abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:09:44 #201
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_40069602
Heb het ook gespeeld, tot level 20 ofzo.. Daarna begon ik door te krijgen dat er geen ruk aan is. Mijn broertje is verslaafd, en zit non-stop achter z'n scherm.. Hij is nu zover gekomen dat hij het op een vloeken zet als hij naar beneden word geroepen door z'n ouders.
Nee jij bent lekker. =X
pi_40074117
Level 20 =/ Dat ben je in een dag speeltijd ghehe.. Maar dan van je broertje is wel vrij ernstig :-/.. Mijn ouders kunnen me nog normaal naar beneden roepen (Eten! Thee! Etc!) maar soms duurt het ff...
  zaterdag 22 juli 2006 @ 15:25:27 #203
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_40076446
Is offline spelen misschien een goede eerste stap in de richting van afkicken? iedereen speelt tegenwoordig met virtuele communities maar pak eens een Rollercoaster Tycoon, Sim City 4 (hoewel je ook verbinding kan maken met CityScape :' ) ) of Transport Tycoon erbij. lekker in je eentje een beetje railsjes aanleggen of grasvlaktes laten uitgroeien tot metropolen Met zulke spellen kun je veel makkelijker stoppen en ook veel makkelijker even spelen tussendoor.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_40077038
er zijn/waren mensen topverslaafd aan de sims en die speelde het evenlang als sommige mensen.

Hetgene wat aangepakt is, mensen hun zelfdiscipline en hoe ze dingen moeten relativeren. Met name goh het is nu niet zo leuk, ik ga ff iets anders doen ipv hardnekkig doorgaan.
pi_40081522
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 22:15 schreef Giem het volgende:
Ik doe een ict opleiding en geloof het of niet, sinds het spel uit is, heb ik enkele studenten niet weer op school gezien
Ik ook niet
  maandag 24 juli 2006 @ 11:02:01 #206
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_40126981
Wat Zero2Nine zegt is wel een goede.
Ik heb dus een tijdje EQ2 gespeeld (veel mooier, beter, leuker dan WoW by the way) maar omdat de tijd die het kostte toch wat schuldgevoel richting vriendin deed ontstaan heb ik mijn abbo stopgezet en Oblivion gekocht. (Offline RPG) Dat speel ik nu gemiddeld eens in de maand een uurtje of 2.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  maandag 24 juli 2006 @ 11:09:35 #207
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_40127173
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 22:10 schreef Pracissor het volgende:

Wie heeft er allemaal ervaringen met deze verslaving, bij familieleden, kennissen, zichzelf? Loste de problemen zich op, hoe gebeurde dat etc. Ik zou deze topic graag willen gebruiken om meer kennis te vergaren betreft dit onderwerp en om ervaringen te delen.
Ik heb het zelf een paar maanden intensief gespeeld en ben er ook wel voor thuis gebleven terwijlik eigenlijk leukere dingen had kunnen doen met mijn vrienden. Het was in de winter en toen het weer warm werd was ik eraf. Kon het van de een op de andere dag niet meer uithouden daar. Gelukkig maar. nu nog steeds als ik ééns in de paar maanden weer even online ga dan zie ik telkens weer dezelfde online, wanneer ik ook aanlog. Best ziek maar dat ben ik dus ook geweest, tientallen uren per dag achter dat spel, naast een 40 urige werkweek dus.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 24 juli 2006 @ 11:12:36 #208
81601 Jikpunth
glow in the dark condoms...?
pi_40127238
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 22:29 schreef Guilin het volgende:
Nou, ik heb verder geen eigen ervaring met wat voor soort verslaving dan ook, maar ik weet wel dat drugsverslaving ook voor overlast en criminaliteit zorgt. Dat verband zie ik niet zo snel met een computerspelverslaving.
Ik ken wel degelijk zat verslaafden (koffie, nicotine, wiet) en daar gaat die regel totaal niet voor op, dus dat is onzin. Een verslaving is mentaal/ fysiek niet zonder kunnen (willen). Ik moet dan ook zeggen dat het me zeer zeker mogelijk lijkt.

Wat een interessante discussie is, is het feit dat tieners ook in-game en op forums/ msn een bepaalde sociale vorming doorgaan. Dit hoeft (mits de juiste contacten) lang niet altijd negatief te zijn en misschien is zo'n verslaving zelfs een positieve sociale invloed.

De globalisering van het bedrijfsleven heeft als invloed dat je bij veel multinationals meer contact via telco's en email hebt dan een op een contact. Als je tijdens je jeugd veel MMORPG's gespeeld hebt ben je via dat soort communicatievormen zeker sociaal vaardig. Misschien dus niet negatief om veel tijd online door te brengen maar wel negatief als je andere dingen gaat verwaarlozen.
how can you misplace your penis so badly that you need it to glow?
pi_40135342
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:02 schreef _Flash_ het volgende:
Wat Zero2Nine zegt is wel een goede.
Ik heb dus een tijdje EQ2 gespeeld (veel mooier, beter, leuker dan WoW by the way) maar omdat de tijd die het kostte toch wat schuldgevoel richting vriendin deed ontstaan heb ik mijn abbo stopgezet en Oblivion gekocht. (Offline RPG) Dat speel ik nu gemiddeld eens in de maand een uurtje of 2.
WoW..... een uur of 2 per maand. Haal dan een sportspel ofzo maar geen RPG

OT:
Of het een probleem is laat ik in het midden maar degene die er 24 uur per dag mee bezig zijn zijn mijns inziens gewoon niet lekker bij hun hoofd. Speel WoW zelf ook maar RL gaat altijd voor en zo kan het voorkomen dat mijn guild me soms dagen\weken niet ziet. Zou toch te triest voor woorden zijn dat je je ziek meld voor een spel? of je vriendin afbellen ervoor? Wanneer je dit doet moet je jezelf na laten kijken.

Nu krijg je al topics als deze terwijl het ook gewoon een mooi onschuldig spel kan zijn.......
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  maandag 24 juli 2006 @ 15:36:01 #210
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_40135472
Sportspel? Blah
Ach, zo doe ik lekker lang met mijn spel Eenmalig 50 euro tegenover iedere maand 12 euro..

Ik ben wel geminderd. Daarom melde ik het ook, Zero2Nine heeft gelijk.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_40135552
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:36 schreef _Flash_ het volgende:
Sportspel? Blah
PES5
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  maandag 24 juli 2006 @ 15:41:50 #212
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_40135657
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:32 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Nu krijg je al topics als deze terwijl het ook gewoon een mooi onschuldig spel kan zijn.......
Dat is altijd zo... een klein groepje mensen die zichzelf niet in de hand kunnen houden verpesten het voor de meerderheid die er wel verstandig mee om kunnen gaan. Zodat jij, als verstandige speler, voortdurend moet opboksen tegen het stigma en jezelf moet verdedigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door HAL9000S op 24-07-2006 16:02:25 ]
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_40135775
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:41 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Dat is altijd zo... een klein groepje mensen die zichzelf niet in de hand kunnen houden verpesten het voor de meerderheid die er wel verstandig mee om kunnen gaan. Zodat jij, als verstandige speler, voortduren moet opboksen tegen het stigma en jezelf moet verdedigen.
Amen
  maandag 24 juli 2006 @ 16:33:26 #214
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_40137113
Nou, laat dat 'kleine groepje' in het geval van wow maar weg.. N.a.v. wat je zo hoort en leest is de algemeenheid van het hoge junkiegehalte heel erg hoog.
  maandag 24 juli 2006 @ 16:34:21 #215
130271 papierclipje
The Powerfull holder of PAPER
pi_40137138
ow trouwens ik speel op het moment Eve online met 2 accounts maar kan mezelf nog niet echt verslaafd noemen, hoewel ik wel denk dat het spel erg verslavend kan zijn
ik speel zo ongeveer 3/4 uur door de week en het weekend wanneer ik geen andere afspraken heb staan (sociale bezoekjes gaan voor). Het is wel eens gebeurd dat ik de hele zaterdag met wat vrienden gespeeld heb.
Maar het scheelt dat veel van mijn "online" vrienden ook "real life" vrienden zijn dus we ontmoeten elkaar zowel ingame als in het echt
by the power of my zilions brothers we hold the PAPER! whats that... its... its... STAPLEMAN!
  maandag 24 juli 2006 @ 16:36:01 #216
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_40137186
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:33 schreef _Flash_ het volgende:
Nou, laat dat 'kleine groepje' in het geval van wow maar weg.. N.a.v. wat je zo hoort en leest is de algemeenheid van het hoge junkiegehalte heel erg hoog.
Puur speculaties.... juiste de extreme gevallen komenin de publiciteit terecht waardoor je een totaal vertekend beeld krijgt. Mensen die op een normale manier WOW spelen zijn niet interessant genoeg.
Cop killer
Kill them, cop killer
  maandag 24 juli 2006 @ 16:45:52 #217
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_40137452
quote:
een maat van mij zit in een clan die meerdere online games spelen, ongeveer 2 dagen in de week...
Deze komen zeker 1 keer in de 2 maanden IRL bij elkaar vanuit heel Europa, en gaan dan
allesbehalve gamen... Toen ze een keer in Nederland bij elkaar waren was ik er ook bij ook al ben
ik geen lid en t was supergezellig...

Maar goed... Zo heb je heel veel verschillende ervaringen en mijn ervaring leert dat je moet doen
wat je ding is, vooral op jezelf moet letten... Tuurlijk kan je altijd je mening kwijt, maar afgeven op
mensen door wat je hoort vind ik een btje bizar... Heb je last van deze mensen? Of maak je je
zorgen? Of ben je gewoon aan t afgeven op een groep die niet doet wat jouw ding is? Weet je
eigenlijk wel waarover je aan t praten bent? etc...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  maandag 24 juli 2006 @ 16:47:03 #218
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_40137477
Ik heb het niet over publiciteit (hoewel dat ook een teken van mainstreamverslaving is) maar ook over mensen in mijn omgeving. Er zijn zeker wel mensen die er goed mee om kunnen gaan en het binnen de perken (van een paar uur per week) houden.

Als je eens met google zoekt op "world of warcraft verslaving", dan krijg je me toch duizelingwekkende berg van artikellen, ervaringen en onderzoeken. Dat is bij geen enkel ander spel zo.

Het IMHO inherent aan het MMORPG genre. Mensen raken verslingert aan de continue vernieuwing en de groei die je karakter ondergaat. Ik heb het zelf ervaren met EQ en in ernstigere mate gezien bij een vriend en kennissen die ook EQ speelden. Hele dagen/nachten achter elkaar.

Omdat WoW de MMORPG-scene ontzettend heeft doen groeien richting mainstream is het aantal verslaafden ook verveelvoudigd.
pi_40137481
quote:
wat vind jij hoog? 1 op de 100?
  maandag 24 juli 2006 @ 16:53:58 #220
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_40137645
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:45 schreef B-FliP het volgende:

[..]

een maat van mij zit in een clan die meerdere online games spelen, ongeveer 2 dagen in de week...
Deze komen zeker 1 keer in de 2 maanden IRL bij elkaar vanuit heel Europa, en gaan dan
allesbehalve gamen... Toen ze een keer in Nederland bij elkaar waren was ik er ook bij ook al ben
ik geen lid en t was supergezellig...

Maar goed... Zo heb je heel veel verschillende ervaringen en mijn ervaring leert dat je moet doen
wat je ding is, vooral op jezelf moet letten... Tuurlijk kan je altijd je mening kwijt, maar afgeven op
mensen door wat je hoort vind ik een btje bizar... Heb je last van deze mensen? Of maak je je
zorgen? Of ben je gewoon aan t afgeven op een groep die niet doet wat jouw ding is? Weet je
eigenlijk wel waarover je aan t praten bent? etc...
Voel je je aangevallen?
Ik geef helemaal nergens af op mensen die world of warcraft spelen. En het is zeker wel mijn ding. Ik geef alleen aan dat er een keerzijde aan de medaille zit. In vergelijking met andere games levert WoW zoveel problemen op dat de maatschappij zich best zorgen mag maken ja.
  maandag 24 juli 2006 @ 16:58:09 #221
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_40137767
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:53 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Voel je je aangevallen?
Ik geef helemaal nergens af op mensen die world of warcraft spelen. En het is zeker wel mijn ding. Ik geef alleen aan dat er een keerzijde aan de medaille zit. In vergelijking met andere games levert WoW zoveel problemen op dat de maatschappij zich best zorgen mag maken ja.
Helemaal eens, de mensen die ik ken en WOW begonnen te spelen, zijn aan dat spel veel vaker verslaafd geraakt dan mensen die gewoon computergames spelen.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  maandag 24 juli 2006 @ 17:07:34 #222
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_40138054
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:47 schreef Tim_G het volgende:

[..]

wat vind jij hoog? 1 op de 100?
Dat lijkt me al onacceptabel. Dat door een spelletje 1 procent van 6 miljoen spelers = het leven van 60.000 mensen verneukt wordt.... Om over het effect op de familie van deze mensen nog maar te zwijgen. Maar ik denk dat dit cijfer veel en veel hoger ligt.

Echter waar ik zelf ook van schrik nu ik wat dieper in de cijfers duik, is dat Smith & Jones addiction consultants schat dat een-vijfde (!!!) van de mensen die geregeld spelletjes spelen vatbaar is voor verslaving.
  maandag 24 juli 2006 @ 17:14:30 #223
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_40138217
Trouwens, er zijn veel verhalen te vinden van de partners en omgeving van verslaafde WoW'ers. Hartverscheurend soms. Ben blij dat ik dat soort spellen niet meer speel Hoewel ik best nog een keertje WoW zou willen proberen.

http://www.uncommonforum.com/viewtopic.php?t=9976&start=75
pi_40138610
Geen ervaring met World of Warcraft omdat ik eigenlijk al een jaar of 2 geen spellen meer online speel. Laat ik voorop stellen dat ik nooit vrienden of wat dan ook aan de kant heb gezet voor een spelletje, ik heb verder een zeer levendige jeugd gehad. Heb het allemaal vrij goed kunnen combineren (na school even spelen, eten, naar "pleintje" of andere vrienden, 's avonds laat verder spelen).

Wel heb ik gemerkt dat ik vooral aan Delta Force behoorlijk verslaafd begon te raken.
Ik herinner me nog een moment dat ik met allemaal kameraden in de discotheek stond en me bedacht dat ik eigenlijk liever al bunnyhoppend pixels af zou knallen dan plezier maken met mijn maten. Vanaf dat moment ben ik erg gaan matigen omdat ik besefte dat het nu tricky werd.

Maar wat is er nou mooier dan elke keer, met ruime afstand, bovenaan de kill lijst te staan?
En dat is het probleem bij veel mensen denk ik. Het ontzettend goede gevoel als je je team naar de overwinning brengt, of die monsterscore aan het einde van de map .. Het is fijn om te weten dat jij een van de besten ter wereld bent, in wat dan ook, ook al is het maar een simpel kutspelletje.

Nadat de servers allemaal leegliepen (lees:gameworld.dk server verdween) ben ik overgestapt op MohAA en hier dreigde meteen al hetzelfde gevaar. In Mohaa was ik toch een klasse minder en toen is het online gamen eigenlijk ook gestopt..

Zolang iemand met zichelf in het reine is, daarmee bedoel ik, blij met de manier waarop hij zijn leven indeelt dan moet die persoon zelf weten wat hij doet. Ook al is het destructief, als de persoon in kwestie zich hierdoor goed voelt moet je hem gewoon maar laten gaan (persoonlijke mening).
  maandag 24 juli 2006 @ 19:41:15 #225
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_40141793
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:53 schreef _Flash_ het volgende:
Voel je je aangevallen?
Helemaal niet, het waren vragen die ik je stelde vanuit jouw reactie zodat ik jouw reactie beter
zou begrijpen en tegelijkertijd wilde ik mijn standpunt hierin duidelijk maken...

Dat is namelijk dat WoW niet hetgene is wat problemen oplevert maar mensen zonder beheersing...
Daar zijn enorm veel voorbeelden van te noemen naast MMORPGs... Mensen die het spelen van
een spel prefereren boven elke bezigheid en verantwoordelijkheid die het leven inhoud, zijn van
hetzelfde caliber als mensen die dat met andere dingen doen... En bovendien
ken ik zat mensen die avonden voor de tv slijten en verder geen reet uitvoeren...
Dan kan je net zo goed een spel spelen... Als je je verantwoordelijkheden maar
niet vergeet...

Ik neem aan dat je Pure Pwnage kent? Als je t niet kent zou ik een paar afleveringen downloaden,
en je zal zien hoe ze de draak met zichzelf steken en laten ze zien wat voor een onevenwichtig
persoon je al moet zijn om niets anders te doen dan online gamen... Al is dat misschien al duidelijk
genoeg, is t ook gewoon heel grappig om te kijken... Als je t nog niet kent, bij episode 1 beginnen
anders snap je er geen reet van..

http://www.purepwnage.com/episodes.html
B-FliP Youtube Channel
  maandag 24 juli 2006 @ 19:58:01 #226
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_40142254
Een beetje zoiets als "Guns don't kill people, people kill people" ?

Ik ken die serie niet, episode 1 is aan het downloaden.. Eens checken
pi_40142285
Er is een hele goede reden voor dat ik niet met zo'n spel begin.
  maandag 24 juli 2006 @ 20:03:24 #228
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_40142402
quote:
Op maandag 24 juli 2006 19:58 schreef _Flash_ het volgende:
Een beetje zoiets als "Guns don't kill people, people kill people" ?
Mwah, daarmee vermoorden mensen andere mensen, ik bedoel dat mensen zonder beheersing
zowieso een gevaar voor zichzelf zijn... Wat heeft zo'n spel er dan nog mee te maken? Het laat
misschien wel een zeer punt zien in de samenleving, en dat is het eerste punt waar mensen de
schuld leggen... Niet bij de oorzaak zelf...

[ Bericht 5% gewijzigd door B-FliP op 24-07-2006 20:12:37 ]
B-FliP Youtube Channel
  maandag 24 juli 2006 @ 20:17:55 #229
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_40142823
Ik begrijp wat je bedoelt.
Echter ik ben van mening dat het niet alleen 'mensen zonder beheersing' zijn die problemen krijgen door een spel als WoW. Ik denk dat een hoop intelligente mensen die normaal stevig in hun schoenen staan toch verslaafd aan zo'n spel kunnen raken. Net als aan drugs.

Zie bijvoorbeeld dat topic uit een ander forum waarvan ik de link 3 uur geleden postte. Die dertigers en veertigers waar over gepraat wordt zijn volgens mij 'regular joe's'. En geen labiele persoonlijkheden.

Die eerste aflevering van Pure Pwnage heb ik gekeken. Vond het niet over de top genoeg om grappig te zijn... Die kerel doet stoer voor de camera maar is te onzeker om hard mee te schreeuwen met die demonstratie Tibetanen
pi_40143145
Je hoeft er inderdaad niet labiel voor te zijn. Sommige mensen zijn gewoon meer geneigd tot verslaving dan anderen.

Als het om computers gaat, ben ik zeer verslavingsgevoelig. Als het om drank en drugs gaat, valt dat weer erg mee. Gokken ook niet.
  maandag 24 juli 2006 @ 20:40:42 #231
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_40143499
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:17 schreef _Flash_ het volgende:
Ik begrijp wat je bedoelt.
Echter ik ben van mening dat het niet alleen 'mensen zonder beheersing' zijn die problemen krijgen door een spel als WoW. Ik denk dat een hoop intelligente mensen die normaal stevig in hun schoenen staan toch verslaafd aan zo'n spel kunnen raken. Net als aan drugs.
en aan alcohol, en elke andere kick... Intelligentie hoeft niet perse iets te zeggen over hun
zelfbeheersing... Als je er eenmaal in zulke mate mee bezig bent, kan je jezelf niet echt meer stabiel
noemen vind ik... Mensen continu van verleidingen weerhouden door de verleidingen
weg te nemen vind ik nogal een omgekeerde wereld... Wanneer worden de hoofddoekjes
bij ons ingevoerd?
quote:
Zie bijvoorbeeld dat topic uit een ander forum waarvan ik de link 3 uur geleden postte. Die dertigers en veertigers waar over gepraat wordt zijn volgens mij 'regular joe's'. En geen labiele persoonlijkheden.
zie mijn stukje hierboven...
quote:
Die eerste aflevering van Pure Pwnage heb ik gekeken. Vond het niet over de top genoeg om grappig te zijn... Die kerel doet stoer voor de camera maar is te onzeker om hard mee te schreeuwen met die demonstratie Tibetanen
Ik denk dat je de afkortingen enzo niet begrijpt... Hij is in zijn rol in de waan dat het om een conflict
om Command & Conquer Generals gaat... Hij doet stoer, terwijl hij eigenlijk in zijn eigen wereld is
waarin hij no. 1 ProGamer is en de rest van de wereld daarom draait en hij ze wel ff kan
uitleggen hoe ze t moeten aanpakken...

Het zou wel erg vervelend zijn als hij die mensen dan ook echt IRL mee zou lastig vallen tijdens hun demonstratie...

Die episode 2 Girls laat helemaal zien in hoeverre zijn wereldbeeld van het
werkelijke af staat... Daar gaat hij wel werkelijk in zijn rol op meisjes afstappen
en hun reacties zijn dan ook echt moordend...

[ Bericht 5% gewijzigd door B-FliP op 24-07-2006 20:48:36 ]
B-FliP Youtube Channel
pi_40144550
* het.ismij is ook gameverslaafd geweest. (fps)
Het lijkt zo makkelijk om te stoppen maar dat is het zeker niet.
In mijn geval begon het als een uitdaging om de beste te zijn, en dit werd een obsessie. totdat ik ook een van de beste was.
Vervolgens was het een uitdaging om een van de beste te blijven, tussen alle nieuwkomers, en om een ultieme clan samen te stellen om alles en iedereen te verslaan, het ging me op een gegeven moment zoon 7/8 uur per dag kosten naast me school. Totdat ik ging werken, toen had k ongeveer nog maar 5/6 uur de tijd (ik ging steeds minder slapen).
Uiteindelijk ben ik er vanaf gekomen door mijn toenmalige vriendin. Ik kreeg een soort schuldgevoel dat ik zoveel tijd beste aan iets wat eigenlijk helemaal nergens op sloeg. In het begin had ik nog weleens dat ze langskwam en dat k nog gewoon een uur doorgamede. kon zei rustig der soaps enzo zien. En ik kon mijn matches afspelen/beginnen.
Uiteindenlijk ben ik wel blij dat ik me heb leren beheersen om niet 24/7 te willen spelen. Het is echt funest vor je sociale leven. En dat terwijl ik dacht dat er niks mis mee was.
Want je hebt continu mensen om je heen (online) en ik kende de meeste waarmee ik altijd samen speelde ook nog IRL. Omdat we eens in de zoveel tijd een meeting hadden, en samen uit gingen. Dit was echter allemaal gebaseerd op een online first person shooter, dus onrealistisch.
Met WOW is het alleen net even alles, het is niet zomaar een spel, het is een hele gemeenschap eigelijk, je kan "eruitzien" hoe je wilt, en doen en laten wat je wilt. De mensen die dit spelen zijn over het algemeen zeer "beschaafd" in het spel en helpen je door de lvls heen als het niet lukt. En dat is het bedriegelijke aan het spel, je kan uren rondzwerven en helemaal de reeele tijd vergeten om de uitdaging van het spel aan te gaan samen met mensen die je eigeijk niet kent, maar waar je "samen" aan je karakter bouwt door quests op te lossen en te volbrengen.
(ik heb het indd ook gespeeld maar vond het niet boeiend meer na 1 karakter uitgespeeld te hebben).
En ik denk dat het voor "de jeugd" (god wat klink ik nu oud ) best aantrekkelijk is, en dan zeker voor diegene die het toch wat zwaarder hebben IRL, wat tegelijkertijd ook weer gevaarlijk is, doordat sommige in een sociaal isolement komen te zitten, wat ze eigelijk zelf niet ens door hebben door het "sociale" van online spellen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben verre van het afschaffen/ aan regels binden van dergelijke spellen. Maar ik vindt wel dat er beter op "kroost" gelet moet worden in wat ze doen, en op hoever ze met dergelijke dingen doorgaan/doordraaien.
Om even een stom voorbeeld te noemen, nog niet zo lang geleden een jongen die zichzelf van kant maakt, omdat zijn online vrienden voor de gein zijn karakter hadden gehackt. Die vrienden kapot en die gast dood. Dat is dus gewoon ziekelijk, en gaat te ver.

[ Bericht 9% gewijzigd door het.ismij op 24-07-2006 21:23:52 ]
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  dinsdag 25 juli 2006 @ 03:19:02 #233
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_40155995
Hier ook een ex-mmorpg verslaafde. Kon gelukkig zelf stoppen zonder al te grote problemen doordat ik niet competitief genoeg was ingesteld om de inzet te kunnen tonen om me te pogen te mengen in de top (en dus er verplicht vele uren per dag in te steken) en doordat het spel zelf (dark age of camelot) langzaamaan steeds slechter werd. Maar god, wat heb ik daar 1,5 jaar lang veel tijd in gestoken zeg. Speelde het samen met mn toenmalige vriendin en we hebben heel wat weekenden alleen maar dat gespeelt. Moge duidelijk zijn dat dat niet bevorderlijk voor je relatie is uiteindelijk.

Dus ik snap wel degelijk de verslavingsfactor ervan. En als je een leuke groep mensen treft om mee te spelen is de verleiding inderdaad heel groot om daar meer en meer tijd in te steken, wat uiteindelijk op het echte leven ook zijn effect heeft. Ben zelf ook nog steeds bezig om weer een vorm van sociaal leven op te bouwen, wat heel langzaam gaat. Weet nu wel dat ik in elk geval nooit meer aan zoiets ga beginnen. *

Maar er zitten niet alleen slechte kanten aan. Ik weet van genoeg mensen die er vrienden aan hebben overgehouden en zelfs van paar huwelijken die er uit voort zijn gekomen. En het is sowieso best een sociaal iets, helemaal omdat tegenwoordig voice-chat veel meer gebruikt wordt hou je toch nog een vorm van sociaal contact, ook al zie je elkaar niet.

*ik moet toegeven dat ik wel heel even nog WoW heb gespeeld, maar ik had een totale mmorpg burnout na 2 jaar een andere spelen dat ik binnen een week het al gezien had, waarna ik definitief wist dat ik klaar was met mmorpg's.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_40158544
Ben zelf ook MMORPG verslaafd geweest en heb er geld aan verdient, zo ongeveer rond de 1600-2000 euro aan het verkopen van accounts.

Het probleem van mijn verslaving kwam voort uit het feit dat ik geen hobby's had die ik thuis kon doen (lees in een kamer van 3x3 meter) en ik toch een redelijke huismus ben.

Het begon allemaal op 17 jarige leeftijd met Lineage, hier was ik zo aan verslaafd dat ik de beste op mijn server voor een termijn van 1 maand was. Speelde sommige dagen 16-20 uur per dag omdat ik op dat moment op afroepbasis werkte en doorbetaald werd. Als ik moest werken sliep ik 3-4 uur per dag om de rest te gamen. Kreeg een bod van 5000 USD, geweigerd en week later was ik banned..

Heb WoW eens bekeken, vond het na 2 maanden niets en ben verder gegaan.

Hierna ben ik naar EvE online gegaan, heb daar veel, heel veel uren in gestoken. Sommige weekenden haalde ik gewoon door. Behoorde tot een top groep/elite groep.

Ben nu gestopt omdat ik een huis gekocht heb en hierdoor wat meer hobby's kan uitoefenen. (Gifkikkers). Dat en dat mijn computer tijdens een overclock poging nogal ... kapot is...

Dit alles probeerde ik met mijn sociale leven te combineren, waar het nogal eens onder geleden heeft. Diepte punt was toch wel toen ik met mijn vriendin net had, en we afgesproken hadden om te eten bij haar thuis, dat ik om 11 - 12 uur mijn vriendin super pissed off achter mij had staan. Het eten was al zo'n 3-4 uur koud... en in die periode lag ik nogal eens passed out op de grond overal en nergens dus die was super ongerust/kwaad en pissed off. Verder nooit meer voorgekomen.
pi_40162914
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:29 schreef Isegrim het volgende:
Je hoeft er inderdaad niet labiel voor te zijn. Sommige mensen zijn gewoon meer geneigd tot verslaving dan anderen.
Het meer geneigd zijn tot verslaving wordt vaak verbonden aan een bepaald persoonskenmerk. Dat kenmerk hangt ook wel samen met zaken als depressie maar hoeft inderdaad niet per se labiliteit ofzo samen te gaan.
quote:
Als het om computers gaat, ben ik zeer verslavingsgevoelig. Als het om drank en drugs gaat, valt dat weer erg mee. Gokken ook niet.
Dat is dan weer opvallend, maar ik herken dat wel. Schijnbaar is de computerverslaving toch inderdaad een apart geval.

mijn scriptie gaat hierover; link in sig als je mee wilt doen, graag
Doe alsjeblieft mee aan mijn internet-survey
http://jelle.mileswebhosting.nl/survey
pi_40163985
Ik ben ook ex-mmorpg verslaafde. Ik kan hier nu een heel verhaal uit de doeken gaan doen maar daar heb ik geen zin in, daarom hou ik het simpel. Verslaving heeft voor mij enkele dingen veranderd.

Na 1 jaar en 4 maanden te spelen.

- Ong 11.000 euro bij op mijn bankrekening (normaal is het eerder andersom dat weet ik).
- Minder in contact komen met vrienden familie (ben ik nu nog steeds terug aan het opbouwen).
- Ongeveer 30 kg aangekomen (waarvan reeds 20 kg er terug af is )
- ZEER ongezond geleefd
- ZEER onregelmatig slapen
- Een slechtere kijk gekregen op de wereld en meer pessimistisch worden
- Slecht tegen felle zonlicht kunnen
- Last van je rug omdat je altijd maar zit
- ENORM slechte conditie krijgen, van wandelen of de trap op word je zelfs moe!
- Enorm witte huid krijgen, bleek worden dus
- Aders in je ogen of rode ogen omdat ze gewoon oververmoeid waren
- Jezelf niet goed verzorgen, ik douchte bv maar 2keer per week, scheren 1 of 2 keer per week

Ik was gestopt met mijn studie, en ik had niets te doen, daarom ben ik bij dit type spellen uitgekomen. Ik had dus de hele dag om te spelen, veel tijd maar toch... en op een gegeven moment besef je dan dat je veel te ver aan het gaan bent. Toen heb ik ineens een radicale ommekeer gemaakt. Spel geuninstalled en de eerste 6 maanden niet meer gespeeld. Vorige week nog eens opgezet en ik vind er echt geen moer meer aan en snap niet hoe ik dat zoveel heb kunnen spelen.
pi_40165264
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 12:24 schreef J3113 het volgende:
[..]

Dat is dan weer opvallend, maar ik herken dat wel. Schijnbaar is de computerverslaving toch inderdaad een apart geval.

mijn scriptie gaat hierover; link in sig als je mee wilt doen, graag
Ingevuld. Sommige vragen een beetje gek: "Zijn al uw gewoonten goed en wenselijk?"
pi_40165714
Ik heb er juist positieve verhalen over. Tuurlijk waren er dagen dat ik 10 uur per dag speelde, maar ook weken dat ik niet speelde. Ik word dingen snel zat, en kan daarom (denk ik) ook niet echt verslaafd raken aan iets. Maar aan het eind van het verhaal heb ik er een hele specials RL vriendschap aan overgehouden, en een leuke nieuwe RL baan. Dus laat de volgende MMORPG maar komen hoor.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 14:03:58 #239
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_40166273
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 12:56 schreef Emu het volgende:
Ik ben ook ex-mmorpg verslaafde. Ik kan hier nu een heel verhaal uit de doeken gaan doen maar daar heb ik geen zin in, daarom hou ik het simpel. Verslaving heeft voor mij enkele dingen veranderd.

Na 1 jaar en 4 maanden te spelen.

- Ong 11.000 euro bij op mijn bankrekening (normaal is het eerder andersom dat weet ik).
- Minder in contact komen met vrienden familie (ben ik nu nog steeds terug aan het opbouwen).
- Ongeveer 30 kg aangekomen (waarvan reeds 20 kg er terug af is )
- ZEER ongezond geleefd
- ZEER onregelmatig slapen
- Een slechtere kijk gekregen op de wereld en meer pessimistisch worden
- Slecht tegen felle zonlicht kunnen
- Last van je rug omdat je altijd maar zit
- ENORM slechte conditie krijgen, van wandelen of de trap op word je zelfs moe!
- Enorm witte huid krijgen, bleek worden dus
- Aders in je ogen of rode ogen omdat ze gewoon oververmoeid waren
- Jezelf niet goed verzorgen, ik douchte bv maar 2keer per week, scheren 1 of 2 keer per week

Ik was gestopt met mijn studie, en ik had niets te doen, daarom ben ik bij dit type spellen uitgekomen. Ik had dus de hele dag om te spelen, veel tijd maar toch... en op een gegeven moment besef je dan dat je veel te ver aan het gaan bent. Toen heb ik ineens een radicale ommekeer gemaakt. Spel geuninstalled en de eerste 6 maanden niet meer gespeeld. Vorige week nog eens opgezet en ik vind er echt geen moer meer aan en snap niet hoe ik dat zoveel heb kunnen spelen.
de enige vraag.. waar heb je die 11000 aan overgehouden?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_40166410
Dat vraag ik me ook af??
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  dinsdag 25 juli 2006 @ 14:09:18 #241
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_40166422
Verkopen van accounts oid?
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_40166432
Verkopen van goldcoins op ebay?
pi_40169224
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 14:03 schreef avotar het volgende:

[..]

Geen tijd om te winkelen?
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:03:23 #244
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_40170136
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 14:03 schreef avotar het volgende:

[..]

"Leen, doe je ook stunts?''
"Jazeker doe ik stunts. Zo had ik laatst nog 11000 euro geleend aan een fulltime MMORPG-speler.
Als dat geen stunt is...''

óf

Een maximale lening afsluiten bij de IB-groep en verder niet studeren, enkel ingeschreven staan.
That's...Montgomery Clift, honey!
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:05:34 #245
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_40170182
Waarschijnlijk besparing op scheerschuim, douchegel, uitgaan, eten, vriendin (bespaart een hoop!), sportschool, vakanties etc etc etc etc...

Maar als het door verkoop van virtuele items komt hoop ik voor je dat de belastingdienst niet komt aankloppen (Je hebt vast geen aangifte inkomstenbelasting gedaan.)
pi_40174595
Belasting heffen op virtuele items
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_40174695
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 18:38 schreef Beach het volgende:
Belasting heffen op virtuele items
Laat dat dan ook virtuele belasting zijn.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 18:42:46 #248
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_40174718
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 16:05 schreef _Flash_ het volgende:
Waarschijnlijk besparing op scheerschuim, douchegel, uitgaan, eten, vriendin (bespaart een hoop!), sportschool, vakanties etc etc etc etc...

Maar als het door verkoop van virtuele items komt hoop ik voor je dat de belastingdienst niet komt aankloppen (Je hebt vast geen aangifte inkomstenbelasting gedaan.)
Onder werle categorie valt dat? Zie het al voor me: "WOW'ers opgepakt wegens verzwijging inkomsten Itemverkoop"
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  dinsdag 25 juli 2006 @ 18:55:46 #249
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_40175080
Tja inkomsten zijn inkomsten.. Maakt niet uit of je in echt goud of virtueel goud handelt.
pi_40185500
Ik ga nu niet heel het topic lezen, maar mijn broertje is ernstig verslaafd aan WOW.

edit- ik ga even wat meer vertellen.

mijn broertje is afgelopen jaar op de helft van het schooljaar gestopt met z'n opleiding. omdat hij een baantje had hoefde hij voor de rest niet naar school toe. Hij speelde in de zomervakantie al een beetje en toen vond ik het al erg veel. Maar sinds hij zo veel vrije tijd heeft speelt hij het altijd als hij het kan. Hij heeft een ochtendkrantenwijk en vaak speelde hij als hij terug kwam nog eventjes, ging slapen, werd wakker in de middag en speelde het soms tot 2 uur 's nachts. Ook is het wel eens voor gekomen dat hij hele nachten door haalde, met alleen maar WOW. Ook als vrienden van hem langs komen praat hij over WOW.

Een keer is het enorm uit de hand gelopen, m'n broertje was bezig met een game in WOW (ze moesten samen iets doen in een groep) maar m'n moeder had al een half uur van te voren gezegd dat we gingen eten. Hij zei dat het wel goed kwam. maar toen we al 10 minuten (dus 40 minuten ná dat m'n moeder zei dat we gingen eten) werd m'n pa ongeduldig (geef hem eens ongelijk) en dwong mijn broertje te stoppen, Maar hij ging gewoon door. Toen heeft m'n pa de computer uitgezet en toen ging m'n broertje helemaal door het lint. Hij heeft m'n vader geschopt waar op m'n vader hem op de grond legde en hem vast hield. Toen ze op de grond lagen beet m'n broertje m'n pa en gaf hem knietjes.Na dat ze elkaar hadden los gelaten schreeuwde m'n broertje dat we de tering konden krijgen en dat hij bijna klaar was met waar hij mee bezig was. en dat m'n pa geen goede vader was en bla bla bla.

nu klinkt dit alsof dit altijd gebeurd, maar dat is niet zo. Ik kan het super met m'n broertje vinden, buiten dit soort dingen om dan. Die spelletjes (hij heeft ook Tibia gespeeld) zijn niet goed voor hem. Aan de andere kant 'heeft hij het wel een soort van nodig' (momenten om te ontsnappen van de werkelijkheid) maar te veel is niet goed.

dit heeft geleid dat m'n ouders WOW hebben verwijderd van de computer, en pas na 2 weken pas weer geïnstalleerd na goed praten en ook naar een psychiater op psycholoog (weet het verschil niet zo goed) geweest en toen zijn m'n ouders het toch weer gaan toestaan.

Nu heeft hij ook z'n eigen laptop (MacBook, geil ding zeg ) en hij doet niet veel anders. Wel kan ik em nu makkelijk kicken uit het netwerk, zodat hij niks meer kan doen behalve boos worden.

bijna vergeten, hij heeft ook een keer in z'n slaap gepraat over WOW. Maar hij doet wel meer gekke dingen in z'n slaap.

ps. morgen ga ik de tekst misschien iets leesbaarder maken, heb ik nu geen zin meer in

[ Bericht 52% gewijzigd door super-muffin op 26-07-2006 00:20:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')