goed bezigquote:Dat is bij de gerenommeerde Engine of the Year Award nog nooit vertoond: voor de tweede maal in successie is de 5.0 liter V10 motor van de BMW M5 en M6 door de circa zestig man sterke vakjury uit 24 verschillende landen uitverkoren tot beste motor ter wereld. Bovendien werd de hoogtoerenmachine nog eens als beste high performance motor en als beste motor in de klasse boven 4.0 liter cilinderinhoud onderscheiden. In de klasse van 2.5 tot 3.0 liter won de twin turbo diesel van de BMW 535d ook voor de tweede maal en in de klasse 3.0 tot 4.0 liter won de 3.2 liter 6 cilinder van de BMW M3 en de Z4 M coupe/roadster voor maarliefst de zesde maal op rij. hiermee hebben ze 5 van de 12 te halen prijzen voor 2006 in de wacht gesleept.
prestaties, functionaliteit in de praktijk en toegepaste technieken lijkt me zoquote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:52 schreef HansU het volgende:
Dan ben ik toch wel benieuwd naar welke criteria die vak jury kijkt.
prima in ordequote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:51 schreef Maverick_tfd het volgende:
En hoe zit het met de betrouwbaarheid van die dingen?
Elk europees merk delft anders het onderspit wat betrouwbaarheid betreft wanneer men vergelijkt met bijv. toyota...quote:
Nou, inderdaadquote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:56 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Elk europees merk delft anders het onderspit wat betrouwbaarheid betreft wanneer men vergelijkt met bijv. toyota...
Dat zegt ook echt wat ja..quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:57 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Nou, inderdaad
Toyota roept in Nederland bijna zesduizend auto's terug
.....quote:
bron? die uitspraak zegt ook niksquote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:56 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Elk europees merk delft anders het onderspit wat betrouwbaarheid betreft wanneer men vergelijkt met bijv. toyota...
Dat klopt ja, maar deze motoren zitten wel allen in auto's waar je flink voor in de buidel moet tasten.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:03 schreef Youp het volgende:
[..]
.....
[..]
bron? die uitspraak zegt ook niksik weet dat toyota goed is maar bmw motoren zijn zeker ook zo betrouwbaar...
toch denk ik dat de V10 van de M5 en M6 minder betrouwbaar is als een gewone simpele ouderwetse 2.5 liter 6cilinder van bmwquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:06 schreef HansU het volgende:
[..]
Dat klopt ja, maar deze motoren zitten wel allen in auto's waar je flink voor in de buidel moet tasten.
De ook betrouwbare Toyota en Honda motoren zijn een stukje goedkoper. Of eerder een aantal stukjes bij elkaar goedkoper.
Een Renault motor inderdaadquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:15 schreef HansU het volgende:
Eigenlijk vind ik het ook hypocriet om prijzen toe te kennen aan nieuwe motoren waarvan er nog geen enkele 100 duizenden kilometers heeft afgelegd. Als er toch prijzen moeten worden uitgedeelt geef ze dan aan bv. Volvo. Al die Volvo 440's zie je nog steeds rondrijden met 300k op de teller. Dat is dus een goede motor!
Onze Toyota doet al bijna 270.000km met dezelfde remschoentjes en schokdempersquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:15 schreef HansU het volgende:
Eigenlijk vind ik het ook hypocriet om prijzen toe te kennen aan nieuwe motoren waarvan er nog geen enkele 100 duizenden kilometers heeft afgelegd. Als er toch prijzen moeten worden uitgedeelt geef ze dan aan bv. Volvo. Al die Volvo 440's zie je nog steeds rondrijden met 300k op de teller. Dat is dus een goede motor!
Toyotaquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:20 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Onze Toyota doet al bijna 270.000km met dezelfde remschoentjes en schokdempers![]()
Als ik dat geweten had...quote:
In een slechte otooquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:15 schreef HansU het volgende:
...Al die Volvo 440's zie je nog steeds rondrijden met 300k op de teller. Dat is dus een goede motor!
Overigens verder zonder grote kosten, enkel de waterpomp moest vervangen worden en verder wat kleine dingetjes maar rijdt nog perfectquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Toyota
Mijn Carina II van een aantal jaar terug had zelfs bij 350k nog de orginele koppeling
Dat wil alleen niemand geloven
Wat voor 1?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:28 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Overigens verder zonder grote kosten, enkel de waterpomp moest vervangen worden en verder wat kleine dingetjes maar rijdt nog perfect![]()
Het zijn niet allemaal Renault motoren.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:26 schreef HansU het volgende:
[..]
Als ik dat geweten had...![]()
Maarja, toch een goede motor blijkbaar. De rest van renault is alleen niet zo goed
Zelfde blokquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:43 schreef Maverick_tfd het volgende:
Nee 1.8 benzine (Toyota Avensis Wagon Linea Sol om precies te zijn)
Wie hebben er nog meer gewonnen dan? Ferrari?quote:hiermee hebben ze 5 van de 12 te halen prijzen voor 2006 in de wacht gesleept.
De winnaars:quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:56 schreef rockstah het volgende:
[..]
Wie hebben er nog meer gewonnen dan? Ferrari?
zullen wel redenen voor zijn waarom die niks gewonnen hebben, ze kijken niet alleen naar pk'squote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:22 schreef M5 het volgende:
Leuk, maar ze hadden zeker de 4.2 V8 FSI uit de 2005 Audi RS4 over het hoofd gezienof de 6.5l V12 van de Lamborghini Murcielago LP640 en waar is de 3.0 6-inlijn Twin-Turbo uit de 335i.
Of aan die oude 2.5 diesel motoren van Mercedes, niet kapot te krijgen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:15 schreef HansU het volgende:
Eigenlijk vind ik het ook hypocriet om prijzen toe te kennen aan nieuwe motoren waarvan er nog geen enkele 100 duizenden kilometers heeft afgelegd. Als er toch prijzen moeten worden uitgedeelt geef ze dan aan bv. Volvo. Al die Volvo 440's zie je nog steeds rondrijden met 300k op de teller. Dat is dus een goede motor!
Omdat er geen categorie olietanker isquote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:22 schreef M5 het volgende:
Leuk, maar ze hadden zeker de 4.2 V8 FSI uit de 2005 Audi RS4 over het hoofd gezienof de 6.5l V12 van de Lamborghini Murcielago LP640
335i is volgens mij al in productie hoor, heb zelfs een Duitse test van de 335i coupe gezien, een video ja, ding gaat teringhard.nl en een sper is zeker nodig met dat koppel en vermogen (max koppel al bij 1300!!!! rpm, bye bye dieselquote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:00 schreef Youp het volgende:
[..]
zullen wel redenen voor zijn waarom die niks gewonnen hebben, ze kijken niet alleen naar pk's
en de 3.0 twin turbo is officieel toch nog niet in productie?
Hoe wil de de motor uit de RS4 meerekenen? Alsof er al veel RS4's rondkijken met b.v. 200.000 op teller, zodat je kunt vergelijken hoe goed ie isquote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:22 schreef M5 het volgende:
Leuk, maar ze hadden zeker de 4.2 V8 FSI uit de 2005 Audi RS4 over het hoofd gezienof de 6.5l V12 van de Lamborghini Murcielago LP640 en waar is de 3.0 6-inlijn Twin-Turbo uit de 335i.
het gaat waarschijnlijk alleen om nieuwe motoren.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:06 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Of aan die oude 2.5 diesel motoren van Mercedes, niet kapot te krijgen.
Waarom niet?, m'n astra heeft nu 270000 km en de koppeling werkt gewoon nog perfekt, ook 1e montage...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Toyota
Mijn Carina II van een aantal jaar terug had zelfs bij 350k nog de orginele koppeling
Dat wil alleen niemand geloven
denk het niet, dat M3 blok is ook al 6 jaar oudquote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:10 schreef Inorbit het volgende:
[..]
het gaat waarschijnlijk alleen om nieuwe motoren.
trouwens, volvo zal nooit een best engine prijs winnen, omdat ze hun motoren gewoon bij ford uit de schappen trekken.
@ werk een Avensis met 380k op de teller en nog de orginele koppeling..quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:20 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Onze Toyota doet al bijna 270.000km met dezelfde remschoentjes en schokdempers![]()
dat doen ze bij bmw ookquote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:48 schreef Catch22- het volgende:
[..]
@ werk een Avensis met 380k op de teller en nog de orginele koppeling..
Echter, ook 2 avensissen van het huidige model die bij 260k een nieuwe nodig hadden. Met veel verschillende bestuurders (taxi)
en over die terugroepactie van Toyota, zij zijn er nogal strikt in en willen geen problemen, dus roepen ze een model terug als er maar een kleine kans is dat het mis gaat..
Je rijd zeker als een oude opaquote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:17 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Waarom niet?, m'n astra heeft nu 270000 km en de koppeling werkt gewoon nog perfekt, ook 1e montage...
mijn papa heeft geen van beidequote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:15 schreef BaraCuda het volgende:
Ah een jap vs duits topic
papa heeft een toyota dus die is de beste
papa heeft een duitser dus die is de beste
Er zitten niet voor jan lul 60 man in die jury, accepteer het gewoon, hoe moeilijk het ook is dat papa's auto niet zo geweldig is![]()
maar dat zijn geen praktische motorenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:53 schreef Repeat het volgende:
vast terecht, maar als beste motor had ik de motor uit de Veyron verwacht ofzo.
Of de 7 liter twin turbo uit de saleen ofzoBlokken uit de Carrera GT, Enzo, SLR staan volgens mij wel een trapje hoger dan deze M blokken...
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:07 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Yep, maar daar in tegen rij ik mijn auto niet total-loss!
Mijn Vectraatje A zit in hetzelfde schuitje (iets minder km's). Nog altjd in prima staat (motorisch dan...).quote:Waarom niet?, m'n astra heeft nu 270000 km en de koppeling werkt gewoon nog perfekt, ook 1e montage...
Ik iig zeker niet. Hij moet er hard voor werken! Tis maar een auto Vectra, hoorquote:Je rijdt zeker als een oude opa
koppel heb je niet nodig als je toeren en vermogen hebt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:53 schreef Hyperdude het volgende:
121 Nm bij 9000 toeren, een Suzuki Ignis 1.3 heeft nog een hoger koppel.![]()
ja joh, ga jij nog ff appels en peren vergelijken, ik wil die motor wel 300.000km zien rijdenquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:00 schreef Wojworshebn het volgende:
Okay het blok is niet geschikt voor hele grote gewichten omdat het effectieve toerenbereik boven de 6000 tpm ligt. Maar wat lopen de automotoren wat mis in vergelijking met de motor wereld.
Geen probleem hoor.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:01 schreef Youp het volgende:
[..]
ja joh, ga jij nog ff appels en peren vergelijken, ik wil die motor wel 300.000km zien rijden
quote:
Hoe kom je daar nu bij?quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:03 schreef Youp het volgende:
[..]bij 50k is hij helemaal gaar maargoed
don't get me wrong, ik ben zelf ook motorgek (zie avatar) maar dit is even totaal niet te vergelijken
Laat hem maar eens 1000kg extra gewicht mee nemen, voordat ie aan de 50 km/u zit ligt de koppeling er al uit, en vlug daarna de rest van het blokkie...quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:03 schreef Youp het volgende:
[..]bij 50k is hij helemaal gaar maargoed
don't get me wrong, ik ben zelf ook motorgek (zie avatar) maar dit is even totaal niet te vergelijken
Een motorfiets blok is niet gebouwd om veel kilo's mee te kunnen nemen, dus als je ze zo belast zijn ze in no-time kapot.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:10 schreef Wojworshebn het volgende:
Je hebt vast weleens die verhalen gelezen van ene Sjaak die met zijn R1 rond de wereld gaat. 210.000KM, vanalles kapot aan het frame vering enz. Maar het blok is nooit wat aan gebeurd.
ja alleen de realiteit wil dat een auto die 5000 toeren moet maken om weg te kunnen trekken niet praktisch isquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:16 schreef Wojworshebn het volgende:
Trouwens maak van zo´n `blokkie` een 2.0 liter en je hebt al 242nm bij 360PK, een sterkere droge koppeling erin en tadaa een juweel van een ongeblazen blok dat schijnbaar probleemloos 200k plus haalt.![]()
Jammer dat ze Audi niet in het overzicht hebben meegenomen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:03 schreef Youp het volgende:
De winnaars:
International Engine of the Year – BMW 5,0 liter V10 (M5, M6)
Best New Engine of the Year – Volkswagen 1,4 liter TSI Twincharger (Golf GT)
Best Fuel Economy – Toyota 1,5 liter Hybrid Synergy Drive (Prius)
Best Performance Engine – BMW 5,0 liter V10 (M5, M6)
>1,0 liter – Honda 1,0 liter IMA (Insight)
1,0 – 1,4 liter – Volkswagen 1,4 liter TSI Twincharger (Golf GT)
1,4 – 1,8 liter – Toyota 1,5 liter Hybrid Synergy Drive (Prius)
1,8 – 2,0 liter – Volkswagen 2,0 liter FSI Turbo (o.a. Golf GTI)
2,0 – 2,5 liter – Subaru 2,5 liter Turbo (Forester, Impreza)
2,5 – 3,0 liter – BMW 3,0 liter Twin-Turbo Diesel (535d)
3,0 – 4,0 liter – BMW 3,2 liter (M3, Z4 M)
>4,0 liter – BMW 5,0 liter V10 (M5, M6)
De klasse olie tanker heeft in het verleden wel wat opgeleverd, 5.5l V12 van Ferarri uit de 550 Maranello in 2000 en 2001, Mercedes Benz AMG 6.5l V12 in 2004 en BMW 5.3l V12 in 1999 om maar eens wat te noemenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:06 schreef Inorbit het volgende:
[..]
Omdat er geen categorie olietanker is![]()
![]()
het klinkt trouwens wel ietwat appart als meneer "M5" zegt dat in de klasse vanaf 4 liter een audi motor had moeten winnen ipv de M5 motor
Hoezo moet het ding eerst bewezen hebben dat er veel KM's mee gereden kunnen worden, de 1.4 TSI van VW wint ook prijzen en die is er echt nog maar net.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:08 schreef OnlineGokker het volgende:
[..]
Hoe wil de de motor uit de RS4 meerekenen? Alsof er al veel RS4's rondkijken met b.v. 200.000 op teller, zodat je kunt vergelijken hoe goed ie is
Jij denkt dat hier staat dat een toyota betrouwbaar is, maar eigenlijk staat hier dat je uit waarschijnlijk kneiteroverwegingen niet het benodigde onderhoud aan de auto pleegt, maar wacht totdat iets echt onder de auto uitvalt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:20 schreef Maverick_tfd het volgende:
Onze Toyota doet al bijna 270.000km met dezelfde remschoentjes en schokdempers![]()
Maakt dat nou uit?quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
...
Schokdempers zijn met 270K geen flikker meer waard. Je hebt nu een slechte wegligging en een langere remweg. Heel slim. Ik hoop niet dat anderen de nadelen hoeven te ondervinden van jouw zuinigheid...
Dan vind ik de hele verkiezing flauwekulquote:Op woensdag 19 juli 2006 06:23 schreef M5 het volgende:
Hoezo moet het ding eerst bewezen hebben dat er veel KM's mee gereden kunnen worden, de 1.4 TSI van VW wint ook prijzen en die is er echt nog maar net.![]()
De M3 blokken van de M346 vielen in het begin nog sneller in/uit elkaar dan de NL verdediging van Sebrenicaquote:Op woensdag 19 juli 2006 11:58 schreef OnlineGokker het volgende:
[..]
Dan vind ik de hele verkiezing flauwekul![]()
De beste motor moet ook bewijzen dat ie goed is na een paar ton. ....
De M5/M6 komt dan ook nog te vroeg, maar de M3 heeft zich dus duidelijk wel bewezen
Opzich vind ik die wankelmotor wel voor zo'n prijs in aanmerking komen. Bijzonder is het zekerquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:19 schreef Matel het volgende:
Waarom hoor ik niemand Mazda zeggen? Ik bedoel, als je het hebt over Toyota dan moet Mazda er ook in voor komen
Die heeft in 2005 ook gewonnenquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:25 schreef Repeat het volgende:
[..]
Opzich vind ik die wankelmotor wel voor zo'n prijs in aanmerking komen. Bijzonder is het zeker
vorig jaar hadden ze een prijs als ik mij niet vergis. voor de wankelquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:25 schreef Repeat het volgende:
[..]
Opzich vind ik die wankelmotor wel voor zo'n prijs in aanmerking komen. Bijzonder is het zeker
goedzoquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:26 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Die heeft in 2005 ook gewonnen
Die 2.5-3 liter kan ik begrijpen doordat het principe natuurlijk TOTAAL anders is dan normale cilinder motoren.quote:"The RX-8 is powered by a 1.3 L naturally-aspirated RENESIS rotary engine, which features newly designed side intake and exhaust ports. The engine is smaller and lighter than previous rotaries, primarily due to the lack of a turbocharger and associated parts.
The engine is designed in various configurations for different models, but in its most powerful setup develops 250 PS (247 hp, 184 kW) at 8,500 rpm with a redline at 9,000 rpm and fuel cut-off at 9,500 rpm. It won the International Engine of the Year and Best New Engine awards in 2003 and holds the "2.5 to 3 liter" size award for 2003 and 2004."
ja 1.3 liter idd, maar dit zullen ze wel omgerekend hebben naar equivalent voor gewone motoren ofzoquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:39 schreef MikeyMan het volgende:
Mjah, in die wiki staat dat die wankelmotor 2,6liter inhoud heeft...
Klopt dat wel? Was toch 1.3l?
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:56 schreef Repeat het volgende:
[..]
koppel heb je niet nodig als je toeren en vermogen hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |