quote:Op woensdag 6 september 2006 19:53 schreef NgInE het volgende:'Principia Discordia' (die ik een paar maanden er voor had aangeschaft, rete zeldzaam boek om in winkels te vinden trouwens) is toch ook voor een deel door Robert Anton Wilson geschreven?
Strikt genomen niet dusquote:The Principia is quoted extensively in and shares many themes with the science fiction book The Illuminatus! Trilogy by Robert Shea and Robert Anton Wilson. While Wilson was not directly involved in writing the Principia, both the letter signed "Mad Malik" and the stamps used were his.
gheh, toch grappig om te zien dat Wilson de Discordians zo een grote rol geeft in de boeken. leek mij dat hij toch wel erg dicht betrokken was bij het creeeren van de Principia. tenzij die gasten echt rondvaren in gouden duikboten en de dolfijnen dit alles aan Wilson en Shea hadden verteldquote:
Ik vond deel twee ook iets minder dan deel één. Deel drie vond ik wel weer heel goed. Maar dat kan ook komen omdat ik een beetje into paranormale dingen benquote:Op maandag 11 september 2006 23:01 schreef jogy het volgende:
Ik heb net deel twee van een ongewoon gesprek met god gelezen en die was ook weer erg goed, iets minder schokkend dan deel één trouwens maar wel goed leesvoer. En nog bedankt voor de boekentips. Het komende jaar ben ik wel onder de pannen wat betreft boeken.
Och, ik ben ook wel een beetje een 'zweefteef' op het moment hoor en met het derde boek ben ik nu bezig, nog niet al te ver trouwens maar het boeit me wel ( duhquote:Op dinsdag 12 september 2006 22:33 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ik vond deel twee ook iets minder dan deel één. Deel drie vond ik wel weer heel goed. Maar dat kan ook komen omdat ik een beetje into paranormale dingen ben. Drie gaat namelijk meer over de dood, de ziel, het universum, etc.
. Er staat btw ook een leuk stukje in over het huwelijk.
Heb je hem al uit?quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:38 schreef jogy het volgende:
[..]
Och, ik ben ook wel een beetje een 'zweefteef' op het moment hoor en met het derde boek ben ik nu bezig, nog niet al te ver trouwens maar het boeit me wel ( duh)
Jup, leuk boek, een ook boeiend. Soms had ik wel een beetje het gevoel van 'ohquote:
Dan merk je wel dat het de tweede keer raar genoeg wéér indruk zal makenquote:Op zondag 24 september 2006 12:32 schreef jogy het volgende:
[..]
Jup, leuk boek, een ook boeiend. Soms had ik wel een beetje het gevoel van 'oh' maar aan het einde van het boek stond ook nog van 'neem niet alles klakkeloos over en zoek je eigen waarheid' en meer van dat soort opmerkingen en dat vond ik dan wel weer erg ok. Ik kijk met hele andere ogen de wereld in maar hou wel mij eigen meningen, die sluiten daar ook goed op aan trouwens. Binnenkort die drie boeken ( of alleen de eerste en de laatste ) nog een keertje lezen denk ik
.
Tsskquote:Oh, en ik ga niet de wereld verbeteren, dat is ook weer een beetje tè.
.
In de zin van die stoplichten bedoel je? Tja, ik moet bekennen dat je stoplichtverhaal erg bekend klinktquote:Even een vraagje, heb jij er nog wat aan over gehouden trouwens?.
In de categorie: 'dat is ook bizar': ik zit al een tijdje niet zo lekker in m'n vel op m'n huidige werkplek. Een dag nadat ik een confrontatie heb gehad met een paar collega's wat de bekende druppel is die de emmer doet overlopen maak ik een tikfout bij het intikken van een web-adres. En komt uit bij een bedrijfje wat precies hetzelfde doet als waar ik nu werk. Maar dan met 30 man ipv 2000. Voor mij zou dat zo'n beetje het ideale bedrijf zijn.quote:Op zondag 24 september 2006 20:40 schreef Geartsjuh het volgende:
Laat ik het zo zeggen: ik zie nu wat duidelijker waar mijn invloed op de werkelijkheid ligt, waar ik voorheen dacht dat ik werd gestuurd door iets of iemand.
Hahaha, ja! Ik heb het ook, maar als ik nu iets wil dan probeer ik de situatie zo te krijgen dat ik het niet meer wil maar dat ik het voor mezelf al ben of heb en dan komt het ook goed. Best grappig. Zodra je ermee gaat spelen dan is het leven zoveel grappiger. Ook de kleine dingen zie je veel sneller omdat je er open voor staat, heel vaagquote:Op zondag 24 september 2006 20:40 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Dan merk je wel dat het de tweede keer raar genoeg wéér indruk zal maken. Je leest toch weer nieuwe dingen naar mijn ervaring. Daardoor blijven ze leuk en boeiend.
[..]
Tssk![]()
. Dat doet ieder op z'n eigen manier natuurlijk.
[..]
In de zin van die stoplichten bedoel je? Tja, ik moet bekennen dat je stoplichtverhaal erg bekend klinkt. Maar ik heb het meer ervaren in de zin van dat ik iets wou en dat ik het dan heel snel kreeg. In ieder geval sneller dan vroeger. De juiste mensen tegenkomen als je ze nodig hebt. Over iets nadenken en de volgende dag van iemand anders op een totaal onverwachte manier het antwoord krijgen. Enz. Ik moet zeggen dat ik tegenwoordig wat voorzichtiger ben met mijn uitspraken en wensen want voor je het weet komt het uit
(serieus).
Laat ik het zo zeggen: ik zie nu wat duidelijker waar mijn invloed op de werkelijkheid ligt, waar ik voorheen dacht dat ik werd gestuurd door iets of iemand.
Ja kloptquote:Op zondag 24 september 2006 23:57 schreef jogy het volgende:
[..]
Hahaha, ja! Ik heb het ook, maar als ik nu iets wil dan probeer ik de situatie zo te krijgen dat ik het niet meer wil maar dat ik het voor mezelf al ben of heb en dan komt het ook goed. Best grappig. Zodra je ermee gaat spelen dan is het leven zoveel grappiger. Ook de kleine dingen zie je veel sneller omdat je er open voor staat, heel vaag.
Alleen heb ik nou het idee dat mijn ziel wilt ervaren wat het is om een luie klootzak te zijn, dus ik heb het nog niet helemaal doorgrond vermoedelijk. Maar leuk is het welquote:Op maandag 25 september 2006 15:09 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ja klopt. Je ziet opeens meer kansen en mogelijkheden. Ook worden ze nu sneller in je schoot geworpen (zoals het voorbeeld van gronk) omdat je nu een overtuiging hebt die is gebaseerd op een universum wat je helpt, of eigenlijk wat je zelf creeërt. Je zelf bedachte beperkingen vallen weg.
Wacht maar tot de echte grote veranderingen komen. Dan besef je achteraf opeens dat je hebt wat je altijd al wou hebben, woont op de plek waar je altijd wou wonen, genoeg geld hebt, die ene leuke baan hebt, lieve mensen om je heen, kortom alles wat je maar kon wensen. Het leuke is dat je er dan ook achterkomt dat dat alles lang niet zo belangrijk is als je altijd dacht
.
gisteren gekocht, ff lezenquote:Op woensdag 19 juli 2006 11:26 schreef Lienekien het volgende:
Catcher in the Rye - J.D. Salinger
Die komt op mijn boeken wish-listquote:Op maandag 12 mei 2008 00:17 schreef Dalai_Lama het volgende:
Foucault's Pendulum van Umberto Eco. Hij is al een paar keer genoemd, maar het is m'n all-time favorite, dus noem ik hem gewoon nog een keer. Voor het eerst gelezen toen ik zestien was, daarna nog een keer of vijf en hij wordt alleen maar beter. Gigantische eye opener, zeker de eerste keer. Daarna is het gewoon genieten van de heerlijk schofterige arrogantie waarmee Eco (terecht) de grootste beperking van de mens bloot legt. Meesterwerkje!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |