Dat is een heel verhaal met toch wat schuldgevoelens, sympathie, godsdienst, westerse inslag etc. lijkt mij. Dat is waarom Israel wel veel steun krijgt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:07 schreef B4CO het volgende:
[..]
De Arabieren krijgen niet voor niets zoveel steun...
Waarom niet? (serieus)
Dat is ongefundeerde uitspraak nummer 14 vandaag, je hebt er nog 16 nodig om je quota te halen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:04 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ieder bedrijf uit de golfstaten wat iets presteert is buitenlands.
Iemand begon over een vergelijking over bestedingen van israel aan het leger en de bestrijding van AIDS dooe de VS. Ook een vreemde vergelijking natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:08 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee, je opmerking is offtopic, dat bedoel ik.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:03 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nou: het kan veel simpeler: volgens een bepaald sprookjesboek kan Mekka niet vernietigd worden omdat god het beschermt. Dus: vernietig Mekka (en evacueer van te voren alle inwoners) en het bewijs dat dat boek niet klopt is geleverd. Sim-pel![]()
....................quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:03 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nou: het kan veel simpeler: volgens een bepaald sprookjesboek kan Mekka niet vernietigd worden omdat god het beschermt. Dus: vernietig Mekka (en evacueer van te voren alle inwoners) en het bewijs dat dat boek niet klopt is geleverd. Sim-pel![]()
Dat deed ik gewoon om de grootte van 2 miljard aan te geven...het is nogal een som geld. Je zou elke andere uitgavepost kunnen gebruiken om dat aan te geven, maar mijn bron gebruikte dit.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:10 schreef TheShadow het volgende:
[..]
Iemand begon over een vergelijking over bestedingen van israel aan het leger en de bestrijding van AIDS dooe de VS. Ook een vreemde vergelijking natuurlijk.
Egypte krijgt ongeveer een vergelijkbaar bedrag als Israelquote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:08 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Dat is een heel verhaal met toch wat schuldgevoelens, sympathie, godsdienst, westerse inslag etc. lijkt mij. Dat is waarom Israel wel veel steun krijgt.
Onderlinge relaties met de Arabische landen in de regio is zo veranderlijk als de wind he![]()
Denk ook aan de koude oorlog etc. De Arabische landen hadden een veel betere relatie met Rusland en kregen daar hun wapentuig van. (kochten).
evacueer van te voren alle inwonersquote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:13 schreef -IksRee- het volgende:
Goed plan van mij he? Geen tot weinig doden en in 1 klap een heel wereldprobleem opgelost.
Het fascimse en communisme verslaan had miljoenen doden en een wereldoorlog nodig, ik doe het met 1 bommetje en misschien zelfs wel 0 doden.
Of je dropt een bom op USA en dan nog 1tje op EU gewoon omdat er (vul maar reden in, die vind jij zo) is.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:13 schreef -IksRee- het volgende:
Goed plan van mij he? Geen tot weinig doden en in 1 klap een heel wereldprobleem opgelost.
Het fascimse en communisme verslaan had miljoenen doden en een wereldoorlog nodig, ik doe het met 1 bommetje en misschien zelfs wel 0 doden.
Hoe vernietig je Mekka (ons aller Heilige Plaats) zonder doden of gewonden te maken? Nodig je eerst iedereen uit voor een pyamafeestje ofzo? En in the meanwhile bombardeer je Mekka?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:13 schreef -IksRee- het volgende:
Gewoon bom erop, en dan zeggen dat ze niet weg gingen?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe vernietig je Mekka (ons aller Heilige Plaats) zonder doden of gewonden te maken? Nodig je eerst iedereen uit voor een pyamafeestje ofzo? En in the meanwhile bombardeer je Mekka?²
owkej maar als je de prijs van een huis had genoemd was het ook duidelijk. Bovendien is het meer dan logisch dat de westerse wereld elkaar steund. De islamitische landen doen dat minder.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:13 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat deed ik gewoon om de grootte van 2 miljard aan te geven...het is nogal een som geld. Je zou elke andere uitgavepost kunnen gebruiken om dat aan te geven, maar mijn bron gebruikte dit.
Het gaat niet over de bestedingen van israel aan het leger, maar over de financiële steun van de VS aan dat defensieapparaat.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:19 schreef TheShadow het volgende:
[..]
owkej maar als je de prijs van een huis had genoemd was het ook duidelijk. Bovendien is het meer dan logisch dat de westerse wereld elkaar steund. De islamitische landen doen dat minderniet.
Ja, maar een huis past niet in het uitgavenplaatje van de VS. Uhm, volgens mij zijn de onderlinge giften in de islamitische wereld ook best significant hoor, al is het maar via "Mekka coke" of hoe het ook moge hetenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:19 schreef TheShadow het volgende:
[..]
owkej maar als je de prijs van een huis had genoemd was het ook duidelijk. Bovendien is het meer dan logisch dat de westerse wereld elkaar steund. De islamitische landen doen dat minder.
neej ... automatisch afschrijvingen gaat mij ook te ver. maar als je zegt dat je israel steunt, moet je dat ook met daden doen. En dat doe je meer met het financieel ondersteunen van het leger dan het aanpakken van de humanitaire problematiek aldaar. Daar kunnen zelf achteraan.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:23 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, maar een huis past niet in het uitgavenplaatje van de VS. Uhm, volgens mij zijn de onderlinge giften in de islamitische wereld ook best significant hoor, al is het maar via "Mekka coke" of hoe het ook moge heten.
Ik zie geen reden om steun te verlenen aan een land, alleen maar omdat het Westers is. Daar schoffeert Israël te veel Westerse waarden.
Hezbollah is niet voor niets in Libanon geworteld. Denk bijvoorbeeld even na op een totaal aantal Palestijnse vluchtelingen van 364.000 dat al vanaf 1948 in kampen zit, zich niet mag mengen onder de Libanese bevolking behalve voor bepaalde werkjes (pleeboenen, sloten graven) terwijl de Palestijnen de hoogst opgeleide groep zijn in de Arabische wereld. Ben je architect, mag je plees gaan ontwerpen ofzo.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 14:43 schreef Slayage het volgende:
[..]
Speel je weer op de man...![]()
Hezbollah is een probleem, wat de Libanese staat niet heeft kunnen oplossen. Dat staat buiten kijf. Neemt niet weg dat Hezbollah een direct gevolg is van Israelsich beleid.
Kip of ei![]()
Ik zie het probleem niet, sterker nog, dat is de oplossing.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:30 schreef TheShadow het volgende:
Israel heeft dat nodig! Anders worden ze onder de voet gelopen.
israel is geen perfecte democratie, Israel schendt/schoffeert mensenrechten etc etc.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:23 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik zie geen reden om steun te verlenen aan een land, alleen maar omdat het Westers is. Daar schoffeert Israël te veel Westerse waarden.
Je ziet de oplossing van de middenoostenprobelematiek in de vernietiging van Israel?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet, sterker nog, dat is de oplossing.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |