Dat is gelul, tuurlijk is het anders. Je communiceert op een hele andere manier met elkaar. Typen achter een beeldscherm of in het echt met mensen communiceren is wel degelijk een verschil. En besides that zijn er niet veel mensen die 4x per week aan het voetballen of tennissen zijn, mits ze er een prof. carriere op na willen houden.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:23 schreef Maanvis het volgende:
Daarom vind ik het niet veel anders dan als je bijvoorbeeld 4 avonden in de week met voetbal of tennis ofzo bezig bent en dat op een professioneel niveau speelt.
Dat stukje zegt toch eigenlijk genoeg. Het feit dat jullie mensen 'een kans geven om een real life er op na te houden'. Dit moet toch vanzelfsprekend zijn? Waar leef je nou voor?quote:Bij ons in het guild doen we er iig alles aan om mensen ook de kans te geven om een real life er op na te houden. Zo spelen we nooit op vrijdag of zaterdag, en is het voor niemand verplicht om op alle dagen te komen, zolang je maar duidelijk doorgeeft van tevoren of je wel of niet komt
Volgens deze defenitie kun je dus mentaal afhankelijk worden van een gewoonte.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:34 schreef arneaux het volgende:
Om even duidelijk te maken wat een verslaving precies inhoud zodat er inhoudelijk zinnige reactie gegeven kunnen worden.
"Verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een gewoonte of stof afhankelijk is, zodanig dat hij/zij deze gewoonte of stof niet, of heel moeilijk los kan laten. Als het lichaam deze stof of gewoonte dan moet loslaten kunnen er ernstige ontwenningsverschijnselen optreden bij deze persoon."
Bron : Wikipedia
wouw jij bent een echte vriend!quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:53 schreef 2609 het volgende:
als een homie van mij aan dat spel verslaafd zou zijn zou ik hem verstoten of gewoon een drive-by uitvoeren
Je weet tooogggggg!quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:57 schreef 2609 het volgende:
wat nou ik hoef gewoon geen matties die aan zo een gaar spel verslaafd zijn alleen sukkels zijn daaraan verslaafd
Jep, dit denk ik dus ook .. Ik dacht zo'n 4 jaar geleden al dat rond deze tijd computeren net zo werdt geboycott als bijvoorbeeld sigaretten etc. Echter dit valt nog redelijk mee ... In de toekomst zal er ZEKER meer informatie hierover vrijkomen, en ook zeker meer voorlichting, aangezien dit een veel groter probleem is als mensen verwachten ..quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:10 schreef Pracissor het volgende:
Soms heb ik het idee, dat computerspel-verslavingen een groter sociaal probleem is, dan drugsverslavingen onder jongeren. Zijn jullie het daarmee eens? Gebaseerd op eigen ervaringen?
Omdat bij dat soort spelen een virtuele wereld gecreerd wordt inclusief alles wat daarbij hoort; Sociale relaties, Liefdes relaties, Carriere maken, investeren in de toekomst, Doelen stellen en behalen, respect krijgen...enzquote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:18 schreef Guilin het volgende:
[..]
Hoezo dat nou weer? Nogmaals, dat ligt volledig aan de persoon. Waarom zou bij dit spel nou weer "de grens tussen fantasie en werkelijkheid" meer vervagen dan bij andere spellen of televisieprogramma's of wat dan ook?
Nee, maar dat zijn wel diegenen die je altijd op teevee ziet in die ernstige docu's. Er zullen weinig mensen zijn die een compleet sociaal leven hebben en dit permanent achterlaten voor 'n spelletje. Anders zijn het dan alsnog contactgestoorde nerds geworden lijkt mequote:Op woensdag 19 juli 2006 09:39 schreef MaxPower het volgende:
Niet alleen contactgestoorde nerds spelen WoW, Nigelator...
Ik denk dat je hier een goed punt aanhaalt. Online doen heel andere kwaliteiten terzake. Bovendien is zo'n char natuurlijk volledig naar eigen wens te vormen, ook qua uiterlijk. Geen onzekerheden, dat moet heerlijk zijn als je in het echte leven altijd maar uitgekotst wordt, te onzeker bent, of niet mooi gnoeg gevonden wordt om enigzins 'normaal' mee te kunnen draaien.quote:Niet vergeten dat veel van die mensen in 't 'echte' leven toch de spot mee wordt gedreven (zoals in zoveel van die hippe treitertopics op Fok!, bravo!).. dan is een ultiem karakter in WOW bezitten misschien wel leuker dan het echte leven.. ? (los van de vraag wat je dan als je échte leven moet gaan zien.. )
Wat dat betreft denk ik dat er (ook door de mensen die verslavingen behandelen) een duidelijk onderscheid moet worden gemaakt tussen algemene gameverslaving (shooters, sportgames, racen, tetrissen) en MMORPG.quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:57 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Tot zover geen persoonlijke ervaringen trouwens, maar wel met de adrenaline rush van het winnen, het beter zijn dan een ander, het goed op elkaar ingespeeld zijn en ontzettend veel lol hebben met mensen die je nog nooit gezien hebt..
Rihago van Fok is een tijdje WOW-junkie geweest. D.m.v. een XBox 360 is hij van zijn WOW verslaving verlostquote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:10 schreef Pracissor het volgende:
Ik zie het de laatste maanden steeds vaker voorbijkomen, in dit topic, maar zelfs in geluiden om mij heen.
Jongens/mannen die compleet verslaafd zijn aan het computerspel, World of Warcraft. Voor diegene die niet weten wat voor computerspel dit is; het is een spel dat zich afspeelt in een virtuele fantasie wereld, die overal ter wereld, 24 uur per dag, doorgaat. De speler heeft een virtuele personage die d.m.v. het volbrengen van quests, telkens sterker wordt.
Veel lieden die willen ontsnappen aan de realiteit, verslavingsgevoelig zijn etc. etc. zijn dus verslaafd aan dit spelletje, dat lijkt heel grappig/zielig, maar het maakt werkelijk levens/gezinnen kapot.
Wie heeft er allemaal ervaringen met deze verslaving, bij familieleden, kennissen, zichzelf? Loste de problemen zich op, hoe gebeurde dat etc. Ik zou deze topic graag willen gebruiken om meer kennis te vergaren betreft dit onderwerp en om ervaringen te delen.![]()
Soms heb ik het idee, dat computerspel-verslavingen een groter sociaal probleem is, dan drugsverslavingen onder jongeren. Zijn jullie het daarmee eens? Gebaseerd op eigen ervaringen?
Ik heb wel moeten stoppen. En kon dit vrij makkelijk doen doordat ik het gewoon tegen iedereen gezegd heb waarmee ik regelmatig speelde (mijn guild). Ik kon dus ook niet online komen omdat ze wisten dat ik aan mn schoolwerk moest zittenquote:Op woensdag 19 juli 2006 10:06 schreef MaxPower het volgende:
Heb je zomaar kunnen stoppen Razorfist? Lijkt me een teken dat je niet verslaafd genoeg was.
Dat had ik ook. 's avonds voor het slapen evalueerde ik games, op de fiets naar school en tijdens de lessen bedacht ik strategiėn en build-ups. Ik werd ook echt kwaad als ik niet kon of mocht gamen. Ik moest gewoon, het was zo mooi... echt ziek nu ik er achteraf op terug kijk. Wat heb ik een ruzie gehad thuis om dat spel..quote:Ik durf rustig te stellen dat ik zelf verslaafd ben geweest aan WoW, geen probleem. Ik dacht aan het spel wanneer ik op school zat, maakte plannen in de metro en droomde af en toe over wat er de afgelopen avond was gebeurd. Ik denk dat dat aardige tekenen zijn
Inderdaad dat ideequote:Op woensdag 19 juli 2006 10:30 schreef mymoodfentje het volgende:
waarom falen in de echte wereld als je de koning kunt zijn in een neppe ?
Of met een Fok! Guild verslavingquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |