abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39957512
Motor toch~?




180 PK, bij 999cc, ongeblazen. Welke serieproductie motor uit welke auto dan ook beats this!
  dinsdag 18 juli 2006 @ 23:53:47 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39957889
121 Nm bij 9000 toeren, een Suzuki Ignis 1.3 heeft nog een hoger koppel.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_39957988
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:53 schreef Hyperdude het volgende:
121 Nm bij 9000 toeren, een Suzuki Ignis 1.3 heeft nog een hoger koppel.
koppel heb je niet nodig als je toeren en vermogen hebt.
pi_39958114
Okay het blok is niet geschikt voor hele grote gewichten omdat het effectieve toerenbereik boven de 6000 tpm ligt. Maar wat lopen de automotoren wat mis in vergelijking met de motor wereld.
pi_39958140
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:00 schreef Wojworshebn het volgende:
Okay het blok is niet geschikt voor hele grote gewichten omdat het effectieve toerenbereik boven de 6000 tpm ligt. Maar wat lopen de automotoren wat mis in vergelijking met de motor wereld.
ja joh, ga jij nog ff appels en peren vergelijken, ik wil die motor wel 300.000km zien rijden
Hopeloos benzine verslaafd
pi_39958171
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:01 schreef Youp het volgende:

[..]

ja joh, ga jij nog ff appels en peren vergelijken, ik wil die motor wel 300.000km zien rijden
Geen probleem hoor.
pi_39958209
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:02 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Geen probleem hoor.
bij 50k is hij helemaal gaar maargoed

don't get me wrong, ik ben zelf ook motorgek (zie avatar) maar dit is even totaal niet te vergelijken
Hopeloos benzine verslaafd
pi_39958289
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:03 schreef Youp het volgende:

[..]

bij 50k is hij helemaal gaar maargoed

don't get me wrong, ik ben zelf ook motorgek (zie avatar) maar dit is even totaal niet te vergelijken
Hoe kom je daar nu bij?
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:08:47 #59
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_39958446
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:03 schreef Youp het volgende:

[..]

bij 50k is hij helemaal gaar maargoed

don't get me wrong, ik ben zelf ook motorgek (zie avatar) maar dit is even totaal niet te vergelijken
Laat hem maar eens 1000kg extra gewicht mee nemen, voordat ie aan de 50 km/u zit ligt de koppeling er al uit, en vlug daarna de rest van het blokkie...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_39958545
Je hebt vast weleens die verhalen gelezen van ene Sjaak die met zijn R1 rond de wereld gaat. 210.000KM, vanalles kapot aan het frame vering enz. Maar het blok is nooit wat aan gebeurd.
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:15:02 #61
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_39958691
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:10 schreef Wojworshebn het volgende:
Je hebt vast weleens die verhalen gelezen van ene Sjaak die met zijn R1 rond de wereld gaat. 210.000KM, vanalles kapot aan het frame vering enz. Maar het blok is nooit wat aan gebeurd.
Een motorfiets blok is niet gebouwd om veel kilo's mee te kunnen nemen, dus als je ze zo belast zijn ze in no-time kapot.

Het is gewoon appels met peren vergelijken, en in de harde praktijk zal de auto toch sneller zijn dan de 2 wieler..

Waarom?

Beter in de bochten, minder lucht weerstand, betere aandrijving.


Welke de meeste porno-gehalte heeft? da's de 2 wieler, een auto kan dat nooit, maar dan ook nooit evenaren!

(flick motort ook... )
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_39958732
Trouwens maak van zo´n `blokkie` een 2.0 liter en je hebt al 242nm bij 360PK, een sterkere droge koppeling erin en tadaa een juweel van een ongeblazen blok dat schijnbaar probleemloos 200k plus haalt.
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:35:02 #63
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39959365
Is dat blok al niet jaren engine of the year?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_39959559
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:16 schreef Wojworshebn het volgende:
Trouwens maak van zo´n `blokkie` een 2.0 liter en je hebt al 242nm bij 360PK, een sterkere droge koppeling erin en tadaa een juweel van een ongeblazen blok dat schijnbaar probleemloos 200k plus haalt.
ja alleen de realiteit wil dat een auto die 5000 toeren moet maken om weg te kunnen trekken niet praktisch is je hebt gewoon koppel nodig, punt uit want je moet gewicht meesleuren.... aan alleen pk's heb je helemaal niks, tenzij je een formule 1 auto hebt
Hopeloos benzine verslaafd
pi_39959819
vertanding...
De status 'bagger-user' voorbij
pi_39960277
Lijkt me logisch.

BMW
pi_39960355


Yamaha R1 ,dat is de beste motor ter wereld
<a href="http://soundcloud.com/kaos001" target="_blank" rel="nofollow">Soundcloud</a>
pi_39960604
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:03 schreef Youp het volgende:
De winnaars:
International Engine of the Year – BMW 5,0 liter V10 (M5, M6)
Best New Engine of the Year – Volkswagen 1,4 liter TSI Twincharger (Golf GT)
Best Fuel Economy – Toyota 1,5 liter Hybrid Synergy Drive (Prius)
Best Performance Engine – BMW 5,0 liter V10 (M5, M6)
>1,0 liter – Honda 1,0 liter IMA (Insight)
1,0 – 1,4 liter – Volkswagen 1,4 liter TSI Twincharger (Golf GT)
1,4 – 1,8 liter – Toyota 1,5 liter Hybrid Synergy Drive (Prius)
1,8 – 2,0 liter – Volkswagen 2,0 liter FSI Turbo (o.a. Golf GTI)
2,0 – 2,5 liter – Subaru 2,5 liter Turbo (Forester, Impreza)
2,5 – 3,0 liter – BMW 3,0 liter Twin-Turbo Diesel (535d)
3,0 – 4,0 liter – BMW 3,2 liter (M3, Z4 M)
>4,0 liter – BMW 5,0 liter V10 (M5, M6)
Jammer dat ze Audi niet in het overzicht hebben meegenomen.
pi_39964034
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:06 schreef Inorbit het volgende:

[..]

Omdat er geen categorie olietanker is

het klinkt trouwens wel ietwat appart als meneer "M5" zegt dat in de klasse vanaf 4 liter een audi motor had moeten winnen ipv de M5 motor
De klasse olie tanker heeft in het verleden wel wat opgeleverd, 5.5l V12 van Ferarri uit de 550 Maranello in 2000 en 2001, Mercedes Benz AMG 6.5l V12 in 2004 en BMW 5.3l V12 in 1999 om maar eens wat te noemen

En ja ik vind dat het Audi blok zeker leukere aspecten heeft wat betreft techniek dan de V10 van BMW.
zie hier de vorige winaars.
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:08 schreef OnlineGokker het volgende:

[..]

Hoe wil de de motor uit de RS4 meerekenen? Alsof er al veel RS4's rondkijken met b.v. 200.000 op teller, zodat je kunt vergelijken hoe goed ie is
Hoezo moet het ding eerst bewezen hebben dat er veel KM's mee gereden kunnen worden, de 1.4 TSI van VW wint ook prijzen en die is er echt nog maar net.
V10
pi_39965356
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:20 schreef Maverick_tfd het volgende:

Onze Toyota doet al bijna 270.000km met dezelfde remschoentjes en schokdempers
Jij denkt dat hier staat dat een toyota betrouwbaar is, maar eigenlijk staat hier dat je uit waarschijnlijk kneiteroverwegingen niet het benodigde onderhoud aan de auto pleegt, maar wacht totdat iets echt onder de auto uitvalt.

Schokdempers zijn met 270K geen flikker meer waard. Je hebt nu een slechte wegligging en een langere remweg. Heel slim. Ik hoop niet dat anderen de nadelen hoeven te ondervinden van jouw zuinigheid...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 19 juli 2006 @ 09:24:22 #71
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39965430
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 09:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

...

Schokdempers zijn met 270K geen flikker meer waard. Je hebt nu een slechte wegligging en een langere remweg. Heel slim. Ik hoop niet dat anderen de nadelen hoeven te ondervinden van jouw zuinigheid...
Maakt dat nou uit?
Zo'n ouwe Toyota staat al stil als je het gaspedaal loslaat, of een hand uit het raam steekt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_39969678
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 06:23 schreef M5 het volgende:
Hoezo moet het ding eerst bewezen hebben dat er veel KM's mee gereden kunnen worden, de 1.4 TSI van VW wint ook prijzen en die is er echt nog maar net.
Dan vind ik de hele verkiezing flauwekul

De beste motor moet ook bewijzen dat ie goed is na een paar ton. Lijkt me net zo belangrijk als de prestaties. Het zou toch kolder zijn als de best verkozen motor achteraf na 100.000km problemen krijgt. De M5/M6 komt dan ook nog te vroeg, maar de M3 heeft zich dus duidelijk wel bewezen
  woensdag 19 juli 2006 @ 12:01:19 #73
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39969771
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 11:58 schreef OnlineGokker het volgende:

[..]

Dan vind ik de hele verkiezing flauwekul

De beste motor moet ook bewijzen dat ie goed is na een paar ton. ....
De M5/M6 komt dan ook nog te vroeg, maar de M3 heeft zich dus duidelijk wel bewezen
De M3 blokken van de M346 vielen in het begin nog sneller in/uit elkaar dan de NL verdediging van Sebrenica
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_39972407
Waarom hoor ik niemand Mazda zeggen? Ik bedoel, als je het hebt over Toyota dan moet Mazda er ook in voor komen
pi_39972607
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:19 schreef Matel het volgende:
Waarom hoor ik niemand Mazda zeggen? Ik bedoel, als je het hebt over Toyota dan moet Mazda er ook in voor komen
Opzich vind ik die wankelmotor wel voor zo'n prijs in aanmerking komen. Bijzonder is het zeker
pi_39972678
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:25 schreef Repeat het volgende:

[..]

Opzich vind ik die wankelmotor wel voor zo'n prijs in aanmerking komen. Bijzonder is het zeker
Die heeft in 2005 ook gewonnen
pi_39972920
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:25 schreef Repeat het volgende:

[..]

Opzich vind ik die wankelmotor wel voor zo'n prijs in aanmerking komen. Bijzonder is het zeker
vorig jaar hadden ze een prijs als ik mij niet vergis. voor de wankel
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_39973011
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:26 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Die heeft in 2005 ook gewonnen
goedzo
  woensdag 19 juli 2006 @ 13:39:52 #79
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39973180
Mjah, in die wiki staat dat die wankelmotor 2,6liter inhoud heeft...
Klopt dat wel? Was toch 1.3l?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_39973296
Is ook 1.3.... echter:
quote:
"The RX-8 is powered by a 1.3 L naturally-aspirated RENESIS rotary engine, which features newly designed side intake and exhaust ports. The engine is smaller and lighter than previous rotaries, primarily due to the lack of a turbocharger and associated parts.

The engine is designed in various configurations for different models, but in its most powerful setup develops 250 PS (247 hp, 184 kW) at 8,500 rpm with a redline at 9,000 rpm and fuel cut-off at 9,500 rpm. It won the International Engine of the Year and Best New Engine awards in 2003 and holds the "2.5 to 3 liter" size award for 2003 and 2004."
Die 2.5-3 liter kan ik begrijpen doordat het principe natuurlijk TOTAAL anders is dan normale cilinder motoren.
Het blijft ook een zegen om in te rijden vind ik
en toen.....
pi_39973336
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:39 schreef MikeyMan het volgende:
Mjah, in die wiki staat dat die wankelmotor 2,6liter inhoud heeft...
Klopt dat wel? Was toch 1.3l?
ja 1.3 liter idd, maar dit zullen ze wel omgerekend hebben naar equivalent voor gewone motoren ofzo
pi_39975339
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:56 schreef Repeat het volgende:

[..]

koppel heb je niet nodig als je toeren en vermogen hebt.

zonder koppel, geen vermogen
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_39975504
Ik heb twee jaar terug eens in een RX-7 (uit 1995) gereden en sindsdien is dat nog steeds de beste Mazda voor mij Heb echter nog nooit in een RX-8 gereden...
pi_39995551
Als ik geen hydropneumatische vering MOEST hebben had ik zeker een BMW overwogen. Ben fan van die motoren door de BMW 801 uit de Focke Wulf A4-A8. Als je het goed doet in de oorlogsindustrie, heb je een naam. Die naam klinkt toch al 68 jaar erg goed.
pi_40003891
het brik dat ik ga kopen vind ik nu al de beste motor te wereld

Doei.
pi_40014941
nu hebben we wel genoeg motorfiets fappers gehad
Hopeloos benzine verslaafd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')