Mijn huis, mijn regels. Kind respecteert mij en mijn regels niet? Drie maal raden hoeveel ik ga respecteren.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:14 schreef Aneurism het volgende:
Alles leuk en wel, maar eigendommen heb je gewoon te respecteren ook al is het een eigendom van je kind.
Zou ik totaal geen problemen mee hebben en oom agent lief uitleggen wat er gebeurd is zodat het zover moest komen. Als meneer denkt dat hij rechten heeft mag hij die gerust uitproberen op een ander.quote:Het ligt een beetje aan de thuis situatie, maar ik zou of met een honkbal knuppel door de woonkamer lopen om de deur voorgoed achter me te sluiten nadat ik klaar ben of ik zou aangifte doen. Toen ik 18-19 was zou ik optie 1 gedaan hebben, nu doe ik optie 2.
Alles wat in mijn huis staat is van mij. Is het van jou, dan moet het heel snel uit mijn huis of valt het onder mijn doen en laten. Geen zin in die regels te respecteren? Dan ga je toch lekker werken en geld verdienen om op jezelf te wonen? Easy as pie.quote:Snap niet hoe je het in je kop kan halen, als het je eigen computer is best... Maar van ander zijn spullen heb je af te blijven.
Als opvoeder heb je juist de verantwoording dat je kind zn school serieus aanpakt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:13 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Zij heeft er geen hinder van als hij zijn school niet haalt denk ik maar zo.. Hij is degene die het over mag doen.
Helemaal mee eens. En bovendien probeert die moeder haar zoon te beschermen. Ik zou hetzelfde gedaan hebben.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:39 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Mijn huis, mijn regels. Kind respecteert mij en mijn regels niet? Drie maal raden hoeveel ik ga respecteren.
[..]
Zou ik totaal geen problemen mee hebben en oom agent lief uitleggen wat er gebeurd is zodat het zover moest komen. Als meneer denkt dat hij rechten heeft mag hij die gerust uitproberen op een ander.
Ik zie het al helemaal voor me "Ik mag van pappa niet urenlang Warcraft spelen!" "Nee dat klopt mijnheer de agent en daarom heb ik zijn pc het raam uitgemieterd, hij was al drie keer gewaarschuwd dat dat zou gebeuren." "Ja, hij krijgt ooit wel weer een nieuwe van me. Mag ik nog een formuliertje slachtofferhulp voor hem, want hij is erg eenzaam en zielig zo zonder Warcraft."
[..]
Alles wat in mijn huis staat is van mij. Is het van jou, dan moet het heel snel uit mijn huis of valt het onder mijn doen en laten. Geen zin in die regels te respecteren? Dan ga je toch lekker werken en geld verdienen om op jezelf te wonen? Easy as pie.
Je kan je kind ook gewoon leren om zelf fouten te maken en zelf verantwoordelijkheden te nemen ipv als een hyperactief mens met een uber verantwoordelijkheidsgevoel al die zaken over te nemen en het jou en je kind vreselijk moeilijk maken...quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:23 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. En bovendien probeert die moeder haar zoon te beschermen. Ik zou hetzelfde gedaan hebben.
Je kan je kind fulltime laten gamen? Niet meer naar school laten gaan zodat je na drie jaar kunt zeggen:"Ik had je gewaarschuwd". Ik denk dat hij er dan meer aan heeft als je gewoon op je strepen gaat staan.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je kan je kind ook gewoon leren om zelf fouten te maken en zelf verantwoordelijkheden te nemen ipv als een hyperactief mens met een uber verantwoordelijkheidsgevoel al die zaken over te nemen en het jou en je kind vreselijk moeilijk maken...
Laat dat kind maar eens flink in de problemen komen. Daar leert hij volgens mij meer van.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:40 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Je kan je kind fulltime laten gamen? Niet meer naar school laten gaan zodat je na drie jaar kunt zeggen:"Ik had je gewaarschuwd". Ik denk dat hij er dan meer aan heeft als je gewoon op je strepen gaat staan.
Ik snap niet dat er mensen zijn die zulke domme uitspraken doen. Jij zou je kind zn toekomst laten verkloten? Hij woont bij haar thuis dus kan hij niet alleen maar gaan gamen... Heeft ie daar problemen mee dan moet ie een eigen huisje zoekenquote:Op woensdag 26 juli 2006 14:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Laat dat kind maar eens flink in de problemen komen. Daar leert hij volgens mij meer van.
Ik heb geen kinderen. Maar ja, voor zover praktisch mogelijk zou ik het hem lekker zelf laten uitzoeken (afhankelijk van leeftijd natuurlijk). Ik zou met hem praten, op hem inpraten, maar niet dwingen. Hij merkt 't vanzelf.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:45 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik snap niet dat er mensen zijn die zulke domme uitspraken doen. Jij zou je kind zn toekomst laten verkloten? Hij woont bij haar thuis dus kan hij niet alleen maar gaan gamen... Heeft ie daar problemen mee dan moet ie een eigen huisje zoeken
19 jaar is hij. Jij gaat het accepteren als je kind fulltime op zn kamer zit te gamen. Jij gaat s'ochtends naar je werk en je zoon is aant gamen, je komt thuis en hij is aan het gamen. Hij eet mee en gaat daarna weer gamen. Sure dat moet je gewoon laten gaanquote:Op woensdag 26 juli 2006 14:47 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen. Maar ja, voor zover praktisch mogelijk zou ik het hem lekker zelf laten uitzoeken (afhankelijk van leeftijd natuurlijk). Ik zou met hem praten, op hem inpraten, maar niet dwingen. Hij merkt 't vanzelf.
Van fouten leer je inderdaad en dat geeft niet, maar als er te grote dingen op het spel staan en deze fout is niet makkelijk meer te herstellen (opleiding afmaken of niet) dan is het beter om (in zijn voordeel) eens goed boos te worden om hem te realiseren wat ie nou aan het doen is.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je kan je kind ook gewoon leren om zelf fouten te maken en zelf verantwoordelijkheden te nemen ipv als een hyperactief mens met een uber verantwoordelijkheidsgevoel al die zaken over te nemen en het jou en je kind vreselijk moeilijk maken...
Inderdaad, zolang hij thuis woont valt hij onder de vleugels van moeders, als hij uit huis is moet hij het zelf weten, al keur ik het dan nog wel af..quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:52 schreef JoeyT het volgende:
[..]
19 jaar is hij. Jij gaat het accepteren als je kind fulltime op zn kamer zit te gamen. Jij gaat s'ochtends naar je werk en je zoon is aant gamen, je komt thuis en hij is aan het gamen. Hij eet mee en gaat daarna weer gamen. Sure dat moet je gewoon laten gaan![]()
Ook oom agent zal je vragen waar je in godsnaam mee bezig bent, waar het ook staat: Je hebt van een ander zijn zooi af te blijven. Maar bij sommige mensen dringt dat niet door, en maar janken als zoontje lief of dochtertje lief de grens over gepeerd is. Geef ze eens ongelijk.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:39 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Mijn huis, mijn regels. Kind respecteert mij en mijn regels niet? Drie maal raden hoeveel ik ga respecteren.
[..]
Zou ik totaal geen problemen mee hebben en oom agent lief uitleggen wat er gebeurd is zodat het zover moest komen. Als meneer denkt dat hij rechten heeft mag hij die gerust uitproberen op een ander.
Ik zie het al helemaal voor me "Ik mag van pappa niet urenlang Warcraft spelen!" "Nee dat klopt mijnheer de agent en daarom heb ik zijn pc het raam uitgemieterd, hij was al drie keer gewaarschuwd dat dat zou gebeuren." "Ja, hij krijgt ooit wel weer een nieuwe van me. Mag ik nog een formuliertje slachtofferhulp voor hem, want hij is erg eenzaam en zielig zo zonder Warcraft."
[..]
Alles wat in mijn huis staat is van mij. Is het van jou, dan moet het heel snel uit mijn huis of valt het onder mijn doen en laten. Geen zin in die regels te respecteren? Dan ga je toch lekker werken en geld verdienen om op jezelf te wonen? Easy as pie.
Inderdaad, dat is nou net waar het bij veel kids aan scheelt, ze worden niet meer opgevoed. Soms komen deze kids zelfs in het criminele circuit terecht...quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:40 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Je kan je kind fulltime laten gamen? Niet meer naar school laten gaan zodat je na drie jaar kunt zeggen:"Ik had je gewaarschuwd". Ik denk dat hij er dan meer aan heeft als je gewoon op je strepen gaat staan.
Oplossing: Niets maar dan ook niets voor hem betalen, zie je? Het is zo moeilijk nog niet als een volwassen en op niveau ontwikkelde volwassenen te reageren.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:52 schreef JoeyT het volgende:
[..]
19 jaar is hij. Jij gaat het accepteren als je kind fulltime op zn kamer zit te gamen. Jij gaat s'ochtends naar je werk en je zoon is aant gamen, je komt thuis en hij is aan het gamen. Hij eet mee en gaat daarna weer gamen. Sure dat moet je gewoon laten gaan![]()
Ik vind het net iets te ver gaan (in de situatie van mijn broertje). Papa of Mama ga je echt zien als een boeman als je dit gebeurd. Ook werkt het vaak traumatisch. Ik denk meer aan één maand pc weghalen als het gebeurd (en dan bij familie in de kelder plaatsen). Doet ie het de volgende keer nog een keer dan twee maanden etc...quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:58 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Ook oom agent zal je vragen waar je in godsnaam mee bezig bent, waar het ook staat: Je hebt van een ander zijn zooi af te blijven. Maar bij sommige mensen dringt dat niet door, en maar janken als zoontje lief of dochtertje lief de grens over gepeerd is. Geef ze eens ongelijk.
Hoe denk je dat hij het huis uit gaat, als hij de hele dag een spel doet, dagelijks zijn prakje eten krijgt en een dak boven zijn hoofd heeft? Je zal hem in dit geval toch echt moeten dwingen een studie of baan op zich te nemen. Uit zichzelf zal hij anders heus niet voor zijn veertigste vertrekken.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:56 schreef dahei het volgende:
[..]
Inderdaad, zolang hij thuis woont valt hij onder de vleugels van moeders, als hij uit huis is moet hij het zelf weten, al keur ik het dan nog wel af..
Door het vele gamen eet hij vaak al niet waardoor hij vel over been is (zijn onderbenen zijn net zo dik als een vrouwen arm... Niets meer voor hem betalen kan best wel eens problemen veroorzaken.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:59 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Oplossing: Niets maar dan ook niets voor hem betalen, zie je? Het is zo moeilijk nog niet als een volwassen en op niveau ontwikkelde volwassenen te reageren.
Vanzelf gaat ie met honger aan het werk.
We willen dat hij eerst zijn school afmaakt, daar is hij toch het meest bij gebaat. Daarna mag en moet hij een eigen huisje gaan zoeken.quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:01 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Hoe denk je dat hij het huis uit gaat, als hij de hele dag een spel doet, dagelijks zijn prakje eten krijgt en een dak boven zijn hoofd heeft? Je zal hem in dit geval toch echt moeten dwingen een studie of baan op zich te nemen. Uit zichzelf zal hij anders heus niet voor zijn veertigste vertrekken.
Alternatief is hem op straat gooien. Maar daar is echt helemaal niemand bij gebaat.
Ach dit zijn ook twee reacties van mensen die waarschijnlijk zelf een labiel geval zijn, geen enkele situatie rechtvaardigd je het vernielen van iemand zijn eigen verdiende materie. De enige echte reden tot het vernielen van andermans zooi vind ik zelf wanneer iemand jouw zooi vernield heeft, kortom pc uit het raam? Honkbal knuppel door de woonkamer, schroevendraaier effe over de motorkap en de deur zo hard dichtdoen bij dit soort randfiguren dat hij niet meer open kan.quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:00 schreef dahei het volgende:
[..]
Ik vind het net iets te ver gaan (in de situatie van mijn broertje). Papa of Mama ga je echt zien als een boeman als je dit gebeurd. Ook werkt het vaak traumatisch. Ik denk meer aan één maand pc weghalen als het gebeurd (en dan bij familie in de kelder plaatsen). Doet ie het de volgende keer nog een keer dan twee maanden etc...
Ik vraag me serieus af of de agent mijn opvoedkundige regels onder kinderlijk bezit zal stellen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:58 schreef Aneurism het volgende:
Ook oom agent zal je vragen waar je in godsnaam mee bezig bent, waar het ook staat: Je hebt van een ander zijn zooi af te blijven.
Ik ben ook wel eens weggelopen omdat ik mijn zin niet kreeg, maar ik relaiseerde me al snel dat het nergens echt veel beter is.quote:Maar bij sommige mensen dringt dat niet door, en maar janken als zoontje lief of dochtertje lief de grens over gepeerd is. Geef ze eens ongelijk.
Hij zal zich niet dood gaan hongeren, op een gegeven moment gaat hij naar een uitzendjob en werkt 8 uur per dag (niemand zit immers op een part timende schoolverlater te wachten), moet je eens zien hoe snel hij weer structuur heeft in zijn leven.quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:02 schreef dahei het volgende:
[..]
Door het vele gamen eet hij vaak al niet waardoor hij vel over been is (zijn onderbenen zijn net zo dik als een vrouwen arm... Niets meer voor hem betalen kan best wel eens problemen veroorzaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |