dat is allang ontkrachtquote:Op woensdag 19 juli 2006 17:46 schreef releaze het volgende:
ik weet niet of het mag, maar mss is het een idee om te kijken, als je een dergelijke microscoop oid zou kunnen vinden, of je dit kan nabootsen... http://netmar.com/~maat/archive/aug1/consciouswater.html het is allemaal heel leuk en aardig, en ik hoor d'r regelmatig van, maar ik vraag me af hoe dit onderzoek is opgezet etc..
maar ja, ik weet niet echt of dit onder mythes valt oid...
De heilzame werking van Reiki. De moeilijkheid is hier een goede test voor te ontwikkelen. Magnetiseurs zijn al door de mand gevallen met testen waarbij vergelijkbare resultaten werden verkregen met plastic staven (waarbij de patient dacht dat ze magnetisch waren). Dus uit de resultaten van die testen kon je opmaken dat de heilzame werking van magneetstaven puur op het placeboeffect berust. Ik vermoed dat dat hetzelfde aan de hand is met Reiki.quote:Op woensdag 19 juli 2006 17:38 schreef snotje het volgende:
Weet iemand nog een goeie "mythe" om te ontkrachten, of aan te tonen dat deze klopt?
Mijn dank is groot.
Danku. Was eigenlijk ook de bedoeling het zo te doen maar er ging iets niet helemaal goed.quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:02 schreef Alicey het volgende:
TT aangepast
Dat is bij de meeste mythes op internet zo.quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:19 schreef fallrite het volgende:
Op Snopes staan er een heleboel, alleen die zijn al ontkracht
Dankuquote:Op woensdag 19 juli 2006 22:03 schreef onemangang het volgende:
[..]
De heilzame werking van Reiki. De moeilijkheid is hier een goede test voor te ontwikkelen. Magnetiseurs zijn al door de mand gevallen met testen waarbij vergelijkbare resultaten werden verkregen met plastic staven (waarbij de patient dacht dat ze magnetisch waren). Dus uit de resultaten van die testen kon je opmaken dat de heilzame werking van magneetstaven puur op het placeboeffect berust. Ik vermoed dat dat hetzelfde aan de hand is met Reiki.
right, ga jij even een randomized clinical trail doen voor je profielwerkstukquote:Op woensdag 19 juli 2006 22:03 schreef onemangang het volgende:
[..]
De heilzame werking van Reiki. De moeilijkheid is hier een goede test voor te ontwikkelen. Magnetiseurs zijn al door de mand gevallen met testen waarbij vergelijkbare resultaten werden verkregen met plastic staven (waarbij de patient dacht dat ze magnetisch waren). Dus uit de resultaten van die testen kon je opmaken dat de heilzame werking van magneetstaven puur op het placeboeffect berust. Ik vermoed dat dat hetzelfde aan de hand is met Reiki.
Ahah, Saviour wants big boom.quote:Op woensdag 19 juli 2006 17:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Zorg wel dat in het experiment iets opgeblazen wordt, anders ben je geen echte mythbuster
Big Bada big boom! zoals LeeLoo zou zeggen!quote:
Weetikquote:
quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:31 schreef descendent1 het volgende:
Dat vrouwelijke studenten netter en verantwoordelijker zijn dan mannelijke is een mythe die nodig ontkrachting nodig heeft; je ziet zo vaak huisbazen met: Alleen vrouwen; terwijl dat andersom (bijna) nooit het geval is.![]()
Stom van me..quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:56 schreef Circle het volgende:
[..]
En jij dacht dat huisbazen dat vanwege de netheid vroegen......
![]()
of de mythe dat vrouwen eerder volwassen zijn, waar mannen jarenlang mee een complex wordt aangepraat. vragen als: wat is volwassenheid eigenlijk? en hoe meet je dat? hoe kun je dan in vredesnaam zo'n conclusie trekken? zijn dan interessant. het is een multi-disciplinair onderwerp (het ligt dus een beetje aan je invalshoek): het kan medisch, psychisch, sociologisch en natuurlijk filosofisch.quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:31 schreef descendent1 het volgende:
Dat vrouwelijke studenten netter en verantwoordelijker zijn dan mannelijke is een mythe die nodig ontkrachting nodig heeft; je ziet zo vaak huisbazen met: Alleen vrouwen; terwijl dat andersom (bijna) nooit het geval is.![]()
maak het dan kwantitatief!quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:42 schreef Funkytrip het volgende:
Wat ook wel een leuke is:
Mannenwc's zijn smeriger dan vrouwenwc's. Dit is dus niet zo. In een discotheek is de vrouwenwc een stuk smeriger (ik ken een toiletdame die dit vaststelt).
Dit kun je onderzoeken door een willekeurig aantal toiletdames van discotheken te ondervragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |