abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 augustus 2006 @ 00:43:42 #81
55267 Channie17
Life's what you make it.
pi_40889878
Edit: gezAng
Never regret anything, because at one time, it was exactly what you wanted..!
pi_40889896
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:43 schreef Channie17 het volgende:
Edit: gezAng
Goedzo, Ducky
  donderdag 17 augustus 2006 @ 00:45:27 #83
55267 Channie17
Life's what you make it.
pi_40889949
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:44 schreef DaYwALKuR het volgende:

[..]

Goedzo, Ducky
Never regret anything, because at one time, it was exactly what you wanted..!
  zondag 10 september 2006 @ 18:41:44 #84
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_41682391
Ik ga dus 2 oktober 15 dagen naar Alanya voor mij de eerste keer Turkije.
We zitten in het Hotel Blue Sky met All in. (****)

Maar wat zijn nu de do's en de don'ts? Met andere woorden waar moet ik op letten en wat moet ik vooral niet doen.

Ik hoorde dat als we landen in Antalya je contant 10 euro moet betalen ze (willen) niet wisselen op het vliegveld. Daarna met de bus naar Alanya (160km) wat voor rit gaat dit worden? En duurt dit echt een paar uur?

Volgens reisburo kon ik Alanya gewoon met euro's betalen is dit slim?
Graag wat tips wil ik

Ondertussen ga ik even wat topics terug lezen

Oja en hoeveel zou ik aan zakgeld mee moeten nemen? Voor 2 personen is het...heb ik genoeg aan 600 euro ongeveer? Eten / drinken is toch gratis...ga misschien een enkele keer uit eten. Geld is meer bedoeld voor wat excursies / winkelen

[ Bericht 15% gewijzigd door Razor21 op 10-09-2006 18:58:14 ]
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_41687166
Die 10 euro op het vliegveld is voor je visum, en gepast betalen is wel zo handig.

Vaak kan je in Alanya op de markt enzo in euro's betalen, maar vaak is het veel goedkoper om het in Lira's te doen.

De rit naar Alanya valt nog wel mee. Een kleine 2 uur over een goede weg (dat was 5 jaar geleden wel anders), want ze hebben er nu ook tunnels.

Do's: Raften (+/-15 euro pp), jeepsafari (+/-15 euro), boottocht (kan al voor 10 euro). Boek het niet bij de reisagent, want dat is veel duurder. Ze gaan dan wel zeuren dat je dan niet verzekerd bent, maar je hebt gewoon je reisverzekering, dus verzekerd ben je.
Mocht je in het centrum uit willen eten: ga dan naar Villa Okan. Zeer trendy en mooi, en goede prijzen. De meeste taxi-chauffeurs weten wel waar het is.
Dont's: Damlatas-grot is leuk, maar je moet je er niet te veel van voorstellen. En let op dat je geen water uit de kraan drinkt.

En of je aan 600 euro genoeg hebt weet ik niet. Ik ben nog nooit All-inclusive geweest, dus weet ook niet hoeveel je besteed buiten het hotel.
Als je niet schiet, kun je ook niet missen.
  maandag 11 september 2006 @ 07:57:51 #86
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_41697843
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:00 schreef maikelsp het volgende:
Die 10 euro op het vliegveld is voor je visum, en gepast betalen is wel zo handig.

Vaak kan je in Alanya op de markt enzo in euro's betalen, maar vaak is het veel goedkoper om het in Lira's te doen.

De rit naar Alanya valt nog wel mee. Een kleine 2 uur over een goede weg (dat was 5 jaar geleden wel anders), want ze hebben er nu ook tunnels.

Do's: Raften (+/-15 euro pp), jeepsafari (+/-15 euro), boottocht (kan al voor 10 euro). Boek het niet bij de reisagent, want dat is veel duurder. Ze gaan dan wel zeuren dat je dan niet verzekerd bent, maar je hebt gewoon je reisverzekering, dus verzekerd ben je.
Mocht je in het centrum uit willen eten: ga dan naar Villa Okan. Zeer trendy en mooi, en goede prijzen. De meeste taxi-chauffeurs weten wel waar het is.
Dont's: Damlatas-grot is leuk, maar je moet je er niet te veel van voorstellen. En let op dat je geen water uit de kraan drinkt.

En of je aan 600 euro genoeg hebt weet ik niet. Ik ben nog nooit All-inclusive geweest, dus weet ook niet hoeveel je besteed buiten het hotel.
Ok bedankt voor de info. Ik las ergens ook in een ander topic dat er ook dolfijnen ergens schijnen te zitten als je met zo'n boot meegaat klopt dat?
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_41698136
Ja, ik heb ze gezien, maar is vrij uitzonderlijk

Was met een bootrijs van Alanya naar Side.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 14:08:16 #88
147737 GGras
Ik chock niet!!
pi_42388044
HA ja dolfijnen. Toen wij een boottocht deden lag iedereen te zonnen op het dek. Opeens begon de fotograaf te schreeuwen dat er dolfijnen zwommen. HAHA binnen 3 sec. stond iedereen op met zijn fototoestel. HAHA geen dolfijn te zien natuurlijk
14 07 07
pi_43127840
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 15:51 schreef tralalala het volgende:
[afbeelding]

Vet

Meer foto's
Whow man! Dat is cool om te zien. Zijn dit jouw foto's? Was het niet gevaarlijk?
Ik heb zelf daar de zonsverduistering gezien dit jaar en dat was al tof, maar dit is natuurlijk ook tof om te zien. Wanneer zijn deze foto's genomen?
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_43128595
quote:
Op woensdag 1 november 2006 07:45 schreef dahei het volgende:

[..]

Whow man! Dat is cool om te zien. Zijn dit jouw foto's? Was het niet gevaarlijk?
Ik heb zelf daar de zonsverduistering gezien dit jaar en dat was al tof, maar dit is natuurlijk ook tof om te zien. Wanneer zijn deze foto's genomen?
Nee, ik heb waarschijnlijk mijn mailadres bij de duikschool opgegeven.
Daar heb ik het mailtje van gehad.
Datum: 19 oktober, is blijkbaar ook op tv geweest...

[ Bericht 1% gewijzigd door tralalala op 01-11-2006 09:14:57 ]
pi_45384006
uitgaan is wel leuk
maar die turken in discotheken zijn alleen maar uit op ruzie
ik ben dr in 2005 geweest
bier
pi_45387696
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:06 schreef italiaan1987 het volgende:
uitgaan is wel leuk
maar die turken in discotheken zijn alleen maar uit op ruzie
ik ben dr in 2005 geweest
Waar ging je altijd uit dan? ik vond het uitgaan echt slap daar!
pi_45391015
quote:
Op maandag 15 januari 2007 21:38 schreef DaYwALKuR het volgende:

[..]

Robin hood,james dean
Die rockbar met die scandinavische slettebakjes

ach ik vond het leuk...leuke plaats. Tenminste niet zo pauperdorp als lloret....hoewel dat ook lachen is
bier
pi_45402591
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:07 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

Robin hood,james dean
Die rockbar met die scandinavische slettebakjes

ach ik vond het leuk...leuke plaats. Tenminste niet zo pauperdorp als lloret....hoewel dat ook lachen is
Klopt ook wat je zegt, heb er totaal geen spijt van, zou zo nog een 2e keer gaan

Vond alleen die opdringerige turken bij die tenten wat je noemt minder
pi_45415118
quote:
Op maandag 15 januari 2007 21:38 schreef DaYwALKuR het volgende:

[..]

Ik vond het uitgaan ook niet echt fantastisch. Het was meer een uitzonderlijk duur terrasje pikken dan echt uitgaan. De enige tentjes die ik leuk vond, waren Troy en Janus.
pi_45452305
Queensgarden is wel toppie
pi_45453348
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:40 schreef Frankie79 het volgende:
Queensgarden is wel toppie
Daar ben ik toen de 1e keer naar toe gegaan. Wat ik het meest perfect vond om bij te eten was Villa Okan. Zag er best wel duur uit, maar viel reuze mee.
pi_45460649
Ik heb ook nog filmmateriaal van Alanya

Voetbalveldje met locals tegen ons (eindstand 6-6) en hotel Grand Uysal: (+ flauwe grap :p)
http://www.youtube.com/watch?v=Mk9-HqhqG7g

Busreis terug naar huis + Antalya airport (zorg dat ze je bij de GOEDE terminal afzetten, bij ons ging dat fout)
http://www.youtube.com/watch?v=bcjSJr-Fgg0
pi_46088127
Ik ga ook naar Alanya deze zomer. Met een groot groepje, dus wordt vast wel gezellig. Ken eigenlijk van uitgaan niet veel enzo, dus moet me daar nog even in verdiepen. Vertrek 10 augustus.
pi_46095380
Je gaat wel in de heetste tijd JeroenV
pi_46105911
Is dat zo?

Ach maakt mij niet uit, kan mij niet warm genoeg zijn eigenlijk. Ben wel wat gewend
pi_46109607
Ik was er vorig jaar in juni, en toen zweette ik al de hele dag

Maar dit jaar gaan we weer
pi_46110249
Ah, vertel eens wat over het uitgaan ed
pi_46112327
Queensgarden gingen wij vaak heen, maar Robin Hood is ook leuk, eigenlijk vind ik er genoeg te doen kwa uitgaan.
pi_46113447
En je moet gewoon accepteren dat je 4,5-5 euro voor een halve liter bier betaald. Tip: blijf zeuren en slijmen tegen de proppers, dan geven ze vette kortingen.
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:51:27 #107
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_46114833
drankjes zijn daarop drie manieren duur:
- Ze rekenen veel de euro om naar Lira, en ronden naar boven af.
- Als je met 20 euro betaald, en je moet bv 18 euro betalen, krijg je niet overal wat terug (ze hebben geen wisselgeld zeggen ze).
- drankjes worden in de avond duurder (ze denken dat als je maar genoeg drinkt, je niet meer kan tellen)

Heb ik er veel meegemaakt, behalve bij die discotheek achter de Robin Hood, meer een dak-discotheek eigenlijk. Daar pakten ze echt de rekenmachine erbij
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_46116032
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 18:51 schreef greatgonzo het volgende:
drankjes zijn daarop drie manieren duur:
- Ze rekenen veel de euro om naar Lira, en ronden naar boven af.
- Als je met 20 euro betaald, en je moet bv 18 euro betalen, krijg je niet overal wat terug (ze hebben geen wisselgeld zeggen ze).
- drankjes worden in de avond duurder (ze denken dat als je maar genoeg drinkt, je niet meer kan tellen)

Heb ik er veel meegemaakt, behalve bij die discotheek achter de Robin Hood, meer een dak-discotheek eigenlijk. Daar pakten ze echt de rekenmachine erbij
Dat was Troy zeker? Was inderdaad een relaxte tent waar je niet werd getild.
pi_46120052
Je kan er dus met euro betalen?
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:19:26 #110
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_46120102
yeps, maar wordt vaak naar boven afgerond
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_46122190
Gewoon lira's pinnen, is toch ook leuker, heb je tenminste het idee dat je ver van Nederland bent
pi_46129940
Het is inderdaad de heetste tijd van het jaar, vorig jaar zijn we er ook in augustus geweest en toen was het elke dag rond de 40 graden. Maar het is wel goed uit te houden hoor.
Klussen deel 1 en 2
pi_47280330
We willen binnenkort weer boeken voor Alanya, maar we twijfelen zo enorm.

Vorig jaar waren we bij Akya met Logies. We gingen toen bijna altijd uit eten en de kosten liepen best wel hoog, maar we hadden het ook echt super

Nu twijfel ik of we dit weer moeten doen, of dat een all-in een betere optie is Een optie om dan weer eens lekker een keer bij de haven te eten blijft er altijd dan, maar voor de rest kun je wel heerlijk de hele dag drinken en eten zonder dat je op je portemonee moet letten

Probleem is alleen, wat is een goed all-in hotel vlakbij het centrum van Alanya? Voorwaarde moet echt zijn dat het eten goed en gevarieerd is. Heb het idee als ik de verhalen lees dat het eten niet altijd even lekker is enzo.

Ik zou graag wat tips/info willen wat jullie zouden doen
pi_47343613
Niemand?
pi_47344153
Wij zitten ook in een all-in. Die zit alleen 2 km buiten het centrum ofzo. Wel jammer, maar er schijnen bijna non-stop busjes te rijden. Dus dan maakt het me niet uit.
All-in bij het centrum vind je volgens mij nergens.
pi_47347897
nee, mag ook in de omgeving zijn, maximum 7km

Welk hotel zitten jullie?
pi_48302044
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:46 schreef Frankie79 het volgende:
nee, mag ook in de omgeving zijn, maximum 7km

Welk hotel zitten jullie?
ik raad je hotel gold safran aan..goed eten en mooie kamers en op basis van all inclusive.
Ongeveer 2 km van het centrum...1 lira met zo'n busje
bier
pi_48411563
Ik ga 10 augustus naar Alanya, in een appartement midden in het centrum, ik heb er zin in!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_48411900
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 19:35 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

ik raad je hotel gold safran aan..goed eten en mooie kamers en op basis van all inclusive.
Ongeveer 2 km van het centrum...1 lira met zo'n busje
Hoe is daar de animatie en het eten (veel afwisseling, goed warm?) geregeld?
pi_48413611
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:41 schreef Frankie79 het volgende:

[..]

Hoe is daar de animatie en het eten (veel afwisseling, goed warm?) geregeld?
animatie is gewoon leuk water polo enzo en s'avonds soort van show en 1x in de week een turkse avond. Het is natuurlijk niet zo spectaculair als een groot 5 sterren hotel.
Het eten vond ik goed, vooral die pannekoekjes. Ik vond dat er genoeg keus was voor wat je betaald.
Sommige mensen hebben altijd wat te zeiken.
Ook het drinken was goed geregeld. ijsthee en water kon je zelf pakken. Voor frisdranken en alcohol moest je naar de bar.
bier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')