Ervaring en kennis tellen. Met 5 jaar werkervaring verdien je idd snel meer. Java vs C# zou ik niet om wakker liggen als ik jouw was. Kun je met Java goed overweg, dan is de overstap naar C# eenvoudig. Alleen echt technische optimalisatie zaken is moeilijker, maar je leercurve is zeer snel.quote:Ach, 't gaat best snel hoor, na een paar jaar verdien je steeds 'n stuk meer.
Ik programmeer momenteel in Java. (maar ik ben 'n MS lover, dus hoop ooit nog C# ofzo te gaan doen, al maakt de taal mij niet zoveel uit, als 't maar leuk is en de collega's leuk zijn...)
Dit vind ik dus niet existenz.. je generaliseert hier.. je gaat er vanuit dat bij meer jaar ervaring automatisch een aantal "hogere" concepten duidelijk bij iemand.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:11 schreef existenz het volgende:
[..]
Eens programmeren is meer dan alleen code kloppen. Ik ken mensen die werken idd ook al 8 jaar en SOA, Design patterns, n-tier is ze totaal vreemd.... Als je dat soort dingen na 8 jaar nog niet kent, dan verdien je mijns inziens zelfs teveel...
Ik mag zulke dingen niet van een junior verwachten met 1 a 2 jaar ervaring. Met meer ervaring mag ik hier zeker wel minimale kennis van verwachten. Minimaal zoals in: "weet wat het is en waarvoor het is".quote:Op maandag 17 juli 2006 08:11 schreef avotar het volgende:
Even nog uit het vorige topic, in reactie op vitalogy:
[..]
Dit vind ik dus niet existenz.. je generaliseert hier.. je gaat er vanuit dat bij meer jaar ervaring automatisch een aantal "hogere" concepten duidelijk bij iemand.
Ik denk niet dat je dat zomaar van iemand hoeft te verwachten. Dergelijke concepten kun je later altijd nog tot je nemen. A good hacker is hard to find.
Hoe bedoel je dit preciesquote:Op maandag 17 juli 2006 01:10 schreef existenz het volgende:
[..]
Altijd hoger gaan zitten en roepen dat je dat had verwacht dan je daadwerkelijk tevreden mee bent en hun altijd laten openen qua bod!
Ik ken veel mensen die het *hebben* over design patterns, n-tier, en andere vage kreten. Alleen levert 80 % van die kretenroepers code of specs af waar je echt helemaal niets mee kan.quote:Op maandag 17 juli 2006 08:11 schreef avotar het volgende:
Dit vind ik dus niet existenz.. je generaliseert hier.. je gaat er vanuit dat bij meer jaar ervaring automatisch een aantal "hogere" concepten duidelijk bij iemand.
Ik denk niet dat je dat zomaar van iemand hoeft te verwachten. Dergelijke concepten kun je later altijd nog tot je nemen. A good hacker is hard to find.
Dat zijn vaak ook de mensen die hun certificaten uit braindumps en Test Kings halen.... En over die mensen geef ik je helemaal gelijk.quote:Op woensdag 19 juli 2006 17:48 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik ken veel mensen die het *hebben* over design patterns, n-tier, en andere vage kreten. Alleen levert 80 % van die kretenroepers code of specs af waar je echt helemaal niets mee kan.
Hee, moet je in deel 1 kijken...quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:45 schreef tigerhead het volgende:
Nou zal ik dan als eerste een beetje openbaarheid brengen?
Ik denk dat het redelijk is...quote:Ik werk als systeembeheerder in een machinefabriek (350 nodes). Hier werk intussen bijna 9 jaar.
Op onze afdeling werk ik samen met nog 2 systeembeheerders, 2 applicatiebeheerders en één hoofd automatisering.
Mijn bruto salaris is ¤ 2497,- voor een 40-urig contract.
Mijn geschiedenis in de ICT:
1995: MBO opleiding IT afgerond
1996-1997: Helpdeskmedewerker
1997-2006: systeembeheerder
Graag een reactie of je vind dat dit salaris redelijk is of laag?
quote:Op donderdag 27 juli 2006 04:44 schreef StefanP het volgende:
Leeftijd: 30
Opleiding: HBO HI
Sector: telecom
Baan: system integration lead
Ervaring: 7 jaar
Netto salaris: 5125/maand
Lease auto: nee, die betaal je toch zelf
Ik ben na m'n afstuderen ver weg gegaan van van alles met systeembeheer en programmeren, ik had daar zo'n hekel aan... zonder iemand willen te schofferen, dat zijn dus echt dead-end jobs. Je komt nooit van je leven verder en zit altijd maar met kut-users, kut-programma's en kut-code. Saaaaaaaiii...
quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:11 schreef DonGorgon het volgende:
24 jr, Diploma Systeembeheer MBO-4, helpdeskmedewerker, 31/2 jaar ervaring
1444,- bruto voor 38 uur, 1080 netto (ziektekosten a 90 al eraf)
Sector (groot)handel.
Beetje een mager loon, nietwaar?
Tja, ik zou eens rond gaan kijken; je kunt zeker wel meer verdienen; kijk eens rond bij de overheid of ziekenhuizen; vaak betere salarissen voor dit soort functies; en een 36-urige werkweek!quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:11 schreef DonGorgon het volgende:
Sector (groot)handel.
Ik vind magertjes ja. Bij verlenging van mijn halfjaar contract heb ik 200 euro opslag [bruto, 40u] gekregen, ben ook 24, ook MBO-4 gedaan. Denk dat je wel wat meer zou mogen verdienenquote:Op woensdag 26 juli 2006 23:11 schreef DonGorgon het volgende:
Sector (groot)handel.
We hebben een windows 2003 AD netwerk met één domein.quote:Wat voor systemen beheer je?? Hoe groot is je organisatie?? En hoe complex is het??
Als je verantwoordelijkheden aanzienlijk zijn, zou je eens een balletje kunnen opgooien denk ik...
Als het nl.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |