Zelfde geld voor mij. Je wordt wel altijd mooi voor gek verklaard maar goed :p boeiendquote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:24 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik praat altijd met mijn katten (en twee van de drie kletsen ook net zo hard terug) alleen begrijpen is een tweede (hoewel je soms heel goed weet wat ze bedoelen gek genoeg)
Kwestie van oefenen denk ik
Okee, ik kom niet zo vaak in dit subforum en misschien moet ik dat ook maar zo houden. Maar bedoel je nou dat jouw katten verstaanbaar tegen jou praten (of is het miauwen dat jij in je hoofd vertaald). En als ze dan met je praten, waarom begrijp je ze dan niet. Zijn ze zo vaag ofzo?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:24 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik praat altijd met mijn katten (en twee van de drie kletsen ook net zo hard terug) alleen begrijpen is een tweede (hoewel je soms heel goed weet wat ze bedoelen gek genoeg)
Inderdaad. Angsten leren kennen vooral. Misschien zijn honden ook depressief vaker.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:38 schreef NiGeLaToR het volgende:
Maargoed, praten met je huisdier kun je sowieso leren door je te verdiepen in het gedrag van je dieren. Mijn gave is dat ik makkelijk 'communiceer' met dieren en snel kan herkennen wat hun behoeften of angsten zijn. Dieren kun je overigens geen politiek debat mee voeren enzo...
Bullshit!!!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:14 schreef R_Style het volgende:
ik heb zelf ook wat topics gelezen over praten met je huisdier.
Ik heb zelf ook een huisdier een konijn.
Ben zelf ook paranormaal begaafd, maar ik sta er zelf niet altijd voor open.
Ik vraag me wel eens af, hoe je zelf kan leren te communiceren met dieren.
wat word er precies gedaan bij die cursussen...
Niet zo wantrouwendquote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:42 schreef badlittlegirl het volgende:
[..]
Bullshit!!!
Paranormaal begaafd... m'n endeldarm!!![]()
Ga een ander in de zeik lopen nemen.
Als je echt zo paranormaalbegaafd zou zijn zou je toch iets vaker op het truth forum moeten komen.
Nou, het zullen geen grootse filosofische vraagstukken zijn.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:38 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoe diep het denken gaat van een hond als hij uren in de mand ligt dat weet niemand.
Nee, ik denk het ook nietquote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:47 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Nou, het zullen geen grootse filosofische vraagstukken zijn.
Als ik bij het aanrecht sta en er een kat in mijn been hangt rond de klok van 18.00 weet ik precies wat ie wil zeggen hoorquote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:37 schreef Everett het volgende:
[..]
Maar bedoel je nou dat jouw katten verstaanbaar tegen jou praten (of is het miauwen dat jij in je hoofd vertaald).
Ja, dat begrijp ik. Maar ik meende op te maken dat er ook mensen zijn die een kat hebben die het echt daadwerkelijk zegt (dus letterlijk: "Hey, het is zes uur. Ik zou nu wel eens wat lusten. wat denk je d'r van?!?"). Zoals Mr. Ed, zeg maar.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als ik bij het aanrecht sta en er een kat in mijn been hangt rond de klok van 18.00 weet ik precies wat ie wil zeggen hoor
In de U S of A zijn er met het middel Prozac succesvolle behandelingen geweest van depressieve honden. De honden in kwestie waren zeer teneer geslagen en futloos. Na behandeling leefden ze op, vrolijk door de tuin rennen, apporteren etc etc.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:42 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Inderdaad. Angsten leren kennen vooral. Misschien zijn honden ook depressief vaker.
Misschien dat die mensen even daarvoor een geestverruimend middeltje hebben genomen, en daardoor allemaal mooie dingen horen en zien. Ik ben vrij sceptisch over paranormale gaven, en praten met dieren. Tuurlijk denk ik dan....quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:59 schreef Everett het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik. Maar ik meende op te maken dat er ook mensen zijn die een kat hebben die het echt daadwerkelijk zegt (dus letterlijk: "Hey, het is zes uur. Ik zou nu wel eens wat lusten. wat denk je d'r van?!?"). Zoals Mr. Ed, zeg maar.
Misschien noemen sommige dit praten met je huisdieren (en denken ze dus paranormaal begaafd te zijn).quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
Maar ik ken m'n katten wel goed genoeg om het onderscheid te maken tussen <miauw> "Hey, wat leuk dat je er weer bent, zal ik om mijn genegenheid voor jou te demonstreren eens even lekker m'n kop langs je been wrijven?" of <Miauw> "Eten in m'n bakje doen, en rap een beetje!!"
Het ligt er maar aan hoe je dat wilt interpreteren...
Dat lijkt me hier het geval.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
Het ligt er maar aan hoe je dat wilt interpreteren...
dat zegt mijn konijn ook altijdquote:
Heb ook ooit zoiets gehoordquote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:02 schreef Merovech het volgende:
[..]
In de U S of A zijn er met het middel Prozac succesvolle behandelingen geweest van depressieve honden. De honden in kwestie waren zeer teneer geslagen en futloos. Na behandeling leefden ze op, vrolijk door de tuin rennen, apporteren etc etc.
Geen gave voor nodig, gewoon wetenschappelijk
Dankequote:
Mooi gezegd.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:47 schreef longinus het volgende:
Dieren horen wel niet wat je zegt, maar de klanken en de toon begrijpen ze wel.
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:28 schreef Secretus het volgende:
De rest zijn gewoon allemaal gevallen van wishful thinking.
Net als de meerderheid van alle "paranormale zaken".
Bwa, hoezo niet ?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:06 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
En dan geldt vanzelf dat een persoonlijke mening slechts een mening is
Big lebowski ------> " That's just your opinion man".
Veel mensen uitten hun mening als zijnde de waarheid.
Ik had in ouwehoer een mooie spreuk gepost. Even zoeken.....
"Geloof hen die de waarheid zoeken, twijfel aan hen die ze gevonden hebben "
Sommige mensen komen over alsof ze denken de wijsheid in pacht te hebben, en dan is het ook nog eens slechts een poging tot afkraken van het geloof van iemand. Mensen afkraken die zoekende zijn in het leven. Ohhh zo makkelijk
Respect zou je moeten kunnen opbrengen voor mensen die zoekende zijn. En daar ontbreekt het dus aan. Veel mensen zijn continu aan de oppervlakte van het bestaan en dan halen ze ook nog het lef vandaan om mensen die zoeken de grond in te trappen. Dan denk ik vanzelf van..."Kan het niet eens wat subtieler gebracht worden".
By the way......
Meerderheid van alle dat kan dus niet. Je hebt een meerderheid of je hebt alle. Maar een meerderheid van alle dat klopt niet. Alle is alles. Je kunt geen meerderheid van alles hebben. Alles is volledig en als je over alles preekt dan is het al 100 procent
Dat weet een olifant dus ook. Als een olifant een sloot water leeg drinkt met zijn slurf, dan weet zo'n olifant dat er niet meer erin zit, dan zoekt de olifant vanzelf naar een nieuwe sloot met water
Zo dom zijn dieren niet eens. Dieren weten wanneer het op is. En wanneer het gevuld is. Wie weet weten dieren wel of het glas half vol of half leeg is. Nog beter dan mensen dat kunnen beseffen
Het schijnt dat dieren dingen hetzelfde zien als mensen maar dat ze alleen geen kleuren kunnen waarnemen zoals de mens dat doet.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:56 schreef Dromenvanger het volgende:
Is de vorm van een boom hetzelfde voor een hond? Ziet een hond ook waaiende takken als het waait?
Inderdaad is me dat bijgebleven dat honden alleen in zwart wit zienquote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:02 schreef cheqy het volgende:
[..]
Het schijnt dat dieren dingen hetzelfde zien als mensen maar dat ze alleen geen kleuren kunnen waarnemen zoals de mens dat doet.
Ik zag laatst op tv een stukje met een papegaai die de kleuren kon benoemen van een aantal voorwerpen, of het voorwerp zelf bij de naam noemen, al naar gelang welke vraag er bij gesteld werd. En zo nog meerdere dingen waarbij deze papegaai op gerichte vragen antwoord kon geven. Erg interessant om te zien.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:29 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Papegaaien zijn volgens mij nog de meest slimme dieren of niet? Maar dat weet ik niet. Papegaaien zijn goed in imiteren, dus of dat slim is??? Ze kunnen mensen goed nadoen. Ooit een show gezien van papegaaien die zelfs op een kleine fiets konden rijden en nog meer. Die konden zelfs muziek maken.
Ik was net even op de site van elsevier aan het kijkenquote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:29 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Inderdaad is me dat bijgebleven dat honden alleen in zwart wit zien
Maar is dat bij alle dieren dus zo??? Of alleen bij bepaalde dieren?
Papegaaien zijn volgens mij nog de meest slimme dieren of niet? Maar dat weet ik niet. Papegaaien zijn goed in imiteren, dus of dat slim is??? Ze kunnen mensen goed nadoen. Ooit een show gezien van papegaaien die zelfs op een kleine fiets konden rijden en nog meer. Die konden zelfs muziek maken.
Net zoals de mens de aap goed kan nadoen![]()
HHHH,quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:42 schreef badlittlegirl het volgende:
[..]
Bullshit!!!
Paranormaal begaafd... m'n endeldarm!!![]()
Ga een ander in de zeik lopen nemen.
Als je echt zo paranormaalbegaafd zou zijn zou je toch iets vaker op het truth forum moeten komen.
Als je er echt mee aan de slag wil dan is mijn forum wellicht een uitkomst.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:14 schreef R_Style het volgende:
Ben zelf ook paranormaal begaafd, maar ik sta er zelf niet altijd voor open.
Ik vraag me wel eens af, hoe je zelf kan leren te communiceren met dieren.
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:14 schreef R_Style het volgende:
Ben zelf ook paranormaal begaafd, maar ik sta er zelf niet altijd voor open.Ik vraag me wel eens af, hoe je zelf kan leren te communiceren met dieren.
Maar je kunt hier niet spreken over paranormale gaven, van mens noch dier. Dat is gewoon elkaars gedrag kennen, ethologie dus. Aangevuld met kennis van elkaars karakter en waarschijnlijk met geur en geluid. Hoewel wij mensen niet zo goed zijn met die laatste twee.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:16 schreef Darkwolf het volgende:
Dit is wat dieren oppikken.
De intentie die jij wilt gaan uitspreken.
Het zal je verbazen hoeveel wij onbewust uitzenden en dieren feilloos oppakken naast de lichaamstaal en emoties.
Als ik met een dier praat, dan weet ik dat deze mij begrijpt, en antwoord ook terug.
Vaak pik ik het op als een bepaalde energie die in woorden worden vertaald, en soms beelden.
(Iedereen is weer ergens anders gevoelig voor.)
Ik geloof dus niet dat daar ook maar enige telepathie aan te pas komt. Alleen een verdomd goede interpretatie van je lichaamshouding.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:28 schreef Darkwolf het volgende:
Met "praten" bedoel ik telepatisch in mijn geval dan.
Zoals gezegd geloof ik daar niet in en heb je onderbewust toch met je houding duidelijk gemaakt wat je bedoelde. Maar als je wat meer concrete voorbeelden hiervan hebt...quote:Ik bedoelde dus ook dat ze gedachten oppikken, letterlijk, uit je mind.
Bedoel je dat je in gedachten een bal visualiseert en dat je hond dan ook een bal gaat pakken?quote:Ik verduidelijk dit met beelden die ik visualiseer, die ze dan ook oppikken.
(Dieren denken voornamelijk in plaatjes als het ware.)
Dan blijft toch nog de vraag hóe ?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:25 schreef seriewoordenaar het volgende:
Ik zou daar wel eens een filmpje van willen zien.
Wat denk je dat je gezichtsuitdrukking doet als je ziet dat de hond iets doet wat hij niet mag? Of je hele lichaamshouding? Die hond ziet dat je boos op hem bent, daar is helemaal niks telepathisch aan.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:13 schreef Darkwolf het volgende:
Bijvoorbeeld dat de hond niet op de bank mag.
En wat zie je voor je?
Juist!
En wat doet de hond?
Je raad het al...
Juist omdat tekstueel de enige mogelijkheid is om de voorbeelden te geven zijn ze interessant.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:13 schreef Darkwolf het volgende:
De enige concrete voorbeelden die ik zou kunnen geven is dus tekstueel in dit topic.
Maar zou je dit interessant vinden of niet?
(Daar je het uberhaupt namelijk niet gelooft.)
Deze was ik nog vergetenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:13 schreef Darkwolf het volgende:
En wat je zegt over visuele feedback via foto's en daar dingen over zeggen, of dat het met dieren toch bij lichaamstaal blijft e.d en dat het niks met telepathie te maken heeft... ik hoef niet bij het dier te zijn om met deze te kunnen communiceren.
Noch het dier te kennen.
sorry wah zeg juh? ik hoor alleen gelal en geritsel nog us?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:44 schreef sitting_elfling het volgende:
praten met dieren is niet mogelijk. Gelal. Het dier hoort het normale praten niet eens, alleen de fluit toontjes .. het geritsel. sorry ;>
Nou gewoon zoals ik het zeg.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:39 schreef Lod het volgende:
[..]
Deze was ik nog vergeten, wat versta je dan onder communiceren als je niet bij het dier bent?
Duidelijk geval van: twee zinnen lezen van de topic starter en meteen heel hard blaten zonder enig idee te hebben waar dit over gaat of uberhaupt zijn of haar mening te onderbouwen!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:48 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
sorry wah zeg juh? ik hoor alleen gelal en geritsel nog us?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |