quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:27 schreef thabit het volgende:
Je zou er anders wel mee naar bed willen.
Dit gezeik kan echt alleen maar een linkse partij komenquote:Op donderdag 20 juli 2006 01:53 schreef Hephaistos. het volgende:
Maar ik begrijp dat je voornaamste kritiek is dat de initiatiefneemster van GroenLinks afkomt? Tja...
nou dat ben ik niet met je eensquote:Op donderdag 20 juli 2006 01:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dit gezeik kan echt alleen maar een linkse partij komen
Motiveer het eens, voor de verandering...quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Daarmee geef je de linkse partijen wel erg veel eer. Er zijn vast wel meer partijen die de crisis belangrijker vinden dan het lekker bruin bakken op een strand, getuige o.a. het besluit van Van Aartsen om het reces inderdaad te herroepen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:54 schreef __Saviour__ het volgende:
Israel heeft het recht op zelfverdediging. Oproepen tot het eindigen van de oorlog leidt tot niks, Hezollah moet uitgeroeid worden. Geweld stoppen en het willen oplossen met knuffelen is typisch linksquote:Op donderdag 20 juli 2006 01:55 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Motiveer het eens, voor de verandering...
Aah nu snap ik het. Iedereen die vraagtekens zet bij de acties van Israel is een linkse boomknuffelaar, en daarmee is elk debat over de kwestie bij voorbaat nutteloos.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:58 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Israel heeft het recht op zelfverdediging. Oproepen tot het eindigen van de oorlog leidt tot niks, Hezollah moet uitgeroeid worden. Geweld stoppen en het willen oplossen met knuffelen is typisch links
En dan de kamer terugroepen van reces terwijl Nederland hier geen zak mee te maken heeft. Nederland kan niet eens troepen leveren waarschijnlijk, dat was al bekend
Dat weet jij, dat weet ik, dat weet deze dame van groen links, maar bij achterban gaan dit soort acties erin als gods woord in een ouderlingquote:Op donderdag 20 juli 2006 01:58 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Israel heeft het recht op zelfverdediging. Oproepen tot het eindigen van de oorlog leidt tot niks, Hezollah moet uitgeroeid worden. Geweld stoppen en het willen oplossen met knuffelen is typisch links
En dan de kamer terugroepen van reces terwijl Nederland hier geen zak mee te maken heeft. Nederland kan niet eens troepen leveren waarschijnlijk, dat was al bekend
Ja dat debat is zinloos. Nederland staat volledig buiten dit conflict.quote:Op donderdag 20 juli 2006 02:05 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Aah nu snap ik het. Iedereen die vraagtekens zet bij de acties van Israel is een linkse boomknuffelaar, en daarmee is elk debat over de kwestie bij voorbaat nutteloos.
Leuke mening, maar zoiets zou dan toch echt door de Kamer besloten moeten worden en dan is het toch wel handig dat ze een debat over de situatie houden.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:58 schreef __Saviour__ het volgende:
Israel heeft het recht op zelfverdediging. Oproepen tot het eindigen van de oorlog leidt tot niks, Hezollah moet uitgeroeid worden.
Wij hebben alleen niet echt iets met deze oorlog te maken.quote:Op donderdag 20 juli 2006 02:07 schreef soylent het volgende:
[..]
Leuke mening, maar zoiets zou dan toch echt door de Kamer besloten moeten worden en dan is het toch wel handig dat ze een debat over de situatie houden.
Als de VN, VS en Frankrijk een mening erover naar buiten brengen, waarom is Nederland er dan zo laat mee?quote:Op donderdag 20 juli 2006 02:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ja dat debat is zinloos. Nederland staat volledig buiten dit conflict.
De EUquote:Op donderdag 20 juli 2006 02:09 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Als de VN, VS en Frankrijk een mening erover naar buiten brengen, waarom is Nederland er dan zo laat mee?
En wat mij betreft doen ze dit Europees. Laat de EU hier maar een mening over geven.
Ach ja, we hebben ook niets te maken met het Iraanse atoomprogramma, de schendingen van mensenrechten in Rusland en China, Guantanamo Bay etc. Evenmin hadden we iets te maken met de dictatuur van Saddam Hussein of de Apartheid in Zuid-Afrika. En toch heb ik graag dat Nederland, en dus de Kamer, zich daar mee bemoeit.quote:Op donderdag 20 juli 2006 02:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wij hebben alleen niet echt iets met deze oorlog te maken.
Jij begrijpt niet echt waar ik het in mijn reply over heb, niet?quote:Op donderdag 20 juli 2006 02:13 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ach ja, we hebben ook niets te maken met het Iraanse atoomprogramma, de schendingen van mensenrechten in Rusland en China, Guantanamo Bay etc. Evenmin hadden we iets te maken met de dictatuur van Saddam Hussein of de Apartheid in Zuid-Afrika. En toch heb ik graag dat Nederland, en dus de Kamer, zich daar mee bemoeit.
Aaaah, lekker dat knuffelen...
quote:Op donderdag 20 juli 2006 02:14 schreef poktor het volgende:
Ik wens de regering het beste met hun mongolen-volk en ga lekker mijn eigen weg, waarschijnlijk voert die mij binnen afzienbare tijd richting het noorden...
Blijf jij alsjeblief in NL, mensen als jij maken mij blij dat ik weg ben gegaanquote:Op donderdag 20 juli 2006 02:14 schreef poktor het volgende:
Heh! Wat had je anders verwacht! Het complete Nederlandse autochtone erfgoed is door die lui verkwanseld, Het Nederlandse volk is in de uitverkoop gedaan.
Ter info: Vlak na WOII bedroeg het percentage blanken wereldwijd 20%, rond 2010 is dat gereduceerd tot een schamele 3%. Bron: Eurostat.
Ik heb mijn plan al klaarliggen: Zodra Nederland is "Geïslamiseerd" tot een soort "Ollandistan", ben ik met mijn gezin weg naar scandinavië, want dan wordt het hier voor een blanke onhoudbaar.
Maar ja, wat wil je ook: Het gemiddelde IQ van de "Nederlander", allochtoon of niet, ligt rond brugklas-nivo! Ze schijten nog net niet waar ze staan, bij wijze van spreken...
Ik wens de regering het beste met hun mongolen-volk en ga lekker mijn eigen weg, waarschijnlijk voert die mij binnen afzienbare tijd richting het noorden...
Nederland is op het wereldtoneel maar een achterlijk klein landje. Goed, ze doen af en een paar internationale millitaire missies, maar that's it.quote:Op donderdag 20 juli 2006 02:13 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ach ja, we hebben ook niets te maken met het Iraanse atoomprogramma, de schendingen van mensenrechten in Rusland en China, Guantanamo Bay etc. Evenmin hadden we iets te maken met de dictatuur van Saddam Hussein of de Apartheid in Zuid-Afrika. En toch heb ik graag dat Nederland, en dus de Kamer, zich daar mee bemoeit.
Aaaah, lekker dat knuffelen...
Dat we niets met dit conflict te maken hebben, en een debat daarover dus zinloos is. Ik stel dat er zoveel dingen zijn waar we letterlijk niks mee te maken hebben, maar waarover een Nederlands standpunt (en dus inmenging van de Kamer) wel degelijk nuttig is.quote:Op donderdag 20 juli 2006 02:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij begrijpt niet echt waar ik het in mijn reply over heb, niet?
De EU is niet verdeeld. De lidstaten zijn verdeeld. Daarom moet de EU 1 mening geven voor alle lidstaten.quote:Op donderdag 20 juli 2006 02:10 schreef __Saviour__ het volgende:
De EU is geen millitaire macht en te hopeloos verdeeld. De EU kan alleen een boze brief sturen.
lees anders ff de tread waarin ik reageer, ging daarin over de uitroeiing van de Hezbolla en een kamerdebat om dat te beslissen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 02:18 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat we niets met dit conflict te maken hebben, en een debat daarover dus zinloos is. Ik stel dat er zoveel dingen zijn waar we letterlijk niks mee te maken hebben, maar waarover een Nederlands standpunt (en dus inmenging van de Kamer) wel degelijk nuttig is.
Of heb ik je nou hopeloos verkeerd begrepen? Verlicht mij! Het is al laat moet je maar denken.
En daarom kan de EU nooit met 1 duidelijke stem spreken. Te veel landen, te veel belangen. Standpunten over gevoelige zaken zijn dan ook vaak zwakke compromissen, want alle lidstaten moeten tevreden zijn.quote:Op donderdag 20 juli 2006 02:19 schreef Athlon_2o0o het volgende:
De EU is niet verdeeld. De lidstaten zijn verdeeld. Daarom moet de EU 1 mening geven voor alle lidstaten.
Tuurlijk is dat nuttig. Internationale betrekkingen zijn juist heel belangrijk. Vooral voor een klein land.quote:Op donderdag 20 juli 2006 02:18 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat we niets met dit conflict te maken hebben, en een debat daarover dus zinloos is. Ik stel dat er zoveel dingen zijn waar we letterlijk niks mee te maken hebben, maar waarover een Nederlands standpunt (en dus inmenging van de Kamer) wel degelijk nuttig is.
Of heb ik je nou hopeloos verkeerd begrepen? Verlicht mij! Het is al laat moet je maar denken.
Tuurlijk kan dat wel. Als er gewoon een fatsoenlijk volwaardig parlement zou zijn, bepaalt de meerderheid het standpunt. Als elke staat in de VS ook zoveel macht had als hier de landen, dan zou de VS ook nooit eenduidig zijn.quote:Op donderdag 20 juli 2006 02:20 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
En daarom kan de EU nooit met 1 duidelijke stem spreken. Te veel landen, te veel belangen. Standpunten over gevoelige zaken zijn dan ook vaak zwakke compromissen, want alle lidstaten moeten tevreden zijn.
Zeker, maar moet dat je dan als land uberhaupt weerhouden om standpunten in te nemen over buitenlandse zaken, of daar verandering in proberen te brengen? Voor een achterlijk klein landje zijn we toch opmerkelijk actief op het wereldtoneel.quote:Op donderdag 20 juli 2006 02:16 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nederland is op het wereldtoneel maar een achterlijk klein landje. Goed, ze doen af en een paar internationale millitaire missies, maar that's it.
Israel zal op welke reactie uit Nederland dan ook gewoon reageren met 'yeah, whatever'.
Goed hoor, zo rond de nieuwe nationale geitenslacht-dag? Of wil je een kaartje op de nationale sharia-dag, als ze publiekelijk overspelige vrouwen onthoofden? Doe je de groeten aan je sinds kort verplicht gesluierde vrouw?quote:Op donderdag 20 juli 2006 02:15 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Denk niet dat we je zullen missen... Stuur je wel even een kaartje?
snap niet waar je je dan druk om maakt...quote:Op donderdag 20 juli 2006 02:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Blijf jij alsjeblief in NL, mensen als jij maken mij blij dat ik weg ben gegaan
Beetje vermoeiend discussieren zo, maar als je zelf even terugleest begint het met de opmerking dat het oproepen tot het beeindigen van deze oorlog nutteloos is. Dat bestrijd ik.quote:Op donderdag 20 juli 2006 02:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
lees anders ff de tread waarin ik reageer, ging daarin over de uitroeiing van de Hezbolla en een kamerdebat om dat te beslissen.
sukkel
Laat die bron maar zien dan. Ik vraag me af of jij het brugklas-niveau wel ontstegen bent.quote:Op donderdag 20 juli 2006 02:14 schreef poktor het volgende:
Heh! Wat had je anders verwacht! Het complete Nederlandse autochtone erfgoed is door die lui verkwanseld, Het Nederlandse volk is in de uitverkoop gedaan.
Ter info: Vlak na WOII bedroeg het percentage blanken wereldwijd 20%, rond 2010 is dat gereduceerd tot een schamele 3%. Bron: Eurostat.
Ik heb mijn plan al klaarliggen: Zodra Nederland is "Geïslamiseerd" tot een soort "Ollandistan", ben ik met mijn gezin weg naar scandinavië, want dan wordt het hier voor een blanke onhoudbaar.
Maar ja, wat wil je ook: Het gemiddelde IQ van de "Nederlander", allochtoon of niet, ligt rond brugklas-nivo! Ze schijten nog net niet waar ze staan, bij wijze van spreken...
Dat lukt gewoon niet. Neem de oorlog in Irak, toen het begon. Hopeloze verdeeldheid in de EU. Verschillende landen kwamen met totaal verschillende afzonderlijke standpunten naar buiten. Dat tast de geloofwaardigheid en beslissingvaardigheid aardig aan.quote:Op donderdag 20 juli 2006 02:21 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Tuurlijk kan dat wel. Als er gewoon een fatsoenlijk volwaardig parlement zou zijn, bepaalt de meerderheid het standpunt. Als elke staat in de VS ook zoveel macht had als hier de landen, dan zou de VS ook nooit eenduidig zijn.
Dat komt omdat 25 parlementen andere beslissingen nemen. Als 1 parlement de beslissing neemt is dat probleem er niet. De staten in de VS zijn net zo verdeeld als de lidstaten in Europa. Als er gewoon 1 beslissing wordt genomen kan je als gebied veel meer invloed uitoefenen op de internationale politiek. Daarom is Nederland apart in dit debat inderdaad niet zo nuttig, maar als EU kan het juist heel nuttig zijn.quote:Op donderdag 20 juli 2006 02:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat lukt gewoon niet. Neem de oorlog in Irak, toen het begon. Hopeloze verdeeldheid in de EU. Verschillende landen kwamen met totaal verschillende afzonderlijke standpunten naar buiten. Dat tast de geloofwaardigheid en beslissingvaardigheid aardig aan.
De VS is een land, de EU niet. De EU moet ook niet proberen om dat te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |