Ow dat wist ik allemaal niet. Maar die kleinere circussen lijken me ook leuk. Een programmaboekje was gewoon 12 euro... no way josé. Een flesje water 3,50 nou ja je moet met die hitte toch wat. Al was de tent wel lekker koel door de airco... had zelfs op een gegeven moment kippenvel.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:14 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik vind ze ook te commercieel. CduS heeft drie van zulke circussen die verspreid over de wereld dezelfde voorstelling brengen. Kleinere soortgelijke circussen (cirque nouveau) vind ik veel leuker. Dan kun je na de voorstelling ook gewoon een praatje maken of een borrel drinken met de artiesten.
Ik heb zelf van 1983-1990 op het Drachtster Lyceum gezeten inderdaad.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:45 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, ik zat op de MTS
Ik ken trouwens wel veel mensen van het Ichtus en die ander (heette die niet het Drachster Lyceum?)
Komt zij ook uit Friesland?quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:52 schreef Gellius het volgende:
da's gewoon de vrouw van Freek: Hella.
En gelijk heb jequote:Op donderdag 20 juli 2006 15:50 schreef Diaan73 het volgende:
Ik kan me wel ontzettend ergeren aan Friezen die Fries blijven spreken als je er als niet-Fries bijstaat en er dus geen f*ck van kunt verstaan. Onbeschoft vind ik dat... zow dat ben ik kwijt.. :P
Moet je je voorstellen wat een gezin kwijt is voor zo'n voorstelling, dat kunnen heel veel mensen zich niet permitteren.quote:Ow dat wist ik allemaal niet. Maar die kleinere circussen lijken me ook leuk. Een programmaboekje was gewoon 12 euro... no way josé. Een flesje water 3,50 nou ja je moet met die hitte toch wat.
Yepquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:52 schreef Gellius het volgende:
da's gewoon de vrouw van Freek: Hella.
quote:
Nou dat is niet normaal, entreekaartje was 50 euro en dan zit je 2e rang. Wel een goede plaats trouwens. Met een gezin is het idd bijna niet te betalen...quote:Moet je je voorstellen wat een gezin kwijt is voor zo'n voorstelling, dat kunnen heel veel mensen zich niet permitteren.
Ik denk dat wij wel een aantal dezelfde mensen kennen, is het niet van Het Drachster Lyceum dan wel uit de Padangbarquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:50 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik heb zelf van 1983-1990 op het Drachtster Lyceum gezeten inderdaad. Mijn zus van 1977-1983. En mijn broer op 1974-1980 op het Ichtus
.
Ik versta het prima maar kan het ook niet spreken. Ik ben een Stellingwerver. Ik ken alleen de woorden, best veel, maar zinnen uitspreken is een ander verhaal.quote:
Drachten is ook een vreselijke plaats. *Geworden*. Als je oude foto's ziet, dan was het heel mooi. Het is in de jaren 50-70 als groeikern behoorlijk verpest.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:08 schreef Z het volgende:
Ik was laats in Drachten en vond het daar werkelijkwaar vreselijk.
Melodieus haast. Kom daar in Burgum maar eens omquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:06 schreef Gellius het volgende:
Ik versta het ook wel, maar mijn moeder komt van de eilanden en mijn vader was een Leeuwarder: beide geen Fries-sprekenden dus. Ik kan me overigens ook wel ergeren aan het Fries hoor, - het maakt zoveel uit wie het spreekt en hoe het gesproken wordt. Het kan heel zeikerig en lelijk klinken, maar uitgesproken door iemand die het ècht kan is het een hele mooie, dichterlijke taal.
Met dank aan Philips. Daar heb ik ook nog gewerktquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:09 schreef Gellius het volgende:
[..]
Drachten is ook een vreselijke plaats. *Geworden*. Als je oude foto's ziet, dan was het heel mooi. Het is in de jaren 50-70 als groeikern behoorlijk verpest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |