Mijn ex doet dat ook, maar dat komt omdat ze d'r gevoel niet durft te tonen, en me niet extra van streek wil maken. We zijn allebei nl. nog gek op elkaar (2 maanden later ook nog steeds), maar een relatie is gewoon niet meer mogelijk bij ons, teveel bijkomende problemen.quote:Vond d'r maar raar reageren, ze zei amper wat en liep zo ongeveer direct weg. Nouja het is in elk geval écht afgesloten nu voor mijn gevoel.
Verdriet dat komt van zelf wel . Maar ik denk dat het voor de meeste belangrijker is om dit verdriet,pijn tot minimale te beperken. Dat werkt meestal het beste als je mekaar niet ziet volgens mij. Trouwens als jullie allebei nog gek op mekaar zijn is het dan niet beter om wat aan die problemen te doen , problemen zijn er namelijk om opgelost te worden je moet namelijk niet denken in problemen maar in oplossingen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:50 schreef Blind_Guardian het volgende:
[..]
Mijn ex doet dat ook, maar dat komt omdat ze d'r gevoel niet durft te tonen, en me niet extra van streek wil maken. We zijn allebei nl. nog gek op elkaar (2 maanden later ook nog steeds), maar een relatie is gewoon niet meer mogelijk bij ons, teveel bijkomende problemen.
Ik vind geslotenheid en negeren van gevoel niet echt een manier om met ldvd om te gaan, maar 't is haar keuze. Ik geef gewoon uiting aan m'n verdriet wanneer ik de behoefte daartoe voel.
Daar hebben we 4 jaar aan gewerkt. Maar een paar van die problemen zijn waarschijnlijk niet meer te verhelpen. Ze heeft een post-traumatische stress-stoornis, en een meervoudige persoonlijkheid. Beiden stonden seks dusdanig in de weg dat we nooit all the way zijn gegaan, en misschien ook nooit zouden gaan. En dat toekomstbeeld sprak ons beiden niet echt aan. Ze vond het wat dat betreft ook een beter idee dat ik op zoek moet gaan naar een relatie met wat meer seksmogelijkheden.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:00 schreef Thunder-man het volgende:
Verdriet dat komt van zelf wel . Maar ik denk dat het voor de meeste belangrijker is om dit verdriet,pijn tot minimale te beperken. Dat werkt meestal het beste als je mekaar niet ziet volgens mij. Trouwens als jullie allebei nog gek op mekaar zijn is het dan niet beter om wat aan die problemen te doen , problemen zijn er namelijk om opgelost te worden je moet namelijk niet denken in problemen maar in oplossingen.
Vrienden blijven is voor jouw wel een optie omdat je er allebei hetzelfde over denkt maar bij de meeste users op dit forum komt de beslissing vaak van 1 kant . Er wordt wel vaak gezegd dat ze erbeiden achterstonden maar in werkelijkheid is dat niet zo . Het is voor diegene die het uitmaakt net zo moeilijk als voor de partner . Het volgens mij vaak een vraag van kan ik wel zonder diegene en die kan alleen zo beantwoordt worden . Meestal is de gezegde van de tijd zal het leren of van tijd komt raad de beste optie. Een relatie zonder seks beschouw ik vaak als vrienden zijn . Intimiteit maakt namelijk de relatie .quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:56 schreef Blind_Guardian het volgende:
[..]
Daar hebben we 4 jaar aan gewerkt. Maar een paar van die problemen zijn waarschijnlijk niet meer te verhelpen. Ze heeft een post-traumatische stress-stoornis, en een meervoudige persoonlijkheid. Beiden stonden seks dusdanig in de weg dat we nooit all the way zijn gegaan, en misschien ook nooit zouden gaan. En dat toekomstbeeld sprak ons beiden niet echt aan. Ze vond het wat dat betreft ook een beter idee dat ik op zoek moet gaan naar een relatie met wat meer seksmogelijkheden.
Neemt niet weg dat we gek op elkaar waren en nog zijn. Als het aan mij ligt kunnen we dan ook prima als gewone vrienden verder zodra de gevoelens wat bedaard zijn.
Ik ben blij dat zij mij heeft geblokkeerd, scheelt mij weer de discussie met mijzelfquote:Op zondag 3 september 2006 23:14 schreef ijsmeis het volgende:
TVP.
Ik heb mijn exvriend net op MSN geblokkeerd en verwijderd zodat ik de neiging ook niet zo snel krijg om hem weer te unblocken.
Wat je zelf al aangaf: een paar maanden geen contact. En dan wel letterlijk proberen uit te voeren. Ik hield nl. tijdens die 2 maanden continu de neiging om haar toch even op msn aan te spreken. Foute beslissing! Ik voelde me er alleen maar minder prettig door omdat ik wist dat het geen zin had om in die tijd contact te houden.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 16:34 schreef Thunder-man het volgende:
Blind_Guardian wat zou jij in mijn geval doen dan ?
Kerel geloof me bereid je erop voor, dat je je nog zwaar kutter gaat voelen dat je je nu voelt. Trust me....quote:Op maandag 4 september 2006 15:38 schreef SofaKing het volgende:
Ik ga mijn ex woensdag zien, dan is het zo'n drie weken uit! Tja, ik weet het, misschien niet zo verstandig... maar we missen beide het contact heel erg, en zijn erg nieuwsgierig hoe het als vrienden zal gaan! Denk dat ik er wel klaar voor ben, maar ja, het kan in de praktijk wel tegenvallen natuurlijk.
Zal wel even moeilijk zijn om 's avonds naar huis te gaan en alleen in bed te liggen, maar hoe verrot ik me ook voel, zij zal dat niet aan mij zien!
Heb ik met mijn ex ook gedaan. 3 weken nadat hij het had uitgemaakt vertelde hij me dat hij toch het contact mistte, of in ieder geval iets en het ergens overwoog om het opnieuw te willen proberen, mits ik ook wil natuurlijk. We hadden toen afgesproken en zijn de stad zomaar wat ingeslenterd. Dat was wel gezellig maar na afloop beseftte we beide dat we niet opnieuw moesten beginnen en het als vrienden beter werkte. Ik ben wel over hem heen ondanks dat ik soms de leuke begintijd wel mis maar verder niet.quote:Op maandag 4 september 2006 15:38 schreef SofaKing het volgende:
Ik ga mijn ex woensdag zien, dan is het zo'n drie weken uit! Tja, ik weet het, misschien niet zo verstandig... maar we missen beide het contact heel erg, en zijn erg nieuwsgierig hoe het als vrienden zal gaan! Denk dat ik er wel klaar voor ben, maar ja, het kan in de praktijk wel tegenvallen natuurlijk.
Zal wel even moeilijk zijn om 's avonds naar huis te gaan en alleen in bed te liggen, maar hoe verrot ik me ook voel, zij zal dat niet aan mij zien!
Hmmm, twee heel verschillende ervaringen. Micro, ik waardeer het dat je me waarschuwt, maar ik denk dat, als ik merk dat het als vrienden goed klikt, ik het beter een plaatsje kan geven. De drang om haar op te zoeken is echt niet zo groot dat het me overweldigt, ik zou haar nog wel een paar weken niet kunnen zien. Maar we willen beslist als vrienden verder, dus hopen gewoon een leuke middag te hebben. We zijn er beide nieuwsgierig naar, hoe het zal zijn. Ik heb het mijn vorige ex ook zo aangepakt en dat heeft, net als bij vencodark, het verwerkingsproces ook goed gedaan.quote:Op maandag 4 september 2006 19:38 schreef vencodark het volgende:
Ik zag er die dag ook tegenop maar het hielp juist wel voor het "verwerkingsproces", hoop dat dat voor jou ook zo is.
Je moet je niet laten beinvloeden door wat anderen wel niet mogen denken.quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:13 schreef Salie het volgende:
Ok hier volgt mijn verhaal (het zal een lang verhaal worden)
hmmm site doet het niet. Maar ik ben ook een vreselijke twijfelaar. Weet dus ook echt niet wat ik moet doen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:22 schreef Amanecer het volgende:
[..]
Je moet je niet laten beinvloeden door wat anderen wel niet mogen denken.
Wel zeg je wat opvallende dingen. Het gevoel dat je een toekomst met hem niet ziet zitten en daar tegenover dat hij je veel steun biedt.
Wat ik een geweldige site vind, die veel inzichten verschaft is de volgende http://www.thebecompany.nl/praktijktips+info.htm.
Kijk hem eens door.
De verschillen zijn blijkbaar toch te groot. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je je nu alleen voelt. Je omgeving reageert nu op een manier alsof ze je al maanden geleden hadden verteld dat het niet zou gaan werken maar jij wou en zou er mee doorgaan.quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:13 schreef Salie het volgende:
Ok hier volgt mijn verhaal (het zal een lang verhaal worden)
Waarschijnlijk zo welquote:Op dinsdag 5 september 2006 13:52 schreef Salie het volgende:
[..]
hmmm site doet het niet. Maar ik ben ook een vreselijke twijfelaar. Weet dus ook echt niet wat ik moet doen.
Dus... Het was erg gezellig, maar wel raar om als vrienden met elkaar om te gaan. Of in ieder geval te proberen, want dat lukt je niet zo één twee drie. Je merkt dat er een zekere afstand is en die voelt heel onnatuurlijk. Zowel zij als ik had af en toe de neiging om elkaar te knuffelen, en het was erg vreemd om naast elkaar op de bank te zitten ipv tegen elkaar aan te hangen. Ook was het moeilijk om weer weg te gaan, maar echt traumatisch kan ik het gelukkig niet noemen. Ik zie dat ze op het moment wel tevreden is met haar leventje zo, en dat ze echt niet toe was aan het soort relatie dat wij hadden.quote:Op maandag 4 september 2006 20:40 schreef SofaKing het volgende:
Ik laat morgenavond weten hoe ik het ervaren heb, is verplaatst naar dinsdag.
Dat kan ik niemand aandoen.... ik voel heel sterk die verantwoordelijkheid om iemand geen pijn te doen. Dan zal ik proberen het contact net zo lang vol te houden, totdat ze vanzelf een leuke andere jongen tegenkomt en langzaam overstapt op hem. Na verloop van tijd (het kost misschien een jaar of twee) verwatert het contact gewoon en is het veel minder pijnlijk. Maarja, dat ben ik die nooit en te nimmer vrienden in de steek wil laten. Tenzij ze je bedriegen uiteraard, maar dat is een ander verhaal.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:03 schreef secret17 het volgende:
Gelukkig heb ik eindelijk in m'n leven 's een keer hard maar eerlijk kunnen zeggen dat het er echt niet in zat, dat ik haar niet terug kon geven waar zij nu naar op zoek was. Ik ben met haar naar mijn huis teruggereden en heb haar evenlater huilend naar huis zien rijden. Man man man, het is ook te lastig als je ex zoveel moeite heeft om jou los te laten...
Zo zit het hier ookquote:Op woensdag 6 september 2006 01:41 schreef Tarot het volgende:
Maarja, dat ben ik die nooit en te nimmer vrienden in de steek wil laten. Tenzij ze je bedriegen uiteraard, maar dat is een ander verhaal.
Zodra het uit is, moet je ook eerst gewoon een tijdje het contact breken..quote:
Herkenbaar, ik had niet veel zin in eten en was als gevolg daarvan een aantal kilo afgevallen. Inmiddels kan ik weer lol hebben en begint het een beetje te wennen dat het voorbij is.quote:Op donderdag 7 september 2006 16:43 schreef Xcept het volgende:
Ik heb mijn ex imiddels drie weken niet meer gesproken, moet zeggen dat ik eindelijk weer een beetje vrolijk wordt en ook weer normaal eet. Ik heb verdomme weken slecht gegeten, als er zoiets in mijn hoofd zit dan kan ik alleen maar daar mee bezig zijn en al het andere vervaagd.
Love the One You're With - Stephen Stillsquote:Op vrijdag 8 september 2006 19:56 schreef mrkanarie het volgende:
Mooie quote die ik laatst las bij iemand op een t-shirt: "I you can't be with the one you love, love the one you're with."
Alleen is dat makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, en om nu iemand aan het lijntje te houden 'omdat je dr nu eenmaal wat mee hebt' is ook niet de oplossing.
en zo is hetquote:Op maandag 11 september 2006 16:03 schreef odysseynet het volgende:
Sneu figuur. Als je nog zo aan haar denkt moet je heen gaan bossie bloemen mee en een ring erbij vragen om excuses dat je een lul bent en dat je haar mist en niet zonder haar kan leven.
(KOTS)
Ben je een kerel dan doe je helemaal niets bel je haar niet meer leg je haar foto's in de kast en van het opblaasschaap dollie en zoek je een lekkere nieuwe mokkel om je eikelkaas van je paal te schuren.
lol.. jij bent vast iemand met emotie en gevoelens?quote:Op maandag 11 september 2006 16:03 schreef odysseynet het volgende:
Sneu figuur. Als je nog zo aan haar denkt moet je heen gaan bossie bloemen mee en een ring erbij vragen om excuses dat je een lul bent en dat je haar mist en niet zonder haar kan leven.
(KOTS)
Ben je een kerel dan doe je helemaal niets bel je haar niet meer leg je haar foto's in de kast en van het opblaasschaap dollie en zoek je een lekkere nieuwe mokkel om je eikelkaas van je paal te schuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |