ik doe normaal en ik denk dat waar jij me van beschuldigd, ik jou ook beschuldig.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon toegeven dat je ongelijk hebt en dat ik vaker dan jij dat doet, een zeer neutraal standpunt inneem. Dit is de eerste keer dat ik lees dat je de burgerslachtoffers betreur bijvoorbeeld. Het siert je om gewoon normaal te doen.
Dat is niet waar, waar begon ik met op de man te spelen? Bovendien is het zo dat ik een neutraal standpunt tracht te nemen waarbij ik burgerslachtoffers aan beide zeide betreur. Daarnaast vind ik deze hele situatie inderdaad de schuld van zowel Israel als Hezbollah. Je hoeft het er zeker niet mee eens te zijn.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik doe normaal en ik denk dat waar jij me van beschuldigd, ik jou ook beschuldig.
we hebben in deze kwestie een tegenstrijdige mening, ik probeer dat met argumenten te vertellen, jij begon met op de man spelen, sorry.
Ja Doderok, dat ontken ik ook allemaal niet jongen. Ik vind het ook goed dat je hier melding van maakt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:02 schreef Doderok het volgende:
[..]
Israėl heeft zich hjerhaaldelijk schuldig gemaakt aan het gebruiken van menselijke schilden door Palestijnen met het geweer in de rug voor zich uit te dwingen. Ondanks veroordelingen door het hooggerechtshof is er nooit één soldaat voor gestraft.
ja de un die vanuit het pluche alles toelaat zonder ruggegraat te tonen, laat weer eens van zich horen. zou me niks verbazen als de woordvoerder een fransman is.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:11 schreef venomsnake het volgende:
22:01 UN rights head: Scale of destruction in Mideast crisis could point to war crimes (AP)
quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:52 schreef schatje het volgende:
[..]
Kun je ook antwoord geven op mijn vraag i.p.v. u bochten te maken.
Nogmaals, het gebruik van menselijke schilden zijn toch guerilla-tactieken?
quote:In the case of popular resistance movements, which always operate amongst the civilian populations from which they arise, application of the phrase "human shield" is usually restricted to partisan polemics.
Volgens mij ontkent niemand dit.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:13 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja Doderok, dat ontken ik ook allemaal niet jongen. Ik vind het ook goed dat je hier melding van maakt.
Palestijnse 'vrijheidstrijders' maken wel degelijk gebruik van menselijke schilden. Namelijk onschuldige kinderen door ze op pad te sturen met bommen.
quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
. zou me niks verbazen als de woordvoerder een fransman is.
Misschien is het al tijd voor een bril.quote:
Aan de andere kant is het ook warm hč?quote:Voor zover ik weet heeft Hamas of Hezbollah nooit iemand gedwongen om alqs menselijk schild te fungeren.
Israel en Libanon/Gaza Crisis Deel #28quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is niet waar, waar begon ik met op de man te spelen? Bovendien is het zo dat ik een neutraal standpunt tracht te nemen waarbij ik burgerslachtoffers aan beide zeide betreur. Daarnaast vind ik deze hele situatie inderdaad de schuld van zowel Israel als Hezbollah. Je hoeft het er zeker niet mee eens te zijn.
Wel beschouwd is het nog steeds een lokaal conflict. Een met potentie maarquote:Op woensdag 19 juli 2006 21:15 schreef Caesu het volgende:
op de Amerikaanse CNN gaat het nu bijna alleen nog over Amerikanen die met een cruise ship geėvacueerd worden, hoelang ze daarop wel niet op moesten wachten en hoe die benzineprijs omhoog gaat door het conflict.![]()
Daar heb ik overheen gelezen, waar valt die post uberhaupt te lezen. Iedereen discussieert ook door elkaar.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:16 schreef schatje het volgende:
[..]
Misschien is het al tijd voor een bril.
[..]
Aan de andere kant is het ook warm hč?
[ bron ]quote:Addressing foreign ambassadors, including U.S. Ambassador Jeffrey Feltman, Prime Minister Fuad Saniora gave the first official death toll in the conflict, saying also that 1,000 have been wounded and a half-million displaced.
quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:02 schreef Doderok het volgende:
[..]
Israėl heeft zich hjerhaaldelijk schuldig gemaakt aan het gebruiken van menselijke schilden door Palestijnen met het geweer in de rug voor zich uit te dwingen. Ondanks veroordelingen door het hooggerechtshof is er nooit één soldaat voor gestraft.
Sadam gebruikte menselijke schilden toen hij mensen vasthield in de buurt van mogelijke doelwitten. Voor zover ik weet heeft Hamas of Hezbollah nooit iemand gedwongen om alqs menselijk schild te fungeren.
ROFL, ik wist dat je die aan ging halen. En hij was serieus wel dus in het algemeen bedoelt. Ik had trouwens al de neiging om hem te veranderen omdat ik wist dat jij je aangesproken ging voelen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Israel en Libanon/Gaza Crisis Deel #28
en nu niet gaan zeggen dat je dat in het algemeen bedoelde of je snapt discussiėren niet.
Ik jou nog niet, je moet eerst toegeven dat je ook mijn post slecht had gelezenquote:Op woensdag 19 juli 2006 21:19 schreef schatje het volgende:
Ik vergeef je Mutant01.
quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
ROFL, ik wist dat je die aan ging halen. En hij was serieus wel dus in het algemeen bedoelt. Ik had trouwens al de neiging om hem te veranderen omdat ik wist dat jij je aangesproken ging voelen.
Ik geef het toe.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik jou nog niet, je moet eerst toegeven dat je ook mijn post slecht had gelezen![]()
Een gedeelte van me dacht dat je het nog wel in context kon plaatsen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
had het dan gedaan als je het zo goed wist.![]()
De context van eenzijdigheid?quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een gedeelte van me dacht dat je het nog wel in context kon plaatsen.
Waar heb jij het nou weer over. Begint de hitte jou nu ook al parte te spelenquote:
Ik heb het redelijk koel hoor, maar misschien heb ik wel iets gemist.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou weer over. Begint de hitte jou nu ook al parte te spelen
quote:International law considers the use of human shields to protect targets a war crime. The Fourth Geneva Convention forbids the use of any civilian as a shield: "The presence of a protected person may not be used to render certain points or areas immune from military operations."
Article 4 defines who is a Protected person: Persons protected by the Convention are those who, at a given moment and in any manner whatsoever, find themselves, in case of a conflict or occupation, in the hands of a Party to the conflict or Occupying Power of which they are not nationals. But it explicitly excludes Nationals of a State which is not bound by the Convention and the citizens of a neutral state or an allied state.
nee. en ik snap ook niet waarom je in al mijn posts over niet-hezballahaanhangende burgers net voor het eerst las dat ik daar meelij mee heb.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een gedeelte van me dacht dat je het nog wel in context kon plaatsen.
PI'en ? Ik word er doodongelukkig van.
Nou het is de eerste keer dat je het zo direct over burgerslachtoffers hebt gehad. Tenzij ik wat posts van je gemist heb.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee. en ik snap ook niet waarom je in al mijn posts over niet-hezballahaanhangende burgers net voor het eerst las dat ik daar meelij mee heb.
@: eL.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:23 schreef eL. het volgende:
Nou ja als we dan toch klassikaal op de man spelen, schatje kun je even anders dan de [afbeelding] PI'en ? Ik word er doodongelukkig van.
Als jij er doodongelukkig van wordt zal ik hem niet meer gebruiken.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:23 schreef eL. het volgende:
Nou ja als we dan toch klassikaal op de man spelen, schatje kun je even anders dan de [afbeelding] PI'en ? Ik word er doodongelukkig van.
Ja sorry, ik heb het ook warm, wat was de vraag ?quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:24 schreef Incomplete het volgende:
@: eL.
Kun je nog antwoord geven op mijn vraag aan jou eerder dit topic??
ik denk idd dat dat het hele eiereneten is, of je hebt niet zorgvuldig genoeg gelezen. het is je vergeven.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou het is de eerste keer dat je het zo direct over burgerslachtoffers hebt gehad. Tenzij ik wat posts van je gemist heb.
Eieren eten met deze hitte is gevaarlijk, legionella enzo.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk idd dat dat het hele eiereneten is, of je hebt niet zorgvuldig genoeg gelezen. het is je vergeven.
Ik ben blij dat je deze post editte. Maar goed, bedankt en verder ontopic weer.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:25 schreef schatje het volgende:
Als jij er doodongelukkig van wordt zal ik hem niet meer gebruiken.
Tja het nederlandse verzet heeft sowieso weinig aktie meegemaakt ..als je het vergelijkt met bv het Franse verzetquote:Op woensdag 19 juli 2006 20:41 schreef schatje het volgende:
[..]
Precies, het Nederlandse verzet heeft nooit burgerdoelen gepakt.
quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:26 schreef eL. het volgende:
[..]
Ja sorry, ik heb het ook warm, wat was de vraag ?
Wat is je indruk van hoe hij er tegenover staat, voorzover je dat al kunt zeggen??quote:quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:37 schreef eL. het volgende:
Ik sprak vandaag op het werk trouwens een Iraanse vluchteling die ook ooit de Hezbollah diende. Interessant om 'zo iemand' eens te horen praten. Morgen maar eens verder babbelen, geeft je toch een beeld van hoe het er van binnenuit ziet/zag.
bronquote:Bush wil Amerikaanse soldaten naar Libanon sturen
De VS moeten militairen naar Libanon sturen om er de Amerikaanse burgers en de Amerikaanse belangen te beschermen. Dat heeft president George W. Bush woensdag in een brief aan het Congres geschreven. Nu is al een klein contingent soldaten ter plaatse om er Ameriikaanse burgers te helpen evacueren. Bush overweegt echter om nog extra troepen te sturen. Daarbij gaat het om gevechtseenheden. (belga)
In elk geval niet doelgericht en doelbewust, zoals Hezbollah.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:28 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Tja het nederlandse verzet heeft sowieso weinig aktie meegemaakt ..als je het vergelijkt met bv het Franse verzet
Maar ze hebben wel wat burgers gedood hoor (perongeluk )
Dat maakt het niet minder erg, beter, leuker, of dodelijker.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:32 schreef rutger05 het volgende:
[..]
In elk geval niet doelgericht en doelbewust, zoals Hezbollah.
Zitten er nog veel Turkse mensen in Libanon en zijn die al teruggehaald?quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ome bush doet alles voor zn volk!![]()
![]()
wat een schatje (!)
Klopt maar dat was de stelling nietquote:Op woensdag 19 juli 2006 21:32 schreef rutger05 het volgende:
[..]
In elk geval niet doelgericht en doelbewust, zoals Hezbollah.
mwao een criminele organisatie uitroeien is niet normaal op dit moment? waarom steun jij die achterlijk debielen door israel als dader aan te wijzen? ik snap die gedachtengang niet. is het je haat jegens joden?quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat maakt het niet minder erg, beter, leuker, of dodelijker.
What the fuck?quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mwao een criminele organisatie uitroeien is niet normaal op dit moment? waarom steun jij die achterlijk debielen door israel als dader aan te wijzen? ik snap die gedachtengang niet. is het je haat jegens joden?
Nou ja het is niks wat men nog niet wist, alleen je krijgt er iets meer beleving bij. Hij heeft verteld hoe hij min of meer verplicht werd om mee te doen aan het hele Hezbollah gebeuren, vanwege traditie's, eer en trots. Kortom meedoen of aan de zijlijn staan.quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:49 schreef Incomplete het volgende:
Wat is je indruk van hoe hij er tegenover staat, voorzover je dat al kunt zeggen??
Mag een land burgers doden omdat er (misschien ) terroristen tussen zitten ?quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mwao een criminele organisatie uitroeien is niet normaal op dit moment? waarom steun jij die achterlijk debielen door israel als dader aan te wijzen? ik snap die gedachtengang niet. is het je haat jegens joden?
Ik denk dat als de VS actiever wordt, dat Iran (en eventueel Syriė) ook wel wat actiever gaan worden.quote:
Komen we snel genoeg achter denk ikquote:Op woensdag 19 juli 2006 21:36 schreef eL. het volgende:
[..]
Ik denk dat als de VS actiever wordt, dat Iran (en eventueel Syriė) ook wel wat actiever gaan worden.
sorry voor de PI
De achtergrond is ook hetgeen mijn interesse heeft.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:35 schreef eL. het volgende:
[..]
Nou ja het is niks wat men nog niet wist, alleen je krijgt er iets meer beleving bij. Hij heeft verteld hoe hij min of meer verplicht werd om mee te doen aan het hele Hezbollah gebeuren, vanwege traditie's, eer en trots. Kortom meedoen of aan de zijlijn staan.
Verder heeft hij uitgelegd hoe hij rond zijn 12e-14e de streek rond reisde om als voorbeeld te dienen voor de nieuwe aanvoer. "Kijk eens hoe blij deze jongen is en wat hij allemaal kan, blablabla". Verder noemde hij het rijtje op waar hij allemaal heen is gestuurd (Somaliė, Irak, Libanon, Syriė enz) en waarom hij uiteindelijk de boel ontvluchtte. Morgen ga ik hem vragen hoe dat precies is verlopen, ik had al van een secretaresse vernomen over zijn kofferbak avontuur en de onmogelijkheden die je voor je voeten krijgt als je zo'n land ontvlucht.
Hij heeft voor Iran/Hezbollah tegen en in Irak gevochten en is blij dat hij uit die ellende is (metvrouw en kinderen). Ik vroeg nog of hij 'actief' moslim is, maar dat ontweek hij met "ik ben geboren moslim", ik denk dat hij wel bedoelde dat hij die godsdienst niet meer bedrijft. Hij is hier zielsgelukkig en werkt hard.
De reden dat ik hem erover aansprak (doe ik wel vaker met moslims in mijn directe omgeving) is omdati k me graag verdiep in hoe ik me dat allemaal moet voorstellen. Hoe zo'n organisatie aan zijn mensen komt en wat de mensen beweegt om eraan mee te doen. Hoe de situatie aldaar is (in hun ogen) en hoe ze erover denken. Ik kan niet anders zeggen als dat dat enorm interessant is en ik krijg er een beter beeld van dan uit topics en tv.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |