abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39996924
GroenLinks wil Kamer terugroepen van reces

Uitgegeven: 17 juli 2006 17:50
Laatst gewijzigd: 17 juli 2006 19:27

DEN HAAG - Tweede Kamerlid Farah Karimi van GroenLinks wil dat de Tweede Kamer deze week terugkomt van reces om te praten over de toestand in het Midden-Oosten. Karimi heeft dat maandag gezegd.
Zij heeft voorzitter Jozias van Aartsen van de vaste Kamercommissie van Buitenlandse Zaken gevraagd minister Ben Bot (Buitenlandse Zaken) donderdag uit te nodigen voor een overleg.

Kamerleden terug van reces voor overleg Midden-Oosten

Uitgegeven: 19 juli 2006 15:30
Laatst gewijzigd: 19 juli 2006 16:37
DEN HAAG - De Tweede Kamer keert terug van het zomerreces om te debatteren over de gespannen situatie in het Midden-Oosten. Dat heeft de voorzitter van de vaste Kamercommissie van Buitenlandse Zaken Jozias van Aartsen (VVD) woensdag besloten. De commissie gaat met minister van Buitenlandse Zaken Ben Bot (CDA) in conclaaf over de te volgen koers van Nederland. Het debat is aangevraagd door GroenLinks en dat verzoek wordt gesteund door de andere linkse oppositiepartijen PvdA en SP.
GroenLinks vindt dat Bot onmiddellijk politieke steun moet geven aan een voorstel van secretaris-generaal Kofi Annan van de Verenigde Naties en de Britse premier Tony Blair. Zij willen een VN-vredesmacht van enkele duizenden militairen sturen naar het grensgebied van Libanon en Israël. De Israëlische premier Ehud Olmert heeft eerder deze week aangegeven wel iets te zien in dat voorstel.

GroenLinks-Kamerlid Farah Karimi wil dat Nederland hard inzet op de beëindiging van de oorlog. De oproep van Bot aan beide partijen om 'actief een oplossing te zoeken voor het conflict' volstaat volgens Karimi niet.
Vrijbrief
PvdA-Kamerlid Bert Koenders, die deel uitmaakt van de commissie, zei maandag dat Nederland een staakt-het-vuren moet ondersteunen dat per direct ingaat. Daarnaast moet de Nederlandse regering Israël veel duidelijker maken dat zelfverdediging geen vrijbrief is om burgers te straffen, zei de sociaaldemocraat. De Kamercommissie vindt volgens Koenders ook dat Nederland het sturen van een internationale troepenmacht moet steunen.
VVD-Kamerlid Hans van Baalen vindt het onnodig dat de Kamer wordt teruggeroepen van het zomerreces. Hij vindt dat Israël het recht heeft zijn burgers en soldaten te verdedigen en te steunen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

-Wat een Groenlinks trut al niet gedaan kan krijgen en de sufkonten geven nog aan haar grillen toe ook.
pi_39997097
Je zou er anders wel mee naar bed willen.
  donderdag 20 juli 2006 @ 01:36:34 #3
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39997389
Prima plan, da's beter dan klakkeloos partij te kiezen zoals meneer van Bommel van de SP nu al doet.

motivatie: Omdat Israël de bovenliggende partij is, de bezetter, draagt zij de grootste verantwoordelijkheid voor het vlot trekken van het vredesproces.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  donderdag 20 juli 2006 @ 01:37:33 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39997419
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 01:27 schreef thabit het volgende:
Je zou er anders wel mee naar bed willen.

Ik kan de petulie meur hier ruiken, en hoor het flipflop van haar Birkenstocks
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Donald Duck held donderdag 20 juli 2006 @ 01:39:05 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_39997455
pff, achterlijke linkse eikels met hun gezeur
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 20 juli 2006 @ 01:53:03 #6
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_39997790
Mocht er sprake zijn van een deelname aan een eventuele VN-macht vind ik het niet meer dan logisch dat de Kamer daar nu al over spreekt. Het zou zomaar kunnen dat zo'n macht snel gevormd moet gaan worden, en met het Uruzgan-drama in het achterhoofd kan de kamer daar maar beter zo snel mogelijk over overleggen.

Maar ik begrijp dat je voornaamste kritiek is dat de initiatiefneemster van GroenLinks afkomt? Tja...
  Donald Duck held donderdag 20 juli 2006 @ 01:54:38 #7
46149 __Saviour__
pi_39997822
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 01:53 schreef Hephaistos. het volgende:
Maar ik begrijp dat je voornaamste kritiek is dat de initiatiefneemster van GroenLinks afkomt? Tja...
Dit gezeik kan echt alleen maar een linkse partij komen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_39997835
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 01:54 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

nou dat ben ik niet met je eens
linksen zijn ook normale mensen hoor
dus
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 20 juli 2006 @ 01:55:49 #9
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_39997846
quote:

[..]

Motiveer het eens, voor de verandering...
  donderdag 20 juli 2006 @ 01:58:45 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_39997914
quote:

Daarmee geef je de linkse partijen wel erg veel eer. Er zijn vast wel meer partijen die de crisis belangrijker vinden dan het lekker bruin bakken op een strand, getuige o.a. het besluit van Van Aartsen om het reces inderdaad te herroepen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Donald Duck held donderdag 20 juli 2006 @ 01:58:52 #11
46149 __Saviour__
pi_39997918
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 01:55 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Motiveer het eens, voor de verandering...
Israel heeft het recht op zelfverdediging. Oproepen tot het eindigen van de oorlog leidt tot niks, Hezollah moet uitgeroeid worden. Geweld stoppen en het willen oplossen met knuffelen is typisch links
En dan de kamer terugroepen van reces terwijl Nederland hier geen zak mee te maken heeft. Nederland kan niet eens troepen leveren waarschijnlijk, dat was al bekend
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_39998015
"gehoorzamen"? Wat een onzin weer. De Kamer wil een debat. Die komt. Wat heeft het met gehoorzamen te maken. Zou pas raar zijn als de Kamer een debat wil en dat dat genegeerd wordt.
  donderdag 20 juli 2006 @ 02:05:16 #13
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_39998048
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 01:58 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Israel heeft het recht op zelfverdediging. Oproepen tot het eindigen van de oorlog leidt tot niks, Hezollah moet uitgeroeid worden. Geweld stoppen en het willen oplossen met knuffelen is typisch links
En dan de kamer terugroepen van reces terwijl Nederland hier geen zak mee te maken heeft. Nederland kan niet eens troepen leveren waarschijnlijk, dat was al bekend
Aah nu snap ik het. Iedereen die vraagtekens zet bij de acties van Israel is een linkse boomknuffelaar, en daarmee is elk debat over de kwestie bij voorbaat nutteloos.
  donderdag 20 juli 2006 @ 02:05:27 #14
45206 Pietverdriet
pi_39998053
quote:

[..]

Dat weet jij, dat weet ik, dat weet deze dame van groen links, maar bij achterban gaan dit soort acties erin als gods woord in een ouderling
  Donald Duck held donderdag 20 juli 2006 @ 02:06:24 #15
46149 __Saviour__
pi_39998075
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 02:05 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Aah nu snap ik het. Iedereen die vraagtekens zet bij de acties van Israel is een linkse boomknuffelaar, en daarmee is elk debat over de kwestie bij voorbaat nutteloos.
Ja dat debat is zinloos. Nederland staat volledig buiten dit conflict.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 20 juli 2006 @ 02:07:16 #16
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_39998091
quote:

Israel heeft het recht op zelfverdediging. Oproepen tot het eindigen van de oorlog leidt tot niks, Hezollah moet uitgeroeid worden.
Leuke mening, maar zoiets zou dan toch echt door de Kamer besloten moeten worden en dan is het toch wel handig dat ze een debat over de situatie houden.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 20 juli 2006 @ 02:08:17 #17
45206 Pietverdriet
pi_39998120
Leuk groen links toejuichen bij haar bezorgdheid over het conflict, en dan een stiltecirkel vormen op de markt met andere birkenstock dragers, dat helpt!
  donderdag 20 juli 2006 @ 02:09:19 #18
45206 Pietverdriet
pi_39998154
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 02:07 schreef soylent het volgende:

[..]

Leuke mening, maar zoiets zou dan toch echt door de Kamer besloten moeten worden en dan is het toch wel handig dat ze een debat over de situatie houden.
Wij hebben alleen niet echt iets met deze oorlog te maken.
pi_39998160
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 02:06 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ja dat debat is zinloos. Nederland staat volledig buiten dit conflict.
Als de VN, VS en Frankrijk een mening erover naar buiten brengen, waarom is Nederland er dan zo laat mee?

En wat mij betreft doen ze dit Europees. Laat de EU hier maar een mening over geven.
  donderdag 20 juli 2006 @ 02:10:38 #20
45206 Pietverdriet
pi_39998186
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 02:09 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Als de VN, VS en Frankrijk een mening erover naar buiten brengen, waarom is Nederland er dan zo laat mee?

En wat mij betreft doen ze dit Europees. Laat de EU hier maar een mening over geven.
De EU
Jaja, die konden ook zo daadkrachtig wat doen aan een conflict op de deurmat..
  Donald Duck held donderdag 20 juli 2006 @ 02:10:57 #21
46149 __Saviour__
pi_39998192
De EU is geen millitaire macht en te hopeloos verdeeld. De EU kan alleen een boze brief sturen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_39998195
Dat die Iraanse kuthoer gauw ff opkrast.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 20 juli 2006 @ 02:13:22 #23
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_39998250
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 02:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wij hebben alleen niet echt iets met deze oorlog te maken.
Ach ja, we hebben ook niets te maken met het Iraanse atoomprogramma, de schendingen van mensenrechten in Rusland en China, Guantanamo Bay etc. Evenmin hadden we iets te maken met de dictatuur van Saddam Hussein of de Apartheid in Zuid-Afrika. En toch heb ik graag dat Nederland, en dus de Kamer, zich daar mee bemoeit.

Aaaah, lekker dat knuffelen...
  donderdag 20 juli 2006 @ 02:14:05 #24
27383 poktor
10101011010110
pi_39998263
Heh! Wat had je anders verwacht! Het complete Nederlandse autochtone erfgoed is door die lui verkwanseld, Het Nederlandse volk is in de uitverkoop gedaan.
Ter info: Vlak na WOII bedroeg het percentage blanken wereldwijd 20%, rond 2010 is dat gereduceerd tot een schamele 3%. Bron: Eurostat.
Ik heb mijn plan al klaarliggen: Zodra Nederland is "Geïslamiseerd" tot een soort "Ollandistan", ben ik met mijn gezin weg naar scandinavië, want dan wordt het hier voor een blanke onhoudbaar.
Maar ja, wat wil je ook: Het gemiddelde IQ van de "Nederlander", allochtoon of niet, ligt rond brugklas-nivo! Ze schijten nog net niet waar ze staan, bij wijze van spreken...
Ik wens de regering het beste met hun mongolen-volk en ga lekker mijn eigen weg, waarschijnlijk voert die mij binnen afzienbare tijd richting het noorden...
If you see a bomb technician running, try to keep up with him.
Het nieuwe normaal: Op een terrasje behandeld worden als een tyfuslijder en dankbaar zijn.
  donderdag 20 juli 2006 @ 02:15:02 #25
45206 Pietverdriet
pi_39998280
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 02:13 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ach ja, we hebben ook niets te maken met het Iraanse atoomprogramma, de schendingen van mensenrechten in Rusland en China, Guantanamo Bay etc. Evenmin hadden we iets te maken met de dictatuur van Saddam Hussein of de Apartheid in Zuid-Afrika. En toch heb ik graag dat Nederland, en dus de Kamer, zich daar mee bemoeit.

Aaaah, lekker dat knuffelen...
Jij begrijpt niet echt waar ik het in mijn reply over heb, niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')