Zekers, maar als jij toevallig tot het vrouwelijk geslacht behoort kun je daar niets zinnigs over zeggen, omdat jouw perceptie vermengd is met oud zeer en vage toekomstidealen. Kom er in dat geval over een jaartje nog maar eens op terug.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:31 schreef Integrity het volgende:
Dvr, dit is de waarheid vanuit jouw perspectief.
Dat kan alleen een man verzinnenquote:Op donderdag 20 juli 2006 17:37 schreef dvr het volgende:
[..]
Zekers, maar als jij toevallig tot het vrouwelijk geslacht behoort kun je daar niets zinnigs over zeggen, omdat jouw perceptie vermengd is met oud zeer en vage toekomstidealen. Kom er in dat geval over een jaartje nog maar eens op terug.![]()
Ben je daarentegen man, dan getuigt je reactie, hoe feitelijk correct ook, van weinig solidariteit. Als je al dat leed ziet dat Kasta aangedaan is, dan is toch wel duidelijk dat we dat vrouwvolk een beetje kort moeten houden.
Erg goede uiteenzetting, dvr!quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:29 schreef dvr het volgende:
Ik denk dat het hier op neerkomt, als ik het een beetje samenvat.:
Mannen beschikken over een redeneerwijze waarin hun eigen perceptie en vooroordelen ondergeschikt zijn aan de feiten. Als de feiten hun ideeën tegenspreken, passen mannen zonder sputteren hun perceptie aan. Deze eigenschap is essentiëel wanneer je op berenjacht gaat - immers, een aanstormende beer wordt geen huppelend konijntje alleen omdat jij dat wilt.
Vrouwen zijn van de langetermijnplanning. Hun perceptie is dan ook niet zozeer gebaseerd op hoe de wereld nu is, maar op hoe hij ooit geweest is en hoe hij zou moeten zijn - hun verbeeldingskracht en gevoel laat werkelijkheid en perceptie wat door elkaar lopen. Dat kun je afdoen als labiliteit, maar het is een essentiële eigenschap als je de graanoogst en de wintertrek moet plannen terwijl je in een grot de kinderen zit te zogen, en daarbij ook nog rekening moet houden met je zwangerschapsverloop.
Uiteindelijk komen vrouwen ook wel tot een juiste inschatting van de feiten, maar daar kunnen uren, dagen of zelfs jaren overheen gaan. Het heeft geen enkele zin om ze met feiten te bekogelen tot ze je gelijk geven, want voor hun is hun perceptie net zo reëel, zoniet reëler, als de echte feiten zijn. Als je al gelijk krijgt, is dat omdat ze van je gezeur af willen zijn. Dan zeggen ze 'je hebt gelijk hoor' maar ondertussen blijven ze natuurlijk het tegendeel geloven en het volgende conflict zal dan ook niet lang op zich laten wachten. Als de vrouw na jaren tot het inzicht komt dat de ander destijds toch gelijk had, dan is dat omdat haar perceptie van die tijd inmiddels niet meer aan idealen gebonden is.
BT vindt Kasta instinctief een arrogante klootzak. Subjectief is hij dat ook, want hij weerspreekt continu haar werkelijkheidsbeleving en hij doet haar aan allerlei vervelende kerels denken. BT is niet gek en ze wéét dat Kasta niet deugt, maar ze kan het niet aantonen - objectief is Kasta alleen maar een eerlijke vent die gewoon gelijk heeft. Hij zit niet met een intern conflict opgezadeld want hij kan zijn gelijk steeds aantonen. Voor BT maken zijn onderkoelde en 'onschuldige' reacties de situatie natuurlijk alleen maar onverkwikkelijker.
Waar het haar 'fascinatie' voor Kasta aangaat, speelt verder misschien dat hij als vrouwenverslinder -dwz als iemand die een trits vrouwen verlaten heeft- wel waanzinnig goed zaad aan boord moet hebben als al die vrouwen hem wilden en hij ze stuk voor stuk onwaardig bevonden heeft (nb. een minder naieve vrouw realiseert zich dat hij gewoon onkritisch zijn pik achterna loopt en hem nonchalant overal inhangt, wat hij met al die kneuzenverhalen ook ruimschoots bevestigt).
Het heeft geen zin om over de afloop van dit verhaal te speculeren want die staat al honderdduizenden jaren vast. BT kan 'stabiel' reageren en hem gelijk geven, maar onderhuids zal ze blijven geloven dat er toch iets zat in wat ze allemaal beweerd heeft. Ze kan ook 'labiel' reageren en de boel hier stampvoetend op stelten zetten. De afloop is sowieso dat voor Kasta de blote feiten, en voor haar haar particuliere perceptie als werkelijkheid blijft gelden. Totdat ze ooit nog eens, rond 2009 ofzo, dit topic misschien weer eens een kickje geeft.
De enige manier om nu al tot een echt vergelijk te komen, is BT in te spuiten met testosteron. Dan zal ze oprecht zeggen: Verrek, Kasta had gelijk, en wat een toffe peer is 't toch.
We kunnen ook Kasta een shotje oestrogeen geven. Dan zal hij BT giechelend in de armen vallen en zeggen: Oh lieverd wat was ik een vervelende stiijfkoppige hork zeg.
Maar goed, dan is Kasta technisch een vrouw geworden en BT een man, zodat we met ons sexeconflict nog geen stap verder zijn.
Alsof de reden voor vrouwen om geemotioneerd te raken zó gecompiliceerd dient te zijnquote:Op donderdag 20 juli 2006 17:18 schreef Alicey het volgende:
Ze kan die reden prima bedenken, maar ze moet proberen te zorgen dat jij die reden ook begrijpt. Vaak lukt dat niet, waardoor jij weer door gaat vragen. Op een gegeven moment heeft ze alle uitleg gegeven, en dan kan het dus zijn dat ze uiteindelijk tot de conclusie komt dat je haar gewoon niet begrijpt.
Terwijl al 2 topics lang door alle vrouwen wordt gezegd dat je niet met vooroordelen en generalisaties de discussie in moet gaan, vind je het nu volkomen normaal dat de vrouw in kwestie het wél doet, zelfs zonder ook maar enige aanleiding?quote:Hoezo bevooroordeeld? Ze zal je toch wel beter kennen, en toch wel iets weten van jouw denkwijze?
En als ze geen enkele reden geeft en verder ook niets zegt, zal de man in kwestie het wél begrijpen?quote:Maar als ze het zegt begrijp je het misschien juist weer niet.. Maar je kunt natuurlijk aangeven dat je niet weet waar ze het over heeft, en misschien dat ze dan alsnog een poging doet om het uit te leggen.
Ah, de bevooroordeelde, zelfverklaarde, viva lezende huis-tuin-en-keuken psychologe dus weerquote:In dat geval vind ik het ook erg voorbarig. Hoewel het wel zou kunnen dat ze op basis van soortgelijke ervaringen of kennis van de manier waarop je denkt al tot die conclusie komt.
Kom nou, zelfs kinderen kunnen na het eten van hondestront tussen het huilen door nog "Poep is bah" uitbrengen, waarom zou een volwassen vrouw het dan niet kunnen?quote:Verder is ze op dit moment emotioneel, en dan is het een stuk moeilijker voor haar om iets uit te leggen op een coherente manier.
Euh nee hoor, kleine kinderen vreten gewoon stront zonder te huilen of wat dan ook. Sterker nog, ze kunnen er keihard bij gaan zitten lachen. Jij moet ze aanleren dat het vies is.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:52 schreef kastanova het volgende:
[..]
Kom nou, zelfs kinderen kunnen na het eten van hondestront tussen het huilen door nog "Poep is bah" uitbrengen, waarom zou een volwassen vrouw het dan niet kunnen?
Dat deed ik reeds met m'n eerdere hondenvergelijking... Immers, waar duw je de hond met zijn neus in?quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:56 schreef MUUS het volgende:
Euh nee hoor, kleine kinderen vreten gewoon stront zonder te huilen of wat dan ook. Sterker nog, ze kunnen er keihard bij gaan zitten lachen. Jij moet ze aanleren dat het vies is.
Zo, nu mag iedereen zelf de vergelijking met vrouwen gaan maken..
Niet in de stront, want daar leren ze toch niks van.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:58 schreef kastanova het volgende:
[..]
Dat deed ik reeds met m'n eerdere hondenvergelijking... Immers, waar duw je de hond met zijn neus in?.
Maar het levert wél leuke foto's opquote:Op donderdag 20 juli 2006 17:59 schreef MUUS het volgende:
[..]
Niet in de stront, want daar leren ze toch niks van..
Je gaat er nu vanuit dat als je iets niet begrijpt dat het gecompliceerd is. Waarom?quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:52 schreef kastanova het volgende:
Alsof de reden voor vrouwen om geemotioneerd te raken zó gecompiliceerd dient te zijn.
Maar dat is toch duidelijk dat ze dat is? Waarom dan nog vragen? Zou je tevreden zijn met zo'n antwoord? Nee, want je reactie gaat door.quote:Kom op zeg, dergelijke, voor haar zelf onverklaarbare en niet te remmen emoties komen in vrijwel alle gevallen voort uit basisemoties; woede, teleurstelling, verdriet, etc.
Dus:
Kasta: Nou vertel, waar zit je precies mee meid?
Meid: Ik ben boos / teleurgesteld / verdrietig.
Is dat moeilijk uit te leggen of te bedenken? Lijkt me niet?
Is dat te begrijpen? Lijkt me wel, tenzij ze het in het Swahili vertelt...
Iets anders : Stel dat ze nou jou weet uit te leggen waarom ze geemotioneerd is. Wat dan?quote:Kasta: En waarom ben je boos / teleurgesteld / verdrietig?
Een man zou dan zeggen:
- Omdat ik al maanden droog sta.
- Omdat ik m'n auto in de prak gereden heb
- Omdat ik gewoon stronchagrijnig ben
Is dat moeilijk uit te leggen of te bedenken? Wederom driewerf nee... Moeilijk te begrijpen? Ook niet hé?
Maar áls een vrouw dan al in eerste instantie gewoon zegt dat ze boos, verdrietig of teleurgesteld is, zal het daar al snel bij stoppen en begrijp je het "gewoon niet", moet je er maar over nadenken of begint ze gewoon te eeuhen en te stotteren aangezien ze het zelf immers ook niet weet...
Bijvoorbeeld omdat iets coherent vertellen niet meer lukt tijdens hevige emotie. Of omdat je een logisch causaal verhaal wil horen, en dat er simpelweg niet is.quote:Is dat moeilijk te begrijpen? Ja...
Heeft het ook maar enig voordeel om níet gewoon antwoord te geven? Nee...
Waarom geven vrouwen dan niet gewoon antwoord? Weten ze zelf ook niet, of ze hebben simpelweg geen verklaring.
Er is weldegelijk een aanleiding, alleen - excuseer me - begrijp je die niet. Het kan ook een optelsom van een langere periode zijn (De emmer die overloopt zeg maar).quote:Terwijl al 2 topics lang door alle vrouwen wordt gezegd dat je niet met vooroordelen en generalisaties de discussie in moet gaan, vind je het nu volkomen normaal dat de vrouw in kwestie het wél doet, zelfs zonder ook maar enige aanleiding?
Tja, om dan ook maar weer eens te generaliseren; ik denk dat daar de vrouwelijke hypocrisie de kop weer opsteekt.
Tussen de eerste en tweede keer misschien echter wel. Zelf weet ik doorgaans na een dergelijk voorval wel redelijk onder woorden te brengen waarom ik zo emotioneel was. Hoewel de reactie van een man dan meestal weer is dat hij het niet begrijpt. Hij zou immers gewoon zijn schouders ophalen... (Zie je nu ook waar het "je begrijpt het toch niet" vandaan komt?)quote:En als ze geen enkele reden geeft en verder ook niets zegt, zal de man in kwestie het wél begrijpen?.
Wacht ff hoor, ik haal ff de glazen bol van zolder...
Maarreuh, om even door te gaan op dat nogmaals vragen... Als ze de eerste keer al niet weet wat ze moet zeggen (Euuuh. Ik ben boos... Waarom ook al weer?) dan zal ze de tweede ook echt niet plotseling wél met een eventuele verklaring komen.
Uit omgang met iemand maak jij dat toch ook wel enigszins op neem ik aan?quote:Ah, de bevooroordeelde, zelfverklaarde, viva lezende huis-tuin-en-keuken psychologe dus weer.
Ze weet tegenwoordig kennelijk zelfs al hoe ik dénk. Zelfs al voordat ze uberhaupt stof tot nadenken heeft gegeven
.
Ik heb geen flauw idee. Ik kan niet helder denken op zo'n moment, en als ik praat stik ik half, maar word ik sowieso ook niet verstaan.quote:Kom nou, zelfs kinderen kunnen na het eten van hondestront tussen het huilen door nog "Poep is bah" uitbrengen, waarom zou een volwassen vrouw het dan niet kunnen?
Vrij logische conclusie lijkt me, als het immers simpel zou zijn, zou ik het wél begrijpenquote:Op donderdag 20 juli 2006 18:48 schreef Alicey het volgende:
Je gaat er nu vanuit dat als je iets niet begrijpt dat het gecompliceerd is. Waarom?
Ohquote:Maar dat is toch duidelijk dat ze dat is? Waarom dan nog vragen? Zou je tevreden zijn met zo'n antwoord? Nee, want je reactie gaat door.
Dan zou m'n bek open vallen en zou ik ook spontaan weer in Sinterklaas gaan gelovenquote:Iets anders : Stel dat ze nou jou weet uit te leggen waarom ze geemotioneerd is. Wat dan?
Dus er is geen daadwerkelijke oorzaak, ze heeft zelf ook geen logische verklaring voor haar emoties en tóch gaat ze ze míj verwijten?quote:Bijvoorbeeld omdat iets coherent vertellen niet meer lukt tijdens hevige emotie. Of omdat je een logisch causaal verhaal wil horen, en dat er simpelweg niet is.
En wát begrijp ik dan nietquote:Er is weldegelijk een aanleiding, alleen - excuseer me - begrijp je die niet. Het kan ook een optelsom van een langere periode zijn (De emmer die overloopt zeg maar).
Laat de vrouwen dan eens rekening houden met het rationele gedrag van de mannen in plaats van er telkens maar vanuit te gaan dat haar door emoties voortgebrachte kant de juiste is.quote:Tussen de eerste en tweede keer misschien echter wel. Zelf weet ik doorgaans na een dergelijk voorval wel redelijk onder woorden te brengen waarom ik zo emotioneel was. Hoewel de reactie van een man dan meestal weer is dat hij het niet begrijpt. Hij zou immers gewoon zijn schouders ophalen... (Zie je nu ook waar het "je begrijpt het toch niet" vandaan komt?)
Ze is er zelf nog niet eens over uit wat de oorzaak is, maar ze weet al wel hoe jij op de eventuele oorzaak zal reageren?quote:Uit omgang met iemand maak jij dat toch ook wel enigszins op neem ik aan?
Ah, we zijn erquote:Ik heb geen flauw idee. Ik kan niet helder denken op zo'n moment, en als ik praat stik ik half, maar word ik sowieso ook niet verstaan.
Je snapt um!quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:13 schreef kastanova het volgende:
Ah, we zijn er.
Je kunt zelf niet eens meer helder denken op zo'n moment...
En dan wel verwachten dat de man je begrijpt en zo niet is hij dronken / labiel / onvolwassen / emotioneel te betrokken.
Zie verder in die betreffende reactie, nl. dat je het na uitleg nog niet zou begrijpen. Is het dan gecompliceerd en stelt zij het te simpel voor, of is het simpel maar begrijp je het toch niet?quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:13 schreef kastanova het volgende:
Vrij logische conclusie lijkt me, als het immers simpel zou zijn, zou ik het wél begrijpen.
Nobel streven. Denk je ook dat het zou lukken om dat in de toekomst te voorkomen? Of misschien anders gevraagd - Zou je er rekening mee wilen houden dat er iets is wat jou gewoon is wat een dusdanig effect kan hebben?quote:Dan zou m'n bek open vallen en zou ik ook spontaan weer in Sinterklaas gaan geloven.
Nah nee, dan zou ik samen met haar uit proberen te vinden hoe het probleem ontstond, waarom het haar zo dwars zit en hoe we dat in de toekomst gaan voorkomen...
Tja, ik ben nu eenmaal van mening dat een probleemoplossende denkwijze gewoon ietwat meer voordelen heeft dan schelden, verwijten en iets niet uit willen leggen.
De oorzaak is een optelsom van van alles en nog wat. Ik bedoelde meer dat het niet zo simpel is als het komt door zus, waardoor zo en dus hier en daar.quote:Dus er is geen daadwerkelijke oorzaak, ze heeft zelf ook geen logische verklaring voor haar emoties en tóch gaat ze ze míj verwijten?
Kijk, dát bedoel ik nu met irreeel en in de slachtofferrol kruipen.
Zie volgende deel quote in die reactie.quote:En wát begrijp ik dan niet.
Om vervolgens te horen dat ze zich veels te druk maakt?quote:Of ga je er gewoon al bij voorbaat van uit dat het dusdanig onlogisch is dat het toch niet te begrijpen is?
En de emmer die overloopt? Dan kan ze toch vertellen wat er zoal in de emmer ligt?
Hoe heb je dit concreet in gedachten?quote:Laat de vrouwen dan eens rekening houden met het rationele gedrag van de mannen in plaats van er telkens maar vanuit te gaan dat haar door emoties voortgebrachte kant de juiste is.
Tja, in mijn ogen is rationaliteit toch een betere eigenschap dan irreeele emotionaliteit, dus waarom voor de negatieve tendens kiezen?
Ze denkt dan ook niet logisch vanuit iemand anders, maar voelt het wel natuurlijk wel aan.quote:Ze is er zelf nog niet eens over uit wat de oorzaak is, maar ze weet al wel hoe jij op de eventuele oorzaak zal reageren?
Nah nee, dat lijkt me niet echt haalbaar voor de vrouw in kwestie op zo'n moment.
Immers, het logische denken is kennelijk al geen optie meer op dat moment, maar dan zou ze wel logisch vanuit iemand anders kunnen denken?
Ik zal dat soort dingen op zo'n moment dan ook niet beweren. Sowieso lukt het me op zo'n moment niet om uberhaupt verwijten te maken. Daarnaast ben ik geneigd snel te denken dat er met mezelf iets mis is.quote:Ah, we zijn er.
Je kunt zelf niet eens meer helder denken op zo'n moment...
En dan wel verwachten dat de man je begrijpt en zo niet is hij dronken / labiel / onvolwassen / emotioneel te betrokken.
Welke uitleg dan toch in godsnaam?quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:49 schreef Alicey het volgende:
Zie verder in die betreffende reactie, nl. dat je het na uitleg nog niet zou begrijpen. Is het dan gecompliceerd en stelt zij het te simpel voor, of is het simpel maar begrijp je het toch niet?
Als het enigszins reeel is en het niet de zoveelste eis uit eigenbelang is, waarom niet?quote:Nobel streven. Denk je ook dat het zou lukken om dat in de toekomst te voorkomen? Of misschien anders gevraagd - Zou je er rekening mee wilen houden dat er iets is wat jou gewoon is wat een dusdanig effect kan hebben?
Euuuh, het is dus een optelsom van ondefinieerbare zaken die je zelf niet weet te benoemen maar desalniettemin tóch bij elkaar op hebt geteld?quote:De oorzaak is een optelsom van van alles en nog wat. Ik bedoelde meer dat het niet zo simpel is als het komt door zus, waardoor zo en dus hier en daar.
Ligt er aan wát het is natuurlijk...quote:Zie volgende deel quote in die reactie.
Om vervolgens te horen dat ze zich veels te druk maakt?
Vrouw: Hé verrek, misschien maak ik me wel gewoon te druk... *Vrouw in kwestie gaat relativeren* Yep, inderdaad, zat er gewoon ff doorheen en reageerde het op jou af... Wat gaan we eten?quote:Hoe heb je dit concreet in gedachten?
Oh for fucks sake, het "Feiten, feiten, jij ook altijd met je feiten... Ik voel het gewoon anders dus feiten doen niet ter zake" argument...quote:Ze denkt dan ook niet logisch vanuit iemand anders, maar voelt het wel natuurlijk wel aan.
Wanneer beweer je ze dan wel? Voor de discussie? Ernaquote:Ik zal dat soort dingen op zo'n moment dan ook niet beweren. Sowieso lukt het me op zo'n moment niet om uberhaupt verwijten te maken. Daarnaast ben ik geneigd snel te denken dat er met mezelf iets mis is.
Stel dat ik er later een zou geven.quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:21 schreef kastanova het volgende:
Welke uitleg dan toch in godsnaam?.
Je zegt zelf notabene dat er niet eens 1 komt aangezien je op dat moment niet meer helder kunt denken.
Okee.quote:Als het enigszins reeel is en het niet de zoveelste eis uit eigenbelang is, waarom niet?
Zoals ik al zei, als ik gelukkig ben, wil ik ook dat mijn partner volkomen tevreden is.
Maar ja, als je dan een eis krijgt als "Tja, ik weet wel dat ik belachelijk bezig ben en regelmatig lief, maar door gebeurtenissen in m'n verleden kan ik simpelweg niet meer inzien wat goed en fout is... Zou je daar rekening mee willen houden?" (werd me letterlijk zo gevraagd), tja, dat gaat me toch echt iets te ver hoor...
Het kan wel gedefinieerd worden, maar dat kost nogal een tijdje, en waarschijnlijk is je reactie er dan toch wel weer een van dat ik me of te druk maak, of dat ik geen oude koeien uit water moet wissen.quote:Euuuh, het is dus een optelsom van ondefinieerbare zaken die je zelf niet weet te benoemen maar desalniettemin tóch bij elkaar op hebt geteld?
Hmm.. Denk dat je hier wel gelijk aan hebt.quote:Ligt er aan wát het is natuurlijk...
- Boehoe, ik zie onze relatie niet meer zitten omdat m'n nagel gescheurd is, ik geen tijd heb voor de zonnebank, een heel mooi rokje al uitverkocht was, etc. etc.
Tja, dan zal ik inderdaad wel zeggen dat ze zich te druk maakt...
Overdreven voorbeeld, snap ik zelf ook wel, maar ook al overkomt het je écht , dan wordt er toch verwacht dat je maar ja en amen zegt... "Anders begrijp je haar immers niet."
Dat vind ik een beetje een smakeloze vergelijking.quote:Het komt er dus eigenlijk gewoon op neer dat je mee moet gaan in de denkbeelden van de op dat moment dominanter aanwezige persoonlijkheid anders wordt het afgestrafd...
Tja, misschien in de ogen van sommige vrouwen volkomen terecht, maar volgens diezelfde handelswijze zijn miljoenen Joden omgebracht, dus ik heb er toch zo mijn twijfels bij.
Als je een paar uurtjes geduld hebt en mij met rust laat gebeurt dat heus wel.quote:Vrouw: Hé verrek, misschien maak ik me wel gewoon te druk... *Vrouw in kwestie gaat relativeren* Yep, inderdaad, zat er gewoon ff doorheen en reageerde het op jou af... Wat gaan we eten?
I know, klinkt als een behoorlijke utopie, maar zou van de andere kant toch echt een verdomd logische manier van handelen zijn...
Ik beweer iets heel anders. nl. dat hoewel logica niet werkt op dat moment, ik wel het nodige kan aanvoelen.quote:Oh for fucks sake, het "Feiten, feiten, jij ook altijd met je feiten... Ik voel het gewoon anders dus feiten doen niet ter zake" argument...
Enkele weken werd er nog massaal gelachen om het feit dat er daadwerkelijk een vrouw met dergelijke drogredeneringen kwam en nu wordt het notabene als argument gebruikt.
Ik beweer eigenlijk helemaal niet snel dat soort dingen, tenzij het te verkeerd gaat.quote:Wanneer beweer je ze dan wel? Voor de discussie? Erna.
Verklaar je hier bij deze nu dat vrouwen echt compleet knettergek en labiel zijn. En allemaal een mega groot onderhuids probleem hebben, zoals de enge buurman die ze pardoes ooit eens in het zwembad met een elleboog de borstjes raaktequote:Op donderdag 20 juli 2006 20:42 schreef Black_Tulip het volgende:
Even kort
Gecondoleerdquote:Op woensdag 19 juli 2006 15:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daarnaast ben ik mijn trauma aan het verwerken dat ik een Toyota Aygo als lease auto ga krijgen
Dat hoeft ook niet. Dat ik op deze manier mijn posts schrijf, hoeft nog niet te betekenen dat jij dat op die manier hoeft te doen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:40 schreef CoolGuy het volgende:
Tja, ik lees die hele lange laatste post van Black_Tulip nu net, en ik moet zeggen B_T, dat ik wat inconsistenties ontdek. Ik heb alleen geen zin om die hele post te gaan quoten en daar dan helemaal op te gaan reageren.
Geen specifiek onderwerp en het is ook helemaal niet mijn bedoeling om me te beperken tot 1 onderwerp. Wat wel zo is, is dat ik Kasta in het middelpunt heb gezet, maar inmiddels ben ik zelf het middelpunt geworden. Het feit dat dit topic zich niet beperkt tot 1 onderwerp is echter een goed argument om deze conversatie via MSN voort te zetten, wat ik ook zou doen als er niet zoveel belangstellenden waren. Ik had kunnen weten dat de hotshot van Fok het middelpunt van discussie maken het effect heeft als stroop op vliegen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 16:21 schreef Alicey het volgende:
Waar gaat de hele discussie eigenlijk wel over?
Een dialoog met Kasta zonder dat we modder naar elkaar aan het gooien zijn. Dat heb ik bereikt en de dialoog verloopt nog steeds uiterst succesvol. Wat dat betreft ben ik in mijn opzet geslaagd.quote:Op woensdag 19 juli 2006 16:21 schreef CoolGuy het volgende:
Wat wil je bereiken?
Niets. Maar jullie mogen wel meegenieten van de showquote:Wat hebben wij daar verder mee van doen dan?
Dat was een directe reactie op en ook uitsluitend gericht op Fokkers die met hun korte oordelen op mijn manier van posten naar mijn mening niet on-topic reageerden.quote:Alleen zijn mening is relevant toch?
Ik ga niet ontkennen dat dat allebei leuk zou zijn, maar dat hoeft niet per sé. Zoals al gezegd is de toon van de discussie met Kasta voor mij even belangrijker dan wat er precies gezegd wordt.quote:Wil je soms hier laten zien hoe goed jij bent met je analyses ofzo? Volgens mij probeer je wat Kasta zegt gewoon te overtroeven, en wil je perse van hem horen dat je gelijk hebt.
Je komt vrij dicht in de buurt, maar je bent er nog niet helemaal. Ten eerste neem ik geen wraak op hem. Nou ben ik geen wraakzuchtig persoon, maar ik zou er wel behoefte aan hebben om die mensen die mij gekwetst hebben te spreken, om nogmaals te beoordelen hoe ze zijn en om ze, indien gewenst, van mijn blacklist met 'meest onaangename mensen' af te halen, of om ze daar juist op te laten. Die blacklist bestaat overigens niet alleen uit mensen die mij gekwetst hebben of uit het beschreven type mannen. Sommige mensen die ik ooit dat stickertje heb meegegeven, hoe bewust of onbewust dan ook, ben ik allang al weer vergeten.quote:Op woensdag 19 juli 2006 17:53 schreef Fokker200 het volgende:
Door alle lappen tekst heen is het me inderdaad duidelijk geworden waar het Black_Tulip om te doen is.
Ze heeft in het verleden een aantal vervelende ervaringen gehad met foute manipulerende mannen van het type Kastanova. Ze neemt nu wraak op die mannen door met Kastanova af te rekenen. Tenminste, ze doet pogingen daartoe.
Kastanova echter, heeft het door zijn narcistische aandachtsgeilheid helemaal niet door, en spendeert uren aan het typen van nog grotere lappen geneuzel
Ik snap steeds meer van hem, dus trek die jurk maar weer uit, want je bakt er niks vanquote:Op donderdag 20 juli 2006 03:47 schreef MUUS het volgende:
*blauwe voorspellingsjurk aantrekt*
Er gaan nog veel posts komen waar zo'n beetje iedere zin van je gequote gaat worden en waar jij ook elke keer braaf op gaat reageren. Aan het einde van dit topic worden dan alsnog de handjes in de lucht gegooid met een zuchtende: "Ik snap niks van jou, kasta."
Training daarin zou ik wel kunnen gebruikenquote:
Dan ben ik er lekker vroeg bij hoor ik...?quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:34 schreef SolidasRock het volgende:
Dan zijn ze al boven de 30 hoor...
Ik vind het jammer dat je ondanks je scherpe analyse er toch net een beetje naast zit. Het gaat hier om een oordeel wat is gebaseerd op ervaringen in het verleden en door gebrek aan kennis toch niet helemaal blijkt te kloppen. Dat Kasta meer informatie geeft over hoe hij in elkaar zit is een win-win situatie: ik heb weer wat bijgeleerd en Kasta heeft er een vrouwmensch-exemplaar bij wat normaal op hem weet te reagerenquote:Op donderdag 20 juli 2006 17:29 schreef dvr het volgende:
Ik denk dat het hier op neerkomt, als ik het een beetje samenvat.:
[knip]
BT vindt Kasta instinctief een arrogante klootzak. Subjectief is hij dat ook, want hij weerspreekt continu haar werkelijkheidsbeleving en hij doet haar aan allerlei vervelende kerels denken. BT is niet gek en ze wéét dat Kasta niet deugt, maar ze kan het niet aantonen - objectief is Kasta alleen maar een eerlijke vent die gewoon gelijk heeft. Hij zit niet met een intern conflict opgezadeld want hij kan zijn gelijk steeds aantonen. Voor BT maken zijn onderkoelde en 'onschuldige' reacties de situatie natuurlijk alleen maar onverkwikkelijker.
Waar het haar 'fascinatie' voor Kasta aangaat, speelt verder misschien dat hij als vrouwenverslinder -dwz als iemand die een trits vrouwen verlaten heeft- wel waanzinnig goed zaad aan boord moet hebben als al die vrouwen hem wilden en hij ze stuk voor stuk onwaardig bevonden heeft (nb. een minder naieve vrouw realiseert zich dat hij gewoon onkritisch zijn pik achterna loopt en hem nonchalant overal inhangt, wat hij met al die kneuzenverhalen ook ruimschoots bevestigt).
Ik geef hem gelijk waar blijkt dat mijn beeld niet klopt en ja ik denk nog steeds dat ik over de rest wel een punt hebquote:Het heeft geen zin om over de afloop van dit verhaal te speculeren want die staat al honderdduizenden jaren vast. BT kan 'stabiel' reageren en hem gelijk geven, maar onderhuids zal ze blijven geloven dat er toch iets zat in wat ze allemaal beweerd heeft.
Wat ben jij pessimistisch.quote:Ze kan ook 'labiel' reageren en de boel hier stampvoetend op stelten zetten. De afloop is sowieso dat voor Kasta de blote feiten, en voor haar haar particuliere perceptie als werkelijkheid blijft gelden. Totdat ze ooit nog eens, rond 2009 ofzo, dit topic misschien weer eens een kickje geeft.
Ik ben technisch niet volledig een vrouwquote:De enige manier om nu al tot een echt vergelijk te komen, is BT in te spuiten met testosteron. Dan zal ze oprecht zeggen: Verrek, Kasta had gelijk, en wat een toffe peer is 't toch.
We kunnen ook Kasta een shotje oestrogeen geven. Dan zal hij BT giechelend in de armen vallen en zeggen: Oh lieverd wat was ik een vervelende stiijfkoppige hork zeg.
Maar goed, dan is Kasta technisch een vrouw geworden en BT een man, zodat we met ons sexeconflict nog geen stap verder zijn.
quote:Op woensdag 19 juli 2006 16:13 schreef Musketeer het volgende:
Als ik t vriendje was van black tulip zou k me toch zorgen gaan maken onder de hand, als er al niks sexueels achter zit is puur de obsessieve interesse al grenzend aan het enge.
quote:Op woensdag 19 juli 2006 16:21 schreef Roquefort het volgende:
Het gaat je vooral om de aandacht van Kasta.
Is het de warmte, of iets anders, dat je zo drijfnat van die jongen wordt?
Het is best goed mogelijk dat iets aan Kasta in een evolutionair en instinctief opzicht inderdaad een oorzaak is van die fascinatie, maar dat verloopt dan onbewust. Dat gezegd hebbende vermoed ik gezien al jullie commentaar op die obsessiviteit dat jullie nog steeds niet echt snappen dat ik het zo ver doordrijf. Die obsessiviteit is een symptoom van een psychologische afwijking van mij. Die obsessiviteit betreft dus niet alleen een persoonlijkheidstype, maar het betrof ook twee talen, een land en haar inwoners, een vorm van muziek, en 1 bepaald Fins liedje op zeer rap tempo wat ik nu foutloos mee kan zingen. Een ander kenmerk van die afwijking is dat zeer weinig vrouwen het hebben. Het wordt veroorzaakt door een opmaak van de hersenen die 'mannelijker' is dan een normaal mannelijk brein. Ik heb niet alleen een afwijking, ik ben een anomalie onder de afwijkingenquote:Op woensdag 19 juli 2006 16:21 schreef CoolGuy het volgende:
Als je het hier plaatst dan kun je verwachten dat je ook andere reacties krijgt, en ik ben het met sommige mensen eens dat het bijna een beetje sneu wordt, want ik krijg steeds meer het gevoel dat je iets probeert te bereiken onder het mom van dat je 'vakantie hebt en een nieuwe obsessie nodig hebt'.
quote:Op woensdag 19 juli 2006 16:22 schreef CoolGuy het volgende:
Ik dacht exact hetzelfde! Ik zat net te denken van "als jullie zouden meeten om hier over te praten, dan zou het eindigen met dat Kasta je neukt" maar ik vond het niet geschikt om dat te plaatsen, maar ik doe het nu toch maar.![]()
quote:Op donderdag 20 juli 2006 08:08 schreef Spacemonkeh het volgende:
Neehoor, ik vind X niet leuk! hij is niet seksueel aantrekkelijk of geschikt voor me.. maar hij heeft gewoon iets wat ik niet kan verklaren.. *ziet persoon 2 weken later hand in hand lopen ( heb dit al te vaak gezien.. geloof die onzin niet eens meer.. vrouwen draaien toch ook altijd om de waarheid heen he)
tuurlijk.. ik heb je wel door black tulip... wat cool guy al zei.. als jullie een avondje bij elkaar op de koffie gaat om dit uit te praten dan weet je al hoe het gaat eindigen, en vervolgens post je hier dan weer wat een klootzak hij toch ook is![]()
quote:Op donderdag 20 juli 2006 08:19 schreef Scorpie het volgende:dat dacht ik dus ook! Black_Tulip wil het gewoon, je ziet het in haar posts ervanaf druipen!
quote:Op donderdag 20 juli 2006 08:26 schreef Spacemonkeh het volgende:
Tja scorpie.. ook vrouwen zien sommige mannen wel als een interresante fuck buddy... alleen zij geven die hints indirecter![]()
Dit verhaal doet me sterk denken aan een post van een fok!ker hier een tijdje terug dat hij een vriendin had, via fok iemand heeft leren kennen.. half nederland doorgereist voor een gezellig weekendje .. keihard gepaalt en vervolgens bij zijn partner schijnheilig doen![]()
quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:54 schreef SolidasRock het volgende:
Als je het aan mij vraagt he, vind Black Tulip Kastanova leuker dan leuk en kan zij hem niet meer uit haar hoofd krijgen. Immers, vrouwen vallen op hufters en klootzakken, nooit op lieve mannen
quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:54 schreef SolidasRock het volgende:
Als je het aan mij vraagt he, vind Black Tulip Kastanova leuker dan leuk en kan zij hem niet meer uit haar hoofd krijgen. Immers, vrouwen vallen op hufters en klootzakken, nooit op lieve mannen
quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:57 schreef CoolGuy het volgende:
Natuurlijk zit er een kern van waarheid in. Ze krijgt een klamme dot van Kasta, en dat over Internet, kun je nagaan wat er gebeurd als die 2 bij elkaar zijn...
Maar nee nee, 'zolang zij en haar vriend maar weten waarom zij het doet' is het goed.
Arme jongen..
quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:35 schreef Alicey het volgende:
Optie 1 : Een never-ending story
Optie 2 : Kasta wordt het zat en reageert niet meer
Optie 3 : Het ontaardt in een rel
Vast wel meer opties te bedenken, we kunnen nog wel genoeg kanten op.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:52 schreef SolidasRock het volgende:
Optie 4 : Ze gaan elkaar ontmoeten
Optie 5 : Ze belanden bij elkaar in bed
Optie 6 : Zij wordt zwanger van hem
Optie 7 : Hij ontkent dat het kind uberhaupt van hem is...
Wel realistisch blijven he Alicey![]()
quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:09 schreef Musketeer het volgende:
Ed, het wordt tijd je te profileren als sterke, dominante man. Dus of je pwnt het object van je meid's obsessie eens even properly of ze gaat binnenkort een dagje naar enschede "om te winkelen" en komt (eventueel pas de volgende morgen) terug met blosjes op dr wangetjes en jij mag met lede oortjes aanhoren dat het heel gezellig was maar dat er "echt niks" gebeurd is, en kasta krast weer een streepje in de plank boven zn bed. Enige voordeel is dat ze waarschijnlijk wel het fatsoen heeft om langdurig te ontkennen wat er gebeurd is, omdat ze anders haar zelfbeeld radicaal op een onprettige wijze om moet gaan gooien.
Verder niet dat ik je op wil naaien ofzo, maare.....
quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:19 schreef SolidasRock het volgende:
Dus ED, ze mag Kastanova meeten van je? Moeten we ff aan hem vragen wanneer ie tijd heeft...
quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:23 schreef Musketeer het volgende:
Neej das het lullige, we zien wel werkt niet, want ook al is ze niet te vertrouwen, ze heeft vast wel de tegenwoordigheid van geest wel jou met zulke details niet lastig te vallen totdat ze een goed passend nieuw paar schoenen heeft en de oude eindelijk wegflikkert.
Ik zou serieus het topic maar eens helemaal gaan lezen AIJW, het krolse oestrogeen druipt van de posts van BT af, ook al onkent ze het nog zo hard.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:26 schreef Scorpie het volgende:
Ik stem voor een meet tussen de TS en Kasta, dat opgenomen word![]()
ik wed dat ze binnen het uur liggen te krikken
quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:29 schreef SolidasRock het volgende:
Dat komt omdat wij niet zulke ellenlange postjes van B_T zijn gewend die puur gericht is aan de mannelijke sekssymbool van FoK! en wij weten uit ervaring dat vrouwelijke aandacht aan hem vaak ontaard in brute hete sex en daarna 1 of andere schandaal (denk aan defcon-fraude oa)...
quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:46 schreef CoolGuy het volgende:
Mja, stoute mensen in dit topic heLig jij van het weekend B_T te duwen en dan ineens hoor je dat stemmetje in je kop 'ze denkt aan Kasta nu..' ja en vanaf dan gaat het natuurlijk bergafwaarts
![]()
Sorry jongens, maarre: been there, done that, got the t-shirt. Ongeveer. En daar zijn heel veel kanttekeningen bij maar ik ga hier al te ver dus ga ik editten. En nee, zo'n actie 'doe je niet', het is inderdaad uitzonderlijk laag, ik beken schuld, kniel op de grond en strooi het as over mijn hoofd.. Maar een mens maakt nou eenmaal soms grove fouten.quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:46 schreef Roquefort het volgende:
Nee hoor, alleen je vriendin opent dit soort doorzichtige topics.
En de geur van op hol geslagen hormonen drijft door heel Fok! , vandaar dat we allemaal hier terecht komen om mee te lurken.
Fijn weekend!
quote:
quote:
tijd over... ok... maar zoveel?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:38 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Jazeker, en het is vakantie en ik heb tijd over, dus ik was hard toe aan een nieuwe obsessie
Asperger.quote:Die obsessiviteit betreft dus niet alleen een persoonlijkheidstype, maar het betrof ook twee talen, een land en haar inwoners, een vorm van muziek, en 1 bepaald Fins liedje op zeer rap tempo wat ik nu foutloos mee kan zingen. Een ander kenmerk van die afwijking is dat zeer weinig vrouwen het hebben. Het wordt veroorzaakt door een opmaak van de hersenen die 'mannelijker' is dan een normaal mannelijk brein. Ik heb niet alleen een afwijking, ik ben een anomalie onder de afwijkingen
Dat er iets vreemds met me aan de hand was, was al veel langer bekend, maar op mijn 16e ben ik gediagnosticeerd door een psychiater. Ik noem de afwijking hier niet bij naam, omdat ik verwacht dat er gegeneraliseerd gaat worden: 'een X is zo, jij bent een X, dus jij bent zo', terwijl dat niet altijd klopt. Maar wie toch in de gaten heeft hoe de afwijking heet, gaat door voor de koelkast.
Je bent een vrouw, maar om dat nou een afwijking te noemen gaat me wat ver.quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:32 schreef Black_Tulip het volgende:
...
Dat er iets vreemds met me aan de hand was, was al veel langer bekend, maar op mijn 16e ben ik gediagnosticeerd door een psychiater. Ik noem de afwijking hier niet bij naam, omdat ik verwacht dat er gegeneraliseerd gaat worden: 'een X is zo, jij bent een X, dus jij bent zo', terwijl dat niet altijd klopt. Maar wie toch in de gaten heeft hoe de afwijking heet, gaat door voor de koelkast.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |