abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40001768
Jemig, ik baal toch zo van die bedrijven die van die rete goedkope en trage HP systemen met veel te weinig geheugen hebben staan voor hun personeel... het bedrijf waar ik werk op de zaterdag, is ook zo'n geval. Dure Pentium D 3 Ghz gevallen, met alles erop en er aan, en dan vervolgens 256 MB er in stoppen.... daar kun je toch niet op werken

Zit nu @ vakantiewerk op een Celeron 2,4 Ghz, met 1 GB Ram. Hier hebben ze het wel gesnapt gelukkig.
pi_40001833
Waarom zou je meer geheugen nodig hebben? Of werk je met grafische programma's
pi_40001842
Mijn certificaat spaties-plaatsen-op-de-juiste-plaats-in-de-TT vergt nog wat oefening voor ik die behaal zie ik.
pi_40001843
Voor Office zooi en zo is het toch goed genoeg.

Voor SAP is 4 gig geheugen nog niet genoeg, wat een kankerapplicatie
pi_40001848
hier was het kut
een compraq penmtium 4 2,4 met 128 mb waarvan nog 32 mb voor de videokaart is
heb tegen me baas gezegt als hij geen geheugen koopt dat dat voor deze pc ook niet meer hoeft.
compaq
mijn baas
Overal hangt een prijskaartje aan, behalve aan het prijskaartje
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qH1uo4UcPl4[/youtube]
pi_40001871
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 09:08 schreef dfens het volgende:

Office zooi, als in Acces database bouwen en dan verplicht met BMP te moeten + OLE-objecten werken? + Bult VBA, 3 Iexplore vensters openstaan (GoT voor de VBA, Fok, en google voor overige VBA?)

Je gelooft het of niet, maar door bepaalde instellingen in het profiel kan ik niet als JPG saven in paint, en systeembeheer weet niet waar het in zit en doen geen moeite om het even aan te passen voor een vakantiewerker
pi_40001883
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 09:08 schreef dennisreijbroek het volgende:
hier was het kut
een compraq penmtium 4 2,4 met 128 mb waarvan nog 32 mb voor de videokaart is
heb tegen me baas gezegt als hij geen geheugen koopt dat dat voor deze pc ook niet meer hoeft.
compaq
mijn baas
XP met 96 MB
pi_40001891
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 09:08 schreef Syd het volgende:
Waarom zou je meer geheugen nodig hebben? Of werk je met grafische programma's
als je ook maar 1 query in access wil maken om twee simpele tabellen met elkaar te vergelijken, gaat het bij 256 tegenwoordig al stroef.
pi_40001908
Ik heb hier een tijdje op een P4 1,8 GHz met 256 MB gewerkt Nu heb ik wel 512 MB

pi_40001930
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 09:10 schreef staticdata het volgende:

[..]

als je ook maar 1 query in access wil maken om twee simpele tabellen met elkaar te vergelijken, gaat het bij 256 tegenwoordig al stroef.
Het leuke is dat ik bij de gemeente zit hier. Moet van alle recreatiewoningen een database bouwen (Althans, dat heb ik zelf voorgesteld)

Huidige systeem : Word documentje per huis, met VEEL gegevens + 3 foto's. En die foto's zijn in BMP En kan ze met geen mogelijkheid omzetten naar JPG wegens uitgeschakelde functie

Morgen neem ik mijn laptop maar mee denk ik
pi_40001984
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 09:13 schreef StonedKinG het volgende:

[..]

Het leuke is dat ik bij de gemeente zit hier. Moet van alle recreatiewoningen een database bouwen (Althans, dat heb ik zelf voorgesteld)

Huidige systeem : Word documentje per huis, met VEEL gegevens + 3 foto's. En die foto's zijn in BMP En kan ze met geen mogelijkheid omzetten naar JPG wegens uitgeschakelde functie

ik zeg 1 ding: Succes!
pi_40001996
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 09:10 schreef StonedKinG het volgende:

[..]

XP met 96 MB
precies, nu zit er 768 mb in.
blijft een trage kut pc maar het is beter
Overal hangt een prijskaartje aan, behalve aan het prijskaartje
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qH1uo4UcPl4[/youtube]
pi_40002033
quote:

[..]

Ja zo kan ik het begrijpen, ik zou gewoon bij de systeembeheerder klacht indienen
pi_40002148
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 09:10 schreef StonedKinG het volgende:

Je gelooft het of niet, maar door bepaalde instellingen in het profiel kan ik niet als JPG saven in paint, en systeembeheer weet niet waar het in zit en doen geen moeite om het even aan te passen voor een vakantiewerker
Dat probleem is meestal opgelost als er een programma als photo-editor of irfanview geinstalleerd wordt. Misschien een heel domme opmerking van mij maar ik verbaas me bij IT helpdesks nergens meer over.

Laatst belde ik ivm een probleem na een week terug hoe het ermee staat, zegt die helpdesk dokus dat ie had gebeld maar ik niet opnam (ik had van te voren gezegd dat ie moest mailen omdat ik mobiel werk) en toen heeft ie de call maar afgemeld.
Je bergijpt al dat het probleem daarmee niet was opgelost, misschien heeft ie nu zijn afgehandelde call-quotum el gehaald maar het aantal klachten is in ieder geval +1
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_40002227
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 09:08 schreef dfens het volgende:

Scheiss Arsch program
Sandlaufer abwarten program
Shit ass program
Stupid ass program
Software adds problems
Stuffing all 'puters
(er was een linkje met meer SAPpigs, even zoeken)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_40002277
quote:

[..]

En wat ben je nou?
pi_40002380
quote:

[..]

Dast stel je dan zelf ook toch niet voor
Maarre, gewoon met systeembeheer praten.. leg je probleem uit, en ze zullen vast wle kijken wat ze kunnen doen (restrictie opheffen, database prog installeren.. Als je maar aangeeft capabel met een computer om te kunnen gaan (ja, ik heb een tijdje meegedraait bij systeembeheer op een gemeentekantoor. Als je eens wist hoeveel mensen wel zeggen met computers om kunnen gaan, en dan met de domste vragen bij je komen... zucht)

In categrie sterke systeembeheerder verhalen: ik heb ooit iemand gehad die wou z'n lettergrootte op 10 houden, want speciaal daarvoor was z'n bril gemaakt (ik veranderde de resolutie)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 20 juli 2006 @ 09:38:39 #18
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40002442
Ik heb maar een 2,6 GHz hier met 1 GB RAM en als tweede beeldscherm een CRT
[KNE]-Mod
  donderdag 20 juli 2006 @ 09:39:00 #19
93511 Nevada92
wheelsofsteel
pi_40002450
De totale performance van een pc hangt niet alleen aan de hoeveelheid RAM. Daar zijn zoveel factoren van invloed op.Edit: Ik zie dat je met grote databases werkt, ja dan is beetje ram wel wenselijk.
24 flesjes in een kratje. 24 uur in een dag. Toeval?
  donderdag 20 juli 2006 @ 09:40:14 #20
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40002480
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 09:39 schreef Nevada92 het volgende:

[..]

Dude, de totale performance van een pc hangt niet alleen aan de hoeveelheid RAM. Daar zijn zoveel factoren van invloed op. En mischien werken ze bij dat bedrijf met kleine applicaties waardoor je ook weinig RAM nodig hebt.
Maar 3 GHz impliceert toch wel dat je het idee hebt een beetej zwaardere toepassingen te draaien, en hoeveel kans heb je dat dat nu net dat ene programma is wat heel weinig RAM gebruikt?
[KNE]-Mod
  donderdag 20 juli 2006 @ 09:41:58 #21
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_40002512
quote:

[..]

Microsoft Knowledgebase item over niet kunnen saven in JPEG.

Misschien kun je daar wat mee?
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  donderdag 20 juli 2006 @ 09:43:50 #22
93511 Nevada92
wheelsofsteel
pi_40002561
quote:
En die foto's zijn in BMP En kan ze met geen mogelijkheid omzetten naar JPG wegens uitgeschakelde functie
Kunnen ze dat misschien aanzetten ? Scheelt je nogal behoorlijk in grootte dan !! Al gauw factor 10. Wordt je database ook weer kleiner door, is voor iedereen prettig.
24 flesjes in een kratje. 24 uur in een dag. Toeval?
pi_40002572
Citrix
pi_40002635
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 09:43 schreef Nevada92 het volgende:

[..]

Kunnen ze dat misschien aanzetten ? Scheelt je nogal behoorlijk in grootte dan !! Al gauw factor 10. Wordt je database ook weer kleiner door, is voor iedereen prettig.
Of je slaat enkel bestandsnamen op
pi_40002718
Ik wilde daar ook over klagen ja. We hebben hier ook van die HP brak apparaten. Als je een CD fikt kan je niks, maar dan ook niks anders doen, zelfs geen explorer venstertje openen. Volgens mij zitten hier 10rpm schijven in ofzo. wat een bagger.

En ja extra geheugen krijgen we er ook niet bij. Daar zit je dan met je Adobe CS, Premiere en andere grafische rotzooi wat minimaal 1GB vereist.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')