FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [Nieuws]Volvo C30
Klonkwoensdag 19 juli 2006 @ 15:11








quote:
Officieel worden beelden en gegevens van de nieuwe Volvo C30 pas op 25 juli vrijgegeven. Op internet zijn echter al de eerste beelden gelekt.

Op de vijf gelekte foto’s is duidelijk te zien dat de C30 vrijwel identiek is aan de Design Concept die begin dit jaar werd onthuld. Opvallendste verschillen zijn de anders gestileerde voor- en achterbumper, ronde in plaats van trapeziumvormige uitlaten, iets minder uitgebouwde spatborden en het ontbreken van de zijskirts.
Met de C30 wil Volvo een alternatief bieden voor auto’s als de BMW 1-serie en Audi A3. Het design van de achterzijde is geïnspireerd op o.a. de Volvo 480 en 1800 ES. In het dashboard kennen we van de S40 en V50. De C30 heeft dan ook veel met deze auto’s gemeen. Het motorenaanbod zal ook grotendeels van de S40/V50 geleend worden, maar exacte details hierover zijn nog niet bekend. Dinsdag 25 juli hopen we u alle details te kunnen melden.
bron

Mooi, mooi, erg mooi
teh_m0nkeywoensdag 19 juli 2006 @ 15:20
Lekker karretje maar als de achterruit kleiner zou zijn zou 'ie een meer race-achtig uiterlijk
hermandepermanwoensdag 19 juli 2006 @ 15:21
Wat een prachtige machine
timmeeehwoensdag 19 juli 2006 @ 15:22
ik vind de achterkant echt niet tof
maargoed, de 480 vond ik ook spuuglelijk

verder vind ik het wel leuk dat er een volvo alternatief is voor de bmw1 en a3, al rijd ik op het oog liever de a3.
#ANONIEMwoensdag 19 juli 2006 @ 15:27
Leuke auto, inderdaad wel een beetje jammer van die achterkant.
Alexxxxxwoensdag 19 juli 2006 @ 15:28
Ik dacht gister nog, ze mogen wel eens opschieten met die 30-serie bij Volvo
lipjewoensdag 19 juli 2006 @ 15:30
p1800 achterkant, beetje retro maar verders een mooi bakje Alleen een beetje klein voor een ovloV
Klonkwoensdag 19 juli 2006 @ 15:31
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 15:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik dacht gister nog, ze mogen wel eens opschieten met die 30-serie bij Volvo
vaker denken
Klonkwoensdag 19 juli 2006 @ 15:33
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 15:30 schreef lipje het volgende:
p1800 achterkant, beetje retro maar verders een mooi bakje Alleen een beetje klein voor een ovloV
vind ik niet, ze zijn uitermate sucsesvol geweest met de 300 serie, ook een compacte wagen, vind zo'n mooi gevuld gamma altijd wel mooi/leuk, als je een beetje merkentrouw bent kun je van klein tot groot alles van 1 merk rijden.
JohnnyKnoxvillewoensdag 19 juli 2006 @ 15:33
Hm, op de één of andere manier vind ik 'em in zijaanzicht op de Mini lijken.
En de koplampen lijken ietwat te groot voor het front.

Mooi ding wel verder! Hopelijk ook met zo'n kekke middenconsole als de S40.
-edit- Ja dus.
Klonkwoensdag 19 juli 2006 @ 15:34
wat ik uit de foto's opmaak heeft ie idd zo'n mooie dunne middenconsole
wonkowoensdag 19 juli 2006 @ 15:35
Lijkt wel een Audi...
JohnnyKnoxvillewoensdag 19 juli 2006 @ 15:35
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 15:35 schreef wonko het volgende:
Lijkt wel een Audi...
Dat mocht Audi willen. .
hermandepermanwoensdag 19 juli 2006 @ 15:36
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 15:34 schreef Klonk het volgende:
wat ik uit de foto's opmaak heeft ie idd zo'n mooie dunne middenconsole
quote:
In het dashboard kennen we van de S40 en V50. De C30 heeft dan ook veel met deze auto’s gemeen. Het motorenaanbod zal ook grotendeels van de S40/V50 geleend worden, maar exacte details hierover zijn nog niet bekend
hermandepermanwoensdag 19 juli 2006 @ 15:36
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 15:35 schreef wonko het volgende:
Lijkt wel een Audi...
Deze heeft idd ook 4 wielen.
ed_reebwoensdag 19 juli 2006 @ 15:37
het is de lelijkste volvo in jaren... de tering wat een achterkant... lijkt wel zo'n 480 van vroeger .. die zien er ook niet uit

ik hou het bij mijn 240....
hermandepermanwoensdag 19 juli 2006 @ 15:38
Btw, het motorenaanbod uit de S40/V50 is niet verkeerd. Ik denk dat er nog een klein dieseltje bijkomt van Ford ofzo....
Parzivalwoensdag 19 juli 2006 @ 15:51
ik moet het met ed_reeb eens zijn.. de lelijkste volvo tot nu toe.. krijgt i zeker net zo;n slechte motor als de 480 serie..

ik houdt t alleen op de S60, S80, C70, S70, S80, 850, 460, 960, 940, 240, Amazone!
M5woensdag 19 juli 2006 @ 16:12


Doe mij die maar. met 2.5 5-cilinder turbo
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 15:38 schreef hermandeperman het volgende:
Btw, het motorenaanbod uit de S40/V50 is niet verkeerd. Ik denk dat er nog een klein dieseltje bijkomt van Ford ofzo....
een 1.4 diesel denk je? in de S40/V50 zit al een 1.6 diesel en die is al slap zat
Meehwoensdag 19 juli 2006 @ 17:27
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 16:12 schreef M5 het volgende:


Doe mij die maar. met 2.5 5-cilinder turbo
[..]

een 1.4 diesel denk je? in de S40/V50 zit al een 1.6 diesel en die is al slap zat
Als ze die idd nou eens met een 2.5 turbo uitbrengen en AWD en een subtiele spoiler kit.... C30R Kunnen ze gelijk mee doen in het hot hatch segment.
HansUwoensdag 19 juli 2006 @ 18:48
Mooi ding zeg. Lijkt me idd dat er nog ruimte zat op de markt is voor de wat luxere midden klassertjes zoals de A3 en Bmw-1.
sbientjewoensdag 19 juli 2006 @ 19:12
leuk achterkant ben ik niet kapot van, maar wel grote volvo fan Zal m weleens tegenkomen binnenkort, op mijn werk
Lord_Vetinariwoensdag 19 juli 2006 @ 19:23
Yum. Spaarvarkentje maar eens gaan vetmesten...
ikbeneenkiwiwoensdag 19 juli 2006 @ 19:40
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 15:22 schreef timmeeeh het volgende:
ik vind de achterkant echt niet tof
maargoed, de 480 vond ik ook spuuglelijk

verder vind ik het wel leuk dat er een volvo alternatief is voor de bmw1 en a3, al rijd ik op het oog liever de a3.
de 480 was idd echt spuuglelijk. Maar deze... vind 'm wel tof. Over de achterkant heb ik ook nog mijn twijfels, wil 'm wel eens zien in de showroom.
DennisMoorewoensdag 19 juli 2006 @ 19:43
Bah, lelijk, dertien-in-een-dozijn.
Het had ook een Honda kunnen zijn ofzo.
Kluupkluupwoensdag 19 juli 2006 @ 20:15




Als je ze zo naast elkaar ziet, lijken ze eigenlijk helemaal niet op elkaar. Misschien alleen die zwarte rand om de achterruit..

Oh, en een klein beetje die rare rand boven de wielkasten.
leolinedancedonderdag 26 oktober 2006 @ 23:43
Vette bak zeg!!

* leolinedance gaat sparen
mstrdonderdag 26 oktober 2006 @ 23:47
Paar inside foto's:




eer-ikvrijdag 27 oktober 2006 @ 00:12
goed topic
Leuk bakkie btw ook.
Binnenkort maar effe een proefrit in machen
mstrvrijdag 27 oktober 2006 @ 00:17
Nog een aantal foto's:




Sjoewevrijdag 27 oktober 2006 @ 14:20
Mooie auto, alleen lijkt me de kofferbak behoorlijk onhandig, je moet toch behoorlijk hoog tillen om iets erin te krijgen volgens mij.
M5vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:26







en je kunt maar 4 mensen mee nemen, aangezien er stoelen in zitten ipv een achterbank.
Sjoewevrijdag 27 oktober 2006 @ 14:27
Miereneuker: je kan dus 3 mensen meenemen
mstrvrijdag 27 oktober 2006 @ 14:29
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 14:27 schreef Sjoewe het volgende:
Miereneuker: je kan dus 3 mensen meenemen


Maar erg funtioneel is het natuurlijk niet voor een gezin ofzo.
hermandepermanvrijdag 27 oktober 2006 @ 14:30
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 14:20 schreef Sjoewe het volgende:
Mooie auto, alleen lijkt me de kofferbak behoorlijk onhandig, je moet toch behoorlijk hoog tillen om iets erin te krijgen volgens mij.
Het is ook meer een lifestyle-icoon heb ik het idee...

Net als dat je waarschijnlijk ook niet fatsoenlijk kunt zitten achterin.

-edit- Naast dat er inderdaad ook maar 2 stoelen zijn
M5vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:30
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 14:27 schreef Sjoewe het volgende:
Miereneuker: je kan dus 3 mensen meenemen
ok ok, er kunnen 4 mensen in de auto ipv 5. dat bedoelde ik
Klonkvrijdag 27 oktober 2006 @ 14:31
je kunt hem in de kleuren van het showmodel bestellen

wit met een gouden bodykit
mstrvrijdag 27 oktober 2006 @ 14:36
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 14:31 schreef Klonk het volgende:
je kunt hem in de kleuren van het showmodel bestellen

wit met een gouden bodykit
deze dus:

BoNivrijdag 27 oktober 2006 @ 14:37
Hier zijn de prijzen te vinden.
Ik vind hem erg stoer en zeker de T5 zal goed mee te rijden zijn
¤ 28.000,-- voor een instapdiesel vind ik vrij prijzig, maar is vergelijkbaar met zijn concurrenten.
Sjoewevrijdag 27 oktober 2006 @ 14:37
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 14:30 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Het is ook meer een lifestyle-icoon heb ik het idee...

Net als dat je waarschijnlijk ook niet fatsoenlijk kunt zitten achterin.

-edit- Naast dat er inderdaad ook maar 2 stoelen zijn
En dan zo van:
> Mijn auto heeft stoelen achterin
< Vette shit Maybach Stylo!
> Jeh
< Kenker en dan nog met je knieën tegen je kin zitten
> Mja het is ook voor de lifestyle-points
<
-Muse-vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:57
C30
nils7zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:05
Ik heb er vandaag in gezeten en hij oogt veeeeeel groter dan op de plaatjes pfoe!
Gewoon een S40 met een andere kont is het!
Wel een sjiek model....
eer-ikzaterdag 28 oktober 2006 @ 18:52
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 17:05 schreef nils7 het volgende:
Ik heb er vandaag in gezeten en hij oogt veeeeeel groter dan op de plaatjes pfoe!
Gewoon een S40 met een andere kont is het!
Wel een sjiek model....
Ook op de achterbank gezeten?
Daar ben ik wel benieuwd naar
Of het daar nog goed te doen is.
En dan niet met de voorstoel helemaal naar voren geschoven, maar op zo'n manier dat er voorin ook nog iemand normaal kan zitten
NiGeLaToRzaterdag 28 oktober 2006 @ 19:00
Oe, die gaat dan in de prijsklasse van de Golf en de A3 zitten gok ik..
Hij ziet eruit alsof ie best populair gaat worden ook, vind 'm wel wat hebben.
Phoenixjuhzaterdag 28 oktober 2006 @ 19:44
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 19:00 schreef NiGeLaToR het volgende:
Oe, die gaat dan in de prijsklasse van de Golf en de A3 zitten gok ik..
Hij ziet eruit alsof ie best populair gaat worden ook, vind 'm wel wat hebben.
Sterker nog, die kost gewoon evenveel als een A3, en dat is toch vrij duur. Gezien de S40 maar een fractie duurder is.
nils7zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:18
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 18:52 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Ook op de achterbank gezeten?
Daar ben ik wel benieuwd naar
Of het daar nog goed te doen is.
En dan niet met de voorstoel helemaal naar voren geschoven, maar op zo'n manier dat er voorin ook nog iemand normaal kan zitten
Ehm nee helaas niet, heb zelf vandaag een auto gekocht en was met de (toekomstige) auto aan het proefrijden. Ik was net thuis langs geweest toen me vader belde toen onze ex-buurman (volvo testrijder) langs was gekomen (toevallig overigens). Me vader belde me omdat de C30, op zich ook een potentieel toekomstige auto zou zijn, dr stond.

Hij had 248km gelopen net nieuw dus. Het was een zilvere met sportpakket en lederen zwarte bekleding!
De stoel kantelt wel naar voren, althans zo stond hij. Me ex-buurman had een kinderzitje op de achterbank bevestigd.

Ik schrok, zoals eerder vermeld, van de grootte. Hij lijkt erg "iel" op foto's en klein maar integendeel. Hij is net zo fors als de S40 en de achterkant was al redelijk smerig vond ik voor zo'n klein aantal km's (hij had hem sinds gister avond).
Phoenixjuhzaterdag 28 oktober 2006 @ 20:56
Volgens autoweek:
In het interieur herkennen we het dashboard met de vrijstaande middenconsole uit de S40, maar achterin treffen we niet zoals in de S40 bank maar twee separate zetels aan, net zoals destijds bij de 480 ES; de C30 is dan ook een echte vierzitter.
One_Punch_Mickeyzaterdag 28 oktober 2006 @ 21:55
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 20:15 schreef Kluupkluup het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Als je ze zo naast elkaar ziet, lijken ze eigenlijk helemaal niet op elkaar. Misschien alleen die zwarte rand om de achterruit..

Oh, en een klein beetje die rare rand boven de wielkasten.
vergelijk hem dan in ieder geval met het juiste type wat lipje zei; P1800 achterkant..

niet dat het deze wel is maar vond het wel een aardige plaat

die two-tone kleuren kit kun je inderdaad zelf bepalen zie www.volvocars.nl
Setambrezondag 29 oktober 2006 @ 00:07
Ik denk dat Volvo zichzelf in de vingers kan snijden met dit wagentje.

De S40 is bijna net zo duur scheelt ongeveer 1500 euro. Verstandiger zou zijn om de prijs tussen deze twee producten te vergroten...
jopper27zondag 29 oktober 2006 @ 00:13
Ik vind het een leuke auto, maar denk idd dat deze goedkoper had moeten zijn, het is een behoorlijk dure auto

Eindelijk heeft Volvo een auto die meedoet met de audi a3 en bmw 1
nils7zondag 29 oktober 2006 @ 03:44
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 00:13 schreef jopper27 het volgende:
Ik vind het een leuke auto, maar denk idd dat deze goedkoper had moeten zijn, het is een behoorlijk dure auto

Eindelijk heeft Volvo een auto die meedoet met de audi a3 en bmw 1
Vind ik niet.... (al denkt Volvo er wellicht anders over). Ik heb in een 1 gezeten(/gereden) en dan in deze gezeten maar de 1 is vele malen speelser ingedeeld (voorkomen). Heb dan nog nooit in een A3 gezeten maar die komt wel speelser over op mij dan!
C30 is wel erg mooi hoor, mits in een juiste uitvoering! Als ik zo'n 5-7 jaar ouder zou zijn was het zeker een koop geweest!
Phoenixjuhzondag 29 oktober 2006 @ 08:54
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 03:44 schreef nils7 het volgende:

[..]

Vind ik niet.... (al denkt Volvo er wellicht anders over). Ik heb in een 1 gezeten(/gereden) en dan in deze gezeten maar de 1 is vele malen speelser ingedeeld (voorkomen). Heb dan nog nooit in een A3 gezeten maar die komt wel speelser over op mij dan!
C30 is wel erg mooi hoor, mits in een juiste uitvoering! Als ik zo'n 5-7 jaar ouder zou zijn was het zeker een koop geweest!
De A3 is verre van speels. Als je er in zit dan heb je het gevoel dat je in een luxe auto zit, maar wanneer je verder kijkt, dan is het toch een vrij sobere auto. Als we naar de prijzen kijken, dan kost de A3 vanaf 24.590, 116 vanaf 25.995 en de C30 vanaf 23.950. Met de C30 bespaar je dus zo'n 600-2000 euro en dan heb je een iets completere auto (bijvoorbeeld airco). De C30 is een prima alternatief, maar blijft een iets andere auto dan de A3 en de 1-serie. Het lijkt mij meer een concurrent van de Golf. En hoewel hij iets goedkoper is, blijft het ook een dure auto, zeker vergeleken met de andere auto's van Volvo. Daarnaast kan je natuurlijk ook afvragen waarom je de 1-serie koopt inplaats van de S40 die een vanafprijs heeft van 25.560.

Persoonlijk heeft mijn voorkeur toch de S40 tov de C30, voor die enkele duizend euro heb je gewoon een veel grotere auto (vijfzitter met kofferbak).
One_Punch_Mickeywoensdag 1 november 2006 @ 19:04
of je pimt em



[ Bericht 36% gewijzigd door One_Punch_Mickey op 01-11-2006 19:12:27 ]
leolinedancewoensdag 1 november 2006 @ 21:05
quote:
Op woensdag 1 november 2006 19:04 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
of je pimt em
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
vrolijke-fritsdonderdag 2 november 2006 @ 00:24
Ja of je pimpt 'm niet
Type-Rdonderdag 2 november 2006 @ 00:50
volgens mij wordt dit #1 lease wagen.

Wel mooie bak.
mstrzaterdag 4 november 2006 @ 18:52
Ik heb er vandaag ingezeten (en gestart.)
Maar het is een zeer mooie auto, ook achterin heb je redelijk genoeg ruimte.
Alleen je kan niet echt met 3 man achterin zitten, ten eerste is 'ie daar te klein voor en ten tweede zit er maar een klein stukje 'bank' tussen de 2 stoelen in achterin.
Zelfs de D5 heeft 2 sportieve uitlaten en geeft een mooi geluid.
eer-ikzaterdag 4 november 2006 @ 18:55
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 18:52 schreef mstr het volgende:
Ik heb er vandaag ingezeten (en gestart.)
Maar het is een zeer mooie auto, ook achterin heb je redelijk genoeg ruimte.
Alleen je kan niet echt met 3 man achterin zitten, ten eerste is 'ie daar te klein voor en ten tweede zit er maar een klein stukje 'bank' tussen de 2 stoelen in achterin.
Zelfs de D5 heeft 2 sportieve uitlaten en geeft een mooi geluid.
Ik wist niet dat ie bedoeld was voor 3 man achterin
Hoe is het met 2 achterin dan?
Als je gewoon allebij een losse stoel neemt dus...
Kan je dan wel normaal zitten?
mstrzaterdag 4 november 2006 @ 18:55
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 18:55 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Ik wist niet dat ie bedoeld was voor 3 man achterin
Hoe is het met 2 achterin dan?
Als je gewoon allebij een losse stoel neemt dus...
Kan je dan wel normaal zitten?
Ja, alleen je hebt niet echt veel beenruimte.
Dus als je aan de wat langere kant bent, is het er beetje moeilijk in en uit komen.
eer-ikzaterdag 4 november 2006 @ 18:57
welke positie had je de voorstoelen dan?
In showroompositie met de stoelen vrij ver naar voren?
Of stonden ze gewoon zoals ze normaal zouden staan?
Ik ga binnenkort ook maar eens kijken
mstrzaterdag 4 november 2006 @ 18:58
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 18:57 schreef eer-ik het volgende:
welke positie had je de voorstoelen dan?
In showroompositie met de stoelen vrij ver naar voren?
Of stonden ze gewoon zoals ze normaal zouden staan?
Ik ga binnenkort ook maar eens kijken
Volgens mij staan ze nog niet in de showrooms
Maar ze stonden redelijk ver naar achteren, dus niet de 'ruime' showroom-positie
eer-ikzaterdag 4 november 2006 @ 19:03
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 18:58 schreef mstr het volgende:

[..]

Volgens mij staan ze nog niet in de showrooms
Maar ze stonden redelijk ver naar achteren, dus niet de 'ruime' showroom-positie
waar heb je er dan een op de kop getikt?
mstrzaterdag 4 november 2006 @ 19:09
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 19:03 schreef eer-ik het volgende:

[..]

waar heb je er dan een op de kop getikt?
Sneak preview in trainingsruimte van Volvo
M5zaterdag 4 november 2006 @ 19:46
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 18:52 schreef mstr het volgende:
Ik heb er vandaag ingezeten (en gestart.)
Maar het is een zeer mooie auto, ook achterin heb je redelijk genoeg ruimte.
Alleen je kan niet echt met 3 man achterin zitten, ten eerste is 'ie daar te klein voor en ten tweede zit er maar een klein stukje 'bank' tussen de 2 stoelen in achterin.
Zelfs de D5 heeft 2 sportieve uitlaten en geeft een mooi geluid.
De D5 is maar matig als je ook eens in de T5 hebt gereden, zeker qua geluid. En ja hij is krap achterin, maar dat is de S40 ook al. Het ding is trouwens ook maar goedgekeurd voor 2 personen achterin... d'r zijn maar 2 gordels. Dus al prop je 3 mensen achterin, je bent in overtreding.
hermandepermanzaterdag 4 november 2006 @ 19:54
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 18:58 schreef mstr het volgende:

[..]

Volgens mij staan ze nog niet in de showrooms
Maar ze stonden redelijk ver naar achteren, dus niet de 'ruime' showroom-positie
14 december meen ik.
eer-ikzaterdag 4 november 2006 @ 19:55

Als je daar naar kijkt, lijkt het mij sowieso niet de bedoeling idd dat er 3 man achterin kan.
Die zetels achter lijken wel ruim trouwens
mstrzondag 5 november 2006 @ 12:14
De duurste uitvoering kost 42.***.
Dat is een V5 diesel met alles erop en eraan.
mstrzondag 5 november 2006 @ 12:14
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 19:55 schreef eer-ik het volgende:
[afbeelding]
Als je daar naar kijkt, lijkt het mij sowieso niet de bedoeling idd dat er 3 man achterin kan.
Die zetels achter lijken wel ruim trouwens
Achterin kan je qua breedte goed zitten, alleen er is niet gek veel beenruimte.
hermandepermanzondag 5 november 2006 @ 12:15
quote:
Op zondag 5 november 2006 12:14 schreef mstr het volgende:
De duurste uitvoering kost 42.***.
Dat is een V5 diesel met alles erop en eraan.
Onzin.
mstrzondag 5 november 2006 @ 12:17
quote:
Op zondag 5 november 2006 12:15 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Onzin.
Ik heb gister de prijslijst gezien
hermandepermanzondag 5 november 2006 @ 12:20
quote:
Op zondag 5 november 2006 12:17 schreef mstr het volgende:

[..]

Ik heb gister de prijslijst gezien
Ja heel tof voor je. Maar doorloop de Volvo Car Configurator eens op volvocars.nl.

Boven de 50 zit je zo, met de T5 tenminste.

En de prijslijst is al heel lang te zien
mstrzondag 5 november 2006 @ 12:21
quote:
Op zondag 5 november 2006 12:20 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Ja heel tof voor je. Maar doorloop de Volvo Car Configurator eens op volvocars.nl.

Boven de 50 zit je zo, met de T5 tenminste.

En de prijslijst is al heel lang te zien
Ik had het even beter moeten omschrijven.
Het is 42.*** zonder accesoires.
hermandepermanzondag 5 november 2006 @ 12:26
quote:
Op zondag 5 november 2006 12:21 schreef mstr het volgende:

[..]

Ik had het even beter moeten omschrijven.
Het is 42.*** zonder accesoires.
Ah, ik dacht dat "alles erop en eraan" daarvoor stond.

En het is trouwens een 5 in lijn
M5zondag 5 november 2006 @ 12:30
prijslijst? hah.Hier heb je een mooi overzicht En een T5 Summum met bijna alles er op en er aan is ¤ 39.440
Phoenixjuhzondag 5 november 2006 @ 12:40
Ik snap mensen sowieso al niet waarom ze in de duurste uitvoering willen rijden van een kleine autootje. Koop dan een iets minder luxe uitvoering maar wel grotere auto.
leolinedancezondag 5 november 2006 @ 13:34
quote:
Op zondag 5 november 2006 12:40 schreef Phoenixjuh het volgende:
Ik snap mensen sowieso al niet waarom ze in de duurste uitvoering willen rijden van een kleine autootje. Koop dan een iets minder luxe uitvoering maar wel grotere auto.
Je kunt je geld maar 1 keer besteden he. Sommige mensen willen wat plezier met rijden, en leveren daar graag wat comfort/grootte voor in.
Phoenixjuhzondag 5 november 2006 @ 14:32
quote:
Op zondag 5 november 2006 13:34 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je kunt je geld maar 1 keer besteden he. Sommige mensen willen wat plezier met rijden, en leveren daar graag wat comfort/grootte voor in.
Nou, als men met 100 of meer PK's extra plezier kan beleven, dan heb ik daar toch wel redelijk wat vraagtekens naar. Nu kan je bij Volvo zelf al luxe genieten qua auto. Maar als je bijjvoorbeeld kiest voor een Golf R32, dan kost het een vermogen, terwijl je voor hetzelfde geld veel luxer en beter kunt rijden, wel is waar iets minder vermogen, maar hoevaak heb je die volle 250PK's nou nodig. En hoeveel plezier beleef je nou echt met zoveel PK's.
M5zondag 5 november 2006 @ 14:52
quote:
Op zondag 5 november 2006 14:32 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

.... En hoeveel plezier beleef je nou echt met zoveel PK's.
Dan vraag ik me af of je wel eens zelf in auto heb gereden met bovengemiddeld vermogen...
Phoenixjuhzondag 5 november 2006 @ 14:56
quote:
Op zondag 5 november 2006 14:52 schreef M5 het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af of je wel eens zelf in auto heb gereden met bovengemiddeld vermogen...
Ja, maar mijn voorkeur qua auto is waarschijnlijk anders, omdat ik elke dag veelvuldig gebruik maak van een auto. Dus dan kies ik ook eerder voor een auto met minder vermogen, maar wel groot en luxe. En natuurlijk is het leuk om in een auto te rijden wat veel vermogen heeft, maar als je de auto voornamelijk gebruikt om van A naar B te rijden, waarbij je gemiddeld toch wel een uur per reis moet maken, dan weet ik niet hoe ik elke dag keer op keer plezier moet maken in zo'n auto (zeker niet in de files).
hermandepermanzondag 5 november 2006 @ 15:27
quote:
Op zondag 5 november 2006 14:56 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Ja, maar mijn voorkeur qua auto is waarschijnlijk anders, omdat ik elke dag veelvuldig gebruik maak van een auto. Dus dan kies ik ook eerder voor een auto met minder vermogen, maar wel groot en luxe. En natuurlijk is het leuk om in een auto te rijden wat veel vermogen heeft, maar als je de auto voornamelijk gebruikt om van A naar B te rijden, waarbij je gemiddeld toch wel een uur per reis moet maken, dan weet ik niet hoe ik elke dag keer op keer plezier moet maken in zo'n auto (zeker niet in de files).
Je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je dat je minder luxe maar groter wil, en nu wil je weer luxe .

Ik denk dat je je vergist in de binnenruimte van deze auto voorin. Als jij iedere dag van en naar je werk rijdt maakt het toch niet uit hoe lang je auto is? Deze auto is voorin lekker ruim, en rijdt waarschijnlijk beter dan een S40 (al heb ik dat natuurlijk nog niet getest) .
SjonLokzondag 5 november 2006 @ 15:28
Ik denk dat ik deze binnenkort als nieuwe leaseauto neem. Ik vind 'm echt gaaf.

Of misschien de S40, als die niet heel veel duurder is.

[ Bericht 37% gewijzigd door ThaFreak op 05-11-2006 17:25:50 (geen wannabee pic sig aub) ]
M5zondag 5 november 2006 @ 15:35
quote:
Op zondag 5 november 2006 15:27 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je dat je minder luxe maar groter wil, en nu wil je weer luxe .

Ik denk dat je je vergist in de binnenruimte van deze auto voorin. Als jij iedere dag van en naar je werk rijdt maakt het toch niet uit hoe lang je auto is? Deze auto is voorin lekker ruim, en rijdt waarschijnlijk beter dan een S40 (al heb ik dat natuurlijk nog niet getest) .
Rijdt redelijk vergelijkbaar. Voelt ietsjes lichter aan als je door de bocht gaat, maar 't scheelt allemaal niet zoveel (in werklijkheid is het zo'n 40/50 kilo).
Setambrezondag 5 november 2006 @ 16:21
quote:
Op zondag 5 november 2006 15:28 schreef SjonLok het volgende:
Ik denk dat ik deze binnenkort als nieuwe leaseauto neem. Ik vind 'm echt gaaf.

Of misschien de S40, als die niet heel veel duurder is.
De S40 lease vanaf 449
C30 lease vanaf 425

[ Bericht 12% gewijzigd door ThaFreak op 05-11-2006 17:26:18 ]
SjonLokzondag 5 november 2006 @ 16:33
quote:
Op zondag 5 november 2006 16:21 schreef Setambre het volgende:

De S40 lease vanaf 449
C30 lease vanaf 425

[afbeelding]
¤25,- verschil dus. De opties zullen waarschijnlijk ook wel wat in prijs verschillen, denk ik. Maar op zich valt het verschil me mee.

[ Bericht 13% gewijzigd door ThaFreak op 05-11-2006 17:26:31 (geen wannabee pic sig aub) ]
eer-ikzondag 5 november 2006 @ 16:38
pleur eens op met die 'signatures' man
Alexxxxxzondag 5 november 2006 @ 16:38
quote:
Op zondag 5 november 2006 16:38 schreef eer-ik het volgende:
pleur eens op met die 'signatures' man
eer-ikzondag 5 november 2006 @ 16:39
quote:
Op zondag 5 november 2006 16:38 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]
Jij kan ze ongevraagd wegeditten
Baan1980zondag 5 november 2006 @ 17:05
Ik vin die C30 echt ubbergeil, vooral de achterkant, en heb er serrieus aangedacht om hem te bestellen (als ik slaag komende maand....) maar moet ik A. 60 bijbetalen per maand (lease) en B. de meest kale uitvoering nemen....... dat vind ik iets teveel dus het wordt wat anders jammergenoeg. De volgende keer dan maar
spectrumanalyserzondag 5 november 2006 @ 17:21
vind 'm ook super,super, super mooi.

de eerste versie, een 100 pk 1.6, kost wel gelijk 23.950 euro.
net twee duizend euro minder als een bmw 116i 1 serie. wellicht in Januari een driedeurs 1 Serie, dan word 't nog lastig voor de C30...
Phoenixjuhdonderdag 16 november 2006 @ 21:21
Valt het jullie ook op dat je eigenlijks niks in je kofferbak kan achterlaten? Gezien iedereen van buitenaf kan kijken of je iets in je kofferbak hebt liggen. Dit lijkt me niet bepaald praktisch voor de leaser.
M5donderdag 16 november 2006 @ 21:26
Het is niet alleen onpraktisch voor de leaser, maar ook voor de gewone koper

Het is idd een waardeloze kofferbak. Er past bijna niets in en je ziet alles liggen.
Phoenixjuhdonderdag 16 november 2006 @ 22:23
quote:
Op donderdag 16 november 2006 21:26 schreef M5 het volgende:
Het is niet alleen onpraktisch voor de leaser, maar ook voor de gewone koper

Het is idd een waardeloze kofferbak. Er past bijna niets in en je ziet alles liggen.
Die kofferbak is inderdaad niet groot. Mijn vorige auto dat tot de kleine auto's behoord heeft zelfs een grotere kofferbak
mstrdonderdag 16 november 2006 @ 22:28
quote:
Op donderdag 16 november 2006 21:26 schreef M5 het volgende:
Het is niet alleen onpraktisch voor de leaser, maar ook voor de gewone koper

Het is idd een waardeloze kofferbak. Er past bijna niets in en je ziet alles liggen.
Er zit net zoals bij heel veel volvo's met een open achterkant, een scherm die je er overheen kan trekken.
hermandepermandonderdag 16 november 2006 @ 22:28
Een bagagerolhoes heet dat.
mstrdonderdag 16 november 2006 @ 22:32
quote:
Op donderdag 16 november 2006 22:28 schreef hermandeperman het volgende:
Een bagagerolhoes heet dat.
Dank je
Phoenixjuhdonderdag 16 november 2006 @ 22:37
quote:
Op donderdag 16 november 2006 22:28 schreef mstr het volgende:

[..]

Er zit net zoals bij heel veel volvo's met een open achterkant, een scherm die je er overheen kan trekken.
Tussen de twee stoelen van de achterbank, kan je nog steeds gewoon zien of er iets ligt in de achterbak.
mstrdonderdag 16 november 2006 @ 22:40
Hier nog een paar foto's die ik zelf gemaakt heb, sorry voor de foonfoto's :




eRrrrJeeedonderdag 16 november 2006 @ 23:03
oeh 260 mooie auto ...
-Muse-vrijdag 17 november 2006 @ 01:23
Juist, zo moet je hem hebben, de T5
mstrvrijdag 17 november 2006 @ 10:23
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 01:23 schreef -Muse- het volgende:
Juist, zo moet je hem hebben, de T5
D5 is het
Kijk maar onder het rechter achterlicht
-Muse-vrijdag 17 november 2006 @ 10:57
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 10:23 schreef mstr het volgende:

[..]

D5 is het
Kijk maar onder het rechter achterlicht
Dan heeft ie hetzelfde sportpakket als de T5, wat opzich wel klopt, aangezien de D5 best snel is, zkeer in een C30...

Volgens mij is het enige uiterlijke verschil, dat D5 logo ipv T5 logo, dus zo " " is het ook weer niet.
SMEKvrijdag 17 november 2006 @ 11:58
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 01:23 schreef -Muse- het volgende:
Juist, zo moet je hem hebben, de T5
Een T5 waarvan de revlimit al op 4500 rpm zit? .
mstrvrijdag 17 november 2006 @ 12:55
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 11:58 schreef SMEK het volgende:

[..]

Een T5 waarvan de revlimit al op 4500 rpm zit? .
Het is ook een diesel
Ik heb hem gestart.
Alleen die sportuitlaten onder een diesel
M5vrijdag 17 november 2006 @ 16:42
quote:
Op donderdag 16 november 2006 22:40 schreef mstr het volgende:
Hier nog een paar foto's die ik zelf gemaakt heb, sorry voor de foonfoto's :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die kleuren op dat dak

zo zonde. Verder wel een mooie bak, maar de T5 rijdt/klinkt beter.
Den_Haagvrijdag 17 november 2006 @ 17:18
Zit er ook over de denken deze te leasen. (dan wel de 2.0D, D5 is te duur). Is hij pas echt op zijn vroegst in de showrooms op 14 december of weet iemand een locatie waar hij eerder staat. Moet/kan namelijk op 1 december gaan bestellen.
mstrvrijdag 17 november 2006 @ 17:44
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 16:42 schreef M5 het volgende:

[..]

Die kleuren op dat dak

zo zonde. Verder wel een mooie bak, maar de T5 rijdt/klinkt beter.
Komt omdat Volvo komt hè en het is toch maar een 'studiemodel'.
Voor monteurs enzo zodat ze weten wat ze eraan moeten doen als er iets niet werkt.

T5 lijkt me inderdaad ook een stúk beter klinken.
leolinedancezaterdag 18 november 2006 @ 16:36
Nou een vriend van mij promoot de C30 dus. Er rijden er 5 rond, waarvan hij er nu dus een heeft. Een T5 welteverstaan.

Gisteren zijn we even wezen gassen.....een woord: WOW!

Wat peerde dat ding eruit zeg! En lag als een blok op de weg, totaal geen gevoel van angst ofzo. Verder vond ik de (leren) stoelen heerlijk zitten, en er zat een zeer aardige geluidsinstallatie in. Het geluid van de motor vond ik ook geweldig trouwens, zo'n lekkere turbosound

Ook nog een stuk rustig gereden, en het bleek dat comforabel reizen ook geen enkel probleem was. Niet al te slechte wegen werden goed gladgestreken, het is zeker geen stuiterbal op wielen

Ik vond deze auto al super, maar nu ben ik wel helemaal om. Helaas kost deze C30 waar ik in meegereden heb 38.500 euro, maar als het binnen mijn bereik lag wist ik het wel!
Phoenixjuhzaterdag 18 november 2006 @ 16:44
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 17:18 schreef Den_Haag het volgende:
Zit er ook over de denken deze te leasen. (dan wel de 2.0D, D5 is te duur). Is hij pas echt op zijn vroegst in de showrooms op 14 december of weet iemand een locatie waar hij eerder staat. Moet/kan namelijk op 1 december gaan bestellen.
Ik zat er ook aan te denken, maar denk toch dat het de S40 wordt, een kofferbak is toch wel handig.
One_Punch_Mickeydonderdag 30 november 2006 @ 17:40
http://www.louisblom.nl/volvoc30lowres/index.html
alsemdonderdag 30 november 2006 @ 17:49
quote:
http://www.louisblom.nl/volvoc30lowres/preview80.html
wtf slaat dit op?
Oosthoekvrijdag 1 december 2006 @ 12:10
quote:
Dat is een C30 onder water. Logisch toch?
Erik_84vrijdag 1 december 2006 @ 12:17
ik vind de achterkant niet zo mooi verder wel
leolinedancevrijdag 1 december 2006 @ 13:59
Ik had net een heerlijk idee. Ik studeer nu nog (hopelijk zo'n 1,5 jaar). Als ik klaar ben zijn de 1e betaalbare C30 met de kop eraf tekoop

Ik weet bijna zeker dat ik ervoor ga tegen die tijd

als ik een baan heb dan...
sander89vrijdag 1 december 2006 @ 14:33
Echt een super auto alleen jammer dat die zo duur is maar als ik veel geld heb weet ik wel welke ik zal kopen.
GIvrijdag 15 december 2006 @ 08:56
Nou, vanaf vandaag gaan we hem meer zien. Gisteren was de launch.
M5vrijdag 15 december 2006 @ 14:48
sander89vrijdag 15 december 2006 @ 14:56
Mijn pa gaat zaterdag naar de Volvo dealer effe kijken, hij kent die mensen daar ook dus zal ook wel een stuk mogen rijden. Jammer genoeg moet ik werken dus ik kan niet mee
Oosthoekvrijdag 15 december 2006 @ 17:10
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 13:59 schreef leolinedance het volgende:
Ik had net een heerlijk idee. Ik studeer nu nog (hopelijk zo'n 1,5 jaar). Als ik klaar ben zijn de 1e betaalbare C30 met de kop eraf tekoop

Ik weet bijna zeker dat ik ervoor ga tegen die tijd

als ik een baan heb dan...
Die koop jij niet met een starterssalaris en gezond verstand. Bovendien, als je hem wel koopt en dus het gezonde verstand niet hebt, zul je ook nooit het starterssalaris ontvangen om hem te kunnen betalen
hermandepermanvrijdag 15 december 2006 @ 19:15
Hij valt IRL tegen...
M5vrijdag 15 december 2006 @ 19:23
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 19:15 schreef hermandeperman het volgende:
Hij valt IRL tegen...
in welk opzicht?
hermandepermanvrijdag 15 december 2006 @ 19:32
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 19:23 schreef M5 het volgende:

[..]

in welk opzicht?
In standaard-uitvoering ziet 'ie er te braaf uit
M5vrijdag 15 december 2006 @ 19:35
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 19:32 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

In standaard-uitvoering ziet 'ie er te braaf uit
idd. diat model vraagt gewoon om een paar mooie velgen, spoilertje en twee uitlaatpijpjes aan de achterkant. Zo'n T5 in wit-metallic is anders behoorlijk aangenaam om naar te kijken
hermandepermanvrijdag 15 december 2006 @ 19:36
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 19:35 schreef M5 het volgende:

[..]

idd. diat model vraagt gewoon om een paar mooie velgen, spoilertje en twee uitlaatpijpjes aan de achterkant. Zo'n T5 in wit-metallic is anders behoorlijk aangenaam om naar te kijken
Absoluut
leolinedancevrijdag 15 december 2006 @ 23:12
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 17:10 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Die koop jij niet met een starterssalaris en gezond verstand. Bovendien, als je hem wel koopt en dus het gezonde verstand niet hebt, zul je ook nooit het starterssalaris ontvangen om hem te kunnen betalen
Jij misschien niet

Ik hoop toch na een tijdje zo'n auto 2e hands te kunnen veroorloven. Anders studeer ik nu voor niks
SjonLokzondag 17 december 2006 @ 17:51
Weet je wat ik eigenlijk wel jammer vind aan deze auto? Die zwarte rand onderaan de carosserie. Een soort zwart plastic wat normaal alleen voor de bumer wordt gebruikt, maar waar nu de hele carosserie op lijkt te rusten. As je begrijpt wat ik bedoel.
MosPoszondag 17 december 2006 @ 19:10
Gister heb ik diat prachtige apparaat gespot in emmeloord, hij was blauw en heel vet
M5zondag 17 december 2006 @ 21:04
quote:
Op zondag 17 december 2006 17:51 schreef SjonLok het volgende:
Weet je wat ik eigenlijk wel jammer vind aan deze auto? Die zwarte rand onderaan de carosserie. Een soort zwart plastic wat normaal alleen voor de bumer wordt gebruikt, maar waar nu de hele carosserie op lijkt te rusten. As je begrijpt wat ik bedoel.
Die kun je ook in de lak kleur laten meespuiten. (meerprijs)
Miller.Timewoensdag 27 december 2006 @ 23:40
Leuke auto om te zien Dit lijkt me wel een leuke auto om te leasen. Heeft iemand deze auto al van binnen gezien? Hoe is het met de kofferbakruimte? Ik heb gehoord dat deze nogal tegenvalt. Maar, passen er bijvoorbeeld wel een paar flinke Samsonite koffers in?
M5woensdag 27 december 2006 @ 23:57
quote:
Op woensdag 27 december 2006 23:40 schreef Miller.Time het volgende:
Leuke auto om te zien Dit lijkt me wel een leuke auto om te leasen. Heeft iemand deze auto al van binnen gezien? Hoe is het met de kofferbakruimte? Ik heb gehoord dat deze nogal tegenvalt. Maar, passen er bijvoorbeeld wel een paar flinke Samsonite koffers in?
Dashboard is gelijk aan dat van de Volvo S40/V50. Achterin dus 2 stoelen ipv een bank. De kofferruimte stelt niet veel voor. Een paar flinke koffers.. tjsa. gaat misschien net maar dat zou je voor je zelf moeten beoordelen
HPoidonderdag 28 december 2006 @ 00:23
Het zou zomaar (bijna) een Citroen kunnen zijn.
SjonLokdonderdag 28 december 2006 @ 00:31
Volgens de autoweek zijn de cijfers van de kofferbak als volgt:

Volvo C30: 251 - 894
Audi A3: 350 - 1100
BMW 1: 330 - 1150
Jimmiedonderdag 28 december 2006 @ 03:14
quote:
Op zondag 5 november 2006 15:35 schreef M5 het volgende:

[..]

Rijdt redelijk vergelijkbaar. Voelt ietsjes lichter aan als je door de bocht gaat, maar 't scheelt allemaal niet zoveel (in werklijkheid is het zo'n 40/50 kilo).
Hoe vergelijk je dat als je auto's van klanten (neem ik aan gezien de foto) de boot afrijdt
Keihard over de kade scheuren ofzo
Moet er niet aan denken als je een nieuwe auto besteld en voordat deze geleverd wordt, door een aantal 'schoffies' in z'n inrij periode vol in de toeren wordt gejakkerd met een koude motor

Overigens niet als flame bedoeld, maar wel benieuwd wat er allemaal met je auto gebeurd

[ Bericht 6% gewijzigd door Jimmie op 28-12-2006 03:21:57 ]
M5donderdag 28 december 2006 @ 10:53
quote:
Op donderdag 28 december 2006 03:14 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Hoe vergelijk je dat als je auto's van klanten (neem ik aan gezien de foto) de boot afrijdt
Keihard over de kade scheuren ofzo
Moet er niet aan denken als je een nieuwe auto besteld en voordat deze geleverd wordt, door een aantal 'schoffies' in z'n inrij periode vol in de toeren wordt gejakkerd met een koude motor

Overigens niet als flame bedoeld, maar wel benieuwd wat er allemaal met je auto gebeurd
Als je hele dagen in veel verschillende auto's rijdt merk je vanzelf het verschil tussen verschillende modellen. Daarvoor hoef je echt niet als een dolle rond te rijden. Wat er allemaal op zo'n carterminal gebeurd... laat ik het zo zeggen, er wordt redelijk sportief gereden. Aangezien het altijd korte ritjes zijn is de motor altijd koud.

Maar dit is offtopic
ToMaSZdonderdag 28 december 2006 @ 12:00
quote:
Op donderdag 28 december 2006 03:14 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Hoe vergelijk je dat als je auto's van klanten (neem ik aan gezien de foto) de boot afrijdt
Keihard over de kade scheuren ofzo
Moet er niet aan denken als je een nieuwe auto besteld en voordat deze geleverd wordt, door een aantal 'schoffies' in z'n inrij periode vol in de toeren wordt gejakkerd met een koude motor

Overigens niet als flame bedoeld, maar wel benieuwd wat er allemaal met je auto gebeurd
Dat gebeurt WEL. In elk geval met de VAG auto's.
Met een RS4/6, TT of een Cupraatje R was het toen ik in leusden werkte vaste prik om even over het rechte stuk te vlammen als ze net van de trein of de truck afkwamen. De Porsches waren wat lastiger, die kwamen gelijktijdig binnen en moesten in colonne naar een afgesloten gedeelte. Maar ook dan ging ie vaak even in z'n vrij om het geluid te beoordelen...

Nog meer offtopic: Je wil niet weten wat er allemaal kan worden opgelapt aan een in de overslag kortgereden auto, om vervolgens gewoon als gloedjenieuw in de showroom te staan...