Office zooi, als in Acces database bouwen en dan verplicht met BMP te moeten + OLE-objecten werken? + Bult VBA, 3 Iexplore vensters openstaan (GoT voor de VBA, Fok, en google voor overige VBA?)quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:08 schreef dfens het volgende:
Voor Office zooi en zo is het toch goed genoeg.
Voor SAP is 4 gig geheugen nog niet genoeg, wat een kankerapplicatie![]()
XP met 96 MBquote:Op donderdag 20 juli 2006 09:08 schreef dennisreijbroek het volgende:
hier was het kut
een compraq penmtium 4 2,4 met 128 mb waarvan nog 32 mb voor de videokaart is
heb tegen me baas gezegt als hij geen geheugen koopt dat dat voor deze pc ook niet meer hoeft.
compaq
mijn baas
als je ook maar 1 query in access wil maken om twee simpele tabellen met elkaar te vergelijken, gaat het bij 256 tegenwoordig al stroef.quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:08 schreef Syd het volgende:
Waarom zou je meer geheugen nodig hebben? Of werk je met grafische programma's
Het leuke is dat ik bij de gemeente zit hier. Moet van alle recreatiewoningen een database bouwen (Althans, dat heb ik zelf voorgesteld)quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:10 schreef staticdata het volgende:
[..]
als je ook maar 1 query in access wil maken om twee simpele tabellen met elkaar te vergelijken, gaat het bij 256 tegenwoordig al stroef.![]()
quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:13 schreef StonedKinG het volgende:
[..]
Het leuke is dat ik bij de gemeente zit hier. Moet van alle recreatiewoningen een database bouwen (Althans, dat heb ik zelf voorgesteld)
Huidige systeem : Word documentje per huis, met VEEL gegevens + 3 foto's. En die foto's zijn in BMPEn kan ze met geen mogelijkheid omzetten naar JPG wegens uitgeschakelde functie
Morgen neem ik mijn laptop maar mee denk ik
precies, nu zit er 768 mb in.quote:
Ja zo kan ik het begrijpen, ik zou gewoon bij de systeembeheerder klacht indienenquote:Op donderdag 20 juli 2006 09:13 schreef StonedKinG het volgende:
[..]
Het leuke is dat ik bij de gemeente zit hier. Moet van alle recreatiewoningen een database bouwen (Althans, dat heb ik zelf voorgesteld)
Huidige systeem : Word documentje per huis, met VEEL gegevens + 3 foto's. En die foto's zijn in BMPEn kan ze met geen mogelijkheid omzetten naar JPG wegens uitgeschakelde functie
Dat probleem is meestal opgelost als er een programma als photo-editor of irfanview geinstalleerd wordt. Misschien een heel domme opmerking van mij maar ik verbaas me bij IT helpdesks nergens meer over.quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:10 schreef StonedKinG het volgende:
Je gelooft het of niet, maar door bepaalde instellingen in het profiel kan ik niet als JPG saven in paint, en systeembeheer weet niet waar het in zit en doen geen moeite om het even aan te passen voor een vakantiewerker
Scheiss Arsch programquote:Op donderdag 20 juli 2006 09:08 schreef dfens het volgende:
En wat ben je nou?quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:13 schreef StonedKinG het volgende:
[..]
Dast stel je dan zelf ook toch niet voorquote:Op donderdag 20 juli 2006 09:13 schreef StonedKinG het volgende:
[..]
Maar 3 GHz impliceert toch wel dat je het idee hebt een beetej zwaardere toepassingen te draaien, en hoeveel kans heb je dat dat nu net dat ene programma is wat heel weinig RAM gebruikt?quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:39 schreef Nevada92 het volgende:
[..]
Dude, de totale performance van een pc hangt niet alleen aan de hoeveelheid RAM. Daar zijn zoveel factoren van invloed op. En mischien werken ze bij dat bedrijf met kleine applicaties waardoor je ook weinig RAM nodig hebt.
Microsoft Knowledgebase item over niet kunnen saven in JPEG.quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:13 schreef StonedKinG het volgende:
[..]
Kunnen ze dat misschien aanzetten ? Scheelt je nogal behoorlijk in grootte dan !! Al gauw factor 10. Wordt je database ook weer kleiner door, is voor iedereen prettig.quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:13 schreef StonedKinG het volgende:
En die foto's zijn in BMPEn kan ze met geen mogelijkheid omzetten naar JPG wegens uitgeschakelde functie
Of je slaat enkel bestandsnamen opquote:Op donderdag 20 juli 2006 09:43 schreef Nevada92 het volgende:
[..]
Kunnen ze dat misschien aanzetten ? Scheelt je nogal behoorlijk in grootte dan !! Al gauw factor 10. Wordt je database ook weer kleiner door, is voor iedereen prettig.
Ja ik heb thuis nog een PIII 450 staan met 512, draait ook stukken beter dan deze kasten.quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:16 schreef power_bram het volgende:
Ik mag niet klagen met een PIII met 768 MB & 40 GB (WinXP Sp1 en alleen Word & Excel & Firefox) . Draait als een tierelier
![]()
't is nog zo'n Compaq EP![]()
[afbeelding]
Een budget pc van deze dagen heeft nu al minstens 512MB, 256 is gewoon niet meer mee te werken met een beetje "geadvanceerde" applicaties.quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:08 schreef Syd het volgende:
Waarom zou je meer geheugen nodig hebben? Of werk je met grafische programma's
Die 256 heeft winxp alleen al nodig. Als je dan nog office start begint ie al te swappen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:19 schreef RainofDeath het volgende:
[..]
Een budget pc van deze dagen heeft nu al minstens 512MB, 256 is gewoon niet meer mee te werken met een beetje "geadvanceerde" applicaties.
dan kunnen we elkaar de hand schuddenquote:Op donderdag 20 juli 2006 10:17 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ja ik heb thuis nog een PIII 450 staan met 512, draait ook stukken beter dan deze kasten.
pr0n-n00b alert!quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:39 schreef power_bram het volgende:
[..]
Daar heb ik nog nooit van gehoord? WTF is dat nou weer?![]()
TEH PWN COMPAQ EP JEWEEEEETTTOGGG COMPAQ EP!quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:44 schreef Nevada92 het volgende:
Compaq EP RULED !!!
![]()
Dat is de beste serie die ik ook van Compaq heb gezien. De EXD series de slechtste.
Wacht, ik ga het ff googlenquote:
Jeuj, ik heb het voor elkaar! foto's worden extern geladen nu en niet in de database meer opgeslagen. Heb zelfs een mooie bladeren knop gemaakt voor ze! (Hoeven ze niet handmatig paden in te kloppenquote:
Ja, al heeft het maken van een fatsoenlijk werkende "bladeren " knop me een uur gekost ofzo..quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:04 schreef veldmuis het volgende:
Netjes hoor, voor een stukje Access! Werkt het ook nog?.
Ligt dan aan Access dunkt me... Heb vaak genoeg op gare ragbakken gewerkt met MySQL en bij vrij eenvoudige operaties met simpele tabellen geeft ie geen krimp. Wel als het wat lastiger wordt (ingewikkelde joins, grote tabellen e.d.), maar da's logisch.quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:10 schreef staticdata het volgende:
[..]
als je ook maar 1 query in access wil maken om twee simpele tabellen met elkaar te vergelijken, gaat het bij 256 tegenwoordig al stroef.![]()
Goh, SAP draai ik zonder problemen op een m'n laptop met 1.7 Ghz processor en 504 MB geheugen... Alleen het netwerk is af en toe traag.quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:08 schreef dfens het volgende:
Ranzig! Maar netjes hoor, ik zou het niet voor elkaar krijgen. Ik word telkens zo ziek van dat programma dat totaal z'n eigen gang gaat, bepaalde functies mist, het nodig vindt om je queries te verneuken als je ze bekijkt met die ontwerpweergave, bahquote:Op donderdag 20 juli 2006 14:00 schreef StonedKinG het volgende:
[..]
Ja, al heeft het maken van een fatsoenlijk werkende "bladeren " knop me een uur gekost ofzo..
Die functie zit er niet standaard in
200 regels VBA![]()
Welk ei doet dan ook plaatjes in z'n databasequote:Op donderdag 20 juli 2006 16:37 schreef Nevada92 het volgende:
Wat ik nog weet van Access is dat als je een JPG file hebt gemaakt met Photoshop en die in je DB invoegt, je hem op een andere pc ook alleen maar kan openen met Photoshop. Dan onthoud hij die koppeling heel raar. Je kan misschien ook een externe bestandskoppeling maken, dan sla je alles op in JPG en vanuit je DB laat je hem verwijzen naar die JPG file.
En overal haakjes omheen, niet te zuunig! Er blijft iig weinig leesbaars overquote:Op donderdag 20 juli 2006 17:39 schreef StonedKinG het volgende:
[..]
Welk ei doet dan ook plaatjes in z'n database
Enne, Veldmuis, SQL verneuken is heel herkenbaarSq van 3 regels, gaat ie vervolgens van alles voor een tabelnaam zetten
Ik weet niet wat de grap is. Maar als je lettergrootte 10 bekijkt op 1024*768 en op 1280*1024 verschilt dat in grootte. Ik zit me nu te bedenken dat hij resolutie verward met lettergrootte?quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:35 schreef Bensel het volgende:
[..]
Dast stel je dan zelf ook toch niet voor
Maarre, gewoon met systeembeheer praten.. leg je probleem uit, en ze zullen vast wle kijken wat ze kunnen doen (restrictie opheffen, database prog installeren.. Als je maar aangeeft capabel met een computer om te kunnen gaan (ja, ik heb een tijdje meegedraait bij systeembeheer op een gemeentekantoor. Als je eens wist hoeveel mensen wel zeggen met computers om kunnen gaan, en dan met de domste vragen bij je komen... zucht)
In categrie sterke systeembeheerder verhalen: ik heb ooit iemand gehad die wou z'n lettergrootte op 10 houden, want speciaal daarvoor was z'n bril gemaakt(ik veranderde de resolutie)
quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:20 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Die 256 heeft winxp alleen al nodig. Als je dan nog office start begint ie al te swappen.
Ik verwed er een biertje om dat het nooit gebruikt gaat worden.quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:02 schreef StonedKinG het volgende:
[[url=http://img46.imagevenue.com/loc534/th_72224_Klembord01_534lo.jpg]afbeelding][/URL]
![]()
![]()
![]()
Nu nog ff wat aan het design doen'
En jah die 4 IE vensters zijn image converter-sitesfreeware bMP2JPG stand alone progje gevonden
![]()
De eerste 300 formulieren zijn al uitgeprint en de deur uit. Nu jij weerquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:48 schreef zovty het volgende:
[..]
Ik verwed er een biertje om dat het nooit gebruikt gaat worden.
Ik was gisteren (en vandaag vrij)quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:58 schreef FordXRRS het volgende:
[..]
Goh, SAP draai ik zonder problemen op een m'n laptop met 1.7 Ghz processor en 504 MB geheugen... Alleen het netwerk is af en toe traag.
En als je in Veldhoven woont, weet ik wel waar je werkt volgens mij![]()
Hup, doorwerken![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |