koppel heb je niet nodig als je toeren en vermogen hebt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:53 schreef Hyperdude het volgende:
121 Nm bij 9000 toeren, een Suzuki Ignis 1.3 heeft nog een hoger koppel.![]()
ja joh, ga jij nog ff appels en peren vergelijken, ik wil die motor wel 300.000km zien rijdenquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:00 schreef Wojworshebn het volgende:
Okay het blok is niet geschikt voor hele grote gewichten omdat het effectieve toerenbereik boven de 6000 tpm ligt. Maar wat lopen de automotoren wat mis in vergelijking met de motor wereld.
Geen probleem hoor.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:01 schreef Youp het volgende:
[..]
ja joh, ga jij nog ff appels en peren vergelijken, ik wil die motor wel 300.000km zien rijden
quote:
Hoe kom je daar nu bij?quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:03 schreef Youp het volgende:
[..]bij 50k is hij helemaal gaar maargoed
don't get me wrong, ik ben zelf ook motorgek (zie avatar) maar dit is even totaal niet te vergelijken
Laat hem maar eens 1000kg extra gewicht mee nemen, voordat ie aan de 50 km/u zit ligt de koppeling er al uit, en vlug daarna de rest van het blokkie...quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:03 schreef Youp het volgende:
[..]bij 50k is hij helemaal gaar maargoed
don't get me wrong, ik ben zelf ook motorgek (zie avatar) maar dit is even totaal niet te vergelijken
Een motorfiets blok is niet gebouwd om veel kilo's mee te kunnen nemen, dus als je ze zo belast zijn ze in no-time kapot.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:10 schreef Wojworshebn het volgende:
Je hebt vast weleens die verhalen gelezen van ene Sjaak die met zijn R1 rond de wereld gaat. 210.000KM, vanalles kapot aan het frame vering enz. Maar het blok is nooit wat aan gebeurd.
ja alleen de realiteit wil dat een auto die 5000 toeren moet maken om weg te kunnen trekken niet praktisch isquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:16 schreef Wojworshebn het volgende:
Trouwens maak van zo´n `blokkie` een 2.0 liter en je hebt al 242nm bij 360PK, een sterkere droge koppeling erin en tadaa een juweel van een ongeblazen blok dat schijnbaar probleemloos 200k plus haalt.![]()
Jammer dat ze Audi niet in het overzicht hebben meegenomen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:03 schreef Youp het volgende:
De winnaars:
International Engine of the Year – BMW 5,0 liter V10 (M5, M6)
Best New Engine of the Year – Volkswagen 1,4 liter TSI Twincharger (Golf GT)
Best Fuel Economy – Toyota 1,5 liter Hybrid Synergy Drive (Prius)
Best Performance Engine – BMW 5,0 liter V10 (M5, M6)
>1,0 liter – Honda 1,0 liter IMA (Insight)
1,0 – 1,4 liter – Volkswagen 1,4 liter TSI Twincharger (Golf GT)
1,4 – 1,8 liter – Toyota 1,5 liter Hybrid Synergy Drive (Prius)
1,8 – 2,0 liter – Volkswagen 2,0 liter FSI Turbo (o.a. Golf GTI)
2,0 – 2,5 liter – Subaru 2,5 liter Turbo (Forester, Impreza)
2,5 – 3,0 liter – BMW 3,0 liter Twin-Turbo Diesel (535d)
3,0 – 4,0 liter – BMW 3,2 liter (M3, Z4 M)
>4,0 liter – BMW 5,0 liter V10 (M5, M6)
De klasse olie tanker heeft in het verleden wel wat opgeleverd, 5.5l V12 van Ferarri uit de 550 Maranello in 2000 en 2001, Mercedes Benz AMG 6.5l V12 in 2004 en BMW 5.3l V12 in 1999 om maar eens wat te noemenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:06 schreef Inorbit het volgende:
[..]
Omdat er geen categorie olietanker is![]()
![]()
het klinkt trouwens wel ietwat appart als meneer "M5" zegt dat in de klasse vanaf 4 liter een audi motor had moeten winnen ipv de M5 motor
Hoezo moet het ding eerst bewezen hebben dat er veel KM's mee gereden kunnen worden, de 1.4 TSI van VW wint ook prijzen en die is er echt nog maar net.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:08 schreef OnlineGokker het volgende:
[..]
Hoe wil de de motor uit de RS4 meerekenen? Alsof er al veel RS4's rondkijken met b.v. 200.000 op teller, zodat je kunt vergelijken hoe goed ie is
Jij denkt dat hier staat dat een toyota betrouwbaar is, maar eigenlijk staat hier dat je uit waarschijnlijk kneiteroverwegingen niet het benodigde onderhoud aan de auto pleegt, maar wacht totdat iets echt onder de auto uitvalt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:20 schreef Maverick_tfd het volgende:
Onze Toyota doet al bijna 270.000km met dezelfde remschoentjes en schokdempers![]()
Maakt dat nou uit?quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
...
Schokdempers zijn met 270K geen flikker meer waard. Je hebt nu een slechte wegligging en een langere remweg. Heel slim. Ik hoop niet dat anderen de nadelen hoeven te ondervinden van jouw zuinigheid...
Dan vind ik de hele verkiezing flauwekulquote:Op woensdag 19 juli 2006 06:23 schreef M5 het volgende:
Hoezo moet het ding eerst bewezen hebben dat er veel KM's mee gereden kunnen worden, de 1.4 TSI van VW wint ook prijzen en die is er echt nog maar net.![]()
De M3 blokken van de M346 vielen in het begin nog sneller in/uit elkaar dan de NL verdediging van Sebrenicaquote:Op woensdag 19 juli 2006 11:58 schreef OnlineGokker het volgende:
[..]
Dan vind ik de hele verkiezing flauwekul![]()
De beste motor moet ook bewijzen dat ie goed is na een paar ton. ....
De M5/M6 komt dan ook nog te vroeg, maar de M3 heeft zich dus duidelijk wel bewezen
Opzich vind ik die wankelmotor wel voor zo'n prijs in aanmerking komen. Bijzonder is het zekerquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:19 schreef Matel het volgende:
Waarom hoor ik niemand Mazda zeggen? Ik bedoel, als je het hebt over Toyota dan moet Mazda er ook in voor komen
Die heeft in 2005 ook gewonnenquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:25 schreef Repeat het volgende:
[..]
Opzich vind ik die wankelmotor wel voor zo'n prijs in aanmerking komen. Bijzonder is het zeker
vorig jaar hadden ze een prijs als ik mij niet vergis. voor de wankelquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:25 schreef Repeat het volgende:
[..]
Opzich vind ik die wankelmotor wel voor zo'n prijs in aanmerking komen. Bijzonder is het zeker
goedzoquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:26 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Die heeft in 2005 ook gewonnen
Die 2.5-3 liter kan ik begrijpen doordat het principe natuurlijk TOTAAL anders is dan normale cilinder motoren.quote:"The RX-8 is powered by a 1.3 L naturally-aspirated RENESIS rotary engine, which features newly designed side intake and exhaust ports. The engine is smaller and lighter than previous rotaries, primarily due to the lack of a turbocharger and associated parts.
The engine is designed in various configurations for different models, but in its most powerful setup develops 250 PS (247 hp, 184 kW) at 8,500 rpm with a redline at 9,000 rpm and fuel cut-off at 9,500 rpm. It won the International Engine of the Year and Best New Engine awards in 2003 and holds the "2.5 to 3 liter" size award for 2003 and 2004."
ja 1.3 liter idd, maar dit zullen ze wel omgerekend hebben naar equivalent voor gewone motoren ofzoquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:39 schreef MikeyMan het volgende:
Mjah, in die wiki staat dat die wankelmotor 2,6liter inhoud heeft...
Klopt dat wel? Was toch 1.3l?
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:56 schreef Repeat het volgende:
[..]
koppel heb je niet nodig als je toeren en vermogen hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |