abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39948846
Landis is gewoon een grote lafaard, die anderen voor zich laat werken en niet zo sportief is om af en toe over te nemen (behalve dan als de finish in zicht is) Als ik die Klöden was had ik em echt allang van die fiets afgeschopt of de hekken in gereden .. dan maar diskwalificatie..

Blegh walgelijke kerel die Landis....
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_39948908
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:43 schreef Zelva het volgende:

[..]

En aan welk wieltje was Menchov dan aan het zuigen? Die moest bijna de hele berg in zijn eentje op.
Het ging om de eerst Vogezen-etappe van vorig jaar.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:04:44 #228
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_39949040
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:16 schreef Bartoli het volgende:
excuses aanbieden is toch wel het minste wat je kan doen toch. Besides Floyd wou het tempo in de rit naar Gap stilleggen toen die aan Boogerd kwam vragen of Denis gevallen was. Dat noem ik dan nog us sportief. Dus ja
Nou wat sportief. Precies op het moment dat Rasmussen wegrijdt en Boogerd hem dan moet terugroepen.

Pure matennaaierij heet dat.
pi_39949085
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:04 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nou wat sportief. Precies op het moment dat Rasmussen wegrijdt en Boogerd hem dan moet terugroepen.

Pure matennaaijerij heet dat.
Ik verdenk 'm ervan dat 'ie het alleen maar heeft gezegd om ermee te voorkomen dat Rasmussen wegreed.
pi_39949119
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:04 schreef Zelva het volgende:

[..]

Pure matennaaierij heet dat.
zinloze discussie met enkele posters die door een oranje bril kijken .

Btw wat had Landis willen doen vandaag? Evans lost, Menchov lost, Sastre lost, Leipo was al uitgeschakeld, Pereiro, Mercado en Dessel lossen. Klöden is ook niet de aanvallendste. Landis heeft nog 2x geprikt. Kortom het is de Tour van de wieltjeszuigers waarvan Floyd de beste tijdrit heeft. Meer is het niet en hoeft dan ook niet.
pi_39949533
Klöden reed heel sterk vandaag... het enige dat vandaag ontbrak was dat ie een Phonak shirt aan had, want hij heeft beulswerk verricht voor die smerige en laffe Amerikaan met zn zogenaamd verrotte heup...
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_39949625
Klöden reed heel sterk maar vergeet aan te vallen
pi_39949720
Landis rijdt gewoon een heel degelijke Tour, hij verdient het om te winnen want hij is de beste.

Verder denk ik niet dat iemand het kan ontkennen dat Landis de meest saaie Tourwinnaar zal worden sinds tijden. Dat komt ook omdat hij ook nogal een meerijder is, en omdat de hele Tour gevuld is met meerijders, die in feite niet echte winnaars zijn.

Het probleem van deze Tour is ook dat er veel jongens bijzijn die niet echte karakters zijn. Armstrong, Ullrich, Basso, toch mannen die we al jarenlang kennen en die echte karakters zijn. Landis, Evans, Menchov, Sastre, Klöden, allemaal een beetje grijze muizen die zich een beetje verbergen. Geen uitgesproken mooie stijl, je weet wel.

Maar misschien heeft het wielrennen nog maar weinig karakters meer. Op doping konden de wat temperamentvollere karakters zich vroeger wel in de kijker spelen, nu niet meer.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_39949814
ik ben het niet snel met je eens John maar kan me hier wel grotendeels in vinden
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:41:44 #235
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_39950198
Ik snap alleen niet waarom het woord doping moest vallen in zijn reply, maar goed
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_39950296
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:27 schreef JohnDDD het volgende:
Landis rijdt gewoon een heel degelijke Tour, hij verdient het om te winnen want hij is de beste.

Verder denk ik niet dat iemand het kan ontkennen dat Landis de meest saaie Tourwinnaar zal worden sinds tijden. Dat komt ook omdat hij ook nogal een meerijder is, en omdat de hele Tour gevuld is met meerijders, die in feite niet echte winnaars zijn.

Het probleem van deze Tour is ook dat er veel jongens bijzijn die niet echte karakters zijn. Armstrong, Ullrich, Basso, toch mannen die we al jarenlang kennen en die echte karakters zijn. Landis, Evans, Menchov, Sastre, Klöden, allemaal een beetje grijze muizen die zich een beetje verbergen. Geen uitgesproken mooie stijl, je weet wel.

Maar misschien heeft het wielrennen nog maar weinig karakters meer. Op doping konden de wat temperamentvollere karakters zich vroeger wel in de kijker spelen, nu niet meer.
Basso? Laat me niet lachen. Die stond ook erg lang bekend als plakkertje/volger. Pas bij CSC ging hij wat beter rijden en pas deze Giro viel hij echt aan. Daarvoor was het ook vooral plakken.

Kloden viel het jaar dat hij tweede werd juist wel aan. Enkele etappes waar hij het probeerde. Ook afgelopen jaar, etappe die Weening won, probeerde hij het op onorthodoxe wijze.
pi_39950305
Phonak heeft het taktisch gewoon goed/het beste gedaan, die hebben als enige (met Landis) Pereiro al bijgehaald. Menchov, Kloden, Evans en Sastre mogen nu samen met Pereiro uit gaan maken wie er 2e wordt. Dessel zal nog wel wegvallen (top-10 met beetje mazzel is mogelijk, respect voor die man) Wanneer Pereiro de anderen voorblijft mogen die zichzelf dat aanreken.

Verwacht morgen Rasmussen in de aanval (in een groepje) vanaf het begin (gelijk op de Galibier) samen in een groepje, pakt de punten voor de bollentrui en wint vervolgens solo de etappe. Hij was vandaag al met al de sterkste Rabo-renner maar heeft inmiddels ruime achterstand. Eindoverwinning van Menchov is niet haalbaar meer, Rasmussen moet voor eigen kansen mogen gaan. Ritoverwinning voor hem plus de bollentrui!
pi_39950358
Het grote probleem voor mij is ook dat ik deze jongens niet echt ken. Ik weet ook niet wie ik moet supporteren of op wie ik moet hopen. Ze hebben best weinig gepresteerd nog en zijn allemaal geen grote aanvallers, en hebben geen uitgesproken karakter naar buiten toe of stijl op de fiets.

Landis rijdt erg onaantrekkelijk vind ik, hij trapt ook erg klein waardoor het inderdaad lijkt alsof hij een ouwe man op een landweg is die naar zijn werk toe fietst. Komt weinig omhoog. Als persoon is hij wat stil, zegt niet zoveel. Ook een erg ingetogen uitstraling.

Menchov is best een ontoegankelijk iemand denk ik, spreekt geen Engels en ontwijkt vragen nogal eens lijkt het. In het peloton is hij vaak niet zichtbaar en hij lijkt me ook geen echte aanvaller.

Evans doet ook niet al te veel goed of fout en rijdt een beetje mee.

Klöden is dan nog wel leuk met dat open jasje maar ook geen echt uitgesproken vent.

Heel anders toch in het verleden;
Pantani, een man met een bijzonder uiterlijk, en een prachtige klimstijl. Kon bijzondere dingen op de fiets, en ook al was hij een gigantische pakker, hij bracht iedereen in verroering.

Ullrich, een echte stoemper op het grote verzet, een norse kop, of zoals Mart het zegt, een mijnwerkersgezicht.

Armstrong, die prachtig reed, een knappe vent om te zien, en een intelligente vent wanneer hij aan het woord was. Bovendien reed hij iedereen erg mooi uit de wielen bergop.

Basso, ook wel een geslepen man met een soort lijdende grijns.

En dan in het verleden nog mannen als Indurain, Riis, Virenque, etc.

Echte kracht of overheersing zit er niet meer achter. Er zijn nog wel mooie kampioenen, Boonen, Kessler vond ik leuk rijden, Voigt is een kampioen op zijn eigen manier, en ook Boogerd is een enorm karakter. Maar blijkbaar zijn ze bergop niet meer te vinden.

Zelf denk ik dat het wel iets met doping te maken heeft. Misschien worden kampioenen bergop niet meer "gemaakt" tegenwoordig en zijn de mannen wat meer aan elkaar gewaagd.

Maar, het is natuurlijk wel zo dat het ook een beetje een overgangsjaar is, de oude mannen zijn weg, dus er moeten nieuwe grote mannen komen.
pi_39950382
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:44 schreef Shakes het volgende:

[..]

Basso? Laat me niet lachen. Die stond ook erg lang bekend als plakkertje/volger. Pas bij CSC ging hij wat beter rijden en pas deze Giro viel hij echt aan. Daarvoor was het ook vooral plakken.
Inderdaad, hij reed in de tour van vorig jaar zelfs letterlijk voor plek 2, zonder ook maar eens een aanval te wagen (op een meespringactie in de pyreneën na)
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:47:25 #240
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_39950408
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:07 schreef Bartoli het volgende:
zinloze discussie met enkele posters die door een oranje bril kijken .
Oranje bril? Mag jij met die geelgroene bril dan even uitleggen waarom je in godsnaam gaat lullen over vermeende valpartijen van een kopman, wat dus absoluut uit de lucht gegrepen was, als een van zijn helpers net wegrijdt?
quote:
Btw wat had Landis willen doen vandaag? Evans lost, Menchov lost, Sastre lost, Leipo was al uitgeschakeld, Pereiro, Mercado en Dessel lossen. Klöden is ook niet de aanvallendste.
Zelf eens een vinger uitsteken bijvoorbeeld.
quote:
Landis heeft nog 2x geprikt. Kortom het is de Tour van de wieltjeszuigers waarvan Floyd de beste tijdrit heeft. Meer is het niet en hoeft dan ook niet.
Nee, meer is niet nodig. Maar dat maakt hem nog geen goede, leuke tourwinnaar, integendeel.
pi_39950464
Armstrong zal zich nu ook wel eens achter zijn oren krabben dat hij zonder zijn best te doen nog had kunnen winnen dit jaar.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:13:03 #242
132605 kawotski
Il Dottore
pi_39951323
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 16:52 schreef XL het volgende:
Ik zal wel de honderdste zijn die het meldt, maar het commentaar van vandaag bij de NOS is de op een na meest trieste vertoning die ik ooit bij de NOS gehoord heb.
commentaar van vandaag? Dat is al sinds er blijkbaar geen andere commentators bestaan voor de NOS dan Ducrot. kun je de Belgen niet ontvangen?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:20:07 #243
132605 kawotski
Il Dottore
pi_39951664
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:48 schreef JohnDDD het volgende:
Armstrong zal zich nu ook wel eens achter zijn oren krabben dat hij zonder zijn best te doen nog had kunnen winnen dit jaar.
jazeker

maar ik blijf het een 2e rangs tour vinden tot nu toe, vergelijkbaar met een Vuelta. Wel jammer dat Rabo letterlijk alles overboord gooit omdat ze denken dat Menchov dit kan. Geen groene trui voor Oscar, Bolletjestrui? mogen we daar nog op hopen, ik denk dat de la Fuente morgen er weer alleen op uit gaat (en hij verdient het), podiumplaats? 1. Landis 2. Kloden 3.?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:24:38 #244
40566 Ericr
Livewrong
pi_39951861
1993 all over again, de Tour der wieltjeszuigers. Die Tour was overigens mogelijk nog saaier. Maar ja kon ook niet anders met een Rominger,Jaskula en Mejia die het wieltjeszuigen tot kunst hadden verheven. Indurain heeft die Tour geen enkele seconde problemen gekend en beslistte het gewoon in de tijdritten. Deed hij in andere Tours ook, maar die van 93 sloeg alles.

Deze Tour is net zo lamlendig, enige wat het nog kan redden is het door het ijs zakken van Landis.
pi_39951989
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:41 schreef Falco het volgende:
Ik snap alleen niet waarom het woord doping moest vallen in zijn reply, maar goed
Simpel van geest of Discovery had natuurlijk niet alleen qua fietsen suprematie. Zonder zijn tube had Lance nooit zo'n aanvalstactiek kunnen hanteren en was de koers dus ook meer ingetogen geweest. En ik ben het ook wel met John eens.

En als er iemand conservatief rijdt is het Rabo wel, die hebben zo ook al een handvol WB-wedstrijden geofferd door in de koers verkeerde keuzes te maken, te blijven zitten. De vlucht van vandaag -pelotonbreuk- had ongedaan gemaakt moeten worden. Maar nee wachtorders en dus teruggang in alle klassementen. Maja Rabo kan tenminste terugvallen op de befaamde bergetappe. Phonak tegengesteld.
pi_39953300
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:47 schreef Zelva het volgende:

[..]

Oranje bril? Mag jij met die geelgroene bril dan even uitleggen waarom je in godsnaam gaat lullen over vermeende valpartijen van een kopman, wat dus absoluut uit de lucht gegrepen was, als een van zijn helpers net wegrijdt?
[..]

Zelf eens een vinger uitsteken bijvoorbeeld.
[..]

Nee, meer is niet nodig. Maar dat maakt hem nog geen goede, leuke tourwinnaar, integendeel.
Ik kijk niet door een phonak bril, niet door een rabo bril of wat dan ook. Ik kijk alleen objectief. Landis is de sterkste ook al oogt het saai en doet die verder niks. Maar waarom zou hij als de rest niet goed is. Iemand anders in die positie zou hetzelfde gedaan hebben ok 1x meer overpakken had gekund maar ok echt kwalijk kun je het niemand nemen.

Als we zo gaan redeneren verdiend er maar ene de Tour zege en dat is De la Fuente
pi_39953466
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:57 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Ik kijk niet door een phonak bril, niet door een rabo bril of wat dan ook. Ik kijk alleen objectief. Landis is de sterkste ook al oogt het saai en doet die verder niks. Maar waarom zou hij als de rest niet goed is. Iemand anders in die positie zou hetzelfde gedaan hebben ok 1x meer overpakken had gekund maar ok echt kwalijk kun je het niemand nemen.
Een beetje overpakken is wel het minste wat je kunt doen. Zeker als je in de laatste 200 meter nog wel gaat sprinten voor de bonificatieseconden. Ik was allang blij dat Garzelli er nog overheen kwam, want dat zou echt té erg zijn geweest. De hele klim 300 meter op kop gereden, maar dan nog wel effe de boni meepakken.
pi_39953543
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 22:01 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Een beetje overpakken is wel het minste wat je kunt doen. Zeker als je in de laatste 200 meter nog wel gaat sprinten voor de bonificatieseconden. Ik was allang blij dat Garzelli er nog overheen kwam, want dat zou echt té erg zijn geweest. De hele klim 300 meter op kop gereden, maar dan nog wel effe de boni meepakken.
ja dat is misschien het enigste waar je hem iets kan verwijten (de sprint om de boni's bedoel ik dan). Voor de rest is het toch echt de concurrentie die steken laat vallen
  dinsdag 18 juli 2006 @ 22:05:38 #249
40566 Ericr
Livewrong
pi_39953636
Een Tourwinst bij gebrek aan beter, maar winst blijft winst als Landis de trui kan verdedigen. We moeten het er maar mee doen.
pi_39953645
Landis gaat op z'n Armstrongs de Tour winnen, elke dag bergop tot de beteren behoren maar telkens met anderen in die groep. Vorige week donderdag was Kloden die het 'minst' presteerde van de podiumkandidaten en vandaag was hij dan weer het beste. Evans blijft een aanklamper, maar geen winnaar op het hoogste podium. Sastre constant, maar net niet goed genoeg voor eindwinst (wel zeer serieuze podiumkandidaat)

Mijn voorspelling voor eindstand in parijs:
1. Landis
2. Kloden
3. Menchov
4. Sastre
5. Pereiro
6. Evans
7. Leipheimer
8. Rogers
9. Zubeldia
10. Dessel of Moreau
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo