abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52807822
Blind haalde wel de CL
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 30 augustus 2007 @ 12:49:42 #206
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52808037
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Blind haalde wel de CL
Voorronde, pannekoek. Zelfde als Henk ten Cate dus.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_52808097
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:49 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Voorronde, pannekoek. Zelfde als Henk ten Cate dus.
Blind plaatste zich toch voor CL ten koste van Brøndby?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_52808108
2005/2006 kw.CL 1e voorronde Ajax Vrij
2005/2006 kw.CL 2e voorronde Ajax Vrij
10-08-2005 kw.CL 3e voorronde Brøndby IF Ajax 2 2
24-08-2005 kw.CL 3e voorronde return Ajax Brøndby IF 3 1
14-09-2005 CL Groepsfase: W1 Sparta Praag Ajax 1 1
27-09-2005 CL Groepsfase: W2 Ajax Arsenal 1 2
18-10-2005 CL Groepsfase: W3 Ajax FC Thun 2 0
02-11-2005 CL Groepsfase: W4 FC Thun Ajax 2 4
22-11-2005 CL Groepsfase: W5 Ajax Sparta Praag 2 1
07-12-2005 CL Groepsfase: W6 Arsenal Ajax 0 0
22-02-2006 CL 2e ronde Ajax Internazionale 2 2
14-03-2006 CL 2e ronde return Internazionale Ajax 1 0

Verder:
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 30 augustus 2007 @ 13:10:27 #210
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52808619
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 13:08 schreef ASroma het volgende:
weg met die ten Cate
Ik snap niet echt waarom? als de td je beste spelers verkoopt en je mag gaan shoppen in de engelse Championship dan krijg je natuurlijk nooit een topteam bij elkaar
pi_52808706
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 13:10 schreef Grimm het volgende:

[..]

Ik snap niet echt waarom? als de td je beste spelers verkoopt en je mag gaan shoppen in de engelse Championship dan krijg je natuurlijk nooit een topteam bij elkaar
als ie gewoon vorig en dit jaar de CL had gehaald, had ie mooi kunnen shoppen Nu moet dat geld van de transfers weer gebruikt worden om een gat op te vullen.

verliezen van een derde ranks clubje

2x geen cl is gewoon wegwezen, zeker tegen clubs als Kopenhagen en Slavia
pi_52808741

I was built to be the best, the number one and nothing less!
  donderdag 30 augustus 2007 @ 13:15:42 #213
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52808764
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 13:13 schreef ASroma het volgende:

[..]

als ie gewoon vorig en dit jaar de CL had gehaald, had ie mooi kunnen shoppen Nu moet dat geld van de transfers weer gebruikt worden om een gat op te vullen.

verliezen van een derde ranks clubje

2x geen cl is gewoon wegwezen, zeker tegen clubs als Kopenhagen en Slavia
Wie moet er dan komen? ik denk dat veel trainers niet naar Ajax willen komen, vanwege het feit dat elk jaar de beste voetballers verkocht worden
pi_52808825
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 13:10 schreef Grimm het volgende:

[..]

Als we DAM moeten geloven lopen er anders flink wat talentjes in ook de lagere competities van Europa.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  donderdag 30 augustus 2007 @ 13:24:58 #215
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52809045
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 13:17 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Als we DAM moeten geloven lopen er anders flink wat talentjes in ook de lagere competities van Europa.
En dan scout je Rommedahl en Colin?
pi_52809250
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 13:15 schreef Grimm het volgende:

[..]

Wie moet er dan komen? ik denk dat veel trainers niet naar Ajax willen komen, vanwege het feit dat elk jaar de beste voetballers verkocht worden
onzin, er moet gewoon een wat onbekendere trainer naar Ajax komen. Kijk bijvoorbeeld naar Van Gaal in 1991. Ten Cate is waarschijnlijk helemaal vol van zichzelf naar zijn periode in Barcelona, aangezien het nooit aan hem ligt. Hij heeft het leuk gedaan met Sparta en Vitesse maar ook daarvoor modderde die maar wat aan zoals nu bij Ajax.

geen resultaten is gewoon ontslag
pi_52812352
En het was natuurlijk een overtreding bij de goal. Of dat nou wel of niet zo was, waarom kan die gast niet gewoon een keer zeggen: 'Ja, ik heb gewoon echt kut gewisseld.'
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_52812655
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 15:35 schreef Gordon_Shumway het volgende:
En het was natuurlijk een overtreding bij de goal. Of dat nou wel of niet zo was, waarom kan die gast niet gewoon een keer zeggen: 'Ja, ik heb gewoon echt kut gewisseld.'
Meen je dat nou?
pi_52812691
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 15:45 schreef EnactedChaos het volgende:

[..]

Meen je dat nou?
Nee, vond het zelf wel meevallen eigenlijk. Maar Ten Cate die gaat er maar meteen vanuit dat hij gelijk heeft en hij er niks aan kon doen, wat absoluut niet het geval is.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_52812966
Die gasten van Ajax moeten gewoon op dit soort momenten de mouwen eens opstropen, en er voor 110% tegen aan gaan.
Ajax heeft een veel te grote bek, die ze al jaren niet meer kunnen waar maken, en bovendien lijkt elke speler te lijden aan een chronisch geval van zelfoverschatting.

Ik ben geen voetbalfan, maar mag graag een mooie wedstrijd zien. Het enige wat ik gisteren zag, was een stel sneue, overbetaalde voetballers die te beroerd zijn om eens te 'vechten' om hun doel te halen.
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
pi_52812996
Ik heb het ook gehad met ten Cate alleen de shit om hem nu te ontslaan is dat je er echt geen profijt van hebt. Het zou zelf nadelig kunnen werken omdat een nieuwe trainer niet zo 123 te vinden is en ook nog eens eentje die bij Ajax met allemaal nieuwe spelers moet gaan werken.
pi_52813043
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 15:46 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Nee, vond het zelf wel meevallen eigenlijk. Maar Ten Cate die gaat er maar meteen vanuit dat hij gelijk heeft en hij er niks aan kon doen, wat absoluut niet het geval is.
Dat ben ik ook helemaal met je eens
  donderdag 30 augustus 2007 @ 16:00:48 #223
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52813095
Een matige selectie, een bestuur met een koffer vol met geld maar doet er niks mee.

En dan moet de trainer opstappen?

Maar da's logisch.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 16:02:50 #224
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52813156
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:00 schreef popolon het volgende:
Een matige selectie, een bestuur met een koffer vol met geld maar doet er niks mee.

En dan moet de trainer opstappen?

Maar da's logisch.
Nou idd
pi_52813807
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 15:56 schreef Snatched het volgende:
Die gasten van Ajax moeten gewoon op dit soort momenten de mouwen eens opstropen, en er voor 110% tegen aan gaan.
Ajax heeft een veel te grote bek, die ze al jaren niet meer kunnen waar maken, en bovendien lijkt elke speler te lijden aan een chronisch geval van zelfoverschatting.

Ik ben geen voetbalfan, maar mag graag een mooie wedstrijd zien. Het enige wat ik gisteren zag, was een stel sneue, overbetaalde voetballers die te beroerd zijn om eens te 'vechten' om hun doel te halen.
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_52814021
Adieu Henk.
Voor mij heb je t gedaan. Het is jou schuld dat we geen CL spelen.
pi_52814561
Training morgen geschrapt, dus er kan iets gebeuren....
pi_52814897
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:49 schreef Saekerhett het volgende:
Ach, de training van ons is deze week ook al 2x geschrapt. Nog niks gebeurt intussen
pi_52815614
Ten Cate .
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_52816862
Afca.nl
pi_52817401
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:49 schreef Saekerhett het volgende:
en terecht! als je zo presteert moet je gewoon eerder het weekend beginnen!
pi_52819274
quote:

[..]

Beter dan ze gekocht hebben wel ja, maar dat wil nog niet zeggen dat ze mee kunnen doen voor de titel in Nederland en wel van Slavia kunnen winnen
  donderdag 30 augustus 2007 @ 19:57:44 #233
87845 SynchroSteve
Synchronous Insane
pi_52819752
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 01:09 schreef Saekerhett het volgende:
MORGEN WIL IK DIT ZIEN:

[afbeelding]
Dyer breekt kuit- en scheenbeen!

Sadist
pi_52828247
Heeft hij nog steeds een brede rug ?
pi_52828297
quote:

[..]

Mwah, wanneer Henk ten Cate ontslagen wordt denk ik dat zo'n beetje alle eredivisie trainers onder de "top 4" een sollicitatiebrief de deur uit doen
pi_52828356
Ten Cate in 2003: Colin staat binnen 2 jaar in Oranje

Ik zei toen al dat hij nooit de top zou halen
pi_52839777
quote:
Van Geel: ''Ten Cate blijft bij Ajax'' Geplaatst op 30-08-2007 20:38 door Robin de Vries - Bron: AT5
Image: uploads/van geel, martin [closeup].jpgMartin van Geel zegt tegenover AT5 dat ondanks het niet halen van Champions League voetbal de positie van trainer Henk ten Cate bij Ajax niet ter discussie staat. Van Geel wil zich ook vooral niet gek laten maken door de media.

"We gaan geen zondebok aanwijzen. We hebben er alles aangedaan maar helaas is het niet gelukt.", aldus van Geel. Volgens Van Geel zijn er dit seizoen nog genoeg prijzen te winnen door Ajax.
jammer
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:33:41 #238
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52839925
We hebben er alles aan gedaan!?!?

Stik erin V Geel .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_52839935
Zal Henk het halen tegen Dinamo Zagreb? Die zijn niet zwakker dan Slavia Praag
pi_52846207
Wie hebben die dit jaar gehaald?
pi_52846329
Balaban o.a.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:09:18 #242
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_52846358
Ik heb al goed nieuws gehoord.. Ten Cate gaat weg en van Basten mag het opknappen..
pi_52846360
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:08 schreef MaxPower het volgende:
Balaban o.a.
maar hebben vooral aan kwaliteit ingeleverd.
pi_52846586
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:09 schreef sjimz het volgende:

[..]

maar hebben vooral aan kwaliteit ingeleverd.
Net als Ajax.
pi_52847082
Hij zal de winterstop wel niet halen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:41:25 #246
67174 Dos37
Come on Twente
pi_52847351
Waarom niet dan kunnen ze hem beter er nu uit gooien. De kans dat ie het in de competitie opeens slecht gaat doen lijkt me gering.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_52847805
Ten Cate, tja..

Ontslaan en dan? Iemand suggesties voor een nieuwe trainer? Laat hem het seizoen maar af maken. En dan kan er een nieuwe trainer komen. Wie? Ik zou het niet weten. Ik wacht wel af. Wat mij betreft gaan eerder Jaakke en Fonteijn (spring voor de trein!) eruit!
pi_52848847
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 01:09 schreef Saekerhett het volgende:
MORGEN WIL IK DIT ZIEN:

[afbeelding]
Van alle teletekst-edits die ik heb gezien, is dit de enige die echt lijkt.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:54:59 #249
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_52849283
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:57 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ten Cate, tja..

Ontslaan en dan? Iemand suggesties voor een nieuwe trainer? Laat hem het seizoen maar af maken. En dan kan er een nieuwe trainer komen. Wie? Ik zou het niet weten. Ik wacht wel af. Wat mij betreft gaan eerder Jaakke en Fonteijn (spring voor de trein!) eruit!
Van Basten zijn naam is genoemd.
pi_52849432
Dat is nog erger dan ten Cate
pi_52849435
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:54 schreef SpankTheMonkey het volgende:

[..]

Van Basten zijn naam is genoemd.
Geen optie voor mij. Dat is ook zo'n knuppel die hardnekkig aan het drie spitsen systeem blijft vasthouden. In de Nederlandse competite kan dat wel, maar in Europa moet er gewoon met vier middenvelders gespeeld worden, aangezien we op het middenveld telkens compleet over lopen worden.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:05:34 #252
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_52849594
Van Basten is goed voor de doorstroming vanaf jullie jeugdopleiding.
Ben overigens best benieuwd hoe hij het als clubtrainer zou doen, niet te vergelijken met een land coachen, daar je als clubtrainer over een beperkt aantal spelers over een lange tijd beschikt.
pi_52849639
Van Basten is van harte welkom bij Ajax.

Als spitsentrainer
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_52849785
Een schip met gaten in de boeg
Analyse Willem Vissers

AMSTERDAM - Hoe reëel zijn de ambities van de Amsterdamse club nog?

Met de opmerking dat Ajax na zijn verbanning naar de UEFA Cup een reis riskeert naar het land van Borat, verwees routinier Jaap Stam naar de afkalvende status van de roemruchte club. Kazachstan-uit dus, in plaats van het schijnsel van San Siro of de grootsheid van Camp Nou in de Champions League.

Het oproer kraait na de uitschakeling door Slavia Praag. Leden van de inofficiële supportersvereniging AFCA draaiden de site op zwart en eisten het vertrek van trainer Ten Cate én de clubleiding; een opportunistisch signaal, wél typerend voor de in alle geledingen van de club groeiende onvrede.

Mocht Ten Cate zijn tweede en laatste contractjaar niet voltooien, dan is hij na Olsen, Wouters, Adriaanse, Koeman en Blind de zesde trainer op rij die voortijdig vertrekt. Dat is geen toeval. Ajax is een schip met gaten in de boeg. De boot maakt water en zinkt. Een nieuw schip bouwen, is mogelijk zinvoller dan het dek blijven dweilen en de gaten provisorisch dichten.

De clubleiding waant zich nog immer lid van de Europese elite en schrijft beleidsplannen (top-16 van Europa) met ambities die niet stroken met de werkelijkheid. Directeur Fontein vertelde een jaartje geleden dat men hem mag afrekenen op de planning. Voor velen is dat proces alvast begonnen.

De mentale en fysieke kracht op het veld, de afgeroomde kwaliteit, de ondermaatse scouting, plus het gebrek aan zelfkritiek en ambitie spelen Ajax parten.

Ajax is vervreemd van zichzelf, getuige het spel in Praag dat in niets leek op het elegante, fijnzinnige voetbal dat Ajax groot maakte. Buitenspelers passeren geen man of geven slechte voorzetten, het middenveld is gespeend van creativiteit, de achterhoede onzeker, de mentale weerbaarheid gering.

Icoon Edgar Davids, die de Tsjechen in fysiek en mentaal opzicht had kunnen weerstaan, brak een maand geleden een scheenbeen omdat hij zijn beschermers niet droeg. Een dergelijk staaltje onprofessionalisme kan er nog wel bij.

Hoe moeilijk het voor een Nederlandse club ook is om aan te klampen bij de Europese top, Ajax heeft daarvoor door de late verkoop van Sneijder te weinig ondernomen.

Het is niet gezegd dat Ajax mét Sneijder had gewonnen van Slavia, maar de patronen vloeiden uit het spel en Ajax haalde geen vervanger. Sterker: de voetballer die zijn spel het dichtst benadert, Perez, was ook al verkocht.

Hoe het anders kon, bewees HSV met voormalig Ajacied Van der Vaart. HSV weigerde de spil te laten vertrekken naar Valencia. En wie Van der Vaart vorige week zag voetballen in de overigens verloren wedstrijd tegen Bochum, weet dat ook Sneijder de motivatie weer had opgepakt.

Ajax mist pure kwaliteit. De opleiding bewees deze zomer opnieuw zijn waarde, want ook Babel werd verkocht. Het aantrekken van voetballers daarentegen blijft een probleem. Colin, Delorge, Rommedahl, Bakircioglu, Urzaiz; het zijn kennissen van de trainer en/of subtoppers. De laatste aankoop, Luque, heeft de afgelopen twee seizoenen zo weinig meegedaan bij Newcastle dat Ajax ook met hem een gok neemt.

Sinds de komst van toptalenten als Chivu, Ibrahimovic, Mido en Maxwell, alweer jaren geleden, blijft succesvolle (buitenlandse) scouting meestal uit. Het is geen kunst om Suarez van Groningen over te nemen voor 8 miljoen euro, na een eerste bod van 3,5 miljoen. De kunst is een speler van zijn kaliber te ontdekken en voor 1,5 miljoen te kopen, zoals Groningen dat deed, of zoals PSV dat al jaren doet met Farfán, Gomes en anderen. Niet voor niets is Hans van der Zee afgelopen zomer weggeplukt uit het scoutingsapparaat van PSV.

Op Schiphol was een veelbetekenend onderonsje tussen Van Geel en Ten Cate te zien, woensdagnacht. Van Geel schudde telkens het hoofd. Woede spatte uit zijn ogen. Ten Cate was het zichtbaar oneens en beende weg. Het oproer kraait, ook intern.

www.volkskrant.nl

Van Geel
pi_52849842
goed stuk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')