twee van de drie kletsen ook net zo hard terug) alleen begrijpen is een tweede (hoewel je soms heel goed weet wat ze bedoelen gek genoeg)

Kwestie van oefenen denk ik
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_40040579
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 10:24 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik praat altijd met mijn katten (en twee van de drie kletsen ook net zo hard terug) alleen begrijpen is een tweede (hoewel je soms heel goed weet wat ze bedoelen gek genoeg)

Kwestie van oefenen denk ik
Zelfde geld voor mij. Je wordt wel altijd mooi voor gek verklaard maar goed :p boeiend
Zo niet.. dan toch!
pi_40040590
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 10:18 schreef xstatic1975 het volgende:
'Immers'

'Daarentegen'
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:37:11 #7
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_40040674
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 10:24 schreef SadKingBilly het volgende:
Okee, ik kom niet zo vaak in dit subforum en misschien moet ik dat ook maar zo houden. Maar bedoel je nou dat jouw katten verstaanbaar tegen jou praten (of is het miauwen dat jij in je hoofd vertaald). En als ze dan met je praten, waarom begrijp je ze dan niet. Zijn ze zo vaag ofzo?

Serieus, ik probeer te begrijpen wat je bedoelt.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:38:44 #8
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40040725
Ik heb een tijd in gedachtes proberen te praten met mijn hond, maar ik ben daarmee gestopt omdat ik mijn hond liever met rust laat. Ik praat wel vaker hardop tijdens het lopen met mijn hond. Dat hij niet zoveel moet snuffelen en dat hij moet stoppen met territorium afbakenen omdat hij geen pis meer in zijn blaas heeft.

Mijn hond begrijpt bepaalde woorden. Maar dat komt omdat bepaalde woorden voor een beloning staat. Als ik zeg dat we gaan riempelen dan bedoel ik wandelen en dan staat hij meteen paraat. Denta-stick begrijpt hij ook, dat is dat ding wat goed is voor de tanden, iedere dag krijgt hij een denta-stick dus. Als ik roep van "Denta-stick, denta-stick", dan staat ie op en blaft ie op een wolf-achtige manier.

Maar praten verder met dieren. Je moet weten hoe dieren denken eerst, en hoe een hond denkt Een hond denkt ook veel na de hele dag, mijn hond dus wel. Maar het is honden-denken. En een mens kan niet snel begrijpen hoe honden denken. Alleen de standaard dingen van een hond begrijpen we.

Hoe diep het denken gaat van een hond als hij uren in de mand ligt dat weet niemand.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 juli 2006 @ 10:38:51 #9
13368 NiGeLaToR
pi_40040728
Hoe weet je dat je paraabnormaal misvormd bent dan?
Vind het wel merkwaardig dat een groot deel van de bevolking claimed 'een gave' te hebben, maar als er echt zoveel mensen 'speciaal' waren waarom is onze samenleving dan nog steeds veelal vrij van dit soort 'bijzonderheden'? Omdat we er niet voor open staan? Dat vind ik helemaal een mooie, we zijn allemaal heeeel bijzonder en speciaal, hebben een superspeciale gave, maar we doen er maar niets mee...

Zo kan ik ook paranormaal begaafd zijn.. gewoon wat roepen en vervolgens zeggen dat ik er niet voor open sta?
Maargoed, praten met je huisdier kun je sowieso leren door je te verdiepen in het gedrag van je dieren. Mijn gave is dat ik makkelijk 'communiceer' met dieren en snel kan herkennen wat hun behoeften of angsten zijn. Dieren kun je overigens geen politiek debat mee voeren enzo...
pi_40040729
edit

[ Bericht 100% gewijzigd door NrSiX op 21-07-2006 11:11:45 ]
Zo niet.. dan toch!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:42:34 #11
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40040833
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 10:38 schreef NiGeLaToR het volgende:

Maargoed, praten met je huisdier kun je sowieso leren door je te verdiepen in het gedrag van je dieren. Mijn gave is dat ik makkelijk 'communiceer' met dieren en snel kan herkennen wat hun behoeften of angsten zijn. Dieren kun je overigens geen politiek debat mee voeren enzo...
Inderdaad. Angsten leren kennen vooral. Misschien zijn honden ook depressief vaker.

Ik denk soms dat een hond zijn ouders kan missen als hij gekocht wordt bij een kennel-houder. En tevens dat een hond zich niet helemaal thuis voelt tussen 2-potigen als mensen. Dat een hond dus eenzaam kan zijn.

En dan heb je nog de onderlinge strijd tussen mannetjes-honden die voor veel ellende kan zorgen. Elkaar continu proberen te overtreffen en proberen het domein te krijgen op straat.

En zo zullen er meer dingen zijn. Maar ik ben geen Martin Gaus

Maar begrijp je de angsten van honden dan kun je ook sneller contact leggen. Gedachtes zal een hond zeker hebben. Dan moet je net weten hoe je de gedachtes van een hond onder woorden kunt brengen zodat je kunt praten met je hond.

Honden begrijpen mensen-taal een beetje. Zit, sta, lig, lopen en nog meer. Maar dat komt omdat er een consequentie aan dat woord zit. Beloning of straf.
pi_40040847
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 10:14 schreef R_Style het volgende:
Bullshit!!!
Paranormaal begaafd... m'n endeldarm!!
Ga een ander in de zeik lopen nemen.
Als je echt zo paranormaalbegaafd zou zijn zou je toch iets vaker op het truth forum moeten komen.
Uncomfortable silences. Why do we feel it's necessary to yak about bullshit in order to be comfortable?
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:45:09 #13
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40040900
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 10:42 schreef badlittlegirl het volgende:

[..]

Bullshit!!!
Als je echt zo paranormaalbegaafd zou zijn zou je toch iets vaker op het truth forum moeten komen.
Niet zo wantrouwend

TS geef ik de voordeel van de twijfel. Altijd wantrouwend zijn bij iedere user is niet goed.

Wantrouwen is een teken van zwakte Vertrouwen bereik je meer mee En zelfs al is vertrouwen gebaseerd op een leugen, dan nog kun je wat ervan bakken, dan kun je terugkomen op je conclusie.

En daarbij kan een topic alsnog gaan draaien, ondanks dat de TS de boel aan het oplichten is
pi_40040920
Voor mensen die het wel interessant vinden en oprecht geinteresseerd zijn.
Het praten met dieren is een vorm van thelepathie. Ik kan het niet.
In de esoterische winkels zijn er genoeg boeken over te vinden.
De mensen daar weten vaak wel of er cursussen in de buurt worden gegeven.
Uncomfortable silences. Why do we feel it's necessary to yak about bullshit in order to be comfortable?
pi_40040948
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 10:38 schreef Dromenvanger het volgende:

Hoe diep het denken gaat van een hond als hij uren in de mand ligt dat weet niemand.
Nou, het zullen geen grootse filosofische vraagstukken zijn.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_40040966
Als je met je huisdier praat om een gesprek te voeren dan ben je verkeerd bezig, als je echter tegenze praat om vriendlijk te doen dan is het o.k.
Dieren horen wel niet wat je zegt, maar de klanken en de toon begrijpen ze wel.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:48:56 #17
153872 Vedradorr
Wanna live forever???
pi_40040994
mijn hond vraagt of ik koffie wil en zet het ook lol

sorry flauw
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:55:39 #18
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40041190
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 10:47 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Nou, het zullen geen grootse filosofische vraagstukken zijn.
Nee, ik denk het ook niet

Maar wie weet wat ze denken. Misschien is het wel een chaos in zo'n hond. Of hij weet niet wat hij moet denken. Of hij denkt de hele dag aan een honden-paradijs Ooit een uitspraak gelezen dat het in een hond donker is. Dat een hond erg duister is van binnen.

Mijn hond droomt wel vaker, dan praat hij in zijn droom. Dan is het niet blaffen zoals normaal maar dan lijkt het pratend te blaffen en te steunen en te kreunen.

Dan hoor je hem dus echt praten in de slaap Geen blaffen maar honden-praten.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:55:45 #19
130803 Gripper
Get a grip
pi_40041192
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 10:37 schreef Everett het volgende:

[..]
Maar bedoel je nou dat jouw katten verstaanbaar tegen jou praten (of is het miauwen dat jij in je hoofd vertaald).
Als ik bij het aanrecht sta en er een kat in mijn been hangt rond de klok van 18.00 weet ik precies wat ie wil zeggen hoor
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:59:14 #20
98138 Everett
pi_40041305
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 10:55 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als ik bij het aanrecht sta en er een kat in mijn been hangt rond de klok van 18.00 weet ik precies wat ie wil zeggen hoor
Ja, dat begrijp ik. Maar ik meende op te maken dat er ook mensen zijn die een kat hebben die het echt daadwerkelijk zegt (dus letterlijk: "Hey, het is zes uur. Ik zou nu wel eens wat lusten. wat denk je d'r van?!?"). Zoals Mr. Ed, zeg maar.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_40041393
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 10:42 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Inderdaad. Angsten leren kennen vooral. Misschien zijn honden ook depressief vaker.
In de U S of A zijn er met het middel Prozac succesvolle behandelingen geweest van depressieve honden. De honden in kwestie waren zeer teneer geslagen en futloos. Na behandeling leefden ze op, vrolijk door de tuin rennen, apporteren etc etc.

Geen gave voor nodig, gewoon wetenschappelijk
  vrijdag 21 juli 2006 @ 11:04:49 #22
130803 Gripper
Get a grip
pi_40041445
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 10:59 schreef Everett het volgende:

[..]

Ja, dat begrijp ik. Maar ik meende op te maken dat er ook mensen zijn die een kat hebben die het echt daadwerkelijk zegt (dus letterlijk: "Hey, het is zes uur. Ik zou nu wel eens wat lusten. wat denk je d'r van?!?"). Zoals Mr. Ed, zeg maar.
Misschien dat die mensen even daarvoor een geestverruimend middeltje hebben genomen, en daardoor allemaal mooie dingen horen en zien. Ik ben vrij sceptisch over paranormale gaven, en praten met dieren. Tuurlijk denk ik dan....
Eigenlijk benader ik elk topic in [TRU] met behoorlijke scepsis

Maar ik ken m'n katten wel goed genoeg om het onderscheid te maken tussen <miauw> "Hey, wat leuk dat je er weer bent, zal ik om mijn genegenheid voor jou te demonstreren eens even lekker m'n kop langs je been wrijven?" of <Miauw> "Eten in m'n bakje doen, en rap een beetje!!"
Het ligt er maar aan hoe je dat wilt interpreteren...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 21 juli 2006 @ 11:07:54 #23
98138 Everett
pi_40041538
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 11:04 schreef Gripper het volgende:

[..]
Maar ik ken m'n katten wel goed genoeg om het onderscheid te maken tussen <miauw> "Hey, wat leuk dat je er weer bent, zal ik om mijn genegenheid voor jou te demonstreren eens even lekker m'n kop langs je been wrijven?" of <Miauw> "Eten in m'n bakje doen, en rap een beetje!!"
Misschien noemen sommige dit praten met je huisdieren (en denken ze dus paranormaal begaafd te zijn).
Ik heb mijn dosis [TRU] voorlopig wel weer even gehad. Ik heb het weer geprobeerd, maar ik kom er gewoon niet echt lekker in.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 11:08:49 #24
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_40041559
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 11:04 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dat lijkt me hier het geval.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 21 juli 2006 @ 11:11:08 #25
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_40041621
quote:
'Immers'

'Daaarentegen'
dat zegt mijn konijn ook altijd
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_40041648
quote:
'Immers'

'Daaarentegen'
Ownage!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 11:19:14 #27
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40041818
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 11:02 schreef Merovech het volgende:

[..]

In de U S of A zijn er met het middel Prozac succesvolle behandelingen geweest van depressieve honden. De honden in kwestie waren zeer teneer geslagen en futloos. Na behandeling leefden ze op, vrolijk door de tuin rennen, apporteren etc etc.

Geen gave voor nodig, gewoon wetenschappelijk
Heb ook ooit zoiets gehoord Inderdaad kan de wetenschap veel oplossen

Mij heb je ook nooit horen beweren dat de wetenschap niets voorsteld. Ik zou het tevens mooi vinden als het paranormale en bovennatuurlijke wetenschappelijk benaderd wordt. Geesten wetenschappelijk opsporen met apparatuur en nog meer. Maar dat is niet noodzakelijk. Maar om het te bevestigen is dat wel okey. Mochten geesten bestaan en geen visioen zijn.

Zoals die banner hierboven op fok! over mensen die stemmen horen. 1 op de 7 heeft last van stemmen in het hoofd, en die mensen zijn geen schizofreen, nu gaan ze dat op een wetenschappelijke manier onderzoeken

Wetenschap is ook heilig.

Sommige mensen hangen edel-stenen om de nek van honden. Ken toevallig mensen die dat gedaan hebben. Om ziektes te genezen. Je hebt ook homeopathie voor dieren en nog meer.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 11:21:49 #28
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_40041896
Mooie sig trouwens, Dromenvanger .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 21 juli 2006 @ 11:25:25 #29
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40042001
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 11:21 schreef Fir3fly het volgende:
Mooie sig trouwens, Dromenvanger .
Danke

Ik laat deze sig voorlopig staan
Ik heb die sig uit een boekje dat ik lang geleden gekocht heb Spirituele uitspraken, zo zie je maar dat spiritueel ingestelde boekjes ook wetenschappelijk zijn Staan een stuk of 300 spreuken in.

Offtopic, sorry
  vrijdag 21 juli 2006 @ 11:27:17 #30
14623 kEUS
to cow or not to cow.
pi_40042068
youp van't hek:

Dat zo'n wijf zegt, mijn kat voelt het als ik alleen ben.
NEE dat ziet hij trut.
pi_40042150
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 10:47 schreef longinus het volgende:
Dieren horen wel niet wat je zegt, maar de klanken en de toon begrijpen ze wel.
Mooi gezegd.

Echt, mensen die denken dat hun hond Nederlands verstaat...
Het gras bij de buurvrouw is altijd groener.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 11:56:20 #32
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_40043086
ik praat altijd tegen al mijn dieren hier, 2 honden, 3 katten en zelfs tegen het konijn. De dieren snappen natuurlijk geen reet van wat ik vertel, maar merken wel de aandacht. De katten "praten" ook terug. Ik heb soms hele "gesprekken" met de katten hoor. Ik gewoon slap ouwehoeren en die kat maar terug mauwen. haha.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_40061343
Nouja, sowieso praten met dieren toeschrijven aan een paranormale gave =
Gewoon lichaamshouding, bewegingen, emoties op het gezicht oppikken.
De rest zijn gewoon allemaal gevallen van wishful thinking.
Net als de meerderheid van alle "paranormale zaken".
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:06:53 #34
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40069535
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 23:28 schreef Secretus het volgende:

De rest zijn gewoon allemaal gevallen van wishful thinking.
Net als de meerderheid van alle "paranormale zaken".

En dan geldt vanzelf dat een persoonlijke mening slechts een mening is

Big lebowski ------> " That's just your opinion man".

Veel mensen uitten hun mening als zijnde de waarheid.

Ik had in ouwehoer een mooie spreuk gepost. Even zoeken.....

"Geloof hen die de waarheid zoeken, twijfel aan hen die ze gevonden hebben "

Sommige mensen komen over alsof ze denken de wijsheid in pacht te hebben, en dan is het ook nog eens slechts een poging tot afkraken van het geloof van iemand. Mensen afkraken die zoekende zijn in het leven. Ohhh zo makkelijk

Respect zou je moeten kunnen opbrengen voor mensen die zoekende zijn. En daar ontbreekt het dus aan. Veel mensen zijn continu aan de oppervlakte van het bestaan en dan halen ze ook nog het lef vandaan om mensen die zoeken de grond in te trappen. Dan denk ik vanzelf van..."Kan het niet eens wat subtieler gebracht worden".

By the way......

Meerderheid van alle dat kan dus niet. Je hebt een meerderheid of je hebt alle. Maar een meerderheid van alle dat klopt niet. Alle is alles. Je kunt geen meerderheid van alles hebben. Alles is volledig en als je over alles preekt dan is het al 100 procent

Dat weet een olifant dus ook. Als een olifant een sloot water leeg drinkt met zijn slurf, dan weet zo'n olifant dat er niet meer erin zit, dan zoekt de olifant vanzelf naar een nieuwe sloot met water

Zo dom zijn dieren niet eens. Dieren weten wanneer het op is. En wanneer het gevuld is. Wie weet weten dieren wel of het glas half vol of half leeg is. Nog beter dan mensen dat kunnen beseffen

[ Bericht 7% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 22-07-2006 11:12:15 ]
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:07:29 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40069546
quote:
'Immers'

'Daaarentegen'
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_40072922
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:06 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

En dan geldt vanzelf dat een persoonlijke mening slechts een mening is

Big lebowski ------> " That's just your opinion man".

Veel mensen uitten hun mening als zijnde de waarheid.

Ik had in ouwehoer een mooie spreuk gepost. Even zoeken.....

"Geloof hen die de waarheid zoeken, twijfel aan hen die ze gevonden hebben "

Sommige mensen komen over alsof ze denken de wijsheid in pacht te hebben, en dan is het ook nog eens slechts een poging tot afkraken van het geloof van iemand. Mensen afkraken die zoekende zijn in het leven. Ohhh zo makkelijk

Respect zou je moeten kunnen opbrengen voor mensen die zoekende zijn. En daar ontbreekt het dus aan. Veel mensen zijn continu aan de oppervlakte van het bestaan en dan halen ze ook nog het lef vandaan om mensen die zoeken de grond in te trappen. Dan denk ik vanzelf van..."Kan het niet eens wat subtieler gebracht worden".

By the way......

Meerderheid van alle dat kan dus niet. Je hebt een meerderheid of je hebt alle. Maar een meerderheid van alle dat klopt niet. Alle is alles. Je kunt geen meerderheid van alles hebben. Alles is volledig en als je over alles preekt dan is het al 100 procent

Dat weet een olifant dus ook. Als een olifant een sloot water leeg drinkt met zijn slurf, dan weet zo'n olifant dat er niet meer erin zit, dan zoekt de olifant vanzelf naar een nieuwe sloot met water

Zo dom zijn dieren niet eens. Dieren weten wanneer het op is. En wanneer het gevuld is. Wie weet weten dieren wel of het glas half vol of half leeg is. Nog beter dan mensen dat kunnen beseffen
Bwa, hoezo niet ?
Je hebt "alle paranormale zaken", dat is dus 100% van de paranormale zaken.
90% van die zaken is bevoorbeeld wishful thinking, en 10% niet.
Dan heb je toch een meerderheid van de paranormale zaken (die "alle" is inderdaad overbodig, maar zou dus toch kunnen ?) Maarja, is niet echt belangrijk.

En nouja, ik heb wel enige respect voor mensen die "alternatieve" verklaringen zoeken, omdat je zelfs vanuit filosofisch standpunt nooit zeker kan weten welke verklaring nu de "echte" is, maar ik heb inmiddels ook al 10tallen boeken en vele vele werken en sites verslonden over de werking van zogenaamde "paranormale" fenomenen, en de basis van heel veel van die fenomenen is self-deception, ad hoc hypothesis, selective thinking, wishful thinking, placebo effect, etc.

Maar het is inderdaad mijn mening, en ik ga mensen ook niet proberen te overtuigen (zou ook niet kunnen, zelfs met empirisch bewijs (ad hoc hypothesis, true-believer-syndrome) dus ik laat het gewoon zo.

En ik zei toch ook niet dat dieren dom waren ? Dieren hebben hun intelligentie, en ze weten en begrijpen bepaalde dingen, en kunnen ook signalen geven aan mensen over hun emoties of behoeftes. Maar dat heeft gewoon niets met paranormale zaken te maken.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 14:26:27 #37
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_40074630
Ik heb wel het idee dat mijn katten me begrijpen als ik tegen ze praat, alleen ze doen er geen moer mee.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 14:56:46 #38
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40075579
@ Secretus

Niets mis met wishfull thinking

Beter denken vol verwachtingen dan denken zonder verwachtingen. Ik bedoel. Als je nergens wat van verwacht dan schiet het ook niet op Maar dat is maar mijn mening zoals een user hier altijd zei Net zoals jij een mening hebt, heb ik ook een mening. En zo heeft iedereen wel een mening. En vooral een eigen denken en realiteits-besef.

Over dieren, ze hebben hun eigen wereldje en besef. Wie weet maken ze de realiteit wel helemaal anders mee. Dat een boom voor een hond heel anders eruit ziet. Hoewel hij toch tegen een boom zeikt. Dus die boom is wel aanwezig voor een hond. Maar de vorm dan. Is de vorm van een boom hetzelfde voor een hond? Ziet een hond ook waaiende takken als het waait?

Dat zou al een mooie connectie opleveren tussen ons en de hondenwereld. Alleen nu nog de taal onderling verstaanbaar maken. Maar dan moeten honden wat slimmer worden en bewuster worden
  zaterdag 22 juli 2006 @ 16:02:28 #39
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_40077473
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 14:56 schreef Dromenvanger het volgende:

Is de vorm van een boom hetzelfde voor een hond? Ziet een hond ook waaiende takken als het waait?
Het schijnt dat dieren dingen hetzelfde zien als mensen maar dat ze alleen geen kleuren kunnen waarnemen zoals de mens dat doet.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 16:29:09 #40
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40078364
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 16:02 schreef cheqy het volgende:

[..]

Het schijnt dat dieren dingen hetzelfde zien als mensen maar dat ze alleen geen kleuren kunnen waarnemen zoals de mens dat doet.
Inderdaad is me dat bijgebleven dat honden alleen in zwart wit zien

Maar is dat bij alle dieren dus zo??? Of alleen bij bepaalde dieren?

Papegaaien zijn volgens mij nog de meest slimme dieren of niet? Maar dat weet ik niet. Papegaaien zijn goed in imiteren, dus of dat slim is??? Ze kunnen mensen goed nadoen. Ooit een show gezien van papegaaien die zelfs op een kleine fiets konden rijden en nog meer. Die konden zelfs muziek maken.

Net zoals de mens de aap goed kan nadoen
pi_40079466
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 16:29 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Papegaaien zijn volgens mij nog de meest slimme dieren of niet? Maar dat weet ik niet. Papegaaien zijn goed in imiteren, dus of dat slim is??? Ze kunnen mensen goed nadoen. Ooit een show gezien van papegaaien die zelfs op een kleine fiets konden rijden en nog meer. Die konden zelfs muziek maken.
Ik zag laatst op tv een stukje met een papegaai die de kleuren kon benoemen van een aantal voorwerpen, of het voorwerp zelf bij de naam noemen, al naar gelang welke vraag er bij gesteld werd. En zo nog meerdere dingen waarbij deze papegaai op gerichte vragen antwoord kon geven. Erg interessant om te zien.

Gaat dus wel verder dan de "grappige truukjes" als op een fietsje rijden, of zinnetjes herhalen, volgens mij zijn die dieren bijzonder intelligent
  zaterdag 22 juli 2006 @ 20:02:59 #42
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_40084515
Heb een keer idee gehad dat ik kon communiceren met m'n huisdier. Was ten tijde dat 't beestje dood ging. Op dat moment was ik niet aanwezig, maar had wel 't gevoel dat ik contact met 'm had.
Heb er elders al eens over geschreven op dit forum. Toen werd ik half voor gek verklaard door een paar lui. (altijd leuk) Je mag het opzoeken. Ga 't niet nog eens allemaal pennen.
(Un)masking for the greater good.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 21:06:34 #43
85967 Miss_kausalaya
cogito ergo sum
pi_40086205
ik praat ook altijd met mijn konijn, me broer verklaart me daarmee voor gek, maar ik heb het wel gevoel dat ze soms dondersgoed weten wat je bedoelt hoor...
***geloof in je dromen,en onthoud : ze kunnen alles van je afpakken behalve wat je gelooft***
  zaterdag 22 juli 2006 @ 21:23:12 #44
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_40086593
Ik denk dat praten verkeerd is. Dieren kunnen vaak niet de klanken maken wat de mensen kunnen. En stel nou dat telapatie bestaat. In dat geval denk ik dat je niet kan communiceren met de mensen taal. Er bestaat een grote kans dat die beesten denken in de vorm van plaatjes. Niet voor niets dat wetenschappers met apen communiceren mbv afbeeldingen. De afbeelding van een tennisbal zal waarschijnlijk hetzelfde zijn voor jouw hond als voor jou. Dus wie weet probeer eens een plaatje van een bal te tonen aan de hond, misschien gaat hij dan wel een echte tennisbal halen.
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
  zaterdag 22 juli 2006 @ 23:30:30 #45
56019 ne0c0rt3xx
Nu ook met muffins derbij..
pi_40089667
kweet niet of et etzelfde is, maar tlijkt of me kat altijd begrijpt hoe ik me voel..als ik down ben dan is ze niet weg te slaan bij me, contstant kopjes, en likjes op me hand. Als ik tegen haar praat lijkt het of ze me begrijpt. Weet niet of het alles met stemintonatie te maken heeft ? Kan aan haar houding zo'n beetje aflezen hoe het met der is (ja klinkt misschien dom/simpel, maar kweet ff niet hoe ik het anders moet verwoorden).
Everything happens for a reason..
[ R.I.P my DaiZy BoO.. ]
[ 25-03-2006 - 09-09-2007 ]
http://www.myspace.com/DjinN02
pi_40094232
Volgens mij voelen dieren eerder aan dan het horen van het woord.

Het viel me op dat, toen ik zei "hou je bek" tegen 1 van mijn katten die altijd als een sirene te keer gaat als ik een blikje voor ze optrek. Nou moet je niet meteen denken dat ik grof tegen mijn katten ben. Maar deze heb ik uit het asiel en al een oudje dus een already een eigen karakter. Er komt toch een geluid uit als het om eten gaat, absurd. Maar goed, toen ik dat zei toen ik me goed voelde deed ze er niks mee. Maar van de week ben ik ontslagen om minder leuke wijze, geef ik thuis de katten eten en tuurlijk meteen de 5e van kathoven in c mineur, zeg ik weer "hou je bek" maar beladen met woede. Die kat gaat beteurderd zitten en houdt 'r bek. Nu ik weer ok ben werkt 't weer niet meer.
  zondag 23 juli 2006 @ 10:38:17 #47
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_40097556
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 16:29 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Inderdaad is me dat bijgebleven dat honden alleen in zwart wit zien

Maar is dat bij alle dieren dus zo??? Of alleen bij bepaalde dieren?

Net zoals de mens de aap goed kan nadoen
Ik was net even op de site van elsevier aan het kijken Maar je moet abonnee zijn om het hele artikel te kunnen lezen. Gaat over de slimheid van dieren. Ik zal het eerste gedeelte even posten, de rest kom ik niet in, dan moet ik een abonnement nemen op elsevier. Wie weet dat ik dat nog ga doen een keer Interessant blad is elsevier, las ik vroeger vaker, en die site bevat een heel archief Maar goed, hier even een stukje van het artikel. Als iemand abonnee is van elsevier en het hele stuk wilt plaatsen dan ben ik blij Weet niet eens of je artikelen van Elsevier zomaar mag plaatsen ergens Ik bedoel, het gedeelte waarvoor je moet betalen dus.

Beesten: Hoe Betty de kraai leerde hengelen
De schokkende slimheid van andere dieren
Homo sapiens hoeft niet op zoek naar intelligent leven in het heelal. Het is er. Gewoon hier beneden. Varkens bedienen een joystick, kraaien wachten op het groene licht, stokstaartjes hebben TomTom, ratten kunnen redeneren, gaaien hebben een fenomenaal geheugen, wasbeertjes kunnen basketballen. En wij? Ach, wij apen na.

Betty is een kraai. Onderzoekers van de universiteit van Oxford hadden in 2002 in aanwezigheid van Betty voedsel verstopt in een emmertje. Dat emmertje zat vervolgens onder in een doorzichtige perspex koker. Met haar snavel kon Betty niet bij het hengsel van het emmertje.

Er lag een stukje metaaldraad naast het kokertje. Betty nam dit in haar bek en hengelde in de perspex koker naar het emmertje. Dat lukte niet: de rechte hengel kreeg geen vat op het hengsel. Vervolgens zette Betty de hengel op een punt vast en boog hem om de plastic koker heen. Daardoor ontstond een haak. Vervolgens hengelde Betty het emmertje uit de koker en peuzelde haar beloning op.

Dit is pure, onverdunde slimheid.

Betty wist dat er in het emmertje voedsel zat, constateerde dat ze er niet bij kon en analyseerde dat ze een hulpmiddel nodig had. Vervolgens herkende ze het stukje metaaldraad als hulpmiddel, probeerde het uit en merkte dat het niet lukte. Daarna stelde ze de juiste diagnose, het stukje metaal moest lichtelijk verbogen worden, en voerde de aanpassing uit. Het was geen...

bron: http://www.elsevier.nl/lo(...)ang%3D62%26week%3D27
pi_40106022
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 10:42 schreef badlittlegirl het volgende:

[..]

Bullshit!!!
HHHH,
pittig meisje

Ontopic: communiceren met dieren..
Ik denk zeker dat dat kan, of dat paranormaal is... het zou kunnen.
Eigenlijk denk ik dat paranormaal in deze zin eigenlijk gewoon het vetlengde van interesse en geven om is.
Als je goed naar je dier kijkt zal je gedragingen en houdingen herkennen, het dier zal jou ook leren kennen. tonen klanken houding, maar ook de geuren die je uittstoot en de daarbij behorende emoties/ gevolgen.
Goed kijken.
In het verlengde daarvan ligt ene vorm van telepathie denk ik.
Je communiceert niet met woorden, maar met beelden, vormen, misschien zelfs geuren die je op de ander overbrengt.

Hoe je dit leert ?
Als het voor jou weggelegd is, zinnig is, als je je oprecht interesseert voor je dier.. dan denk ik dat dit vanzelf groeit.
Het zit al in je, het zit in iedereen.
Geamuseerde arrogantie en BReeZaH en emancipatorisch zwijn
door nokwanda
  maandag 24 juli 2006 @ 17:12:32 #49
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_40138173
quote:
Als je er echt mee aan de slag wil dan is mijn forum wellicht een uitkomst.
Verders is het boek van Carol Gurney heel erg goed die staps gewijs tewerk gaat om je contact te laten maken met dieren.
In cursussen werk je in een groep en doe je vaak de nodige visualisaties, en je gaat uiteindelijk met dieren oefenen.
Vaak met elkaars dieren, zodat je meteen ook resultaat en feedback of het klopt of niet.
Dit is even heel beknopt en bij iedere cursus verschilt het weer.
Maar dit zijn de basics.
  maandag 24 juli 2006 @ 22:33:07 #50
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40147490
quote:
Ben zelf ook paranormaal begaafd, maar ik sta er zelf niet altijd voor open.Ik vraag me wel eens af, hoe je zelf kan leren te communiceren met dieren.

wtf moet ik hier nu van denken? iemand die te vaak paranormale beurzen is afgeweest?

iemand die een soort van crazy bitch in huis haalt die 'paranormaal' is en jij, iets labieler, dat je dan ineens allemaal dingen in je huis ziet bewegen?

lijkt me dat paranormaal zijn een dagtaak is...

we zijn allemaal boven het menselijke en onze kinderen zijn heel speciaal... de 'nieuwe kinderen' omdat het kind meteen "au" zei toen het gas brandde.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_40152644
Ik 'praat' wel vaker met mijn hond en katten, al is dat eigenlijk gewoon een klankentaal. Je brengt een bepaalde geluidslading over, moeilijk te verklaren. Katten en honden reageren ook als je met ze praat. Niet 1 op 1 nadoen, maar geluiden herhalen die ze eerder deden, een beetje variatie erin stoppen. 't Zal wel gek klinken maar die beestjes gaan je daardoor ontzettend liefdevol aankijken. Op de website van Het Laatste Nieuws (www.hln.be) las ik vandaag ook al dat er studies zijn die bewijzen dat klank, zelfs onderbewust, een heel belangrijk gegeven in communicatie is. Iets langer geleden was er ook al zo´n onderzoek die duidelijk maakte dat muggen op basis van toonafstemming met elkaar voortplanten. Dieren praten net zoals mensen, alleen met andere klanken, tonen, vibraties en afgeleiden. En de taal van dieren is (ondanks dat we het niet begrijpen) niet zo complex als van mensen. Aan de klank van het dier hoor je al snel de stemming en op basis daarvan kun je zelf ook 'praten' met het dier. Of weglopen, want bij een leeuw hoef je dat soort ongein niet te proberen.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  dinsdag 25 juli 2006 @ 09:16:02 #52
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_40157845
"Praten met je dieren is verkeerd" en "Dieren horen alleen de klanken".
Wrong.
Alleen die tweede quote die ik hier steeds terug zie komen is half waar.
Als je echt praat met intensie, verstaan de dieren wat jij zegt.
Waarom?
En wat bedoel ik met "intentie"?
Ga dit eens bij jezelf na op basis van bijvoorbeeld de uitspraak "Woorden schieten mij tekort".
Als je iets wilt zeggen, dan "weet" je dit al.
Soms is het niet eens uit te drukken in woorden of kun je iets niet uitleggen, terwijl het in je hoofd kant en klaar ligt en je precies weet wat je wilt zeggen in principe.
Alleen moet het nu nog verbaal geformuleerd worden.
Maar soms is de menselijke taal (zeker met gevoels kwesties) een flinke limitatie.

Dit is wat dieren oppikken.
De intentie die jij wilt gaan uitspreken.
Het zal je verbazen hoeveel wij onbewust uitzenden en dieren feilloos oppakken naast de lichaamstaal en emoties.
Als ik met een dier praat, dan weet ik dat deze mij begrijpt, en antwoord ook terug.
Vaak pik ik het op als een bepaalde energie die in woorden worden vertaald, en soms beelden.
(Iedereen is weer ergens anders gevoelig voor.)

Praten met dieren...
Het klinkt voor vele misschien als abracadabra, maar het is super simpel en gewoon leuk.
De band tussen jou en "jou" dier kan een hele nieuwe diepgang krijgen op die manier.
Nee je kan inderdaad zoals al gezegd is geen politiek debat met ze houden.
Maar wel over de Universele aspecten van het leven: emoties, liefde, het leven, enz.
Dieren hebben emoties, zijn zelf bewust, en hebben ook een bewustzijn... een ziel, net als wij.
Mensen zijn ook dieren.
We denken heel veel van onszelf qua intellect en intelligentie, maar dat is ook maar omdat we een geavanceerd zenuwstelsel hebben.

Zo blij ben ik er ook niet altijd mee trouwens.
Soms krijg ik mijn hoofd niet stil omdat die complexe breinmassa (die mede gestimuleerd is door de continue dagelijkse informatie bombardementen) continu bezig is met van alles.
Erg lastig als je met je lieveings paardje wil babbelen vanaf afstand.
pi_40167720
Inderdaad, de intentie achter de klank doet het hem. Als ik 'jij bent een stoute hond' op dezelfde manier zeg als 'jij bent flink geweest,' dan komt ie meteen aankwispelen.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 15:27:29 #54
13250 Lod
Sapere aude!
pi_40168888
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 09:16 schreef Darkwolf het volgende:
Dit is wat dieren oppikken.
De intentie die jij wilt gaan uitspreken.
Het zal je verbazen hoeveel wij onbewust uitzenden en dieren feilloos oppakken naast de lichaamstaal en emoties.
Als ik met een dier praat, dan weet ik dat deze mij begrijpt, en antwoord ook terug.
Vaak pik ik het op als een bepaalde energie die in woorden worden vertaald, en soms beelden.
(Iedereen is weer ergens anders gevoelig voor.)
Maar je kunt hier niet spreken over paranormale gaven, van mens noch dier. Dat is gewoon elkaars gedrag kennen, ethologie dus. Aangevuld met kennis van elkaars karakter en waarschijnlijk met geur en geluid. Hoewel wij mensen niet zo goed zijn met die laatste twee.
GNU Terry Pratchett
pi_40170433
Zeker, ik zie daar ook niets paranormaals in hoor.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:28:28 #56
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_40170835
Sorry.
Wellicht was ik onduidelijk.
Met "praten" bedoel ik telepatisch in mijn geval dan.
Ik bedoelde dus ook dat ze gedachten oppikken, letterlijk, uit je mind.
(Naast dus de lichaamstaal en de emoties.)
En dat is inderdaad niet paranormaal.
Dat is normaal.
Deze Universele taal spreekt iedereen.
Als klein kind sta je hier ook veel meer voor open.

"Nee Jantje! Dat is je fantasie. De hond zei niks. Dieren kunnen niet praten".
De moeder van Jantje zou eens moeten weten...

Ik ben er altijd open voor blijven staan, en later het verder ontwikkelt op bewuste wijze mede door een cursus.
Praten met woorden tegen ze doe ik ook gewoon, en dan gaat het dus om de intentie erachter.
Ik verduidelijk dit met beelden die ik visualiseer, die ze dan ook oppikken.
(Dieren denken voornamelijk in plaatjes als het ware.)
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:38:29 #57
13250 Lod
Sapere aude!
pi_40171154
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 16:28 schreef Darkwolf het volgende:
Met "praten" bedoel ik telepatisch in mijn geval dan.
Ik geloof dus niet dat daar ook maar enige telepathie aan te pas komt. Alleen een verdomd goede interpretatie van je lichaamshouding.
Er was laatst een topic op dit forum over een of andere test. Geen idee meer waar die test over ging maar in de test kwamen een tiental foto's van ogen en de vraag was om uit die foto's de gemoedstoestand van de persoon te raden. Het enige wat je steeds zag waren een paar ogen. Dus op basis van kleine details in de ogen kun je al zeggen of iemand blij, boos, moe etc. is. En zo zijn er veel meer van die kleine details die je een totaalbeeld van iemand kunnen geven.
quote:
Ik bedoelde dus ook dat ze gedachten oppikken, letterlijk, uit je mind.
Zoals gezegd geloof ik daar niet in en heb je onderbewust toch met je houding duidelijk gemaakt wat je bedoelde. Maar als je wat meer concrete voorbeelden hiervan hebt...
quote:
Ik verduidelijk dit met beelden die ik visualiseer, die ze dan ook oppikken.
(Dieren denken voornamelijk in plaatjes als het ware.)
Bedoel je dat je in gedachten een bal visualiseert en dat je hond dan ook een bal gaat pakken?
GNU Terry Pratchett
  dinsdag 25 juli 2006 @ 17:13:28 #58
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_40172331
Je hoeft er ook niet in te geloven, ik deel enkel mijn visie op basis van ervaringen en wat ik weet.
De enige concrete voorbeelden die ik zou kunnen geven is dus tekstueel in dit topic.
Maar zou je dit interessant vinden of niet?
(Daar je het uberhaupt namelijk niet gelooft.)

En wat je zegt over visuele feedback via foto's en daar dingen over zeggen, of dat het met dieren toch bij lichaamstaal blijft e.d en dat het niks met telepathie te maken heeft... ik hoef niet bij het dier te zijn om met deze te kunnen communiceren.
Noch het dier te kennen.
Tevens heb ik ook met overleden dieren gecommuniceerd.
(Waarvan 2 gevallen zonder foto.)
In mijn geval, heeft het alles met telepathie te maken.

Dingen naar het dier sturen die je verwacht van het dier kan inderdaad.
Of het dier dit dan ook doet is aan het dier.
Dieren hebben namelijk een vrije en eigen wil, net zoals de mens.
Het is ongeloofelijk hoe cooperatief en behulpzaam het dier is naar de mens.
Hierdoor word het ook vergeten en zelfs ontkent dat dieren bewuste keuzes kan maken naast hun instincten, net zoals mensen.
Sommige dieren ongehoorzamen juist als je iets naar ze stuurt wat niet mag.
Bijvoorbeeld dat de hond niet op de bank mag.
En wat zie je voor je?
Juist!
En wat doet de hond?
Je raad het al...

[ Bericht 12% gewijzigd door Darkwolf op 25-07-2006 20:27:22 (Rommelige post... flink opgeruimd en bijgeschaafd.) ]
pi_40172689
Ik zou daar wel eens een filmpje van willen zien.
pi_40172880
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 17:25 schreef seriewoordenaar het volgende:
Ik zou daar wel eens een filmpje van willen zien.
Dan blijft toch nog de vraag hóe ?
Of heb jij beschikking over apparatuur dat op kan vangen en voor anderen visueel kan maken wat er op dat moment gehoord/ gezien/ gevoelt wordt in iemand zijn hoofd ?
Geamuseerde arrogantie en BReeZaH en emancipatorisch zwijn
door nokwanda
pi_40178768
Nee tuurlijk niet. Met onmogelijkheden gooien is nogal makkelijk, nietwaar. Ik ben gewoon benieuwd naar dit experiment bij herhaling en een simpele externe blik is daarvoor voldoende.

Als je 10 keer je hond telepathisch roept, dan zou hij ook 10 keer moeten komen. Dat valt gemakkelijk te bevestigen of ontkrachten. Mij lukt het telepathisch roepen trouwens niet.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 21:24:39 #62
13250 Lod
Sapere aude!
pi_40179635
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 17:13 schreef Darkwolf het volgende:
Bijvoorbeeld dat de hond niet op de bank mag.
En wat zie je voor je?
Juist!
En wat doet de hond?
Je raad het al...
Wat denk je dat je gezichtsuitdrukking doet als je ziet dat de hond iets doet wat hij niet mag? Of je hele lichaamshouding? Die hond ziet dat je boos op hem bent, daar is helemaal niks telepathisch aan.
Trouwens, de hond weet zelf ook wel dat hij iets doet wat niet mag en weet dat er straf op staat als jij dat ziet. En gaat dus de schijnheilige uithangen.

Weet ik een leuk experiment:
Richt een webcam op de bank, wacht in een andere kamer tot de hond op de bank gaat liggen en probeer hem dan telepathisch er vanaf te krijgen. Ik ben er vrij zeker van dat de hond dan alleen maar weg gaat als hij uitgeslapen is.
GNU Terry Pratchett
  dinsdag 25 juli 2006 @ 21:35:34 #63
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_40180043
Hmm... zo kun je overal wel verklaringen achter gaan zoeken.
En je bent al zeker van de zaak betreft het resultaat van het experiment.
Dieren communiceren telepatisch.
Met elkaar.
Met mensen.
En mensen kunnen weer leren hoe intuitiever (laten we dat zweverige rot woord even achterwege laten dan) met dieren te communiceren.
Dingen op te pikken, dingen terug te zenden.

Tevens was het maar een algemeen voorbeeldje.
En alleen dat beargumenteer je.
Opzich ben ik wel geinteresseerd in je tegen argumenten betreft het communiceren met dieren op afstand.
Of met dieren die ik niet ken (en nooit gezien heb) zoals ik hierboven al beschreven heb.
Al denk ik wel te weten wat er gaat komen dan, want zoals je al aangeeft: je gelooft er niet in.
Doch kan ik niet echt je interesse meten daar je welliswaar wel meeleest en meeschrijft.
(Wat ik ook alleen maar kan blijven aanmoedigen, want kritisch zijn is alleen maar gezond.)
  dinsdag 25 juli 2006 @ 23:30:08 #64
13250 Lod
Sapere aude!
pi_40184382
Oké, mijn verhaal veralgemeniserend:

Dieren, en mensen, communiceren via de gebruikelijke zintuigen: zicht, reuk, gehoor, smaak en tast. Daarbij wordt gelet op de lichaamshouding (borst vooruit, hoofd omhoog of juist met opgetrokken schouders. Staan de oren naar voren of liggen ze plat in de nek). Op de geluiden die de andere partij maakt (de hond die de zwaarste grom heeft wordt gezien als dominanter. Vandaar ook dat honden vaak beter luisteren naar mannen dan naar de hoge stemmetjes van vrouwen. Of juist banger zijn voor mannen). Ook de reuk speelt een rol (de zinsnede "alsof ze je angst kunnen ruiken") alhoewel dat bij ons mensen niet zo ontwikkeld is. En zo zijn ook voorbeelden te bedenken voor smaak en tast. De mens communiceert overigens m.i. voornamelijk via gehoor (taal).

Elke diersoort, ook de mens, heeft een 'universele' set aan lichaamshoudingen,gelaatsuitdrukkingen en gedragingen die voor elk dier van die soort min of meer gelijk zijn. Kwispelen is blij, voorkant op de grond en kont in de lucht is speels. Op de rug liggen en eventueel urineren is onderdanig. Per individueel dier zijn er kleine afwijkingen hierin die karakteristiek zijn voor dat dier. Als je ze eenmaal kent kun je gradaties aanleggen in hoe een dier zich voelt of in wat een dier wil.

De telepathie waar jij het over hebt is een combinatie van de kennis van die 'universele' taal die je in de loop van de jaren hebt opgedaan en de kennis die je hebt over het karakter van het dier. En de kennis die het dier heeft over jou (zowel de universele taal als je eigen karakter). Je weet dat als Fikkie zo kwispelt hij blij is met een bal en als hij zó kwispelt is hij wild op het spoor.En op jouw beurt reageer jij weer op zijn gedrag. Stel je komt thuis en je ziet je hond je ontwijken en heel schuldig naar je kijken. Je weet dan dat hij iets fout heeft gedaan en zal dus een bozere lichaamshouding aannemen. Enzovoorts enzovoorts.
De verklaring dat jij ook weet wat vreemde honden gaan doen ligt er gewoon in dat je uit ervaring de genoemde universele taal kent. Dat was (en is) ook de pest met gecoupeerde oren en staarten, sommige honden begrepen elkaar zelfs niet eens.

Een manier om mij te overtuigen dat er mogelijkerwijs sprake zou kunnen zijn van telepathie is door een proefopstelling te bouwen waarbij alle andere vormen van communicatie zijn uitgesloten en jij in staat bent het dier commando's te laten uitvoeren.

En communicatie met overleden dieren zal ik nooit geloven, temeer daar ik niet geloof in leven na de dood. Kan me dus totaal niet voorstellen hoe je aan die ervaring zou kunnen zijn gekomen. Ik ken je verder niet maar op dit moment riekt dat volgens mij naar geestverruimende middelen.
quote:
De enige concrete voorbeelden die ik zou kunnen geven is dus tekstueel in dit topic.
Maar zou je dit interessant vinden of niet?
(Daar je het uberhaupt namelijk niet gelooft.)
Juist omdat tekstueel de enige mogelijkheid is om de voorbeelden te geven zijn ze interessant.

P.S. je had het nog ergens over dat dieren niet de klank begrijpen maar de intentie die je wilt. Het is echter niet zozeer de intentie, je kunt immers een hond ook heel paaiend en vlijend bij je roepen om hem vervolgens te slaan, maar het gaat om de intonatie. Al geef ik toe dat je meestal niet in staat om je echte intentie te onderdrukken dus de hond uit het voorbeeld zal met zekere tegenzin naar je toe komen.
GNU Terry Pratchett
  dinsdag 25 juli 2006 @ 23:39:22 #65
13250 Lod
Sapere aude!
pi_40184743
quote:
En wat je zegt over visuele feedback via foto's en daar dingen over zeggen, of dat het met dieren toch bij lichaamstaal blijft e.d en dat het niks met telepathie te maken heeft... ik hoef niet bij het dier te zijn om met deze te kunnen communiceren.
Noch het dier te kennen.
Deze was ik nog vergeten , wat versta je dan onder communiceren als je niet bij het dier bent?
GNU Terry Pratchett
pi_40184917
ik heb eens gelezen dat als je tegen een dier praat je een beeld van wat je wilt zeggen in gedachten moet hebben, die schijnen ze wel op te vangen
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_40184957
praten met dieren is niet mogelijk. Gelal. Het dier hoort het normale praten niet eens, alleen de fluit toontjes .. het geritsel. sorry ;>
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_40185070
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 23:44 schreef sitting_elfling het volgende:
praten met dieren is niet mogelijk. Gelal. Het dier hoort het normale praten niet eens, alleen de fluit toontjes .. het geritsel. sorry ;>
sorry wah zeg juh? ik hoor alleen gelal en geritsel nog us?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 26 juli 2006 @ 09:29:14 #69
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_40192696
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 23:39 schreef Lod het volgende:

[..]

Deze was ik nog vergeten , wat versta je dan onder communiceren als je niet bij het dier bent?
Nou gewoon zoals ik het zeg.
Met plaatjes, gevoelens, emoties, whatever.
Ik vertel hoe mijn dag was aan mijn favo paardje bijvoorbeeld, en zij verteld wat zij heeft gedaan die dag.
Maar goed... ik neem aan dat je bij deze weer grijpt naar de conclussie dat dit eerder door drugs zou komen die ik zou gebruiken?

Jou verhaal bevat ook zeker wel waarheid, daar er inderdaad ook een verbale lichaamstaal is tussen dieren en de verschillende soorten.
Dat staat als een huis en speelt een kern rol betreft communicatie.
Doch benader je het iets te rationeel allemaal en kijk je puur naar de fysieke aspecten.

Daarom snap ik ook best waarom je niet gelooft dat ik met overleden dieren kan praten en dit niet kunt plaatsen.
Daarom snap ik ook best dat je mij eerder een schizofreen beplakt als ik zeg dat ik met mijn gids aan de gene zijde kan praten wanneer ik maar wil.
Allemaal zeer ontastbare en persoonlijke ervaringen, die ik alleen tekstueel kan weerleggen.
Maar omdat nu op drugs te gooien???
Hmm... ok... als dat jou manier is om het een plekje te geven ter verklaring voor jezelf, be my guest.
Gelukkig weet ik voor mijzelf beter!
  woensdag 26 juli 2006 @ 09:30:44 #70
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_40192725
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 23:48 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

sorry wah zeg juh? ik hoor alleen gelal en geritsel nog us?
Duidelijk geval van: twee zinnen lezen van de topic starter en meteen heel hard blaten zonder enig idee te hebben waar dit over gaat of uberhaupt zijn of haar mening te onderbouwen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')