abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39893241
Vervolg op: Werk je in de ICT? Wat verdien je dan?

En verder

==================================================
Wat standaard informatie:

Detacheerders & afstudeerders
Veel (grote) bedrijven kennen young talent programs voor afstudeerders. Dit zijn opleidingstrajecten waarin je wordt opgeleid tot bijv een Java/.NET ontwikkelaar, tester, whatever, het is er allemaal.

Deze trajecten zijn zeer interessant om te kiezen, mits je bereid bent om je voor enkele jaren te binden aan het bedrijf. Je krijgt vaak immers een contract waarin clausules zijn opgenomen, dat je een deel van de kosten moet dragen wanneer jij vroegtijdig weg gaat. Dit soort opleidingstrajecten zijn vaak verbonden aan half jaar/jaar contracten, waarna deze omgezet worden in contracten voor onbepaalde tijd.

[ Bericht 79% gewijzigd door existenz op 17-07-2006 01:26:24 ]
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_39893308
quote:
Ach, 't gaat best snel hoor, na een paar jaar verdien je steeds 'n stuk meer.
Ik programmeer momenteel in Java. (maar ik ben 'n MS lover, dus hoop ooit nog C# ofzo te gaan doen, al maakt de taal mij niet zoveel uit, als 't maar leuk is en de collega's leuk zijn...)
Ervaring en kennis tellen. Met 5 jaar werkervaring verdien je idd snel meer. Java vs C# zou ik niet om wakker liggen als ik jouw was. Kun je met Java goed overweg, dan is de overstap naar C# eenvoudig. Alleen echt technische optimalisatie zaken is moeilijker, maar je leercurve is zeer snel.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  maandag 17 juli 2006 @ 08:11:28 #3
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_39897097
Even nog uit het vorige topic, in reactie op vitalogy:
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 19:11 schreef existenz het volgende:

[..]

Eens programmeren is meer dan alleen code kloppen. Ik ken mensen die werken idd ook al 8 jaar en SOA, Design patterns, n-tier is ze totaal vreemd.... Als je dat soort dingen na 8 jaar nog niet kent, dan verdien je mijns inziens zelfs teveel...
Dit vind ik dus niet existenz.. je generaliseert hier.. je gaat er vanuit dat bij meer jaar ervaring automatisch een aantal "hogere" concepten duidelijk bij iemand.

Ik denk niet dat je dat zomaar van iemand hoeft te verwachten. Dergelijke concepten kun je later altijd nog tot je nemen. A good hacker is hard to find.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_39897243
quote:
Op maandag 17 juli 2006 08:11 schreef avotar het volgende:
Even nog uit het vorige topic, in reactie op vitalogy:
[..]

Dit vind ik dus niet existenz.. je generaliseert hier.. je gaat er vanuit dat bij meer jaar ervaring automatisch een aantal "hogere" concepten duidelijk bij iemand.

Ik denk niet dat je dat zomaar van iemand hoeft te verwachten. Dergelijke concepten kun je later altijd nog tot je nemen. A good hacker is hard to find.
Ik mag zulke dingen niet van een junior verwachten met 1 a 2 jaar ervaring. Met meer ervaring mag ik hier zeker wel minimale kennis van verwachten. Minimaal zoals in: "weet wat het is en waarvoor het is".
  maandag 17 juli 2006 @ 09:11:40 #5
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_39897693
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:10 schreef existenz het volgende:

[..]

Altijd hoger gaan zitten en roepen dat je dat had verwacht dan je daadwerkelijk tevreden mee bent en hun altijd laten openen qua bod!
Hoe bedoel je dit precies
pi_39898190
Zullen we weer ON TOPIC de salarissen bedissucieren??
"De bloemetjes en de byte-jes"
Werken in de ICT? Stuur me een PM !
  maandag 17 juli 2006 @ 20:52:01 #7
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_39918584
Ik heb een opslag gekregen van 200 bruto, toch wel netjes na een half jaar
pi_39930978
:-) Ik ben ook 1 salarisschaal omhoog gegaan, alleen nog geen idee wat het concreet gaat betekenen :-)
pi_39976302
Niet echt een volwaardige ICT baan, maargoed. Ik heb sinds deze week een vakantiebaantje bij het ministerie van verkeer en waterstaat als ICT hulpkracht. Het houd in dat ik voornamelijk klanten ga helpen met het oplossen van problemen met hun computersystemen. Het verdient best lekker voor zo'n vakantie baantje, ongeveer 10 euro per uur netto
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  woensdag 19 juli 2006 @ 17:48:01 #10
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39981976
quote:
Op maandag 17 juli 2006 08:11 schreef avotar het volgende:

Ik ken veel mensen die het *hebben* over design patterns, n-tier, en andere vage kreten. Alleen levert 80 % van die kretenroepers code of specs af waar je echt helemaal niets mee kan.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_39982347
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 17:48 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik ken veel mensen die het *hebben* over design patterns, n-tier, en andere vage kreten. Alleen levert 80 % van die kretenroepers code of specs af waar je echt helemaal niets mee kan.
Dat zijn vaak ook de mensen die hun certificaten uit braindumps en Test Kings halen.... En over die mensen geef ik je helemaal gelijk.
pi_40074065
En nu weer ontopic aub plz!!!

(ik was topicstarter van deel 1 nl..)
  zaterdag 22 juli 2006 @ 14:11:18 #13
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_40074167
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 26 juli 2006 @ 18:45:23 #14
154320 tigerhead
Where ever I may roam......
pi_40210502
Nou zal ik dan als eerste een beetje openbaarheid brengen?

Ik werk als systeembeheerder in een machinefabriek (350 nodes). Hier werk intussen bijna 9 jaar.
Op onze afdeling werk ik samen met nog 2 systeembeheerders, 2 applicatiebeheerders en één hoofd automatisering.

Mijn bruto salaris is ¤ 2497,- voor een 40-urig contract.

Mijn geschiedenis in de ICT:

1995: MBO opleiding IT afgerond
1996-1997: Helpdeskmedewerker
1997-2006: systeembeheerder

Graag een reactie of je vind dat dit salaris redelijk is of laag?
pi_40212002
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 18:45 schreef tigerhead het volgende:
Nou zal ik dan als eerste een beetje openbaarheid brengen?
Hee, moet je in deel 1 kijken...
quote:
Ik werk als systeembeheerder in een machinefabriek (350 nodes). Hier werk intussen bijna 9 jaar.
Op onze afdeling werk ik samen met nog 2 systeembeheerders, 2 applicatiebeheerders en één hoofd automatisering.

Mijn bruto salaris is ¤ 2497,- voor een 40-urig contract.

Mijn geschiedenis in de ICT:

1995: MBO opleiding IT afgerond
1996-1997: Helpdeskmedewerker
1997-2006: systeembeheerder

Graag een reactie of je vind dat dit salaris redelijk is of laag?
Ik denk dat het redelijk is...
Wat voor systemen beheer je?? Hoe groot is je organisatie?? En hoe complex is het??
Als je verantwoordelijkheden aanzienlijk zijn, zou je eens een balletje kunnen opgooien denk ik.. .
Als het nl.
pi_40220033
24 jr, Diploma Systeembeheer MBO-4, helpdeskmedewerker, 31/2 jaar ervaring
1444,- bruto voor 38 uur, 1080 netto (ziektekosten a 90 al eraf)
Sector (groot)handel.

Beetje een mager loon, nietwaar?
pi_40227182
Leeftijd: 30
Opleiding: HBO HI
Sector: telecom
Baan: system integration lead
Ervaring: 7 jaar
Netto salaris: 5125/maand
Lease auto: nee, die betaal je toch zelf

Ik ben na m'n afstuderen ver weg gegaan van van alles met systeembeheer en programmeren, ik had daar zo'n hekel aan... zonder iemand willen te schofferen, dat zijn dus echt dead-end jobs. Je komt nooit van je leven verder en zit altijd maar met kut-users, kut-programma's en kut-code. Saaaaaaaiii...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_40227816
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 04:44 schreef StefanP het volgende:
Leeftijd: 30
Opleiding: HBO HI
Sector: telecom
Baan: system integration lead
Ervaring: 7 jaar
Netto salaris: 5125/maand
Lease auto: nee, die betaal je toch zelf

Ik ben na m'n afstuderen ver weg gegaan van van alles met systeembeheer en programmeren, ik had daar zo'n hekel aan... zonder iemand willen te schofferen, dat zijn dus echt dead-end jobs. Je komt nooit van je leven verder en zit altijd maar met kut-users, kut-programma's en kut-code. Saaaaaaaiii...
Dat is inderdaad ook een richting die je op kan gaan na HIO!
Verdient wel zeer prima zeg!
pi_40227925
Maar dan moet je wel in een kut land gaan wonen maar dan mag je wel gaan patsen met je Supra

Verder vind ik de getallen leuker dan al dat off-topic gelul
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 27 juli 2006 @ 08:25:41 #20
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_40227962
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:11 schreef DonGorgon het volgende:
Sector (groot)handel.

valt best mee...

* avotar vindt het leuk om te zien hoe mbo'ers er achter komen waarom ze hbo hadden moeten gaan doen
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_40229010
quote:
Sector (groot)handel.

Tja, ik zou eens rond gaan kijken; je kunt zeker wel meer verdienen; kijk eens rond bij de overheid of ziekenhuizen; vaak betere salarissen voor dit soort functies; en een 36-urige werkweek!
  donderdag 27 juli 2006 @ 10:06:55 #22
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_40229677
quote:
Sector (groot)handel.

Ik vind magertjes ja. Bij verlenging van mijn halfjaar contract heb ik 200 euro opslag [bruto, 40u] gekregen, ben ook 24, ook MBO-4 gedaan. Denk dat je wel wat meer zou mogen verdienen
  donderdag 27 juli 2006 @ 11:44:38 #23
154320 tigerhead
Where ever I may roam......
pi_40232449
quote:
Wat voor systemen beheer je?? Hoe groot is je organisatie?? En hoe complex is het??
Als je verantwoordelijkheden aanzienlijk zijn, zou je eens een balletje kunnen opgooien denk ik.. .
Als het nl.
We hebben een windows 2003 AD netwerk met één domein.
Daarnaast nog Exchange servers, Logistiek systeem, CAD/PDM systeem, Windows Terminal servers, VMWARe servers, ePO antivirus server en andere kleinere applicatieservers.

We hebben zo'n 250 gebruikers met eigen PC/laptop. Daarnaast nog enkele multi-user systemen.
Gebruikers hebben zelf geen internetverbinding, dus wat dat betreft scheelt dit in beveiliging. Maar daarentegen hebben we wel een beveiligde draadloos netwerk.

Al met al niet zo heel complex (veel wordt ook extern beheerd), maar vanaf het moment dat ik gestart ben, zijn de taken wel vertienvoudigd (evenals het aantal servers) en er is geen versterking gekomen. Dus soms zit ik wel te denken, dat ik er wat meer bij op mag krijgen.

Helaas is het niet mogelijk om MSCE/MSCA opleiding compleet te voltooien op kosten van het bedrijf, wel hebben we jaarlijks ongeveer een losse cursus.

Verder geen laptop, auto etc van de zaak, alleen internet vergoeding.
pi_40233151
Begin op 1 augustus bij Sogeti het young Professional traject, na een minimumsalaris tijdens je proefperiode (1350 bruto per maand) (in deze periode krijg je een MCSA training krijg en 3 weken cursus in Ohio, Amerika) is mijn startsalaris 1800 euro bruto voor een 40-urige werkweek, daar komt nog een leaseauto bovenop (600 euro bruto vergoeding per maand), sim-kaart van de zaak en nog wat andere kleine vergoedingen. Daarnaast heb je een variabele winstdeling.

Stats:

Leeftijd: 24
Opleiding: HBO I&I (rest scriptie)
Ervaring: 6 jaar
Netto salaris: 1300/maand
Lease auto: Ja
pi_40235944
Nou vooruit dan maar...

Leeftijd: 29
Opleiding: MAVO
Ervaring: 6 jaar
Bruto salaris: 3278 ¤