Youp | dinsdag 18 juli 2006 @ 18:49 |
quote:goed bezig ![]() -edit- V10 M5 & M6 ![]() M3 & Z4M ![]() 535d ![]() | |
Maverick_tfd | dinsdag 18 juli 2006 @ 18:51 |
En hoe zit het met de betrouwbaarheid van die dingen? | |
HansU | dinsdag 18 juli 2006 @ 18:52 |
Dan ben ik toch wel benieuwd naar welke criteria die vak jury kijkt. | |
vosss | dinsdag 18 juli 2006 @ 18:52 |
Duits; dus wel in orde ![]() | |
Youp | dinsdag 18 juli 2006 @ 18:55 |
quote:prestaties, functionaliteit in de praktijk en toegepaste technieken lijkt me zo | |
Youp | dinsdag 18 juli 2006 @ 18:56 |
quote:prima in orde ![]() | |
Maverick_tfd | dinsdag 18 juli 2006 @ 18:56 |
quote:Elk europees merk delft anders het onderspit wat betrouwbaarheid betreft wanneer men vergelijkt met bijv. toyota... | |
Zwansen | dinsdag 18 juli 2006 @ 18:57 |
Alleen jammer dat het de motoren zijn waar geen hond in rijdt. | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 18 juli 2006 @ 18:57 |
quote:Nou, inderdaad Toyota roept in Nederland bijna zesduizend auto's terug ![]() | |
Maverick_tfd | dinsdag 18 juli 2006 @ 19:01 |
quote:Dat zegt ook echt wat ja.. | |
Youp | dinsdag 18 juli 2006 @ 19:03 |
quote:..... quote:bron? die uitspraak zegt ook niks ![]() | |
HansU | dinsdag 18 juli 2006 @ 19:06 |
quote:Dat klopt ja, maar deze motoren zitten wel allen in auto's waar je flink voor in de buidel moet tasten. De ook betrouwbare Toyota en Honda motoren zijn een stukje goedkoper. Of eerder een aantal stukjes bij elkaar goedkoper. | |
Youp | dinsdag 18 juli 2006 @ 19:08 |
quote:toch denk ik dat de V10 van de M5 en M6 minder betrouwbaar is als een gewone simpele ouderwetse 2.5 liter 6cilinder van bmw ![]() | |
HansU | dinsdag 18 juli 2006 @ 19:15 |
Eigenlijk vind ik het ook hypocriet om prijzen toe te kennen aan nieuwe motoren waarvan er nog geen enkele 100 duizenden kilometers heeft afgelegd. Als er toch prijzen moeten worden uitgedeelt geef ze dan aan bv. Volvo. Al die Volvo 440's zie je nog steeds rondrijden met 300k op de teller. Dat is dus een goede motor! | |
CasB | dinsdag 18 juli 2006 @ 19:18 |
He jammer, een autotopic ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 18 juli 2006 @ 19:19 |
quote:Een Renault motor inderdaad ![]() ![]() | |
Maverick_tfd | dinsdag 18 juli 2006 @ 19:20 |
quote:Onze Toyota doet al bijna 270.000km met dezelfde remschoentjes en schokdempers ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 18 juli 2006 @ 19:24 |
quote:Toyota ![]() Mijn Carina II van een aantal jaar terug had zelfs bij 350k nog de orginele koppeling ![]() Dat wil alleen niemand geloven ![]() | |
HansU | dinsdag 18 juli 2006 @ 19:26 |
quote:Als ik dat geweten had... ![]() Maarja, toch een goede motor blijkbaar. De rest van renault is alleen niet zo goed ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 18 juli 2006 @ 19:28 |
quote:In een slechte otoo ![]() Bovendien kan je je afvragen wat het nut van levensduur boven de 2 ton is. De rest van de otoo is naar de knoppen. Wel eens met een 450000 km Volvo 740 hard door een bocht gegaan? En als het wel een goede otoo is kan je de motor altijd laten reviseren. Zoveel kost dat ook niet. Anyway; mijn 1992 325i liep bij 230K kms nog net zo goed als bij 100000. Mijn 1990 325iX loopt nog prima met 300K kms op de teller, wel zijner met de jaren een paar Pktjes "verdwenen". Tegenwoordig is het allemaal wat minder overgedimensioneerd en wat meer gericht op verbruiksdaling/kosten per kilometer dan op levensduur. BMW maakt vrijwel als enige betaalbare 6 cylinder lijnmotoren, en ze zijn er aardig goed in. Naar mijn ervaring zijn ze voor de vermogens die ze leveren vrij zuinig en gaan lang mee. Als iemand anders ook goede motoren maakt en die in een otoo stopt die ik wil hebben, ben ik niet meer "gedwongen" BMW te rijden. ![]() | |
Maverick_tfd | dinsdag 18 juli 2006 @ 19:28 |
quote:Overigens verder zonder grote kosten, enkel de waterpomp moest vervangen worden en verder wat kleine dingetjes maar rijdt nog perfect ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 18 juli 2006 @ 19:34 |
quote:Wat voor 1? Aangezien de waterpomp defect is geweest is het waarschijnlijk een toyota met een 4A (1.6) blok? ![]() quote:Het zijn niet allemaal Renault motoren. de 1.4 en 1.7 (1.8) en de diesel wel, voor zover ik weet. | |
Maverick_tfd | dinsdag 18 juli 2006 @ 19:43 |
Nee 1.8 benzine (Toyota Avensis Wagon Linea Sol om precies te zijn) | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 18 juli 2006 @ 19:48 |
quote:Zelfde blok ![]() 7A-FE? of is het een VVT-i blok? | |
rockstah | dinsdag 18 juli 2006 @ 19:56 |
quote:Wie hebben er nog meer gewonnen dan? Ferrari? | |
Youp | dinsdag 18 juli 2006 @ 20:03 |
quote:De winnaars: International Engine of the Year – BMW 5,0 liter V10 (M5, M6) Best New Engine of the Year – Volkswagen 1,4 liter TSI Twincharger (Golf GT) Best Fuel Economy – Toyota 1,5 liter Hybrid Synergy Drive (Prius) Best Performance Engine – BMW 5,0 liter V10 (M5, M6) >1,0 liter – Honda 1,0 liter IMA (Insight) 1,0 – 1,4 liter – Volkswagen 1,4 liter TSI Twincharger (Golf GT) 1,4 – 1,8 liter – Toyota 1,5 liter Hybrid Synergy Drive (Prius) 1,8 – 2,0 liter – Volkswagen 2,0 liter FSI Turbo (o.a. Golf GTI) 2,0 – 2,5 liter – Subaru 2,5 liter Turbo (Forester, Impreza) 2,5 – 3,0 liter – BMW 3,0 liter Twin-Turbo Diesel (535d) 3,0 – 4,0 liter – BMW 3,2 liter (M3, Z4 M) >4,0 liter – BMW 5,0 liter V10 (M5, M6) | |
Alexxxxx | dinsdag 18 juli 2006 @ 20:03 |
Ksst, ga eens terug naar een of ander toyota-geneuzel topic ![]() hier fappen op BMW motoren gaarne. | |
Wimo. | dinsdag 18 juli 2006 @ 20:22 |
Hoe kan een impretza motor nou winnen. De lokale subaru dealer staat altijd vol met opgeblazen impreza blokken. Of kijken ze alleen naar de internals van het blok ofzo? | |
M5 | dinsdag 18 juli 2006 @ 20:22 |
Leuk, maar ze hadden zeker de 4.2 V8 FSI uit de 2005 Audi RS4 over het hoofd gezien ![]() | |
Youp | dinsdag 18 juli 2006 @ 21:00 |
quote:zullen wel redenen voor zijn waarom die niks gewonnen hebben, ze kijken niet alleen naar pk's ![]() en de 3.0 twin turbo is officieel toch nog niet in productie? ![]() | |
MrSASO | dinsdag 18 juli 2006 @ 21:06 |
quote:Of aan die oude 2.5 diesel motoren van Mercedes, niet kapot te krijgen. | |
Inorbit | dinsdag 18 juli 2006 @ 21:06 |
quote:Omdat er geen categorie olietanker is ![]() ![]() het klinkt trouwens wel ietwat appart als meneer "M5" zegt dat in de klasse vanaf 4 liter een audi motor had moeten winnen ipv de M5 motor [ Bericht 12% gewijzigd door Inorbit op 18-07-2006 21:14:55 ] | |
yup | dinsdag 18 juli 2006 @ 21:07 |
quote:335i is volgens mij al in productie hoor, heb zelfs een Duitse test van de 335i coupe gezien, een video ja, ding gaat teringhard.nl en een sper is zeker nodig met dat koppel en vermogen (max koppel al bij 1300!!!! rpm, bye bye diesel ![]() | |
OnlineGokker | dinsdag 18 juli 2006 @ 21:08 |
quote:Hoe wil de de motor uit de RS4 meerekenen? Alsof er al veel RS4's rondkijken met b.v. 200.000 op teller, zodat je kunt vergelijken hoe goed ie is ![]() | |
Inorbit | dinsdag 18 juli 2006 @ 21:10 |
quote:het gaat waarschijnlijk alleen om nieuwe motoren. trouwens, volvo zal nooit een best engine prijs winnen, omdat ze hun motoren gewoon bij ford uit de schappen trekken. | |
Herr.Flick | dinsdag 18 juli 2006 @ 21:17 |
quote:Waarom niet?, m'n astra heeft nu 270000 km en de koppeling werkt gewoon nog perfekt, ook 1e montage... ![]() | |
Youp | dinsdag 18 juli 2006 @ 21:36 |
quote:denk het niet, dat M3 blok is ook al 6 jaar oud ![]() ![]() | |
Catch22- | dinsdag 18 juli 2006 @ 21:48 |
quote:@ werk een Avensis met 380k op de teller en nog de orginele koppeling.. Echter, ook 2 avensissen van het huidige model die bij 260k een nieuwe nodig hadden. Met veel verschillende bestuurders (taxi) en over die terugroepactie van Toyota, zij zijn er nogal strikt in en willen geen problemen, dus roepen ze een model terug als er maar een kleine kans is dat het mis gaat.. | |
Youp | dinsdag 18 juli 2006 @ 21:52 |
quote:dat doen ze bij bmw ook ![]() | |
Catch22- | dinsdag 18 juli 2006 @ 21:53 |
Ik ben fan van zowel bmw als toyota (en eigenlijk de hele VAG groep_ | |
yup | dinsdag 18 juli 2006 @ 21:55 |
quote:Je rijd zeker als een oude opa ![]() | |
BaraCuda | dinsdag 18 juli 2006 @ 22:15 |
Ah een jap vs duits topic ![]() papa heeft een toyota dus die is de beste ![]() papa heeft een duitser dus die is de beste ![]() Er zitten niet voor jan lul 60 man in die jury, accepteer het gewoon, hoe moeilijk het ook is dat papa's auto niet zo geweldig is ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 18 juli 2006 @ 22:44 |
quote:mijn papa heeft geen van beide ![]() | |
Sterke_Yerke | dinsdag 18 juli 2006 @ 22:51 |
Volgens mij zegt deze wedstrijd niet zo veel over de beste motor in de wereld. Ik heb het idee dat ze alleen maar op prestatie's letten, en niet op constructie. Je weet eigenlijk pas als het een goede motor is over 10 jaar ![]() | |
Repeat | dinsdag 18 juli 2006 @ 22:53 |
vast terecht, maar als beste motor had ik de motor uit de Veyron verwacht ofzo. Of de 7 liter twin turbo uit de saleen ofzo ![]() | |
Youp | dinsdag 18 juli 2006 @ 22:58 |
quote:maar dat zijn geen praktische motoren ![]() ![]() ![]() ze kijken niet puur naar pk's ![]() | |
Herr.Flick | dinsdag 18 juli 2006 @ 23:07 |
quote:Yep, maar daar in tegen rij ik mijn auto niet total-loss! ![]() | |
ThaFreak | dinsdag 18 juli 2006 @ 23:11 |
quote: ![]() | |
Herr.Flick | dinsdag 18 juli 2006 @ 23:17 |
quote: ![]() | |
Taxi | dinsdag 18 juli 2006 @ 23:39 |
quote:Mijn Vectraatje A zit in hetzelfde schuitje (iets minder km's). Nog altjd in prima staat (motorisch dan...). quote:Ik iig zeker niet. Hij moet er hard voor werken! Tis maar een ![]() Ik ben geen Beemer-fan, maar ik moet toegeven: ze bouwen puike motoren, al vele jaren. Ook voor race-doeleinden bijzonder geschikt. De VW TSI Twincharger had ik in die lijst verwacht, is een bijzonder concept (en vermoedelijk trendsetter). Na de W12, de V10 TDI en de 3L weer een aantal prijzen (en terecht!). ![]() | |
Wojworshebn | dinsdag 18 juli 2006 @ 23:43 |
Motor toch~?![]() 180 PK, bij 999cc, ongeblazen. Welke serieproductie motor uit welke auto dan ook beats this! | |
Hyperdude | dinsdag 18 juli 2006 @ 23:53 |
121 Nm bij 9000 toeren, een Suzuki Ignis 1.3 heeft nog een hoger koppel. ![]() | |
Repeat | dinsdag 18 juli 2006 @ 23:56 |
quote:koppel heb je niet nodig als je toeren en vermogen hebt. | |
Wojworshebn | woensdag 19 juli 2006 @ 00:00 |
Okay het blok is niet geschikt voor hele grote gewichten omdat het effectieve toerenbereik boven de 6000 tpm ligt. Maar wat lopen de automotoren wat mis in vergelijking met de motor wereld. | |
Youp | woensdag 19 juli 2006 @ 00:01 |
quote:ja joh, ga jij nog ff appels en peren vergelijken, ik wil die motor wel 300.000km zien rijden ![]() | |
Wojworshebn | woensdag 19 juli 2006 @ 00:02 |
quote:Geen probleem hoor. | |
Youp | woensdag 19 juli 2006 @ 00:03 |
quote: ![]() ![]() don't get me wrong, ik ben zelf ook motorgek (zie avatar) maar dit is even totaal niet te vergelijken ![]() | |
Wojworshebn | woensdag 19 juli 2006 @ 00:05 |
quote:Hoe kom je daar nu bij? ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 19 juli 2006 @ 00:08 |
quote:Laat hem maar eens 1000kg extra gewicht mee nemen, voordat ie aan de 50 km/u zit ligt de koppeling er al uit, en vlug daarna de rest van het blokkie... | |
Wojworshebn | woensdag 19 juli 2006 @ 00:10 |
Je hebt vast weleens die verhalen gelezen van ene Sjaak die met zijn R1 rond de wereld gaat. 210.000KM, vanalles kapot aan het frame vering enz. Maar het blok is nooit wat aan gebeurd. | |
Herr.Flick | woensdag 19 juli 2006 @ 00:15 |
quote:Een motorfiets blok is niet gebouwd om veel kilo's mee te kunnen nemen, dus als je ze zo belast zijn ze in no-time kapot. Het is gewoon appels met peren vergelijken, en in de harde praktijk zal de auto toch sneller zijn dan de 2 wieler.. Waarom? Beter in de bochten, minder lucht weerstand, betere aandrijving. Welke de meeste porno-gehalte heeft? da's de 2 wieler, een auto kan dat nooit, maar dan ook nooit evenaren! (flick motort ook... ![]() | |
Wojworshebn | woensdag 19 juli 2006 @ 00:16 |
Trouwens maak van zo´n `blokkie` een 2.0 liter en je hebt al 242nm bij 360PK, een sterkere droge koppeling erin en tadaa een juweel van een ongeblazen blok dat schijnbaar probleemloos 200k plus haalt. ![]() | |
MikeyMan | woensdag 19 juli 2006 @ 00:35 |
Is dat blok al niet jaren engine of the year? | |
Youp | woensdag 19 juli 2006 @ 00:41 |
quote:ja alleen de realiteit wil dat een auto die 5000 toeren moet maken om weg te kunnen trekken niet praktisch is ![]() ![]() ![]() | |
Sterke_Yerke | woensdag 19 juli 2006 @ 00:50 |
vertanding... | |
ChRoNiC | woensdag 19 juli 2006 @ 01:05 |
Lijkt me logisch. BMW ![]() | |
kaos- | woensdag 19 juli 2006 @ 01:07 |
![]() Yamaha R1 ,dat is de beste motor ter wereld ![]() | |
Steijn | woensdag 19 juli 2006 @ 01:15 |
quote:Jammer dat ze Audi niet in het overzicht hebben meegenomen. ![]() | |
M5 | woensdag 19 juli 2006 @ 06:23 |
quote:De klasse olie tanker heeft in het verleden wel wat opgeleverd, 5.5l V12 van Ferarri uit de 550 Maranello in 2000 en 2001, Mercedes Benz AMG 6.5l V12 in 2004 en BMW 5.3l V12 in 1999 om maar eens wat te noemen ![]() En ja ik vind dat het Audi blok zeker leukere aspecten heeft wat betreft techniek dan de V10 van BMW. zie hier de vorige winaars. quote:Hoezo moet het ding eerst bewezen hebben dat er veel KM's mee gereden kunnen worden, de 1.4 TSI van VW wint ook prijzen en die is er echt nog maar net. ![]() | |
DS4 | woensdag 19 juli 2006 @ 09:20 |
quote:Jij denkt dat hier staat dat een toyota betrouwbaar is, maar eigenlijk staat hier dat je uit waarschijnlijk kneiteroverwegingen niet het benodigde onderhoud aan de auto pleegt, maar wacht totdat iets echt onder de auto uitvalt. Schokdempers zijn met 270K geen flikker meer waard. Je hebt nu een slechte wegligging en een langere remweg. Heel slim. Ik hoop niet dat anderen de nadelen hoeven te ondervinden van jouw zuinigheid... | |
Hyperdude | woensdag 19 juli 2006 @ 09:24 |
quote:Maakt dat nou uit? Zo'n ouwe Toyota staat al stil als je het gaspedaal loslaat, of een hand uit het raam steekt. ![]() | |
OnlineGokker | woensdag 19 juli 2006 @ 11:58 |
quote:Dan vind ik de hele verkiezing flauwekul ![]() De beste motor moet ook bewijzen dat ie goed is na een paar ton. Lijkt me net zo belangrijk als de prestaties. Het zou toch kolder zijn als de best verkozen motor achteraf na 100.000km problemen krijgt. De M5/M6 komt dan ook nog te vroeg, maar de M3 heeft zich dus duidelijk wel bewezen ![]() | |
Hyperdude | woensdag 19 juli 2006 @ 12:01 |
quote:De M3 blokken van de M346 vielen in het begin nog sneller in/uit elkaar dan de NL verdediging van Sebrenica ![]() | |
Matel | woensdag 19 juli 2006 @ 13:19 |
Waarom hoor ik niemand Mazda zeggen? Ik bedoel, als je het hebt over Toyota dan moet Mazda er ook in voor komen ![]() | |
Repeat | woensdag 19 juli 2006 @ 13:25 |
quote:Opzich vind ik die wankelmotor wel voor zo'n prijs in aanmerking komen. Bijzonder is het zeker ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 19 juli 2006 @ 13:26 |
quote:Die heeft in 2005 ook gewonnen ![]() | |
Inorbit | woensdag 19 juli 2006 @ 13:32 |
quote:vorig jaar hadden ze een prijs als ik mij niet vergis. voor de wankel | |
Repeat | woensdag 19 juli 2006 @ 13:34 |
quote:goedzo ![]() | |
MikeyMan | woensdag 19 juli 2006 @ 13:39 |
Mjah, in die wiki staat dat die wankelmotor 2,6liter inhoud heeft... Klopt dat wel? Was toch 1.3l? | |
VanDread | woensdag 19 juli 2006 @ 13:43 |
Is ook 1.3.... echter:quote:Die 2.5-3 liter kan ik begrijpen doordat het principe natuurlijk TOTAAL anders is dan normale cilinder motoren. Het blijft ook een zegen om in te rijden vind ik ![]() | |
Repeat | woensdag 19 juli 2006 @ 13:44 |
quote:ja 1.3 liter idd, maar dit zullen ze wel omgerekend hebben naar equivalent voor gewone motoren ofzo ![]() | |
vlad | woensdag 19 juli 2006 @ 14:42 |
quote: ![]() zonder koppel, geen vermogen | |
Matel | woensdag 19 juli 2006 @ 14:47 |
Ik heb twee jaar terug eens in een RX-7 (uit 1995) gereden en sindsdien is dat nog steeds de beste Mazda voor mij ![]() | |
Alcyone | donderdag 20 juli 2006 @ 00:29 |
Als ik geen hydropneumatische vering MOEST hebben had ik zeker een BMW overwogen. Ben fan van die motoren door de BMW 801 uit de Focke Wulf A4-A8. Als je het goed doet in de oorlogsindustrie, heb je een naam. Die naam klinkt toch al 68 jaar erg goed. | |
Faithy | donderdag 20 juli 2006 @ 10:38 |
het brik dat ik ga kopen vind ik nu al de beste motor te wereld ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Youp | donderdag 20 juli 2006 @ 15:52 |
nu hebben we wel genoeg motorfiets fappers gehad ![]() |