FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Beste motor ter wereld
Youpdinsdag 18 juli 2006 @ 18:49
quote:
Dat is bij de gerenommeerde Engine of the Year Award nog nooit vertoond: voor de tweede maal in successie is de 5.0 liter V10 motor van de BMW M5 en M6 door de circa zestig man sterke vakjury uit 24 verschillende landen uitverkoren tot beste motor ter wereld. Bovendien werd de hoogtoerenmachine nog eens als beste high performance motor en als beste motor in de klasse boven 4.0 liter cilinderinhoud onderscheiden. In de klasse van 2.5 tot 3.0 liter won de twin turbo diesel van de BMW 535d ook voor de tweede maal en in de klasse 3.0 tot 4.0 liter won de 3.2 liter 6 cilinder van de BMW M3 en de Z4 M coupe/roadster voor maarliefst de zesde maal op rij. hiermee hebben ze 5 van de 12 te halen prijzen voor 2006 in de wacht gesleept.
goed bezig

-edit-

V10 M5 & M6


M3 & Z4M


535d
Maverick_tfddinsdag 18 juli 2006 @ 18:51
En hoe zit het met de betrouwbaarheid van die dingen?
HansUdinsdag 18 juli 2006 @ 18:52
Dan ben ik toch wel benieuwd naar welke criteria die vak jury kijkt.
vosssdinsdag 18 juli 2006 @ 18:52
Duits; dus wel in orde
Youpdinsdag 18 juli 2006 @ 18:55
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 18:52 schreef HansU het volgende:
Dan ben ik toch wel benieuwd naar welke criteria die vak jury kijkt.
prestaties, functionaliteit in de praktijk en toegepaste technieken lijkt me zo
Youpdinsdag 18 juli 2006 @ 18:56
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 18:51 schreef Maverick_tfd het volgende:
En hoe zit het met de betrouwbaarheid van die dingen?
prima in orde alleen M motoren hebben wat meer onderhoud nodig, is opzich ook niet vreemd
Maverick_tfddinsdag 18 juli 2006 @ 18:56
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 18:52 schreef vosss het volgende:
Duits; dus wel in orde
Elk europees merk delft anders het onderspit wat betrouwbaarheid betreft wanneer men vergelijkt met bijv. toyota...
Zwansendinsdag 18 juli 2006 @ 18:57
Alleen jammer dat het de motoren zijn waar geen hond in rijdt.
Tommy_Kuklinskidinsdag 18 juli 2006 @ 18:57
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 18:56 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Elk europees merk delft anders het onderspit wat betrouwbaarheid betreft wanneer men vergelijkt met bijv. toyota...
Nou, inderdaad
Toyota roept in Nederland bijna zesduizend auto's terug

Maverick_tfddinsdag 18 juli 2006 @ 19:01
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 18:57 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Nou, inderdaad
Toyota roept in Nederland bijna zesduizend auto's terug

Dat zegt ook echt wat ja..
Youpdinsdag 18 juli 2006 @ 19:03
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:01 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Dat zegt ook echt wat ja..
.....
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 18:56 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Elk europees merk delft anders het onderspit wat betrouwbaarheid betreft wanneer men vergelijkt met bijv. toyota...
bron? die uitspraak zegt ook niks ik weet dat toyota goed is maar bmw motoren zijn zeker ook zo betrouwbaar...
HansUdinsdag 18 juli 2006 @ 19:06
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:03 schreef Youp het volgende:

[..]

.....
[..]

bron? die uitspraak zegt ook niks ik weet dat toyota goed is maar bmw motoren zijn zeker ook zo betrouwbaar...
Dat klopt ja, maar deze motoren zitten wel allen in auto's waar je flink voor in de buidel moet tasten.
De ook betrouwbare Toyota en Honda motoren zijn een stukje goedkoper. Of eerder een aantal stukjes bij elkaar goedkoper.
Youpdinsdag 18 juli 2006 @ 19:08
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:06 schreef HansU het volgende:

[..]

Dat klopt ja, maar deze motoren zitten wel allen in auto's waar je flink voor in de buidel moet tasten.
De ook betrouwbare Toyota en Honda motoren zijn een stukje goedkoper. Of eerder een aantal stukjes bij elkaar goedkoper.
toch denk ik dat de V10 van de M5 en M6 minder betrouwbaar is als een gewone simpele ouderwetse 2.5 liter 6cilinder van bmw maargoed, je hebt gelijk, het kost wel wat, ook zo'n simpele 6cilinder...
HansUdinsdag 18 juli 2006 @ 19:15
Eigenlijk vind ik het ook hypocriet om prijzen toe te kennen aan nieuwe motoren waarvan er nog geen enkele 100 duizenden kilometers heeft afgelegd. Als er toch prijzen moeten worden uitgedeelt geef ze dan aan bv. Volvo. Al die Volvo 440's zie je nog steeds rondrijden met 300k op de teller. Dat is dus een goede motor!
CasBdinsdag 18 juli 2006 @ 19:18
He jammer, een autotopic
Tommy_Kuklinskidinsdag 18 juli 2006 @ 19:19
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:15 schreef HansU het volgende:
Eigenlijk vind ik het ook hypocriet om prijzen toe te kennen aan nieuwe motoren waarvan er nog geen enkele 100 duizenden kilometers heeft afgelegd. Als er toch prijzen moeten worden uitgedeelt geef ze dan aan bv. Volvo. Al die Volvo 440's zie je nog steeds rondrijden met 300k op de teller. Dat is dus een goede motor!
Een Renault motor inderdaad
Maverick_tfddinsdag 18 juli 2006 @ 19:20
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:15 schreef HansU het volgende:
Eigenlijk vind ik het ook hypocriet om prijzen toe te kennen aan nieuwe motoren waarvan er nog geen enkele 100 duizenden kilometers heeft afgelegd. Als er toch prijzen moeten worden uitgedeelt geef ze dan aan bv. Volvo. Al die Volvo 440's zie je nog steeds rondrijden met 300k op de teller. Dat is dus een goede motor!
Onze Toyota doet al bijna 270.000km met dezelfde remschoentjes en schokdempers
Tommy_Kuklinskidinsdag 18 juli 2006 @ 19:24
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:20 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Onze Toyota doet al bijna 270.000km met dezelfde remschoentjes en schokdempers
Toyota
Mijn Carina II van een aantal jaar terug had zelfs bij 350k nog de orginele koppeling
Dat wil alleen niemand geloven
HansUdinsdag 18 juli 2006 @ 19:26
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:19 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Een Renault motor inderdaad
Als ik dat geweten had...
Maarja, toch een goede motor blijkbaar. De rest van renault is alleen niet zo goed
Hyperdudedinsdag 18 juli 2006 @ 19:28
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:15 schreef HansU het volgende:
...Al die Volvo 440's zie je nog steeds rondrijden met 300k op de teller. Dat is dus een goede motor!
In een slechte otoo

Bovendien kan je je afvragen wat het nut van levensduur boven de 2 ton is. De rest van de otoo is naar de knoppen. Wel eens met een 450000 km Volvo 740 hard door een bocht gegaan? En als het wel een goede otoo is kan je de motor altijd laten reviseren. Zoveel kost dat ook niet.

Anyway; mijn 1992 325i liep bij 230K kms nog net zo goed als bij 100000. Mijn 1990 325iX loopt nog prima met 300K kms op de teller, wel zijner met de jaren een paar Pktjes "verdwenen". Tegenwoordig is het allemaal wat minder overgedimensioneerd en wat meer gericht op verbruiksdaling/kosten per kilometer dan op levensduur.

BMW maakt vrijwel als enige betaalbare 6 cylinder lijnmotoren, en ze zijn er aardig goed in. Naar mijn ervaring zijn ze voor de vermogens die ze leveren vrij zuinig en gaan lang mee. Als iemand anders ook goede motoren maakt en die in een otoo stopt die ik wil hebben, ben ik niet meer "gedwongen" BMW te rijden.
Maverick_tfddinsdag 18 juli 2006 @ 19:28
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Toyota
Mijn Carina II van een aantal jaar terug had zelfs bij 350k nog de orginele koppeling
Dat wil alleen niemand geloven
Overigens verder zonder grote kosten, enkel de waterpomp moest vervangen worden en verder wat kleine dingetjes maar rijdt nog perfect
Tommy_Kuklinskidinsdag 18 juli 2006 @ 19:34
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:28 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Overigens verder zonder grote kosten, enkel de waterpomp moest vervangen worden en verder wat kleine dingetjes maar rijdt nog perfect
Wat voor 1?
Aangezien de waterpomp defect is geweest is het waarschijnlijk een toyota met een 4A (1.6) blok?
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:26 schreef HansU het volgende:

[..]

Als ik dat geweten had...
Maarja, toch een goede motor blijkbaar. De rest van renault is alleen niet zo goed
Het zijn niet allemaal Renault motoren.
de 1.4 en 1.7 (1.8) en de diesel wel, voor zover ik weet.
Maverick_tfddinsdag 18 juli 2006 @ 19:43
Nee 1.8 benzine (Toyota Avensis Wagon Linea Sol om precies te zijn)
Tommy_Kuklinskidinsdag 18 juli 2006 @ 19:48
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:43 schreef Maverick_tfd het volgende:
Nee 1.8 benzine (Toyota Avensis Wagon Linea Sol om precies te zijn)
Zelfde blok
7A-FE?

of is het een VVT-i blok?
rockstahdinsdag 18 juli 2006 @ 19:56
quote:
hiermee hebben ze 5 van de 12 te halen prijzen voor 2006 in de wacht gesleept.
Wie hebben er nog meer gewonnen dan? Ferrari?
Youpdinsdag 18 juli 2006 @ 20:03
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:56 schreef rockstah het volgende:

[..]

Wie hebben er nog meer gewonnen dan? Ferrari?
De winnaars:
International Engine of the Year – BMW 5,0 liter V10 (M5, M6)
Best New Engine of the Year – Volkswagen 1,4 liter TSI Twincharger (Golf GT)
Best Fuel Economy – Toyota 1,5 liter Hybrid Synergy Drive (Prius)
Best Performance Engine – BMW 5,0 liter V10 (M5, M6)
>1,0 liter – Honda 1,0 liter IMA (Insight)
1,0 – 1,4 liter – Volkswagen 1,4 liter TSI Twincharger (Golf GT)
1,4 – 1,8 liter – Toyota 1,5 liter Hybrid Synergy Drive (Prius)
1,8 – 2,0 liter – Volkswagen 2,0 liter FSI Turbo (o.a. Golf GTI)
2,0 – 2,5 liter – Subaru 2,5 liter Turbo (Forester, Impreza)
2,5 – 3,0 liter – BMW 3,0 liter Twin-Turbo Diesel (535d)
3,0 – 4,0 liter – BMW 3,2 liter (M3, Z4 M)
>4,0 liter – BMW 5,0 liter V10 (M5, M6)
Alexxxxxdinsdag 18 juli 2006 @ 20:03
Ksst, ga eens terug naar een of ander toyota-geneuzel topic

hier fappen op BMW motoren gaarne.
Wimo.dinsdag 18 juli 2006 @ 20:22
Hoe kan een impretza motor nou winnen. De lokale subaru dealer staat altijd vol met opgeblazen impreza blokken. Of kijken ze alleen naar de internals van het blok ofzo?
M5dinsdag 18 juli 2006 @ 20:22
Leuk, maar ze hadden zeker de 4.2 V8 FSI uit de 2005 Audi RS4 over het hoofd gezien of de 6.5l V12 van de Lamborghini Murcielago LP640 en waar is de 3.0 6-inlijn Twin-Turbo uit de 335i.
Youpdinsdag 18 juli 2006 @ 21:00
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:22 schreef M5 het volgende:
Leuk, maar ze hadden zeker de 4.2 V8 FSI uit de 2005 Audi RS4 over het hoofd gezien of de 6.5l V12 van de Lamborghini Murcielago LP640 en waar is de 3.0 6-inlijn Twin-Turbo uit de 335i.
zullen wel redenen voor zijn waarom die niks gewonnen hebben, ze kijken niet alleen naar pk's

en de 3.0 twin turbo is officieel toch nog niet in productie?
MrSASOdinsdag 18 juli 2006 @ 21:06
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:15 schreef HansU het volgende:
Eigenlijk vind ik het ook hypocriet om prijzen toe te kennen aan nieuwe motoren waarvan er nog geen enkele 100 duizenden kilometers heeft afgelegd. Als er toch prijzen moeten worden uitgedeelt geef ze dan aan bv. Volvo. Al die Volvo 440's zie je nog steeds rondrijden met 300k op de teller. Dat is dus een goede motor!
Of aan die oude 2.5 diesel motoren van Mercedes, niet kapot te krijgen.
Inorbitdinsdag 18 juli 2006 @ 21:06
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:22 schreef M5 het volgende:
Leuk, maar ze hadden zeker de 4.2 V8 FSI uit de 2005 Audi RS4 over het hoofd gezien of de 6.5l V12 van de Lamborghini Murcielago LP640
Omdat er geen categorie olietanker is

het klinkt trouwens wel ietwat appart als meneer "M5" zegt dat in de klasse vanaf 4 liter een audi motor had moeten winnen ipv de M5 motor

[ Bericht 12% gewijzigd door Inorbit op 18-07-2006 21:14:55 ]
yupdinsdag 18 juli 2006 @ 21:07
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:00 schreef Youp het volgende:

[..]

zullen wel redenen voor zijn waarom die niks gewonnen hebben, ze kijken niet alleen naar pk's

en de 3.0 twin turbo is officieel toch nog niet in productie?
335i is volgens mij al in productie hoor, heb zelfs een Duitse test van de 335i coupe gezien, een video ja, ding gaat teringhard.nl en een sper is zeker nodig met dat koppel en vermogen (max koppel al bij 1300!!!! rpm, bye bye diesel )
OnlineGokkerdinsdag 18 juli 2006 @ 21:08
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:22 schreef M5 het volgende:
Leuk, maar ze hadden zeker de 4.2 V8 FSI uit de 2005 Audi RS4 over het hoofd gezien of de 6.5l V12 van de Lamborghini Murcielago LP640 en waar is de 3.0 6-inlijn Twin-Turbo uit de 335i.
Hoe wil de de motor uit de RS4 meerekenen? Alsof er al veel RS4's rondkijken met b.v. 200.000 op teller, zodat je kunt vergelijken hoe goed ie is
Inorbitdinsdag 18 juli 2006 @ 21:10
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:06 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Of aan die oude 2.5 diesel motoren van Mercedes, niet kapot te krijgen.
het gaat waarschijnlijk alleen om nieuwe motoren.

trouwens, volvo zal nooit een best engine prijs winnen, omdat ze hun motoren gewoon bij ford uit de schappen trekken.
Herr.Flickdinsdag 18 juli 2006 @ 21:17
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Toyota
Mijn Carina II van een aantal jaar terug had zelfs bij 350k nog de orginele koppeling
Dat wil alleen niemand geloven
Waarom niet?, m'n astra heeft nu 270000 km en de koppeling werkt gewoon nog perfekt, ook 1e montage...

Youpdinsdag 18 juli 2006 @ 21:36
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:10 schreef Inorbit het volgende:

[..]

het gaat waarschijnlijk alleen om nieuwe motoren.

trouwens, volvo zal nooit een best engine prijs winnen, omdat ze hun motoren gewoon bij ford uit de schappen trekken.
denk het niet, dat M3 blok is ook al 6 jaar oud en wint ook al 6 jaar tussen de 3 en 4 liter
Catch22-dinsdag 18 juli 2006 @ 21:48
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:20 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Onze Toyota doet al bijna 270.000km met dezelfde remschoentjes en schokdempers
@ werk een Avensis met 380k op de teller en nog de orginele koppeling..

Echter, ook 2 avensissen van het huidige model die bij 260k een nieuwe nodig hadden. Met veel verschillende bestuurders (taxi)

en over die terugroepactie van Toyota, zij zijn er nogal strikt in en willen geen problemen, dus roepen ze een model terug als er maar een kleine kans is dat het mis gaat..
Youpdinsdag 18 juli 2006 @ 21:52
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:48 schreef Catch22- het volgende:

[..]

@ werk een Avensis met 380k op de teller en nog de orginele koppeling..

Echter, ook 2 avensissen van het huidige model die bij 260k een nieuwe nodig hadden. Met veel verschillende bestuurders (taxi)

en over die terugroepactie van Toyota, zij zijn er nogal strikt in en willen geen problemen, dus roepen ze een model terug als er maar een kleine kans is dat het mis gaat..
dat doen ze bij bmw ook
Catch22-dinsdag 18 juli 2006 @ 21:53
Ik ben fan van zowel bmw als toyota (en eigenlijk de hele VAG groep_
yupdinsdag 18 juli 2006 @ 21:55
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:17 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Waarom niet?, m'n astra heeft nu 270000 km en de koppeling werkt gewoon nog perfekt, ook 1e montage...

Je rijd zeker als een oude opa
BaraCudadinsdag 18 juli 2006 @ 22:15
Ah een jap vs duits topic

papa heeft een toyota dus die is de beste
papa heeft een duitser dus die is de beste

Er zitten niet voor jan lul 60 man in die jury, accepteer het gewoon, hoe moeilijk het ook is dat papa's auto niet zo geweldig is
Tommy_Kuklinskidinsdag 18 juli 2006 @ 22:44
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 22:15 schreef BaraCuda het volgende:
Ah een jap vs duits topic

papa heeft een toyota dus die is de beste
papa heeft een duitser dus die is de beste

Er zitten niet voor jan lul 60 man in die jury, accepteer het gewoon, hoe moeilijk het ook is dat papa's auto niet zo geweldig is
mijn papa heeft geen van beide
Sterke_Yerkedinsdag 18 juli 2006 @ 22:51
Volgens mij zegt deze wedstrijd niet zo veel over de beste motor in de wereld. Ik heb het idee dat ze alleen maar op prestatie's letten, en niet op constructie.

Je weet eigenlijk pas als het een goede motor is over 10 jaar
Repeatdinsdag 18 juli 2006 @ 22:53
vast terecht, maar als beste motor had ik de motor uit de Veyron verwacht ofzo.

Of de 7 liter twin turbo uit de saleen ofzo Blokken uit de Carrera GT, Enzo, SLR staan volgens mij wel een trapje hoger dan deze M blokken...
Youpdinsdag 18 juli 2006 @ 22:58
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 22:53 schreef Repeat het volgende:
vast terecht, maar als beste motor had ik de motor uit de Veyron verwacht ofzo.

Of de 7 liter twin turbo uit de saleen ofzo Blokken uit de Carrera GT, Enzo, SLR staan volgens mij wel een trapje hoger dan deze M blokken...
maar dat zijn geen praktische motoren en de SLR is gewoon een wat zwaarder geblazen SL motor niks speciaals aan qua technieken enzo... carrera GT en enzo natuurlijk wel, maargoed zo'n blok draait ook maar 25k voor het kapot gaat saleen blok is trouwens ook helemaal niks boeiends...

ze kijken niet puur naar pk's
Herr.Flickdinsdag 18 juli 2006 @ 23:07
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:55 schreef yup het volgende:

[..]

Je rijd zeker als een oude opa
Yep, maar daar in tegen rij ik mijn auto niet total-loss!

ThaFreakdinsdag 18 juli 2006 @ 23:11
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:07 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Yep, maar daar in tegen rij ik mijn auto niet total-loss!

Herr.Flickdinsdag 18 juli 2006 @ 23:17
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:11 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

Taxidinsdag 18 juli 2006 @ 23:39
quote:
Waarom niet?, m'n astra heeft nu 270000 km en de koppeling werkt gewoon nog perfekt, ook 1e montage...
Mijn Vectraatje A zit in hetzelfde schuitje (iets minder km's). Nog altjd in prima staat (motorisch dan...).
quote:
Je rijdt zeker als een oude opa
Ik iig zeker niet. Hij moet er hard voor werken! Tis maar een auto Vectra, hoor

Ik ben geen Beemer-fan, maar ik moet toegeven: ze bouwen puike motoren, al vele jaren. Ook voor race-doeleinden bijzonder geschikt.

De VW TSI Twincharger had ik in die lijst verwacht, is een bijzonder concept (en vermoedelijk trendsetter). Na de W12, de V10 TDI en de 3L weer een aantal prijzen (en terecht!).
Wojworshebndinsdag 18 juli 2006 @ 23:43
Motor toch~?




180 PK, bij 999cc, ongeblazen. Welke serieproductie motor uit welke auto dan ook beats this!
Hyperdudedinsdag 18 juli 2006 @ 23:53
121 Nm bij 9000 toeren, een Suzuki Ignis 1.3 heeft nog een hoger koppel.
Repeatdinsdag 18 juli 2006 @ 23:56
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:53 schreef Hyperdude het volgende:
121 Nm bij 9000 toeren, een Suzuki Ignis 1.3 heeft nog een hoger koppel.
koppel heb je niet nodig als je toeren en vermogen hebt.
Wojworshebnwoensdag 19 juli 2006 @ 00:00
Okay het blok is niet geschikt voor hele grote gewichten omdat het effectieve toerenbereik boven de 6000 tpm ligt. Maar wat lopen de automotoren wat mis in vergelijking met de motor wereld.
Youpwoensdag 19 juli 2006 @ 00:01
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:00 schreef Wojworshebn het volgende:
Okay het blok is niet geschikt voor hele grote gewichten omdat het effectieve toerenbereik boven de 6000 tpm ligt. Maar wat lopen de automotoren wat mis in vergelijking met de motor wereld.
ja joh, ga jij nog ff appels en peren vergelijken, ik wil die motor wel 300.000km zien rijden
Wojworshebnwoensdag 19 juli 2006 @ 00:02
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:01 schreef Youp het volgende:

[..]

ja joh, ga jij nog ff appels en peren vergelijken, ik wil die motor wel 300.000km zien rijden
Geen probleem hoor.
Youpwoensdag 19 juli 2006 @ 00:03
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:02 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Geen probleem hoor.
bij 50k is hij helemaal gaar maargoed

don't get me wrong, ik ben zelf ook motorgek (zie avatar) maar dit is even totaal niet te vergelijken
Wojworshebnwoensdag 19 juli 2006 @ 00:05
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:03 schreef Youp het volgende:

[..]

bij 50k is hij helemaal gaar maargoed

don't get me wrong, ik ben zelf ook motorgek (zie avatar) maar dit is even totaal niet te vergelijken
Hoe kom je daar nu bij?
Herr.Flickwoensdag 19 juli 2006 @ 00:08
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:03 schreef Youp het volgende:

[..]

bij 50k is hij helemaal gaar maargoed

don't get me wrong, ik ben zelf ook motorgek (zie avatar) maar dit is even totaal niet te vergelijken
Laat hem maar eens 1000kg extra gewicht mee nemen, voordat ie aan de 50 km/u zit ligt de koppeling er al uit, en vlug daarna de rest van het blokkie...
Wojworshebnwoensdag 19 juli 2006 @ 00:10
Je hebt vast weleens die verhalen gelezen van ene Sjaak die met zijn R1 rond de wereld gaat. 210.000KM, vanalles kapot aan het frame vering enz. Maar het blok is nooit wat aan gebeurd.
Herr.Flickwoensdag 19 juli 2006 @ 00:15
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:10 schreef Wojworshebn het volgende:
Je hebt vast weleens die verhalen gelezen van ene Sjaak die met zijn R1 rond de wereld gaat. 210.000KM, vanalles kapot aan het frame vering enz. Maar het blok is nooit wat aan gebeurd.
Een motorfiets blok is niet gebouwd om veel kilo's mee te kunnen nemen, dus als je ze zo belast zijn ze in no-time kapot.

Het is gewoon appels met peren vergelijken, en in de harde praktijk zal de auto toch sneller zijn dan de 2 wieler..

Waarom?

Beter in de bochten, minder lucht weerstand, betere aandrijving.


Welke de meeste porno-gehalte heeft? da's de 2 wieler, een auto kan dat nooit, maar dan ook nooit evenaren!

(flick motort ook... )
Wojworshebnwoensdag 19 juli 2006 @ 00:16
Trouwens maak van zo´n `blokkie` een 2.0 liter en je hebt al 242nm bij 360PK, een sterkere droge koppeling erin en tadaa een juweel van een ongeblazen blok dat schijnbaar probleemloos 200k plus haalt.
MikeyManwoensdag 19 juli 2006 @ 00:35
Is dat blok al niet jaren engine of the year?
Youpwoensdag 19 juli 2006 @ 00:41
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:16 schreef Wojworshebn het volgende:
Trouwens maak van zo´n `blokkie` een 2.0 liter en je hebt al 242nm bij 360PK, een sterkere droge koppeling erin en tadaa een juweel van een ongeblazen blok dat schijnbaar probleemloos 200k plus haalt.
ja alleen de realiteit wil dat een auto die 5000 toeren moet maken om weg te kunnen trekken niet praktisch is je hebt gewoon koppel nodig, punt uit want je moet gewicht meesleuren.... aan alleen pk's heb je helemaal niks, tenzij je een formule 1 auto hebt
Sterke_Yerkewoensdag 19 juli 2006 @ 00:50
vertanding...
ChRoNiCwoensdag 19 juli 2006 @ 01:05
Lijkt me logisch.

BMW
kaos-woensdag 19 juli 2006 @ 01:07


Yamaha R1 ,dat is de beste motor ter wereld
Steijnwoensdag 19 juli 2006 @ 01:15
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:03 schreef Youp het volgende:
De winnaars:
International Engine of the Year – BMW 5,0 liter V10 (M5, M6)
Best New Engine of the Year – Volkswagen 1,4 liter TSI Twincharger (Golf GT)
Best Fuel Economy – Toyota 1,5 liter Hybrid Synergy Drive (Prius)
Best Performance Engine – BMW 5,0 liter V10 (M5, M6)
>1,0 liter – Honda 1,0 liter IMA (Insight)
1,0 – 1,4 liter – Volkswagen 1,4 liter TSI Twincharger (Golf GT)
1,4 – 1,8 liter – Toyota 1,5 liter Hybrid Synergy Drive (Prius)
1,8 – 2,0 liter – Volkswagen 2,0 liter FSI Turbo (o.a. Golf GTI)
2,0 – 2,5 liter – Subaru 2,5 liter Turbo (Forester, Impreza)
2,5 – 3,0 liter – BMW 3,0 liter Twin-Turbo Diesel (535d)
3,0 – 4,0 liter – BMW 3,2 liter (M3, Z4 M)
>4,0 liter – BMW 5,0 liter V10 (M5, M6)
Jammer dat ze Audi niet in het overzicht hebben meegenomen.
M5woensdag 19 juli 2006 @ 06:23
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:06 schreef Inorbit het volgende:

[..]

Omdat er geen categorie olietanker is

het klinkt trouwens wel ietwat appart als meneer "M5" zegt dat in de klasse vanaf 4 liter een audi motor had moeten winnen ipv de M5 motor
De klasse olie tanker heeft in het verleden wel wat opgeleverd, 5.5l V12 van Ferarri uit de 550 Maranello in 2000 en 2001, Mercedes Benz AMG 6.5l V12 in 2004 en BMW 5.3l V12 in 1999 om maar eens wat te noemen

En ja ik vind dat het Audi blok zeker leukere aspecten heeft wat betreft techniek dan de V10 van BMW.
zie hier de vorige winaars.
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:08 schreef OnlineGokker het volgende:

[..]

Hoe wil de de motor uit de RS4 meerekenen? Alsof er al veel RS4's rondkijken met b.v. 200.000 op teller, zodat je kunt vergelijken hoe goed ie is
Hoezo moet het ding eerst bewezen hebben dat er veel KM's mee gereden kunnen worden, de 1.4 TSI van VW wint ook prijzen en die is er echt nog maar net.
DS4woensdag 19 juli 2006 @ 09:20
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:20 schreef Maverick_tfd het volgende:

Onze Toyota doet al bijna 270.000km met dezelfde remschoentjes en schokdempers
Jij denkt dat hier staat dat een toyota betrouwbaar is, maar eigenlijk staat hier dat je uit waarschijnlijk kneiteroverwegingen niet het benodigde onderhoud aan de auto pleegt, maar wacht totdat iets echt onder de auto uitvalt.

Schokdempers zijn met 270K geen flikker meer waard. Je hebt nu een slechte wegligging en een langere remweg. Heel slim. Ik hoop niet dat anderen de nadelen hoeven te ondervinden van jouw zuinigheid...
Hyperdudewoensdag 19 juli 2006 @ 09:24
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 09:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

...

Schokdempers zijn met 270K geen flikker meer waard. Je hebt nu een slechte wegligging en een langere remweg. Heel slim. Ik hoop niet dat anderen de nadelen hoeven te ondervinden van jouw zuinigheid...
Maakt dat nou uit?
Zo'n ouwe Toyota staat al stil als je het gaspedaal loslaat, of een hand uit het raam steekt.
OnlineGokkerwoensdag 19 juli 2006 @ 11:58
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 06:23 schreef M5 het volgende:
Hoezo moet het ding eerst bewezen hebben dat er veel KM's mee gereden kunnen worden, de 1.4 TSI van VW wint ook prijzen en die is er echt nog maar net.
Dan vind ik de hele verkiezing flauwekul

De beste motor moet ook bewijzen dat ie goed is na een paar ton. Lijkt me net zo belangrijk als de prestaties. Het zou toch kolder zijn als de best verkozen motor achteraf na 100.000km problemen krijgt. De M5/M6 komt dan ook nog te vroeg, maar de M3 heeft zich dus duidelijk wel bewezen
Hyperdudewoensdag 19 juli 2006 @ 12:01
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 11:58 schreef OnlineGokker het volgende:

[..]

Dan vind ik de hele verkiezing flauwekul

De beste motor moet ook bewijzen dat ie goed is na een paar ton. ....
De M5/M6 komt dan ook nog te vroeg, maar de M3 heeft zich dus duidelijk wel bewezen
De M3 blokken van de M346 vielen in het begin nog sneller in/uit elkaar dan de NL verdediging van Sebrenica
Matelwoensdag 19 juli 2006 @ 13:19
Waarom hoor ik niemand Mazda zeggen? Ik bedoel, als je het hebt over Toyota dan moet Mazda er ook in voor komen
Repeatwoensdag 19 juli 2006 @ 13:25
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:19 schreef Matel het volgende:
Waarom hoor ik niemand Mazda zeggen? Ik bedoel, als je het hebt over Toyota dan moet Mazda er ook in voor komen
Opzich vind ik die wankelmotor wel voor zo'n prijs in aanmerking komen. Bijzonder is het zeker
Tommy_Kuklinskiwoensdag 19 juli 2006 @ 13:26
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:25 schreef Repeat het volgende:

[..]

Opzich vind ik die wankelmotor wel voor zo'n prijs in aanmerking komen. Bijzonder is het zeker
Die heeft in 2005 ook gewonnen
Inorbitwoensdag 19 juli 2006 @ 13:32
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:25 schreef Repeat het volgende:

[..]

Opzich vind ik die wankelmotor wel voor zo'n prijs in aanmerking komen. Bijzonder is het zeker
vorig jaar hadden ze een prijs als ik mij niet vergis. voor de wankel
Repeatwoensdag 19 juli 2006 @ 13:34
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:26 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Die heeft in 2005 ook gewonnen
goedzo
MikeyManwoensdag 19 juli 2006 @ 13:39
Mjah, in die wiki staat dat die wankelmotor 2,6liter inhoud heeft...
Klopt dat wel? Was toch 1.3l?
VanDreadwoensdag 19 juli 2006 @ 13:43
Is ook 1.3.... echter:
quote:
"The RX-8 is powered by a 1.3 L naturally-aspirated RENESIS rotary engine, which features newly designed side intake and exhaust ports. The engine is smaller and lighter than previous rotaries, primarily due to the lack of a turbocharger and associated parts.

The engine is designed in various configurations for different models, but in its most powerful setup develops 250 PS (247 hp, 184 kW) at 8,500 rpm with a redline at 9,000 rpm and fuel cut-off at 9,500 rpm. It won the International Engine of the Year and Best New Engine awards in 2003 and holds the "2.5 to 3 liter" size award for 2003 and 2004."
Die 2.5-3 liter kan ik begrijpen doordat het principe natuurlijk TOTAAL anders is dan normale cilinder motoren.
Het blijft ook een zegen om in te rijden vind ik
Repeatwoensdag 19 juli 2006 @ 13:44
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:39 schreef MikeyMan het volgende:
Mjah, in die wiki staat dat die wankelmotor 2,6liter inhoud heeft...
Klopt dat wel? Was toch 1.3l?
ja 1.3 liter idd, maar dit zullen ze wel omgerekend hebben naar equivalent voor gewone motoren ofzo
vladwoensdag 19 juli 2006 @ 14:42
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:56 schreef Repeat het volgende:

[..]

koppel heb je niet nodig als je toeren en vermogen hebt.

zonder koppel, geen vermogen
Matelwoensdag 19 juli 2006 @ 14:47
Ik heb twee jaar terug eens in een RX-7 (uit 1995) gereden en sindsdien is dat nog steeds de beste Mazda voor mij Heb echter nog nooit in een RX-8 gereden...
Alcyonedonderdag 20 juli 2006 @ 00:29
Als ik geen hydropneumatische vering MOEST hebben had ik zeker een BMW overwogen. Ben fan van die motoren door de BMW 801 uit de Focke Wulf A4-A8. Als je het goed doet in de oorlogsindustrie, heb je een naam. Die naam klinkt toch al 68 jaar erg goed.
Faithydonderdag 20 juli 2006 @ 10:38
het brik dat ik ga kopen vind ik nu al de beste motor te wereld

Youpdonderdag 20 juli 2006 @ 15:52
nu hebben we wel genoeg motorfiets fappers gehad