Je kunt 'm wel meer verwijten. Namelijk volledige passiviteit. Eerst de gele trui op een belachelijke manier weggeven. Vervolgens op de Alpe eerst een ploegmaat het peloton uit elkaar laten rijden, maar als je dan met drie man wegbent T-Mobile ál het werk laten doen. Vervolgens als Klöden vraagt om over te nemen, dat de hele tijd niet doen. Als Klöden dan de benen stilhoudt om je op kop te dwingen geniepig wegspringen, maar zodra je ziet dat 'ie weer terugkomt de benen weer stilhouden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:03 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ja dat is misschien het enigste waar je hem iets kan verwijten. Voor de rest is het toch echt de concurrentie die steken laat vallen
Dit is echt niet op zijn Armstrongs.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:06 schreef Venga het volgende:
Landis gaat op z'n Armstrongs de Tour winnen, elke dag bergop tot de beteren behoren maar telkens met anderen in die groep.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:08 schreef Ericr het volgende:
Landis mist zelf ook de kwaliteit om het verschil te maken, het is nu gewoon een afvalrace waarbij Landis als laatste overblijft. De Giro was ook niet hoogstaand, maar deze Tour gaat nergens over.
Maar Anquetil was wel een Fransman, dus waren er (bij wijze van spreken) 7 tijdritten.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dit is echt niet op zijn Armstrongs.![]()
Ik heb het niet meegemaakt, maar ik vermoed dat het op zijn Anquetils is. Toeslaan in de tijdritten en daarna rekenen. Hoewel ik ook altijd heb begrepen dat Anquetil het wel zwaarder kreeg in de bergen.
Op z'n Indurainsquote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb het niet meegemaakt, maar ik vermoed dat het op zijn Anquetils is. Toeslaan in de tijdritten en daarna rekenen. Hoewel ik ook altijd heb begrepen dat Anquetil het wel zwaarder kreeg in de bergen.
Denk dat het nu consolideren wordt, als je eenmaal klappen hebt gehad is het lastig om je te herstelllen. Alleen een natuurlijke klimmer zou in de komende ritten wat kunnen doen, maar die bestaan eigenlijk nog amper.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In de Giro was er tenminste nog eentje de beste.
Maar er zijn nog twee bergritten, dus er kan nog wat gebeuren
Voordeel ten opzichte van de Tours met Armstrong is iig dat de verschillen nu nog niet dusdanig zijn dat het nu al bekeken is.
Hoewel daarbij wel belangrijk is of er nog iemand gelooft dat hij de Tour kan winnen, want als de rest nu voor de 2e plek gaat rijden, dan is het over. Tenzij Landis vergeet te eten.
Indurain reed altijd wel in de eerste bergetappe iedereen uit zijn wiel en zette zijn ploeg op kop. Die nam wel verantwoordelijkheid. Heb ik Landis nog niet zien doen.quote:
was toch mooi, Hincapie en Popovych voor Boogerdquote:
Dat is well done op zijn Amerikaans. Het gaat om de prestatie, niet om de manier waarop. Toen hij de gele trui weggaf om hem in Parijs nog te hebben (met z'n zwakkere ploeg), stond Europa op zijn achterste benen. Hij doet het toch en heeft "succes".quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een beetje overpakken is wel het minste wat je kunt doen. Zeker als je in de laatste 200 meter nog wel gaat sprinten voor de bonificatieseconden. Ik was allang blij dat Garzelli er nog overheen kwam, want dat zou echt té erg zijn geweest. De hele klim 300 meter op kop gereden, maar dan nog wel effe de boni meepakken.![]()
Mwoh, het ziet er anders uit. Maar de voorbereiding van Lance was een beetje van dezelfde strategie; echte concurrenten uitkopen, zelf de beste spullen vergaren en dan zogenaamd de strijd aanbinden. Het verschil is dat Armstrong daarmee wisselgeld had, hij hoefde niet te zuigen, kon nemen en geven. Landis is goed, maar arm. So don't blame himquote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De renners hebben jarenlang tot op de decimeter hun lijf leren kennen. En nu moet dat even opnieuw. Geduld is een schone zaakquote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:17 schreef Ericr het volgende:
Dit is het nieuwe wielrennen waarschijnlijk, tot er een nieuwe leider opstaat.
Ja dat hoop ik ook. Af en toe heb ik het idee dat er radiografisch bestuurbare renners rondrijden. Al dat geklep met de ploegleider de hele tijdquote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:21 schreef okee6 het volgende:
Al hoop ik gewoon dat de rennercommunicatie verboden wordt, dat haalt de angel nog meer uit de Tour.
Indurain is recenter of was dat ook voor je tijdquote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:39 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Indurain is recenter of was dat ook voor je tijd![]()
Dat was echt geen cadeautje weggeven. Bruyneel had 20 kilometer in zijn wiel gehangen en sprintte er op het laatst voorbij.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:46 schreef ultra_ivo het volgende:
In Luik gaf ie nog een cadeautje weg om de volgende dag het geel te grijpen.
Ze zeiden wel dat hij er met het fietsen geen last van zou hebben, hij zou zelfs aanzienlijk makkelijker moeten kunnen fietsen (niet alleen pijnloos). Gewoon wandelen zou moeizamer gaan, ook met kunstheup. Maar als Basso onschuldig blijkt, lijkt hij daar volgend jaar vrij kansloos tegen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:47 schreef Ericr het volgende:
1 troost, als hij wint is het waarschijnlijk ook gelijk zijn enige overwinning. Hij is de 30 gepasseerd en na zo'n heup operatie zal het wel even duren voordat hij weer op niveau is.
Ja dat klopt maar echt boeiend kon je dat ook niet noemen of wel? eigenlijk is de Tour voor een eindklassement nooit boeiend geweest. Toen Merckx 5x won was het nooit goed, bij Hinault niet, Anquetil niet, Indurain niet, Lance niet en die andere die hem wonnen zoals Riis, Ullrich enzo was ook altijd wel wat. Nu Landis hem wss gaat winnen is het niet goed. Wanneer is het dan wel goed?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
![]()
Indurain was imposanter dan Landis. Indurain haalde in de eerste bergetappe ook altijd uit. En gaf niet tussen de Pyreneën en de Alpen door nog even de trui weg.
Ik herinner me bv. etappes naar Luik en Hautacam waar Indurain werkelijk gruwelijk hard reed.
En Valverde komt ook weer terug natuurlijk, ook al weten we daar nog steeds niet van wat zijn werkelijke kracht is.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze zeiden wel dat hij er met het fietsen geen last van zou hebben, hij zou zelfs aanzienlijk makkelijker moeten kunnen fietsen (niet alleen pijnloos). Gewoon wandelen zou moeizamer gaan, ook met kunstheup. Maar als Basso onschuldig blijkt, lijkt hij daar volgend jaar vrij kansloos tegen.
Het ging vooral over de soepelheid van zo'n kunstheup, dat heeft hij nu niet waardoor hij waarschijnlijk wat moet forceren.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:54 schreef Ericr het volgende:
Zo'n kunstheup is toch minder belastbaar dan je eigen heup, ook al heb je bij fietsen natuurlijk minder druk dan bij lopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |