abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41560103
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:53 schreef NgInE het volgende:'Principia Discordia' (die ik een paar maanden er voor had aangeschaft, rete zeldzaam boek om in winkels te vinden trouwens) is toch ook voor een deel door Robert Anton Wilson geschreven?
quote:
The Principia is quoted extensively in and shares many themes with the science fiction book The Illuminatus! Trilogy by Robert Shea and Robert Anton Wilson. While Wilson was not directly involved in writing the Principia, both the letter signed "Mad Malik" and the stamps used were his.
Strikt genomen niet dus .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_41560444
quote:
Op woensdag 6 september 2006 20:10 schreef Litpho het volgende:

[..]

[..]

Strikt genomen niet dus .
gheh, toch grappig om te zien dat Wilson de Discordians zo een grote rol geeft in de boeken. leek mij dat hij toch wel erg dicht betrokken was bij het creeeren van de Principia. tenzij die gasten echt rondvaren in gouden duikboten en de dolfijnen dit alles aan Wilson en Shea hadden verteld
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  maandag 11 september 2006 @ 23:01:16 #103
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_41723127
Ik heb net deel twee van een ongewoon gesprek met god gelezen en die was ook weer erg goed, iets minder schokkend dan deel één trouwens maar wel goed leesvoer. En nog bedankt voor de boekentips. Het komende jaar ben ik wel onder de pannen wat betreft boeken .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_41752589
quote:
Op maandag 11 september 2006 23:01 schreef jogy het volgende:
Ik heb net deel twee van een ongewoon gesprek met god gelezen en die was ook weer erg goed, iets minder schokkend dan deel één trouwens maar wel goed leesvoer. En nog bedankt voor de boekentips. Het komende jaar ben ik wel onder de pannen wat betreft boeken .
Ik vond deel twee ook iets minder dan deel één. Deel drie vond ik wel weer heel goed. Maar dat kan ook komen omdat ik een beetje into paranormale dingen ben . Drie gaat namelijk meer over de dood, de ziel, het universum, etc. . Er staat btw ook een leuk stukje in over het huwelijk.
  dinsdag 12 september 2006 @ 22:38:56 #105
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_41752813
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 22:33 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ik vond deel twee ook iets minder dan deel één. Deel drie vond ik wel weer heel goed. Maar dat kan ook komen omdat ik een beetje into paranormale dingen ben . Drie gaat namelijk meer over de dood, de ziel, het universum, etc. . Er staat btw ook een leuk stukje in over het huwelijk.
Och, ik ben ook wel een beetje een 'zweefteef' op het moment hoor en met het derde boek ben ik nu bezig, nog niet al te ver trouwens maar het boeit me wel ( duh )
Vrijheid
pi_42089066
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 22:38 schreef jogy het volgende:

[..]

Och, ik ben ook wel een beetje een 'zweefteef' op het moment hoor en met het derde boek ben ik nu bezig, nog niet al te ver trouwens maar het boeit me wel ( duh )
Heb je hem al uit?
  zondag 24 september 2006 @ 12:32:43 #107
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42090013
quote:
Op zondag 24 september 2006 11:34 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Heb je hem al uit?
Jup, leuk boek, een ook boeiend. Soms had ik wel een beetje het gevoel van 'oh ' maar aan het einde van het boek stond ook nog van 'neem niet alles klakkeloos over en zoek je eigen waarheid' en meer van dat soort opmerkingen en dat vond ik dan wel weer erg ok. Ik kijk met hele andere ogen de wereld in maar hou wel mij eigen meningen, die sluiten daar ook goed op aan trouwens. Binnenkort die drie boeken ( of alleen de eerste en de laatste ) nog een keertje lezen denk ik .
Oh, en ik ga niet de wereld verbeteren, dat is ook weer een beetje tè . .

Even een vraagje, heb jij er nog wat aan over gehouden trouwens? .
Vrijheid
  zondag 24 september 2006 @ 12:35:31 #108
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42090072
Ohja, en de stoplichten springen nu 40 - 50% van de tijd spontaan op groen voor me als ik aan kom stormen met mijn fiets. . En het zijn niet van die sensor-stoplichten maar van die krengen die je moet indrukken, dat vind ik wel apart.
Vrijheid
  zondag 24 september 2006 @ 12:41:40 #109
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42090148
Oh, en ben nu 'Brave new world' aan het lezen, 'the picture of dorian gray' staat al te wachten op me en daarna zie ik nog wel .
Vrijheid
pi_42098345
quote:
Op zondag 24 september 2006 12:32 schreef jogy het volgende:

[..]

Jup, leuk boek, een ook boeiend. Soms had ik wel een beetje het gevoel van 'oh ' maar aan het einde van het boek stond ook nog van 'neem niet alles klakkeloos over en zoek je eigen waarheid' en meer van dat soort opmerkingen en dat vond ik dan wel weer erg ok. Ik kijk met hele andere ogen de wereld in maar hou wel mij eigen meningen, die sluiten daar ook goed op aan trouwens. Binnenkort die drie boeken ( of alleen de eerste en de laatste ) nog een keertje lezen denk ik .
Dan merk je wel dat het de tweede keer raar genoeg wéér indruk zal maken . Je leest toch weer nieuwe dingen naar mijn ervaring. Daardoor blijven ze leuk en boeiend.
quote:
Oh, en ik ga niet de wereld verbeteren, dat is ook weer een beetje tè . .
Tssk . Dat doet ieder op z'n eigen manier natuurlijk.
quote:
Even een vraagje, heb jij er nog wat aan over gehouden trouwens? .
In de zin van die stoplichten bedoel je? Tja, ik moet bekennen dat je stoplichtverhaal erg bekend klinkt . Maar ik heb het meer ervaren in de zin van dat ik iets wou en dat ik het dan heel snel kreeg. In ieder geval sneller dan vroeger. De juiste mensen tegenkomen als je ze nodig hebt. Over iets nadenken en de volgende dag van iemand anders op een totaal onverwachte manier het antwoord krijgen. Enz. Ik moet zeggen dat ik tegenwoordig wat voorzichtiger ben met mijn uitspraken en wensen want voor je het weet komt het uit (serieus).

Laat ik het zo zeggen: ik zie nu wat duidelijker waar mijn invloed op de werkelijkheid ligt, waar ik voorheen dacht dat ik werd gestuurd door iets of iemand.
  zondag 24 september 2006 @ 21:07:25 #111
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42098995
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:40 schreef Geartsjuh het volgende:
Laat ik het zo zeggen: ik zie nu wat duidelijker waar mijn invloed op de werkelijkheid ligt, waar ik voorheen dacht dat ik werd gestuurd door iets of iemand.
In de categorie: 'dat is ook bizar': ik zit al een tijdje niet zo lekker in m'n vel op m'n huidige werkplek. Een dag nadat ik een confrontatie heb gehad met een paar collega's wat de bekende druppel is die de emmer doet overlopen maak ik een tikfout bij het intikken van een web-adres. En komt uit bij een bedrijfje wat precies hetzelfde doet als waar ik nu werk. Maar dan met 30 man ipv 2000. Voor mij zou dat zo'n beetje het ideale bedrijf zijn.

Dat soort dingetjes maken je week weer een beetje goed. Je maakt voor een groot deel je eigen werkelijkheid...

overigens heb ik er nog niet gesolliciteerd, omdat ik eerst wil weten of 't stiekem niet toch veel erger is dan waar ik nu werk -- dat je in je eentje 't werk van 2000/30 man mag doen

[ Bericht 2% gewijzigd door gronk op 24-09-2006 21:12:38 ]
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 24 september 2006 @ 23:57:46 #112
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42102077
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:40 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Dan merk je wel dat het de tweede keer raar genoeg wéér indruk zal maken . Je leest toch weer nieuwe dingen naar mijn ervaring. Daardoor blijven ze leuk en boeiend.
[..]

Tssk . Dat doet ieder op z'n eigen manier natuurlijk.
[..]

In de zin van die stoplichten bedoel je? Tja, ik moet bekennen dat je stoplichtverhaal erg bekend klinkt . Maar ik heb het meer ervaren in de zin van dat ik iets wou en dat ik het dan heel snel kreeg. In ieder geval sneller dan vroeger. De juiste mensen tegenkomen als je ze nodig hebt. Over iets nadenken en de volgende dag van iemand anders op een totaal onverwachte manier het antwoord krijgen. Enz. Ik moet zeggen dat ik tegenwoordig wat voorzichtiger ben met mijn uitspraken en wensen want voor je het weet komt het uit (serieus).

Hahaha, ja! Ik heb het ook, maar als ik nu iets wil dan probeer ik de situatie zo te krijgen dat ik het niet meer wil maar dat ik het voor mezelf al ben of heb en dan komt het ook goed. Best grappig. Zodra je ermee gaat spelen dan is het leven zoveel grappiger. Ook de kleine dingen zie je veel sneller omdat je er open voor staat, heel vaag .
Vrijheid
pi_42113175
quote:
Op zondag 24 september 2006 23:57 schreef jogy het volgende:

[..]

Hahaha, ja! Ik heb het ook, maar als ik nu iets wil dan probeer ik de situatie zo te krijgen dat ik het niet meer wil maar dat ik het voor mezelf al ben of heb en dan komt het ook goed. Best grappig. Zodra je ermee gaat spelen dan is het leven zoveel grappiger. Ook de kleine dingen zie je veel sneller omdat je er open voor staat, heel vaag .
Ja klopt . Je ziet opeens meer kansen en mogelijkheden. Ook worden ze nu sneller in je schoot geworpen (zoals het voorbeeld van gronk) omdat je nu een overtuiging hebt die is gebaseerd op een universum wat je helpt, of eigenlijk wat je zelf creeërt. Je zelf bedachte beperkingen vallen weg.

Wacht maar tot de echte grote veranderingen komen . Dan besef je achteraf opeens dat je hebt wat je altijd al wou hebben, woont op de plek waar je altijd wou wonen, genoeg geld hebt, die ene leuke baan hebt, lieve mensen om je heen, kortom alles wat je maar kon wensen. Het leuke is dat je er dan ook achterkomt dat dat alles lang niet zo belangrijk is als je altijd dacht .
  maandag 25 september 2006 @ 22:41:04 #114
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42125983
quote:
Op maandag 25 september 2006 15:09 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ja klopt . Je ziet opeens meer kansen en mogelijkheden. Ook worden ze nu sneller in je schoot geworpen (zoals het voorbeeld van gronk) omdat je nu een overtuiging hebt die is gebaseerd op een universum wat je helpt, of eigenlijk wat je zelf creeërt. Je zelf bedachte beperkingen vallen weg.

Wacht maar tot de echte grote veranderingen komen . Dan besef je achteraf opeens dat je hebt wat je altijd al wou hebben, woont op de plek waar je altijd wou wonen, genoeg geld hebt, die ene leuke baan hebt, lieve mensen om je heen, kortom alles wat je maar kon wensen. Het leuke is dat je er dan ook achterkomt dat dat alles lang niet zo belangrijk is als je altijd dacht .
Alleen heb ik nou het idee dat mijn ziel wilt ervaren wat het is om een luie klootzak te zijn, dus ik heb het nog niet helemaal doorgrond vermoedelijk. Maar leuk is het wel .
Vrijheid
pi_51623471
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 11:26 schreef Lienekien het volgende:
Catcher in the Rye - J.D. Salinger
gisteren gekocht, ff lezen

Tevens een kickje.
pi_51655040
Nu er toch een kick is wil ik De gebroeders Karamazow nog maar eens aanraden God wat een schit-te-rend verhaal
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:42:28 #117
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_51655352
Cryptonomicon, van Meneer Stephenson
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:47:31 #118
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51655510
Kvond snow crash leuker.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_51717639
Ayn Rand
  zondag 22 juli 2007 @ 14:31:08 #120
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51717767
pi_51720053
"Stranger in a strange land" van R.A. Heinlein.

De hoofdpersoon, Valentine Michael Smith, wordt na een crash van de eerste mars expeditie op de rode planeet geboren. De rest van de bemanning van het gecrashte schip overleeft het harde martiaanse klimaat niet, maar gelukkig ontfermen de marsbewoners zich over hem. Bij een latere missie wordt hij gevonden, en als jong volwassene teruggebracht naar de aarde. De rest van het verhaal gaat grotendeels over zijn zoektocht naar wat het inhoud om een mens te zijn. Verder is hij door zijn afkomst in één klap de rijkste persoon op aarde geworden. De overheid zit achter hem aan en de hele wereldpers houdt hem in de gaten. Uiteindelijk weet hij met behulp van een verpleegster te ontsnappen en kan hij een leven gaan opbouwen. Wat wel goed is uitgewerkt zijn de ideeën over hoe iemand die geisoleerd van de menselijke beschaving is opgegroeid aankijkt tegen de cultuur van de Amerikaanse jaren vijftig. Thema's die naar voren komen zijn onder meer de macht van de overheid, seksualiteit en ook religie, want Smith richt uiteindelijk zijn eigen kerk op. Het boek was destijds zeer populair onder de hippies (en helaas ook Charles Manson).

"Smart Choices: A Practical Guide to Making Better Decisions" van Hammond, Keeney and Raiffa.

Non-fictie. Dit boek is een uiteenzetting over hoe je betere beslissingen kunt maken. Bij de besproken theorie worden veel praktische en makkelijk te volgen voorbeelden gegeven. Ook wordt ingegaan op trade-offs, onzekerheid, risico-tolerantie, gelinkte beslissingen en psychologische valkuilen. Het is bovendien redelijk goed geschreven en bedoeld voor een leken-publiek.

[ Bericht 0% gewijzigd door the_mind op 22-07-2007 15:57:32 ]
pi_58397742
Kick.

Ik denk dat je horizonverbreding vooral in de krant kunt vinden, maar goed. Waar ik in ieder geval veel van heb geleerd zijn de boeken van meneer Houellebecq. Wat ik dan geleerd heb? Dat tegelijkertijd wel en niet iedereen om me heen volslagen stupide is.
Graag op anoniem
  woensdag 30 april 2008 @ 15:52:11 #123
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58399438
Animal Farm! Prachtig boek van George Orwell.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_58619665
Foucault's Pendulum van Umberto Eco. Hij is al een paar keer genoemd, maar het is m'n all-time favorite, dus noem ik hem gewoon nog een keer. Voor het eerst gelezen toen ik zestien was, daarna nog een keer of vijf en hij wordt alleen maar beter. Gigantische eye opener, zeker de eerste keer. Daarna is het gewoon genieten van de heerlijk schofterige arrogantie waarmee Eco (terecht) de grootste beperking van de mens bloot legt. Meesterwerkje!

Kant and the Platypus, ook van Umberto Eco. Ik vind zelf A Theory of Semiotics beter, maar die is bijna niet te vinden. Daarbij is [i]Kant..[i] een stuk toegankelijker en herkenbaarder geschreven, waardoor het een veel leuker boek is om te lezen. Echt een aanrader!

The Mismeasure of Man van Stephen Jay Gould. Geweldig boek, waarin discriminatie op basis van intelligentie en de neiging in hokjes te denken bekritiseerd wordt.
pi_58623013
quote:
Op maandag 12 mei 2008 00:17 schreef Dalai_Lama het volgende:
Foucault's Pendulum van Umberto Eco. Hij is al een paar keer genoemd, maar het is m'n all-time favorite, dus noem ik hem gewoon nog een keer. Voor het eerst gelezen toen ik zestien was, daarna nog een keer of vijf en hij wordt alleen maar beter. Gigantische eye opener, zeker de eerste keer. Daarna is het gewoon genieten van de heerlijk schofterige arrogantie waarmee Eco (terecht) de grootste beperking van de mens bloot legt. Meesterwerkje!
Die komt op mijn boeken wish-list .

Kofi Annan: Een leven in het teken van vrede van Stanley Meisler
De biografie over het leven van Kofi Annan, met name over de periode dat hij Secretaris Generaal was bij de VN. Een heel boeiend boek. Het is horizonverbredend in de zin dat het inzicht geeft in hoe landen op mondiaal niveau omgaan met conflicten. De onwil om menselijk leed op te lossen en de eigen belangen die voorop gesteld worden zijn schokkend. Ik heb het soms met open mond van verbazing zitten lezen, dat zoiets allemaal mogelijk is. De manier waarop Annan met de verschillende partijen omgaat en trouw blijft aan zijn idealen is bewonderingswaardig.

Five Wishes van Gay Hendricks
Simpel, klein boekje maar wel zo'n eentje die 'even binnen vijf minuten je leven kan omgooien' . Het gaat uit van het principe dat als dit de laatste dag van je leven zou zijn, welke vijf dingen je leven dan tot een succes hadden gemaakt. Het geeft stof tot nadenken en het is een fijne reality check.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')