http://www.imdb.com/Name?Norton,+Edward
Volgens mij weet heel Fok! 't nu wel.. Ik ben nogal van van Edward Norton. Weetjewel, die gast die in Fight Club en American History X speelde. Nou is dat niet het enige, maar daar kennen de meeste hem wel van. Hij schitterde ook in Primal Fear, Everybody Says I Love You, Rounders, The People VS Larry Flint, Death To Smoochy, The Score, Red Dragon, Keeping The Faith (wat hij zelf ook regisseerde), Frida (2 seconden), 25th Hour en het volgende week uitkomende The Italian Job.
Voor de mensen die zijn werk nog niet (zo) goed kennen raad ik voornamelijk American History X, Fight Club, Primal Fear en 25th Hour aan. Daar speelt hij, vind ik, het beste in .
Nou, voor de op Norton geilende mensen nog een leuke bio en wat fotootjes:
quote:
Edward James Norton, Jr. was born on August 18, 1969 to parents Edward James Norton Sr, an attorney who works for the National Trust for Historic Preservation and Robin Norton, a former foundation executive and teacher who passed away of brain cancer on March 6, 1997. Edward also has two younger siblings named James and Molly. From the age of 5 onward, the Yale graduate (majoring in history) has always been interested in acting. At the age of 8, he would ask his drama teacher what his motivation in a scene was. He attended theater schools throughout his life, and eventually managed to find work on stage in New York as a member of the Signature players, who produced the works of playwright and director Edward Albee. Around the time when he was appearing in Albee's Fragments, in Hollywood, they were looking for a young actor to star opposite Richard Gere in a new courtroom thriller, Primal Fear (1996). The role was offered to Leonardo DiCaprio but he turned it down. Gere was on the verge of walking away from the project, fed up with the wait for a young star to be found, when Edward auditioned and won the role over 2000 other hopefuls. Before the film was even released, his test screenings for the part were causing a Hollywood sensation, and he was soon offered roles in Woody Allen's Everyone Says I Love You (1996) and People vs. Larry Flynt, The (1996). Edward won the Golden Globe for Best Actor in a Supporting Role and received an Oscar nomination for Best Supporting Actor for his performance in Primal Fear (1996). In 1998, Norton gained 30 pounds of muscle and transformed his look into that of a monstrous skinhead for his role as a violent white supremacist in American History X (1998). This performance would earn him his second Oscar nomination, this time for Best Actor. In 1999 came the critically acclaimed Fight Club (1999) and in 2000 came his directorial debut in Keeping the Faith (2000).
.
[Dit bericht is gewijzigd door BlaatschaaP op 26-08-2003 12:38]
Hij is goed ja.
Ik heb trouwens zitten denken, en hij lijkt me de perfecte vervanger voor Keanu Reeves in een actieloze Matrix. Dan krijg je meer een psychologische thriller in plaats van een actiefilm.
quote:Yup vond ik ook een geweldige rol van hem...
Op zondag 23 december 2001 13:02 schreef Beatrice het volgende:
En in Primal Fear! Dat was (voor zover ik weet) zijn eerste grote rol, maar hij was de ster van de film hoor! Hij speelde Richard Gere en Rene Russo compleet weg!
lekker man
hij acteert zoooooooo goed
American History X, The Score dus, enz enz enz hij is gewoon goed man
..en lekker
quote:IDD DAT BEDOEL IK!! Heb m laatst weer gezien, primal fear, jezus man dat is ECHT goed acteerwerk
Op zondag 23 december 2001 23:22 schreef Swordfish het volgende:
Edward Norton is mijn favoriete acteur.
Als zijn filmrollen gaat vergelijken, kom je tot de conclusie dat hij niet alleen steengoed kan acteren, hij is ook heel erg veelzijdig. Hij speelt in 4 van zijn films in principe dubbelrollen; Primal fear (onschuldige koorknaap en een brute moordenaar), The Score (verstandelijk gehandicapte en slinkse crimineel) Fight club (Tyler en Jack) American History X (een gewetenloze racist en een man die tot inkeer komt)
In Primal fear speelde hij meteen al Richard Gere volledig van het scherm. (dat is op zich niet heel moeilijk want Richard Gere is in feite een rete-acteur, maar dat ter zijde)
Primal fear was ook de eerste film die ik van hem zag. Die scene dat hij werd ondervraagd in dat kamertje. Dat hij ineens wisselde van persoonlijkheid en ineens met een die moordenaarsblik in de camera kijkt en zegt: "how the fuck should I know"
G-E-W-E-L-D-I-G!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ook in die rechtzaal dat ie zegt "where the fuck do you think you're going" - "excuse me?!" - "LOOK AT ME WHEN I'M TALKING TO YOU, BITCH!"
Oh en dan daarna in die cel.. daaamn die gast is TOOOPPPIEEE
Taurusje is in
quote:Nou, in Fight Club speelde ie, hoe je het ook wendt of keert, niet de rol van Tyler.
Fight club (Tyler en Jack)
quote:Ik ga niet in hoger beroep. Je hebt inderdaad gelijk. het publiek ziet eigenlijk alleen Jack, terwijl hij af en toe ook Tyler is (alleen dat ziet het publiek niet) Maar toch, hij speelt in ieder geval 3 dubbelrollen.
Op maandag 24 december 2001 10:51 schreef Argento het volgende:[..]
Nou, in Fight Club speelde ie, hoe je het ook wendt of keert, niet de rol van Tyler.
quote:Ehm dat is raspberries of razzies, niet razzberries
Op maandag 24 december 2001 18:52 schreef Bijsmaak het volgende:
Ik vind Edje ook een goede acteur, alleen is the score een zwaar slechte film. Een kansmaker voor de Razzberries.
Vanavond Rounders weer gezien, hij kan echt goed zo'n schlemiel neerzetten, terwijl hij er af en toe zo indrukwekkend machtig uitziet in AHx!! Daar heeft ie zeker goed voor moeten trainen!
En het valt mij idd ook op dat ie gozer zo veelzijdig is qua acteren. EIgenljk issie een soort een kameleon. Net zoals Al Pacino
Fight club
The Score
American History X
er zullen vast meer zijn maar dit komt nu even bij mij op
Hij wordt een legende net als
Robert de Niro en Al Pacino.
Kevin Speacy, Brad Pitt, Nicolas Cage, John Travolta zijn ook goed. Ik denk dat ik nu al mijn favoriete mannelijke acteurs heb genoemd.
Mag ik voor hem in de plaats Joaquin Phoenix?
American History X ga ik zo weer eens bekijken, ik heb hem maar 'ns gekocht, want ik vond het een hele goede film.
Nogmaals: Edward Norton is een goed acteur.
ik wil vanavond een filmpje met hem gaan huren, maar weet nog niet welke...
ik zag laatst iets op TV... film heette iets met 25th ... ofzoiets... welke film?
is red dragon al te huur op DVD? (al gezien in de bios, maar vond het wel een lache film om nog es te zien)
Fear Itself (2003) .... David Sumner
Italian Job, The (2003) .... Charlie's Crooked Partner
25th Hour (2002) .... Monty Brogan
Red Dragon (2002) .... Will Graham
Frida (2002) .... Nelson Rockefeller
Death to Smoochy (2002) .... Sheldon Mopes/Smoochy the Rhino
Who is Alan Smithee? (2002) (TV) (uncredited) (archive footage) .... Himself
Hello, He Lied & Other Truths From the Hollywood Trenches (2002) (TV) (uncredited) (archive footage) .... Himself
... aka Hello, He Lied (2002) (TV) (USA: short title)
War Letters (2001) (TV) (voice) .... Narrator
Concert for New York City (2001) (TV) .... Himself
Score, The (2001) .... Jack Teller
Keeping the Faith (2000) .... Father Brian Kilkenney Finn
AFI's 100 Years... 100 Stars (1999) (TV) .... Himself
Forever Hollywood (1999) .... Himself
Fight Club (1999) .... Narrator
... aka Fight Club (1999) (Germany)
American Film Institute Salute to Dustin Hoffman, The (1999) (TV) .... Himself
American History X (1998) .... Derek Vinyard
Rounders (1998) .... Lester 'Worm' Murphy
Out of the Past (1998) (voice) .... Henry Gerber
Everyone Says I Love You (1996) .... Holden Spence
People vs. Larry Flynt, The (1996) .... Alan Isaacman
Primal Fear (1996) .... Aaron Stampler/Roy
quote:People vs. Larry Flint vonnik ook een goede film, rol van Edward is alleen niet heel erg groot meen ik me te herinneren...
Op woensdag 9 april 2003 18:47 schreef dethoom het volgende:
waarin speelt ie nog meer behalve The Score en en American History X (al gezien) en the fight club (niet mn genre)ik wil vanavond een filmpje met hem gaan huren, maar weet nog niet welke...
ik zag laatst iets op TV... film heette iets met 25th ... ofzoiets... welke film?
[edit: laat maar]
quote:Red Dragon: Te huur op DVD vanaf 15-04-2003 en op VHS vanaf 15-04-2003. Ik moet m nog s kijke, lijkt me iig wel betere film dan Hannibal maar das ook niet moeilijk
Op woensdag 9 april 2003 18:51 schreef dethoom het volgende:
is red dragon al te huur op DVD? (al gezien in de bios, maar vond het wel een lache film om nog es te zien)
quote:klopt
Op maandag 11 maart 2002 00:17 schreef Acathla het volgende:
Naast zijn goede acteerwerk waar weinig aan op te merken valt, zag hij er niet verkeerd uit in American History X.(qua lichaamsbouw zeker niet)
quote:ga ik volgende keer bekijken... bedankt voor de tip!
Op woensdag 9 april 2003 19:32 schreef PimD het volgende:[..]
People vs. Larry Flint vonnik ook een goede film, rol van Edward is alleen niet heel erg groot meen ik me te herinneren...
[edit: laat maar]
quote:Cool! red dragon moet ik echt nog es zien! ik vind em zeker beter als hannibal
Op woensdag 9 april 2003 20:06 schreef Sandman2k3 het volgende:[..]
Red Dragon: Te huur op DVD vanaf 15-04-2003 en op VHS vanaf 15-04-2003. Ik moet m nog s kijke, lijkt me iig wel betere film dan Hannibal maar das ook niet moeilijk
25th hour lijkt me ook nog wel het kijken waard, wie weet daar wat meer van??
ik heb nu trouwens followers gehuurd [sub] zonder edward norton [sub] maar da meisje in de videotheek zei dat het net zoiets was als american history X (wat ik trouwens betwijfel) misschien is alleen het thema hetzelfde...
quote:Kijk es wat ik vond een Edward Norton topic
Op vrijdag 30 mei 2003 20:40 schreef BlaatschaaP het volgende:
Hertog, ik ben het met je eens. Dit topic krijgt na al die tijd een dik slot. Humor is leuk maar dat hoort gewoon in het onzinforum. De laatste tijd lokt het alleen maar flames uit en daar zitten we ook niet op te wachten
.
Slotje dus, open gerust een nieuwe (serieus) topic over 'm
.
quote:Ik wist het gewoon.. ergens in een diep verleden open ik dit topic..en dan wordt het nu teruggevonden
Op vrijdag 30 mei 2003 21:21 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Kijk es wat ik vond een Edward Norton topic
Van mij mag er een nieuwe komen hoor . Dit is een eerstegraads baggertopic
.
Echt goede acteurs: Jack Nicholson, Michael Caine, Lawrence Olivier, Anthony Hopkins, Al Pacino, Chistopher Walken, Bobby deNiro, James Woods, Brad Pitt, Johnny Depp, Gene Hackman, Richard Dreyfuss, Robert Shaw.
Ook stuk voor stuk mensen met een fascinerend uiterlijk en charisma.
quote:In AHX speelt hij juist een van zijn beste rollen en heb je 25th hour al gezien?
Op zaterdag 31 mei 2003 20:09 schreef kamagurka het volgende:
OK, onsarcastisch: Ik vind het echt een nietszeggende eikel, geen goeie kop, mager schemielig... ik kan er moeilijk naar kijken. Misschien dat ie later nog beter wordt, maar nu
Ik moet zeggen dat ik AHX niet heb gezien, maar de meeste andere films waar hij in zit wel.. ik kan er echt niet van onder de indruk geraken.
Over triest meeloop-gedrag gesproken: als je breezah-afzeikers (vorige norton topic) meelopers bestempelt kan je dat evengoed met EN-bewierokers doen natuurlijk
En ik zie het maar niet...
( jammer dat ik geen foto heb ik mijn fotoboek he? )
quote:ok serieus ff nu, ik denk dat je toch eens een keer moet proberen om AHX te zien, dan zie je goed hoe ver zijn verscheidenheid in sterke rollen gaat. En alles blijft natuurlijk eigen mening, maar vind je hem in Fight Club dan niet goed?
Op zaterdag 31 mei 2003 20:09 schreef kamagurka het volgende:
OK, onsarcastisch: Ik vind het echt een nietszeggende eikel, geen goeie kop, mager schemielig... ik kan er moeilijk naar kijken. Misschien dat ie later nog beter wordt, maar nu
Ik moet zeggen dat ik AHX niet heb gezien, maar de meeste andere films waar hij in zit wel.. ik kan er echt niet van onder de indruk geraken.
Over triest meeloop-gedrag gesproken: als je breezah-afzeikers (vorige norton topic) meelopers bestempelt kan je dat evengoed met EN-bewierokers doen natuurlijkEcht goede acteurs: Jack Nicholson, Michael Caine, Lawrence Olivier, Anthony Hopkins, Al Pacino, Chistopher Walken, Bobby deNiro, James Woods, Brad Pitt, Johnny Depp, Gene Hackman, Richard Dreyfuss, Robert Shaw.
Ook stuk voor stuk mensen met een fascinerend uiterlijk en charisma.
Misschien heb je wat betreft zijn uiterlijk gelijk (behalve AHX, dat was echt indrukwekkend) Maar hij heeft wel een goede, overtuigende uitstraling naar mijn mening.
Je lijstje met favoriete acteurs kan ik me voor het merendeel wel in vinden, en daar bij moet ik zeggen dat ik Norton tegenover Pitt in Fight Club, tegenover DeNiro in The Score en tegenover Hopkins in Red Dragon toch wel hun gelijke kan noemen qua prestatie.
Ik wil je niet bekeren, ik ben namelijk echt geen fan-boy ofsow, maar het zou zonde zijn als jij niet voorbij uiterlijk kan kijken in verschillende van zijn geweldige films.
quote:25th hour is idd heel sterk, jammer dat ie in Nederland (nog) niet zo bekend is.
Op zaterdag 31 mei 2003 20:15 schreef Duiveltja het volgende:[..]
In AHX speelt hij juist een van zijn beste rollen en heb je 25th hour al gezien?
quote:heb je vaak met de betere films, zijn geen kaskrakers, want is niet echt voor mainstream publiek
Op zaterdag 31 mei 2003 23:20 schreef Evil_Jur het volgende:[..]
25th hour is idd heel sterk, jammer dat ie in Nederland (nog) niet zo bekend is.
* PimD gaat op zoek naar de SVCD van 25th Hour
(hoewel ik Robin Williams ergens beter vond... lekker over the top, zoals 't hoort in zo'n film...)
quote:Toch zie ik het acteren er ook niet vanaf druipen. Met bovengenoemde acteurs heb ik dat wel, dat zijn gewoon flimbeesten die natuurlijk zo overkomen. Bij EN heb ik dat niet, ik erger me aan de manier waarop ie kijkt en dat moeilijk zijn..pffff.. vind het allemaal een beetje gezocht.
Op zaterdag 31 mei 2003 23:19 schreef Evil_Jur het volgende:Ik wil je niet bekeren, ik ben namelijk echt geen fan-boy ofsow, maar het zou zonde zijn als jij niet voorbij uiterlijk kan kijken in verschillende van zijn geweldige films.
Vergelijk het met dustin hoffman, zo'n acteur waar iedereen al correct van op de hoogte is gesteld, ook wel doet wat ie moet doen, maar die gewoon een scheve nare bek blijft houden waardoor je geen film met hem uithoudt. (dit laatste voorbeeld is xtreem, want ik vind EN veel minder irritant dan hoffman..)
Verder hoop ik nog veel films van hem te zien, want hij kijkt makkelijk weg. Wat was ook alweer die disney film waarin hij een stem deed? hercules of kusko ?
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:16 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Bron: Veronica Gids.
Need I say more?
.
quote:Goed nieuws
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:56 schreef Duiveltja het volgende:
Mr. Norton en Salma Heyek schijnen uit elkaar te gaan. Norton zou het (net zoals collega Aflik) iets te gezellig gehad hebben met een striper.
quote:idd, nu is jou kans hem ooit te jeweetwellen flink vergroot.
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:24 schreef toska het volgende:[..]
Goed nieuws
quote:ik ben het wel met je eens, vooral in Primal Fear heerscht hij
Op maandag 9 juni 2003 10:46 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik vind het de beste acteur alive.. maarja, niet veel zijn dat met me eens.
quote:Ja doei!!
Op maandag 31 december 2001 14:09 schreef FuzzyMaN het volgende:Hij wordt een legende net als
Robert de Niro en Al Pacino.
quote:Sorry?
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:54 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Ja, echt wel een grappenmaker
.
Hij is er namelijk al één!
Edward Norton in het rijtje scharen met Robert de Niro ok maar met AL Pacino?? Dit gaat me echt way to far!!
quote:Zegt het feit dat ik DeNiro beter vind dan Pacino wat over wat ik hier op zal antwoorden?
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:57 schreef Doezelhaar het volgende:[..]
Sorry?
Edward Norton in het rijtje scharen met Robert de Niro ok maar met AL Pacino?? Dit gaat me echt way to far!!
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:58 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Zegt het feit dat ik DeNiro beter vind dan Pacino wat over wat ik hier op zal antwoorden?
.
Maar Norton is goed acteur hoor. American History X, Fight Club waren in ieder geval al heel goed. En het toffe is ook dat hij heel cool overkomt gewoon
NU in de videotheek!
In The Italian Job vond ik em iets minder... maar desalniettemin (mooi woord) nogsteeds niet verkeerd!
Edward Norton!
moet nu nog 2 films van hem zien, dan heb ik ze allemaal gehad, (Everyone says I love you en Frida)
quote:Ja hallo!
Op zondag 7 september 2003 22:00 schreef dethoom het volgende:
death to smoochy!! gister gezien en vanmorgen gelijk nog een keerwat een superrol!
NU in de videotheek!
In The Italian Job vond ik em iets minder... maar desalniettemin (mooi woord) nogsteeds niet verkeerd!
Edward Norton!
moet nu nog 2 films van hem zien, dan heb ik ze allemaal gehad, (Everyone says I love you en Frida)
Death To Smoocht vind ik ook super, en die heb ik ook meteen dezelfde avond nogmaals gezien, en The Italian Job is ook een van z'n mindere (zie m'n review op de FP .), en potdikkie.. Ik heb ook ESILY en Frida nog niet gezien als enige
.)
Edward Norton
.
quote:Toeval!!
Op zondag 7 september 2003 22:13 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Ja hallo!
Death To Smoocht vind ik ook super, en die heb ik ook meteen dezelfde avond nogmaals gezien, en The Italian Job is ook een van z'n mindere (zie m'n review op de FP
.), en potdikkie.. Ik heb ook ESILY en Frida nog niet gezien als enige
.)
Edward Norton
.
samen kijken?
heb ze alleen nog nergens kunnen vinden... ik ga volgende week weer naar de Ex-rental-store en hoop ze allebei (of 1 van de 2) daar te vinden!
ohja! ik kijk meteen ff op de FP!
quote:Nu te huur? ik heb hem vandaag anders niet gezien (werk zelf in de videotheek) misschien komt ie deze maand uit ofzo... de film is iig van 2002...
Op zondag 7 september 2003 22:20 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik weet iig dat Frida nu te huur is bij de videotheek, maar zelf ESILY heb ik daar niet gevonden.
quote:benk niet met je eens, ik vind dat iedereen geweldig is in the 25th hour, soms spelen ze norton van het scherm..
Op maandag 8 september 2003 13:27 schreef macondo het volgende:
Ik ben het met iedereen eens dat Fight Club een topfilm is, dat Norton goed speelde in Primal Fear en dat ook American History X een niet te missen film is.. Maar waarom lees ik hier helemaal niets over The 25th Hour van Spike Lee? Daar draagt hij met zuiver acteerwerk de film in zijn eentje - een stemmige film die wat mij betreft een enorme aanrader is voor fans van Norton.. Iemand hem gezien?
quote:Ik niet
Ik ben het met iedereen eens dat Fight Club een topfilm is
quote:Ik heb hem al 2 weken terug zien liggen bij de ordinare Videoland
Op zondag 7 september 2003 22:23 schreef dethoom het volgende:[..]
Nu te huur? ik heb hem vandaag anders niet gezien (werk zelf in de videotheek) misschien komt ie deze maand uit ofzo... de film is iig van 2002...
quote:Zeker gezien ja! En een hele goeie film, maar ik vind niet dat hij daar kan tippen aan z'n prestaties in AHX of FC
Ik ben het met iedereen eens dat Fight Club een topfilm is, dat Norton goed speelde in Primal Fear en dat ook American History X een niet te missen film is.. Maar waarom lees ik hier helemaal niets over The 25th Hour van Spike Lee? Daar draagt hij met zuiver acteerwerk de film in zijn eentje - een stemmige film die wat mij betreft een enorme aanrader is voor fans van Norton.. Iemand hem gezien?
Maar ach, hij heeft genoeg credits opgebouwd met films die ik wel de moeite meer dan waard vond dus zal 't 'm niet al te zwaar aanrekenen (alsof iemand daar ook maar wakker om zou liggen...)
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:33 schreef Astronaut_Jones het volgende:[..]
benk niet met je eens, ik vind dat iedereen geweldig is in the 25th hour, soms spelen ze norton van het scherm..
quote:hmmm dan moeten wij hem ook hebben. als dat ordinaire
Op maandag 8 september 2003 17:11 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Ik heb hem al 2 weken terug zien liggen bij de ordinare Videoland
.
quote:Dat meeeeen je niet!?!? ik vond hem kei grappig!! maarja smaken verschillen he.
Op maandag 8 september 2003 17:20 schreef Copycat het volgende:
Maar heb dit weekend Death to Smoochy gezien en die viel me toch een partij tegen.
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:25 schreef BlaatschaaP het volgende:
Oh, wat is het toch een fantastische acteur.
Ik hoop nog veel films met hem te zien!
"btw, ik vond hem in Red Dragon echt minder acteren, veel te casual voor zijn doen. of kwam het door zijn rol naast Hopkins?"
Zaterdag 23:50 BBC 1:
Primal Fear
Zondag 23:00 BBC 2:
Keeping the Faith
quote:bedankt voor de mededeling
Op woensdag 28 januari 2004 05:07 schreef California het volgende:
Woensdag 22:05 Veronica:
American History XZaterdag 23:50 BBC 1:
Primal FearZondag 23:00 BBC 2:
Keeping the Faith
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NO WAY!!! BRONN????quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:02 schreef 7eVeNL het volgende:
Ik las net dat norton gecast is voor de sequel van Batman Begins, nog niet bekend welke rol, maar zeker interessant![]()
http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=newsDetails&newsID=8493&titel=Dark_Knight_castingnieuwsquote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:07 schreef Rejected het volgende:
[..]
NO WAY!!! BRONN????
Bij het googlen kom ik alleen dingen tegen van fora die het leuk zouden vinden als Edward een rol zou spelen
Oops je hebt gelijk, het zijn nog geruchten, my badquote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:07 schreef Rejected het volgende:
[..]
NO WAY!!! BRONN????
Bij het googlen kom ik alleen dingen tegen van fora die het leuk zouden vinden als Edward een rol zou spelen
Zou wel mijn jaren te vroeg geopende Norton vs. Bale topic weer wat leven kunnen geven.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:02 schreef 7eVeNL het volgende:
Ik las net dat norton gecast is voor de sequel van Batman Begins, nog niet bekend welke rol, maar zeker interessant![]()
Waar was jij hier?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 01:07 schreef Dizer het volgende:
Een schop van meer dan anderhalf jaar. Deze acteur verdient beter.
Kon je me niet PM'en?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 09:18 schreef Rejected het volgende:
[..]
Waar was jij hier?![]()
Acteur Edward Norton breekt rug
Maar je gebruikt toch wel elke dag de zoekfunctie om Edward Norton te zoeken?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:08 schreef Dizer het volgende:
[..]
. En ik ben niet echt iemand die door heel SHO zit te scrollen.
quote:Het feit dat Edward Norton door zijn contract verplicht was in deze film te spelen, valt vrij duidelijk te merken.
Nee hoor, die heeft ie niet gewonnen. Hij is genomineerd voor Beste Hoofdrol voor American History X en verloor hem aan Roberto Benigni voor La Vita E Bella. Voor zijn bijrol in Primal Fear, was ie inderdaad genomineerd maar verloor deze helaas aanCuba Gooding Jr voor Jerry McGuire.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:24 schreef Rejected het volgende:
Hij heeft er (slechts) eentje: Beste bijrol (Primal Fear).
Iemand The Painted Veil al gezien?
Nog niet, maar ik wil hem heel graag zien. Denk dat het tijd wordt om binnenkort de dvd te importerenquote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:24 schreef Rejected het volgende:
Iemand The Painted Veil al gezien?
Vertel mij wat. Hoe zwaar onterecht.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Benigni.
Gooding Jr..
Arme Norton.
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:30 schreef Dizer het volgende:
[..]
Nee hoor, die heeft ie niet gewonnen. Hij is genomineerd voor Beste Hoofdrol voor American History X en verloor hem aan Roberto Benigni voor La Vita E Bella. Voor zijn bijrol in Primal Fear, was ie inderdaad genomineerd maar verloor deze helaas aanCuba Gooding Jr voor Jerry McGuire.
Je hebt gelijk.quote:Voor Primal Fear kreeg Norton een Golden Globe award voor beste bijrol en een Oscarnominatie voor beste bijrol.
Ik heb hem gezien. Slechte film, maar wel aardig door Edwardquote:Op vrijdag 16 februari 2007 08:03 schreef Dizer het volgende:
Hebben jullie eigenlijk Death to Smoochy wel eens gezien? Edward Norton in een komedie die als een rendier met eigen show speelt!
Volgens mij was dat mijn review. Het is al lang geleden en ik weet het allemaal niet precies meer, behalve dat hij contractueel verplicht was deze film te maken door Paramount vanwege z'n rol in Primal Fear (toen 'ie nog een broekie was). Ik vind Italian Job in elk geval de slechtste Norton film en merkte duidelijk aan z'n prestaties dat hij er niet veel plezier in had. Just my 2 cents.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 09:16 schreef Rejected het volgende:
We zijn al een tijdje verder in het dode topic
Heb inmiddels alle films van Edward gezien op Down in the Valley na, die heb ik wel nog liggen.
Op Fok! stond er ook ooit een review van The Italian Job met de volgende tekst
[..]
Wat was er dan
![]()
Volledig correct.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:14 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Volgens mij was dat mijn review. Het is al lang geleden en ik weet het allemaal niet precies meer, behalve dat hij contractueel verplicht was deze film te maken door Paramount vanwege z'n rol in Primal Fear (toen 'ie nog een broekie was). Ik vind Italian Job in elk geval de slechtste Norton film en merkte duidelijk aan z'n prestaties dat hij er niet veel plezier in had. Just my 2 cents.
Was idd slechte film! Het was idd jouw reviewquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:14 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Volgens mij was dat mijn review. Het is al lang geleden en ik weet het allemaal niet precies meer, behalve dat hij contractueel verplicht was deze film te maken door Paramount vanwege z'n rol in Primal Fear (toen 'ie nog een broekie was). Ik vind Italian Job in elk geval de slechtste Norton film en merkte duidelijk aan z'n prestaties dat hij er niet veel plezier in had. Just my 2 cents.
vond ik echt een briljante filmquote:Op vrijdag 16 februari 2007 08:03 schreef Dizer het volgende:
Hebben jullie eigenlijk Death to Smoochy wel eens gezien? Edward Norton in een komedie die als een rendier met eigen show speelt!
WTFquote:Op maandag 16 april 2007 22:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hij gaat de Hulk spelen.
Voor wat betreft hoe Norton acteert misschien. The Italian Job vond ik een prima film hoor (maar idd meer door de andere acteurs, met name Wahlberg. Oh, en Charlize Theron natuurlijkquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:14 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik vind Italian Job in elk geval de slechtste Norton film en merkte duidelijk aan z'n prestaties dat hij er niet veel plezier in had. Just my 2 cents.
Ik vind het een goede film. Ik als Edward Norton fan, kreeg ik een hekel aan hem in deze film. En dat moet ook, want dat is zijn rol. Vind juist dat ie het goed heeft gedaanquote:Op maandag 16 april 2007 22:36 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Voor wat betreft hoe Norton acteert misschien. The Italian Job vond ik een prima film hoor (maar idd meer door de andere acteurs, met name Wahlberg. Oh, en Charlize Theron natuurlijk)
quote:Op maandag 16 april 2007 22:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hij gaat de Hulk spelen.
Zal BS wel leuk vinden, als z'n hemdje openscheurt.
Hmm, denk het niet.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:49 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Je maakt toch geen grapje, he SoK?.
Met een d lieve schat, met een dquote:Op dinsdag 17 april 2007 23:52 schreef Canisfire het volgende:
Ik ben benieuwd of hij de hulk kan redden.
Waar heb je die dvd vandaan? Ik kan hem op Internet vinden alleen voor 25 euro of zoquote:Op zondag 6 mei 2007 15:22 schreef Rejected het volgende:
Heb net The Painted Veil op dvd gezien en ik moet zeggen dat het een leuke film is, drama zoals iedereen weet maar toch zeer indrukwekkend.
Naomi Wattsquote:Op zondag 6 mei 2007 15:22 schreef Rejected het volgende:
Heb net The Painted Veil op dvd gezien en ik moet zeggen dat het een leuke film is, drama zoals iedereen weet maar toch zeer indrukwekkend.
Ja ik had dat net een stukje hierover gepost, maar FOK! deed stom en toen had ik geen zin meer.quote:Op zondag 21 oktober 2007 22:06 schreef Dizer het volgende:
Hij gaat in State of Play samen met Brad Pitt spelen.
Kijk, het zal natuurlijk geen Fight Club worden maaruh... nu kunnen we aan de hele wereld laten zien dat Edward Norton alsnog weer beter is dan Brad pittquote:Op zondag 21 oktober 2007 23:18 schreef Rejected het volgende:
[..]
Ja ik had dat net een stukje hierover gepost, maar FOK! deed stom en toen had ik geen zin meer.![]()
Maar Brad Pitt en Edward Norton = Beste film!
Maar ik betwijfel of deze film daar in de buurt komt.
Ik denk omdat hij niet getypeerd wordt als "lekker ding"??quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:10 schreef Rejected het volgende:
Hahaha dat is waar!
Hoe komt het eigenlijk dat een acteur als Norton toch in mindere mate bekend is dan andere acteurs?
Ik vraag me erg af of er veel acteurs bekender zijn dan Edward Norton. Natuurlijk heb je een Pacino en De Niro enerzijds en een Pitt en Depp anderzijds, maar die hebben toch een iets langere staat van dienst dan Norton.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:10 schreef Rejected het volgende:
Hahaha dat is waar!
Hoe komt het eigenlijk dat een acteur als Norton toch in mindere mate bekend is dan andere acteurs?
Ik denk idd dat dat het is, want de meeste jongeren kunnen bijvoorbeeld wel zeggen: "Hey die is van American Pie"quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:16 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ik denk omdat hij niet getypeerd wordt als "lekker ding"??
Of gewoon omdat zijn films een hoge drempelwaarde gehalte hebben. Dat de "domme blondjes" onder de film kijkers zijn films niet interessant vinden.... Het is meestal of een drama.. of een goede nadenkfilm...
Ik denk dat ie dat zelf ook wel inziet nu die dus aan The Hulk heeft gewaagd
Films als Fight Club en American History X zijn volgens mij nog altijd bekender dan een American Pie, ook onder jongeren.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:47 schreef Rejected het volgende:
[..]
Ik denk idd dat dat het is, want de meeste jongeren kunnen bijvoorbeeld wel zeggen: "Hey die is van American Pie"
Want meestal zorgen de jongeren toch voor de bioscoopbezoeken waardoor bepaalde mensen populair worden etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |