Ervaring en kennis tellen. Met 5 jaar werkervaring verdien je idd snel meer. Java vs C# zou ik niet om wakker liggen als ik jouw was. Kun je met Java goed overweg, dan is de overstap naar C# eenvoudig. Alleen echt technische optimalisatie zaken is moeilijker, maar je leercurve is zeer snel.quote:Ach, 't gaat best snel hoor, na een paar jaar verdien je steeds 'n stuk meer.
Ik programmeer momenteel in Java. (maar ik ben 'n MS lover, dus hoop ooit nog C# ofzo te gaan doen, al maakt de taal mij niet zoveel uit, als 't maar leuk is en de collega's leuk zijn...)
Dit vind ik dus niet existenz.. je generaliseert hier.. je gaat er vanuit dat bij meer jaar ervaring automatisch een aantal "hogere" concepten duidelijk bij iemand.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:11 schreef existenz het volgende:
[..]
Eens programmeren is meer dan alleen code kloppen. Ik ken mensen die werken idd ook al 8 jaar en SOA, Design patterns, n-tier is ze totaal vreemd.... Als je dat soort dingen na 8 jaar nog niet kent, dan verdien je mijns inziens zelfs teveel...
Ik mag zulke dingen niet van een junior verwachten met 1 a 2 jaar ervaring. Met meer ervaring mag ik hier zeker wel minimale kennis van verwachten. Minimaal zoals in: "weet wat het is en waarvoor het is".quote:Op maandag 17 juli 2006 08:11 schreef avotar het volgende:
Even nog uit het vorige topic, in reactie op vitalogy:
[..]
Dit vind ik dus niet existenz.. je generaliseert hier.. je gaat er vanuit dat bij meer jaar ervaring automatisch een aantal "hogere" concepten duidelijk bij iemand.
Ik denk niet dat je dat zomaar van iemand hoeft te verwachten. Dergelijke concepten kun je later altijd nog tot je nemen. A good hacker is hard to find.
Hoe bedoel je dit preciesquote:Op maandag 17 juli 2006 01:10 schreef existenz het volgende:
[..]
Altijd hoger gaan zitten en roepen dat je dat had verwacht dan je daadwerkelijk tevreden mee bent en hun altijd laten openen qua bod!
Ik ken veel mensen die het *hebben* over design patterns, n-tier, en andere vage kreten. Alleen levert 80 % van die kretenroepers code of specs af waar je echt helemaal niets mee kan.quote:Op maandag 17 juli 2006 08:11 schreef avotar het volgende:
Dit vind ik dus niet existenz.. je generaliseert hier.. je gaat er vanuit dat bij meer jaar ervaring automatisch een aantal "hogere" concepten duidelijk bij iemand.
Ik denk niet dat je dat zomaar van iemand hoeft te verwachten. Dergelijke concepten kun je later altijd nog tot je nemen. A good hacker is hard to find.
Dat zijn vaak ook de mensen die hun certificaten uit braindumps en Test Kings halen.... En over die mensen geef ik je helemaal gelijk.quote:Op woensdag 19 juli 2006 17:48 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik ken veel mensen die het *hebben* over design patterns, n-tier, en andere vage kreten. Alleen levert 80 % van die kretenroepers code of specs af waar je echt helemaal niets mee kan.
Hee, moet je in deel 1 kijken...quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:45 schreef tigerhead het volgende:
Nou zal ik dan als eerste een beetje openbaarheid brengen?
Ik denk dat het redelijk is...quote:Ik werk als systeembeheerder in een machinefabriek (350 nodes). Hier werk intussen bijna 9 jaar.
Op onze afdeling werk ik samen met nog 2 systeembeheerders, 2 applicatiebeheerders en één hoofd automatisering.
Mijn bruto salaris is ¤ 2497,- voor een 40-urig contract.
Mijn geschiedenis in de ICT:
1995: MBO opleiding IT afgerond
1996-1997: Helpdeskmedewerker
1997-2006: systeembeheerder
Graag een reactie of je vind dat dit salaris redelijk is of laag?
quote:Op donderdag 27 juli 2006 04:44 schreef StefanP het volgende:
Leeftijd: 30
Opleiding: HBO HI
Sector: telecom
Baan: system integration lead
Ervaring: 7 jaar
Netto salaris: 5125/maand
Lease auto: nee, die betaal je toch zelf
Ik ben na m'n afstuderen ver weg gegaan van van alles met systeembeheer en programmeren, ik had daar zo'n hekel aan... zonder iemand willen te schofferen, dat zijn dus echt dead-end jobs. Je komt nooit van je leven verder en zit altijd maar met kut-users, kut-programma's en kut-code. Saaaaaaaiii...
quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:11 schreef DonGorgon het volgende:
24 jr, Diploma Systeembeheer MBO-4, helpdeskmedewerker, 31/2 jaar ervaring
1444,- bruto voor 38 uur, 1080 netto (ziektekosten a 90 al eraf)
Sector (groot)handel.
Beetje een mager loon, nietwaar?
Tja, ik zou eens rond gaan kijken; je kunt zeker wel meer verdienen; kijk eens rond bij de overheid of ziekenhuizen; vaak betere salarissen voor dit soort functies; en een 36-urige werkweek!quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:11 schreef DonGorgon het volgende:
Sector (groot)handel.
Ik vind magertjes ja. Bij verlenging van mijn halfjaar contract heb ik 200 euro opslag [bruto, 40u] gekregen, ben ook 24, ook MBO-4 gedaan. Denk dat je wel wat meer zou mogen verdienenquote:Op woensdag 26 juli 2006 23:11 schreef DonGorgon het volgende:
Sector (groot)handel.
We hebben een windows 2003 AD netwerk met één domein.quote:Wat voor systemen beheer je?? Hoe groot is je organisatie?? En hoe complex is het??
Als je verantwoordelijkheden aanzienlijk zijn, zou je eens een balletje kunnen opgooien denk ik...
Als het nl.
even een enorme off-topic vraag,quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:02 schreef Jeff1981 het volgende:
Begin op 1 augustus bij Sogeti het young Professional traject, na een minimumsalaris tijdens je proefperiode (1350 bruto per maand) (in deze periode krijg je een MCSA training krijg en 3 weken cursus in Ohio, Amerika) is mijn startsalaris 1800 euro bruto voor een 40-urige werkweek, daar komt nog een leaseauto bovenop (600 euro bruto vergoeding per maand), sim-kaart van de zaak en nog wat andere kleine vergoedingen. Daarnaast heb je een variabele winstdeling.
Stats:
Leeftijd: 24
Opleiding: HBO I&I (rest scriptie)
Ervaring: 6 jaar
Netto salaris: 1300/maand
Lease auto: Ja
*proest* Wat er zoal via Fok geregeld wordt tegenwoordigquote:Op donderdag 27 juli 2006 14:25 schreef BoukeF het volgende:
[..]
even een enorme off-topic vraag,
maar heb je al een lease auto in gedachten?
*heel verhaal*
quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:30 schreef Xcept het volgende:
Nou vooruit dan maar...
Leeftijd: 29
Opleiding: MAVO
Bruto salaris: 3278 ¤
Lease auto: Nee
Alsof het leven alleen om geld draait.. en alsof je als MBO'er ook geen hoog salaris kan krijgen na diverse trainingen, opleidingen en certificeringen. Dat ziet een baas liever dan een HBO'er die net van school komt en denkt alles even te weten (wat vaak duidelijk niet zo is, heb een hekel aan dat soort irritante jochies) .quote:Op donderdag 27 juli 2006 08:25 schreef avotar het volgende:
[..]
* avotar vindt het leuk om te zien hoe mbo'ers er achter komen waarom ze hbo hadden moeten gaan doen![]()
Goeie genade. Sogeti. I pity you. Sterkte verder. :-)quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:25 schreef BoukeF het volgende:
[..]
je wordt nl een collega van mij,
ik ben in december 2004 begonnen bij Sogeti,
toen een Citroen C2 gaan leasen,
maar nu wil ik een grotere auto ;-)
Zou jij mijn auto willen overnemen?
Voordeel voor mij is duidelijk,
ik kan een grotere gaan leasen.
Voordeel voor jou
* goedkope auto om mee te beginnen (leaseprijs is 586 euro, dus binnen de 600)
* luxe auto (climat control, lichtsensoren, regensensoren, gekoeld dashboardkastje, sportuitvoering)
* je hoeft er geen 4 jaar meer mee te rijden, nu is leuk dat ie goedkoop is, over 2 jaar verdien je meer en kan je een grotere auto veroorloven, gezien de kilometers kan je in september 2008 een nieuwe uitkiezen.
* zelfde auto nu leasen kost je meer, je leaeprijs zal zo rond de 630 - 640 uitkomen,
is dus bijleggen.
Eh: ja! En wat mij helemaal stoort is dat ze net doen of ze heel menselijk zijn. En ondertussen ZWAAR onderbetalen. Ik heb voor detacheerders sowieso minder respect dan "echte bedrijven", maar Sogeti staat toch wel hoog op m'n shit-list.quote:
Ik bedoelde niet zozeer dingen als onderbetalen, maar eerder 'is 't er prettig om te werken'. Of loop je continu het puin van je medecollega's op te ruimen. Of is 't de commerciele variant van een bureaucratisch bedrijf.quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:21 schreef JeOma het volgende:
[..]
Eh: ja! En wat mij helemaal stoort is dat ze net doen of ze heel menselijk zijn. En ondertussen ZWAAR onderbetalen. Ik heb voor detacheerders sowieso minder respect dan "echte bedrijven", maar Sogeti staat toch wel hoog op m'n shit-list.![]()
Gelukkig is JeOma's ervaring anders als die van mij,quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:55 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet zozeer dingen als onderbetalen, maar eerder 'is 't er prettig om te werken'. Of loop je continu het puin van je medecollega's op te ruimen. Of is 't de commerciele variant van een bureaucratisch bedrijf.
net of zo'n test iets zal zeggenquote:Op donderdag 27 juli 2006 21:18 schreef BoukeF het volgende:
[..]
Gelukkig is JeOma's ervaring anders als die van mij,
tuurlijk, ze mogen meer betalen![]()
maar het is er wel prettig werken,
JeOma is zeker niet door de test heen gekomen?
Hahaha, ik geniet van dit soort opmerkingen. Zou dolgraag een 1-op-1 intelligentie-testje met je doen. En nee, ik heb nog nooit zo'n test gedaan. Heb in m'n leven nu 4 van die tests gedaan bij verschillende bedrijven. Bij allen wilden ze dolgraag dat ik er kwam werken.quote:Op donderdag 27 juli 2006 21:18 schreef BoukeF het volgende:
[..]
Gelukkig is JeOma's ervaring anders als die van mij,
tuurlijk, ze mogen meer betalen![]()
maar het is er wel prettig werken,
JeOma is zeker niet door de test heen gekomen?
Is goed, een testje, wat leukquote:Op donderdag 27 juli 2006 21:35 schreef JeOma het volgende:
[..]
Hahaha, ik geniet van dit soort opmerkingen. Zou dolgraag een 1-op-1 intelligentie-testje met je doen. En nee, ik heb nog nooit zo'n test gedaan. Heb in m'n leven nu 4 van die tests gedaan bij verschillende bedrijven. Bij allen wilden ze dolgraag dat ik er kwam werken.
Ik weet genoeg van Sogetisten (ik ken er een paar) en ik ben zelf benaderd om er te komen werken. Ik moet er NIET aan denken.
Als 't goed gaat en je hebt 'n klus ben je een held. Zo niet: dan ben je een nummer. Hoe sociaal het bedrijf ook zegt te zijn.
Joh, dit is nou al de derde keer dat ik moet vragen wat er nou precies mis is met Sogeti. Kom je nog met smeuiige details of blijf je bij dit soort niet-concrete verdachtmakingen?quote:Op donderdag 27 juli 2006 21:35 schreef JeOma het volgende:
Ik moet er NIET aan denken.
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 00:05 schreef ARKON het volgende:
tvp
Ik zie in je profiel "testengineer" (dat in je profiel kijken is trouwens inclusief het typen van deze reply de maximale tijd die ik aan deze onzin kwijt wil, dus bij deze: geniet ervan, it's the last). Ik ken toevallig 2 "testengineers" bij Sogeti. No offence, maar ook weer zo'n bullshit-term. Test-engineer? Gewoon tester man. Begrijp me niet verkeerd, ik programmeer maar heb ALLE respect voor het test-vak, maar dat Sogeti daar weer zo'n stickertje opplakt van "testengineer"... ach ja...quote:Op donderdag 27 juli 2006 23:52 schreef BoukeF het volgende:
[..]
Is goed, een testje, wat leuk![]()
waar, wanneer?
en waarom moet je er precies niet aan denken,
een beetje stoer in de leegte blaten kan iedereen.
en waarin verschilt je laatste opmerking bij andere bedrijven?
dank je,quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:20 schreef JeOma het volgende:
[..]
Ik zie in je profiel "testengineer" (dat in je profiel kijken is trouwens inclusief het typen van deze reply de maximale tijd die ik aan deze onzin kwijt wil, dus bij deze: geniet ervan, it's the last). Ik ken toevallig 2 "testengineers" bij Sogeti. No offence, maar ook weer zo'n bullshit-term. Test-engineer? Gewoon tester man. Begrijp me niet verkeerd, ik programmeer maar heb ALLE respect voor het test-vak, maar dat Sogeti daar weer zo'n stickertje opplakt van "testengineer"... ach ja...
En dan moet ik gaan onderbouwen? Oke, van de personen die ik ken die bij Sogeti werken (en 1 die er werkte) heb ik echt genoeg gehoord. Ik zie niet in waarom ik die verhalen hier moet herhalen. Ook denk ik aan arbeidsvoorwaarden, dan met name primair. Om te lachen. Wellicht heb jij het beter getroffen en heb je bij je 1e sollicitatie een bek opgezet die groot genoeg was om WEL boven het maaiveld uit te komen en dus WEL iets meer dan minimum loon te krijgen. In dat geval: proficiat. Ik hoop dat je gelukkig wordt in de detachering. Ik zie je over 5 jaar wel bij een gewoon bedrijf of als freelancer.
Wil ik alleen nog kwijt waarom Sogeti in mijn ogen anders is dan andere detacheerjongens als Atos, Cap, PinkRoccade, LogicaCMG. Die laatste zijn allemaal OOK rete-commercieel, maar die komen er tenminste voor uit dat het alleen om geld gaat en niet om de poppetjes. Sogeti doet het op zo'n manier dat je als niets-vermoedend net-afgestudeerd mannetje (m/v) denkt "goh, wat een leuke sociale club". Totdat je gaat rondkijken en ziet wat er nog meer mogelijk is.
Maar nogmaals: zo te horen ben jij er blij. Keep it that way! Proficiat. Mij zullen ze er nog niet dood vinden.
Weer zo eentje waarvoor detachering niet alles was en dus alles maar over 1 kam scheertquote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:20 schreef JeOma het volgende:
[..]
Wil ik alleen nog kwijt waarom Sogeti in mijn ogen anders is dan andere detacheerjongens als Atos, Cap, PinkRoccade, LogicaCMG. Die laatste zijn allemaal OOK rete-commercieel, maar die komen er tenminste voor uit dat het alleen om geld gaat en niet om de poppetjes. Sogeti doet het op zo'n manier dat je als niets-vermoedend net-afgestudeerd mannetje (m/v) denkt "goh, wat een leuke sociale club". Totdat je gaat rondkijken en ziet wat er nog meer mogelijk is.
Precies. Ik ben nu eerste jaar gestart bij een kleinere detacheringbureau, en bevalt me prima! Maar misschien dat ik na dit jaar in dienst treedt bij het bedrijf waar ik nu zitquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:03 schreef avotar het volgende:
[..]
Weer zo eentje waarvoor detachering niet alles was en dus alles maar over 1 kam scheert
LogicaCMG....quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies. Ik ben nu eerste jaar gestart bij een kleinere detacheringbureau, en bevalt me prima! Maar misschien dat ik na dit jaar in dienst treedt bij het bedrijf waar ik nu zit![]()
Waar werk jij dan avotar*beetje rondkijken kan geen kwaad*
Ah oke, verdient het nog wat ?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:15 schreef avotar het volgende:
[..]
LogicaCMG....
En ondanks alle verhalen over dat het alleen om het geld zou gaan en de opdrachten..en niet de mensen.. heb ik het ontzettend naar mijn zin daar... en herken ik verhalen verder ook totaal niet.
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:15 schreef avotar het volgende:
[..]
LogicaCMG....
en herken ik verhalen verder ook totaal niet.
Jij zit bij BC toch Sander....?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:17 schreef staticdata het volgende:
[..]
ik ondertussen wel steeds meer, maar dat kan ook aan de competence liggen
![]()
En nu de naam van de organisatie nog vermeldenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:21 schreef appelsientje het volgende:
leuk topic
Ik heb vorig jaar mijn HBO afgerond en draai nu mee in het young professional traject
Het eerst jaar verdien ik ¤ 1900,- (waarvan in netto ¤ 1400,- over hou)
Krijg ook een lease auto en een telefoon van de zaak.
Als ik vervolgens wordt aangenomen komt ik meteen in schaal 9 terecht waardoor ik ¤ 500,- bruto meer ga verdienen.
Ik kan in principe onbeperkt cursussen volgen, ben nu bijvoorbeeld bezig met mijn MCSA Windows XP ja ja ik ben net begonnen op zich geen slechte werkgever dus
voor mij best wel..quote:
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:20 schreef JeOma het volgende:
Maar nogmaals: zo te horen ben jij er blij. Keep it that way! Proficiat. Mij zullen ze er nog niet dood vinden.
Owh, maar dat kan ik ook: je bent zeker anti-Microsoftquote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:20 schreef JeOma het volgende:
[..]
*verhaal*
Oja GetronicsPinkroccade... ik zit nog bij het 'oude' gedeelte van PINKquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En nu de naam van de organisatie nog vermelden![]()
Pinkquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:23 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Oja GetronicsPinkroccade... ik zit nog bij het 'oude' gedeelte van PINK
Google ff op young professional, zeer waarschijnlijk zal het capgemini zijnquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En nu de naam van de organisatie nog vermelden![]()
hehe niet eensquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:24 schreef staticdata het volgende:
[..]
Google ff op young professional, zeer waarschijnlijk zal het capgemini zijn
Hoe dat zo??quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
PinkDaar heb ik geen goeie ervaringen mee, vooral omdat ze niet wisten wat ze met me aanmoesten
![]()
hehe dat is jammer, ik vind het een gezellige club mensen (afdeling in Zoetemeer) Maar goed het zijn dan wel mijn collega's maar echt vaak kom ik er dus nietquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
PinkDaar heb ik geen goeie ervaringen mee, vooral omdat ze niet wisten wat ze met me aanmoesten
![]()
Maar je hebt ICT-er'squote:
Waar zit jij gedetacheerd dan??quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:26 schreef appelsientje het volgende:
[..]
hehe dat is jammer, ik vind het een gezellige club mensen (afdeling in Zoetemeer) Maar goed het zijn dan wel mijn collega's maar echt vaak kom ik er dus niet![]()
Trouwens als iemand nog een baan zoektwe zoeken nog mensen
Nou ik kwam op gesprek, zij dachten dat mijn Digitale Communicatie opleiding wel meer IT gerelateerd zou zijn, en dus meer programmeerervaring zou hebben, maar toen ik eerlijk zei dat ik nog in de kinderschoenen stond daarmee + meer de ambitie had om webdeveloper te worden, konden ze niks anders doen dan mij voor Document Management te vragenquote:
Zoetermeer is wel lekker dichtbijquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:26 schreef appelsientje het volgende:
[..]
hehe dat is jammer, ik vind het een gezellige club mensen (afdeling in Zoetemeer) Maar goed het zijn dan wel mijn collega's maar echt vaak kom ik er dus niet![]()
Nu nog in de RAI maar ik ga als het goed is naar het ministerie van Buitenlandse zaken. Dinsdag een gesprek.quote:
Whahaha, en dan wordt je gedetacheerd om Amsterdamquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zoetermeer is wel lekker dichtbijAvotar, mail verstuurd.
Nee Rotterdamquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:33 schreef Neverending het volgende:
[..]
Whahaha, en dan wordt je gedetacheerd om Amsterdam![]()
Hehe niet voor mij dusquote:
en gereageerdquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zoetermeer is wel lekker dichtbijAvotar, mail verstuurd.
zitten jullie van pink nog steeds in zoetermeer....?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:26 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Tja ik ben pas sinds deze maand in dienstquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:41 schreef avotar het volgende:
[..]
zitten jullie van pink nog steeds in zoetermeer....?
en hebben ze eindelijk de 0-lijn losgelaten...
* avotar is van oorsprong TAS'ser.. en werd dus door pink ingelijfd... en toen was het gedaan met de groei van mijn salaris.. dat was een beetje jammer.. verder was het wel gezelllig.. alleen inderdaad het competence en account management is niet heel goed.
maar dat is al weer bijna 2 jaar geleden.
houden zo..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:46 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Tja ik ben pas sinds deze maand in diensten wat ik nu merk is dat het met competence management wel goed zit, ik heb tenminste geen problemen met mijn manager..
Nee idd, ach veel slechte verhalen heb ik nog niet echt gehoord en het gaat er idd om wat je er zelf van maakt! En trouwens ieder bedrijf heeft z'n slechte kanten.. zoals KPN heeft 't bij mij helemaal verbruikt..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:57 schreef avotar het volgende:
[..]
houden zo..![]()
en je vooral niet gek laten maken door slechte verhalen... het zelf ervaren is toch gewoon het beste.
Ohja Digitale Communicatie in Utrecht toch?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ik kwam op gesprek, zij dachten dat mijn Digitale Communicatie opleiding wel meer IT gerelateerd zou zijn, en dus meer programmeerervaring zou hebben <knip>
Nu zit ik gelukkig als webdeveloper op een superplek![]()
Strakke tip..! Veel mensen laten zich gek maken voor een paar honderd euro meer, maar het gras is altijd groener...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:57 schreef avotar het volgende:
[..]
houden zo..![]()
en je vooral niet gek laten maken door slechte verhalen... het zelf ervaren is toch gewoon het beste.
pspquote:
Klopt, ik ben nu vooral technisch developer aan het doen, maar daarnaast beslis ik ook mee over de huisstijl, de grafische interfaces en mag ik ook een beetje analist spelen, kortom zeer allround met veel groeimogelijkheden (analist tot projectleider), daar ga ik voorquote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:18 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ohja Digitale Communicatie in Utrecht toch?
Ik heb dezelfde ervaringen (met dezelfde studie) gehad. Best lastig om jezelf te verkopen aan mensen die zeer gespecialiseerd zijn in één tak van de ICT, terwijl jij juist gematigd afweet van alle takken van de ICT
Wat doe je precies als webdeveloper? Je kan wel meer dan puur webdevelopment als Digitale Communistcator.
Mwah valt mee, ik ben begonnen als door stroom hobbyist, was bloemen inkoper op de bloemenveiling. Toen een jaar bij een klein bedrijf gezeten, MCSE gehaald, toen als junior voor een startende tent in eindhoven gewerkt 5 jaar lang, daar alle papieren rond gemaakt, diverse documentatie trainingen gehad, kennis van sql opgedaan en noem maar op. aantal projecten projectleider geweest en nu zit ik dan bij een bedrijf vast in dienst, was gek van mijn leasewagen en die mis ik nog steeds maar dat reizen dag in dag uit werd ik compleet gek van. Maar goed het zijn wel 5 stampjaren geweest, overdag bij de klant en dan 2 of 3 keer in de week savonds op de zaak allerlei software testen... en nu lekker 38 uur in de week database en systeem beheer. ik houd me voornamelijk bezig met innovatie dus nieuwe producten testen en zonodig implementeren in de omgeving, heb het echt helemaal top hier, ben compleet vrij en kan doen en laten wat ik wil.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]![]()
Dat is knap of je hebt veel geluk gehad
Gaat prima, volgens mij zijn ze wel tevreden over mequote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij was toch ICT-adviseur? Hoe gaat het? Leuk werk? Wat doe je zoal?
Damn, jouw baan klinkt ook goed hoor, vooral als je net zoals ik in de diepe nerdzaken bent gedoken en dat een beetje zat bentquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:36 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Gaat prima, volgens mij zijn ze wel tevreden over me
In het ziekenhuis waar ik werk zijn heel veel ICT projecten; zodra een afdeling een dergelijk project start, begeleid ik die vanuit de ICT dienst. Dus ik maak de kosten op voor netwerkbeheer, ondersteuning en plaatsing van de systemen. Verder Zorg ik ervoor dat de leverancier alle informatie krijgt, en goed kan samenwerken met de andere afdelingen van ICT. Ook moet ik ervoor zorgen dat de kosten en met name de baten duidelijk inzichtelijk zijn voor de Raad van Bestuur, zodat zij uiteindelijk goedkeuring kunnen geven aan de financiën van het project.
Erg afwisselend, en vooral erg leuk als het om totaal nieuwe concepten gaat. Of ik het blijf doen weet ik nog niet, maar vooralsnog doe ik ontzettend veel ervaring op als adviseur, iets wat altijd erg handig is. Wellicht dat ik daarna weer terug naar jouw kant (communicatie-adviseur/projectleider) wil. Iets minder technisch. (Hier wordt ik altijd omvergeluld over techniek door de jongens van netwerk en systeembeheer, toen ik bij mijn vorige baan bij een communicatieafdeling werkte was ik juist de technische man)
Wat doe je dan voor een werk?quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:30 schreef Xcept het volgende:
Nou vooruit dan maar...
Leeftijd: 29
Opleiding: MAVO
Bruto salaris: 3278 ¤
Lease auto: Nee
mwoch, voor die 50 euri verschil rijd ik liever in een nieuwe, zag die Peugeot 207 full-op voor 655 p/m bijvoorbeeldquote:Op donderdag 27 juli 2006 14:25 schreef BoukeF het volgende:
[..]
je wordt nl een collega van mij,
ik ben in december 2004 begonnen bij Sogeti,
toen een Citroen C2 gaan leasen,
maar nu wil ik een grotere auto ;-)
Zou jij mijn auto willen overnemen?
Voordeel voor mij is duidelijk,
ik kan een grotere gaan leasen.
Voordeel voor jou
* goedkope auto om mee te beginnen (leaseprijs is 586 euro, dus binnen de 600)
* luxe auto (climat control, lichtsensoren, regensensoren, gekoeld dashboardkastje, sportuitvoering)
* je hoeft er geen 4 jaar meer mee te rijden, nu is leuk dat ie goedkoop is, over 2 jaar verdien je meer en kan je een grotere auto veroorloven, gezien de kilometers kan je in september 2008 een nieuwe uitkiezen.
* zelfde auto nu leasen kost je meer, je leaeprijs zal zo rond de 630 - 640 uitkomen,
is dus bijleggen.
en gelijk heb je (moet ik eerlijk bekennen),quote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:20 schreef Jeff1981 het volgende:
[..]
mwoch, voor die 50 euri verschil rijd ik liever in een nieuwe, zag die Peugeot 207 full-op voor 655 p/m bijvoorbeeld
Van waar dequote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:55 schreef TJiP het volgende:
En even ontopic...
Opleiding: WO
Relevante werkervaring: 4 jaar
Leeftijd: 33
Functie: seniorsoftware engineer
Bruto salaris p/mnd (36 uur): ¤ 3900,-
Geen lease-auto, geen telefoon
Wel vakantiegeld, 13e maand en bonus
Jij moet van je auto of omdat je anders geen nieuwe kan leasen zonder boete?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:26 schreef BoukeF het volgende:
[..]
en gelijk heb je (moet ik eerlijk bekennen),
al loopt de aanbieding tot 31 juli.
Omdat ik mezelf geen senior zou noemen. Ik heb geen IT opleiding en ben dus echt pas 4 jaar bezig in dit vak. Ik begin me nu pas te verdiepen in design patterns, terwijl dat in mijn ogen voor een senior gesneden koek zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:27 schreef existenz het volgende:
[..]
Van waar de? Is vrij netjes voor senior met 4 jaar ervaring hoor met 36 urige ww.
Mwha, dat laatste nu ook weer niet. Je moet ieg weten waar ze voor dienen. Veel bedrijven willen je na 3+ jaar gewoon senior maken.. Lekker makkelijk inzetbaar... Ik zou niet klagen dan hoorquote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:50 schreef TJiP het volgende:
[..]
Omdat ik mezelf geen senior zou noemen. Ik heb geen IT opleiding en ben dus echt pas 4 jaar bezig in dit vak. Ik begin me nu pas te verdiepen in design patterns, terwijl dat in mijn ogen voor een senior gesneden koek zou moeten zijn.
juist,quote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:28 schreef existenz het volgende:
[..]
Jij moet van je auto of omdat je anders geen nieuwe kan leasen zonder boete?
Eff rekening houden dat het de VS is + dat Stefan's omrekening nogal eens gekleurd is met zijn pro-VS gezever. Maar belastingen etc.. zijn daar sowieso anders.quote:
Ik ben ook benieuwd naar de volgende aanbieding, ben toch pas per 1 oktober in vaste dienst (daarvoor de 2 cursusmaanden) dus heb nog effe de tijdquote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:26 schreef BoukeF het volgende:
[..]
en gelijk heb je (moet ik eerlijk bekennen),
al loopt de aanbieding tot 31 juli.
mochten de prijzen je toch allemaal wat te gortig worden,quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:02 schreef Jeff1981 het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd naar de volgende aanbieding, ben toch pas per 1 oktober in vaste dienst (daarvoor de 2 cursusmaanden) dus heb nog effe de tijd
Seat Leon's zijn erg in trek atmquote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:02 schreef Jeff1981 het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd naar de volgende aanbieding, ben toch pas per 1 oktober in vaste dienst (daarvoor de 2 cursusmaanden) dus heb nog effe de tijd
Heb je overigens enig idee wat de nieuwwaarde van een auto mag zijn om tot dat leasbedrag van 600 te komen?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:17 schreef BoukeF het volgende:
[..]
mochten de prijzen je toch allemaal wat te gortig worden,
mail me maar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |